Gå til innhold

Min A4 B7 Nogaro Blue 2.0tfsiq MTM

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Tenkte eg skulle lage til eit lite innlegg om mitt nye kjøretøy eg handlet meg i sommer.
Forgje eiger luftet bilen for salg på fjesboka så då tok eg kontakt og avtalte å sjå på den, eg reiser sjeldent heim uten en handel så etter avtalt pris vart bilen med heim.

Bilen er ein -07 A4 B7 2.0tfsi Q Avant
Den er fabrikklevert i fargen Nogaro Blue, som er særs sjeldent på ein vanlig A4 B7, RS2 er levert med denne fargen frå fabrikk blant anna.

Den er levert med det meste av utstyr, Bose, Recaro heilskinn i svart, samt svart tak, Carbon lister innvendig...

Har til og med kvittering på bilen frå den var ny, nypris på den tid var på 600k, det var nokre kroner det på den tida :)

Ellers har den

MTM chip og eksos med race katalysator, montert heilt tilbake til 2008
I 2018 vart motor overhalt med nye stempelringer blant anna(kostnad ca. 80k), kjent oljeforbruk på desse motorene.

sikkert litt som er glømt underveis:)

I mitt eige har eg:

Fått på KW V1 og tatt hjullstillingskontroll, fikser TUV delen når sommerhjula kjem på.

Skiftet litt slitedeler, drivknuter og ledd,

Satt inn ny 2din spiller pioneer SPH- PF97BT

Kom over ein vraka B7 som det stod FMIC kit på som eg fekk tak i og montert. Fant nytt kit på ebay til 10k

Montert Led interiørlys frå biltema.

Satt i Led ryggelyspære frå Ekstralys, i den sammanheng måtte eg sette på motstand for å unngå feilmelding.

Fått montert Original S-Line grill og grøftelys deksel, stod OEM RS4 grill og honeycomb look grøftelysdeksel ved kjøp av bil, dette vart solgt.

Fekk kjøpt meg 18" B8 S-Line i 8.5" ET29 felger for vinterbruk, synst desse klær ganske bra på ein B7, hadde det på forgje B7en og :)

Bestilte flett nye 225/40-18 Hakkapeliitta 10 piggdekk, er det noke ein ikkje ska spare på så er det skikkelige vinterdekk.

Sommerhjula består av 20x9 ET35 Rotor felger med Minerva 255/30-20, til neste sommer blir det å gå ned til 225/235 med litt bedre feste på våt føre, haankook ventus var tanken.

Videre plana utenom det som står over:

Eit oljeskift med oljefilter

Montere Catch Can kit

Få pressa i litt polyforinger for å stive den litt meir opp, tenke begynne med stabstaga framme og bak

Ei god runde med poleringsmaskina og ein god coating
Etter kvart så trengs det litt lakk etterkvart, 

Ei god understellsbehandling med sandblåsing og epoksy grunning? Mercasol/Tectyl, anbefalinger?

Fikse litt småtteri, stygge baklykter

Forstillinga trengs ein sjekk etterkvart

Avtagbart hengerfeste, kan være kjekt å ha

Bytte olja på diffen

Få fiksa så eg får brukt rattstyringa mot den nye spilleren.

Montere nokre xenon bøttelykter for vinteren, hadde plana om ein tur på isen om ein skulle fått tid til det

Muligens fjerne katalysator og sette inn DP

Ska få lagt til litt bilder her og, blir mest sannsynlig eigen post på det.

Endret av ___Franken___
  • Liker 3
Skrevet

Blir spennende å følge med, å du kan bare fortsette i samme posten å legge til bilder, det er det en showcase post er til 🙂

• Liker 1

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

The Car Cave
Skrevet (endret)

Ok. De er vel mer på facebook nå for tiden. Han her er admin ser det ut til. Send han en mld, vet ikke om det kan hjelpe:

Screenshot_20251216_225314_Facebook.jpg

Endret av The Car Cave
  • Liker 1
  • 1 month later...
Hans Marius
Skrevet

Oioi, her har du fått deg et flott eksemplar av B7! Flott farge og godt spekket. Var i utgangspunktet ute etter en B7 med samme motor som deg, men måtte gå for 1.8t siden jeg ikke fant noen innenfor budsjettet. Med denne spekklisten regner jeg med du måtte ut med over 100 k fortsatt selv om den er snart 20 år gammel? For øvrig spennende planer for bilen.

Har sett litt på understellsbehandlig selv også og vurdert litt frem og tilbake. For min del fikk jeg den forrige S4'en min behandlet med Mercansol av proffe og var fornøyd med det. Har hatt inntrykk av at Tectyl funker om bilen er ny, da den kapsler rust og fuktighet inne som fortsetter å jobbe, mens Mercansol penetrerer og faktisk stopper eksisterende rust å fortsette. Kommer nok til å prøve en runde med Mercansol selv på min etter hvert. 

Når det kommer til å bytte racecat med DP er ønske effektøkning eller mer lyd? Så lenge racecaten er 200 celler eller mindre så har jeg inntrykk av at det ikke er noe å vinne effektmessig på det. I alle fall ikke om du ikke får tunet spesifikt for byttet. 

Ser frem til videre oppdateringer og kom gjerne med mye flere bilder av bilen, både innvendig og utvendig :) Tips til å få vist bilder litt lettere, last dem opp på f.eks https://imgur.com/ og kopier link til bildet og legg til .jpg etterpå så får du opp bildene direkte i posten.

• Liker 1
  • 2 weeks later...
Fr4nk3n
Skrevet (endret)
22.1.2026 - 20.27, Hans Marius skrev:

Oioi, her har du fått deg et flott eksemplar av B7! Flott farge og godt spekket. Var i utgangspunktet ute etter en B7 med samme motor som deg, men måtte gå for 1.8t siden jeg ikke fant noen innenfor budsjettet. Med denne spekklisten regner jeg med du måtte ut med over 100 k fortsatt selv om den er snart 20 år gammel? For øvrig spennende planer for bilen.

Har sett litt på understellsbehandlig selv også og vurdert litt frem og tilbake. For min del fikk jeg den forrige S4'en min behandlet med Mercansol av proffe og var fornøyd med det. Har hatt inntrykk av at Tectyl funker om bilen er ny, da den kapsler rust og fuktighet inne som fortsetter å jobbe, mens Mercansol penetrerer og faktisk stopper eksisterende rust å fortsette. Kommer nok til å prøve en runde med Mercansol selv på min etter hvert. 

Når det kommer til å bytte racecat med DP er ønske effektøkning eller mer lyd? Så lenge racecaten er 200 celler eller mindre så har jeg inntrykk av at det ikke er noe å vinne effektmessig på det. I alle fall ikke om du ikke får tunet spesifikt for byttet. 

Ser frem til videre oppdateringer og kom gjerne med mye flere bilder av bilen, både innvendig og utvendig :) Tips til å få vist bilder litt lettere, last dem opp på f.eks https://imgur.com/ og kopier link til bildet og legg til .jpg etterpå så får du opp bildene direkte i posten.

Takktakk, fargen er prikken over ien, alltid likt blå biler og. Har hatt eit par bila med denne 1.8t i og 2.0t er noko anna dog stempel/olje forbruk, hadde ikkje valgt denne om det ikkje var "utbedra". Denne "bruka" noko olje pdd men mistenker det er pågrunn av pcv ventilen då det havner mykje olje i intercooler røra, har bestilt catch can kit så satser på det ordner opp i det, for utenom det trur eg ikkje motoren bruker noko olje eller andre typer væsker.

Med tanke på utstyr, farge og motor og relativt godt holdt men fortsatt gammal bil så vart det noko over 100k ja

Har tenkt litt meir ang understellsbehandlig, hadde ein B6 tidligere som fekk mercasol behandling, så mulig ein skulle gått for det og kanskje kombinert med ein sandblåsing i forkant, blir vertfall ei runde med ein god vask/steam og sjekke tilstand.

Ang. bytte ut racekat med Dp var det igrunn for meir lyd, utifrå info eg kan finne er det ein 200cells racekat som står på, bilen går passeligt greit og vart noken forbedringer når eg fekk montert FMIC kit, bedre reaksjon og noko forbedra drag, men litt ujevnt då trykksensoren i IC røra er dekket i olje pågrunn av pcv ventil.

Takk for tips, ska få sett på det :)

Ska få posta litt bilder

Ellers er videre planer

Få montert catch can kit med drenering til bunnpanne.

Få bytta ein pakning mellom blokka og oljekjøleren då det lekker kjølevæske

Olje og filterskift

Ellers er det jo andre gleder med eldre bil, vindusfunksjonen sluttet å funke på førerdøra, fekk dette fiksa igår kveld, kabelbrudd. sjekket etter ledningsnett på den lokale høggern men samme problem så vart berre å skjøte dei sammen.

Snapchat-1371972095.thumb.jpg.d1d95298ef69bd71ab4cf06a36c27106.jpg

Ikkje rart ting slutta funka, eine kabel var heilt av, enkel fiks igrunn. 3kabler var tudelige brudd i så klipte desse og skjøtet sammen, holdbarheit uvisst20260130_214709.thumb.jpg.3f82b90c222ba193602581c8abc97e79.jpg

Endret av Fr4nk3n
Fr4nk3n
Skrevet (endret)

Snapchat-678939731.thumb.jpg.3772a7d33c798e01d172e969d02b8fea.jpg

Hadde meg ein litt lengre helgetur og fikk testen FMIC kitet litt, så såg det slik ut når eg kom heim, berre å få fjerne pcv ventilen og få montert catch can😊

So litt bilder frå montert av IC, av med fanger, demonterte krasjbjelken, gamle intercooler med braket og rørgater, fant litt olje kan ein no sei. Fekk fangeren på og passformen va veldig bra, trangt men heilt innafor.

20251203_141536.thumb.jpg.197f9959701a519f4c6735f18569b50e.jpg20251203_144955.thumb.jpg.f92857ffa66deba50062d053cf42fd37.jpg20251203_172022.thumb.jpg.968436848a90a681f84ba72b7a9ac9ae.jpg20251203_183737.thumb.jpg.536fbec6998e215b1032063b5ae7c17a.jpg

Snapchat-1938784671.thumb.jpg.4d73ebeedae8558769156928b3991585.jpg

Montering av motstand for ryggelys

Snapchat-2127543006.thumb.jpg.3af6ad20d5fd83dc3b0b49e1bb0c6bd6.jpg

Resultat

20251124_194622.thumb.jpg.48f4e160d76b1a610355d50741f4c98a.jpg

Bilstein B8 med eibach fjører som stod på ved kjøp av bil vart demontert/solgt og erstatta med KW V1, angra litt då eg likte komforten/stivheita til bilstein men tenkte å monterte litt polyforinger og sjå om det hjelper😅 ellers får ein ty til Bilstein coilovers💸💸

Snapchat-711417786.thumb.jpg.61c3e3a4c39f234543acc06928c3dcbf.jpg

KW framme

20251124_154126.thumb.jpg.24663162652dfb93a174bfe669693a9a.jpg

KW bak

Endret av Fr4nk3n
Tommy
Skrevet

Du har montert KW fjæra bak opp/ned. De er like begge veier, men vegvesenet henger seg opp i at teksten ikke står rett vei, bare et tips om du skal inn å godkjenne.

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

Fr4nk3n
Skrevet (endret)
1.2.2026 - 10.30, Tommy skrev:

Du har montert KW fjæra bak opp/ned. De er like begge veier, men vegvesenet henger seg opp i at teksten ikke står rett vei, bare et tips om du skal inn å godkjenne.

Han som monterte prøvde montere med teksten rett vei men det vart og feil/gjekk ikkje🤔

Då hadde justerings skruen blitt nede uten muligheit for justering

Men ska høre med mekanikeren ka årsaka var.

Endret av Fr4nk3n
Hans Marius
Skrevet

Så ganske likt ut med mengde olje når jeg monterte FMIC på min også. Det er vel ganske kjent at PCV begynner å slite litt etter en del år/km, så greit med catch can på 2.0 TFSI i alle fall. Men sikker på at du vil ha drenering til bunnpanne? Har sett at det som har blitt samlet opp i catch can på både 1.8T og 2.0 TFSI har vært relativt melkefarget og ikke nødvendigvis noe du vil ha sammen med olja i det hele tatt. Så selv om det kan være litt ekstra jobb å måtte tømme regelmessig tror jeg det ville vært en fordel når du først skal montere den :) 

For øvrig relativt kjent feil med brudd i ledningsnett i dørkarm på B6/B7. Satser på at det holder med fiksen 🤞

Så grov ut med den FMIC'en. Ikke verst at det var bra passform på den. Er vel ikke akkurat en selvfølge med slike kitt :P Ingen skrupler med å fjerne crash bar? Prøvde å finne et alternativ som passet med den fortsatt montert her, men det gjorde jo også at det ikke er den største intercooleren du får plass til. 

Ble det mindre stivt med KW settet sammenlignet med det du hadde fra før, siden du vil montere polyforinger i tillegg? Eller var det forholdet stivhet/komfort du likte bedre med forrige oppsett? På TA-Technics coiloverne mine er det også justering nede og ja, det er en veldig dårlig patent på å kunne justere høyde uten at du slipper ned hele bakstillingen. Men det er i alle fall slik de har valgt å gjøre det 😬

Fr4nk3n
Skrevet (endret)
4.2.2026 - 8.37, Hans Marius skrev:

Så ganske likt ut med mengde olje når jeg monterte FMIC på min også. Det er vel ganske kjent at PCV begynner å slite litt etter en del år/km, så greit med catch can på 2.0 TFSI i alle fall. Men sikker på at du vil ha drenering til bunnpanne? Har sett at det som har blitt samlet opp i catch can på både 1.8T og 2.0 TFSI har vært relativt melkefarget og ikke nødvendigvis noe du vil ha sammen med olja i det hele tatt. Så selv om det kan være litt ekstra jobb å måtte tømme regelmessig tror jeg det ville vært en fordel når du først skal montere den :) 

For øvrig relativt kjent feil med brudd i ledningsnett i dørkarm på B6/B7. Satser på at det holder med fiksen 🤞

Så grov ut med den FMIC'en. Ikke verst at det var bra passform på den. Er vel ikke akkurat en selvfølge med slike kitt :P Ingen skrupler med å fjerne crash bar? Prøvde å finne et alternativ som passet med den fortsatt montert her, men det gjorde jo også at det ikke er den største intercooleren du får plass til. 

Ble det mindre stivt med KW settet sammenlignet med det du hadde fra før, siden du vil montere polyforinger i tillegg? Eller var det forholdet stivhet/komfort du likte bedre med forrige oppsett? På TA-Technics coiloverne mine er det også justering nede og ja, det er en veldig dårlig patent på å kunne justere høyde uten at du slipper ned hele bakstillingen. Men det er i alle fall slik de har valgt å gjøre det 😬

Ja ska bli godt å få vekk heile denne PCV skitten. Med tanke på dette drenering så fekk eg ideen frå dette kittet som eg i utgangspunkte va tenkt å gå for(Catch Can Kit, B7 Audi A4 EA113 2.0T FSI) men med frakt og toll så blir det ein heil formue så prøver først noko frå temu😂 samt adapterplate til toppdekslet
Legger ved her det eg har bestilt.
2 port oljefangstank for oljefangstank luft oljeseparator - Temu Norway
pcv adapterkit med klar plate og an10 kobling for - Temu Norway

