Gå til innhold

Øystein's 04' VW Transporter 1,9TDi


Kontorpult (Øystein)

Recommended Posts

Kontorpult (Øystein)

Heisann, tenkte å opprette en liten showcase på sliter'n min. Kjøpte denne i Januar i år etter at Citroen'n fikk motorhavari. Nå har den rulla 33000km hittil i år, og det har blitt gjort mye her. :) 

 

Slik så den ut når jeg kjøpte den; 

jSUfQCL.jpg

 

Slik ser den ut nå: 

AWEGlFm.jpg

 

Her har jeg trukket hele varerommet i stoff, delvis isolert og lagt opp til landstrøm med kontakt på bak på bilen under baklykt. Brukt Biltema-høyttalerstoff, fungerer utmerket, selv om det ikke ble helt perfekt, så duger det :) 

YQp0EKg.jpg

 

Litt 2x4 og noen skruer ble til en seng, denne ble senere forminsket til enkeltseng :) 

7TL66pB.jpg

 

Fra ferien tidligere i sommer, 6500km på tre uker, gikk knirkefritt, bortsett ifra en plagete EGR ventil (som er blokkert nå). 

Tbfu30v.jpg

 

Foreløbig ser det slik ut inne i bilen, micro er på plass, en boks med kokeplate, kjeler, kaffetrakter, etc har jeg under senga. Porta Potti er med også. Alt en trenger på tur ;) Ikke helt bestemt meg for hvordan dette skal bli til slutt :) 

2Gcu4Td.jpg

zl4UpuM.jpg

Ujlwfwf.jpg

 

Gardinstenger fra IKEA, og gardiner - enkelt og greit noen billige pledd :) 

Op4xbtg.jpg

PclIflN.jpg

 

Takgrinda er fra en Combicamp jeg fant på en gammal låve, utrolig kjekk sak, får med meg opp til åtte bilhjul om jeg vil. Sykkelstativet er sveisa og forlenga for å passe på denne, kjekt å kunne ha syklene så langt oppe at jeg kan ha tilhenger på samtidig. Har også montert skvettlapper fra Amarok, disse koster ikke en formue og sitter etter min mening mye bedre enn de originale. Foran kan man bruke et originalt feste, og resten med selvborrende og et slikonbasert lim. Bak er de skrudd med selvborrende alle steder. Disse er fra Amarok med skjermbreddere, og fåes hos Møller :) 

VhKIHIT.jpg

 

Utrolig hvor plasskrevende man blir av en slik bil som dette, når jeg kjøpte den syntes jeg den var stor. Nå er den altfor liten, egentlig kunne jeg tenkt meg en Crafter. Selv om det fortsatt er en annen hverdag enn stasjonsvogn og madrass baki. :) 

 

Teknisk er den påkostet flere armer og ben, diamanter og gullbarer ... Her er det kjapt oppsummert byttet clutch&svinghjul, giroverføring, multireim&strammer, et hjullager og ei bærekule, begge calipere bak+bremserør&slanger, bremseskiver&klosser rund baut, et indre drivledd, masse sensorer og div turbotrykkrør++. Nå er ny turbolader bestilt fra Tyskland, og skal monteres om noen uker. Bilen har rulla 312000km, så ikke rart det blir litt. Men nå regner jeg med at jeg har god bil lenge :) 

 

Nye doble Multivan-frontlykter er bestilt, da den ene lykta jeg har nå har brent reflektor etter at forrige eier monterte 100w pærer, brent ledningsnett og masse krøll. Blir forhåpentligvis noe bedre nærlys nå. Vindavviser til panser ble også bestilt. Planen er at jeg skal få montert en mer kurant skiltbrakett til ekstralys, nå er de bare "hivd" på for å få bedre lys over fjellet i helgene. Vurderer også å hive på noen som lyser langt oppå grinda, men det får jeg se. Bilen skal se litt "vulgær" ut :)

 

Lakkmessig er det gjort lite, annet enn å ha pussa ned rust og malt over med bengalakk. Gammal sliter som har vært brukt av snekker dette, så litt småbulkete her og der, samt skikkelig matt i lakken. Jeg har heller ikke vært særlig flink til å pleie den, da jeg har flyttet til et sted uten vanntilgang ute og kun en gjørmete traktorveg bort til huset der jeg parkerer, tror den har fått tre vask siden jeg fikk den. Her skal det etter planen hele nedre del av bilen fra knekken under dørhåndtakene og ned males i en annen farge enn resten, så blir det nok en runde med poleringsmaskina til våren over hele bilen. Noen som har forslag til farge? Vurdert grå og rød, men ikke helt sikker her :)

  • Liker 1

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

                      Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

                    Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

                     Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

                    Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

                    Saab 900 87'   Ford Transit 19'

S&S
#1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorpult (Øystein)
7 timer siden, Stian.R skrev:

Haha! Så tøft!

Tror jaggu jeg hadde gjort det samme med HiAce'n min om jeg hadde blitt singel :rolleyes:

Trenger ikke nødvendigvis å være singel, i sommerferien møtte jeg tre andre Transportere innreda som bobil, derav alle var to på tur :) 

  • Liker 1

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

                      Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

                    Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

                     Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

                    Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

                    Saab 900 87'   Ford Transit 19'

S&S
#1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorpult (Øystein)

Multivan-lyktene er ankommet og montert. Ble et pent løft dette! Gleder meg til panserbeskytteren kommer nå :) 

IdruEvc.jpg

CB0C1Id.jpg

 

Et hav bedre nærlys også, kanskje ikke så rart, da det viste seg at begge frontlyktene var gode og brente... Ble helt knall dette, vel verdt investeringa :) 

VjJTJL9.jpg

dChRZGi.jpg

 

Imorgen skal den få en vask og div nye skruer i frontfangeren, da man selvfølgelig måtte demontere hele fronten for å få byttet lyktene og det var en goood del rustete skruer. Litt fiksing på campinginnredninga blir det også :) 

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

                      Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

                    Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

                     Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

                    Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

                    Saab 900 87'   Ford Transit 19'

S&S
#1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kontorpult (Øystein)

Fant frem malekosten og feia over litt rust i forrige uke, et tjukt lag bengalakk holder lenge :) 

emiwbQg.jpg

EzraMgk.jpg

j5AowLq.jpg

+langs nedre del av alle dører og litt flikking her og der. T5 ruster dessverre friskt mer eller mindre overalt, og denne har nok tapt for lengst, så her gjelder det å gjøre det beste ut av det :) 

 

Ble ny turbolader og noen sprekte turboslanger også. Nå går den som ei klokke igjen, helt herlig. Merkes ikke at den har kjørt langt nå :)

 

Litt teknisk ettersyn blir det også jevnlig, kjekt med tilgang på bukk på jobben. Et stk slitent fjærbeinslager, så blir nok en full runde med nye dempere, fjører og oppgradert fjærbeinslager-kit foran fra VW over nyttår :) 

XLSoZhK.jpg

 

Stemningsbilde fra snøværet :) 

pKN4yuF.jpg

 

Ellers er EU-kontroll bestilt til begynnelsen av Desember, burde bli en overkommelig mangellapp etter det jeg vet. Da blir det også en liten mini-ferie til Sverige med fire netter i bilen, spent på hvor varmt jeg klarer å holde det med panelovnen i kulda :) 

  • Liker 1

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

                      Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

                    Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

                     Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

                    Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

                    Saab 900 87'   Ford Transit 19'

S&S
#1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kontorpult (Øystein)

Fått pusla med litt småtteri siden sist. Ble en full nedvask av bilen, for å bli kvitt mest mulig skit. :) Kjekt med skumkanon på jobben, i tillegg til avfetting :) 

YzDLDoa.jpg

 

Owatrol Polytrol ble påført på plastikk :) 

M0vnLjX.jpg

 

Vinduet i vareveggen ble trukket igjen med stoff. Denne skal senere isoleres i førerdelen og trekkes i stoff der og. :) 

YvVrvMP.jpg

 

Ny skiltlysbrakett ankom også, da ble det totalt fem ekstralys i fronten. Bosch lyktene skal nok byttes ut med like Biltema lykter, da de begynner å bli noe slitt :) 

YAOGbVi.jpg

vXUlovu.jpg

 

Takgrind klargjort for fire til. Her blir det nok noe Xenon/LED,etc, som lyser langt. Fått veldig bredt og fint lysbilde nå, hvor grøftene blir lyst godt opp. Mindre sjanse for å treffe på elg over fjellet hvor jeg helgependler :) 

JeG0Cq6.jpg

 

Ellers så går den som ei klokke for tida, virkelig fått meg en god bruksbil her nå. Til helga får den stå å kose seg i gårdsplassen, da blir det roadtrip til Florø i Golf GTE'n til mor og far :) 

  • Liker 1
  • DCN Poeng 1

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

                      Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

                    Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

                     Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

                    Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

                    Saab 900 87'   Ford Transit 19'

S&S
#1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorpult (Øystein)

Ble litt pusling med bilen igår kveld også :) 

Det ble som alltid en kjapp vask, fikk skrudd ut tauekroken etter at jeg kjørte meg fast i gjørma oppe på gården der jeg bor. Fikk montert ei LED-stripe i taket, dessverre er det en feil på dimmer-enheten, så får ikke endret farge/lysstyrke. Blir nok bedre med noe annet enn blått :P 

2ICcJWD.jpg

 

Det så ikke så ille ut i lyset, men det ble litt veeell mye i mørket... Får reise innom Biltema og klage på de i ettermiddag, så får jeg justert farge og lysstyrke :) 

DkYKQKm.jpg

 

Øvre del av vareveggen, der det opprinnelig var glass, ble isolert og stoff trukket utenpå. Nedre del skal taes, men utløsermekanismen til seteryggen på dobbeltsetet ville ikke løse ut, så da ble det utsatt litt. Taktrekk og A og B-stolper skal også trekkes i svart stoff :) 

Brunt og hvitt passer seg liksom ikke så godt til blått lys... Det er vel forsåvidt ikke helt lovlig med blått lys heller :) 

UHbUlYa.jpg

 

Ellers ser alt fint ut i understell, så her er det bare tut&kjør. Panserbeskytter og nye baklykter kommer i Posten neste uke, da de gamle lyktene er sprekt opp og fæle. Bytter også ut blinklysene på forskjermene med hvite blanke lykter :) 

Kom også ei pakke fra Lator Skiltfabrikk idag. Navnskilt til ruta må selvfølgelig på plass B)

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

                      Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

                    Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

                     Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

                    Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

                    Saab 900 87'   Ford Transit 19'

S&S
#1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorpult (Øystein)

Litt pusling med bilen ble det i går kveld også. Fikk laget forheng foran "kjøkkenbenken" og senga :) 

CTSTsgI.jpg

pkhUQkA.jpg

Foreløbig har jeg ikke skjært ut til Microbølgeovnen under benken, men dette skal jeg ta senere. Hovedsaklig gjort dette for å få bilen til å se litt ryddigere ut til EU-kontroll i Desember :) 

 

Skal montere ei plate som stikker nesten helt ut til bakluka, for å få ei større seng. Da skal det også monteres forheng her og :) 

UaNHCRr.jpg

 

Byttet ut de orange, matte og dårlige sideblinklysa med noen blanke nye :) 

imeoIg1.jpg

 

Motorrombelysning, med panserbryter som skrur de av når man lukker panseret. Deilig å ha nå i den mørke tida, ved fylling av spylevæske,etc. Hender ofte jeg går tom midt oppå fjellet, dårlig planlegging kanskje men.. ;) 

0jivfUm.jpg

 

Har fortsatt litt jobb med ledningnett å gjøre for å få det ryddigere... Får vell bare psyke seg opp :P 

6cy6Bau.jpg

 

Første støvsuging i bilen siden Januar og 35000km. Det gjorde seg :) Skal få seg en skikkelig grundig runde neste uke med plastfornyer,etc. 

9AIroOM.jpg

 

Da fikk jeg fiksa rødt lys i bilen også. Det gjorde seg, syntes det ble tøft! Frontruteskilt med navn er også på plass :) 

VXn5WAR.jpg

 

Neste uke ankommer panserbeskytter, baklykter har jeg valgt å vente med, da jeg vil oppgradere til faceliftbaklykter med Multivan-pæreholdere senere. Da får de gamle duge en stund til :) 

  • Liker 1

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

                      Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

                    Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

                     Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

                    Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

                    Saab 900 87'   Ford Transit 19'

S&S
#1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorpult (Øystein)

Litt småpusling de siste dagene, fikk fjernet midtre speil innvendig, da det ikke er krav til dette pga stor bil og store nok sidespeil. :) 

Dashcam skal flyttes slik at det stikker minst mulig ut fra det svarte skraverte feltet :) 

Qwe78vR.jpg

 

Fikk montert panserbeskytter. Det gjorde seg virkelig :) 

I55jHmb.jpg

ZzmA6gD.jpg

 

