Gå til innhold

Johans bilpleie logg


Johans

Recommended Posts

Matten ble tatt veldig forsiktig med litt surfex og avspylt med vann, noe jeg håper og mener den burde tåle.  Den ble iallefall mye finere etterpå, og kunne ikke merke noen endringer i stoffet/strukturen i matten. Det var mest overflate møkk så gikk lett bort. Var på bmw i går å fikk bestilt nye klips :)

 

Har ikke merket noe knirking enda, så håper det skal gå fint. 

Føler jeg faktisk fikk bedre grep på pedalene etterpå, sikkert mye fett og gris som gikk bort med vask :)

 

Takk for innspill folkens!  :D

Min bilpleielogg

 

- Bmw F11 520d M-sport

-(X)Bmw e92 325d Hartge 2009. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld!

 

Sitter og planlegger ny bestilling, noen innspill folkens? Noen som har testet div av dette og er fornøyde/ikke fornøyde? 

 

Har noen swirls på bilen jeg så jeg ser for meg 1stegs, tenkte meg orange uber og menzerna pf2500 for og ta dette. Bare redd for at alpinaweissen er rimelig hard, kanskje jeg skulle ha byttet ut en ekstra orange uber mot en gul? tenker og ha noen flere puter til det jeg vil bruke mest av, og kommer nok ikke til å gå for noen 2-stegs her enda. 

Satt og tenkte om jeg heller skulle kjøpe pda-15 maskinen, men tror denne er mer allsidig.

 

Skal også fjerne noe steinsprut skader og foreta en skinn rens når jeg kommer hjem.

 

edit: Noen tips hvordan jeg skal forberede rutene for smartglass forseglingen? 

 

trua? 

Ant.   Navn Pris Totalt  

  AF-Hide%20Cleaner.jpegAuto Finesse Hide - Leather Cleaner 139,- 139,- small_delete.png

  AF-Hide%20Conditioner.jpegAuto Finesse Hide - Leather Conditioner 129,- 129,- small_delete.png

  AF-Lanyard.jpegAuto Finesse nøkkelholder 70,- 70,- small_delete.png

  AF-flagg.jpgAuto Finesse Flagg / Banner 189,- 189,- small_delete.png

  AF-Avalanche.jpgAuto Finesse Avalanche - Snow Foam  Størrelse - 1 liter 159,- 159,- small_delete.png

  ufo%20(6).jpgNorth Detailing - Ultra Soft Ufo Wax Applicator 30,- 30,- small_delete.png

  colourlock-leather%20brush.jpgColourlock - Leather Brush 69,- 69,- small_delete.png

  Uber%20140mm.jpgUber 140mm poleringsputer  Farge - Orange - Medium polering  79,- 79,- small_delete.png

  GTechniq%20G1.jpgGTechniq G1 ClearVision Smart Glass Størrelse - 15 ml  139,- 139,- small_delete.png

  AF-Air%20Fresheners.jpegAuto Finesse Air Freshener - Clean Cotton 35,- 35,- small_delete.png

  Spot%20repair.jpgFlexipads Spot Repair Våtslipekit 129,- 129,- small_delete.png

  Uber%20100mm.jpgUber 100mm poleringsputer  Farge - Orange - Medium polering 45,- 45,- small_delete.png

  Optimum%20No%20Rinse%20Wash%20&%20Shine.Optimum No Rinse Wash & Shine  Størrelse - 946 ml 179,- 179,- small_delete.png

  Cotton-Polish-and-Wax-Applicator.jpgCotton Polish Pad W/Pocket 25,- 25,- small_delete.png

  gtechiq_fp1.jpgGTechniq FP1 Tri Foam Polish Pad 49,- 49,- small_delete.png

  menzerna-top-inspection.jpgMenzerna Top Inspection 199,- 199,- small_delete.png

  poleringspakke.jpgBN Komplett poleringspakke 2.750,- 2.750,- small_delete.png
 
Endret av Johans

Min bilpleielogg

 

- Bmw F11 520d M-sport

-(X)Bmw e92 325d Hartge 2009. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Om den er hard så ta med fg400 og kjør 1 steg med den på Orange isteden :)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fg400 er med i bestillingen :) Får kjøre noen prøverunder nå når jeg tar steinspruten på panseret så ser jeg vel fort hva som funker sikkert, men da følger jeg rådet ditt og ikke bytter ut di ekstra orange med gule, takk for svar  :)

Min bilpleielogg

 

- Bmw F11 520d M-sport

-(X)Bmw e92 325d Hartge 2009. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Bestiller du bare 1 pad? Du bør ha minst to, helst 3-5. Og ta med 3-5 gule Uber også.

 

Du trenger også ca et tonn mikrofiberkluter. Og med et tonn mener jeg minst 10, helst 20. Gtechniq MF1 er mine favorittkluter, jeg bruker dem til alt.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nederst på bestillingslista mi der så ligger komplett poleringspakke fra bilnerden.

 

Den inneholder dette:

 

1 x Menzerna FG400 - 250 ml
1 x Menzerna PF2500 - 250 ml
1 x Menzerna SF4000 - 250 ml
2 x Uber Gul Rubbingpute - 140 mm
2 x Uber Orange Medium Polering - 140 mm
2 x Uber Grønn Polering - 140 mm
2 x Uber Blå Glans/avsluttende steg - 140 mm
1 x Uber Gul Rubbingpute - 100 mm
1 x Uber Orange Medium Polering - 100 mm
1 x Uber Grønn Polering - 100 mm
1 x North Detailing Padbørste

10 x North Detailing - Microfiber Buffing Towel

 

Skulle selfølgelig skrevet dette lengre oppe :)

 

Har vel kanskje 15 microfiberkluter til buffing fra før av, så blir det pluss di ti som medfølger i denne pakken. Får håpe det holder en stund  ^_^

 

Har lagt med en ekstra orange uber 140mm og en 100mm, men burde kanskje gjort som du sier ja og tatt med ekstra gule også  :rolleyes:

Min bilpleielogg

 

- Bmw F11 520d M-sport

-(X)Bmw e92 325d Hartge 2009. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert handleliste:

 

Ant.   Navn Pris Totalt  

  AF-Hide%20Cleaner.jpegAuto Finesse Hide - Leather Cleaner 111,- 111,- small_delete.png

  AF-Hide%20Conditioner.jpegAuto Finesse Hide - Leather Conditioner 103,- 103,- small_delete.png

  AF-Lanyard.jpegAuto Finesse nøkkelholder 70,- 70,- small_delete.png

  AF-flagg.jpgAuto Finesse Flagg / Banner 151,- 151,- small_delete.png

  AF-Avalanche.jpgAuto Finesse Avalanche - Snow Foam  Størrelse - 1 liter 199,- 199,- small_delete.png

  Kestrel-bag.jpgKestrel Deltalyo bærebag 179,- 179,- small_delete.png

  ufo%20(6).jpgNorth Detailing - Ultra Soft Ufo Wax Applicator 30,- 30,- small_delete.png

  colourlock-leather%20brush.jpgColourlock - Leather Brush 69,- 69,- small_delete.png

  Uber%20140mm.jpgUber 140mm poleringsputer Farge - Orange - Medium polering 79,- 79,- small_delete.png

  AF-Air%20Fresheners.jpegAuto Finesse Air Freshener - Clean Cotton 35,- 35,- small_delete.png

  Spot%20repair.jpgFlexipads Spot Repair Våtslipekit 129,- 129,- small_delete.png

  Uber%20100mm.jpgUber 100mm poleringsputer  Farge - Orange - Medium polering 45,- 45,- small_delete.png

  Optimum%20No%20Rinse%20Wash%20&%20Shine.Optimum No Rinse Wash & Shine  Størrelse - 946 ml 179,- 179,- small_delete.png

  Cotton-Polish-and-Wax-Applicator.jpgCotton Polish Pad W/Pocket 25,- 25,- small_delete.png

  gtechiq_fp1.jpgGTechniq FP1 Tri Foam Polish Pad 49,- 49,- small_delete.png

  menzerna-top-inspection.jpgMenzerna Top Inspection 199,- 199,- small_delete.png

  poleringspakke.jpgBN Komplett poleringspakke 2.750,- 2.750,- small_delete.png

  Uber%20140mm.jpgUber 140mm poleringsputer  Farge - Gul - Rubbingpute 79,- 79,- small_delete.png

  AF-Mint%20Rims.jpegAuto Finesse Mint Rims - Wheel Wax 248,- 248,- small_delete.png
 

Endret av Johans

Min bilpleielogg

 

- Bmw F11 520d M-sport

-(X)Bmw e92 325d Hartge 2009. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å kjøpe karcher sin orginale på coop bygg/ekstra, lest litt rundt at den fungerer veldig greit til sine 200,-. Men jeg har ombestemt meg og lar være å kjøpe skum denne gangen og heller fortsetter med samme forvask som tidligere. Men skum må det nok bli en gang da jeg ser noen fordeler med lengre virkningstid/jobbetid for kjemikaliene samtidig at jeg tror jeg kan spare noe tid på lettere vedlikeholdsvask.

 

Har ikke sendt inn bestillingen enda men fjernet avalance( skummet), kanskje jeg bare skulle sette det på handlelista igjen, vet ikke.

Isåfall, autofoam, magifoam eller avalance?  

