Kontorpult (Øystein)

S&S #2 Ford Focus 2009mod

Grandtante hadde et ønske om en bil som lettere kunne vaskes, dermed tok jeg turen, tok en håndpolering og fullførte med en voks. Hun vasker bilen for hånd på den lokale Statoil-stasjonen, så den ser ikke ille ut. 

Q8A0aIY.jpg

Valget gikk for disse produktene:

AG Super Resin Polish (polish)

AG Paint Renovator (rubbing)

AG Extra Gloss Protection (voks)

Planen var egentlig GTechniq P1 og Colltinite sin voks, men rakk ikke å bestille i tide. Men den får nok en runde senere også.

Bilen fikk også en test av noen Biltema produkter:

Dekkpolish (dekk og plast/gummi fornyer)

Felgrens

Glassrens

Førbilder:

42uih7v.jpg

iUzKcMr.jpg

Gikk på med Prickbort, så 1:5 SurfexHD:

aGZbVCo.jpg

Deretter et forsøk på Biltemas Felgvask:

wEPmEdz.jpg

Spylt av. Deretter håndvask:

2e5eKdJ.jpg

Dårlig resultat av felgvasken til Biltema, ihvertfall på inngrodd bremsestøv, så svamp med masse såpe og vann-metoden ble brukt. Glassrensen ble påført samtidig og spylt av, den er effektiv og tar skitt ekstremt godt!

Ren, pen og tørr!

EL8KCyh.jpg

Deretter ble den kjørt inn i garasjen for natten. Skiltene ble satt inn i SurfexHD over natten.

Kt5UQM8.jpg

Dagen derpå, alt klart!

tiWXBJs.jpg

W1Ia958.jpg

Begynner med polering av panseret...

AXWapFH.jpg

Fortsetter deretter på forskjerm og fordøra:

qgokh1r.jpg

Et forsøk på 50/50 bilde

0VNWsX3.jpg

Mmm.. Ingenting er som en hel dag med bil..

yeA4ctW.jpg

Taket neste:

whTwwRJ.jpg

Så til en gammel skramme i lakken:

634v5D5.jpg

Gikk på med rubbing, og deretter polish:

qawaVKE.jpg

Ferdig, voks neste!

uf2j58a.jpg

Denne var helt tyntflytende hardvoks, så den var litt utfordrende å gni utover:

0ctUE4L.jpg

Den fikk en times tørketid, og ble polert av etterpå.

Så gikk jeg på dekk med dekkfornyer fra Biltema:

GxPI3Wl.jpg

Ble gnidd utover med en microfiberklut:

Vs5jgyY.jpg

Resultat:

t8vXJD8.jpg

De var skikkelig brune og fæle før dette, men før-bildet forsvant visst et sted. Gjenstår å se holdbarheten :)

Forsøkte på plast-detaljer også, 50/50:

pGLG5Ym.jpg

Grillen foran, og plast og gummidetaljer på siden fikk også en omgang.

Ferdigbildet:

w93Z41v.jpg

P7FboDY.jpg

0fO6pGA.jpg

7UNLPXL.jpg

Hk9MWxX.jpg

x06F2FP.jpg

VoDxPUD.jpg

oHJDzqr.jpg

zg5JUxT.jpg

ig9pz8P.jpg

4KvvxW5.jpg

Må innrømme at jeg alltid har syntes disse bilene har vært kjipe, men helt utrolig hvor pene de er når de er strøkne! Har nesten falt for dem... nesten.

Poleringsmaskin har det enda ikke blitt, men det blir det etterhvert, bare man får spart sammen noen kroner. Men denne var aller mest for beskyttelsens skyld, og for at det skulle bli enklere å vaske den for hånd for henner. For tenk, hun er livredd disse auto-vaskemaskinene! Hehe, slik skulle alle vært... ;)

12

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fornuftig dame det  :lol: Ble blankt å rent det B) .

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt noen holder ånden i live! Når du utretter slike resultater for hånd, gleder jeg meg voldsomt til å se hva du kan bringe frem med maskin!

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra jobb. Og bra bilder :P Brukte de samme AG produktene i dag minus Paint Renovator. Hvordan syns du denne fungerte?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fornuftig dame det  :lol: Ble blankt å rent det B) .

Damen er godt voksen, sprek og bare 83 år, så skulle jo bare mangle. ;) Blankt og pent!