Blir å kjøre uten drenering først for å sjå korleis olja ser ut, ahr sett litt ymse som du seie ang melkefarget eg og men hittil har det sett ganske svart ut med tanke på det som blåste ut eine trykkrøret for litt siden samt det eg fant/såg inni røra ved demontering her ei helg. Er tapeplugg på catch can så enkel sak å tømme men tanke va no mest for å sleppe å etterfylle olje/sjekke om den bruka olje.

Satse på det holde ei stund, enkel fiks uansett, fant dette på ebay evnt FEBI Cable Repair Kit Door Front For AUDI A4 Avant 8E B6 S4 8E1971029C | eBay

Krasjbjelken måtte gå, passelig større på den IC som ein ser :P passformen er ganske bra, kurant å montere men tok noko tid det skal eg innrømme men gjor det skikkeligt og så får ein igjen for det seinere og at ein veit det sjølv :D Det har vore eit stort glis mellom frontfanger og panser, men etter eg tok vekk den krasjbjelken har det glisset forsvunne og det ser mykje bedre ut. kan så vidt skimte glisset på første bilde i innlegget her.
Her er det som er identisk med kittet eg har på bilen

CX FMIC 29x11x3 Intercooler Kit For 05 06 07 08 Audi A4 B7 2.0T Blue Hoses | eBay
dei har og eit kitt med ein mindre intercooler som går under krasjbjelken(noke meir fornuftig prisa no enn før, vurderte å bytte til mindre men prisen var oppimot 4 ganga prisen dei skal ha no

CXRACING FMIC Intercooler Piping Pipe Tube Kit For Audi A4 05-08 2.0T B7 | eBay

Lakkerte IC før montering så den ikkje vart so synlig, er fleire meininger ang det, at det mister kjøleffekten men tenker det går bra isofall, er vertfall merkbar forskjell frå originalt :) 

Eg føler KW er litt mindre stivt enn bilstein, men samtidig er KW stivt, men det eg ikkje lika er at ræva føles vinglete og slenger seg til sides og føles ustabilt, muligens det er demperne som er synderen frå bilstein kontra KW sine, dette er då med 18" vinterdekk, ikkje fått prøvd med sommerdekk endå. Sett eit par youtube filma med coils frå bilstein og KW på b7 med justeringa oppe bak, men ska høre med han mekanikeren som monterte det ka som var grunnen til at fjæra står "oppned"
Slik bilen står per idag er høgda justert til 75mm med ledig gjenge framme og 10mm gjenger bak, passelig høgde fpr vinteren vertfall. Ska få fiksa eit bilde etterkvart.

Så tanken er polyforinger i stabstag framme og bak i førsteomgang

Endret av Fr4nk3n
Hans Marius
Skrevet
5.2.2026 - 19.03, Fr4nk3n skrev:

Ja ska bli godt å få vekk heile denne PCV skitten. Med tanke på dette drenering så fekk eg ideen frå dette kittet som eg i utgangspunkte va tenkt å gå for(Catch Can Kit, B7 Audi A4 EA113 2.0T FSI) men med frakt og toll så blir det ein heil formue så prøver først noko frå temu😂 samt adapterplate til toppdekslet
Legger ved her det eg har bestilt.
2 port oljefangstank for oljefangstank luft oljeseparator - Temu Norway
pcv adapterkit med klar plate og an10 kobling for - Temu Norway

Blir å kjøre uten drenering først for å sjå korleis olja ser ut, ahr sett litt ymse som du seie ang melkefarget eg og men hittil har det sett ganske svart ut med tanke på det som blåste ut eine trykkrøret for litt siden samt det eg fant/såg inni røra ved demontering her ei helg. Er tapeplugg på catch can så enkel sak å tømme men tanke va no mest for å sleppe å etterfylle olje/sjekke om den bruka olje.

Satse på det holde ei stund, enkel fiks uansett, fant dette på ebay evnt FEBI Cable Repair Kit Door Front For AUDI A4 Avant 8E B6 S4 8E1971029C | eBay

Krasjbjelken måtte gå, passelig større på den IC som ein ser :P passformen er ganske bra, kurant å montere men tok noko tid det skal eg innrømme men gjor det skikkeligt og så får ein igjen for det seinere og at ein veit det sjølv :D Det har vore eit stort glis mellom frontfanger og panser, men etter eg tok vekk den krasjbjelken har det glisset forsvunne og det ser mykje bedre ut. kan så vidt skimte glisset på første bilde i innlegget her.
Her er det som er identisk med kittet eg har på bilen

CX FMIC 29x11x3 Intercooler Kit For 05 06 07 08 Audi A4 B7 2.0T Blue Hoses | eBay
dei har og eit kitt med ein mindre intercooler som går under krasjbjelken(noke meir fornuftig prisa no enn før, vurderte å bytte til mindre men prisen var oppimot 4 ganga prisen dei skal ha no

CXRACING FMIC Intercooler Piping Pipe Tube Kit For Audi A4 05-08 2.0T B7 | eBay

Lakkerte IC før montering så den ikkje vart so synlig, er fleire meininger ang det, at det mister kjøleffekten men tenker det går bra isofall, er vertfall merkbar forskjell frå originalt :) 

Eg føler KW er litt mindre stivt enn bilstein, men samtidig er KW stivt, men det eg ikkje lika er at ræva føles vinglete og slenger seg til sides og føles ustabilt, muligens det er demperne som er synderen frå bilstein kontra KW sine, dette er då med 18" vinterdekk, ikkje fått prøvd med sommerdekk endå. Sett eit par youtube filma med coils frå bilstein og KW på b7 med justeringa oppe bak, men ska høre med han mekanikeren som monterte det ka som var grunnen til at fjæra står "oppned"
Slik bilen står per idag er høgda justert til 75mm med ledig gjenge framme og 10mm gjenger bak, passelig høgde fpr vinteren vertfall. Ska få fiksa eit bilde etterkvart.

Så tanken er polyforinger i stabstag framme og bak i førsteomgang

Haha, ja 034 koster sitt :P Når det kommer til catch can så tror jeg faktisk Temu kan funke minst like bra så lenge du finner en grei plassering til slanger og beholder. Er vel mest at det er "perfekt fit" og navnet du betaler for der (selvsagt bra kvalitet også, men grenser for hvor avansert en catch can er). Høres fornuftig ut å se an farge og konsistens på det som kommer ut før du evt fører det tilbake til bunnpanna.

Skjønner bjelken måtte gå med den størrelsen på IC :P Det gliset har nok noe med justeringsfestene til fangeren som satt på bjelken, men om det ble borte når bjelken ble demontert så er jo det vinn vinn 👍 

Skjønner. Har i utgangspunktet hørt mye positivt om KW generelt og sett det er mange som kjører med det på B7. Men noe du kunne forsøkt er også å oppgradere stabstag bak når du først skal bytte til polyforinger. Har skjønt at det har en del å si på stabilitet samt at bilen blir en del mer overstyrt kontra understyrt som den er originalt. 

For øvrig ser bilen meget bra ut slik den ser ut nå :D 

• Liker 1
  • 2 months later...
Fr4nk3n
Skrevet (endret)

Har blitt noko tull med dei siste innlegga og med bilda så det får gå sin gang

Turbo tok kveld som sikkert enkelte hadde fått lest, vart satt i ein hybrid turbo som skal klare 320hk, burde kanskje vore mappa/chipa på nytt for optimal utnytelse men ellers funker bilen som den skal og er i daglig bruk.

