Jump to content
FinnIsaksen

S&S Isaksen Detail // Porsche 911 GT3 Clubsport

Recommended Posts

FinnIsaksen

Porsche GT3 Clubsport

 

- Das Ringtool  -

 

IMG_6707.thumb.jpg.8dee05761803c1d7206c7f9a62daf8d5.jpg

 

-

 

Hei og velkommen til denne S&S!

 

Etter midlertidig endring i jobbsituasjon de siste fire månedene, hadde jeg endelig tid til en skikkelig detail!

 

En kamerat satt meg i kontakt med en slektning som ønsket en oppstrekker på bilen sin, en 2004 Porsche 911 GT3 Clubsport med 53000km på telleren. 

Første møtet var i min garasje der vi snakket om hva en slik jobb innebærer, samt avtale om inspeksjon av bilen hos eier. Noen uker senere var jeg å kikket på bilen der jeg fikk danne meg et bilde av omfanget og gav mine anbefalinger.

 

 

IMG_3459.thumb.jpg.3684305624da2a4c60e681d3c8263892.jpg

 

Det ble avtalt tidsrom der jeg kunne ha bilen i drøye to uker når eier skulle på ferie.

 

-

 

Ankomst

 

IMG_3870.thumb.jpg.6534588c2cf739eb38f84a6630f41c3c.jpgIMG_3867.thumb.jpg.ae05be5b7c878b16da847a1af8b9a94b.jpgIMG_3869.thumb.jpg.0d57d9ee5a4b31c64efb378aa002cbdd.jpgIMG_3863.thumb.jpg.a9b58445445b2011a9a3a7782fc691f5.jpgIMG_3864.thumb.jpg.6c79e281b1204b85c86ad0e34b6a2e85.jpgIMG_3866.thumb.jpg.e1dab830578206b03a5ccce5d788765a.jpgIMG_3862.thumb.jpg.16e2aa03eba39fa53d4343d6f86f5488.jpg

 

-

 

Nedvask

 

Åpner med et par spray KC Felgenblitz på felgene og KC Teerwasche på sidene fra vinduer og ned, samt bakenden

IMG_3871.thumb.jpg.ce519570bf428f7ed4b61f1d90ff196f.jpg

 

-

 

Etter 5-6 minutter får hele bilen en runde BH Surfex HD 1:5

IMG_3873.thumb.jpg.4cf1613d31a136d438e17dbdb34ddaee.jpg

 

-

 

5 minutter etter skummes hele bilen med KC Vorreininger B (1:4 i flasken, ca 1:20 på bilen)

IMG_3877.thumb.jpg.94117e404d6b24b5a000cc9007f638d7.jpg

 

-

 

Bilen blir reskummet etter 5 minutter for lengre virketid

IMG_3879.thumb.jpg.de10ad7be7621ea82c51225e63ab5e24.jpg

 

-

 

IMG_3880.thumb.jpg.ed68afc2d81de22d297f24cf35d0d32d.jpgIMG_3882.thumb.jpg.42936e15f06fb01d584590dba01dcfc9.jpgIMG_3883.thumb.jpg.74c682504cfafb3cc4e987c96e7d361b.jpgIMG_3884.thumb.jpg.0cc92770cca3aa1d50b24cb9962b1e0f.jpg

 

Etter en liten runde med detailerbørsten rundt omkring og avspyling ser det ut til at all asfalt og veismuss har sluppet taket.

 

Fortsatt en del nupper på alle paneler. Spot tester KC Reactive Rust Remover på dør, bakfanger og panser, finner en god del metallpartikler på alle panelene. Det blir dermed en solid runde metallpartikkelfjerner på hele bilen, fyller litt på fra toppen etter hvert og lar det sitte i ca. 30 minutter.

 

Høyre dør

IMG_3885.thumb.jpg.53f7270d5e20d49396edb78444a14bdc.jpg

 

Venstre dør

IMG_3888.thumb.jpg.4210e8a2249ddbc434dae3a479edb518.jpg

 

Venstre forskjerm

IMG_3889.thumb.jpg.bc98289d493b53886d4e2c4c0e1239f9.jpg

 

Bakluke

IMG_3891.thumb.jpg.07657e44bc0a49210cbc416a9acb7498.jpg

 

Frontfanger

IMG_3894.thumb.jpg.c59beae934006991b7f2e56190b0c62d.jpg

 

-

 

Når metallpartikkelfjerneren jobbet, benyttet jeg anledningen til å vaske inne i dørkarmer, samt under bakluke og panser.

IMG_3897.thumb.jpg.87a0a16db26dd02bda6d8593dfbe6583.jpg

 

Etter avspyling av metallpartikkelfjerner var det blitt betraktelig bedre.

 

-

 

Går videre med håndvask, KC Aktivwasche i bøtten.

IMG_3899.thumb.jpg.987f482b456f202b4df82efd94077500.jpg

 

-

 

Tørker med ND Mikrofiber drying towel

IMG_3901.thumb.jpg.852dcfb3b08434bbee5d83653395a30d.jpg

 

-

 

Inn i gnikkebua

 

Var forut meg selv når jeg senket sakseløfteren ned i gulvet for et snaut halvår siden.

Hadde ikke hatt nubbesjangs å kjøre denne bilen direkte opp på sakseløfteren når den lå direkte på gulvet

 

IMG_6530.thumb.jpg.43bc1b72dde2991a54ca0de1ad826d4a.jpg

 

-

 

En runde clay på hele bilen, finner noe metall men ikke så omfattende.

IMG_6601.thumb.jpg.c342ab17b293c00f89df2ed2aee938fb.jpg

 

-

 

Blåser godt ut av pakninger og panelsjøter og tørker over bilen, den får stå å dryppe av seg til neste dag.

IMG_6533.thumb.jpg.b21956618d5d4d0135e3976ab50ec665.jpg

 

-

 

Inspeksjon

 

Det var en god del knallharde polishrester i panelsjøter, plast og diverse krinker og kroker.

Tar en god runde med silikonfjerner og Q-tips/mikrofiber å fjerner det meste, det sitter dog ganske godt enkelte plasser.

IMG_6562.thumb.jpg.08a7f39b5c3555ebcb70926cb7cf62c3.jpgIMG_6563.thumb.jpg.8f67261e59b8e5f2d57188addf5a9a3b.jpgIMG_6564.thumb.jpg.dd96bc87c58b990626d3588baf27d020.jpg

 

Går videre med litt maskering.

IMG_6567.thumb.jpg.1720a6948c958d6916e6bccf3bf2436f.jpgIMG_6568.thumb.jpg.64765409e0145b76677124d27ab77cbf.jpg

 

Deretter demontering av hjul.

IMG_6665.thumb.jpg.7be489bf3874f899aecb8f00a26eb758.jpg

 

-

 

Felger

 

Pleier å utsette felgvasken til slutten av jobben, men var i godt vaskehumør og dro på med felgene.

IMG_6537.thumb.jpg.6fdbf8d1d8ba1cbb59370faba85f31ad.jpg

 

Her var det litt å ta tak i :rolleyes:

Når det er såpass mye asfaltbelegg så åpner jeg alltid med KC Teerwasche og lar denne ligge en god stund, topper den opp og sysler litt med andre ting i mellomtiden.

IMG_6538.thumb.jpg.37d4ab392f481cccc42540b86fe78f94.jpg

 

-

Etter litt arbeid med felgbørste, en ny runde Teerwasche og en kjapp syrerunde er det stort sett innbrent metall igjen. Dette var ganske omfattende, men etter lang virketid og litt manuelt arbeid med skapell, clay og plast barberblad ble det noelunde bra.

IMG_6539.thumb.jpg.b0f87cb8486be80050521f845d8bb094.jpgIMG_6540.thumb.jpg.b6e89d4693de4c66161f322a66998579.jpg

 

La godt merke til at den ene fremfelgen var i betraktelig bedre tilstand enn den andre, her har det enten vært utskifting eller omlakkering. Felgen som var i god tilstand hadde heller ikke det innbrente metallbåndet fra bremseskivene, så dette har skjedd før den ene felgen ble omlakkert eller skiftet.

IMG_6695.thumb.jpg.ccd7336fd04f2b8ebfda8858eda4926b.jpg

 

-

 

Lakkmåling

 

Erfaringen fra Positector 200 B/ADV så langt er positiv, men det er alltid litt justering av Lo- og Hi-limit for å få korrekte verdier. Det blir som regel en underkjent måling eller veldig rar verdi om noe er feil. Det som er greit da, er at om målingen blir underkjent så kan jeg bruke siste måling og justere Lo/Hi til jeg får frem noe fornuftig.

Den grafiske fremstillingen hjelper også på til å lede meg inn på rett sti.

 

Måler klarlakken til mellom 61-85my, bunn notering på panseret.

IMG_6553.thumb.jpg.9d8a66f1808d9e557a0d6b128b64acb6.jpg

 

Får ikke målt mer enn et sjikt på panseret, trass mye justeringer av Lo/Hi. Noen som gjetter hva som er på gang her?

IMG_6555.thumb.jpg.be02dad98ab94e1634fdaf319677c0d8.jpg

 

Toppnotering 85 mikroner på bakluken.

IMG_6557.thumb.jpg.bbe2f3b7ea2aed9930fa46dc7fdf5918.jpg

 

-

 

Overspray


Tilstanden bar preg av en overspray, noen gjenstridige metallpartikler, et par RDS og en del steinsprang.

