FinnIsaksen 1 044 Skrevet 5 September, 2017 Rapporter Share Skrevet 5 September, 2017 (endret) Audi RS6 - Gutedraumen - - Hei og velkommen til denne loggen! Flere har etterspurt en S&S av en hissig rød sak som stadig sniker seg med på bilder i mine S&S. Som sikkert mange kjenner til, så blir det ikke alltid like lett å prioritere egen bil med en full sammenhengende S&S. Jeg går heller for å ta litt å litt om gangen og prøver å oppdatere litt her etter hvert Så litt info om bilen! Dette er en Misano Rød Perleeffekt 2013 Audi RS6 som ble importert i 2016 av Pettersen Autoimport. Den hadde da 13000km på telleren og ble solgt til en på østlandet. Det ble da installert Milltek Resonated Cat-Back eksos og chippet til steg 1. Originalt er det 560hk/700nm, steg 1 skal gi 690hk/860nm. Bilen er nå rundet 41000km. - Det ble foretatt en ordentlig grundig vask på 3 timer etter bilen var kommet hjem. Inngrodd asfalt, bremsestøv og lite beskyttelse gjorde det til at dette ble en større jobb enn forventet. Første gang hjemme i garasjen, nyvasket - Lakk inspeksjon Når jeg var å kikket på bilen for første gang var den våt og skitten. Jeg klarte allikevel å se at lakken var i dårlig tilstand. Det var et Koch Chemie 1-K Nano klister på innsiden av døren, men jeg kunne se mye vaskeriper. Etter første nedvask ble den tatt inn i garasjen for inspeksjon. Ikke slik en ønsker å se lakken på en drømmebilen. Uken etterpå fikk jeg polert panser, tak og bakluke. Legger Koch Chemie 1-K Nano på hvert panel etter som jeg har korrigert de, slik at de har en grei beskyttelse. Planen er å finpolere og legge Gtechniq Crystal Serum Black og ExoV3 når alle paneler på bilen er korrigert. Hardheten på lakken vil jeg si er medium pluss. Litt diverse bilder Panser etter 3-stegs polish og 1-K Nano Så ble jeg første karen i byen med personlig bilskilt. En slik type bil og skilt kan jo provosere noen og enhver - Får en ledig stund og polerer opp all karbon med Rupes Ibrid Nano og Autotriz Nano 2.0. Ekstremt utilgjengelige krinker og kroker, særlig på diffuseren bak. - Jeg er veldig glad i karbon detaljene på denne bilen, å likte ikke de matte sølvdetaljene på diffuser fremme og bak. Tenkte at "jaja, 30 lapper så har jeg de i karbon". Gleden var dermed ekstrem når jeg ved nærmere inspeksjon fant ut at dette bare var foliert karbon! Wohoo! - Fikk slengt på sorte klister fra Norgesmerket da de blå merkene skjemmet utrolig mye på denne bilen. Fikk det ikke helt til på bakskiltet, så der har det begynt å løsne. Bestilt nye så får prøve igjen. - Bilen ruller på Michelin Pilot Super Sport, kanongode dekk. Bestilte 1" høye dekkbokstaver fra Tirestickers.com, som jeg monterte på ca. 2,5 time. Bra lim og gode instruksjoner, tommel opp - Har drømt om denne bilen flere år og hadde det helt klart for meg hva som skulle gjøres. Milltek eksos fra turboen og helt bak skulle det være, derfor var det jo greit at denne hadde allerede cat-back. Liten soundcheck fra cat-back med midtre lyddemper. Ble veldig mye mer lyd ETTER dette. Åpne downpipes, 100-cellers racecat under, non-resonated midpipes og bakre del ble konfigurasjonen. Disse ble montert en koselig fredag ettermiddag/kveld i garasjen, ingen i nabolaget sov da jeg fyrte opp bilen kl 22. Om de sov, så fikk de seg en Ingolstadt vekkerklokke. - Jeg synes ikke det passer inn med krom eksostupper inne i karbondiffuseren. Synes denne bør være karbon eller sort. Da det koster 10k for en i karbon og 79,90 for en boks varmebestandig lakk, ble det gjerrigknarken i meg som vant denne gang. Stussene ble syrebadet et par timer, deretter en time i Teerwasche, en god skylling i prewash B og deretter avspylt og blåsetørket. Spraylakkert og bakt i ovnen en halvtime på 160 grader. En enorm forbedring i mine øyne - Nok en ledig stund, brukte 3 timer på å korrigere og forsegle venstre fremdør Autotriz for å komme til de trangeste partiene Maskerer innsiden av håndtaket når jeg mener dette har fått nok KC Heavy cut har laget litt mikroriper etter grovkorrigering, ordner dette med et finsteg. - Luftinntaket på disse bilen er veldig restriktive, det ble dermed bestilt et Forge intake kit. Det ble rengjort og satt inn med Koch Chemie 1-K Nano før montering. Nå ligger en Forge Intercooler å venter på installering, før det blir ny software. Satser på å ende på rundt 750hk/1050nm. - Forsettelse følger... Endret 6 September, 2017 av FinnIsaksen 20 19 Siter S&S: Audi RS4 // Audi RS5 // Audi RS6 // Porsche Cayenne // BMW X1 // BMW X3 // BMW X3 Alpina White // BMW X5 // Mercedes GLC // Audi Q5 // Porsche GT3 CS Garasjen - Isaksen`s RS6 Rupes Advanced Level Instructor - Gtechniq Accredited Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A. Gaastjønn 773 Skrevet 5 September, 2017 Rapporter Share Skrevet 5 September, 2017 Drømmebilen dette! Godt utført arbeid Siter Gooselake Detailing på Facebook S&S Jonsered Gressklipper - S&S Volvo V70 - S&S Audi A8 - Audi A4 Allroad - S&S Mini Countryman - S&S Audi A6 - HD Forty Eight "The Vibrator" Min Audi A6 - Min bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Punisher 100 Skrevet 5 September, 2017 Rapporter Share Skrevet 5 September, 2017 Perfekt familiebil!! Herøige bilder og ikke minst lyd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy 20 Skrevet 5 September, 2017 Rapporter Share Skrevet 5 September, 2017 Drømmebil, med riktige oppgraderinger 😍😍 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaw 300 Skrevet 6 September, 2017 Rapporter Share Skrevet 6 September, 2017 Steike så rått Siter Part time detailer at Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins Dennis 546 Skrevet 6 September, 2017 Admins Rapporter Share Skrevet 6 September, 2017 Rå bil og arbeid Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polsokk 355 Skrevet 6 September, 2017 Rapporter Share Skrevet 6 September, 2017 Nyyyydelig Siter Estelle - Sølv '87 Peugeot 309 gti, Blue Velvet - Måneskinnsblå '16 Audi A6 allroad quattro 3.0 tdi, Sugarbabe - Teak brown '13 Audi A5 SB 1.8 TFSI, Bleieraceren - Hvit perlemor '10 Peugeot 5008 1.6 tdi Snødronninga - Ibishvit '08 Audi A4 2.0 tdi, Den Røde Fare - Brilliant rød '04 Audi A3 1.6, Veltepetter - Grønn Metallic '98 MB A Klasse 1.8, Trillebåra -Blå metallic '95 Peugeot 306 Gocarten 88 (2stk) Rød Peugeot 205 XS Raggarvogna 72 Grønn metallic Volvo 164 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey 769 Skrevet 6 September, 2017 Rapporter Share Skrevet 6 September, 2017 Helt rå RS6, hjelper også på med cleane mods Var så heldig å få prøve en RS6 av en som lot meg "teste" den litt også, og fy faen til de går[emoji108]Tenker bare hvor mye sykere din blir med +1000nm!Er jo viktig at naboene får med seg nye eksosen og... [emoji23] Siter Max Protect Certified Detailer. Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8 Nå: BMW F20 116i Estoril blå II Biltråd Instagram: rune_w_h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Makki_ 1 099 Skrevet 6 September, 2017 Rapporter Share Skrevet 6 September, 2017 1 Siter Makki's CarSPA Koch-Chemie®: Excellence for Experts Colourlock®: Get the best out of your leather! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conkey 713 Skrevet 6 September, 2017 Rapporter Share Skrevet 6 September, 2017 Utrolig flott bil. Stilig når ungene må utstyres med nakkeslengkrage før man kjører ut fra barnehagen[emoji6] 1 Siter Min Produktlogg Bilpleielogg [twitter]samfunnspsyk[/twitter] 2013 BMW 525d XDrive 2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S2012 Ford Fiesta 1.252011 Mazda 6 2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde1999 Volvo V70 2.0LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow 724 Skrevet 13 September, 2017 Rapporter Share Skrevet 13 September, 2017 jeg hakke ord engang! Siter Max Protect Certified Detailer Freakshows E39 530DAT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FinnIsaksen 1 044 Skrevet 24 September, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24 September, 2017 En liten soundcheck, prøver å få frem forskjellen på å ha rake rør eller lyddemper på midten. Lager mye lyd uansett Var på Audi Club meet på Rudskogen i dag, en kar som har knipset et bra bilde av meg i aksjon Nå skal bilen hjem å få Forge intercooler kit installert, deretter til Kvål Auto i Sandnes for custom remap. Satser på 730-740hk/1050nm 13 Siter S&S: Audi RS4 // Audi RS5 // Audi RS6 // Porsche Cayenne // BMW X1 // BMW X3 // BMW X3 Alpina White // BMW X5 // Mercedes GLC // Audi Q5 // Porsche GT3 CS Garasjen - Isaksen`s RS6 Rupes Advanced Level Instructor - Gtechniq Accredited Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnsen90 649 Skrevet 25 September, 2017 Rapporter Share Skrevet 25 September, 2017 Haha drøyt ass Siter Facebook & Hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oekern 1 Skrevet 5 November, 2017 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2017 Helt rått ! Håper så inderlig jeg får muligheten selv til og eie en slik bil engang. Venter i spenning på flere oppdateringer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FinnIsaksen 1 044 Skrevet 5 November, 2017 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5 November, 2017 (endret) En liten oppdatering Ikke fått gjort noe mer utvendig, men har montert en ekstra radiator som bedrer kjøleeffekten på varmeveksleren til ladeluften. Bilen har så vært en tur hos Kvål Auto i Sandnes og fått et nytt map og kjøring i dyno. Dyna-pack er kjent for å ikke gi «snille tall» så dette er bra. 638hk/913nm på nav tilsvarer ca. 740hk/1000nm. Kurven som er litt lysere indikerer effekt før remap. Adapsjonstiden er opptil 50 mil, så om den blir benket på nytt om en stund så gir den muligens litt mer. Å ja, det flytter seg Endret 6 November, 2017 av FinnIsaksen 10 1 1 Siter S&S: Audi RS4 // Audi RS5 // Audi RS6 // Porsche Cayenne // BMW X1 // BMW X3 // BMW X3 Alpina White // BMW X5 // Mercedes GLC // Audi Q5 // Porsche GT3 CS Garasjen - Isaksen`s RS6 Rupes Advanced Level Instructor - Gtechniq Accredited Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnsen90 649 Skrevet 5 November, 2017 Rapporter Share Skrevet 5 November, 2017 Drøyt Siter Facebook & Hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins Dennis 546 Skrevet 5 November, 2017 Admins Rapporter Share Skrevet 5 November, 2017 Kan tenke meg denne er morsom å kjøre og sparker unna med de tallene ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FinnIsaksen 1 044 Skrevet 22 Januar, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22 Januar, 2018 (endret) Tid for en liten update og bildekavalkade Bilen fikk husarrest i midten av Desember og fikk slippe ut av hiet i går 5 uker senere. Jeg har korrigert lakken på samtlige deler, dette var en god del jobb. Grovsteg: KC H802 og Rupes blå MF Finsteg: KC F501 og Rupes gul pute Lakkforsegling: Gtechniq Crystal Serum Ultra + ExoV3 Brukte ca. 80 timer totalt Enjoy! Oi, polish sprut i grillen Spesielt fornøyd med dette bildet Deilig å se hvordan hjulbuene bak sveller ut! Lyktene er ikke korrigert, blir tatt ved en annen anledning Endret 1 Februar, 2018 av FinnIsaksen 16 7 Siter S&S: Audi RS4 // Audi RS5 // Audi RS6 // Porsche Cayenne // BMW X1 // BMW X3 // BMW X3 Alpina White // BMW X5 // Mercedes GLC // Audi Q5 // Porsche GT3 CS Garasjen - Isaksen`s RS6 Rupes Advanced Level Instructor - Gtechniq Accredited Detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben 6 Skrevet 22 Januar, 2018 Rapporter Share Skrevet 22 Januar, 2018 Er så drømmebil, en jeg kjemner har en rs6 v10er med full mtm pakke (ikke den som ligger til salg nå) og det er noe av det råeste jeg har sett og hørt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The Punisher 100 Skrevet 22 Januar, 2018 Rapporter Share Skrevet 22 Januar, 2018 Helt rått! Ikke mer å si! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.