D.Mikalsen 3 072 Skrevet 11 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 11 November, 2019 (endret) Mikalsens Audi A3 Coupè 1.8 TFSI - 2009 mod. Okei, da har jeg endelig tatt motet til meg å lage en showcase om mitt nyeste prosjekt. Jeg har i 1.5 år eid en Tesla model S, fantastisk bil, men veldig lite man egentlig kan gjøre med en slik bil. Ettersom jeg kun kjører ca 5000 km i året, så fant jeg ut at jeg selger teslaen og kjøper en bil jeg kan modifisere litt / skru litt på, samtidig som det ble fryktelig kjedelig å ha en bil som er helt lydløs. Jeg savnet min Audi A3 fra 2001 som jeg tidligere har hatt, så jeg bestemte meg for å handle en Audi A3 igjen med turbo motor. Jeg kom over denne bilen på finn.no tidligere i år, mars måned. Grunnen til at jeg falt på akkurat denne bilen også var at den så veldig godt holdt ut både innvendig og utvendig, samt alt av servicer var holdt hyppigere enn normalt. Kjeden var blitt byttet på 140,000 km pga den hadde hoppet en tann, i forbindelse med dette ble mye annet skiftet. Litt info om bilen: Bil: Audi A3 Type: 8P Coupè - EA888 gen 2 engine med motorkode CDAA Modell: 2009 Motor: 1.8 bensin K03 turbo - 160 hk / 250 nm Girkasse: 6 trinn manuell Km stand: 155,000 Farge: Phantomschwarz Perleeffekt Tidligere eiere: 4 Har en del planer for bilen, mye er allerede utført, men for tråden sin ryddighet og spenning så tar jeg å oppdaterer litt etterhvert.Planer for bilen:(Grønn = Ferdig)(Rød = Ikke ferdig)De mindre tingene som skal skje fortløpende:- Ny Mediaspiller i bilen - Plugge bakrute visker - Nytt innsug - Soting av ruter - Detailing av bilen - Bytte til Led skiltlys - Nye sommerfelger og dekk - Revo tuning - Steg 1- Ny spoiler - Ny sort grill og nye sorte audi ringer De større og kostbare tingene som skal gjøres over tid:- Full gjennomgang hos BO racing av bilen - samt utbedre og EU kontroll - Nytt eksosanlegg- Nytt ratt - Nytt høytaler oppsett - Ny intercooler - P3 Gauge med div. målinger - Turbotrykk og oljetemp måler - Bytte til hybridturbo - Bytte clutch & svinghjul - Nye seter foran (kanskje bak og)Et bilde på vei hjem fra Oslo. Tok fly fra Bergen og kjørte hjem igjen - Ble kolonne kjøring over fjellet: Første jeg gjorde var å fjerne bakruteviskeren og logo fra bakrute når jeg kom hjem: Første bildene noen dager etter overtakelse av bilen i Mars måned: Kjøpte ny spiller fra Pioneer - Da den gamle spilleren ikke hadde bluetooth avspilling direkte fra tlf: Gamle spilleren: Nye spilleren montert: Skal prøve å holde denne tråden så oppdatert som mulig, som sagt det er mye som allerede er gjort og oppdateringene vil komme underveis Endret 30 Mars, 2020 av D.Mikalsen Oppdatert 08.02.2020 5 2 Siter Mine jobber: Show and Shines Garasjen min: Mikalsens garasje 7x7 Showcase: Mikalsens Audi A3 Coupè - 1.8 TFSI - 2009 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hans k 4 Skrevet 11 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 11 November, 2019 intressant du. ja du fekk deg go bil til å leke deg med. det eg og har svakhet for er krefter med lyd...morro utan og, men,...det var den lyden. blir det bøtte seter framme?. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pejourdan 437 Skrevet 12 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 12 November, 2019 Gratulerer med ny bil! Siter It´s all about the details! BilpleieloggJourdan´s Automobile Spa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 13 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 13 November, 2019 Gratulerer med ny bil Så ut som et godt utgangspunkt for videre mods Følger med videre. Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Mikalsen 3 072 Skrevet 14 November, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 November, 2019 11.11.2019 - 11.45, hans k skrev: intressant du. ja du fekk deg go bil til å leke deg med. det eg og har svakhet for er krefter med lyd...morro utan og, men,...det var den lyden. blir det bøtte seter framme?. Hehe ja fin denne her Ja må være litt lyd, det er halve opplevelsen. Litt usikker enda hva det blir, men noe kjekt skal komme i hvert fall. Jeg driver å vurderer skinnseter fra en Audi A5 eller lignende, eller kanskje bøtte seter Har i tankene om å ta ut baksetene også og bare kjøre helt åpent og kun setene foran, men ingenting er avgjort enda. 12.11.2019 - 9.57, pejourdan skrev: Gratulerer med ny bil! Takker så masse 13.11.2019 - 19.50, Hans Marius skrev: Gratulerer med ny bil Så ut som et godt utgangspunkt for videre mods Følger med videre. Takker så masse Ja her er det potensiale til å gjøre mye kjekt Kanon! Siter Mine jobber: Show and Shines Garasjen min: Mikalsens garasje 7x7 Showcase: Mikalsens Audi A3 Coupè - 1.8 TFSI - 2009 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Mikalsen 3 072 Skrevet 14 November, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14 November, 2019 Oppdatering 14.11.2019. Første mods på bilen ble soting av bakruter hos Ryds bilglass - Veldig fornøyd med arbeidet. Eneste er at bakruten er ganske så slitt både innvendig og utvendig, så denne må muligens byttes senere - Bare et par kjappe bilder tatt når jeg satt fra meg bilen, og 2 raske bilder etter jeg hentet den: Jeg hadde også fått det nye innsuget jeg hadde bestilt fra ebay, billig og greit inntil videre. Jeg vurderer å ha noe helt fra turboen og ut til filter etterhvert, men starter i det små først. (Link til filteret: https://www.ebay.com/itm/RAMAIR-induction-kit-and-heatshield-to-fit-Audi-A3-Mk2-8P-1-9TDi-2-0TDi-03-12/173782666215?hash=item2876410be7:g:regAAOSwobJcXEtj ) Her er et par bilder av tilpassing av silikonslangen da den var litt lang: Før - med originalt innsug: Etter - med Ramair innsug: Etter montering så ble det tatt en prøvetur og det ble en total forandring av lydbilde ved gasspådrag og når man skifter gir eller slipper av gasspedalen ved litt pådrag, da puffer det godt slik som en turbobil skal gjøre Kommer mer bilder og oppdateringer snart igjen 3 Siter Mine jobber: Show and Shines Garasjen min: Mikalsens garasje 7x7 Showcase: Mikalsens Audi A3 Coupè - 1.8 TFSI - 2009 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riccird1 44 Skrevet 15 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 15 November, 2019 Tøff bil! Har den fått ubedret stempelringer siden du har EA888 gen2? Samtidig med kjedet. Hvis ikke, følg med på oljeforbruket, EA888 2008-2012 var glade i olje pga ringene når de ikke var utbedret. Åpent innsug er alltid artig. Hadde K&N tilsvarende ditt på min EA888 2.0tfsi, men synes den ble litt "masete" i første gir ved igangkjøring, liksom litt uling, så tok av igjen og solgte. Opplever du det samme? Har fantomsvart jeg også, nydelig dybde i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 15 November, 2019 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 15 November, 2019 Godt å se at tesla blir tilsidesatt for noe skikkelig gøy [emoji16] Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Mikalsen 3 072 Skrevet 17 November, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 November, 2019 15.11.2019 - 9.35, Riccird1 skrev: Tøff bil! Har den fått ubedret stempelringer siden du har EA888 gen2? Samtidig med kjedet. Hvis ikke, følg med på oljeforbruket, EA888 2008-2012 var glade i olje pga ringene når de ikke var utbedret. Åpent innsug er alltid artig. Hadde K&N tilsvarende ditt på min EA888 2.0tfsi, men synes den ble litt "masete" i første gir ved igangkjøring, liksom litt uling, så tok av igjen og solgte. Opplever du det samme? Har fantomsvart jeg også, nydelig dybde i den. Takker Den har ikke fått utbedret stempelringene, har hørt disse kan svette litt. Jeg ser den bruker litt olje, men det er ikke noe alarmerende mye. Jeg fyller kanskje en liter pr 3000 km, tror ikke det er så gale egentlig. Men det kommer nok til å bli mer etterhvert, det er jo en kjent feil med disse motorene. Det er godt mulig jeg har lyst å bytte råder og stempler etterhvert med tiden, så får eventuelt ta det da hvis det skulle bli for gale Takker for tips forresten, hyggelig. Ja jeg syntes det er morro, det er litt støy/uling på første giret som du nevner og ved pådrag på litt lavere turtall, men jeg syntes det er helt greit. Ja fargen er flott å se på når den er stelt med, en av mine favoritt farger 15.11.2019 - 10.54, Blankbil / polishduden skrev: Godt å se at tesla blir tilsidesatt for noe skikkelig gøy Hehe ja må ha litt å styre med Håkon, sånn vi liker det Så Porschen din på finn her for en liten stund tilbake, ingen salg? Jeg vurderte å slå til Du kan jo ikke selge den, kunststykke av en bil! Siter Mine jobber: Show and Shines Garasjen min: Mikalsens garasje 7x7 Showcase: Mikalsens Audi A3 Coupè - 1.8 TFSI - 2009 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 17 November, 2019 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 17 November, 2019 Når jeg blir ferdig med den kan vi godt ta en prat igjen [emoji57]ble ikke noe salg men en roadtrip til Bergen så du kan få luftet deg litt skader ikke [emoji7] rolig marked for tiden så benytter heller tiden på å oppgradere og vedlikeholde. Når den blir solgt så skal den røde til pers [emoji16] Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riccird1 44 Skrevet 18 November, 2019 Rapporter Share Skrevet 18 November, 2019 14 timer siden, D.Mikalsen skrev: Takker Den har ikke fått utbedret stempelringene, har hørt disse kan svette litt. Jeg ser den bruker litt olje, men det er ikke noe alarmerende mye. Jeg fyller kanskje en liter pr 3000 km, tror ikke det er så gale egentlig. Men det kommer nok til å bli mer etterhvert, det er jo en kjent feil med disse motorene. Det er godt mulig jeg har lyst å bytte råder og stempler etterhvert med tiden, så får eventuelt ta det da hvis det skulle bli for gale Takker for tips forresten, hyggelig. Ja, var ikke meningen å skremme deg med hva du har kjøpt, er knallgode motorer med fint register for sylindervolumet sitt Tunet? Om ikke så har man jo blant annet SBT tuning på Austrheim som leverer REVO tuning. Er vel en kar på Sotra og som leverer REVO nå. Veldig fornøyd med REVO, har en slik obd-sak som man kan velge effektmap tilsvarende original eller tunet for 95, 97 og 98 oktan. Alle mapsene ligger i ECU, så denne bare bytter map på ett sekund i tilfelle man feks er i gokk uten tilgang på 98 oktan og trenger bensin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stifens 43 Skrevet 3 Desember, 2019 Rapporter Share Skrevet 3 Desember, 2019 Grattis med ny bil! Finfin bruksbil det der, og som du sa, mye som kan moddes. Stemmer det ang Revo. Han holder til på Kolltveit RTT motorsport på facebook. Nå hadde de kampanje på 15% rabatt t.o.m i går... men kommer sikkert ny kampanje etter nyttår en gang Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Mikalsen 3 072 Skrevet 7 Desember, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 Desember, 2019 (endret) Oppdatering 07.12.2019 Felger/dekk - Skiltlys - Detailing - Tuning Det måtte handles noen nye sommerfelger og dekk til en grei pris. Brukte lang tid på å vurdere 18" eller 19", men valget falt på 18" sommerfelger med dekkdimensjon på 225/40-18. Felgene ble handlet hos www.dekksjekk.no, veldig fornøyd med priser og service de leverer, har handlet der før. 4 stk av felgene vist på bildet under her kostet i underkant av 5000 kr. Dekkene er handlet hos www.dekkonline.com - Rotalla Setula S-Pace RU01 225/40 R18 92Y XL, kostet 2500 kr inkl frakt. Felg fra eske: Her er dekk montert og balansert på felg: Felgene er beskyttet med Max Protect sin V3: Bilen har gjennomgått en runde detailing for å friske opp litt og få en beskyttelse - For å se hele jobben så følger linken med her: Litt diverse bilder fra S&S tråden: Oppfriskning av endestusser: Fylling av litt steinsprut: Max Protect står for beskyttelsen - V1 og V2 på lakk og UGC på ruter: Litt stell innvendig: La inn en ny god lukt i bilen - Kjøp fra ebay: Tilfeldig bilde: Når bilen fikk seg en runde stell ble også skiltlys byttet, pollenfilter skiftet, skiltplater uten logo montert - Nye felgene fikk også nye bolter: Gammel skiltplate mot ny skiltplate uten logo: Nye hjulbolter: Gammelt pollenfilter: Gammelt og nytt pollenfilter: Ferdigbildene etter detailing av bilen med nye felgene montert: Bilen har også fått seg Revo Tuning - steg 1 hos RTT Motorsport på Kolltveit, veldig hyggelig kar med masse kunnskap - Målingene hans sa ca 230 hk og ca 370 nm (mye hjulspinning på vått føre med forhjulstrekk), men skal få tatt en runde på dyno nå om ikke så altfor lenge bare for å sjekke på gøy. Bilen er i hvert fall veldig frisk og rask i forhold til hva den var. Så får vi se litt på videre mods etterhvert, tenker eksos og kanskje steg 2 hadde vært morro. Veldig fornøyd med bilen, kommer mer oppdateringer om ikke så lenge Endret 7 Desember, 2019 av D.Mikalsen 6 Siter Mine jobber: Show and Shines Garasjen min: Mikalsens garasje 7x7 Showcase: Mikalsens Audi A3 Coupè - 1.8 TFSI - 2009 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Mikalsen 3 072 Skrevet 7 Desember, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 Desember, 2019 17.11.2019 - 18.41, Blankbil / polishduden skrev: Når jeg blir ferdig med den kan vi godt ta en prat igjen ble ikke noe salg men en roadtrip til Bergen så du kan få luftet deg litt skader ikke rolig marked for tiden så benytter heller tiden på å oppgradere og vedlikeholde. Når den blir solgt så skal den røde til pers Hehe, jeg ser du står på, sinnsyk bil det der Ja jeg ser det er litt rolig marked, folk er jo helfrelst med elektrisk virker det som. Neste bil jeg skal kjøpe om noen år skal være ganske så solid, det må bli noe porsche, RS6, R35 eller noe sånt 18.11.2019 - 8.24, Riccird1 skrev: Ja, var ikke meningen å skremme deg med hva du har kjøpt, er knallgode motorer med fint register for sylindervolumet sitt Tunet? Om ikke så har man jo blant annet SBT tuning på Austrheim som leverer REVO tuning. Er vel en kar på Sotra og som leverer REVO nå. Veldig fornøyd med REVO, har en slik obd-sak