Gå til innhold
FinnIsaksen

S&S Isaksen Detail // VW Golf

Recommended Posts

FinnIsaksen

VW Golf

 

- Winter Detail -

 

IMG_4992-122.thumb.jpg.d53f9334228048ed98d9bd9eb273ed53.jpg

 

-

Hei og velkommen til denne S&S, produsert i de dype nedfrosne vestlandsfjorder!

 

Fikk forespørsel for en god stund tilbake om å ta en strekk på golfen til en tidligere kunde sin kollega.

Tok en kjapp inspeksjon den gang og visste det var en del og ta tak i her.

Tidspunkt ble avtalt og arbeidsomfanget var kun eksteriør da kunde ønsket å ta innvendig selv.

 

-

 

Bilder ved ankomst

IMG_4796-5.thumb.jpg.124ca0452a11540eea50f546bfa74286.jpgIMG_4797-6.thumb.jpg.ac0be40cfe56463dea3c70f413262428.jpgIMG_4798-7.thumb.jpg.a591f76dd7c0e5511f62d4c5b29d666c.jpgIMG_4794-4.thumb.jpg.725be509270f8fd82a27b776713d7d59.jpgIMG_4793-3.thumb.jpg.0c53c6ff989cdeeafb1e29e7ace83413.jpgIMG_4792-2.thumb.jpg.f708e659855171f6f7e93fffb4a273cf.jpg

IMG_4803-9.thumb.jpg.878ac6db61b1a79e4f36c41130e83722.jpg

 

-

 

Tilsynelatende normalt skitten vinterkjørt bil, går i gang med KC Teerwasche.

Som en kan se av bildene så er det ikke akkuratt 20 varmegrader, så her fikk kjemikaliene god virketid.

IMG_4801-8.thumb.jpg.7bafe8259d51928a4e945cc907cc2b5c.jpg

 

-

 

Etter 12 minutter dynkes hele bilen i BH Surfex HD 1:5 som får ligge i 10 minutter før avspyling.

IMG_4804-10.thumb.jpg.dd208e3f6e00db0445ccac1c75eadf06.jpgIMG_4805-11.thumb.jpg.32ea007c067dd778e8ac6a44fbf9b9c6.jpgIMG_4807-12.thumb.jpg.cc895ba9d3f31d3b3905ce9343b756fb.jpgIMG_4808-13.thumb.jpg.8bee7335c62437862c8ee7c277b1c2f2.jpg

 

-

 

Har for øvrig fått ny tidsregning, før og etter varmtvannsvaskeren :lol:

65 grader på vannet hjelper godt!

IMG_4809-14.thumb.jpg.dc5bd1ceab3124fa7bc73c9d1fd67795.jpgIMG_4810-15.thumb.jpg.f009fb520bae2f788c1bf35cb83c1060.jpg

 

-

 

Berører forsiktig lakken på bakluke og dører for å kjenne om det er mer godsaker igjen på lakken. Og du verden jeg trengte ikke kjenne mye for å forstå at det her var mye snadder i vente, for dette kjentes ut som 60 grit sandpapir. Frem med lykten for å inspisere hva forurensingene i lakken var.

IMG_4811-16.thumb.jpg.aab0f7dadee84fc163fb685353bcd3b9.jpg

 

-

 

Akkuratt, hundrevis av metallpartikler på sidene og bak. Typisk resultat på brukt sort bil der en ikke ser det og eier ikke har kunnskap om det.

En god indikasjon hvordan mye det var kan vi se av skiltplaten bak.

IMG_4813-18.thumb.jpg.337570f0361518e1f8b2d00c445048de.jpg

 

-

 

Frem med ND Iron Remover. Det ble totalt 4 runder med 10 minutter virketid for å få has på alt.

IMG_4812-17.thumb.jpg.80cda95f726fb9db8dd4d20335355d04.jpg

IMG_4814-19.thumb.jpg.c13dc24f9498e34d0dc3ff471bd34e9f.jpgIMG_4815-20.thumb.jpg.ba59c0f97256582c894daa560c408fdf.jpgIMG_4816-21.thumb.jpg.309c76dc5d16f12c864190901d15989e.jpgIMG_4817-22.thumb.jpg.22036e898816578c877373b06156931d.jpg

 

-

 

Berøringsvask med KC Aktivwasche

IMG_4818-23.thumb.jpg.66018db5a80f42fc2bfa19709a23395b.jpg


Tørker med ND Microfiber Drying Towel

IMG_4820-24.thumb.jpg.838babe302d34ca2641ce52b3e1a909e.jpg

 

-

 

Ser ikke direkte pent ut i innkjørselen etter en slik runde. Utfordrende vaskeforhold blir en naturlig årsak til at det utføres færre jobber vinterstid hos meg.

IMG_4821-25.thumb.jpg.d4ef97cbfbe789b134531326ddbcb196.jpg

 

-

 

Inn i garasjen, blåser vannet ut fra pakninger og sprekker med trykkluft

IMG_4823-26.thumb.jpg.27abdbac54cbe29be687a13690ac59ef.jpgIMG_4824-27.thumb.jpg.8ea74b2630e0bfc34f1916371821faaf.jpg

 

-

 

Inspeksjon

 

IMG_4856-28.thumb.jpg.2445c36258e8391f8ea561b0bede4e6f.jpgIMG_4857-29.thumb.jpg.c940d94d97afda26d0039dc099db2627.jpgIMG_4859-30.thumb.jpg.16322b307a8e245edbc566134b2a0b49.jpgIMG_4860-31.thumb.jpg.3f2f4bf8260fb4e242775425bc1883f6.jpgIMG_4861-32.thumb.jpg.f42fd1472b746ff42e9ab9b80e88e8b4.jpgIMG_4862-33.thumb.jpg.7157a54457e45253a5318175608c9099.jpgIMG_4863-34.thumb.jpg.ba18edd884d96c35d08dadc803c9ff3f.jpgIMG_4864-35.thumb.jpg.aa67b4bebe670805cf7c90f04dd5725c.jpgIMG_4865-36.thumb.jpg.f5d55ebed8fe36b2f32fca1b3ee6e0f6.jpgIMG_4866-37.thumb.jpg.8b0ffd62a791017facee60304db7340a.jpg

 

Reagerte her på stor forskjell i mengder riper på bakfanger og tilstøtende panel som hadde mye mer.

Nevnte dette for eieren, han sa bakfanger ikke har vært lakkert selv om det her ser slik ut.

IMG_4867-38.thumb.jpg.1e3b7268881f7a9982ba74896d54bb7d.jpgIMG_4868-39.thumb.jpg.0b401644d673a63fdc9a7759f6ab1a23.jpg

 

IMG_4869-40.thumb.jpg.33d61ed30e8c39a1c0aed5d4ebf13a74.jpgIMG_4871-41.thumb.jpg.18280dc4ed7f03512acdd9e5488c0397.jpgIMG_4872-42.thumb.jpg.02489b5fec60345e32fdeff525d2bbc9.jpgIMG_4873-43.thumb.jpg.f09c966b806aabac127b3b3d8676daff.jpg


Dyp ripe høyre fremskjerm

IMG_4875-45.thumb.jpg.eaaa308aec2d37fd07e384525235e393.jpgIMG_4876-46.thumb.jpg.b68d71235aef7973dba049738bfb591a.jpg

 

Hologram på panser

IMG_4878-47.thumb.jpg.bb4fcc413f51f802302798cd41d908c3.jpgIMG_4879-48.thumb.jpg.5aad0074f197b3170bd01bfe3bd14971.jpg

 

-

 

Obligatorisk runde med claybaren, forventet å finne noen småting.

Kan ikke stå ute i 5 minusgrader med asfaltfjerner og metalloppløser i timevis heller. Lakktilstanden var såpass at det uansett måtte korrigeres ganske kraftig, så ikke verdens undergang om claying skulle foråsake noen småriper.

IMG_4880-49.thumb.jpg.2f02150efdfe52a29aa4652f203a2b17.jpg

 

Den fant noen metallpartikler, knødd klumpen noen ganger så dette er fra venstre side dører.

IMG_4881-50.thumb.jpg.d703cb2ba36f0f3be6a49a724fa9f154.jpg

 

-

 

Øverst på ønskelisten står lakkdybdemåler som kan måle sjikt og dermed kun klarlakken for seg, https://www.staypro.no/maleinstrumenter/tykkelsesmaler/sjikttykkelsesmaler/defelsko-positector-200-badv-sjikttykkelsesmaler

 

Men enn så lenge så blir det kun antagelser. Her virket målingene ganske tynne, noe jeg hadde i tankene under korrigeringen.

IMG_4889-55.thumb.jpg.510b083908fe30b28feb94c1f90e5171.jpgIMG_4894-56.thumb.jpg.4cf4d8be37624e87af6bc3e9b8841a39.jpgIMG_4896-57.thumb.jpg.45cd83d13f2e86e3f295f832db099da9.jpgIMG_4897-58.thumb.jpg.2afa8a95d9dd8401166c3dc785520743.jpg

 

-

 

Lader opp en blå rupes MF pad med KC Heavy Cut, god kjøretid og kanongode kutteegenskaper.

IMG_4882-51.thumb.jpg.c78ceb9b0ea34e4a6fe989c991b91e0e.jpg

 

Panseret var ikke det verste, men komboen gir nok cut. Glansen var ikke den beste, men her blir det nødvendig med 2 steg uansett for å oppnå et godt resultat.

IMG_4885-52.thumb.jpg.2379d816fc0dfb94af7c828d30e15230.jpgIMG_4886-53.thumb.jpg.f4c782cc069d41420a6852c6d436aa8f.jpgIMG_4887-54.thumb.jpg.14e9ac86642fa41c9c57d2f559642b50.jpg

 

-

 

Pianolakk ble polert i 3 steg, først heavy cut

IMG_4899-60.thumb.jpg.b9a61486a4d4dac77ff586e5c75fed67.jpg

 

Deretter rupes gul pute og KC F5.01, så rupes hvit pute og KC M2.01

IMG_4901-61.thumb.jpg.91163a8fae339b36e6e4a4195e3fa4a9.jpgIMG_4902-62.thumb.jpg.a90f7f50db4fa0150ceb6fe9c4fd6e65.jpg

IMG_4903-63.thumb.jpg.4494088bb44945a54d70dd641c50652a.jpg

 

-

 

En hype vi alle har sett er Kamikaze Beast bakplatene til Rupes DA maskinene, tenkte jeg skulle dele mine tanker og erfaringer rundt disse.

Jeg har disse bakplatene til min LHR75 mini og LHR21. Den umiddelbare forskjellen var ingen forskjell, kan ikke si at det ble mindre vibrasjon.

Det jeg merket var at borrelåsen på kamikaze bakplaten havarerte etter et par timer kjøring og kastet mikrofiber paden til helskottan, fikk ny tilsendt.

Og om en borrelås feiler på enten pad eller bakplate, så er det mye kjekkere om bakplaten er laget av skum og ikke maskinert aluminium.

 

En annen ting er det at originalbakplaten til rupes er fleksibel, som gjør at paden former seg bedre til underlaget og bevarer rotasjon når en kjører i knekker og konturer på paneler, eksempelvis som på bildet under. Samme gjelder når det er snakk om en LHR15 eller LHR21. Mulig jeg tråkker på noen tær her, men dette er mine erfaringer og jeg mener at original bakplatene er bedre for de fleste arbeidsoppgaver.

IMG_4908-65.thumb.jpg.c3952cdbc6018336c52e56d76e3c6e62.jpg

 

-

 

Tilbake til korrigering

IMG_4909-66.thumb.jpg.859783ffd97b94b623d8b2bd4088c543.jpgIMG_4915-72.thumb.jpg.8a8e70b8d752c50332a2d26e076e5aea.jpg

 

-

 

Et dypere sår bak høyre førerdør

IMG_4910-67.thumb.jpg.b6b6334aa0a1a9805327927862451f06.jpg

 

Litt forsiktig våtslip med 3000 grit

IMG_4911-68.thumb.jpg.42cfa37a243aa54e87e50a5619a62ee6.jpgIMG_4912-69.thumb.jpg.bcb362c1b1159d74394b59841e769568.jpg

 

Pga. tynn lakk ble denne dempet og ikke 100% fjernet

IMG_4913-70.thumb.jpg.a78cb7bca27b531c1ed0334a34ba6f0f.jpg

 

Men den er i praksis usynlig

IMG_4914-71.thumb.jpg.8f42e1007139cb72ebcf74c5a8cddba1.jpg

 

-

 

Innstegslister har fått kjørt seg, det ble dog ikke kjørt veldig mye korrigering her av nevnte grunner

IMG_4918-73.thumb.jpg.7c10451b5196974d75cf2315ffe1f417.jpgIMG_4921-75.thumb.jpg.f4ff252e44137966296feef0aa9060aa.jpg

 

-

 

IMG_4924-76.thumb.jpg.a212af90766700e8754365cdedf894e2.jpgIMG_4925-77.thumb.jpg.78b2fab28efe5d8f8994274c2429b310.jpg

 

-

 

Ble litt dill rundt emblemene

IMG_4926-78.thumb.jpg.e0b5efec2fc681dc1d8fce379b70b598.jpg

 

Sauser godt inn med polish og stryker forsiktig med Qtips for å løsne scale

IMG_4927-79.thumb.jpg.82f502952d916d9b6387042a5d755855.jpg

 

Dynkes i silikonfjerner 1:4 og renses med mikrofiber håndkle, deretter blåses det med trykkluft

IMG_4928-80.thumb.jpg.0f9aae976c1c6aa0551acc586f8ec321.jpg

 

Forurensninger fjernet, over til polering med autotriz nanopolisher 2.0

IMG_4929-81.thumb.jpg.8a9666b53865871f17ac65b2c219051b.jpg

IMG_4930-82.thumb.jpg.b752f1b13845e80698254b69a38480d9.jpg

 

Ble greit til slutt

IMG_4934-83.thumb.jpg.5b976b2be8a9c210331e707b7dc099b2.jpg

 

-

 

Baklukeåpneren har naturlig nok fått kjørt seg

IMG_4935-84.thumb.jpg.4dcad6143d769740980c6d9846e19ad9.jpg

 

Prøver ullpaden på nanopolisheren

IMG_4939-85.thumb.jpg.7419c2d540cdb7903b10090f21ad3794.jpg

 

Kom til å ordnet det meste

IMG_4940-86.thumb.jpg.f51faf849c72f3735da1b2d85d2f4b9f.jpg

 

-

 

Tillater meg å legge ut to overredigerte bilder av meg selv in action :P

IMG_4943-87.thumb.jpg.c69f49ea8410fa97479e85b8b962a2d4.jpgIMG_4946-88.thumb.jpg.c0ff7a5d6691a84bf03b86becb8c185a.jpg

 

-


Tankene svirrer og går i takt med poleringsputen.. Jeg ser en haze, vil F5.01 og rupes gul gi en god finish med mye glans?

Maskerer opp en 50/50, her ser en grunnen til å kjøre finsteg etter komboer som kutter bra på aktuell lakk. Tilsynelatende ripefritt og "blankt", men det kan bli bedre.

IMG_4948-89.thumb.jpg.727740b801e613f27001e375db14be6e.jpgIMG_4949-90.thumb.jpg.e0f7f84caf5ff10d33828c3250db9420.jpgIMG_4951-92.thumb.jpg.a1ac43a17c5de9958d33127332eea6fe.jpgIMG_4952-93.thumb.jpg.5aef91b8a2d6a2f450ea5ef3613c544c.jpgIMG_4950-91.thumb.jpg.f02eda328e68ad9f779fb0c2437913df.jpg

 

-

 

IMG_4955-95.thumb.jpg.c52a6e93948f6c4db39ccccc0a1a742a.jpgIMG_4957-96.thumb.jpg.98adee23ffd9ce5e05c518732d91d21f.jpg

 

-

 

Inntørket fett på dørmekanismer, fjernet gammelt fett og satt inn med nytt.

IMG_4791-1.thumb.jpg.fbf46f3cd4a7c4554d6ccec42cab41dc.jpg

IMG_4988-119.thumb.jpg.f1283ad1cf1ddd575a274ee5ba9b4797.jpg

 

-

 

Kjører finsteg over hele bilen, da ser det slik ut

IMG_4961-97.thumb.jpg.a26b2285b858fe8c304dd39b87ebdc69.jpgIMG_4962-98.thumb.jpg.72784e9138ff143061a2e73b6ab8655c.jpgIMG_4963-99.thumb.jpg.b2312e8d97d193f4ac43edbf512fc2b6.jpgIMG_4964-100.thumb.jpg.d8abdbdf9fe8a22e73ffdb4c22429051.jpgIMG_4965-101.thumb.jpg.9d7409c8ce17174aca6b1d8bbdea9ebf.jpg

 

So you think you can dance? 

IMG_4967-102.thumb.jpg.40bb0ae4e73cc0e9f4c6b282bcae4bc9.jpg

 

-


Wipedown med silikonfjerner 1:4

IMG_4970-103.thumb.jpg.d36cfb22aee196bef32a40e3a6d8cbf2.jpg

 

Lakkforseglingen denne gang ble KC 1-K Nano, som er lakkforseglingen jeg ofte bruker når kunder ikke er interessert i å legge penger i Gtechniq CS/CSL+ExoV3.

IMG_4971-104.thumb.jpg.c4f0f6e88c9409bd94e6998f5e535807.jpg

 

Rask å legge, lett å buffe av og bra resultat

IMG_4972-105.thumb.jpg.0a59c1f7e6fe5ce2700f8bcd07c24eb5.jpg

 

-

 

Felgene har vært ute til detaljvask og får en runde P2.02 polish med skumcone på drill.

IMG_4975-107.thumb.jpg.1e46eb9b35616f1e29208b8064ab1064.jpg

 

Gammelt loddklister fjernes med rødsprit og plast barberblad

IMG_4976-108.thumb.jpg.a293c056eaaf995c6a13ebb0d02899a2.jpgIMG_4977-109.thumb.jpg.9504d877518c4e9497a0011be882d83e.jpg

 

-

 

Felgene monteres og dekksider får litt shine

IMG_4978-110.thumb.jpg.445d23d8cfbb3429fc45716c53f2c697.jpg

 

-

 

Clayer frontruten og klargjør den til Aquapel ruteforsegling

IMG_4979-111.thumb.jpg.1edcc5a1e8e86542e8e2681fa8150275.jpgIMG_4982-113.thumb.jpg.2e636fb896f7b6410c64f41a917db238.jpg

Opp og ned

IMG_4983-114.thumb.jpg.08655249c586467ac15f56c9076cc6c4.jpg

Frem og tilbake

IMG_4984-115.thumb.jpg.cf7965de6a50528ca7d55530a4f25ff9.jpg

Buffer hardt med en mikrofiber, deretter en ny tørr mikrofiber for å få bort alle rester

IMG_4985-116.thumb.jpg.1f0666660444a6195b58a9a1417a5c72.jpg

 

-

 

Eier presiserte at jeg ikke behøvde å ta innvendig, men rutene var ekstremt skitne så de måtte jeg bare ta.

Skitt fra frontrute innvendig

IMG_4981-112.thumb.jpg.bb5eb77a12b97f1a800ca088ca00b78d.jpg

 

Bakrute

IMG_4986-117.thumb.jpg.1b86afae14c88f56ccbd96ee56cb3227.jpgIMG_4987-118.thumb.jpg.b41e784d246ed3cee594407f3862db04.jpg

 

-

 

Ferdigbilder!

Hadde store forhåpninger om et værvindu for å ta ferdigbilder utendørs, men snøværet ville ikke gi seg så da får vi ta til takke med innendørs bilder.

 

IMG_4990-120.thumb.jpg.bf0c99df85f4ed7b361a2dfa70b72966.jpgIMG_4991-121.thumb.jpg.0a144dc38ebb3106048af55feea99505.jpgIMG_4992-122.thumb.jpg.d53f9334228048ed98d9bd9eb273ed53.jpgIMG_4993-123.thumb.jpg.55816f7aa634fa1ee59f0151b2a3051e.jpgIMG_4995-124.thumb.jpg.bea072da9d640f79a26fd85d23f79b38.jpgIMG_4996-125.thumb.jpg.3b0ff38620421843f29de6a225fab380.jpgIMG_4997-126.thumb.jpg.4efc283c84ca02a1eee633186a7b6ab9.jpgIMG_4998-127.thumb.jpg.298a8993432c1de5a09bab27c25b683a.jpgIMG_4999-128.thumb.jpg.a9c541c4f87495e5c18c6091e295e642.jpgIMG_5000-129.thumb.jpg.b7cccc96a49db7e78154802cd7b53dd8.jpgIMG_5001-130.thumb.jpg.e7e73038678c25efc8e572827cec3e17.jpgIMG_5002-131.thumb.jpg.cbf440b3d1ae37c9ba6e729f65869815.jpgIMG_5003-132.thumb.jpg.0c0b5712f11bc674be5fe014c384b71d.jpgIMG_5004-133.thumb.jpg.d70cdd6c520f4c023db0672d292a4f22.jpgIMG_5005-134.thumb.jpg.18b359a85b3d7ac20db45b844ddc017d.jpgIMG_5006-135.thumb.jpg.345025ce31f346832498395f6618feee.jpgIMG_5007-136.thumb.jpg.71911e707dba50cf0e3ca6ab3c1b9f44.jpgIMG_5008-137.thumb.jpg.a986b03d791c45d97b0d3a15561dac02.jpgIMG_5009-138.thumb.jpg.aaa12e4c9e4512590b205d6b6149f5c5.jpgIMG_5010-139.thumb.jpg.591fafc39428a67ba446f19cfeb1850f.jpgIMG_5011-140.thumb.jpg.e31309745f6ac4910edef73650c48bb2.jpgIMG_5012-141.thumb.jpg.9e7acf101a82674f6fd30e1ea065eedd.jpgIMG_5013-142.thumb.jpg.6486c47d6c9dcdd99aa8ae90ec77d2eb.jpgIMG_5014-143.thumb.jpg.2e28767a35c959c321f6e173f0d29a2e.jpgIMG_5015-144.thumb.jpg.5ec5c7af1ffcd12ae5936562720cdbd1.jpgIMG_5016-145.thumb.jpg.98c98d9f70d2896a9482c688c0d10c6f.jpgIMG_5017-146.thumb.jpg.27aa874c4070dab6200b5de5e2cba5c1.jpgIMG_5018-147.thumb.jpg.8661c244f51525d2f1f0db183b7aa61e.jpgIMG_5019-148.thumb.jpg.499a355704b2d851223c3628dab7d029.jpg

 

 

Tidsforbruk: 20 timer

 

Takk for titten!

Endret av FinnIsaksen
  • Liker 9
  • DCN Poeng 35

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
einarhelge

En fornøyelse å se arbeidet du gjør
Godt jobba!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freakshow

griselekkert! :D

hvor lang herdetid er det på 1k nano egentlig? :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
SBO Detailing

Flott stykke arbeid! :)

PS: Gleder meg til du bytter Fireball tire shine med T2 fra Gtechniq ;-) Jeg er glad jeg byttet i hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Furuseth Detailing

nydelig utført jobb som vanlig! :thumbs:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
FinnIsaksen
18 timer siden, einarhelge skrev:

En fornøyelse å se arbeidet du gjør emoji1.png
Godt jobba!

Takker!

 

17 timer siden, Sondre skrev:

Flott arbeid 👍 strøkent dette 🙂

Takktakk :) 

 

8 timer siden, Freakshow skrev:

griselekkert! :D

hvor lang herdetid er det på 1k nano egentlig? :o

Takk! 4 timer er vel anbefalt, denne fikk et døgn fra pålegging til den ble kjørt ut av garasjen.

 

6 timer siden, Magnera skrev:

Ser griselekkert ut! :D

 

Joda, skulle likt å sett en grommere lakkforsegling på den også :) 

 

6 timer siden, SBO Detailing skrev:

Flott stykke arbeid! :)

PS: Gleder meg til du bytter Fireball tire shine med T2 fra Gtechniq ;-) Jeg er glad jeg byttet i hvertfall.

Hehe, blir vel det på sikt. Vi kan jo snakkes igjen i 2026 :) Med mindre du vil kjøpe 3,8 liter Fireball Tire Wax? :lol:

 

5 timer siden, Martin Furuseth skrev:

nydelig utført jobb som vanlig! :thumbs:

Takker!

  • Liker 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy

Strøken jobb som alltid Finn :thumbs: Å ang Kamikaze bakplatene så er jeg enig i påstandene dine (har aldri brydd meg med å handle dem inn engang)

  • Liker 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Syveraure

Hærlig jobb her @FinnIsaksen! :D Bra du bekjempa mytene om bakplatene! haha

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johans

Flott og grundig jobb, virker som du jobber veldig systematisk som kommer ned i 20 timer på en slik jobb, veldig bra! Måtte du på med finsteg etter feinsleifpaste eller misforsto jeg litt? :) 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
FinnIsaksen
14 timer siden, Johans skrev:

Flott og grundig jobb, virker som du jobber veldig systematisk som kommer ned i 20 timer på en slik jobb, veldig bra! Måtte du på med finsteg etter feinsleifpaste eller misforsto jeg litt? :) 

Liten bil med panorama tak og ingen jobb innvendig, så helt greit i mine øyne :) Feinsleifpaste ble sluttsteg på lakk, men måtte en runde med finere kombo på pianolakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
KennethR
11.2.2018 - 22.57, FinnIsaksen skrev:

En hype vi alle har sett er Kamikaze Beast bakplatene til Rupes DA maskinene, tenkte jeg skulle dele mine tanker og erfaringer rundt disse.

