Gå til innhold

Topplister


Populært innhold

Viser høyest rangert innhold den 16. jan. 2019 på alle områder

  1. 0 poeng
    Tenkte jeg skulle lage en tråd om Corradoen jeg har hatt siden mai 2001. Blir en del eldre bilder av varierende kvalitet fra den tiden først så dere får holde ut Selv om det hender den figurerer i loggen fra tid til annen så er det artig med en tråd fra starten. Ser at ikke alle bildene blir postet i 100% riktig rekkefølge i forhold til når ting ble gjort, men det er nesten hvertfal. Det er en 2liter 16v. fra 1993 som som ble kjøpt i mai 2001. Hadde før dette vært innom Volvo 240, Kadett og Ascona etter jeg fikk lappen i 1999 så dette var et godt steg opp på bilfronten for meg. Det hender jeg finner igjen noen minner fra den gangen når jeg roter i garasjen. Slik så Corradoen ut i butikken dagen jeg var å tittet på den første gang. En drøm for en som akkurat hadde blitt 20. Å med bedre bil følger ofte høyere fart som igjen fører til... Selv om det var mye for meg den gangen er det vel ingen som hadde klaget for 2000 i bot i dag for å kjøre 11km/t over. Spøk til side så er dette faktisk den første og siste boten jeg noengang har fått. Da er det bedre å ta den med på rudskogen å teste litt der på NSK åpen dag. Begrenset hva man kan utrette der med 136 orginalhester og orginalt understell, men en artig ny opplevelse var det. Kjørte på 205/40-16 Fulda carat extremo her å ga meg når dekkene var gått i oppløsning og bilen kokte godt. Bremser og calipere måtte byttes etter dette og det ble også byttet mye i understellet som nok ikke var helt 100 fra før. Størst var best på den tiden og siden jeg måtte ha nye dekk likevel ble det også byttet opp 1" på felgstørrelsen. Demperne var helt ferdig så gule Koni med 40senkefjærer ble montert. Skruing i grusen på to saksejekker. Det er definisjonen av HMS Rieger grill ble montert. Så ble det en tur til solfilmspesialisten for soting av ruter. Alt bortsett fra frontruten. Her bilde av sotingen og felgene. Man ser også at de sorte sidelistene er fjernet her. De er synlige på rudskogen bildene over. Så var det på follo lokallagstreff i VACN bare få dager etter at noen måtte egle opp til en burne konkurranse. Så da måtte jeg ha nye dekk igjen... Burning og Rudskogen hadde satt sine spor å på vei til hytta stoppa bilen for meg og kjerringa for første gang. Hos doktorn sa de gåen toppakning, vannpumpe m.mer. Bare å legge seg å sove til kompis med bilhenger kommer. Hit men ikke lenger. Ingen tid å miste. Ut med det gamle! Delte alt og rengjorde alt. Her prepper jeg toppdekselet for pulverlakkering. Å slik ble det Bygger seg opp med nye parts Arbeidet skrider frem Motorrommet var så åpent at det var en glimrende tid å få rengjort litt. Ren bil viktig selv på den tiden Før Etter Så ble nye motor og girkasse fester montert fra Vibratec racing Før montering begynte igjen Så ble det gjort noen harry grep for å få litt lyd. K&N innsatsfilter, hull i luftfilterboks og Bonrath power rohr montert Hadde (grøss og gru) lyst på sånne her Men heldigvis hadde jeg ikke råd så i jakten på noe nytt ble de jeg hadde maskert og lakkert med rød sotespray på det oransje. Det er fjernet igjen i dag, men jeg syns det var kult den gang og syns faktisk ikke det er så gæli den dag i dag. Så Tok Arild Dyrkorn noen bilder av bilen som senere kom i Gatebil magazine under spalten "used and abused" hvor de tok for seg en bruktbil i hvert nummer. Jeg skal finne igjen bladet senere, men her er bildene som ble publisert hvertfal Bilen ble også polert før dette på den eneste måten jeg viste hvordan på den tiden... Fortsetter i morgen å jobbe meg frem mot bilens utvikling frem til 2019 hvis det er noe interesse for det? Om ikke annet er det morsomt for meg å mimre I neste kapittel tar jeg for meg innvendig rens og litt stereo bygging m.mer...
  2. 0 poeng
    Igår ble det oppgradering av vindusviskere, de gamle er ikke noe å skryte av, da de tar dårlig. Nytt oppgraderingskit levert originalt på Multivan ble montert, såkalt Aero-viskere, de ser en hel del penere ut, og har ikke den stygge spoileren. En helt ny verden, og ikke minst mye enklere å skifte blader Før: Etter:
  3. 0 poeng
    Fikk installert de nye LED-baklyktene i løpet av juleferien. Det viser seg likevel at det ikke er plug and play, da tåkelyset og halve blinklyset ikke korresponderer med eksisterende ledningsnett. Uansett, veldig lett å montere dem. Får booke en time hos Møller for å legge opp en ekstra ledning, det begir jeg meg ikke ut på selv. 50/50 bilde. Har fjernet 113- og Albjerk Bil-klistremerket i etterkant. Dette ble utført med varmluftpistol og 3M sitrusrens. Ellers rakk jeg beklagelig ikke å polere bilen i romjulen slik som planlagt, grunnet intensiv jobbing og andre aktiviteter. Dette medførte selvsagt dårlig samvittighet, siden veiene er saltet ihjel. Lakken er ikke polert siden siste Ditec-behandling i 2016. Lakken var veldig ru og absorberte møkk, med påfølgende utfordringer for å få rengjort den igjen. Straks jeg kom til Trondheim igjen fikk jeg en gledelig nyhet om at jeg hadde vunnet "Chemical Guys best detailing kit", som inneholdte bla. en voks som kom til nytte i dette tilfellet (CG Butter Wax). Dette skjedde jo i grevens tid, siden jeg kun har vaskeutstyr tilgjengelig i boden, og poleringsutstyret hjemme hos modern og fadern. Kjørte i går kveld til Bilbyen Shell for å rengjøre bilen grundig og legge på et lag voks. Tok en grundig vask med Prickbort, Surfex HD, og korrosol like før jul, så denne gang ble det med Prickbort og skum fra selvvasken for å være effektiv. Et par bilder av Prickbort i aksjon på den kritthvite lakken. Håndvasken ble tatt med Chenile Washmitt og CG citrus wash (som også fulgte med i kitet). Tørket bilen med vaffelhåndkle i etterkant. Finish result. Nå gjenstår det å se hvor lenge denne voksen holder, jeg er vant til Fusso i vinterhalvåret. Kjører uansett med litt bedre samvittighet til jeg får tatt den skikkelig.
  4. 0 poeng
  5. 0 poeng
    Innsiden av garasjeporten skal males svart. Hadde to liter sort matt liggende, så tenkte at jeg maler så langt jeg kommer på selve portene. Øverste linje pr port må tas når jeg demonterer avstiverne. Avstiverne skal males når de er demontert, men foreløpig ble bare malingsrestene fra rulla brukt på dem. Beslagene over porten bak fjæra blir også malt svarte for å gå i ett med veggen: Strøk nr. 2 for å sikre 100% dekning: Ferdig:
This leaderboard is set to Oslo/GMT+01:00

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×