som man kan velge effektmap tilsvarende original eller tunet for 95, 97 og 98 oktan. Alle mapsene ligger i ECU, så denne bare bytter map på ett sekund i tilfelle man feks er i gokk uten tilgang på 98 oktan og trenger bensin Ikke skremt, men kjekt at du deler litt info uansett Ja jeg har troen på at dette blir morro, det er blitt veldig bra. Den er tunet, var på Kolltveit ganske kjapt etter jeg kjøpte den og fikk inn Revo steg 1, jeg er kjempe fornøyd med det. En hyggelig kar på Kolltveit som heter Peter som fikset, han har stålkontroll Det går unna i forhold til hvordan den var, ligger rundt 230 hk nå kontra de 160 som var, bilen føles mye friskere ut. 3.12.2019 - 22.42, Stifens skrev: Grattis med ny bil! Finfin bruksbil det der, og som du sa, mye som kan moddes. Stemmer det ang Revo. Han holder til på Kolltveit RTT motorsport på facebook. Nå hadde de kampanje på 15% rabatt t.o.m i går... men kommer sikkert ny kampanje etter nyttår en gang Takker så masse Ja her er det mye morro som kan fikses på og man kan styre med, det blir morro. Det er en litt forsinket tråd dette her, så jeg har allerede vært på Kolltveit kort tid etter jeg kjøpte bilen i Mars og fikk inn steg 1 Revo, veldig fornøyd med det og bilen ble mye friskere/raskere. Har per dags dato ikke kommet meg til steg 2 enda, selvom det er gjort de nødvendige modsene for det, men skal få det gjort ganske snart 3 Siter Mine jobber: Show and Shines Garasjen min: Mikalsens garasje 7x7 Showcase: Mikalsens Audi A3 Coupè - 1.8 TFSI - 2009 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 7 Desember, 2019 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 7 Desember, 2019 Takker så masse [emoji106] Ja her er det mye morro som kan fikses på og man kan styre med, det blir morro. Det er en litt forsinket tråd dette her, så jeg har allerede vært på Kolltveit kort tid etter jeg kjøpte bilen i Mars og fikk inn steg 1 Revo, veldig fornøyd med det og bilen ble mye friskere/raskere. Har per dags dato ikke kommet meg til steg 2 enda, selvom det er gjort de nødvendige modsene for det, men skal få det gjort ganske snart [emoji4]Ja du er inne på noe. Jeg kan forstå el til det daglige men thats it. Jeg er dog redd bilen blir så bra at jeg må beholde den nå [emoji23] vi får se. Var litt mer enn jeg trodde men sabla morro å skru på [emoji16] Vi er nå ganske like da Daniel. All in samme hva [emoji23] jeg vil dog ikke sammenlikne rs5 og 6 med Porsche [emoji16] Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Marius 1 267 Skrevet 8 Desember, 2019 Rapporter Share Skrevet 8 Desember, 2019 Flott oppdatering dette Ble blank og fin som en svart bil skal være! Kjenner jeg fikk dårlig samvittighet av å enda ikke ha tatt en ordentlig runde på min Hva innebærer steg 2 for disse motorene? Større turbo? Siter Audi A4 B7 1.8T 2006 mod (vinterbil) Audi RS6 C7,5 4.0 TFSI 2015 mod x Audi RS6 C7 4.0 TFSI 2014 mod x Audi S4 B8 3.0 TFSI 2010 mod x Audi A4 B7 2.0 TDI 2007 mod Yamaha R1 03 mod x Husaberg TE450 04 mod SM x Volkswagen Golf 1989 mod (jobbil) x Opel Omega B 2.0 16V 1998 mod Min portefølje Min garasje Min garasje V2 Engeseth Autospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Mikalsen 3 072 Skrevet 9 Desember, 2019 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9 Desember, 2019 (endret) 7.12.2019 - 19.00, Blankbil / polishduden skrev: Ja du er inne på noe. Jeg kan forstå el til det daglige men thats it. Jeg er dog redd bilen blir så bra at jeg må beholde den nå vi får se. Var litt mer enn jeg trodde men sabla morro å skru på Vi er nå ganske like da Daniel. All in samme hva jeg vil dog ikke sammenlikne rs5 og 6 med Porsche Ja enig i det Jeg ser den, begynner å bli så bra at man ikke kan selge, standard det, blir for knyttet og Hahah, ja e fan alltid sånn, eg klarer ikke å la være, så mye man ønsker å gjøre Har aldri kjørt RS6, så må nesten prøve en dag, har kjørt litt forskjellige porscher, og dæven det er bra bilen 8.12.2019 - 11.12, Hans Marius skrev: Flott oppdatering dette Ble blank og fin som en svart bil skal være! Kjenner jeg fikk dårlig samvittighet av å enda ikke ha tatt en ordentlig runde på min Hva innebærer steg 2 for disse motorene? Større turbo? Kommer seg Hehe, det er på tide, alltid viktig å stelle eget først, selvom det ikke alltid er så lett å lage tid til det Stage 2 så krever de oppgradert eksosanlegg med highflow katalysator med mindre celler, oppgradert innsug system/high flow også en større intercooler. De anbefaler og oppgradert throttle pipes, rørene fra turboen til intercooler og fra intercooler til innsug. Anbefaler og oppgraderte motorfester, da det blir litt mer bevegelser i motoren, jeg merker at denne beveger seg litt faktisk selv med steg 1. Så må nok ha noen nye motorfester og foringer etterhvert tenker eg hvis jeg skal oppgradere mer. Større turbo, større dyser og oppgradert high pressure fuel pump, det vil jeg si er stage 3 for denne. Da må en også ha en ny clutch. Jeg mener stempler og råder i denne motoren er god for rundt 270-300 hk, men ikke noe mer. Da må man begynne å modifisere innmat i motoren også, da begynner det å bli dyrt. Endret 9 Desember, 2019 av D.Mikalsen Siter Mine jobber: Show and Shines Garasjen min: Mikalsens garasje 7x7 Showcase: Mikalsens Audi A3 Coupè - 1.8 TFSI - 2009 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bukken74 95 Skrevet 9 Desember, 2019 Rapporter Share Skrevet 9 Desember, 2019 Syns det var noe kjent med utseende på felgene. Sjekk OZ Racing Italia 150 Jeg har de på min A4 :-) 1 Siter Min produktoversikt Mine siste S&S: Brun 2011 Mitsubishi Pajero Lavagrå 2008 Audi A3 Sportsback Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Mikalsen 3 072 Skrevet 7 Februar, 2020 Forfatter Rapporter Share Skrevet 7 Februar, 2020 (endret) Oppdatering 07.02.2020 Eksos - Spoiler - Service/rep - Pressure pipes - Grill og sommerfelger vask Da var det dags for en ny oppdatering og det har skjedd utrolig mye siden sist. Jeg får ikke tid til å organisere og oppdatere alt som er gjort, men tar det i den rekkefølgen det har blitt gjort i hittil. Eksosanlegget har blitt skiftet ut, hele veien fra turbo og bak. Jeg gjorde en del research og fant de vanlige merkene som Milltek, supersprint osv. Men så kom jeg over et merke som het TA Technix, fant litt informasjon om det på nettet og tenkte kanskje det er bra, så da er det bare å lage seg en erfaring med det. Det var nesten et komplett system og midtre del måtte lages selv, dette fikk jeg Svendsen eksos i Åsane til å ordne, noe de får terningkast 6 på service og utførelse. Totalt for deler og alt så havnet jeg på ca 11000 kr for alt inkl arbeid + deler. Eksosanlegget er bestilt hos Nordic Autoimport. Litt bilder: 200 cell sports kat: 3" downpipe: Hull til alle lambda ferdig: Fra sveisen her kappet vi av slik at det ble 2,5" hele veien bak: Så var jeg raskt under bilen bare for å sjekke litt om passformen var rett osv, det var det: Her er bilen på bukk hos Svendsen Eksos i Åsane: Her kan man se rust