Gå til innhold

Topplister

Populært innhold

Viser høyest rangert innhold siden 13. april 2024 på alle områder

  1. S&S 2018 VOLVO V90 T8 Denim Blue Bilen har nylig skiftet eier og var inne for en liten shine og forsøk på å dempe litt riper i front. Vaskegjengen fra venstre, Koch Chemie Felgenblitz, Clay lube (Victoria super soap), Prickbort, Autofoam og Surfex Etter en dusj med prickbort etterfulgt av surfex var det på med autofoam. Fikk irritert bort det meste på felgene mens avfetting og skummet jobbet. Skal til med håndvask, men ser at felgene trenger litt mer pleie. Felgenblitz i aksjon. Irriterer opp med en liten wheel woolie. Noe reaksjon å spore i lilla, men ikke mye. For ekstra gli skummer jeg bilen med såpe før clay behandling. Liten fangst Ut av regnet og inn i garasjen for tørk Lakkinspeksjon, noen merkelige "rennemerker", virket som det var under klarlakken, men kan ta feil. Godt med riper på panseret Og flere små bulker Litt lavt til helt greie lakkmålinger. Den høyeste målingen var en bom fra min side. Resultat etter litt våtsliping og polering, mye av ripene forsvant, men ble ikke helt bra. Da flere av de er bulker også. Og andre så dype at jeg ikke ønsket å fjerne mer klarlakk. Kom i gjennom klarlakken, se helt nederst på ripen. Målte underveis og hadde ingen grunn til å tro jeg skulle komme igjennom. Men i blant er en uheldig. Totalt sett mye bedre Men ikke helt borte Litt 50/50, bilen er nylig kjøpt og det virker som både lakk og interiør har fått en behandling. Der er mindre swirls og matt lakk enn jeg hadde forventet Før og etter av lykt Litt EXO v4 på toppen Så litt ferdigbilder, dessverre ikke noe sol. Takk for titten!
    4 poeng
  2. Står her ennå, ikke så nøye om bildet er i år eller i fjor (som dette er, da den tilfeldigvis sto ved en bil med omtrent samme formfaktor, bare et halvt århundre i mellom de), for den er ganske så lik pr dags dato
    0 poeng
  3. Utleie av lokaler til vask og polering. På dagsbasis, ikke timesleie. Lokalene er en ny lagerseksjon med sluk, HT-spyler med lanse og skumkanon, støvsuger, vask med v/k vann, løftebukk, kompressor, muttertrekker til hjul samt momentnøkkel. Vaskemidler må medbringes. Andre småjobber kan også utføres som oljeskift. Har oljeoppsamler. Ikke lakk, sveis eller andre ting som gir søl og rot. Lokalene er kameraovervåket med alarm. Det er fullt mulig å la bilen stå over natta for å la voks/forsegling herde. Isolert og frostfritt, installert varmepumpe. Mesanin med sofa og kjøleskap hvis man trenger en pause. Prisene er: Dagsleie 08-22 kr 750,- To dager, feks Lørdag-Søndag 08-22 kr 1400,- Tre dager, feks Fredag-Søndag 08-22 kr 1800,- Betaling via vipps ved booking. Ikke brukt tid refunderes ikke. Depositum kr 1000,-. Ta kontakt på mld her eller tlf 47400304, eller send sms.
    0 poeng
  4. Det er fremdeles mulig å leie her. Har vært forbausende stille på utleiefronten, så prøver litt til før jeg dropper utleie.
    0 poeng
  5. Kan anbefale EZ detailing og Ueland Bilpleie og Detailing https://www.facebook.com/Uelandbilpleie/?locale=nb_NO https://www.facebook.com/ezdetailingas?locale=nb_NO
    0 poeng
  6. Denne kan anbefales https://www.sm-produkter.no/produkter/verkstedmateriell/kjemikalier/luben-loosen
    0 poeng
  7. Alt som inneholder petroleum har en tendens til å degradere gummi over tid. Jeg unngår derfor WD40. Har testet med litt Fluid Film, og det skader ikke foringer med hard gummi. Ellers har jeg også en silikonspray jeg har brukt en del, men det er ingen varig fix.
    0 poeng
  8. 0 poeng
  9. Tusen takk for det Det er og forblir min drømmebil også så tar meg i å se tilbake på den hver gang jeg parkerer den Hehe, kan nok bli lenge før denne skal selges
    0 poeng
  10. Du trenger ikke maskin og puter for å legge/ buffe fusso. legg på 1-2 paneler og buff umiddelbart og gå over en gang til med ny klut når du er ferdig( bare lett). husk at en boks kan brukes på rundt 50 biler så less is more......
    0 poeng
  11. Hadde klart å fylle på litt for mye olje ved forrige skift, så måtte ha bilen på bukken og helle av litt igjen. Når den først stod på bukken benyttet jeg sjansen til å få satt på noe småtteri i understellet også Gammelt girkassefeste ut 034 motorsportfeste inn Bakre diffeste før Med 034 motorstport innlegg etter Bakre diffoppheng før Med 034 motorsport innlegg etter Veldig kjekt å få testet julegaven fra dama også, da denne jobben hadde blitt en smule mer tungvinn uten den Så får vi se om jeg merker noe forskjell etter disse oppgraderingene. Jeg kjenner det er behov for å stive litt opp i akslinger og girkasse i alle fall, da det river godt etter MTM tuningen kom på plass. Må nok på sikt få byttet ut opphenget til mellomakslingen også...
    0 poeng
  12. Joda, den er egentlig i relativt god stand. Er det ikke ofte slik det blir, når det tar litt av Moro å ha en litt grei vinterbil også
    0 poeng
  13. Vis ikke MTM er god nok, så har du nok muligens feil på AVA spylleren, feil dyse i skumkanon, dårlig trykk en eller annen plass. Eller evt filteret er dårlig som er i skumkanonen. MTM PF22.2 skumkanon er vel noe av de bedre
    0 poeng
  14. Da var man så heldig å fikk anskaffet guttedrømmen, 1992 Audi URS4 Manuell. Litt om bilen: Gått 211k Km. Oppgraderte coiler. HP2 fjærbein med Brembo bremser. BN Pipes eksos. Bilstein/Koni understell. Sachs Performance clutch. Ønsket er å holde den så original som mulig (ja, jeg vet hvor trimmevennlig de 5'erne er ) Det som står på arbeidslisten er å få dashbordet til å fungere ordentlig. Sliter med dårlig lys, tankmåler som ikke er helt med og oljetrykksmåler er ikke med heller. (Hvis noen har tips om noen som kan fikse, så betaler jeg hjertelig for en overhaling av det, eller om noen har et komplett fungerende). Samt blir jeg å sende bilen til understellsbehandling, ser meget bra ut under for en gammel bil - ønsker å bevare det slik. Ellers fikse den lille rusten som er nedfor en av siderutene bake, deretter en real S&S av bilen. Tips og slikt mottas med stor takk!
    0 poeng
  15. Gratulerer med et tilsynelatende godt holdt eksemplar Lykke til med videre vedlikehold og oppgraderinger!
    0 poeng
  16. Da var endelig bilen i sammen igjen. Fikk hentet meg ny akseltapp på lørdag og tok meg en tur til fattern i dag, da han har 2 tonns presse. Fikk demontert hjullageret ganske greit på både den gamle og den nye, slik at jeg har en spindel i reserve. Satt så klart igjen en flens og noe av hjullageret, så måtte til med avdrager også. Men så ble jeg litt usikker. I pakka med det nye hjullageret var det med to flenser i tillegg til selve hjullageret og boltene. Jeg er usikker på om forrige eier byttet flens og dermed kan ha lagt den nye flensen som var med i pakka til det hjullageret jeg nå har. Klarer liksom ikke å finne en god grunn til til at det skulle være flere enn en flens som skal monteres på spindelen. Så om det er noen som har byttet hjullager på B7 før som kan bekrefte at dette ble riktig hadde det vært fint Fikk i alle fall pressa lageret på plass igjen. Locktite på boltene og 80 Nm Siden jeg først hadde akseltappen ute ble det også noen runder med Chem Tech Platinum syrevask for å få den litt freshere. Ga bra resultat Her delvis montert. Glemte å ta bilde helt ferdig montert.. Så var det klart for litt justering av høyde. Fremme endte jeg til slutt opp med 5,2 cm fra topp felg til kanten på hjulbuen. Vi får se hvordan dette blir å kjøre med først, da jeg aldri har hatt så lav bil før. Fort mulig den blir høyere Nå er det riktignok litt lite strekk på dekkene til min smak, men det gjør også sitt til at det blir litt mindre senk. Bak sliter jeg fortsatt med å få justert, så lurer fortsatt på om justeringsenheten faktisk skal være nede eller ikke Får nok prøve litt til der i morgen, men inntil videre er den noe lavere på ca 4,5 cm fra topp felgkant til hjulbuen. Her har også sommerhjulene kommet på Som jeg har teaset litt med har også de nye sommerhjulene kommet på plass. De er som sagt ganske stygge og bare 2 av dekkene er brukbare, så må både få dem lakkert og få på ny gummi før de kan brukes. Tenkte allikevel jeg ville prøvemontere dem og se hvordan de så ut på bilen. Se here it goes. Zito WP111 i 19" og 8.5" bredde. Ikke det mest originale valget, men har syntes de har sett bra ut på B7 lenge og når jeg fikk dem for en slikk og ingenting så var valget lett. Hadde egentlig ikke sett for meg gull heller, men jeg må si det egentlig ikke var så ille (?). Her er også dekkstrekket mer etter min smak, så dett blir nok dimmen jeg skal ha senere også. 5 mm spacer også så burde dette bli bra Men dette blir som sagt litt frem i tid. Skal ha litt å glede seg til
    0 poeng
  17. Ta kontakt med Faruk hos Insanity detailing, han er meget dyktig, å kjenner tesla. Han kan gi deg en faglig vurdering, om det i det hele tatt er forsvarlig å grovpolere, å kan måle lakktykkelsen, slik at du eventuellt kan få en proffesionell uttalelse og dokumentasjon å legge frem for forsikringsselskapet. https://insanity.no/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjw8pKxBhD_ARIsAPrG45miJyG_YRb-m4-b094FRAWV-C4j6ISeBaC7xhbCtmIdqHxwxsXQ8tUaAnukEALw_wcB
    0 poeng
  18. Da var også pluggene på plass. Fikk demontert luftfilterboksen slik at jeg kom til coilene. Litt knot med å få skrudd ut pluggene på de ytterste sylinderne, men med rett verktøy så gikk det Var nok på tide å få byttet pluggene også. Godt å få byttet til iridium plugger i tillegg Da skal sykkelen for det meste være teknisk klar til sesongen, så mangler det bare å få gått over en runde med maskina for å fjerne litt riper fra lagring samt fylle de idiotiske ripene jeg klarte å lage ved demontering av tanken
    0 poeng
  19. Da er RS6'en kommet ut fra vinterdvale igjen Det ble med testing en hel dag før det ble montasje av Eventuri boksen Ut med gammel boks Inn med ny Litt støvete motorrom, så må nok gi den en liten vask til helga Må bare si at med MTM tuninga så er denne bilen sint! Girskiftet slår i ryggen på deg og draget i tredjegiret er helt ekstremt. I tillegg stopper den aldri å akselerere, så her er det helt klart 300+ km/t på Autobahn som gjelder
    0 poeng
  20. Det skal jeg gjøre! Tar meg selv i at jeg nesten skulle opprettet en showcase på denne bilen også, selv om jeg trodde det skulle bli færre oppdateringer enn med Mercedesene. Sommerhjul ble satt inn med Fusso og dekkfornyer. Her får dere også dokumentasjon på at sommerfelgene kom på bilen i går kveld.
    0 poeng
  21. Tøft! Gjerne dokumenter fremgangsmåten
    0 poeng
  22. Da har jeg bestilt rep. kit til LED-stripene. Det ser ikke mer komplisert ut enn å åpne lyktene på en 211. Skal også forsøke meg på dørhåndtakene selv. Takker for hjelp.
    0 poeng
  23. Hatt en god økt i garasjen i helga, med planer om å få byttet til coilovere og de justerbare bærebruene fremme. Når dama var borte så var det bare å utnytte tiden godt. Startet fredag kveld med det jeg trodde skulle ta kortest tid, coiloverne bak. Fikk først demontert innertrekket slik at jeg kom til fjærbenlageret. Etter demontering av demperen og en sammenligning med den nye kunne jeg i alle fall bekrefte at de gamle hadde gjort nytta si https://i.imgur.com/IIcsUmX.mp4 Flyttet over fjærbenlageret til den nye demperen. Og demper og fjær på plass. Sprayet et ekstra lag med Bilthamber Dynax UC etter montering. På dette bildet trodde jeg at jeg var ferdig, men etter å ha prøvd å justere høyden fant jeg ut at dette ikke kunne stemme. Hadde byttet ut den gummipakningen i toppen med justeringsenheten, men i toppen på den var det en bolt som jeg bare endte med å stramme. Når jeg så litt nærmere etter fant jeg ut at ved å skru opp denne så ble skiva den presset ned løs og da passet den til å skru igjennom hullet som var i bunnen av traversen slik at jeg fikk festet justeringsenheten. Slet med at denne spant med rundt når jeg forsøkte å justere når den satt oppe. Det er også hull oppe, men jeg ser ikke helt hvordan jeg skal komme til ovenfra for å skru inn boldten der. Hvis noen kan bekrefte/avkrefte at justeringsenheten skal sitte nede på Ta Technix coiloverne så setter jeg pris på det. Har sett begge deler på andre coilovere, så finner ingen gode svar på nett På andre siden hadde jeg ikke sjans til å få skrudd opp mutteren som satt på toppen av fjærbenslageret, da unbrakoen i demperen dro over. Endte derfor med å kutte den opp med vinkelsliper. Like greit når demperen er skrot Nå skal det sies at det ikke var spesielt lett å justere når de satt nede heller, så lot det være enn så lenge på den høyden jeg hadde ved montering, siden klokka snart var 02.00. Resultatet hittil: Så på lørdag kveld var det klart for å prøve seg på fronten. Her er den velkjente "pinching bolten" som må ut for å bytte bruene og her må jeg innrømme at jeg måtte ty til litt varme igjen for å få den løs. Det gikk riktignok på 5 min, så det funker i alle fall for å få den ut. Også fremme var demperne modne for utskiftning, så greit å få på noe nytt. Målte lengden på de originale bruene og justerte de nye tilsvarende foreløpig, frem til den skal på forstillingskontroll. Ved montering igjen ble det en runde med rundfil for å fjerne gammel korrosjon før den nye bolten fikk et lag med aluminiumsfett. Montasje på den ene siden gikk egentlig ganske greit, selv om jeg klødde meg litt i hodet om hvordan ting skulle monteres. Gikk så over til andre siden. Her husket jeg også på å måle høyden før jeg startet jobben. På denne siden gikk bolten uten problem. Forsøkte først med muttertrekker og da slapp den med en gang. Overlykkelig som jeg var gjorde jeg som på den første siden og fikk banket ut bolten. Når jeg så skulle demontere bærebruene slo jeg inn en meisel i sprekken til den bakre brua for å få den til å slippe litt lettere og da skjedde jo det som ikke skulle skje.... Faanskapen sprakk, så da blir det en smule merarbeid Demonterte alt annet enn aksebolten, da jeg ikke har stor nok unbrakobits også må jeg få demontert hjullageret. Må få tak i ny akseltapp så prøver å finne det brukt. Fikk med ekstra hjullager, så mulig jeg setter inn den hvis det ikke er den siden det nylig er byttet hjullager dette skjedde på. Så får se hvor fort jeg får fiksa dette. Enda godt jeg har registrert RS6'en fra i morgen
    0 poeng
  24. Da er bilen skrammefri igjen, takket være Nordmøre bilskadesenter. De er veldig proffe. Halve støtfangeren foran ble lakkert pga. nye striper (den ble lakkert i fjor også). Hele høyre bakskjerm ble utrettet og lakkert pga. en parkeringsskade ved bortlån av bilen. De måtte også ta med halve støtfanger bak, fordi skaden gikk over på den også. Feiret med et lag Swissvax Shield på resten av karosseriet. Sommerdekk kommer vel på i løpet av neste uke. De må klargjøres først
    0 poeng
  25. Startet påsken med litt kos med Eventuri boksen Ble en runde med Ibrid'en og blå skumpute og Rupes coarse etterfulgt av gul pad og fine på alle lakkerte deler. Forrige eier har nok vært litt uvøren under montering, så det var noen stygge riper under boksen jeg ikke fikk gjort noe med, men siden det er under er det ingen som ser det uansett. Etter polering ble det et lag med Carpro Cuartz UK v1 (!) som jeg har hatt stående alt for lenge Gir nok ikke den beste holdbarheten, men så blir det ikke så veldig harde påkjenninger heller så greit å få brukt opp litt av den. Litt bilder av prosessen: Før Etter Før Etter Før Etter Før Etter Og til slutt alt ferdig montert igjen Ble meget fornøyd med glansen En liten filmsnutt til slutt. Kan se ut som det er litt hologrammer i starten av filmen, men dette er nok videoen som lyver for klarer ikke å finne det i virkeligheten https://i.imgur.com/SVPr1cI.mp4 Så er det bare å vente et par uker til det er litt mer stabilt tørt på veiene her i Lillehammer så jeg får registrert bilen og testet den uten filter først, så blir det montering av filterboksen
    0 poeng
  26. En stund siden jeg har oppdatert her nå, men det er slik sett ikke så rart siden bilen står til vinterlagring. Har allikevel benyttet tiden til å hamstre inn litt deler og fikk tid til å montere litt av det i dag Siden målet med denne er å ha alt lovlig så har det ikke vært så mange alternativer til tuning. Etter å ha lest mye positivt om MTM og kom over et brukt sett til en ganske grei pris, med ett års garanti så slo jeg til. Så da ble det montasje av MTM cantronic tuning boks som ble første jobb for kvelden. Fulgte med greie instruksjoner, så jobben gikk på ca 30 min. Bare å ta ut ECU og koble til boksen nede i sikringsboksen under ECU, føre kabler frem til turbotrykksensorene og koble de imellom. Knipset noen bilder av seansen: Kjøpte meg en liten hendig sak på Aliexpress som jeg fikk testet ut også. Som sikkert mange andre har jeg ødelagt en del Audi kontakter, da de alltid knekker når du prøver å bøye opp for å løse ut mothaken i kontakta. Denne saken var genial og gjorde det til en lek å komme til å dra ut kontaktene. Så dette var 27 kroner vel brukt Etter ferdig montasje måtte det et lite klistremerke til, selv om jeg ikke er stor fan av ekstra klistremerker Kveldens andre jobb var montering av skvettlapper i carbon bak. Før: Og etter: Matchet godt de foran, i tillegg til å spare fangeren litt for steinsprut Til slutt en godsak. Har siklet lenge på luftfilterboks fra Eventuri, men de er så svindyre at jeg ikke har klart å forsvare innkjøp. Så kom jeg over en boks som bare var brukt knappe 2000 km til en god pris tatt i betraktning nypris, så da slo jeg til Selv om den bare har gått 2000 km så var det jo litt merker etter montering, så demonterte hele boksen og har tenkt til å gi den en runde med Ibrid'en og et lag med coating før den blir montert. Forrige eier hadde også fått sendt med feil filter fra butikken han kjøpte av, så de hadde ettersendt riktige. Så da bytter jeg de også når boksen er demontert. Rakk kun demontering i dag, så polering får bli ved en senere anledning. Selv om slike luftfilterbokser ikke pleier å utgjøre særlig, så har jeg lyst til å prøve bilen med tuning først for å se om jeg kjenner noe forskjell. Så montasje blir nok litt frem i tid
    0 poeng
  27. Da kom et verktøyskap til på plass. Av med benkeplate og inn med nytt skap. Og benkeplate på plass. Føler man aldri får nok skap og skuffer egentlig, så det fylles nok opp fort.
    0 poeng
  28. Den blankeste bilen i gata, detailer på si, er gift med Lone og har en sønn. Vel en kan nok også si han har den grommeste garasjen ikke bare i gata, men i Norge (Europa?), for den garasjen hans går det gjeteord om, der er det på med tøfler når du kommer og du er nødt til å bruke asjett om du skal spise noe der inne. Her snakker vi en garasje seriøst utenom det vanlige. Tom er en ivrig tester av nye produkter og driver med det på kvelder og i helger for Garasjetid, om du har vært i kontakt med Garasjetid med spørsmål kan det godt være at dette er mannen du har vært borti. Dette er en mann som kan mye om mangt innen detailing og er ofte å se med nye pakker under armen for test. Tom`s dagjobb er i Sporveien Oslo og han trives godt også i den jobben Tom startet med detailing etter at han bygget seg en strøken rød VOLVO Duett i sin ungdom, og han har holdt på med det siden. Blanke biler er noe denne mannen virkelig kan, og om han har LITT bilpleieprodukter.. oh yes, det grenser til galskap, og vi digger det Her er mannen himself, litt nøye mao Her er et bilde av garasjen hans Her er 5 kjappe med Tom 1. Bilpleieprodukter du ikke kan leve uten, du har lov å nevne 3 stk Tannpirkere ass størrelser og former. For å pirke der hvor man ikke kommer til. Kredittkort (best er gullkort hehe) For komme helt inntil eks innvendige ruter (mikrofiber klut med kortet inne kluten) Forstørrelse glass med lysstativ på steder som er fokus områder. Gamle menn trenger mye mer lys. 2. Hvilken bilfabrikant ville du jobbet med bilpleie hos? Det må selvfølgelig bli Mercedes Benz 3. Roterende eller DA poleringsmaskin? Liker best å jobbe med DA maskiner 4. voks, eller coating? Coating er favoritt om dagen 5. Ferie på en øde øy el New York New York må det blir, der skjer det litt Takk til Tom for svar på spørsmålene
    0 poeng
This leaderboard is set to Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Opprett ny...