Fått på 20" rotor hjul med nye kumho dekk, godt fornøgd med merkevalget då dei sitt godt på både tørt og vått føre.
Ellers har eg idag fått reingjort/støvsugd innvendig og senket den litt meir så no er den maks senket bak og har 60mm igjen å gå på framme

Ska få vaska den og prøve få ut nokon bilder når været blir bedre. :)

Ellers er tanken å selge etterkvart grunnet andre prioriteringer og jobb.

Endret av Fr4nk3n
  • 1 month later...
Fr4nk3n
Skrevet

Bilen vart vasket igår så fekk tatt nokre bilder ikveld av rein bil :)

Kommande veke igjen får bilen ny frontrute, blir godt med ny rute og få lagt keramisk glass coating, etterkvart får lakken ein oppstrekk og keramisk coating der og.

ellers mangler det senterkoppa på rotor felgene, må få ordna med nye samt bærebruene bak fant eg ut va heilt kjeks når eg senket den no sist, det må ordnest samt ein firehjulskontroll etter det.

Hadde tålt å senka 1cm til men ingenting meir å gå på bak uten å måtte fjerne gummiputa mellom fjær og bærearm korleis vil det gå evnt? :)

20260512_220156.jpg

20260512_220051.jpg

20260512_220101.jpg

20260512_220149.jpg

20260512_220232.jpg

• Liker 1
Hans Marius
Skrevet

Meget pent 😁 Er tydeligvis en klassiker på disse bilene at bærebruene bak og egentlig hele bakstillinga ruster noe fælt. Vurderer å ta ned og pusse ned hele på min etter hvert. 

Når du sier gummipute, tenker du på den mellom fjær og demper eller demperskål? Uten den er det vel fare for at fjæra kommer til å lage en del mer lyd når du kjører i dumper, men ikke sikkert det gjør noe mer enn det. Mener det er flere som har gjort det før for å få senket mer. 

Fr4nk3n
Skrevet (endret)
9 timer siden, Hans Marius skrev:

Meget pent 😁 Er tydeligvis en klassiker på disse bilene at bærebruene bak og egentlig hele bakstillinga ruster noe fælt. Vurderer å ta ned og pusse ned hele på min etter hvert. 

Når du sier gummipute, tenker du på den mellom fjær og demper eller demperskål? Uten den er det vel fare for at fjæra kommer til å lage en del mer lyd når du kjører i dumper, men ikke sikkert det gjør noe mer enn det. Mener det er flere som har gjort det før for å få senket mer. 

Frister å få gjort det her og og fått i powerflex foringer men det får duge med ei understellsbehandling i første omgang :)

Snapchat-1375238988.thumb.jpg.1f3dc4e383a680b39a2d7cd57d7df2d4.jpg

her er den puta eg meina, mellom nedre bærearm og fjøra bak, tenker eg klara få vertfall 10mm ved fjerning av den men då ligg fjøra "løs" oppi bærearmen, evnt erstatte puta med ei liknandes tynn gummimatte lignandes.

Endret av Fr4nk3n
Hans Marius
Skrevet
14.5.2026 - 20.16, Fr4nk3n skrev:

Frister å få gjort det her og og fått i powerflex foringer men det får duge med ei understellsbehandling i første omgang :)

Snapchat-1375238988.thumb.jpg.1f3dc4e383a680b39a2d7cd57d7df2d4.jpg

her er den puta eg meina, mellom nedre bærearm og fjøra bak, tenker eg klara få vertfall 10mm ved fjerning av den men då ligg fjøra "løs" oppi bærearmen, evnt erstatte puta med ei liknandes tynn gummimatte lignandes.

Aha, tenkte du mente fremme serru :) Men ja, er vel samme greia bak også egentlig at det kan bli noe mer støy uten den. Men mener det er flere som har fjernet den også. 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår