Jump to content
Kontorpult (Øystein)

Øystein's Ford Transit 2019' 130hk aut

Recommended Posts

Kontorpult (Øystein)

Endelig nesten ny bil på meg 😁 

Etter å ha saumfart Finn for varebil med ståhøyde, falt valget på en 2019mod Ford Transit, som selvfølgelig sprengte budsjettet 😆 

Men det var vel verdt det! Her har jeg automat, ACC, aircondition, Webasto motor/kupévarmer, el.justering på førersete, stor navigasjon m/Android auto, ryggekamera, stort display i speedometeret, etc etc. Masse utstyr jeg bare kunne drømt om før, og ikke minst er det støy og komfortmessig som å kjøre en personbil. 😊 

Planen for denne er at det skal bli min rullende pendlebolig, rastløs som jeg er, så liker jeg å være på farten ofte, og da ser jeg ikke poenget med å leie seg et dyrt rom i bofellesskap når jeg kan parkere utenfor jobb 😊 

Planene er litt to-delt, den ene delen et selve bilen og den andre delen et bodelen i varerommet. 

Planene for selve bilen er å ta en runde med poleringsmaskin, få beskyttet lakken slik at det blir lettere renhold utover vinteren. Til våren så skal jeg få tatt endel småbulker og riper her og der, jeg fikk den en god del billigere enn andre i markedet, i tillegg til at jeg fikk forhandlet inn noen gode ekstralys som er integrert i grillen. De skal monteres i begynnelsen av Oktober sammen med klargjøring av bilen, da jeg valgte å ta den med dagen etter kjøp istedenfor å måtte vente noen uker. Ellers er det foreløbig ikke så mye annet som skal gjøres på denne biten, den skal holdes mest mulig stilren uten for mye dilldall 😊

PY7DLT4.jpg 

Adn2Vja.jpg 

Selve bodelen blir det mye snacks og cash ut etterhvert 😁 

Her skal det inn 3stk 300Ah Lithiumbatterier, en 3000W inverter, to stk 70A DC-DC ladere/dynamo hurtiglader, solceller på taket og alt skal driftes på batteristrøm. Tilogmed stekeovn og induksjonstopp. Ja, jeg jobber med batteristrøm og Lithium batterier 🤓 

Autoterm Planar 4KW dieselluftvarmer er allerede montert for å holde den varm gjennom vinteren, den skal isoleres skikkelig, det skal inn parkettgulv, seng, kjøkken og dusj/toalett.. Planene er mange - Stay tuned, vil oppdatere her 😊

DeUVFhW.jpg 

Voldsomt stas for en 21-åring med en så ny bil, men dette blir "husleia" mi på sikt - Og et mye friere liv. Trenger ikke å pakke kofferten eller bekymre meg for om jeg har fått med alt. Det er bare å vri om tenninga og dra 😊

• Like 2
  • DCN Point 1

Lysholm

Blir artig å følge. Noen oppdateringer?