Når alle demo-varebilene på jobb er opptatt, så måtte jeg ty til min egen bil for å få dagens varer bort til den lokale bilskaden. Kjekt med takgrind da, når bilen ellers er full av bobilinnredning :) 

ZjENTcM.jpg

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

                      Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

                    Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

                     Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

                    Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

                    Saab 900 87'   Ford Transit 19'

S&S
#1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorpult (Øystein)

Litt småpusling om dagene, fikk montert ei plate bakerst på senga, så den blir ca. 25cm bredere, 100cm totalt når jeg får skjært til madrass. Forheng ble det også :) 

hWkV4hL.jpg

 

Dashcam flyttet opp i ruta: 

YVQqV53.jpg

 

Monterte meg ei gammal dynamittkasse fra krigens dager på taket :) Kjekt til nivåklosser, strømkabler, osv. Mer plass inne i bilen til annet.

vqjbVzr.jpg

 

Formotstand på kupevifte tok kvelden, så den fungerte kun på maks... Svindyrt med ny, men jeg orker ikke å kjøre med hørselvern :P Etter å ha stått i forskjellige yogastillinger inn-under dashbordet mellom setene, fikk jeg montert av deksler, og finner så ut at de har brukt 5,5mm bolter... Nei, vi bruker ikke 5 eller 6, men 5,5.... Fikk de omsider ut etter mye bannskap, og monterte den igjen med torx-skruer :) 

B96GwoJ.jpg

 

Fikk kjøpt meg et ekstra sett stålfelger, så da fikk jeg endelig både reservehjul under bilen og oppå takgrinda :) 

nMbW5tI.jpg

 

Imorgen skal den på EU-kontroll, spent på hva den viser :) 

  • Liker 1

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

                      Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

                    Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

                     Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

                    Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

                    Saab 900 87'   Ford Transit 19'

S&S
#1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorpult (Øystein)

EU kontroll idag :)

Kun feil på to bremseslanger foran, de var feil montert og skadd, sannsynligvis må det ha skjedd når mekanikeren på jobb byttet bremser for meg. 400kr for to nye, så får jeg en kollega til å bytte de på hobbykveld, så blir det etterkontroll uka før jul. Kunne ikke blitt bedre dette :)

 

  • Liker 2

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

                      Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

                    Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

                     Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

                    Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

                    Saab 900 87'   Ford Transit 19'

S&S
#1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Kontorpult (Øystein)

Ikke skjedd så mye den siste tida, annet enn at det atter en gang har begynt å lekke turbotrykk... Nå har jeg bytta 3/6 turboslanger, så ikke så mange igjen å sjekke iallefall :P 

 

Driver å plukker sammen og leter etter det jeg trenger på Finn.no for å lage et lignende oppsett som dette: 

Relatert bilde

Bagasjeboks under, og sykkelstativ oppå, da med plass til fire stykker. Skal etter planen bo noen måneder i bilen fra Mai-måned, så da trenger jeg litt mer plass til diverse. Ferdig som lærling til sommeren, og ser da anledningen til å spare noen kroner de siste månedene, da jeg uansett ukependler fra før :) 

 

Ellers skal jeg handle nye sommerhjul, blir nok å finne et sett stålfelger på Finn, dukker stadig opp nye ubrukte sett fra T6'er :) 

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

                      Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

                    Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

                     Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

                    Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

                    Saab 900 87'   Ford Transit 19'

S&S
#1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorpult (Øystein)

Fikk fikla litt med turboslangene igår, fant til slutt ut at det var den billigste og mest kronglete slangen som var defekt, mothakene var slitt, og hang bare såvidt på. Ikke langt ifra havari dette, så veldig greit å få bytta. Her har det nok holdt på lenge, for her var ALT tilgrisa i olje etter at den forrige turboen dro igjennom olje. Ble grisete langt oppover armene, men fikk det omsider sammen igjen, og nå er det tett, foreløbig! 

Kun en slange igjen som ikke er byttet, men denne har noen skrudd fast med selvborrende skruer i røret med turbotrykkføler, så det blir en dyr affære om den ryker... 

EoZccNo.jpg?1

nE81SaA.jpg

 

Ellers fikk den en etterlengtet vask! Klar for en bytur i ettermiddag :) 

DfK3DSk.jpg

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

                      Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

                    Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

                     Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

                    Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

                    Saab 900 87'   Ford Transit 19'

S&S
#1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorpult (Øystein)

Igår ble det oppgradering av vindusviskere, de gamle er ikke noe å skryte av, da de tar dårlig. Nytt oppgraderingskit levert originalt på Multivan ble montert, såkalt Aero-viskere, de ser en hel del penere ut, og har ikke den stygge spoileren. En helt ny verden, og ikke minst mye enklere å skifte blader :) 

 

Før:

35nvjKx.jpg

 

Etter:

WsCc1ig.jpg

  • Liker 2

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

                      Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

                    Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

                     Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

                    Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

                    Saab 900 87'   Ford Transit 19'

S&S
#1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorpult (Øystein)

Så slik endte helga igår... :thumbdown:

I73Ih53.jpg

 

Reiste tidlig heimatt fra foreldra mine for å få unna et par gjøremål heime, men de timene ble brukt til helt andre ting. Midt oppi det ødeste øde på fjellet i tett snøvær og snøfokk innover fra grøftene, så fikk jeg et hjul i snøkanten og der skar det rett ut. Det hele gikk veldig fint for seg i lav fart. 

Ble taua opp, bilen starter uten problemer, går fint, men bilberger tok ingen ansvar på å kjøre med den pga snøklumper kunne gå i multireima og muligens ta med reg.reim. Da er det fint å ha kasko, så jeg kan få kjørt bilen dit jeg vil, ble taua ned på jobben og satt inn i varmen til idag. Det meste har tint, men blir nok en runde med varm høytrykkspyler for å få vekk alt. Bilen går som ei klokke og har nok ikke tatt særlig stor skade av det heldigvis :) 

 

i4YSx0h.jpg

 

Bilbergern rygga i lampene mine når han skulle ha den på brilla, selv om jeg sto og fulgte med og sa tydelig "STOPP!"... 

Så nå blir det delejakt etter ny frontfanger, deksler i front, og div. Muligens en LEDbar istedenfor. Vil ikke bruke kasko på dette, det vil ikke lønne seg på denne gamle kjærra:) 

  • Liker 2

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

                      Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

                    Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

                     Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

                    Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

                    Saab 900 87'   Ford Transit 19'

S&S
#1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorpult (Øystein)
12 timer siden, SverreP skrev:

Bruke forsikring på en skade som er forårsaket av bilberger? Det går vel på deres forsikring?

Kun lampene som ble skadd av bilberger, tre er kjøpt på Biltema for 269,- pr stk og de to siste har sittet på bilen når jeg kjøpte den, gidder ikke å krangle for småpenger, uheldig kan hvem som helst være. Ble en veldig god grunn til å oppgradere litt da :thumbup:

  • Liker 2

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

                      Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

                    Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

                     Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

                    Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

                    Saab 900 87'   Ford Transit 19'

S&S
#1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kontorpult (Øystein)

Forrige onsdag heiv jeg meg i bilen etter jobb og henta meg en skiboks. Skiguard 950 for 700,- er ikke ille! Tordagen før demonterte jeg takgrinda og monterte 4x takstativ istedenfor, men jeg fikk visst ikke montert boksen oppå alle fire takstativene som planlagt. Men da fikk jeg den veldig lavt og elegant :) 

Litt tilpassninger måtte til, utvide hull og borre nye hull til fester: 

Q09UVPC.jpg

 

Vipps, var boksen på plass!

DHuwNJE.jpg

 

Fredag bar det strake veien mot Sverige, og da ble det første overnatting i bilen i år på Olberg Camping noen mil før svenskegrensa. Sendte mail på forhånd, og de hadde brøyta, satt på varmen på toalettet og var klare til å ta meg imot. Det er god service for 260,- !

Godt og varmt med panelovnen på vareveggen, byggvifte hadde jeg også hvis det skulle bli for kaldt. :) 

XHMC3YX.jpg

 

Handlet litt diverse i Sverige og satte snuta mot Numedal og foreldra mine på lørdags ettermiddag :) 

HbxVvsW.jpg

 

Rundet 320000km på turen. Durer og går traust om dagen uten særlige problemer :) 
Skulle egentlig pusle litt på med bilen igår, men når jeg kom heimatt på søndag kveld kom visst en real omgangssjuke snikende, og siden har jeg vært mer eller mindre sengeliggende... :thumbdown:

  • Liker 2

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

                      Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

                    Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

                     Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

                    Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

                    Saab 900 87'   Ford Transit 19'

S&S
#1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...