Jeg har disse bakplatene til min LHR75 mini og LHR21. Den umiddelbare forskjellen var ingen forskjell, kan ikke si at det ble mindre vibrasjon.

Det jeg merket var at borrelåsen på kamikaze bakplaten havarerte etter et par timer kjøring og kastet mikrofiber paden til helskottan, fikk ny tilsendt.

Og om en borrelås feiler på enten pad eller bakplate, så er det mye kjekkere om bakplaten er laget av skum og ikke maskinert aluminium.

 

En annen ting er det at originalbakplaten til rupes er fleksibel, som gjør at paden former seg bedre til underlaget og bevarer rotasjon når en kjører i knekker og konturer på paneler, eksempelvis som på bildet under. Samme gjelder når det er snakk om en LHR15 eller LHR21. Mulig jeg tråkker på noen tær her, men dette er mine erfaringer og jeg mener at original bakplatene er bedre for de fleste arbeidsoppgaver.

Bruker du nå Washer Mod sammen med orginal bakplate, eller kjører du orginalt oppsett? 

 

Jeg får ikke helt dreis på min 15 MK2 med tanke på pad stall på lett buede paneler, så jeg er litt nysgjerring på hva slags hastigheter du foretrekker å kjøre på med både blå MF pute og gul skum pute? Det er primært med gul skum jeg sliter med å holde rotasjonen på sidedører som er lett buet. Med en stiv blå MF er det vesentlig lettere føler jeg. På Mini og Nano derimot spinner putene som bare det. 

 

Flott og lærerik S&S som alltid fra deg! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
FinnIsaksen
21.2.2018 - 16.03, KennethR skrev:

Bruker du nå Washer Mod sammen med orginal bakplate, eller kjører du orginalt oppsett? 

 

Jeg får ikke helt dreis på min 15 MK2 med tanke på pad stall på lett buede paneler, så jeg er litt nysgjerring på hva slags hastigheter du foretrekker å kjøre på med både blå MF pute og gul skum pute? Det er primært med gul skum jeg sliter med å holde rotasjonen på sidedører som er lett buet. Med en stiv blå MF er det vesentlig lettere føler jeg. På Mini og Nano derimot spinner putene som bare det. 

 

Flott og lærerik S&S som alltid fra deg! 

 

Bruker original bakplate uten washer på LHR75, original bakplate med washer på LHR15 og LHR21. Kan være utfordrende å holde rotasjonen i gang på LHR15, blir ofte en del vinkel på pad for å få korrigert effektivt. Bruker hastighet 4-5 på LHR15, 3,5-4,5 på LHR21.

 

 

Ellers så var kunden innom for å handle vaskeutstyr i går. Han hadde nylig vært på service og fikk en gratis vask som han benyttet. Bilen var meget skitten og han spesifiserte uten børster. Gjett hva som skjedde da.. 

885A2A43-D26F-4C73-A996-773C07D05858.thumb.jpeg.fd36ea34e15afbdeda037f23e3f86c4d.jpegC8950576-6C2D-4359-8BBE-1F29EE06B0DE.thumb.jpeg.bd7c493adc62a648e9f69edcb4986c31.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stangeland89

Sykt bra dette, på kamikaze bakplatene merket du ikke mere spinn på minien? Eg har 21 mark 2 og forsjellen var sinsykt på Kraft og rotasjon. Var ikke lakken på denne myk I forhold til komboen du kjørte? #)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Pewin

Kjører du orginal bakplate på lhr 21’n? Føler den er litt stor, eller har du satt på mindre bakplate? Liker at du forteller hvilken hastighet du benytter deg av, gjelder hastigheten både på grovsteg og fin steg? :) er blitt skikkelig glad i dine S&S, mye lærerikt og ett flott stykke arbeid!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×