Endret av Johans

Min bilpleielogg

 

- Bmw F11 520d M-sport

-(X)Bmw e92 325d Hartge 2009. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug

Planen var å kjøpe karcher sin orginale på coop bygg/ekstra, lest litt rundt at den fungerer veldig greit til sine 200,-. Men jeg har ombestemt meg og lar være å kjøpe skum denne gangen og heller fortsetter med samme forvask som tidligere. Men skum må det nok bli en gang da jeg ser noen fordeler med lengre virkningstid/jobbetid for kjemikaliene samtidig at jeg tror jeg kan spare noe tid på lettere vedlikeholdsvask.

 

Har ikke sendt inn bestillingen enda men fjernet avalance( skummet), kanskje jeg bare skulle sette det på handlelista igjen, vet ikke.

Isåfall, autofoam, magifoam eller avalance?  

 

Jo mer du vasker uten skum, jo mer vil trangen for å kjøpe :) Jeg skulle heller ikke ha noe skumkanon med det første, men så gitt det 2 uker så var den på plass :) 

 

Autofoam er mange som liker veldig godt :) Den nye fra nerta skal også være veldig god :) 

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Eller så har du Autoglaze powerwash som også er på tilbud. Kan brukes i kanon og bøtte

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Har både Autofoam og Magifoam. Begge er gode produkter. Magifoam henger lenger, men Autofoam rengjør nok noe bedre.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler dere skum (autofoam) kan erstatte surfex 1/25 til forvask ved lett tilsmusset bil/lettere vedlikeholdsvask? 

Skulle nok bare handla først som sist og testet, er vel som dere sier, det blir nok kjøpt før eller siden uansett  ^_^  :rolleyes:

 

Edit: avalance: mere skum enn rengjøringseffekt? prøvd å søkt litt men ser mange som har brukt dette er før korrigeringsjobber så har dermed også brukt sterk surfex først. Av en eller annen grunn blitt litt opphengt i autofinesse, men skal jeg først gå for skum så må det bli noe som funker. Sitter ute i nordsjøen på jobb, så plenty tid til synsing :D  

Endret av Johans

Min bilpleielogg

 

- Bmw F11 520d M-sport

-(X)Bmw e92 325d Hartge 2009. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Autofoam i kanon og Surfex på lavtrykkskanne blir mye det samme. Med ren AF i kanonen og maks såpe/minimum vann får man vel rundt 1:10 - 1:15 ut av kanonen Bilnerden selger. Til vedlikeholdsvasken er skum alene i alle fall godt nok. Følger man anbefalingene om blandingsforhold skal man blande slik at man får 1:100 ut av kanonen, selv da rengjør AF godt.

Som polishduden sier får også skumsåpa fra Nerta meget gode skussmål. Tror den koster rundt 500 for 5 liter, så er dyrere enn konkurrentene. Får den hos Swisswax/Exint.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Autofoam i kanon og Surfex på lavtrykkskanne blir mye det samme. Med ren AF i kanonen og maks såpe/minimum vann får man vel rundt 1:10 - 1:15 ut av kanonen Bilnerden selger. Til vedlikeholdsvasken er skum alene i alle fall godt nok. Følger man anbefalingene om blandingsforhold skal man blande slik at man får 1:100 ut av kanonen, selv da rengjør AF godt.

Som polishduden sier får også skumsåpa fra Nerta meget gode skussmål. Tror den koster rundt 500 for 5 liter, så er dyrere enn konkurrentene. Får den hos Swisswax/Exint.

Jeg snakka ikke om nerta snakket om Autoglaze powerwash til 175,- for 5 liter på tilbud nuh

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Jeg snakka ikke om nerta snakket om Autoglaze powerwash til 175,- for 5 liter på tilbud nuh

My bad. Det var Sortehaug som nevnte Nerta :)

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sortehaug

My bad. Det var Sortehaug som nevnte Nerta :)

 

Korrektomundo! Selv bruker jeg nå Gyeon Foam, likte denne bedre fremfor auto finesse sin :) Bruke opp Gyeon, så blir det vel noe annet :)

Mvh Tobias S. 

 

- Mine Show & Shine -  Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI 

Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Flott bil du har. Ser fram til poleringsoppdateringer. :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det☺️

Skal ta noe steinsprut når jeg kommer hjem nå så da blir det nok noen updates!

Sånn som det er nå må jeg få lånt meg en stor nok garasje for å gjøre en komplett korrigering/polering, men det skal nok ordne seg.

Endret av Johans

Min bilpleielogg

 

- Bmw F11 520d M-sport

-(X)Bmw e92 325d Hartge 2009. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Er noen av bildene tatt i et parkeringshus som ligger i Kristiansund? 

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...