på bunnpannen: Inne med turboen - Så litt sleten ut der inne: Her er gamle eksos demontert - Det er faktisk dobbel katalysator på dette, det var ikke jeg klar over. En rett ut fra turboen og en lengre nede, maks forstoppelse : Sammenligning av cellene fra gammel og ny: Glemte jo selvfølgelig å få noen bilder under bilen med nye eksosen, men det kommer senere. Lydbilde ble veldig mye bedre, helt i starten var det ikke så lett å høre forskjell med unntak av turtall over 3500 rpm. Lyden var veldig ren og fin, ikke noe brumming og slik jeg hadde forventet. Men etter noen turer her og der så ble lyden forandret mer og mer grovere når mer eksos hadde fått satt seg på innerveggene - Lyden ble utrolig bra, ikke altfor mye bråk med mindre man drar seg over 3000 rpm, da brøler det godt. Så en kan kjøre pent uten så mye bråk under 3000 rpm. Videre så har bilen fått seg en spoiler. Denne ble bestilt hos BSbildeler.no. Kom seg veldig med denne: Lakkering og montering var det Micropaint på Kokstad som tok seg av - et par bilder: Bilde bakfra før eksos og spoiler: Bilde bakfra etter eksos og spoiler montert: Bilen har vært på full gjennomgang hos BO racing på Askøy ifjor, der var det egentlig ikke så mye som måtte fikses. Vi ble uansett enige om å skifte bunnpannen for den var det kommet en del rust på, vi ble og enige om å skifte vannpumpe, tannreim, multireim, strammer, termostat, veivhusfilter, samt litt diverse "service" ting som å rengjøre gasspjeld++ for å få litt "kontroll" over bilen: Samtidig som bilen var på service/rep hos BO racing, så hadde jeg kjøpt inn nye pressure pipes fra turbo til intercooler og fra intercooler til innsuget. Det er for å fjerne disse gamle plastikk rørene også kjent som pancake pipes, for å øke størrelsen innvendig på rørene som skal føre til mer luftgjennomstrømning / raskere gasspådrag. Merket kanskje litt forskjell på gassresponsen etter rørene var skiftet, den er igrunn ganske så frisk i utgangspunktet. - Dette er og fra TA technix: Plug and play stort sett - Her er de gamle rørene demontert: Ikke så lett å se forskjell her på bildet over her, men dette viser det bedre - Dette er pancake pipen: Har og kjøpt en ny grill foran, jeg ville ha denne helt svart med svarte audi ringer - Denne grillen ble kjøpt hos Autoroyal.no for et par tusen kr - Ny og gammel grill. RS3 emblem må vekk, fordi dette er absolutt ikke en RS3: Grill montert: Fått tak i noen svarte audi ringer på ebay, disse festet jeg med svart tec7 og litt kreativitet: Litt høstvask og vask av sommerfelger som skal stues vekk til lagring i vinter: Tok en runde over garasjegulvet denne gangen og: Sommerfelgene klar til lagring: Siste turen med sommerfelgene 2019: Random bilde: Max Protect V1 og V2 holder godt på denne bilen enda: Veien videre: Det har blitt gjort en hel del mer med denne bilen, det ligger klart veldig mye morro som skal skje nå og framover mot våren både utvendig, innvendig og motormessig - Prøver på en oppdatering om ikke så altfor lenge igjen, hyggelig at folk ser innom og takk for denne gang Endret 7 Februar, 2020 av D.Mikalsen Bilder i feil rekkefølge - 07.02.2020 4 2 Siter Mine jobber: Show and Shines Garasjen min: Mikalsens garasje 7x7 Showcase: Mikalsens Audi A3 Coupè - 1.8 TFSI - 2009 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnsen90 649 Skrevet 7 Februar, 2020 Rapporter Share Skrevet 7 Februar, 2020 Morro å se oppdateringen fra deg igjen Siter Facebook & Hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.