Gå til innhold

S&S - Isaksen Detail // BMW X3


FinnIsaksen

Recommended Posts

FinnIsaksen

BMW X3

- Glins på Glansen  -

 

IMG_2583-221.thumb.jpg.cfed880ce1d05d9be5cdb329d37556d7.jpg

 

 

 

Hei og velkommen til denne S&S :)

Ble forespurt om å ta en skikkelig runde på denne bilen for en stund siden, nå var tiden kommet.

Har fersket eier på vei inn i børstevasken, så her regnet jeg med en del jobb.

Med lovnader om at bilen aldri skulle smake "dobbel gullvask med polering" igjen, så gikk jeg igang med å få denne så god som ny.

 

Eier var på jobb offshore og jeg hentet klargjort bil hjemme hos han. Han var også snill og la med 4 vinterhjul.

 

IMG_2180-1.thumb.jpg.ff853fad562fbba71374f42d7a66028b.jpg

IMG_2191-11.thumb.jpg.328cb43f23033c028b9f1f3cd5e64050.jpg

 

-

 

Bilder ved ankomst

 

IMG_2182-3.thumb.jpg.5f231300a4f062ff5b67f5fb6c8b29a2.jpgIMG_2190-10.thumb.jpg.289145c41a63898c78468609d9ac5a3e.jpgIMG_2181-2.thumb.jpg.9d01c6e020944422a9949b3e62c7e6cd.jpgIMG_2183-4.thumb.jpg.44fe327803231ca27c2d731d4442f2c0.jpgIMG_2185-5.thumb.jpg.f452f12abe46548f8fae14df83f6a99e.jpgIMG_2186-6.thumb.jpg.b4013b9b64a37cbcb958ff838f327f62.jpgIMG_2187-7.thumb.jpg.cde64aa2642d57eae1294effcb9cfc8a.jpgIMG_2188-8.thumb.jpg.c86953d9e31b430049414f644c6ba0fa.jpgIMG_2189-9.thumb.jpg.249b37ba01b2658c314040c316c33810.jpg

IMG_2202-17.thumb.jpg.b38c115aa8309aca200b4af2918353b6.jpg

 

-

Vaskeutstyret

 

IMG_2192-12.thumb.jpg.fd4b18abfb77f362a7ff10c745b40e4b.jpg

 

Teerwasche først ut, denne får ligge i rundt 5-6 minutter

IMG_2196-13.thumb.jpg.8bbf41bffdc1c6dbb01fde6f72bdf074.jpgIMG_2197-14.thumb.jpg.8952aa2424d77aab167f5e9f8a66a64c.jpg

 

Topper den med Surfex 1:5

IMG_2203-18.thumb.jpg.7bd1254b6aa7b38dd27902f0c6544299.jpg

 

Skummer ned med Nerta Active Diamond Foam 1:5 i skumkanon

IMG_2204-19.thumb.jpg.c64ce29a69a919dac2d0ebf1ade791e6.jpgIMG_2205-20.thumb.jpg.1dede9681ff1f886723f28d2e99525eb.jpgIMG_2206-21.thumb.jpg.1003c25fe939e21e5210bb275313bbdb.jpgIMG_2207-22.thumb.jpg.172bbbe95fe58b1b64481de74222994c.jpgIMG_2208-23.thumb.jpg.94333a82759b96024b6458c1d219847f.jpgIMG_2209-24.thumb.jpg.b069936d2c91a2ee02463c6b4cd27a4b.jpgIMG_2210-25.thumb.jpg.ae3ea48ca87ced316a868e7b295bde60.jpgIMG_2211-26.thumb.jpg.1e898dc4f40bdea1737e142f2ceb0bd5.jpgIMG_2215-28.thumb.jpg.491d2bc10e3a5be38b21b5bae00bb695.jpgIMG_2216-29.thumb.jpg.8c9c9f6854d64e228f8cd1a4da835159.jpgIMG_2217-30.thumb.jpg.9cb02f73132ffd4dd8cb5394a47edcb7.jpgIMG_2218-31.thumb.jpg.e857499fdbe90717f0f59fffc8b6ec28.jpg

 

Spyler av nedenifra og oppover

IMG_2219-32.thumb.jpg.844dd1af837c2d05b8a542c1e9fbf84d.jpg

 

Bilen får renne av seg litt før Carpro Iron X blir påført langs sidene av bilen, felger og nederst inne i dørkarmen

IMG_2221-33.thumb.jpg.d48a6dc036f0da79e05f622958216016.jpgIMG_2222-34.thumb.jpg.bbc581430689f77ca5b90e02cfe95d2f.jpgIMG_2224-36.thumb.jpg.5063d13ccf282306c31b66ef6a320c80.jpgIMG_2226-38.thumb.jpg.f81b2f5a0b9c06c21563b521526e9b55.jpgIMG_2228-39.thumb.jpg.86df2a487ff8489260cc362327ad41af.jpg

 

Denne trengte 3 runder for å bli kvitt alt.

Spyler av bilen og skumlegger på nytt for å gå over med detailerbrush i krinker og kroker

IMG_2229-40.thumb.jpg.f157fa26f585f8df6da68559c692591a.jpgIMG_2230-41.thumb.jpg.ae2a8dd2f41892fd2d1dab40c0354686.jpgIMG_2231-42.thumb.jpg.57edaacae45403c7a44e5a74feb0567a.jpgIMG_2232-43.thumb.jpg.71d02acd3788c5edd3e0ef20bfa2cc56.jpgIMG_2233-44.thumb.jpg.18728d9b1071a00c307b94ecb35a183b.jpgIMG_2234-45.thumb.jpg.377a8f28a4ae2d8c29a191babd2e3aa6.jpg

 

En del gjenstridig asfalt på lakkerte flater inne i hjulbuene.

Sauset dette godt inn i teerwasche og fjernet skånsomt med plast barberblad.

IMG_2236-46.thumb.jpg.9759cab2cf8e1a4706c4b28bdbad0db2.jpg

 

Klart for berøringsvask, Koch Chemie Aktivwasche

IMG_2240-47.thumb.jpg.eae32dddd42178df255345de6202fe9e.jpgIMG_2241-48.thumb.jpg.c6c47663a7e316876086d4d0e5025764.jpg

 

PS: Jeg har ikke unormalt lange ben. Jeg står på en liten plastkrakk :lol:

IMG_2242-49.thumb.jpg.8ae56fdcb99c581e8206d70a5b8b5f54.jpg

 

Vannet ligger flatt og bilen går inn for tørking

IMG_2245-50.thumb.jpg.e370da70a6ee221feb7290b33f05f7b8.jpgIMG_2247-51.thumb.jpg.7da23a78919534be58054d20855a74f3.jpgIMG_2248-52.thumb.jpg.3d2293930f2fa9c4e98aa42ed15aa28f.jpg

 

Bruker trykkluft for å få bort alt vann

IMG_2249-53.thumb.jpg.26055682a3e5d8a6d3dc79f81d345bb0.jpgIMG_2252-54.thumb.jpg.1ad58315d0f72fce364e42433bef00f0.jpg

 

-

Tilstandsbilder

 

IMG_2257-56.thumb.jpg.fae17810ba664acf5a4f2d91204ccb6a.jpgIMG_2260-58.thumb.jpg.da1cbeee5ab01f3c3e057c95818214c6.jpgIMG_2264-59.thumb.jpg.5d59ecea50b60f11818826e8aa19def8.jpgIMG_2265-60.thumb.jpg.cf547b7a756a42294c1bac7ca5375b97.jpgIMG_2266-61.thumb.jpg.f38f606d27dfee6d47ca80dd0617f899.jpgIMG_2269-63.thumb.jpg.862a988977b37cb47274e1270def80f3.jpgIMG_2272-64.thumb.jpg.15c48f29fd9fee23519d4e071294e2db.jpgIMG_2273-65.thumb.jpg.ced93d45ddae02bdfa411384b76d3503.jpgIMG_2277-66.thumb.jpg.b8593bbc69db74e82eb7a78d88783911.jpgIMG_2269-63.thumb.jpg.862a988977b37cb47274e1270def80f3.jpgIMG_2282-69.thumb.jpg.299a3bd22574002f15256d7a14a5c983.jpgIMG_2285-70.thumb.jpg.fa04c7a9520cef798cc7dbe544f9ab2f.jpgIMG_2291-71.thumb.jpg.9ca4dc6878cd49d9eda08c4bbe0a60bf.jpg

IMG_2346-107.thumb.jpg.30e50c5082dd5b547bae7fdb325452c5.jpgIMG_2347-108.thumb.jpg.eddd47fc5d2a63d1fff79553c6d10bf4.jpg

 

Her var det en del å ta tak i! :rolleyes: Forholdsvis lite steinsprang og RDS, men mye vaskeriper. Også en del oksidert metall rundt vinduer og takrails.


Grunnet herlig vestlandsvær så ble det foretatt clay innvendig med Quick Detailer. Den fant lite.

IMG_2300-74.thumb.jpg.67510aa06199c436877e8d08630b17a3.jpgIMG_2296-72.thumb.jpg.d3051706e820fdb65f1d8099bbe115e4.jpg

 

Setter bilen på vedlikeholdslading

IMG_2559-206.thumb.jpg.d380863bbdd33bcb824632003487d7c9.jpg

 

Måler lakktykkelsen rundtom

IMG_2305-79.thumb.jpg.96e4c6a2b73d44bbc6f1a44a6d59e775.jpg598d4f61a1df5_X3Lakkmling.thumb.png.81caa63db3d8f910b709f550e1eb1342.png

 

La merke til renninger på frontfanger og venstre bakdør.

Lakkdybde verifiserer at det her er omlakkert venstre dører og bakskjerm samt frontfanger.

 

Ser de har bommet en del på frontfangeren, sølv metallic er visstnok ikke så lett å få rett.

IMG_2503-177.thumb.jpg.10c0920b3fedc0e2e0760c3b26dbc842.jpg

 

Tar av hjulene for detaljert vask ved en senere anledning

IMG_2301-75.thumb.jpg.34496eafca3aef534c9e196274840cbd.jpg

 

-

Korrigering av lakk


Panser og tak hadde moderate riper, valgte meg ut et testområde.

IMG_2306-80.thumb.jpg.adcbd4d32fddc727e93357da28772b20.jpg

 

Finner frem godmaskinen Rupes LHR 21 med washermod og 125mm bakplate. Designet og laget av Thomas Zahn ut fra en skisse jeg sendte.

Original Audi Estorillblå perleeffekt lakk og en airbrushet RS6 på siden. Jeg liker RS6.

IMG_2309-82.thumb.jpg.b9b6485c663064a2fcb2a499f5b9be6b.jpg

IMG_2310-83.thumb.jpg.714a8c013f612c679de84b28b402b358.jpg

 

Lader opp en Rupes blå MF pad med Koch Chemie H802, primer denne godt og laster på noen erter til før jeg kjører.

 

Litt smoggy bilder den neste delen her nå, har klart å få fukt i objektivet. 

Når jeg merket det la jeg dette i stekeovnen på 50 grader en stund, så i en bolle med ris i 2 døgn.

IMG_2314-85.thumb.jpg.c1bc5438ad34fd0694f5e378ad858ab3.jpgIMG_2315-86.thumb.jpg.8ebb88bb570972d49e79b15fd48b16ee.jpgIMG_2316-87.thumb.jpg.1a55c837a81c3266abad06994c417cc1.jpgIMG_2318-89.thumb.jpg.f79d43d79063979c1ace2343b0fe7902.jpgIMG_2319-90.thumb.jpg.7755be1f5f8b4f3e62521ffe1b1ea786.jpgIMG_2322-93.thumb.jpg.cbbd85318a32cf19cf0c6d8c0826b13c.jpgIMG_2323-94.thumb.jpg.f06f370f9a4b0bd558a2cd1fc9c45738.jpg

 

Resultatet ble meget bra

IMG_2329-96.thumb.jpg.15d12c6914b4e4fafb7bc77bf556e899.jpg

 

Korrigerer videre

IMG_2332-98.thumb.jpg.03f0d1f33c949b3f88d4b5ceec01234d.jpgIMG_2334-99.thumb.jpg.a9569e33b00f0fa99828a141dc72b391.jpgIMG_2348-109.thumb.jpg.2cac9208bea3f67cf18dcc1cc11ca08f.jpgIMG_2351-111.thumb.jpg.98a2b8d680e7c9beb3e745a01ca1b23b.jpg

 

-

 

Overskyet og fint nå, perfekt å vaske litt felger.

Rigger klart alt vaskeutstyret, og der titter solen frem <_< Ikke ideelt når en skal til med sterke kjemikalier, men det var ikke varmt og fortsatt litt skyer.

 

IMG_2355-113.thumb.jpg.7592a61ffa30bcbceafe71a1cff9aefa.jpgIMG_2358-114.thumb.jpg.bcab3198f4ecab94ac359146830199bc.jpgIMG_2359-115.thumb.jpg.8e36f64726113ed5678f4e40bc04cacf.jpgIMG_2360-116.thumb.jpg.5960a804766a1393220ffdcb61fdb8c6.jpgIMG_2361-117.thumb.jpg.d584708beaa10c094374b99fa6aa32d2.jpgIMG_2362-118.thumb.jpg.862f2a3b2e556388c75f8d4622234b9e.jpg

IMG_2365-119.thumb.jpg.207914f713006bda291982344350ecdf.jpg

IMG_2377-126.thumb.jpg.604abc5cf668dd6138de19fd8d0f5d1a.jpg

IMG_2367-121.thumb.jpg.8b1168902410cb777a4c81c37eb8bfe6.jpgIMG_2368-122.thumb.jpg.83c054866f603548c1c42a22ca1fab27.jpgIMG_2373-123.thumb.jpg.6181230154a891d4bc3c2862d507f17c.jpgIMG_2374-124.thumb.jpg.0559c9ae24214727fc35463a7cab7cc7.jpg

 

De får stå i den andre garasjen noen dager

IMG_2378-127.thumb.jpg.cc535c98eda463c59f7c6eb82801443c.jpg

 

-

Korrigerer videre

IMG_2383-129.thumb.jpg.f8859e1f921699263efec6a5ed29e3b1.jpgIMG_2388-131.thumb.jpg.bc8d6f27961de8a561e43c3678acaa25.jpgIMG_2395-133.thumb.jpg.e96f9872a2f7d46a9cd0efed1bc811cc.jpgIMG_2399-134.thumb.jpg.57889e364b5c07bef4e3b2e37139928d.jpgIMG_2402-135.thumb.jpg.57ae1e612d9b34023d56f0fd9945f97c.jpgIMG_2389-132.thumb.jpg.d0d1f4b795ed62742ca9b8c1aca9fdb0.jpg

 

Fant en stygg ripe på bakluken. Gikk litt frem og tilbake om jeg skulle fylle i, eller slipe kantene og kjøre den usynlig.

Endte med å slipe, burde her ha fyllt i litt først tror jeg.

IMG_2337-100.thumb.jpg.733d2003a5c56dec00a9ff34477d3bd4.jpgIMG_2338-101.thumb.jpg.2b13c23d97a24a489b0fc45d669b59aa.jpgIMG_2339-102.thumb.jpg.924362255896110e10785b7cbf70ad20.jpgIMG_2340-103.thumb.jpg.6c9295632bc640b3cf3033a7b69f328e.jpgIMG_2341-104.thumb.jpg.4352458dbe3e45768c34516a35894c4a.jpgIMG_2342-105.thumb.jpg.a7f64dc42f465197dfc1bba89b44b923.jpgIMG_2344-106.thumb.jpg.376ddbb4e9db630b74987d8a5bfea53a.jpg

 

-

 

Fortsetter å gnure på

IMG_2406-136.thumb.jpg.e9aa73fd7bfde34820c91bdaa23828f8.jpgIMG_2412-140.thumb.jpg.5aa89304d7ada659b8128f7838f617f4.jpgIMG_2413-141.thumb.jpg.2e6358ae8eb08e6cef9eea91a6543db6.jpgIMG_2415-143.thumb.jpg.4b9a264b84bc9dc3e73f6295e390cde2.jpg

 

-

 

IMG_2432-149.thumb.jpg.3a7688ae0a5b18abf52bd324d3f2102a.jpgIMG_2435-150.thumb.jpg.54636472ae9b7a7229ac2b14b1a4db4c.jpgIMG_2428-148.thumb.jpg.aca630be57113460a9f7782aa0e30ef0.jpgIMG_2427-147.thumb.jpg.eb5042e5ceff7da4e09a61847084f915.jpg

IMG_2436-151.thumb.jpg.95bfb5e23d01894dd9c0114b89fd121f.jpgIMG_2381-128.thumb.jpg.04b43ff4ab4519a74e5ddd98939423fe.jpg

 

-

 

Fant noen blindpassasjerer i baklyktene. Demonterte deksler i bakluker og kom til med trykkluft og støvsuger.

IMG_2462-161.thumb.jpg.11d0653980861103310d28844832d359.jpgIMG_2463-162.thumb.jpg.925d98cd2aabd6a560de61a098600c5c.jpgIMG_2465-163.thumb.jpg.7e73ec748d390004f7fd72ed567c07e1.jpgIMG_2467-164.thumb.jpg.9326c5142b2c5e58cb4bac05dc402a25.jpg

 

-

 

IMG_2444-153.thumb.jpg.eadbc3cef5b005b334700c2f3df8d800.jpg

IMG_2443-152.thumb.jpg.de68d7ff54b83de9f6e98f4ad93499a8.jpgIMG_2455-156.thumb.jpg.2c8cac0812d08d9238337f28290bf2a3.jpgIMG_2457-158.thumb.jpg.b4a2f24136711fd7f709cabf7f098294.jpgIMG_2460-159.thumb.jpg.086dd9e379b512f1ccaed17281d6baef.jpg

 

-

IMG_2461-160.thumb.jpg.a2b567622ed0e7a52f9ac245c47859c0.jpgIMG_2470-165.thumb.jpg.3ee460f0e50ebf392be802a113717e5f.jpg

 

-

 

IMG_2475-167.thumb.jpg.9b3af88bdd0119b5a790df1d2664f6d3.jpg

IMG_2474-166.thumb.jpg.1b3d1fa7410d8fbe88685a58a2f4053a.jpgIMG_2476-168.thumb.jpg.183a9ba3afa7ce14232a1a4a755e4e16.jpg

 

-

IMG_2480-169.thumb.jpg.5cd06d4699e4129dbb63cd1588435206.jpg

 

-

 

Så var det denne siiiinnsyke renningen på venstre bakdør. Slipte den ned med 2000 og så 3000 grit på klosse.

Ser i ettertid at jeg skulle hatt enda mer fokus på å ikke slipe nedunder selve renningen, var redd for å gå igjennom på undersiden og avsluttet.

Fikk dempet den en del, ga meg mens leken var god.

IMG_2489-173.thumb.jpg.efd228bd16690f97298ccfd3a41c3802.jpgIMG_2492-174.thumb.jpg.4de6be18ed96cd93ba8ffa67ef56eb97.jpgIMG_2495-175.thumb.jpg.a256ec37c3df0add4759f1b6160ac3ed.jpg

 

-

 

IMG_2505-178.thumb.jpg.a922d5a205b19d7471c95371ae8a9348.jpgIMG_2506-179.thumb.jpg.a77c687fb49b3cd4fbbdfe3b12820ed4.jpgIMG_2508-180.thumb.jpg.b235c075bf1dc8e5ad967e540f604705.jpgIMG_2513-181.thumb.jpg.5a430e84b9a8c850bfd1d30584d0cb56.jpgIMG_2517-182.thumb.jpg.7d398296e60a6fed5bfafe3c33a96c05.jpg

 

-

 

Bilen ferdig grovkorrigert og klart for finsteget.

Rupes gul pute og Koch Chemie M201 får frem glinsen på glansen :thumbup:

 

IMG_2520-183.thumb.jpg.5ed356019a0d91e9691435f6f60f934d.jpg

IMG_2521-184.thumb.jpg.e005550d303eb988453286dc3575b4d9.jpg

IMG_2524-185.thumb.jpg.192e2dbecf6c5f9f6dc0724381435912.jpg

 

To gode runder wipedown for å klargjøre til coatingen

IMG_2526-187.thumb.jpg.8cf92db3deb6d29da577645a59a00a8b.jpgIMG_2527-188.thumb.jpg.2a8dc7c2312ff2ed6372fd54446cb2b3.jpg

 

-

 

Lakkforsegling

 

Ble enig med kunden om Gtechniq CSL og Exo V3. Har dette på min egen bil og er strålende fornøyd med denne.

Brukte 4 timer på CSL og 3 timer på Exo V3.

 

IMG_2544-197.thumb.jpg.cec748dc460dcd5e7cf9645edf539cf8.jpgIMG_2545-198.thumb.jpg.43bd38227604ad9a33a411d29feed647.jpgIMG_2532-189.thumb.jpg.c358b2d8f01e1340d94b0a0d5ebb0daa.jpg

 

CSL først ut. Noen dråper på påføringspaden og legger i kryss på et lite område. Buffer først av med en mikrofiber, før jeg buffer av i et større område med en ny microfiber. Merker når en begynner å mette den første microfiberen, da går den i en bøtte med Surfex HD.

IMG_2533-190.thumb.jpg.ae32bd784fed8f7e2b9ae138a8acd711.jpgIMG_2536-191.thumb.jpg.6432a1547356a62b5cf02d3681936660.jpgIMG_2537-192.thumb.jpg.1de459f9baa91da8aa85d72d4d7f2fba.jpgIMG_2538-193.thumb.jpg.8d00563406985f831bf756827a3e59e0.jpgIMG_2546-199.thumb.jpg.8ce4653ae1d273343cf43c7cb892f3bb.jpgIMG_2549-201.thumb.jpg.2d1c2f8d12d1bb2c795db1620555b5a8.jpgIMG_2539-194.thumb.jpg.d3ee97a6678af08ce5849af8fd4f4cbc.jpgIMG_2540-195.thumb.jpg.efc57e85f103c70dc337f768b8ccc7f8.jpgIMG_2541-196.thumb.jpg.9b7f716a85de46c99861799e9e6cd47b.jpg

IMG_2548-200.thumb.jpg.4e8f1c74be919e283609a86638c04eb3.jpg

 

-

 

Eier hadde forsøkt seg på eksosrøret selv, uten hell. Det må vi få orden på.

IMG_2558-205.thumb.jpg.a8199d67b56e415d814de0c5dcf6ae99.jpgIMG_2566-210.thumb.jpg.c8d84c1d3a4d68bff09611eadea3aa28.jpgIMG_2577-217.thumb.jpg.d49c0b813599cd9dcb9c9a6a749bed8d.jpgIMG_2578-218.thumb.jpg.9a942918882acd8aa6228e4022aae157.jpgIMG_2580-219.thumb.jpg.c8cfcc3de1b589b9fa6756c7ded37378.jpg

 

-

 

IMG_2562-208.thumb.jpg.0b8bb9bbc87c2242ad664149779f7f0c.jpgIMG_2561-207.thumb.jpg.078a9b2d27a0f78daee05a5511bd45ab.jpgIMG_2552-202.thumb.jpg.a6b3d4bbf4ba0005f706281c000238ac.jpg

 

-

Utførte Ozonsanering, det tok bort en innestengt lukt i bilen. 30 minutter, etterfulgt av 15 minutter med klimaanlegget i gang på resirk.

Noen dysj med CG New Car Smell satt prikken over i`en.

IMG_2525-186.thumb.jpg.d0abb0db179b0877f2e1ff4b01e99f2d.jpg

-

Motorplast i motorrom, CG Bare Bones i hjulhus

IMG_2556-203.thumb.jpg.4a9fcb5332af0b695234f89d5f595e80.jpg

IMG_2557-204.thumb.jpg.4721c289a34c30f4dd9ed4a69530b143.jpg

 

Da var det polering og voksing av 8 felger

IMG_2564-209.thumb.jpg.7bf99e85ecdc12ebac862ada97b2ece2.jpgIMG_2568-211.thumb.jpg.6c93394d0688bf80fa3b36bca26ba9bc.jpgIMG_2570-212.thumb.jpg.ede9cda773f45ea2c2f3f68de6e5dc3c.jpgIMG_2571-213.thumb.jpg.d6dcb6ad5fd910b92b04fc82f086b123.jpgIMG_2572-214.thumb.jpg.1d80d353966a63cbdcf18c9dd5c2e5e7.jpgIMG_2575-215.thumb.jpg.2ce98460f05db354bb7e66755dff7438.jpg

 

Uoffisiell personlig rekord i antall mikrofiber på en jobb :lol:

IMG_2576-216.thumb.jpg.d09c24af515a4bbe044232e3b297ce53.jpg

 

Aquapel ble lagt på alle ruter, har visst ikke bilde av dette

-

 

FERDIGBILDER!

 

IMG_2582-220.thumb.jpg.49d2c03e8d2086737fdd180070d1f46a.jpgIMG_2583-221.thumb.jpg.cfed880ce1d05d9be5cdb329d37556d7.jpgIMG_2584-222.thumb.jpg.1c1b8336a3ad97babee5630896d63bdb.jpgIMG_2585-223.thumb.jpg.c6dd3ac016955da263056b001d11b1e9.jpgIMG_2586-224.thumb.jpg.6c3e74fe31d2402227eda62192fa88bd.jpgIMG_2587-225.thumb.jpg.8f481564bd787a397764d5448aba59d2.jpgIMG_2588-226.thumb.jpg.5a058badaeb2daa91328398925a30a87.jpgIMG_2589-227.thumb.jpg.3e97a1c704597f265f25d1f441b6435d.jpgIMG_2591-229.thumb.jpg.5c29b6f0f46df0e09993291de7092871.jpgIMG_2592-230.thumb.jpg.f14d13045a64f92932b2bb84a18a6486.jpgIMG_2593-231.thumb.jpg.adce4c5a83b9ef7e6969fbf86a2368af.jpgIMG_2594-232.thumb.jpg.09cfe3253995441a167989d93bc822b6.jpgIMG_2595-233.thumb.jpg.62d5e4757a79e944f750f0fd06071d37.jpgIMG_2596-234.thumb.jpg.23eb41a255bd663682c98e1c4d98c945.jpgIMG_2597-235.thumb.jpg.bee2734c51d91dd064114750cc9ab88f.jpgIMG_2598-236.thumb.jpg.c07ecb1ce4e53e4f69516aa8f7f531c1.jpgIMG_2599-237.thumb.jpg.38d5790091290b9eba2da084291aff0c.jpgIMG_2600-238.thumb.jpg.f148dd4a21bd55f12665db6f41856f95.jpgIMG_2601-239.thumb.jpg.cd6eaba524a56fa4f444e7b342484dc0.jpgIMG_2602-240.thumb.jpg.aca1ff6cb7d4c144011418fbae9caccf.jpgIMG_2603-241.thumb.jpg.41bac4711164d24b3c5e1c9f6900ba71.jpgIMG_2604-242.thumb.jpg.540dc48bd03914e148aa7a905e8bae4f.jpgIMG_2605-243.thumb.jpg.0210aea974c4161caad264a644fe0c59.jpgIMG_2606-244.thumb.jpg.85b50edcc67dee3af89abe5d492940ab.jpgIMG_2607-245.thumb.jpg.e86460b3e506eb32f84af05563236189.jpgIMG_2608-246.thumb.jpg.6a974087af04bd629c5f09b618d2a0d6.jpgIMG_2609-247.thumb.jpg.149bd5248b76d04e629a891da2130761.jpgIMG_2610-248.thumb.jpg.86b7c0725373a88b1a3f32baf5b19f6c.jpgIMG_2614-251.thumb.jpg.063400717f5653c7b82fd1542456018c.jpgIMG_2612-250.thumb.jpg.c8e59135f72d854630a720242fa6bb2d.jpgIMG_2616-253.thumb.jpg.86080ac0233769a9425c3e8b3ba3a925.jpgIMG_2615-252.thumb.jpg.80492c85e38d02392397bccdef8583ca.jpg

 

Testet å filme litt med drone, det er første halvdelen av filmen under. 

Holder en knapp på Iphone med 3-axis gimbal for closeup video som dere ser i siste halvdel. Litt på grunn av propellene :rolleyes:

IMG_2618-254.thumb.jpg.94d9d244b44aeb08b8d25d0db6318ded.jpg

 

En liten video av venstre side før/etter grovkorrigering

 

 

Ferdigvideo

Om du ikke orker se hele, spol til 2:16 :fun:

 

 

 

 

Tidsforbruk arbeid: 46 timer

Tidsforbruk S&S: 5 timer :fun:

 

 

Takk for meg, og takk for titten!

 

 

 

 

Endret av FinnIsaksen
  • Liker 10
  • DCN Poeng 34

S&S:  Audi RS4 // Audi RS5 // Audi RS6 // Porsche Cayenne // BMW X1 // BMW X3 // BMW X3 Alpina White // BMW X5 // Mercedes GLC // Audi Q5 // Porsche GT3 CS

 

Garasjen - Isaksen`s RS6

 

Rupes Advanced Level Instructor - Gtechniq Accredited Detailer

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FinnIsaksen
52 minutter siden, Roargutten skrev:

Den lille kjekkasen du kobler på Rupes maskina di for å komme til på mindre områder, hvor får man kjøpt denne?

Og er du fornøyd med den?

 

Kjempe bra jobb, stor tommel opp :thumbs:

http://www.ebay.com/itm/AUTOTRIZ-Nano-Polisher-Kit-2-0-Kit-de-Lustrage-M14-Free-Taxe-/282450169123?hash=item41c3578d23:g:ORwAAOSwpP9Y53OP

 

Den er super når en må få polert trange plasser. Klart, det er begrensninger for hvor mye jobb den klarer å utføre.

Takk ;)

S&S:  Audi RS4 // Audi RS5 // Audi RS6 // Porsche Cayenne // BMW X1 // BMW X3 // BMW X3 Alpina White // BMW X5 // Mercedes GLC // Audi Q5 // Porsche GT3 CS

 

Garasjen - Isaksen`s RS6

 

Rupes Advanced Level Instructor - Gtechniq Accredited Detailer

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FinnIsaksen
11.8.2017 - 13.57, Dennis skrev:

Super jobb og resultat B) :thumbs:

Takk :)

11.8.2017 - 14.11, rogersolmyr skrev:

Topp jobb, og pokal er gitt!

 

Pokal mottatt og satt på peishyllen :thumbup:

23 timer siden, Freakshow skrev:

god damn så lekker jobb! :D
men kjenner jeg trekker på smilebåndet når jeg ser det røde Beiste ditt! :o

Takk!

Hehe.. får nesten slutte å snike den med, tar jo bort fokus fra S&S'n :huh:

10 timer siden, Sondre skrev:

Utrolig bra opprydding på denne :) 

Er det bedre for holdbarheten på G technic produktene og oppbevare de i kjøleskapet?

Takkar ;)

Ikke lest eller hørt om det, så det går nok fint å ha de i romtemperatur. Men har lest at den kan herde litt i flasken om man holder den hele veien å at det bør unngås. I mitt hode går all kjemi tregere ved lavere temperatur, dermed burde de holde lenger i kjøleskap. Spesielt etter åpning. Men godt mulig jeg tar feil, skal sende en mail til Gtechniq å spørre :thumbup:

 

8 timer siden, Gunnarmikal skrev:

Bortimot den beste S&S jeg har lest på DCN, helt rå jobb men også helt latterlig bra satt opp Show & Shine. :thumbs:

Såså :lol: Takk for det, prøver å gjøre det kjekkest mulig å lese gjennom og variere litt på detaljene jeg tar med hver gang. Men har forbedringspotensial og mange tanker om hvordan det kan gjøres bedre. Laget en film av en detail er målet, men er litt vanskelig uten medhjelper 🤔

 

4 timer siden, johnsen90 skrev:

Du er rå! :) 

:lol: :thumbup:

 

3 timer siden, MicroMidas skrev:

Er det meg det er noe rart med, eller er det flere som kjenner antydning til seksuell opphisselse av sånne ferdigbilder??
Nytelse å lese, og enestående resultat! emoji4.png

 Takk, kjekt at du satt pris på bildene :thumbs:

  • Haha 1

S&S:  Audi RS4 // Audi RS5 // Audi RS6 // Porsche Cayenne // BMW X1 // BMW X3 // BMW X3 Alpina White // BMW X5 // Mercedes GLC // Audi Q5 // Porsche GT3 CS

 

Garasjen - Isaksen`s RS6

 

Rupes Advanced Level Instructor - Gtechniq Accredited Detailer

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magnera

Vannvittig bra Finn! Du er på toppnivå, men klarer å heve deg enda litt til hver gang! Imponerende! :D

Kjempeflott jobb med S&S også! :D

 

Certified Rupes Bigfoot System Specialist

Se alt av Show and Shine tråder med mer i bilpleieloggen

S&SHonda Acura NSX Audi A6 BMW 520 Hvit  Fiat Bobil Volvo XC90 BMW 740xd   BMW 320i GT Volvo XC70  BMW 320d  BMW 530i  BMW Z4  Audi A5 Cab  BMW 116i  Volvo XC90  Volvo XC60   BMW 120d  VW EOS  Toyota MR2  BMW 740xd 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk jobb, Finn! 

Gode bilder :D 

 

PS. liker den røde fare i bakgrunn, når handlet du denne? :wub: *RS6 er uten tvil drømmebilen i Missano rød!

  • DCN Poeng 1

-Max-Protect Certified Detailer.

-Autoglaze ambassadør.

-Bilxtra ambassadør.

 

Instagram: heinepeine & jesseninator.

 

Heine Jessen Sørensen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth Nilsen

Meget godt resultat. Liker veldig godt måten du lager tråder på! Veldokumentert og inspirerende.

 

 

Selv om det ikke er en helt sinnsyk korrigering, så mener jeg denne tråden er Hall of Fame-verdig!

 

@truhaa  @Dennis ?

Endret av whiplash
  • Liker 3

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
einarhelge

Ja det her var kvalitet, du er en ærekjær detailer som gjør jobben 100%

Tror den innkjørselen din lukter død&pine, men så ser man den røde bilen og glemmer hvor ille lukten er :fun: 

Min showcase                                                Mine S&S

2017 VW eGolf                                                 S&S 2003 Volvo V70                     S&S 2019 Tesla Model X

                                                                         S&S 2017 Aprilia RSV4 RF            S&S 2012 Mercedes Benz ML      

                                                                         S&S 2017 Volvo XC90                   S&S 2015 Subaru Outback

                                                                         S&S 2000 Porsche 911                 S&S 2017 Tesla Model S

Østergren bilpleie på Facebook                       S&S 2015 Nissan Xtrail

                    

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Super bra jobb! Her ble det tatt hånd om mange detaljer!
Et lite spørsmål, hvorfor valgte du autobahn på eksos og ikke leftover fra coating?

Per Christian Nilsen

CarPro C.Quartz Finest & Professional Sertifisert - Rupes BigFoot Specialist - Fenice Skinnreperasjon sertifisert - Flex Certified - Meguairs Advanced Mirror Glaze - Jotun Yachting Paint School - Autoglym Bilklargjøring - Colourlock Skinnreperasjon

 

BMW E93 320i 08mod

BMW E92 330DAX 09mod

BMW F30 335i ESS tune & MPE 12mod

Audi A3 E-tron 17mod

Lenke til innlegg
Del på andre sider
  • Admins
15 timer siden, whiplash skrev:

Meget godt resultat. Liker veldig godt måten du lager tråder på! Veldokumentert og inspirerende.

 

 

Selv om det ikke er en helt sinnsyk korrigering, så mener jeg denne tråden er Hall of Fame-verdig!

 

@truhaa  @Dennis ?

Lagt den til der nå :) 

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FinnIsaksen
1 time siden, Dennis skrev:

Lagt den til der nå :) 

Takk :fun:

S&S:  Audi RS4 // Audi RS5 // Audi RS6 // Porsche Cayenne // BMW X1 // BMW X3 // BMW X3 Alpina White // BMW X5 // Mercedes GLC // Audi Q5 // Porsche GT3 CS

 

Garasjen - Isaksen`s RS6

 

Rupes Advanced Level Instructor - Gtechniq Accredited Detailer

Lenke til innlegg
Del på andre sider
FinnIsaksen
17.8.2017 - 22.31, einarhelge skrev:

Ja det her var kvalitet, du er en ærekjær detailer som gjør jobben 100%

Tror den innkjørselen din lukter død&pine, men så ser man den røde bilen og glemmer hvor ille lukten er :fun: 

Takk, hehe :)

 

17.8.2017 - 17.25, whiplash skrev:

Meget godt resultat. Liker veldig godt måten du lager tråder på! Veldokumentert og inspirerende.

 

 

Selv om det ikke er en helt sinnsyk korrigering, så mener jeg denne tråden er Hall of Fame-verdig!

 

@truhaa  @Dennis ?

:fun:

 

23 timer siden, Pec skrev:

Super bra jobb! Her ble det tatt hånd om mange detaljer!
Et lite spørsmål, hvorfor valgte du autobahn på eksos og ikke leftover fra coating?

 

Har ikke prøvd dette, fungerer CSL/Exo bra til dette tro?

S&S:  Audi RS4 // Audi RS5 // Audi RS6 // Porsche Cayenne // BMW X1 // BMW X3 // BMW X3 Alpina White // BMW X5 // Mercedes GLC // Audi Q5 // Porsche GT3 CS

 

Garasjen - Isaksen`s RS6

 

Rupes Advanced Level Instructor - Gtechniq Accredited Detailer

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...