Jump to content
Sign in to follow this  
D.Mikalsen

S&S - Grå Tesla Model S P85+ av Mikalsen

Recommended Posts

D.Mikalsen

Tesla Model S - P85+

 

 

Detailed by Mikalsen

 

 

Da var det dags for den halvårlige Tesla jobben. Jeg tar på meg en tesla pr. halvår sånn ca. Eier ønsket å friske opp bilen sin da den skal gå som brudebil senere nå i April måned og ville ha den enklere å vaske sånn generelt sett.

Eier ønsket å ha en god beskyttelse og da ble valget selvfølgelig produkter fra Max Protect som jeg liker veldig godt.
Jobben omhandler egentlig en 1-stegs jobb, men vi ble enige om å ta litt 2-stegs her og der hvis det var nødvendig. Bilen har lagt ned 44000 km på veien.
Ble betraktelig bedre, men noe småplukk ble igjen.

 

Ankomst:

DSC_0001_1024x681_zpsyaxuzqat.jpg

 

DSC_0002_1024x681_zpsklhpab80.jpg

 

DSC_0004_1024x681_zpsvmwf1xnn.jpg

 

DSC_0005_1024x681_zps2fadrs5r.jpg

 

DSC_0006_1024x681_zpssbl40kve.jpg

 

DSC_0007_1024x681_zpsujsnttqa.jpg

 

DSC_0008_1024x681_zpsbxmwgirq.jpg

 

DSC_0009_1024x681_zpstltdrt9i.jpg

 

DSC_0010_1024x681_zpshusuvg9o.jpg

 

DSC_0011_1024x681_zpslxvdggoq.jpg

 

DSC_0012_1024x681_zpsoetbig1x.jpg

 

DSC_0013_1024x681_zpsptxyph20.jpg

 

DSC_0022_1024x681_zpsf5nmf8yj.jpg

 

En liten antydning til beskyttelse:

DSC_0015_1024x681_zpsj0mfjcl8.jpg

 

DSC_0019_1024x681_zpsj3ltgojt.jpg

 

DSC_0020_1024x681_zps4g1oeua4.jpg

 

Vasketeamet linet opp:

DSC_0024_1024x681_zpsp0ktmns5.jpg

 

Starter med prickbort fra vinduene og ned, virketid ca 3-4 min:

DSC_0026_1024x681_zps3icvznc5.jpg

 

DSC_0027_1024x681_zpswet3wb4g.jpg

Bilen blir så dynket med Surfex HD 1:5 (blandet med vann), virketid ca 4-5 min:

DSC_0028_1024x681_zpsen8qhx92.jpg

 

DSC_0029_1024x681_zpsxkadxtrt.jpg

 

Jeg skummer så ned hele bilen med autofoam blandet 50 / 50 med vann og en liten kork med citrus såpe:

DSC_0030_1024x681_zpsqvozlugh.jpg

 

DSC_0031_1024x681_zpsosefp0j4.jpg

Etter skummet har fått stått litt, begynner jeg å spyle av nedenfra og opp:

DSC_0032_1024x681_zpsfohnymdg.jpg

 

DSC_0033_1024x681_zpsts37uty0.jpg

Spyler godt av overalt:

DSC_0034_1024x681_zpszng3jtck.jpg

 

DSC_0035_1024x681_zps26t7sq8m.jpg

 

Jeg tar så Iron X på felger - Lakken får også fra vinduer og ned, virketid ca 6 min:

DSC_0036_1024x681_zpsqdtycqpz.jpg

 

DSC_0037_1024x681_zps4w5z3dtm.jpg

 

DSC_0038_1024x681_zps3ylaa8mk.jpg

 

DSC_0039_1024x681_zpsfevmk3lx.jpg

 

DSC_0040_1024x681_zpsi9t0kh6v.jpg

 

DSC_0041_1024x681_zpsydyex830.jpg

 

DSC_0042_1024x681_zpsy6xtxlni.jpg


Spyler så av felgene og lakken nedenfra og opp:

DSC_0043_1024x681_zps0jy7ohlo.jpg

 

DSC_0044_1024x681_zps6vkwipqf.jpg

 

DSC_0045_1024x681_zps9hyjhcov.jpg

Avspylt igjen, helt dødt her nå:

DSC_0047_1024x681_zps27o0dc5j.jpg

 

DSC_0049_1024x681_zpsxb2yqa21.jpg

 

Blander såpen til berøringsvasken og skummer opp:

DSC_0050_1024x681_zps8prpbe6a.jpg

 

DSC_0051_1024x681_zpsc3cyfxyu.jpg

 

DSC_0052_1024x681_zpsaemdlghp.jpg


DSC_0053_1024x681_zpsejaexzfa.jpg
 

DSC_0054_1024x681_zpst0cc5tmp.jpg


Vasker alltid fra toppen og ned:

DSC_0056_1024x681_zpsdovsxrqc.jpg

 

DSC_0058_1024x681_zpsfwas8msw.jpg

Jeg pleier aldri å vise dette, men hadde mulighet nå med kamerastativ uten at det skulle bli så stress. Skyller mitten innimellom panelene:

DSC_0057_1024x681_zpsufihy1kb.jpg

 

Når man håndvasker så er det lurt å "soake" panelet før man vasker det - endelig mulighet til å vise dette også med kamerastativ:

DSC_0059_1024x681_zps2asdwubd.jpg

 

Fortsetter berøringsvasken:

DSC_0060_1024x681_zpssvr28h3c.jpg

 

Spyler av når jeg har tatt halve bilen:

DSC_0061_1024x681_zpssa0iwy8q.jpg

 

DSC_0062_1024x681_zpsi9ctiy9r.jpg

 

DSC_0063_1024x681_zpsjglvgzss.jpg

Vasker alltid nederste del på sidene og baken sist pga her er det som regel mest skit som jeg ikke har lyst å ha med i hele vasken min fra start:

DSC_0064_1024x681_zpscqxkkscx.jpg

 

DSC_0065_1024x681_zpspp6zbcir.jpg

 

Spyler godt av igjen:

DSC_0066_1024x681_zpsehtloqiv.jpg

 

DSC_0067_1024x681_zpscza6yrge.jpg

 

DSC_0068_1024x681_zpsgicowezb.jpg

Bilen blir så clayet - her begynner jeg også på toppen og jobber meg nedover - claybar før:

DSC_0069_1024x681_zpsncj4fq3g.jpg

 

Claying underveis:

DSC_0070_1024x681_zpsu26d4coz.jpg

 

DSC_0071_1024x681_zpso1b53b3q.jpg

 

DSC_0072_1024x681_zps1gvhpkeg.jpg

 

DSC_0073_1024x681_zpsy53isj99.jpg

 

DSC_0074_1024x681_zpss56vwwwe.jpg

 

DSC_0075_1024x681_zpssb6ang4m.jpg

Ikke så mye drit, clay etterpå:

DSC_0076_1024x681_zpsqrjffx6j.jpg

 

Spyler så godt av bilen igjen:

DSC_0077_1024x681_zpsa7cyv0xn.jpg

 

Avspylt:

DSC_0078_1024x681_zpshpl1ovz1.jpg

 

DSC_0079_1024x681_zpsmhqof0sd.jpg

Inn til tørk:

DSC_0080_1024x681_zpsrgwykuzg.jpg

 

Maskerer opp:

DSC_0081_1024x681_zpscrfor6y8.jpg

 

DSC_0082_1024x681_zpsiuuxct6v.jpg

Går litt rundt med lyktene for å se tilstand til lakken:

DSC_0083_1024x681_zpsdyyf5t9u.jpg

 

DSC_0084_1024x681_zpskkiy2urj.jpg

 

DSC_0085_1024x681_zpsmpsxenvu.jpg

 

For å vise dere hva jeg så:

DSC_0086_1024x681_zpskrow3amz.jpg

 

DSC_0087_1024x681_zpsd5euovpe.jpg

 

DSC_0094_1024x681_zpsvfshigeb.jpg

 

DSC_0095_1024x681_zpsd56tce1i.jpg

 

DSC_0097_1024x681_zpsubfkuc29.jpg

Liten ripe her:

DSC_0101_1024x681_zpssxu4k31w.jpg

 

Noen dypere riper her som trenger tilsyn:

DSC_0103_1024x681_zpsry5wjoec.jpg

 

DSC_0106_1024x681_zpsvdqra0lr.jpg

Litt illustasjonsbilde på lakkmåling:

DSC_0111_1024x681_zpsybwtib0m.jpg

 

DSC_0113_1024x681_zpscwuoqueg.jpg

Her er en måling - bilen hadde gode målinger alt fra 120 - 200 um:

DSC_0112_1024x681_zpsexllzqqi.jpg

 

Jeg tester ut sort waffel og menzerna FF 3000 på det øverste testpanelet og orange uber med menzerna PF 2500 - begge komboene kjørt med kestrel maskinen her (Kjøremønster var spre på lav hastighet i 1 x pass - opp på full hastighet i 4 x passes med litt press - så ned på middels hastighet i 2 x passes uten press):