Godt noen holder ånden i live! Når du utretter slike resultater for hånd, gleder jeg meg voldsomt til å se hva du kan bringe frem med maskin!

Takk! Gleder meg til å starte med maskin, ja! :)

Veldig bra jobb. Og bra bilder :P Brukte de samme AG produktene i dag minus Paint Renovator. Hvordan syns du denne fungerte?

Takk! Paint Renovator er bare kjekt ved harde skrammer, som i hjulbua jeg fikset opp i, men ellers ikke noe å bruke. Steinsprut tar den ikke, og har bare brukt 1/4 av flaska på to biler :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba! 

Har brukt Biltema sin dekkfornyer sjæl, og synes den blir fort brun, men vannet beade bra fra den når den er lagt nylig..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba! 

Har brukt Biltema sin dekkfornyer sjæl, og synes den blir fort brun, men vannet beade bra fra den når den er lagt nylig..

Takk! Jeg får henne bare til å legge et nytt lag ved hver gang hun vasker, om det skulle bli for ille, så da løser det seg, ikke ille pris heller :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott håndpolering med lakkrens og beskyttelse! Du som er glad i å jobbe tett på lakken, og jobber grundig, får nok flotte resultater når maskin kommer i hus.  :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott håndpolering med lakkrens og beskyttelse! Du som er glad i å jobbe tett på lakken, og jobber grundig, får nok flotte resultater når maskin kommer i hus.  :thumbup:

Takker! Gleder meg stort til å få maskin i hus. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobbet, tar på med håndpolering vart et fin resultat dette :) 

Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser nå bra ut detta da! :D

Focus Mk 2.5 kan bli en riktig så pen bil. F.eks Hvit titanium S, 18-19 RS felger og en liten søt vinge bak. Da er det faktisk en ganske så kurrant bil :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobbet, tar på med håndpolering vart et fin resultat dette :) 

Cred!

Takk! Tar på ja, men blir et helt greit resultat :)

Ser nå bra ut detta da! :D

Focus Mk 2.5 kan bli en riktig så pen bil. F.eks Hvit titanium S, 18-19 RS felger og en liten søt vinge bak. Da er det faktisk en ganske så kurrant bil :)

Helt klart, er pene biler om man har det rette utstyret og felgene, men fortsatt ikke heelt min stil. Men enda godt ikke alle foretrekker det samme, for da hadde Norge vært en kjedelig bilpark ;)

Nå som bilen min er solgt, så blir det nok ikke maskin før ny bil er i boks, skal avgårde å titte på en grønn 98mod Saab 9-3 imorgen ihvertfall, så får jeg se hvordan det bærer i vei :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dæven du må ha vært støl i handa! :o
bilen ble veldig bra da! ^^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, Freakshow skrev:

dæven du må ha vært støl i handa! :o
bilen ble veldig bra da! ^^

Hehe, takk! Har mast høl i huet på damen om å få ta en runde med maskin iår, men hun er så opptatt at hun ikke har tid. ;) Og ja, den vaskes fortsatt kun for hånd :) 

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får stjele den når hu er på ferie og ta den med maskin xD

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Freakshow skrev:

du får stjele den når hu er på ferie og ta den med maskin xD

Tror du hun ikke tar med seg bilen på ferie også da? Var til Færøyene for noen dager siden, kjærra sto å støva ned på Gardemoen den. Hun er litt over snittet glad i å reise kan man si, 84 er det vel hun er nå, så alder er ingen hindring. Hehe :) 

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rent og pent ble det :) Gled deg til du får anskaffer maskin så ikke hendene blir helt gåene etter en sånn jobb! Trenger ikke noe dyrt for å utrette veldig blank lakk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
22 minutter siden, hmsilset skrev:

Rent og pent ble det :) Gled deg til du får anskaffer maskin så ikke hendene blir helt gåene etter en sånn jobb! Trenger ikke noe dyrt for å utrette veldig blank lakk :)

Gammel jobb dette som ble bumpa. Maskin er allerede i hus og har et par S&S i signaturen. Deilig med maskin kontra hånd ja :) 

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutter siden, Kontorpult (Øystein) skrev:

Gammel jobb dette som ble bumpa. Maskin er allerede i hus og har et par S&S i signaturen. Deilig med maskin kontra hånd ja :) 

Aha :) Syntes det var litt rart at du ikke skulle ha det,  når du er så aktiv :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive