Gå til innhold

Hans Marius sin Audi RS6 C7

Recommended Posts

Hans Marius

Etter å ha ventet og spart i nærmere ett år hadde black friday kommet og jeg skulle til å kjøpe en hel del trimdeler til S4'en. Etter å ha lagt til alt jeg ville ha og summen kom opp i 100 000 + på tilbud begynte jeg å tenke litt... Selv med alle disse delene ville ikke effekten komme opp i mer enn ca 450 relativt holdbare hk i motor. Selv om RS6 er en litt tyngre bil ville fortsatt vekt til hk ratioen være høyere i en RS6. Når det i tillegg ikke var sååå alt for mye mer jeg måtte ut med for å kunne investere i en RS6 ble autosøk på finn lagret. Deretter fikk turen til banken som også var velvillig. Etter 2 år med svart bil som i og for seg har gått ganske bra ønsket jeg en bil i favorittfargen, nemlig blå. Etter å ha lest meg opp på utstyrsfronten fant jeg også ut hva jeg måtte ha, samt hva jeg hadde lyst på. RS stoler i delskinn og Alcantara var et must. Bang & Olufsen anlegg lå også høyt på lista. Carbon pakke utvendig og innvendig var også veldig ønskelig. Panoramatak var kult å ha på S4'en, men ikke et must. 360 kamera var også kjekt å ha, men heller ikke et must. Dynamic pluss pakke med sport differensial burde jeg nok også ha. Alt annet ville være en bonus. Bilen burde ikke ha gått mer enn 100 000 i alle fall, men siden face lift utgavene lå såpass høyt i pris og forskjellene var så små var ikke det et krav.

Ca 1 måned gikk før det tikket inn et varsel. Blå bil med carbon innvendig og utvendig, check. 2014 mod med 82 000 km på telleren, check. Dynamic pluss med sport diff og oppjustert hastighetssperre, check. Bang & Olufsen anlegg, 360 kamera, RS stoler i delskinn og Alcantara, chech, check, check. Alcantara taktrekk, men ingen panoramatak, godkjent. Karbon keramiske bremser, hmm dyrt... 21 tommer både sommer og vinter, helt nye Nokian piggfrie vinterdekk og 1 år gamle sommerdekk, meget bra. Bilen befinner seg på, Gjøvik... Bare 40 min hjemmefra. Og prisen, akseptabel. Her må det prøvekjøres :)

Etter prøvekjøring og besiktigelse, samt undersøkelse av blant annet bremser og annet ble valget tatt og bud gitt. Motbud kom i retur, som igjen ble møtt med et nytt. DEAL, gratulerer med ny bil!

Slik gikk det altså til at jeg endelig ble den heldige eier av drømmebilen, en Estorilblå RS6 C7. En praktisk familiebil, med et monster av en motor på 560 hk og 700 Nm. Jeg blir en smågutt med bredt glis om munnen hver gang jeg drar i girspaken og girkasse og eksos skifter til sportsmodus og den deilige lyden av sportseksosen dundrer. Braaaaaam, brap brap brap :D 

Så nok prat og litt bilder etter første vask :)

IMG_6955.thumb.JPG.ed5100d38230c2327a1e4181ab262b93.JPG

IMG_6957.thumb.JPG.79b4964257b0bb33e722e9eb4295b696.JPGIMG_6956.thumb.JPG.f92722b933b774fcac0b2495152c5f89.JPGIMG_6959.thumb.JPG.944d896dc3a71aaffdb3c7c181ad2025.JPG

IMG_6958.thumb.JPG.677548818d37719cca62798b7ee4efa7.JPG

IMG_6960.thumb.JPG.ddee2fbee46b0c5deb2d861dc6a1c031.JPG

Full utstyrsliste som følger:

Dynamic Pakke Plus
Dynamisk styring
Sportsunderstell med Dynamic Ride Control
Matrix plus LED lykter
Sportsdifferensial
Økt toppfart 305 km/t
- Assistentpakke
Kamera med avstandssensor,
Audi Pre Sense Plus
Adaptiv Cruise Control
Active Lane Assist
Side Assist
Parkeringsassistent
- Komfortpakke
Elektriske seter med memoryfunksjon
Automatisk avblendbare speil innvendig og utvendig
- 360 Kamera
Ryggekamera
Frontkamera
2 sidekameraer (multifunksjon)
Skiltgjennkjenning
Bang & Olufsen sourroundanlegg

Keramiske bremser

Carbonpakke innvendig & utvendig

Alcantara taktrekk 

RS sportseksos  

RS sportsseter

Head Up Display

Keyless Go & Keyless Entry  

21" sommerhjul

Privacy glass (tonede bakruter)  

MMI Navigasjon Plus

Garasjeportåpner (Home Link)

Soft close (dører)

Oppbevaringspakke

Sort optikk

Elektrisk bakluke

Solgardiner for bakruta & siderutene bak

Det er litt skjønnhetsfeil her og der, så jeg har litt å rette opp. Men tatt i betraktning hva jeg betalte for den og hvor mye av utstyret jeg fikk med så er jeg fornøyd med kjøpet hittil. Jeg har allerede noen planer for bilen, men første pri er å få den så strøken som mulig igjen. Den blir en daily driver, så litt må jeg dog regne med. 

Følg med videre :)

Endret av Hans Marius
  • Liker 16
Lenke til innlegg
Del på andre sider
-Håkon

Gratulerer så mye med ordentlig drømmebil! Jeg har kjørt og sitti på i mye rart, men aldri blitt så skjelven som når jeg prøvekjørte en slik 😂 Den var oppjustert til 720hk, men dog. Drømmer om å kunne kjøpe meg en slik selv en dag 🥰 Kos deg med bilen!

Edit: Skjelven er en understatement, ble faktisk litt redd.. 😅

Endret av -Håkon

'18 Mitsubishi Outlander Phev

'17 Toyota Hilux dCab (firmabil)
'10 Ford Focus "wrc" 2.9L Evo, rallycross

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius
2 timer siden, Extratyggis skrev:

Gratulerer med drømmebil! Nydelig fargekombinasjon med blå og sort optikk :) 

Takk for det :) Ja helt enig, blå og svart blir liksom aldri feil i mitt hode :D 

9 minutter siden, -Håkon skrev:

Gratulerer så mye med ordentlig drømmebil! Jeg har kjørt og sitti på i mye rart, men aldri blitt så skjelven som når jeg prøvekjørte en slik 😂 Den var oppjustert til 720hk, men dog. Drømmer om å kunne kjøpe meg en slik selv en dag 🥰 Kos deg med bilen!

Edit: Skjelven er en understatement, ble faktisk litt redd.. 😅

Tusen takk :) Prøvekjørte en som var chippet til rundt 700 jeg også når jeg lette etter bil og kan si meg enig at da må det trås varsomt på gassen :P Så skal ikke se bort ifra at det blir en liten runde hos Fyksen på denne med tid og stunder. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 1 month later...
Stifens

Grattis med ny bil! :D Er faktisk drømmebilen min også dette her. Kjekt at du fikk tak i en som var så godt utstyrt. B&O anlegget kostet vel 70k ekstra i sin tid mener jeg å huske. Spiller helt hinsides bra. HUD er også undervurdert syntes jeg.

Angående tuning, så vil jeg absolutt anbefale Revo. www.onlyrevo.com De er helt sjef på alt av VAG. Kjekt med den SPS boksen også, da man kan justere effekt ut fra bensinkvalitet osv. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...
Hans Marius
21.2.2021 - 6.08, Stifens skrev:

Grattis med ny bil! :D Er faktisk drømmebilen min også dette her. Kjekt at du fikk tak i en som var så godt utstyrt. B&O anlegget kostet vel 70k ekstra i sin tid mener jeg å huske. Spiller helt hinsides bra. HUD er også undervurdert syntes jeg.

Angående tuning, så vil jeg absolutt anbefale Revo. www.onlyrevo.com De er helt sjef på alt av VAG. Kjekt med den SPS boksen også, da man kan justere effekt ut fra bensinkvalitet osv. 

Takk for det 😊 Ja jeg er godt fornøyd med hvor mye utstyr jeg fikk med. Hadde B&O på S4'en min også og etter å ha testet en RS6 med Bose så var det egentlig ingen tvil om at jeg måtte ha B&O i den også 😅 Det kunne ikke sammenlignes rett og slett... 

Har sett litt på Revo og er enig i at den SPS boksen var kjekk. Hvis jeg skal gjøre noe med bilen tror jeg nok det enten blir fra en forhandler som kan godkjennes i vognkort eller en som leverer en slik type boks med mulighet til å sette den tilbake til stock. Jeg valgte å gå for motor og girkasse forsikring og de er ikke gyldige hvis det ikke er chip som kan godkjennes i vognkort... Så må nok se litt på det før jeg bestemmer meg 😉

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst

Grattis med rålekker doning! En av de peneste stasjonsvognene som er laget dette :) 

Alexander's 2010 VW Polo Highline 1,4 DSG  (✓)

Alexander's 2014 VW Golf Highline 1,4TSI DSG  (x)                                                                 Alexander's bilpleielogg

Alexander's 2010 Mercedes-Benz C-klasse 200CDI  (x)                                                         Alexander's S&S oversikt

Alexander's 2003 Mercedes-Benz E-klasse 220CDI  (x)

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius
7.3.2021 - 10.38, alexanderst skrev:

Grattis med rålekker doning! En av de peneste stasjonsvognene som er laget dette :) 

Takk takk 😊 Må si meg helt enig i det 😄

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FrodeAa

Gratulerer med fet bil! Kan definitivt anbefale tuning sjølv om det egentlig ikkje er nødvendig...  Det eg har gjort på min er å få dei som la inn ny software til å fjerne cylinder on demand funksjonen, den som gjør at bilen kun går på 4 syl ved lav belastning. På min var skiftet mellom 8 og 4 syl modus veldig merkbart og irriterende. Eg har nå 680hk og 900nm(stage 1) 

20210226_145329.jpg

• Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • 2 weeks later...
Hans Marius
11.3.2021 - 11.15, FrodeAa skrev:

Gratulerer med fet bil! Kan definitivt anbefale tuning sjølv om det egentlig ikkje er nødvendig...  Det eg har gjort på min er å få dei som la inn ny software til å fjerne cylinder on demand funksjonen, den som gjør at bilen kun går på 4 syl ved lav belastning. På min var skiftet mellom 8 og 4 syl modus veldig merkbart og irriterende. Eg har nå 680hk og 900nm(stage 1) 

20210226_145329.jpg

Takk for input 😊 Hvilken leverandør har du på tuning? Og hvor lenge har du hatt tuningen? Hatt problemer med oljesil på din mtp turboras?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...