DSC_0116_1024x681_zpszkzoirht.jpg

Tydlig at orange uber og PF 2500 tok mest, samtidig som det la igjen et holofritt resultat - utrolig nok på en tesla. Denne lakken var ganske grei å ha med å gjøre:

DSC_0117_1024x681_zpskypxs1sv.jpg

 

Close up før - litt blurry:

DSC_0118_1024x681_zpsbenlb0ts.jpg

Close up etter - litt blurry:

DSC_0120_1024x681_zpshzpo8thg.jpg

 

Tatt halve panser - disse nye spottene som er montert i taket er veldig kjekk å bruke som referanse, men lurt å ha lykt i bakhånd:

DSC_0130_1024x681_zpsqrhvpuyh.jpg

 

Dypere ripe som trenger litt oppmerksomhet på panser:

DSC_0132_1024x681_zps50zaj6nf.jpg

Det ble jaggu godt med kjørespor med roterende, her har jeg brukt metabo og menzerna FG 400:

DSC_0134_1024x681_zps3ikuzji3.jpg

 

DSC_0137_1024x681_zpsiutacbfs.jpg

 

Rydder opp med 1-stegs komboen (Orange uber og PF 2500):

DSC_0139_1024x681_zps3niwkzj5.jpg

 

Bedre:

DSC_0141_1024x681_zpsg7owrgke.jpg

Tilstanden rundt bilen var ikke så bra - her jobber jeg med grovkombo:

DSC_0143_1024x681_zpsjbg53u5x.jpg

 

50 / 50 av side som ble jobbet på, var godt slitt her på sidene i forhold til resten av bilen:

DSC_0144_1024x681_zpsvyk1xgpa.jpg

 

50 / 50 close up:

DSC_0146_1024x681_zpsactz5jhc.jpg

Litt vanskelig å se, men ble en helt annen dybde i fargen også når ripene var vekke:

DSC_0155_1024x681_zpsx3snc2xs.jpg

 

50 / 50:

DSC_0156_1024x681_zpsksoxea1o.jpg

Etter 2 gode runder med roterende, fortsatt noe smått igjen som måtte få tilsyn:

DSC_0157_1024x681_zpsyu7grbdl.jpg

 

Her bak var det er mindre dyp ripe som trengte oppmerksomhet:

DSC_0159_1024x681_zpswqztfsaw.jpg

Close up:

DSC_0160_1024x681_zpsih8ww0o5.jpg

Før:

DSC_0162_1024x681_zpsbj9bp9iq.jpg

Etter:

DSC_0163_1024x681_zpsuxc3vbfp.jpg

 

Her har jeg kjørt bort mot 3 runder med roterende for å rydde en del dypere riper:

DSC_0169_1024x681_zpsuuncovcu.jpg

Før:

DSC_0103_1024x681_zpsry5wjoec.jpg

 

DSC_0106_1024x681_zpsvdqra0lr.jpg

Etter:

DSC_0197_1024x681_zpsyvn7fzqe.jpg

 

DSC_0207_1024x681_zpsgunmr9qr.jpg

Tester ut litt alternative polisher underveis også, denne var steike bra:

DSC_0170_1024x681_zpskyys3t68.jpg

Litt 50 / 50 fra andre siden, her var det også godt slitt:

DSC_0175_1024x681_zpsjxzyvehj.jpg

 

DSC_0177_1024x681_zpsjf5aoifg.jpg

 

DSC_0178_1024x681_zpsbzyvbp2g.jpg

 

50 / 50 på kamerastativ:

DSC_0179_1024x681_zpsalzy2res.jpg

50 / 50 etter grovsteg - masse holos:

DSC_0180_1024x681_zpsmtxcmwvr.jpg

Finsteg kjørt, kun småplukk igjen:

DSC_0181_1024x681_zpsuopt5vsw.jpg

Tester ut denne, meget god polish som er med på litt opprydding:

DSC_0183_1024x681_zpsm0zrui5e.jpg

Tester også ut denne som får være med å rydde opp kjørespor, steike god:

DSC_0184_1024x681_zps20axymk5.jpg

 

Etter finsteget var kjørt sjekker litt jeg finish rundtom - Det ble ganske så bra:

DSC_0186_1024x681_zpsrjanprng.jpg

 

DSC_0194_1024x681_zpskgmjdo32.jpg

Close up - litt blurry:

DSC_0192_1024x681_zpsxziofipk.jpg

 

Åpner opp porten - Klar for å spyle vekk litt småstøv, det kom ikke så mye, men litt:

DSC_0216_1024x681_zpswwetujwk.jpg

 

DSC_0219_1024x681_zpsiug4j7pt.jpg

 

DSC_0223_1024x681_zpsphogbptf.jpg

 

DSC_0226_1024x681_zpserpnbe4l.jpg

 

DSC_0227_1024x681_zpsgbv7ry3a.jpg

 

Skummer ned med autofoam og spyler av:

DSC_0235_1024x681_zpsf20fcy83.jpg

 

DSC_0236_1024x681_zpsmomgmsir.jpg

Tørk igjen:

DSC_0237_1024x681_zpsvapjjqhd.jpg

Hjulene blir tatt av:

DSC_0238_1024x681_zpsahqkfzkv.jpg

 

DSC_0239_1024x681_zps7m0ob4qb.jpg

 

DSC_0240_1024x681_zpsroihwz9s.jpg

Solen titter fram også, kjekt å ha som et referanse punkt for å se etter kjørespor og annet, så veldig greit ut:

DSC_0243_1024x681_zpsoqywafvt.jpg

 

DSC_0246_1024x681_zpsruhw9cep.jpg

 

Felgene får en runde med Iron X på framside og bakside, surfex HD 1:5 på dekksider, de blir også håndvasket med en pensjonert washmitt og en bøtte med citrus såpe i:

DSC_0263_1024x681_zpsxxvprmak.jpg

 

DSC_0264_1024x681_zpsrxsrwf6k.jpg

 

DSC_0265_1024x681_zpspkele5zx.jpg

 

DSC_0266_1024x681_zpsybtyxdg0.jpg

 

DSC_0267_1024x681_zpsrs24epjs.jpg

 

DSC_0268_1024x681_zps9ndg7xid.jpg

 

DSC_0269_1024x681_zpsnxhopytp.jpg

 

DSC_0270_1024x681_zpslwkr1z4d.jpg

 

DSC_0271_1024x681_zpsfphddbvw.jpg

 

DSC_0272_1024x681_zpstkesg2im.jpg

 

DSC_0273_1024x681_zpsbaukrrzt.jpg

Eier benyttet seg selvsagt av muligheten og stakk også innom med sommerfelgene, det ble mye felger og dekk her:

DSC_0274_1024x681_zpsuqhsuzfr.jpg

 

Vasker også sommerfelgene, disse får samme runde som vinterhjulene - Iron X, surfex, og håndvask:

DSC_0275_1024x681_zpsrjori54l.jpg

 

DSC_0276_1024x681_zpsunzurnir.jpg

 

DSC_0278_1024x681_zpsouphzlbu.jpg

 

DSC_0279_1024x681_zpszs8sgm9l.jpg

Her er de mer eller mindre helt tørr:

DSC_0281_1024x681_zpscqmpiuzm.jpg

Jeg tar en lett runde med polish for hånd og setter de inn med Fusso voks:

DSC_0282_1024x681_zpsrbmwzoov.jpg

 

DSC_0283_1024x681_zpshftrgoed.jpg

 

DSC_0284_1024x681_zpspsrghuwb.jpg

 

DSC_0288_1024x681_zpsdiiaxvcb.jpg

 

DSC_0289_1024x681_zps8oqyx2zu.jpg

 

DSC_0290_1024x681_zpsfqkirojb.jpg

 

DSC_0291_1024x681_zpsnmcpsmrt.jpg

 

1 ferdig montert, 3 igjen - vinterhjulene får seg også en kjapp runde med polish og en runde med Fusso voks:

DSC_0292_1024x681_zpsfwonakl2.jpg

Etter alle var ferdig montert så vasker jeg dekkside med IPA og microfiber klut:

DSC_0293_1024x681_zpscng2zq8c.jpg

 

DSC_0294_1024x681_zpsntnyfckj.jpg

 

DSC_0295_1024x681_zps6mle0dst.jpg

Dekksidene blir satt inn med denne:

DSC_0296_1024x681_zpsf9tw5x3k.jpg

 

Hjulene blir momenttrekt etter tesla specs:

DSC_0297_1024x681_zpsadlbx2ds.jpg

 

Ferdig med hjulene, ble litt bedre:

DSC_0300_1024x681_zpszwrrd2nq.jpg

Neste ut er rutene, jeg vasker så rutene ren med Water Spot Remover fra Max Protect:

DSC_0302_1024x681_zpslldqeajv.jpg

 

Klippet opp en klut i 4 deler:

DSC_0303_1024x681_zpskvqbgf2a.jpg

Tar litt WSR i kluten og jobber en halv rute omgangen i rette linjer hver vei til det blir helt rent - så buffer jeg av med litt IPA i en microfiberklut og buffer så av med en tørr - denne prosessen går på alt av glass og det var mye glass på denne teslaen:

DSC_0305_1024x681_zpsbyekz9c9.jpg

 

Her er et 50 / 50, her har jeg brukt WSR på venstre rute:

DSC_0306_1024x681_zpslodq8rjc.jpg

 

Etter rutene var ferdig vasket med WSR, så tar jeg en solid runde med wipedown på lakken:

DSC_0311_1024x681_zpsjqbzpmca.jpg

 

DSC_0312_1024x681_zps1ftm1aou.jpg

 

Etter wipedown var ferdig så sitter jeg inn rutene med denne, Max Protect sin glass beskyttelse på vinduer, denne er meget solid og erstatter min bruk av Gtechniq sin G1 fra nå av:

DSC_0313_1024x681_zpsaubd7e7f.jpg

Denne har jeg dabbet 4-5 ganger i påføringspadden før jeg starter i et hjørne og jobber den i litt større sirkulære bevegelser over glasset - denne flasher raskt så man må være litt hurtig i bevegelsene:

DSC_0314_1024x681_zpsauc8xkxl.jpg

 

Etter alle rutene hadde fått en runde med denne så venter jeg 15 minutter før frontruten får enda et lag:

DSC_0315_1024x681_zpsicdrkcmp.jpg

 

DSC_0318_1024x681_zpsvjjakl5x.jpg

 

DSC_0319_1024x681_zps1psctyss.jpg

 

Etter 15 minutter der igjen får frontruten enda et lag, så alle andre ruter har fått 1 lag med UGC, mens frontruten har fått 3 lag - det er ingen problem at denne ligger på ruten i flere timer:

DSC_0319_1024x681_zps1psctyss.jpg

 

Forholdet i garasjen - Jeg skal nå legge Max Protect sin V1 som er basecoaten til beskyttelsen, denne er utrolig lett å ha med å gjøre - Jeg legger en halv bil om gangen før jeg buffer av - det er en fordel hvis denne blir litt sticky også når man buffer den, da har den fått skikkelig heft. I disse temperaturene som jeg har her nå så tar det muligens 15 minutter kanskje litt lengre før den blir litt sticky - Uansett veldig enkel coating å ha med å gjøre, lett å buffe:

DSC_0320_1024x681_zpsofugorkg.jpg

 

DSC_0321_1024x681_zps3xkf0nym.jpg

 

DSC_0322_1024x681_zps0g9jjd9a.jpg

 

Her legger jeg coatingen - har dabbet 4-5 ganger i påføringsputen før jeg jobber et lite område, så dabber jeg på nytt etterhvert når den begynner å små lugge, ingen problem å dynke denne litt også:

DSC_0324_1024x681_zpsobwuckhd.jpg

 

Her har jeg lagt V1 på hele bilen og ferdig å buffe:

DSC_0326_1024x681_zps32rqggi0.jpg

 

DSC_0330_1024x681_zpsfjeiwlrz.jpg

 

DSC_0331_1024x681_zpstfnwinbi.jpg

 

DSC_0339_1024x681_zpssjwj1npn.jpg

 

DSC_0350_1024x681_zpskvp3lvez.jpg

 

DSC_0355_1024x681_zpshrp1qb01.jpg

 

Denne skal nå få godgjøre seg i 10-14 timer før jeg skal legge UNC-R, jeg hever også temperaturen en del:

DSC_0358_1024x681_zps1z3flo05.jpg

 

Jeg begynner innvendig - rydder ut alt:

DSC_0360_1024x681_zpsay575vfi.jpg

 

DSC_0364_1024x681_zpseph0xnty.jpg

 

Finner disse og sitter de på hjulmutterne:

DSC_0361_1024x681_zps6vhqbjhi.jpg

 

Litt tilstandsbilder - dette første var blurry:

DSC_0365_1024x681_zpsslrdsjlr.jpg

 

DSC_0367_1024x681_zpsepms9wau.jpg

 

DSC_0368_1024x681_zpsf4byp37r.jpg

 

DSC_0369_1024x681_zpsk2bq268c.jpg

 

DSC_0370_1024x681_zpsy25n4vow.jpg

 

DSC_0371_1024x681_zpsiu4lno3r.jpg

 

DSC_0372_1024x681_zps1lglsrha.jpg

 

DSC_0373_1024x681_zpsivgec8zh.jpg

 

Rydder ut matter:

DSC_0374_1024x681_zps3oz2vwku.jpg

 

Vasker godt med greenclean:

DSC_0375_1024x681_zpsqalpmii1.jpg

 

DSC_0376_1024x681_zpshuh3zfgi.jpg

Før:

DSC_0367_1024x681_zpsepms9wau.jpg

Etter:

DSC_0377_1024x681_zpshrtt1ypz.jpg

 

Vask underveis:

DSC_0378_1024x681_zpsyjysfoos.jpg

 

DSC_0379_1024x681_zps20pcrxdv.jpg

 

DSC_0380_1024x681_zpsaqmaavfm.jpg

 

Støvsuger:

DSC_0381_1024x681_zps7hymztrx.jpg

 

DSC_0382_1024x681_zpsg7rp24v6.jpg

 

DSC_0383_1024x681_zpsuy2y9aqw.jpg

 

DSC_0385_1024x681_zpszrrmyky4.jpg

 

Etter vask og støvsuging var ferdig, så var det setene sin tur, jeg skal vaske de godt på sidene og setene med et godstoff og microfiber klut:

DSC_0384_1024x681_zpsz2nb8did.jpg

 

DSC_0390_1024x681_zpsr4o9w1id.jpg

 

DSC_0391_1024x681_zpscnv76bde.jpg

 

DSC_0393_1024x681_zpsi53fgj0g.jpg

 

Her vasker jeg også godt over, sitter inn med VRP dressing:

DSC_0389_1024x681_zpsprtoz05o.jpg

 

DSC_0395_1024x681_zps0yv7qi0p.jpg

Buffer av overflødisk VRP:

DSC_0401_1024x681_zpsnxb90jrj.jpg

 

Ferdig:

DSC_0411_1024x681_zps0s19ehdx.jpg

 

DSC_0412_1024x681_zpsjpxqiif7.jpg

Vasker også litt her:

DSC_0413_1024x681_zpswh8nwtlu.jpg

 

DSC_0414_1024x681_zpsp92vmnub.jpg

 

Pedalene får seg også en runde:

DSC_0415_1024x681_zpsmma7vvyv.jpg

 

DSC_0416_1024x681_zps8mjammup.jpg

 

DSC_0417_1024x681_zpse4dctfev.jpg

 

DSC_0418_1024x681_zpshzr2uulp.jpg

 

DSC_0419_1024x681_zpshjy1ncbi.jpg

 

Vasker ren vinduene med denne:

DSC_0421_1024x681_zpsfuafgkph.jpg

Vinduene underveis:

DSC_0422_1024x681_zps7tap4qon.jpg

 

DSC_0423_1024x681_zpsddytylg2.jpg

 

Pynter litt på disse med WSR - eier ville at disse skulle se bra ut:

DSC_0424_1024x681_zpsz3lothyz.jpg

 

DSC_0427_1024x681_zpslezyk0ct.jpg

 

Setene får seg et lett lag med leather milk - overflødiske rester ble buffet av etter 30 minutter:

DSC_0428_1024x681_zpsp5mjffxs.jpg

 

Innvendig start (Klokke):

DSC_0359_1024x681_zps27kc71ap.jpg

Innvendig ferdig (Klokke):

DSC_0430_1024x681_zpswmlz0kgx.jpg

 

Etter innvendig var ferdig, og det var godt varmt her inne - så buffer jeg av glass coatingen med IPA og microfiberklut - dette er som smør å buffe vekk. Da har det fått stå i ca 10 timer - I teorien så kan denne egentlig ligge på hvis man legger Max Protect sin V2 eller UNC-R, hvis man er uheldig å får litt på glasset så gjør ikke det noe. Nå buffer jeg den av fordi jeg ikke fikk mulighet til å legge UNC-R som planlagt etter V1 hadde fått stått 10 timer og ville ikke la glass coatingen stå ytterligere 10 timer over natten der igjen - så denne ble buffet nå:

DSC_0429_1024x681_zpsb3kladyq.jpg

 

DSC_0431_1024x681_zpslxjog2qq.jpg

 

DSC_0435_1024x681_zpslrj22qj2.jpg

 

DSC_0434_1024x681_zpsazad9xix.jpg

 

Dagen etterpå legger jeg UNC-R - denne har fått stått i kjøleskapet i ca 4 timer før jeg skal bruke den - Denne coatingen er veldig grei å jobbe med, den krever kun litt mer buffing enn V1, værre enn det er det ikke - og det er en kjempe solid beskyttelse. Jeg deler panser inn i 4, men jeg tar gjerne en hel dør når jeg er varm i trøyen og i godt driv, dørene på teslaen er ganske stor så det er ingen problem å jobbe med denne - folk har gjerne blitt litt skremt med alle disse temperaturene som blir nevnt og slikt, men det er ingen problem å jobbe med denne i 15 eller 20 grader, det er bare at den blir enda lettere å jobbe med i lavere temperaturer:

DSC_0436_1024x681_zpsvifshhpn.jpg

 

DSC_0439_1024x681_zps5duxrn36.jpg

Forholdet i garasjen under legging av UNC-R:

DSC_0437_1024x681_zpsdht97ldv.jpg

 

Her er det ferdig lagt:

DSC_0440_1024x681_zpscfkckfh6.jpg

Alle alulister og slikt får også, disse håndtakene får selvsagt en runde UNC-R og:

DSC_0442_1024x681_zps8hspqkj7.jpg

 

Alt plast og alu har fått V1 og UNC-R:

DSC_0449_1024x681_zpsu0wkyo5w.jpg

 

DSC_0452_1024x681_zps6ln5ryn1.jpg

 

DSC_0453_1024x681_zps2td08rd9.jpg

 

Etter UNC-R er lagt så skrur jeg opp temperaturen godt, da denne skal stå minst 6-8 timer før den er ferdig herdet - jeg lar den stå resten av dagen og natten over:

DSC_0454_1024x681_zpsirlchmvg.jpg

 

DSC_0456_1024x681_zpsxpwyv5bx.jpg

I mellomtiden gjør jeg ferdig mattene:

DSC_0457_1024x681_zpsvqj3oegp.jpg

 

DSC_0460_1024x681_zpsn98nvdjf.jpg

 

DSC_0461_1024x681_zpsgbmwpr7t.jpg

 

Mattene blir satt inn med denne - eier ønsket ikke noe glossy saker, og denne gjorde jobben greit på mattene:

DSC_0462_1024x681_zpsgmhhckkm.jpg

 

Dagen etterpå får bilen seg en runde silk coat, denne sprayer jeg i kluten og tar 1 panel om gangen - buffer rent med en ren microfiberklut:

DSC_0458_1024x681_zpss4ht3tnv.jpg

 

God lukt til innvendig - noen sprayer med denne i hver brønn:

DSC_0459_1024x681_zpsusiykpri.jpg

 

Her har UNC-R fått stå i 6-7 timer, den skal stå over natten:

DSC_0463_1024x681_zpszusgcv8z.jpg

 

DSC_0467_1024x681_zpscc1et1a0.jpg

 

Skifter også ut skiltplatene:

DSC_0469_1024x681_zpsrm3dme0s.jpg

Den ene skiltplaten var det noe kjemikalier som ikke gikk an å få vekk - derav nye plater:

DSC_0471_1024x681_zpsnl2i1j41.jpg

 

Lukker opp porten og klar til litt ferdigbilder:

DSC_0474_1024x681_zpsgjanhfmb.jpg

 

DSC_0475_1024x681_zpsioqgc06f.jpg

 

DSC_0485_1024x681_zps3npmdury.jpg

 

Jeg sitter meg inn her med blåsokker på:

DSC_0486_1024x681_zpskc5mc22x.jpg

Ferdigbildene:

1_1024x681_zpsdrmjxvwi.jpg

 

2_1024x681_zpsjajdf918.jpg

 

4_1024x681_zps1lqywqa1.jpg

 

6_1024x681_zpsr1imhrg1.jpg

 

7_1024x681_zpsarnsk24p.jpg

 

9_1024x681_zpsxkkiqs9r.jpg

 

15_1024x681_zpskjqoyal2.jpg

 

20_1024x681_zpso5lrjvug.jpg

 

22_1024x681_zpsyvksitgp.jpg

 

24_1024x681_zpsrvbpzgdu.jpg

 

35_1024x681_zpswv5xqsy9.jpg

 

37_1024x681_zpsxosgw41d.jpg

 

40_1024x681_zpswjgxdgeu.jpg

 

50_1024x681_zpss0lkgj7t.jpg

 

55_1024x681_zps7pgytfjl.jpg

 

60_1024x681_zpsp0lu1bu7.jpg

 

65_1024x681_zps2gsqlz2f.jpg

 

75_1024x681_zps8iz6lmnl.jpg

 

80_1024x681_zpsa0knj8vz.jpg

 

85_1024x681_zpswxik31ic.jpg

 

90_1024x681_zpsognqkgxv.jpg

 

95_1024x681_zpsbdunw4bv.jpg

 

100_1024x681_zpspdonmzck.jpg

 

105_1024x681_zpstkmcm4pk.jpg

 

110_1024x681_zpsrwume7tx.jpg

 

115_1024x681_zpsogjcezyt.jpg

 

120_1024x681_zpsuuxpkvxt.jpg

 

130_1024x681_zpsxeoqxyar.jpg

 

135_1024x681_zpsixgaflyl.jpg

 

140_1024x681_zpsoji5ot9g.jpg

 

145_1024x681_zpswmfewz7u.jpg

 

147_1024x681_zpspjmqmva3.jpg

 

150_1024x681_zpsobh2cj8b.jpg

 

160_1024x681_zpssap4zy3o.jpg

 

165_1024x681_zpsyaqkuzew.jpg

 

175_1024x681_zpsb8zluc1z.jpg

 

180_1024x681_zps3gc2ieju.jpg

 

185_1024x681_zps00hvqljx.jpg

 

190_1024x681_zpsebbvcvom.jpg

 

195_1024x681_zpsqjfremf7.jpg

 

200_1024x681_zpsee9pzwrh.jpg

 

205_1024x681_zpsrdtoqlgw.jpg

 

210_1024x681_zpsbkay7ybl.jpg

 

215_1024x681_zpsh0zpequo.jpg

 

220_1024x681_zps49fbrfyp.jpg

 

235_1024x681_zps8xbnccdi.jpg

 

240_1024x681_zpsljyfyytk.jpg

 

245_1024x681_zpsfcbkexdp.jpg

 

250_1024x681_zpsegpolhjq.jpg

 

255_1024x681_zpssstax7by.jpg

 

260_1024x681_zpsmasnbd8u.jpg

 

265_1024x681_zps84yevm1v.jpg

 

 

Tidsbruk: 36 timer fordelt over 5 dager.

Takk for at du tok deg tid til å se igjennom denne S&S :)

  • DCN Point 62

Share this post


Link to post
Share on other sites
overlay

Utrolig bra arbeid, og ikke minst writeup! 

Imponert over at løfteren din klarte å løfte, veier trossalt godt over 2 tonn :thumbs:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kontorpult (Øystein)

Som alltid, et godt stykke arbeid og en god logg! Vel verdt å bruke 20min av en søndagskveld på å lese og nyte ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Magnera

Bildeserien minnet noe om Mikalsen minutt for minutt, blir det tv sending snart kanskje?  B)

Ellers ble det strøkent resultat og enda bedre detalj for detalj beskrivelser, du er rå!

  • DCN Point 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skydancer

Veldig bra jobbet, godt dokumentert og ikke minst mye bra produkter her :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
ØHN

En helt herlig detail på alle måter! :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Flintha

Perfekt resultat :) 

 

hvor får du tak i nummerskilt som det ikke står noe på? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ONYX

Helt nydelig:thumbup:

Må nesten prøve disse produktene fra Max Protect på bilen min til høsten, det har forøvrig fristet lenge og med dine flotte oppskrifter og inspirasjon gitt, så er det på tide å hoppe ut i det;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexanderst

Herlig, herlig, herlig. Sa jeg herlig?

 

Cred er selvfølgelig gitt på en slik gromjobb. Du står på som vanlig :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sortehaug

Herre min skaper for en bra s&s! Kjemperesultat! Du skriver veldig bra write up. Imponerende i alle retninger dette her mister! Cred i lange baner :):) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
pejourdan

Å lese en slik S&S som både gir et fantastisk resultat og er så lærerik; applaus! :D

Tar rett og slett med meg mye smånyttige ting som ikke alltid er lett å huske når man jobber selv.

Cred!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blankbil / polishduden

Så usannsynlig bra skrevet s&s! Og kanon resultat! We have a new sheriff in town! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
anders1

Denne gikk fra kjedelig grå til wow-grå! Fantastisk forskjell! cred:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
cheffen

Toppklasse som vanlig! :thumbup: Hvilken pad brukte du sammen med HD Polish?

Share this post


Link to post
Share on other sites
NeDD

Meeeget nice :D Strålende gjennomført og flott S&S!

Share this post


Link to post
Share on other sites
JohanR

Kjempegod lesing til mandagsfrokosten, takk for en god start på dagen! Du skriver utrolig bra og bildene er veldig gode, og i tillegg har du gjort en sinnsykt bra jobb :wub: keep up the good work! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Reidar

Ypperste klasse dette!!!

Nydelig resultat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...