Gå til innhold

Hans Marius sin Audi RS6 C7,5

Recommended Posts

Hans Marius

For de som har fulgt tråden på den forrige RS6'en så endte jeg altså med å heve kjøpet når denne ble lagt ut. Kjøpte den usett i Stavanger og fløy forrige helg over for å hente den. Den nye bilen har litt annet utstyr enn den forrige, men er også ett år nyere og derfor facelift og har gått 20 000 mindre. Den ble dermed også noe dyrere, men det må jeg nok bare leve med 🤦‍♂️

Så litt info om bilen.

Dette er en Audi RS6 C7,5 (altså facelift) fra 2015. Bilen hadde rullet ca 62 000 km når jeg kjøpte den og er meget godt holdt. Bilen er lakkert i Audi sin Sepang blåfarge, som er en noe lysere metallic blåfarge enn den forrige og ligner egentlig litt på BMW San Marino blå som sykkelen min er lakkert i og som jeg liker veldig godt. Var litt skeptisk til at denne fargen ble litt flashy ifht til den forrige før jeg så den IRL, men nå blir jeg bare mer og mer glad i den :D

Litt utstyr som er verdt å nevne:

- Karbonpakke utvendig og innvendig

- Karbon speilhus

- RS seter i delskinn og alcantara

- B&O stereo

- Panorama glasstak

- Dynamic pakke med DRC, diff med torque vectoring, RS sportseksos og hevet topphastighet til 250 km/t

- Bremsecalippere lakkert i gloss rød

- ISOFIX

- 360 kamera

- Audi Phone Box

- Sort optikkpakke

- Side assist

- Lane assist

- Pre crash pakke

- Matrix hovedlykter

- Tonede ruter

- 21" RS6 vinterfelger

- 21" TSW sommerfelger

+++

Av det som mangler fra den forrige er Dynamic pluss pakke med karbonkeramiske bremser, alcantara taktrekk, HUD og soft close dører. Bremsene tror jeg går helt greit, da det er en betydelig kostnad å bytte om de skulle ryke (sprekker, kast eller steinsprut). Taktrekket er litt synd, men panoramataket gjør at det også går greit og HUD + soft close er ikke noe jeg kommer til å savne stort. 

Det må også sies at denne bilen er betydelig bedre holdt enn den forrige, så her er det meget lite til ingen bruksmerker og kun et par småflekker fra steinsprut som bør lakkeres. Så her håper jeg at jeg får en bil jeg kan ha en del år fremover :)

Hadde en god dag i vaskehallen i går og fikk vasket den ordentlig godt ned utvendig, dørkarmer og i motorrom så den skal være klar til 17. Mai, selv om det ser ut til å bli en grå 17. Mai på østlandet... 

Fikk også montert litt deler jeg egentlig hadde bestilt til den forrige, men ikke rakk å sette på. Så til litt bilder :)

OkDYQE7.jpg

Mh0t2Eq.jpg

6ygT40r.jpg

9JiyI18.jpg

qCdqwQj.jpg

eGdBN1m.jpg

kIiGcGG.jpg

EDvbBsY.jpg

U3Wk0Qc.jpg

Byttet LED lysene under alle fire dørene med projektorer med "Audi Sport". Syntes det gjorde seg veldig :) 

4xwczjs.jpg

yMdMEDX.jpg

nMUOARb.jpg

Pv2CBiH.jpg

Monterte skvettlapper i karbon forran, da det blir ekstremt mye steinsprut pga de brede skjermene på disse bilene. Synes det ble meget bra egentlig ;)

cJC7YBZ.jpg

jMvToyn.jpg

Etter vask :D

30WjIKc.jpg

uQhVaNy.jpg

ajjcYr0.jpg

8HLukCC.jpg

pL8Gf9Z.jpg

6bRLnb7.jpg

BoyTvpV.jpg

XRBsZIZ.jpg

XlcQFzA.jpg

Liten filmsnutt til slutt ;)

https://imgur.com/GIhuoia.mp4

Har også for denne flere planer, men det kan hende det må bli mer på sikt. I alle fall frem til garasjen er ferdig 🤞

Endret av Hans Marius
  • Liker 4
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra du ble kvitt den andre, hørtes ut som kun problemer hele vegen og sjanse for tap av veldig mye penger selv om du fikk den rimeligere!
Grom farge på den nye også, gratulerer og håper du får mye glede av den  :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius
16.5.2021 - 15.32, ___Franken___ skrev:

Synd med alle probleme på den forgje bilen men det ordnet seg jo dette med ein nyere RS6 i ein flott farge :)

Ja det skal liksom være noe 🙄 Men jada, det løste seg til slutt og er meget fornøyd med fargen på den nye 😁

16.5.2021 - 18.34, Kjetil- skrev:

Trist sak med den andre bilen, men ser ut som du har funnet en fin erstatning tross alt!

Det kom som et sjokk når jeg fikk vite at den var stjålet, så jeg kommer nok til å være generelt mer skeptisk til importerte biler fremover. Men jeg føler meg ganske trygg på den nye så tror det ble en bra erstatning ja 😊

16.5.2021 - 18.46, joo skrev:

Bra du ble kvitt den andre, hørtes ut som kun problemer hele vegen og sjanse for tap av veldig mye penger selv om du fikk den rimeligere!
Grom farge på den nye også, gratulerer og håper du får mye glede av den  :)

Det ble også konklusjonen fra min side. For mye usikkerhet til at det var verdt det. Fargen er jeg blitt veldig glad i, så angrer ikke 😄

• Liker 1
  • DCN Poeng 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 4 weeks later...
Hans Marius

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...