Gå til innhold
Kontorpult (Øystein)

Øystein's 04' VW Transporter 1,9TDi

Recommended Posts

Kontorpult (Øystein)

Heisann, tenkte å opprette en liten showcase på sliter'n min. Kjøpte denne i Januar i år etter at Citroen'n fikk motorhavari. Nå har den rulla 33000km hittil i år, og det har blitt gjort mye her. :) 

Slik så den ut når jeg kjøpte den; 

jSUfQCL.jpg

Slik ser den ut nå: 

AWEGlFm.jpg

Her har jeg trukket hele varerommet i stoff, delvis isolert og lagt opp til landstrøm med kontakt på bak på bilen under baklykt. Brukt Biltema-høyttalerstoff, fungerer utmerket, selv om det ikke ble helt perfekt, så duger det :) 

YQp0EKg.jpg

Litt 2x4 og noen skruer ble til en seng, denne ble senere forminsket til enkeltseng :) 

7TL66pB.jpg

Fra ferien tidligere i sommer, 6500km på tre uker, gikk knirkefritt, bortsett ifra en plagete EGR ventil (som er blokkert nå). 

Tbfu30v.jpg

Foreløbig ser det slik ut inne i bilen, micro er på plass, en boks med kokeplate, kjeler, kaffetrakter, etc har jeg under senga. Porta Potti er med også. Alt en trenger på tur ;) Ikke helt bestemt meg for hvordan dette skal bli til slutt :) 

2Gcu4Td.jpg

zl4UpuM.jpg

Ujlwfwf.jpg

Gardinstenger fra IKEA, og gardiner - enkelt og greit noen billige pledd :) 

Op4xbtg.jpg

PclIflN.jpg

Takgrinda er fra en Combicamp jeg fant på en gammal låve, utrolig kjekk sak, får med meg opp til åtte bilhjul om jeg vil. Sykkelstativet er sveisa og forlenga for å passe på denne, kjekt å kunne ha syklene så langt oppe at jeg kan ha tilhenger på samtidig. Har også montert skvettlapper fra Amarok, disse koster ikke en formue og sitter etter min mening mye bedre enn de originale. Foran kan man bruke et originalt feste, og resten med selvborrende og et slikonbasert lim. Bak er de skrudd med selvborrende alle steder. Disse er fra Amarok med skjermbreddere, og fåes hos Møller :) 

VhKIHIT.jpg

Utrolig hvor plasskrevende man blir av en slik bil som dette, når jeg kjøpte den syntes jeg den var stor. Nå er den altfor liten, egentlig kunne jeg tenkt meg en Crafter. Selv om det fortsatt er en annen hverdag enn stasjonsvogn og madrass baki. :) 

Teknisk er den påkostet flere armer og ben, diamanter og gullbarer ... Her er det kjapt oppsummert byttet clutch&svinghjul, giroverføring, multireim&strammer, et hjullager og ei bærekule, begge calipere bak+bremserør&slanger, bremseskiver&klosser rund baut, et indre drivledd, masse sensorer og div turbotrykkrør++. Nå er ny turbolader bestilt fra Tyskland, og skal monteres om noen uker. Bilen har rulla 312000km, så ikke rart det blir litt. Men nå regner jeg med at jeg har god bil lenge :) 

Nye doble Multivan-frontlykter er bestilt, da den ene lykta jeg har nå har brent reflektor etter at forrige eier monterte 100w pærer, brent ledningsnett og masse krøll. Blir forhåpentligvis noe bedre nærlys nå. Vindavviser til panser ble også bestilt. Planen er at jeg skal få montert en mer kurant skiltbrakett til ekstralys, nå er de bare "hivd" på for å få bedre lys over fjellet i helgene. Vurderer også å hive på noen som lyser langt oppå grinda, men det får jeg se. Bilen skal se litt "vulgær" ut :)

Lakkmessig er det gjort lite, annet enn å ha pussa ned rust og malt over med bengalakk. Gammal sliter som har vært brukt av snekker dette, så litt småbulkete her og der, samt skikkelig matt i lakken. Jeg har heller ikke vært særlig flink til å pleie den, da jeg har flyttet til et sted uten vanntilgang ute og kun en gjørmete traktorveg bort til huset der jeg parkerer, tror den har fått tre vask siden jeg fikk den. Her skal det etter planen hele nedre del av bilen fra knekken under dørhåndtakene og ned males i en annen farge enn resten, så blir det nok en runde med poleringsmaskina til våren over hele bilen. Noen som har forslag til farge? Vurdert grå og rød, men ikke helt sikker her :)

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stian.R

Haha! Så tøft!

Tror jaggu jeg hadde gjort det samme med HiAce'n min om jeg hadde blitt singel :rolleyes:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kontorpult (Øystein)
7 timer siden, Stian.R skrev:

Haha! Så tøft!

Tror jaggu jeg hadde gjort det samme med HiAce'n min om jeg hadde blitt singel :rolleyes:

Trenger ikke nødvendigvis å være singel, i sommerferien møtte jeg tre andre Transportere innreda som bobil, derav alle var to på tur :) 

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kontorpult (Øystein)

Multivan-lyktene er ankommet og montert. Ble et pent løft dette! Gleder meg til panserbeskytteren kommer nå :) 

IdruEvc.jpg

CB0C1Id.jpg

Et hav bedre nærlys også, kanskje ikke så rart, da det viste seg at begge frontlyktene var gode og brente... Ble helt knall dette, vel verdt investeringa :) 

VjJTJL9.jpg

dChRZGi.jpg

Imorgen skal den få en vask og div nye skruer i frontfangeren, da man selvfølgelig måtte demontere hele fronten for å få byttet lyktene og det var en goood del rustete skruer. Litt fiksing på campinginnredninga blir det også :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig