All aktivitet

Denne strømmen oppdateres automatisk   

  1. Siste timen
  2. Hd wax og collinite 845 har hatt tilnærmet lik holdbarhet når jeg har testet de, så jeg blir mildt sagt overrasket hvis den ikke holder hele sommeren og enda litt til. Butter wet wax er veldig enkel å bruke, sannsynligvis fordi den må påføres hver uke (eller 2 ganger i uken hvis du vasker mye)😁
  3. Det er supert [emoji1305][emoji1303]
  4. I dag
  5. Hvis du ser på den linken jeg la ved tidligere, brukes begrep om fri vareflyt. Joda, kan sikkert flisespikke i dette om min sammenstilling av frihandel(avtale)=fri vareflyt eller ikke, men tror ikke det tilfører denne tråden så mye extra. Jeg synes det er en fordel at EU/EØS er på forbrukerens side i dette at vi kan kjøpe ting fra andre direkte utenom (ene)forhandler i eks Norge.
  6. Fikk desse i posten i dag. Sammenlignet dei med meguiars sine og kan ikkje kjenne eller se noe forskjell på kvalitet,eineste er at dei er litt mindre og tynnere. Har prøvd dei på ein CD nå,og lager ikkje noen form for riper. Konklusjon,kvir meg ikkje til å bruke disse på lakk.
  7. Frihandelsavtalene går kun på dette med toll avgifter osv , dette du viser til er verdien av markedsføring og lignende av en importør osv og er av privatrettslig karakter, det har null med frihandelsavtaler å gjøre. Sier ikke at det er rett frem men det har ingenting med handelsavtalene å gjøre.
  8. Tok 1 panel venta i 1-2 min buffet av og da gikk det fint uten sjoler
  9. Billigste MF å få tak i til drittjobber, bruk og kast anyone?
  10. Rett og slett vakkert Behagelig å hvile øyene på lakk uten mye appelsinhud!
  11. Den er god. Send meg adressen din på pm.. Det er iorden Atle..
  12. Da har jeg bestilt Soft99- King of gloss og Chemical Guys- Butter wet wax, så får jeg se hva jeg prøver. Butter wet wax kan man til og med bruke på våt bil. Mulig det går ann å bare sprute en dæsj i microfiber når man skal tørke bilen for ytterligere boost når den opprinnelige voksingen begynner å avta? Eller er den for tykk til å komme ut av en spruteflaske?
  13. Løfter denne. Har du varmetråder i frontruta?
  14. Lexus CT 200h 2016 Nightfall Mica Fikk Shinet og levert ut denne Lexusen 2016 mod på Onsdags kveld, det gikk med et par dager her å. Noen bilder ved ankomst. Testing av litt såper se om man kan erstatte surfex her vart det testet på spray å skum kanon Denne til avfetting på våt bil Etter DCN vask vart bilen kjørt inn og tørket. Her er et bilde fra før vasken men den hadde noen slike merker flere steder på bilen sikkert etter klargjøring, desse var meget dype, så dei vart bare dempet . Komboen på denne lakken vart S30+ og oransj pute på Rupes 15. lakken var fin å jobbe med. men skal man ta mer riper senere så må man gå opp litt på grovheten ja. Utrolig med flakes i denne lakken, den virker nesten svart med lite lys å direkte lys så blir den lysblå Fant samme merka på taket å her var det noen lengre riper, dei vart ikke fjernet men dempet prøvde meg på noe 50/50 her Forsatte med S30 rundt da var den siden ferdig bakluke å støtfangere er alltid så tidskrevende synst eg stensprut allrede fremme på fanger Rupes mini, den plasten der fikk full av mikroriper med s30 så vart litt testing før eg fant noe som ga et ok resultat. merket ved vask at vindu på fremdørene var behandlet med noe fra fabrikk, så vindu vart vasket med 3D eraser før vindu fra fremdører fikk UGC pro. dette hadde eg på før eg startet å legge coating på bilen slik at det ikke blir et problem om man får noe coating på rutene, spesielt når rutene ligger helt til panel uten lister. Så vart lakk klargjort med wipe down Monopol før da et lag med Max Protect V1 Her er panseret på ført, lot det ligge på i ca 7-10 min før eg buffet det av. Så fikk V1 stå å herde i ca 18 timer før neste lag Så vart tempen redusert i garasjen for neste oppdrag, startet med denne tempen men tempen vart lavere etter vert. Denne gangen skulle det testast UNC-R 1.7 som skal da legge igjen et tykkere lag på lakken en vanlig UNC-R men har også mye mindre tid å buffe av og krever litt jobbing, man klarer det alene med litt lave tempraturer, men her hadde det vert et stor pluss å være 2 man. Tak måtte eg dele opp i 8 deler + takluke vinge for seg sjøl, Panser vart delt opp i ca 7 deler, her gigg det greit, siden der var litt knekker på panser så brukte eg det for å lettere dele det opp. dører vart delt opp i 5 deler der ene delen var kun handtak for seg sjøl siden det er litt dill. Det gikk med mye mer kluter på denne jobben her en vanligvis. dekk fikk pneu og felger fusso, dørkarmer fikk reload etter ca 12 timer toppa eg lekken med Silkcoat. Så litt bilder før levering
  15. Takk takk [emoji4]
  16. Jo bare hyggelig! Og gratulerer med dagen [emoji51]
  17. Er ikke bare rundt tollsatser og avgifter. Poenget mitt er at dette med eneimportør og parallellimport i et europeisk land ikke er så rett frem å få til..... Pga at det hindrer konkuranse. Litt om dette med parallell-import som eks her: https://www.virke.no/globalassets/bransje/bransjedokumenter/agentnytt-desember2014.pdf/ Back to topic: Fikk foresten en email fra BPK Europa (BPK/Bendpak er jo de som har laga disse løftebukkene) om at de har tilbud nå med 100 Euro avslag på eks BL5000SLX'en til ut Januar.
  18. Har vært innom og sjekket med da de alltid er anbefalte, men skulle ha 3700 for jobben og føler meg ikke komfortabelt med å velge noe så pass mye dyrere når det er en annen som betaler. De har jeg ikke sjekket med så der skal jeg ta en tur innom. Nei skaden er egentlig liten, bare 2 lange flekker med lakk som er fjernet. Det er akkurat det mitt dilema er, jeg forstår at slikt skjer og mener også at en skal ha litt skjønn på slikt. Jeg blir glad når jeg leser at jeg ikke er den eneste personen som tenker slikt.
  19. Nope, dessverre..
  20. Noen som har lyst å dele erfaringer ang Foma 7000 ?
  21. Mark II ?
  22. I går
  23. Har ingen erfaring med dette sjøl, men ser Bilnerden har fått inn en ny fra Gtechniq. Står at den skal være enkel i bruk [emoji2]
  24. Takk skal du ha, blir morro å prøve [emoji16]
  25. Det er litt hit n miss. Jeg har prøvd litt diverse fra kina og noe er helt okey, mens noe er helt ubrukelig. Medium minus og fine pads har jeg god erfaring med, selv om disse ble kjøpt som "heavy cut" Problemet er å finne noe som faktisk fungerer godt på moderne lakk, en skikkelig cut pad har jeg ikke klart å oppdrive ifra kina. Det meste jeg har fått som er brukbart er medium "at best" mens noe har vært så mykt at det egentlig ikke kan brukes til noe som helst. Ellers har limet og borrelås ofte vært helt uproblematisk i bruk på min Rupes 15. Bytter da pad av å til. Store tykke orange pads har vært utrolig fine å kjøre med da de glir veldig fint over kanter. Det jeg har prøvd av skråskjærte "rupes cloner" har generelt vært veldig mykt og ikke noe særlig effekt i
  26. @volvo940 var innom en tur i dag og henta litt Samples ^^ Felgenblitz, NMS, Aktiwasche, VorB og litt Quattro! får håpe han blir fornøyd ^^
  27. Concours har i butikk ute i Vestby
  1. Last flere