 

Første observasjon ble gjort under befaring hos eier, her ser det ut til at noen har lakkert gitter på frontfanger uten tilstrekkelig avdekning.

IMG_6544.thumb.jpg.7b97dcd7144977e6b0feff67912318de.jpg

 

Det var sorte lakkdråper på hele frontfanger, panser og høyre fremskjerm. Antar et sted rundt 300 dråper.

 

Etter å ha forsøkt litt clay og sandpapir, finner jeg den beste løsningen til å være tålmodighet i kombinasjon med skalpell og en stø hånd.

IMG_6558.thumb.jpg.ad9a5203bd46036a8c51f5a673ebe3d4.jpg

 

-

 

Litt frempå med pussepapiret på frontfangeren etter hvert, og jaggu var det ikke paint transfer på både pussepapir og poleringspute! Mitt første møte med single stage lakk (SS), lurer fælt på hvorfor akkuratt frontfangeren er SS og resten konvensjonell farge/klarlakk.

IMG_6546.thumb.jpg.defea3832651957162ff24fd22b1f67f.jpgIMG_6547.thumb.jpg.b01ae6a05e312467961c909ba6e5ec56.jpg

 

-

 

Lakktilstand

 

Høyre framskjerm

IMG_6575.thumb.jpg.a7d4ec347defd6d02097e89170d8e302.jpg

 

Høyre bakskjerm

IMG_6576.thumb.jpg.b1d9e05b4e16ffef9a8669ff31cac42a.jpg

 

Bakvinge

IMG_6577.thumb.jpg.cba3599e06c1267a4e1affa095fc0104.jpg

 

Bakvinge

IMG_6578.thumb.jpg.7fc98b8ad913d319dcc95e755f6c5808.jpg

 

Venstre bakskjerm

IMG_6580.thumb.jpg.81fba2eaaa12aa00f158e9170db54c1e.jpg

 

Bakfanger

IMG_6581.thumb.jpg.9d25433e22e5cf7fa8107171f3395691.jpg

 

Dyp ripe bakluke

IMG_6582.thumb.jpg.d8eedd2e505bc96aba0d6c7f019c9c72.jpg

 

Bakfanger høyre side

IMG_6585.thumb.jpg.3f8c6d830baac8e2ca682f1f79003237.jpg

 

Bakfanger høyre side

IMG_6586.thumb.jpg.5f8280a3cd6da1ccb69f867fac55109a.jpg

 

Bakfanger venstre side

IMG_6588.thumb.jpg.d333e8616222e6eebfb84e2b79268864.jpg

 

Høyre baklykt

IMG_6589.thumb.jpg.9324bbdaead19a4b6f3b6afe7d5dc386.jpg

 

Venstre dør/sideskjørt

IMG_6590.thumb.jpg.1b9a066942f0e377af048318a27ec66a.jpg

 

Høyre dør, dyp ripe

IMG_6591.thumb.jpg.29c62b126622fb2b4d7cccad554d9319.jpg

 

Høyre fremskjerm, to dype riper

IMG_6593.thumb.jpg.78c0fa41d9b676065b5266407ba76daa.jpg

 

Høyre sideskjørt

IMG_6595.thumb.jpg.c4483f5c51e2cc919b8079edb5d88974.jpg

 

Høyre dør

IMG_6596.thumb.jpg.a43dd86487e6a0cbf65303ef6a23ccd3.jpg

 

Høyre dør

IMG_6597.thumb.jpg.fdae2b0597786933785a539cd67288dd.jpg

 

Høyre dør

IMG_6600.thumb.jpg.b08b6d1636902511b38762e635e0c082.jpg

 

-

 

Utbedring av steinsprang

 

Eier har levert med original petrobasert lakkstift. Bruker tynn plaststick å legger i lakk på alle punkter som har behov for det.

Frontfanger og sidene på bilen hadde særdeles stort behov for dette..

IMG_6602.thumb.jpg.7ac8028545fa1cf41d99b5baeb568c9c.jpgIMG_6603.thumb.jpg.3828b57e4df947aeddcecee09ddd5c84.jpg

 

-

 

Fremsiden av sideskjørtene var såpass slitt at det gikk forbi mine produkter og evner. Hadde nok lakk og valgte å ta en liten "nødreparasjon" her for å pynte på grisen :P

IMG_6605.thumb.jpg.d0be3a01dd35df13269558d6fa9e5432.jpgIMG_6606.thumb.jpg.1eb105a2acc09b859b3852a539e1f065.jpg

IMG_6609.thumb.jpg.14e59685386f9f38181d13e6921a6a5d.jpg

 

Etter to runder bak alle fire hjul så ble det helt greit egentlig. På tide å lære seg smart repair å gjøre det skikkelig heller? :lol:

IMG_6648.thumb.jpg.2e8d54f2973fed3dfced06170739650e.jpg

 

-

 

Korrigering

 

Åpner alltid med Rupes Gul skum og KC F5.01 medium polish for å "kjenne" på hvordan lakken er.

IMG_6570.thumb.jpg.c625bee65a2f9e923a95c5bf94e4eb79.jpg

 

Lakken her viser seg å være medium, overnevnte kombinasjon gav en super finish men la igjen for mye defekter.

 

-

 

Lader opp Rupes blå ullpute og KC F9.01, denne tar defektene på en til to runder. Bruker Gul skum og F5.01 som finsteg.

 

Før

IMG_6574.thumb.jpg.7a7a864b59fc50c44ba248224241cdbc.jpg

 

 

Etter to runder grovsteg og en runde finsteg, ser en del gassbobler på panseret men finishen er god.

IMG_6572.thumb.jpg.694d90a7f3bb7ded139170cfcf7a0128.jpg

 

-

 

Lader opp til ein knakande god 50/50 på bakvingen. Krummingen på bakvingen er et godt eksempel på hvorfor jeg stort sett bruker ull fremfor mikrofiber, det er mye lettere å holde rotasjonen i gang når paden former seg til panelet. Ulempen er at ull ofte støver litt mer.

IMG_6612.thumb.jpg.810bda1a36dccb8b426fb6b93bde4506.jpg

 

50/50

IMG_6616.thumb.jpg.d9b9526ae4e91b2363223957d3ae7087.jpg

 

Etter finsteg

IMG_6614.thumb.jpg.15df8f2ee07c5997c2f6899e6178570c.jpg

 

-

 

Diverse

 

Eier fremmet ønske om fjerning av klistermerker på innsiden av bak- og frontrute, samt fjerning av GoPro fester på frontrute og over skilt på bakfangeren.

IMG_6607.thumb.jpg.8b109c19741dcca02cc214b23fc664ef.jpg

 

Bruker litt varme og fiskesen, fjerner restene fra klisteret med plastikk barberblad og rødsprit.

IMG_6608.thumb.jpg.7fae3290c53635c52344219f8577460e.jpg

 

-

 

Bilskiltet fremme var festet med grov borrelås, observerte på første inspeksjon av den ene var i ferd med å løsne.

 

Renset og la inn en 3M bit bak denne.

IMG_6560.thumb.jpg.abc11ba7e1c6474ec807116d4ce06d8a.jpgIMG_6561.thumb.jpg.27f9a82e4c2964ce71e08d28cd10772d.jpg

 

-

 

Bilen blir satt på vedlikeholdslading på nettene.

IMG_6672.thumb.jpg.4169d715a7af8cbe07d4cbfdc5465be7.jpg

 

-

 

Korrigering Vol. 2

 

Ønsker helst å unngå demontering så langt det går, selv om det fristet å ta av vingetoppen for å komme til med LHR75.
Brukte isteden Ibrid nano i stor grad for å ta områdene rundt og under vingen.

IMG_6618.thumb.jpg.be0de4630fe7959961b626ab6c1938e7.jpg

 

-

 

Fjerner litt scale rundt emblem

IMG_6621.thumb.jpg.20f2b2d82f038930fd2db9e4076bfbd8.jpg

 

-

 

Autotriz Nano polisher på roterende er kjekk å ha...

IMG_6619.thumb.jpg.6c6631cc9cd98219ab0b4d9c489d829b.jpg

 

...men en kommer langt med skumcone på drill, om den brukes forsiktig.

Inne i denne knekken er det umulig å komme til effektivt med andre maskiner.

IMG_6655.thumb.jpg.8e224b6c7f9a61d769a96ef73d46e718.jpg

 

-

 

Inne i dørhåndtakene er det Nano polisheren som stikker av med gullmedaljen :fun:

IMG_6627.thumb.jpg.5403f204df731b8db371e6dbfedf0d5e.jpg

 

-

 

Venstre baklykt

Før

IMG_6622.thumb.jpg.bfe69fa4cddcce2eec253fa5ab18a4a2.jpg

 

Etter

IMG_6624.thumb.jpg.6ddba071b340bf689aa287e3cc7163ec.jpg

 

-

 

Bakfanger høyre side

Før

IMG_6625.thumb.jpg.a64e09a34c77fd955403357d32388923.jpg

 

Etter

IMG_6626.thumb.jpg.3b8a9dadaa061687698112d24adc1107.jpg

 

-

 

Venstre sideskjørt

Før

IMG_6635.thumb.jpg.08f523c34d0555850485cb69c12110b2.jpg

 

Etter

IMG_6637.thumb.jpg.5e80cbe99a54ab041fa2f0a0b439d3d6.jpg

 

-

 

Dørkarmene var ganske slitt, la litt ekstra energi i å få disse presentable.

 

Høyre dørkarm

Før

IMG_6629.thumb.jpg.c591a6ed92fe7fb03fd396aa68539703.jpg


Etter

IMG_6631.thumb.jpg.38721058b62f1f0d3f431c95fcf9907f.jpg

 

-

 

Venstre dørkarm

Før

IMG_6640.thumb.jpg.0b9ec776bba9a6395c8f0d20505675ae.jpg

 

Etter

IMG_6641.thumb.jpg.3248955a1983a6456efe8da362a4c33d.jpg

 

-

 

Sparte det beste til slutt, sliping av lakktopper og korrigering av SS lakk på frontfangeren.

IMG_6643.thumb.jpg.f8b1aee6258c10addb05f5520cc12730.jpg

 

Hurra for paint transfer :fun:

IMG_6645.thumb.jpg.cfa6cd5ac6b4379a1555a0843799d81c.jpg

 

Relativt stor fan av skumcone

IMG_6650.thumb.jpg.ec8ddc939bb3db3a7d4041b1a9b294b5.jpg

 

-

 

Alle før/etter bilder har naturlig nok vært med finsteget kjørt, for bildene sin skyld.

Finsteget for hele bilen gjøres først når alt av grovkorringering er ferdig, her med nano i aksjon under bakvinge.

IMG_6652.thumb.jpg.3980ddd980ef5233843d720dc74fe977.jpg

 

-

 

Den reine fasen

 

Etter mye labbing og støving fra poleringen er det dags for gulvvask. Har vært på forsiktig utkikk etter en skikkelig svaber en god stund, kom tilfeldigvis over denne Delaval svaberen (864kr inkl. mva.) på ferietur.  Shoutout og to tommler i været for Kvam Fruktlager AS i Øystese (av alle plasser) :thumbs:

IMG_6656.thumb.jpg.cc5a9034b00346d2f5a7a49962908efd.jpg

 

-

 

Åpner porten, sola titter innom for å si at lakken er klar til coating.

IMG_6660.thumb.jpg.72d9bf26fa3060f078d9fe9bc5e7e119.jpg

 

-

 

This house (garage) is clean. To runder med wipedown så er lakken klar til forsegling.

IMG_6665.thumb.jpg.90451c8ab5985538bb1b2c1a7e87dddb.jpg

 

-

 

Lakkforsegling

 

Etter tidligere erfaringer er medium/myk lakk med tett farge en utfordring når en skal legge Gtechniq Crystal Serum/CSL. Etter et par forsøk ser jeg tendenser til at dette vil forringe finishen, og lander på å legge to lag Gtechniq EXOv4, som også fungerer fint som stand alone coating.

IMG_6667.thumb.jpg.72debbbba1dcf520b28a78a7feebf142.jpg

 

IMG_6666.thumb.jpg.df20132db5731be19bc1f63c7bbb0a29.jpg

 

-

 

Har forresten fått meg en liten whiteboard tavle i garasjen! Jeg synes det er litt hendig å kunne visualisere utestående punkter, det blir også en liten huskeliste.

IMG_6671.thumb.jpg.631a47f7dad33d4e2b07b9d152365eeb.jpg

https://www.clasohlson.com/no/Whiteboardtavle-58,5-x-43,3-cm/44-1665?gclid=Cj0KCQjw9pDpBRCkARIsAOzRzisMaru61HUvD6BpPipPoE7v31aYXSqq1Fn0Te6UxAGDpAwqs25m6pYaAsk-EALw_wcB

 

-

 

IMG_6673.thumb.jpg.4a502a33f0fa32c34e8f2a44943e75d9.jpg

 

-

 

Ferdig lakkforseglet, da ryker maskeringstapen.

IMG_6668.thumb.jpg.7e56774bb7aba7c7be6d8a5547c8eb3a.jpg

 

-

 

Vakker bil!

IMG_6669.thumb.jpg.957ce0508633c245b1a1be20ae29bcd0.jpg

 

-


En shine i motorrommet, KC Motorplast påført med børste og mikrofiber

IMG_6692.thumb.jpg.166d7fe624bede756580e048c6b7714c.jpg

 

-

 

Interiør

 

Bruker tornador og støvsuger for å få has på støv og skitt på en effektiv måte.

IMG_6674.thumb.jpg.5303f3eb523303f6a141002de281389e.jpg

 

IMG_6677.thumb.jpg.79b57602e31cfb4070353678afdfd794.jpg

 

-

 

Ut med putene i bøttestolene

IMG_6685.thumb.jpg.ee5e1c6a8eee6c1392f4caabcd28fb48.jpg

 

Tornador og støvsuger

IMG_6686.thumb.jpg.b97fe1bb2d1e9ff29c3c3959149f5b0b.jpg

 

Det er et par hundre gjenstridige hår og nupper som verken vil forlate åstedet ved bruk av støvsuger, tornador eller klisterrulle. Da er det frem med pinsetten!

IMG_6684.thumb.jpg.fe5f19e2ef350a1c3f1c3e8b6f1727cc.jpg

 

-

 

Matter blåses inn med KC Mehrzweckreininger.

IMG_6687.thumb.jpg.e81fc081634663397bb326230cf57291.jpg

 

IPC Foma Mimo med varmt vann i beholderen vasker ut såpen og suger opp.

IMG_6689.thumb.jpg.1e4bbca89571aac42621dabbac52bd50.jpg

 

-

 

Ruter innvendig og utvendig renses med KC Glass Star

IMG_6690.thumb.jpg.ae9a2dd86a46521b6f7478c10011679a.jpg

 

Kjører en obligatorisk runde med Ozongeneratoren, 30 minutter etterfulgt av 15 minutter med ventilasjonsanlegget på resirkulasjon.

Deretter luftes det ut noen timer, før jeg blåser over alle tekstiler med Tornador og støvsuger på nytt.

Siste hånd på verket blir KC Refresh Cockpit Care på alle plastpaneler og et par spray med CG New Car Smell.

 

-

 

Diverse Vol. 2


Hjulhusene hadde behov for litt TLC med KC Gummi- og Plastfornyer.

Før

IMG_6679.thumb.jpg.c9e7be53b711c86b2ce1fdc5c1d55157.jpg

 

Etter

IMG_6680.thumb.jpg.9e7eb1c2b639cc418fc490f1a2ffed9f.jpg

 

Bremsekalippere hadde klarlakk slipp, fastbrent metall og en del punkter uten lakk. Begrenser meg til rengjøring, da en må relakkere for å få disse bra.

 

-

 

Det ble en runde på stussene med Autosol og Meguiars metal polish, litt vanskelig å få det bra pga. tilkomst.

Før

IMG_6681.thumb.jpg.c1b792d17aea7d7b30dcf3ccda6d0897.jpg

 

Etter

IMG_6683.thumb.jpg.6eaaa63c5d474555fcb76687fd916205.jpg

 

-

 

Det øverste høyre gitteret på frontfangeren var løsnet, dette ønsket jeg å gjøre noe med.

IMG_6700.thumb.jpg.3a21b6cf22df6d07f09583bfb0e7018a.jpg

 

Punkterte en Sikaflex tube som hadde størknet i tuppen.

IMG_6701.thumb.jpg.8f4cd248f5bcb7ab7e1a9bd6fcfe8528.jpg

 

Avkappet Q-tips og stødig hånd.

IMG_6702.thumb.jpg.921c6afa45be9c43b6c8342baf6cdf34.jpg

 

Trer inn fiskesnøre og løfter gitteret opp, ferdig arbeid.

IMG_6704.thumb.jpg.9f2e0d4ea12c8e1089b1b6566ab27b43.jpg

 

-

 

Felger Vol. 2

 

Åpner med filtermaske og Aceton, et kjapt rapp over gummien så forsvinner tire bloomingen lett.

IMG_6691.thumb.jpg.ae7c809ad1cd23554451e9b56003c211.jpg

 

-

 

Felgene får seg en runde F5.01 på skumcone for å utbedre litt riper og heve glansen.

IMG_6696.thumb.jpg.659a6effa43511f3a0084437f09445cd.jpg

 

-


To runder wipedown

IMG_6697.thumb.jpg.18014fcd386be25f5615a05e11496492.jpg

 

Forsegles med Gtechniq C5.

IMG_6698.thumb.jpg.ba185442839284e182d1826f584fe0bb.jpg

 

-

 

Ferdigbilder!

 

IMG_6705.thumb.jpg.23410e276d73d30a5b71eab1e8956252.jpgIMG_6706.thumb.jpg.51064fc40aa408ae9d11a8a5701eaa55.jpgIMG_3936.thumb.jpg.d31e732e9758d89717da0600a1a5460d.jpgIMG_3938.thumb.jpg.5d083eb32e01257699fbe75e7af5b055.jpgIMG_6708.thumb.jpg.cca0cc991bcc9ca45174900274a3f649.jpgIMG_6710.thumb.jpg.109b0ee3a8fffe289f593655d80ebead.jpgIMG_6712.thumb.jpg.579192383eda75e2376b24a7d705a72e.jpgIMG_6713.thumb.jpg.ee2fc4e3496d0f2d2f947cd72c3f9893.jpgIMG_6715.thumb.jpg.4aff174f4568170d5982b25896fdd25b.jpgIMG_6716.thumb.jpg.a69d1ce23b1a9a142c23a65c3bb3ff0b.jpgIMG_6720.thumb.jpg.0aaeb5fabddc466116caa60730903f56.jpgIMG_6722.thumb.jpg.40c21191d73fe151f1c265b1c0602251.jpgIMG_6723.thumb.jpg.583b94c50bfdf082272de9e7548f2f18.jpgIMG_6724.thumb.jpg.112c08a678b8bce233e31d8d3e318507.jpgIMG_6725.thumb.jpg.2f8945a3577c53d62d95b9a4db804baa.jpgIMG_6726.thumb.jpg.9638585cbee168059299d3fb4fa3cfca.jpgIMG_6728.thumb.jpg.dfba0a6723e26f770715e86b5516d9d2.jpgIMG_6730.thumb.jpg.466b91f9199b266f25a99fcf70ec3a9b.jpgIMG_3940.thumb.jpg.4e007487d6616f878e7a61812853d66b.jpgIMG_3941.thumb.jpg.9a3da55e2cfc6c696bac7a0b59fdbe48.jpgIMG_3933.thumb.jpg.c760e41c88690ea4879f883d3358a494.jpgIMG_6731.thumb.jpg.1b96a3c1134e0759b9defd70497fbf50.jpgIMG_6733.thumb.jpg.a84dce6a4b90a89cd95f8ec34e9f548a.jpgIMG_6735.thumb.jpg.6d8f1c842ff9281ef0688753c95e3df6.jpgIMG_6737.thumb.jpg.060e1422c42b21dd7a6de70ff1e6058c.jpgIMG_6738.thumb.jpg.1c403e978ab9082f7616f40eb5989f9b.jpgIMG_6741.thumb.jpg.c02ac8d4329b55dca5730ce18b79554a.jpgIMG_6744.thumb.jpg.f9f79cd64823b2aa595281185ee7b399.jpgIMG_6746.thumb.jpg.778d2338092e0493809a03dd5f702a94.jpgIMG_6747.thumb.jpg.0e8938cc51a50ef3d73bead01b355e84.jpgIMG_6748.thumb.jpg.b6d31a47a0c1ceb42c7f81186931da4b.jpgIMG_6750.thumb.jpg.8fa49ba59e25900e10486919eda866c8.jpgIMG_6754.thumb.jpg.63a973b159a8adadba3892b7a24df972.jpgIMG_6758.thumb.jpg.912d9886703c99fae96febc849dced18.jpgIMG_6760.thumb.jpg.312840c2066ec478d4a1442562ac88b2.jpgIMG_6761.thumb.jpg.fbbc517c649d8232e11f94edb96f30ce.jpgIMG_6762.thumb.jpg.1d5faac6f54639aca6e4ac93ec9d9af0.jpgIMG_6764.thumb.jpg.1b2a7ac9f5ccebeba62e337378aca157.jpgIMG_6766.thumb.jpg.2a5cd5fca5543ef08307a61f6cf773fc.jpgIMG_6769.thumb.jpg.6c91a5c3ba5990c7c1f6bad7faf88091.jpgIMG_6770.thumb.jpg.3849ccf16863587ba845a876163397ff.jpgIMG_6771.thumb.jpg.e8b74570140d70a203395645307adb09.jpg

 

 

Tidsforbruk: 45 timer over 7 dager

 

Takk for at du tok deg tid til å lese gjennom denne S&S!

 

 

 

 

Edited by FinnIsaksen
  • Like 3
  • DCN Point 30

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andreas Winter

Helt rått

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niebelheim

Helt nydelig som alltid Finn. :wub:

Dine S&S er virkelig inspirerende.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gizmo

Det er en fryd å lese dine S&S 😍

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Arild

Alltid knall det som kommer fra deg Finni 👌🏻😍

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stein86

Sykt imponerende! 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tyggern

Ble veldig bra dette her :thumbs:

Tips, vipp ut frontlyktene (det ligger et verktøy, foran til dette. lang pipe med hendel.)
Så er det bare å vippe over en hendel så er hele lykta ute, tar kortere tid en å maskere også 


_MG_6975_zps0876a00b.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tommy

Dette ble strøkent (som vanlig) Finn, tenker Thomas er meget fornøyd med resultatet. :thumbs:

Share this post


Link to post
Share on other sites
johnsen90

Strøkent :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Conkey

Nydelig resultat som vanlig. Selv været på ferdigbildene var jo perfekt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stian.R

Du er et unikum når det kommer til å pleie biler. Å du er helt rå på å dokumentere det, veldig innholdsrike S&S. Helt rått jobba. 
Reagerte på at du lot metallpartikkelfjerneren ligge i 30 minutter. Stemmer det? Virket som veldig lenge. Hvor ofte/mange ganger toppet du opp med nytt produkt isåfall? ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sondre

Nydelig jobb, meget lekkert! :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
FinnIsaksen
10.7.2019 - 1.59, Andreas Winter skrev:

Helt rått

:thumbup:

 

10.7.2019 - 2.28, Niebelheim skrev:

Helt nydelig som alltid Finn. :wub:

Dine S&S er virkelig inspirerende.

Takk for det! Vet selv hvor motiverende og inspirerende det kan være, så det er kjekt å høre ^_^

 

10.7.2019 - 2.59, Gizmo skrev:

Det er en fryd å lese dine S&S 😍

Takk :thumbup:

 

10.7.2019 - 6.59, Arild skrev:

Alltid knall det som kommer fra deg Finni 👌🏻😍

Takker! ;)

 

10.7.2019 - 8.30, Stein86 skrev:

Sykt imponerende! 👍

Takk!

 

10.7.2019 - 10.01, Tyggern skrev:

Ble veldig bra dette her :thumbs:

Tips, vipp ut frontlyktene (det ligger et verktøy, foran til dette. lang pipe med hendel.)
Så er det bare å vippe over en hendel så er hele lykta ute, tar kortere tid en å maskere også 


_MG_6975_zps0876a00b.jpg

Takk og takk for tipset 😄

 

10.7.2019 - 10.25, Tommy skrev:

Dette ble strøkent (som vanlig) Finn, tenker Thomas er meget fornøyd med resultatet. :thumbs:

Takk, satser på han blir fornøyd ja :fun:

 

10.7.2019 - 13.46, johnsen90 skrev:

Strøkent :D

^_^

 

10.7.2019 - 15.57, Conkey skrev:

Nydelig resultat som vanlig. Selv været på ferdigbildene var jo perfektemoji6.png

Takker! Været slo plutselig om fra regn til strålende sol, så da ble det litt armer og bein for å få siste hånd på verket og tatt noen bilder før ferietur. Tuklet som vanlig litt med innstillingene og endte opp med litt for mørke skygger, men reddet det inn i lightroom :thumbup:

 

10.7.2019 - 22.15, Stian.R skrev:

Du er et unikum når det kommer til å pleie biler. Å du er helt rå på å dokumentere det, veldig innholdsrike S&S. Helt rått jobba. 
Reagerte på at du lot metallpartikkelfjerneren ligge i 30 minutter. Stemmer det? Virket som veldig lenge. Hvor ofte/mange ganger toppet du opp med nytt produkt isåfall? ^_^

Bevares, takk for det! Kjekt å høre slikt, det motiverer til å fortsette med S&S!

 

Angående metallpartikkelfjerneren så ønsket jeg å la det få virke lenge, da jeg hadde gode mistanker om at det hadde sittet lenge. Blir mer tid- og kostnadseffektivt å toppe litt opp, enn å spyle av alt og påføre nytt. Selv etter den solide runden (gikk 1,5 liter), så var det små partikler igjen på tak og bakfanger.

 

19 timer siden, Sondre skrev:

Nydelig jobb, meget lekkert! :) 

Takk! ^_^

  • DCN Point 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
einarhelge

Blir helt stum av beundring, for en forvandling:wub: så lekkert utført arbeid!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tom Erik Skotheim

Meget flott S&S, ser du har brukt 45 timer over 7 dager og det er et flott stykke arbeid. Ikke minst all tid det har gått med til å ta bilder og lage denne S&S.

Kan jeg spørre hva en slikt omfattende detailing koster? :-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
D.Mikalsen

Helt rått Finn, jeg så igjennom jobben her hin dagen, og fikk sett litt nå også, nydelig resultat på denne rød fargen :thumbup: Detalj arbeidet og er også helt rått samt en flott S&S som vanlig!
Kan jeg spørre hvor du kjøper disse skumconesene fra? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
FinnIsaksen
12.7.2019 - 9.06, einarhelge skrev:

Blir helt stum av beundring, for en forvandling:wub: så lekkert utført arbeid!

Takk :) 

 

12 timer siden, Tom Erik Skotheim skrev:

Meget flott S&S, ser du har brukt 45 timer over 7 dager og det er et flott stykke arbeid. Ikke minst all tid det har gått med til å ta bilder og lage denne S&S.

Kan jeg spørre hva en slikt omfattende detailing koster? :-) 

Takk for det :) Går 3 timer på bilderedigering og S&S som regel, det kommer utenom. 16,5k inkl. mva. for denne jobben. Hadde blitt nærmere 20k med Crystal Serum Ultra under ExoV4 lakkforseglingen.

 

14 minutter siden, D.Mikalsen skrev:

Helt rått Finn, jeg så igjennom jobben her hin dagen, og fikk sett litt nå også, nydelig resultat på denne rød fargen :thumbup: Detalj arbeidet og er også helt rått samt en flott S&S som vanlig!
Kan jeg spørre hvor du kjøper disse skumconesene fra? B)

Takk for det! :fun: Kjekk farge/lakk å jobbe med :) 

Skumcones får du på Ebay! Bare å søke på "drill foam cone"

1178674936_Skjermbilde2019-07-20kl_12_37_22.thumb.png.05ca32fb5ad4943df124dcbe482b9138.png

Edited by FinnIsaksen
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...