Gå til innhold
FinnIsaksen

S&S - Isaksen Detail // BMW X5

Recommended Posts

FinnIsaksen    784
FinnIsaksen

BMW X5

- Børstevask Edition -

 

 

IMG_1577-197.thumb.jpg.77cabb022721eb75e5db8605a5d0ef0f.jpg

 

Hei og velkommen til denne S&S!

 

Dette omhandler en BMW X5 som har hatt en tur og hundre for mye i børstevasken.

Innvendig var bilen veldig bra, i sterk kontrast til utsiden.

Det ble avtalt en full shine av bilen, med spesielt fokus på lakken.

 

-

Bilder ved ankomst

 

IMG_1317-3.thumb.jpg.365aa20054d035d4c89db2a14785a808.jpgIMG_1319-5.thumb.jpg.9e32d1a01e12aa56df7a664f09230152.jpgIMG_1320-6.thumb.jpg.c914ad32426158baf0229aab85551fa6.jpgIMG_1321-7.thumb.jpg.22950b81009fbb022ecdc7f447d19e0d.jpgIMG_1318-4.thumb.jpg.4dda979508d145706385cfcdc04201e5.jpgIMG_1322-8.thumb.jpg.27eb0e40ed45ce2c1c69fe308b171fab.jpgIMG_1316-2.thumb.jpg.25b44554f39a10e908aeb2a4159ddd51.jpg

 

-

 

Vask

 

Vask ble utført DCN style

KC Felgenblitz på felger

KC Teerwashe fra vinduer og ned, samt hele bakenden

Surfex HD 1:5 på hele bilen

Skummet ned med Nerta Active Diamond Foam

Avspylt og påført Iron X jernutfeller

Berøringsvask med KC Aktivwasche

IMG_1325-9.thumb.jpg.42a1de05ae9349558e83608c5b6c7cf4.jpgIMG_1327-10.thumb.jpg.ffe0a0279c1ad09b4127351a2b0de6b6.jpgIMG_1328-11.thumb.jpg.efb0605a424863770390b4d832556978.jpgIMG_1330-13.thumb.jpg.106dbc8c05862354d8d98fbd1cc1ea7d.jpgIMG_1331-14.thumb.jpg.1b97f735b5ae4d51a6310d509532fcc5.jpgIMG_1333-15.thumb.jpg.7970e549fb7a9632bae0529bc7ec5c83.jpgIMG_1335-17.thumb.jpg.6ee54c050af16fcc209f2dd8ed0b0323.jpgIMG_1336-18.thumb.jpg.a6b5fbbe590bf59fb3b05307fa2d3901.jpgIMG_1337-19.thumb.jpg.2136c51d1fb42b332990935b5998446e.jpg

 

-

 

Tørket med Fireball Twist tørkehåndkle.

Trykkluft brukt for å få ut vannet fra krinker og kroker, samt inn under pakninger etc.

 

Alle plast- og gummidetaljer ble så maskert

IMG_1373-47.thumb.jpg.cb16aac5fde604e9255c2d6c6cc94e9a.jpgIMG_1376-50.thumb.jpg.d1ad9413a269cd00f0c638d54ee2e802.jpgIMG_1377-51.thumb.jpg.264e0d562ab8694a2b47550f11d8a498.jpgIMG_1378-52.thumb.jpg.8a74f4eba9d3955416745f47545c18c5.jpg

 

-


Ruteforsegling

Leter etter den optimale rekkefølgen på hva som bør gjøres først og sist. 

Denne gangen ville jeg prøve å bli ferdig med ruteforseglingen med en gang

To ampuller Aquapel ble lagt på alle ruter inkludert panoramataket.

IMG_1338-20.thumb.jpg.93520cc9d426221c2556e1564d263f10.jpgIMG_1380-54.thumb.jpg.babb73782e258bdb1820d139a475769b.jpgIMG_1381-55.thumb.jpg.3919d14886a18f60f0e5d4a7457a0bb6.jpg

 

-

 

Lakktilstand

Da var vi kommet til det spennende punktet, lakkens sanne tilstand skal frem.

Som antydet av eier og observasjoner under vask skulle tilsi, så var ikke dette et spesielt kjekt syn. Stålsett dykk.

IMG_1343-24.thumb.jpg.9b9c4311774015c178e22d2e0035080a.jpgIMG_1344-25.thumb.jpg.cfc2d6e81fbbcaa66335b5bb5d7fedfc.jpgIMG_1347-26.thumb.jpg.5cf8f5f5f21aba0366cee63e49f709d1.jpgIMG_1349-27.thumb.jpg.f41ea377177729fbe0eebc69e023673f.jpgIMG_1351-28.thumb.jpg.8fd1de481687229638952980a8632309.jpgIMG_1354-31.thumb.jpg.8d55d4839648535ce7df8e9660da17f6.jpgIMG_1357-33.thumb.jpg.c53b80c3d5562c0a86d8f8e06eb14ac3.jpgIMG_1361-37.thumb.jpg.52c759c9c03f4b6493c9b4ffe3700ffb.jpgIMG_1362-38.thumb.jpg.87f7f72b476e5d7f828d8e25d7727944.jpgIMG_1363-39.thumb.jpg.ff46ac8d1d38ad1556efca0a1c6a2b9b.jpgIMG_1365-41.thumb.jpg.888287ed13147095c92d2bd561fd87ea.jpgIMG_1367-43.thumb.jpg.e99d55f84b72e0ec309c60480a24dce6.jpgIMG_1371-46.thumb.jpg.ba68497d08ebac43f0e38cc1ece505f8.jpg

 

Hellige dykker. Mer enn nok å holde på med de neste 4 dagene her altså :blink:

 

-

 

Lakkanalyse

 

Med tanke på at børstevasken har klart å lage såpass mye ugang forventet jeg en lakk i medium hardhet.

Lakkdybdemålinger viste stort sett målinger på 100-135my. Bunn notering på 90my neders på dørene venstre side.

Ved å måle på innsiden av dørene og finne 70-90my, gir dette meg en god indikasjon på klarlakkens tykkelse

og at bilen ikke har fått fjernet klarlakk av polering tidligere.

IMG_1382-56.thumb.jpg.1a8feea8265a78988dcab5154602ba51.jpgIMG_1385-59.thumb.jpg.8e7a3c5f9c42cb32aaec5c8ea5ac0888.jpgIMG_1388-61.thumb.jpg.0348ac40c9b4ecd393f4addd1e42f992.jpgIMG_1389-62.thumb.jpg.67cae3e0492fce1cd72eb73f837ead87.jpg

Sjekk børsteripene her!
IMG_1390-63.thumb.jpg.253f367608f4d4fd116a9e924d7e4eb3.jpgIMG_1394-65.thumb.jpg.41112b1bb0fcd79d001716bd50821fe3.jpgIMG_1395-66.thumb.jpg.4322871d8c05921e2c8f037dbb890e14.jpgIMG_1396-67.thumb.jpg.f119153281720ca373c1395741889d8c.jpgIMG_1398-69.thumb.jpg.5d49755d340d322991dc9c296ca05ba1.jpg

 

Inne i dørkarmene

IMG_1506-145.thumb.jpg.c3ce97668c2b8b1ddad40dc1af1339d5.jpgIMG_1507-146.thumb.jpg.d2b9073958e1732b457211d492abde53.jpgIMG_1508-147.thumb.jpg.277eec6c205f75fd914eda81dd3b8d5d.jpg

-

 

Kombotesting


Her var det klart at jeg måtte ha noe som kuttet bra. Jeg gikk for den groveste komboen jeg har, Koch Chemie H8/02 og Rupes Blå MF.

IMG_1402-71.thumb.jpg.49d5c107deb5a8d2c532d664afe94205.jpg

Primer paden godt

IMG_1403-72.thumb.jpg.705e5e24bf11ad6e3aa7e142433141c5.jpgIMG_1405-73.thumb.jpg.720f298c5590f2d60823d24e946b4d71.jpg

Som forventet så etterlatte den seg en skikkelig haze og et univers av microswirls.

Disse er ekstremt tynne, og med et finsteg vil finishen bli meget bra.

IMG_1408-74.thumb.jpg.958b5bc9f14ba32f79277e0a99705b1a.jpg

Primet opp en Rupes gul pute med Koch Chemie M2/01

 IMG_1484-123.thumb.jpg.06707455f3a9c54e22d80a1e435769f0.jpg 

Dette ble en kjempegod og effektiv 2-stegs.

Grovsteget kuttet tilstrekkelig og finsteget etterlatte seg en magisk avslutning på den avslørende lakken i tett sort utførelse.

 

IMG_1409-75.thumb.jpg.3ef5ed933e8fbd458636374141905a54.jpg

 

-

 

Da var det bare å spa på. Først grovsteg over hele bilen, deretter finsteget.

Superfornøyd med den nye arbeidsplattformen fra den lokale byggsjappa.

Dette er en høy bil så det er godt å ha en god arbeidsplattform med litt lengde på, så en slipper å flytte på en krakk hele tiden.

Rupes mini i aksjon på øvre stolpe.

IMG_1417-80.thumb.jpg.735cdf2cf40018976ca0cc82a0a8d6ec.jpg

 

Videre korrigering, her etter grovsteg høyre bakstolpe

IMG_1418-81.thumb.jpg.6b50e5f21b89ea56aa8b78b72863b51b.jpg

 

Etter finsteg

IMG_1421-82.thumb.jpg.b11bbba12a9fc28d42eab3bc16a16553.jpg

 

IMG_1429-88.thumb.jpg.f364a76c93d01e4d9232b0faa70bbb5c.jpg

 

Fortsatt litt å gå på her etter 4 pass, mulig det hadde vært bedre å tatt et mellomsteg med en litt grovere polish enn M2/01.

Men kom i mål til slutt på alle paneler.

IMG_1432-89.thumb.jpg.dd0c52e9995eb6f9aaefb33be61acf03.jpgIMG_1433-90.thumb.jpg.d82fd9ef2e1541bd64d00190ca15ce18.jpgIMG_1435-92.thumb.jpg.85412dbfd752c2f262ebe41d3523b857.jpgIMG_1441-94.thumb.jpg.19eab586847665f1b8ca85ff16f487cb.jpgIMG_1443-95.thumb.jpg.2892bf059b551d30292463deddecf40a.jpgIMG_1444-96.thumb.jpg.05beae6a93e6576cb2856f0b8ca98f19.jpgIMG_1450-99.thumb.jpg.693bd0bc2ff8af721aa4e0d890dfadec.jpgIMG_1452-101.thumb.jpg.ad230b786f52a691e95cba83d0b98164.jpgIMG_1458-104.thumb.jpg.b590dddb89c8522d8f831d4d0738d940.jpg

 

En del merker under dørhåndtak. Disse ble utbedret med skumcone på drill.

Finner ikke ferdigbildene på disse, dere får ta meg på ordet at det ble greit :thumbup:

IMG_1425-86.thumb.jpg.1ec052dc55fc74133f40235380520fea.jpgIMG_1426-87.thumb.jpg.4031411e34c40eb14f59d1b2a1241094.jpg

 

Noen RDS og et merke fra annen bildør som måtte graves litt i med 3000 grit før grovsteget

IMG_1460-106.thumb.jpg.ee29b1cf6a94044439126a8aa3f37117.jpgIMG_1463-108.thumb.jpg.24afe6a69023ea54dc14dba1209b2344.jpg

 

IMG_1464-109.thumb.jpg.6d8da3ba902a7bafc63c18f30f223e97.jpgIMG_1471-114.thumb.jpg.6ba8063e967e2ddd65e9696e3b3d3657.jpgIMG_1475-117.thumb.jpg.320c0a68bd08bb809a5afc19c9ce7043.jpg

IMG_1513-151.thumb.jpg.b0a874ae1eb6aae4b1e3ecdc2a537c07.jpgIMG_1515-153.thumb.jpg.468e9910b5931c89c082b43ba67747be.jpgIMG_1517-154.thumb.jpg.99b9f04dd72ef32fbc953797fcce1dd7.jpg

 

Det ble fjernet 2-3my på øvre halvdel av bilen. Ca 4-5my på nedre halvdel.

-

Skade på frontfangeren gjorde at fanger ikke ble lagt hele sjelen. Dette pga. mulig omlakkering, men fikk dempet det litt.

IMG_1479-120.thumb.jpg.4200210344135bf47133fb37d5e29553.jpgIMG_1482-121.thumb.jpg.3f767806fb33b58954e9d51e797aaec6.jpg

 

Innsiden av dører/dørkarmer hadde meget tynn lakk, nede i 64my. Dermed ble det kun kjørt finsteg her, men det ble veldig bra.

IMG_1505-144.thumb.jpg.a200f590c0a2a872ed4a2e42804e9fbd.jpg

-

 

Grovsteg og finsteg ferdig kjørt

IMG_1485-124.thumb.jpg.5eb32473d206f8c9252fa50d9be06def.jpgIMG_1486-125.thumb.jpg.2d704b5d9f8d02a670efd7446bcbf545.jpgIMG_1489-128.thumb.jpg.83a282f32052c57fd40a6127a53bae2a.jpgIMG_1490-129.thumb.jpg.206110e02acee3219ab9f90faa9cd4fe.jpgIMG_1492-131.thumb.jpg.f3e8a85153acf4337edfcde33868c622.jpgIMG_1494-133.thumb.jpg.a4d22d787d4023f6268b8be09d3ead90.jpgIMG_1496-135.thumb.jpg.a01c59b22605f3efa38876380e183da0.jpgIMG_1497-136.thumb.jpg.b69733fef8b15ccc6a7b341352dc0cf6.jpg

 

-

 

Koch Chemie 1K-Nano er en sikker vinner. Det ble tatt 2 runder wipedown med Rupes D201.

Men først, en liten boost til blodsukkeret

IMG_1510-148.thumb.jpg.92640244f1a30b93c8734adcb1cba8fb.jpg

IMG_1499-138.thumb.jpg.7606659c1ecd88f5d492830a11af225b.jpg

IMG_1501-140.thumb.jpg.6933bbbf02845fd94163b526a50ea0af.jpg

Swisswax skumpad ble brukt for å påføre i trange områder
IMG_1502-141.thumb.jpg.1d5032b68ea09973f8988e1c82ecd31f.jpgIMG_1503-142.thumb.jpg.6d63fd6d7939f59eda35b1e5b17dd231.jpg

 

-

 

Innstegslistene hadde en del inngrodd rust fra bremsestøv. Det meste ble løst opp av jernutfeller, men etter 6-7 runder med dette under vasken besluttet jeg å ta det manuelt. Plastbarberblad for å løse opp skitt rundt gummiknotter og Autosol på MF klut for å ta aluminiumen.

IMG_1518-155.thumb.jpg.1fbcaab0964bc5f65e03711fd072ae0d.jpgIMG_1519-156.thumb.jpg.14b5446e368b883c58f2e0b93e026062.jpgIMG_1520-157.thumb.jpg.2158f323ea8797daafff1267909acbd1.jpgIMG_1532-160.thumb.jpg.da7ffc17d5aeb0b03e64cc81c15e25c7.jpg

 

Autosolen tiltrekker seg tydeligvis en av naturens krigere. En skikkelig drylerveps. Og jeg som er hyperallergisk da.

Neida. Joda. Neida.

IMG_1526-158.thumb.jpg.52cfcb125121b44f4b38975054f02d15.jpg

Han fikk leve til å stikke en annen dag, å ble sluppet ut i det fri.

Der ute sto det en annen hissig veps :P
IMG_1529-159.thumb.jpg.30a75bf92f74fb1562f11bf7d5539283.jpg

 

Siden jeg først var i gang med Autosol, tok jeg en runde på stussene

IMG_1533-161.thumb.jpg.4c3875bd274feffc66512846d34fd3e2.jpgIMG_1536-162.thumb.jpg.8527978787755507dd42e68facfa76bc.jpg

 

Gikk litt maskeringstape her :lol:

IMG_1511-149.thumb.jpg.f23d2776413e1b9402ad096f95fe5a93.jpg

 

-

 

Ble litt poleringsstøv, greit å få dette bort fra alle krinker og kroker så bilen ble tatt ut for nedvask.

Edit: Coatingen har nå fått herdet 4 timer, skal være herdet etter 1 time.

Bilen ble dynket i Surfex HD 1:20 og skummet ned med Nerta Active Diamond Foam.

IMG_1550-173.thumb.jpg.06d6ac4dc67ff0a511f48aeea44b4ce7.jpgIMG_1551-174.thumb.jpg.9959dd6da5c36aa9f6d47edaf928f5da.jpgIMG_1553-176.thumb.jpg.dd3987b788dda83da7f3ea6f4d05e09e.jpgIMG_1555-178.thumb.jpg.6ab132d8ba050eaf9c7471e8cac3b871.jpg

 

Avspylt og håndvasket med Koch Chemie Nano Magic Shampoo. Eier fikk også med seg en slik flaske for vedlikeholdsvasken fremover.

Samt en kanne Surfex og Teerwashe :D

IMG_1556-179.thumb.jpg.4c76693e09d398a78965820b3d66b76c.jpg

 

Bilen ble tatt inn for avtørking, ta kunne jeg ikke dy meg og måtte fleske til med noen beading bilder

IMG_1557-180.thumb.jpg.28850ab569c817ef88e5338dfa5e4dab.jpgIMG_1559-181.thumb.jpg.37e6f4b0748a5894de5aa47ab7e47c82.jpgIMG_1562-183.thumb.jpg.65ae6705d843ab32df065757524e1218.jpgIMG_1564-184.thumb.jpg.7e69abc1326727778680751e906cbefc.jpgIMG_1568-188.thumb.jpg.55a6194d2254fc0b47f5d44a249a6120.jpg

 

Avtørking

IMG_1570-190.thumb.jpg.d60a35fccbc8dfd59d319554691e18d8.jpg

 

-

 

Interiør

Her var det ganske bra, men det gikk litt tid her også.

 

Skitt fra halve frontruten innvendig

IMG_1542-167.thumb.jpg.f8b6789bef20e85444b163ffb49b8706.jpg

 

Støvsugd i samarbeid med SonicScrubber fikk irritert ut smuss fra alle krinker og kroker og sendt det inn til de evige støvmarker

IMG_1548-172.thumb.jpg.ab9d7a9571a3e4d2f42e6d9da903793d.jpg

 

Fikk endelig testet ut steameren, du verden for et fantastisk verktøy!

IMG_1540-165.thumb.jpg.9442c7017946f28b0b78a290e0c609e5.jpgIMG_1541-166.thumb.jpg.b7f5fbf45a8d73743adaed1a6ea86fa5.jpgIMG_1544-169.thumb.jpg.e34ad4032effb24e80386d789a28fcb3.jpgIMG_1545-170.thumb.jpg.c89dc80305395a0934d2217c1b87a4ec.jpgIMG_1547-171.thumb.jpg.8956f4e0c540769705f7b18bc46bb712.jpg

 

Skinnet renset og beskyttet med Colourlock produkter

IMG_1144-210.thumb.jpg.910e14d2bcb33ddf0ca8fe7f04df8ad0.jpg

IMG_1571-191.thumb.jpg.834cf7e763eec66d0d54fce8082a7750.jpgIMG_1573-193.thumb.jpg.88112c1b9ed5f6dacea987401fcdced8.jpgIMG_1575-195.thumb.jpg.5825e80233c70063b11e49a3c7e67c0b.jpg


Til slutt ble det utført Ozonrensing av bilen. Ozongenerator fikk gå i 15 minutter, deretter 10 minutter med klimaanlegget på full viftehastighet i resirkulasjon.

Deretter ble garasjeporten åpnet og bilen luftet ut i et par timer.

-

Som dere har sikker har merket ble det ikke noe arbeid på felgene. Disse hadde ødelagt klarlakk på den børstede alukanten, samt mye skader.

Eier snakket om nye felger, dermed ble disse nedprioritert da jeg uansett ikke hadde hatt tid til å renovere disse.

 

Plastdetaljer og gummi er nå satt inn med Koch Chemie Gummi/Vinyl fornyer.

Tireshine, kjekt når en nærmer seg slutten.

IMG_1574-194.thumb.jpg.d91217c858832aafef66a697b5a5ba43.jpg

 

Gikk litt microfiber og pads som alltid

IMG_1629-245.thumb.jpg.079bad1530fd3b7bcf9a70dc738d4989.jpg

 

-

 

Og så var det ferdigbildene da!

Meget ustabilt vær, så får bare beklage at det kom noen regndråper med på bildene.

Det var en intens halvtime med å springe rundt å tørke, ta et par bilder, rinse repeat ^_^

 

IMG_1576-196.thumb.jpg.715f7e6984071dab35cfe7896d90578f.jpgIMG_1577-197.thumb.jpg.bfac2a186757b77007767639c258223c.jpgIMG_1578-198.thumb.jpg.69b28d22c90a61d321e50dce5379546a.jpgIMG_1579-199.thumb.jpg.fbd439e0db2f70ae5d2f3dafed7ff22d.jpgIMG_1581-200.thumb.jpg.3bf5012143743c09fafa21e7cae45b7c.jpgIMG_1582-201.thumb.jpg.b74590927a18e756b2f7e398f11d157e.jpgIMG_1583-202.thumb.jpg.b88bf57bc888d030400d91051e3d87fd.jpgIMG_1584-203.thumb.jpg.4dd74341b9267d614ef01d8e34d624fa.jpgIMG_1585-204.thumb.jpg.975997b054814fb6c1b348214dfd3864.jpgIMG_1586-205.thumb.jpg.81ac933e428b35c7de464f889e9cb5bb.jpgIMG_1587-206.thumb.jpg.ff39e9b27f1c4816e5e74870e1721c4b.jpgIMG_1588-207.thumb.jpg.dd2b7a6f1a143b065e496158c3706be8.jpgIMG_1591-210.thumb.jpg.4ade2348dad547ae0db90a066732ad6f.jpgIMG_1592-211.thumb.jpg.4539a159158c701f6d0b5bdf9e56e659.jpgIMG_1594-213.thumb.jpg.f5a6069150bcb8349adb7042c5154d7f.jpgIMG_1595-214.thumb.jpg.83f320851dfdd4060f7a2a3adb4a1d01.jpgIMG_1597-216.thumb.jpg.eb67e36103ac8bb4b13b7a336553e9da.jpgIMG_1598-217.thumb.jpg.b840888e9a8f3f1b2c4232ce733972cb.jpgIMG_1601-220.thumb.jpg.9adc43df1eb46162c1056ac1278b4f71.jpgIMG_1602-221.thumb.jpg.f20403ee39f14faa43e29a3ed1a617eb.jpgIMG_1603-222.thumb.jpg.9148b28e7ff3bf05a17301c2a012e437.jpgIMG_1604-223.thumb.jpg.0da3c5e5aac2c1b39dbab37977eeba04.jpgIMG_1605-224.thumb.jpg.12459e7cda07cff3481e96cd0bd824d5.jpgIMG_1606-225.thumb.jpg.38e230d5556f75a62b85af8d85a05178.jpgIMG_1607-226.thumb.jpg.e645337f4bbfec32b8b3a6fb566d67a3.jpgIMG_1612-231.thumb.jpg.189624aa77acb5f016ac31f9d2a02e2c.jpgIMG_1616-232.thumb.jpg.69d5710bc8f5be9a0d27f4b1ddef0b64.jpgIMG_1619-235.thumb.jpg.2acda32ee97644afe423ac5f027d75e6.jpgIMG_1620-236.thumb.jpg.b9b084780b5ed4f899ca95ab2b196a1f.jpgIMG_1623-239.thumb.jpg.7aa8435bfb5bafaa13231f929e355ff5.jpgIMG_1625-241.thumb.jpg.1fe48e8b3d7d6b771bf5d099d71c21e8.jpgIMG_1626-242.thumb.jpg.3d8026b3f5f58df62e9812992d3f558c.jpgIMG_1628-244.thumb.jpg.a6d622d017f1ed4c0cbbd482f0450f03.jpg

 

 

 

Tidsforbruk: 40 timer over 4 dager

 

 

 

Takk for at du tok deg tid til å lese igjennom denne S&S!

 

 

 

Endret av FinnIsaksen
  • Liker 1
  • DCN Poeng 65

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stian1991    18
Stian1991

Strøkent resultat også med så dårlig utgangspunkt! kjekk lesing :thumbs:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johans    590
Johans

Konge jobb du har lagt ned her, løftet virkelig bilen 1000hakk! Virket som du har funnet en killer-kombo for denne swartz2 lakken også, som ikke alltid skal være like lett. Tror nok serien til koch-chemie må i skapet :) 

En ting jeg lurer på, dumt spørsmål kanskje(ikke kjent med 1k-nano) men ville det ikke vært bedre å få vasket bilen før LSP'en mtp det å utsette den for avfettning/forvask når den er så fersk? 

Grundig S&S med gode bilder, fikk litt sånn neon party stemning med all maskeringstapen og skarpheten i bildene :D:thumbup:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
FinnIsaksen    784
FinnIsaksen
6 timer siden, happyshine1991 skrev:

Strøkent resultat også med så dårlig utgangspunkt! kjekk lesing :thumbs:

Takk :D 

5 timer siden, Johans skrev:

Konge jobb du har lagt ned her, løftet virkelig bilen 1000hakk! Virket som du har funnet en killer-kombo for denne swartz2 lakken også, som ikke alltid skal være like lett. Tror nok serien til koch-chemie må i skapet :) 

En ting jeg lurer på, dumt spørsmål kanskje(ikke kjent med 1k-nano) men ville det ikke vært bedre å få vasket bilen før LSP'en mtp det å utsette den for avfettning/forvask når den er så fersk? 

Grundig S&S med gode bilder, fikk litt sånn neon party stemning med all maskeringstapen og skarpheten i bildene :D:thumbup:

Takk for det, Koch Chemie er absolutt å anbefale å ha i arsenalet.

Helt legitimt spørsmål det, og jeg forstår godt du spør! 1K-Nano legges i utgangspunktet med maskin, og da er det greit med all maskeringen fortsatt på plass. 2 runder wipedown etterlatte lakken 100% bar og klar for coating. Det kommer ikke helt frem her, men pga. pause, rydding og diverse så gikk det ca. 4 timer fra coating var lagt til bil var ute til vask. 1K-Nano er fullt herdet etter 1 time og kan utsettes for vask og ytre påvirkninger, så var ikke redd for å vaske den med mild avfetting og skum :thumbup:

  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Conkey    682
Conkey

Veldig imponerende arbeid. Må være nært seksuelt tilfredsstillende med de 50/50 områdene mens du jobber.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
pejourdan    435
pejourdan

Nok et solid stykke arbeid!

Imponert av tålmodigheten og arbeidsinnsatsen din.

Cred! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
MortenHaa    613
MortenHaa

Meget flott arbeid og S&S her.
Også utmerkede gode bilder, kan det hende at de har vært en tur innom lightroom? :lol:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
FinnIsaksen    784
FinnIsaksen
16 timer siden, Conkey skrev:

Veldig imponerende arbeid. Må være nært seksuelt tilfredsstillende med de 50/50 områdene mens du jobber.

Takker :) 

3 timer siden, pejourdan skrev:

Nok et solid stykke arbeid!

Imponert av tålmodigheten og arbeidsinnsatsen din.

Cred! :)

Takk for det! :thumbup:

1 minutt siden, MortenHaa skrev:

Meget flott arbeid og S&S her.
Også utmerkede gode bilder, kan det hende at de har vært en tur innom lightroom? :lol:

Takk :D Ja, alle bilder er en tur innom der. Håper det gjør det til en kjekkere lesning :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
rogersolmyr    3 037
rogersolmyr

Dette var hyggelig lesing en søndags morgen. Tommel opp for topp utført jobb. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freakshow    722
Freakshow

god damn for et resultat! :D grønn knapp trykket!!!! :D

btw, hvor lenge fikk 1k nano herde før du vaska vekk polishrester? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
FinnIsaksen    784
FinnIsaksen
1 time siden, Freakshow skrev:

god damn for et resultat! :D grønn knapp trykket!!!! :D

btw, hvor lenge fikk 1k nano herde før du vaska vekk polishrester? :P

Takker :) 
Ca. 4 timer, skal være herdet etter 1 time. Det ble brukt meget svak avfetting og nanoshampoo, så det gikk nok fint.

Ser at jeg ikke har nevnt noe i S&S og kan se ut som at nedvask ble tatt rett etter coating. Hiver inn en edit der :thumbup:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arild    1 070
Arild

Virkelig arbeid i øverste klasse igjen dette mr isaksen! 👍🏼

Grønn knapp er en selvfølge her !

 

Spent på å prøve de cones'a selv.

bestilt meg 10 stk selv nå 😊

  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freakshow    722
Freakshow
15.6.2017 - 22.57, FinnIsaksen skrev:

Takker :) 
Ca. 4 timer, skal være herdet etter 1 time. Det ble brukt meget svak avfetting og nanoshampoo, så det gikk nok fint.

Ser at jeg ikke har nevnt noe i S&S og kan se ut som at nedvask ble tatt rett etter coating. Hiver inn en edit der :thumbup:

hehe okey! :) derfor jeg måtte høre xD greit å få oppdatert litt :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
e30 tic    602
e30 tic

Himmel å hav den x5 en var sliten i pelsen!

 

Helt enig i at 8.02 er toppers, bruker nesten bare den på roterende og ull å den avslutter ekstremt bra på slik lakk.

 

Eg gor også med nms shampoo til kunder å får gode tilbakemeldinger pp?den, har dere utsalg av koch noe sted i sauda nå? Vi har i ølensvåg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8    4 784
Audi S8

Enda en krevende jobb, dette er store biler å ikke minst vansklig lakk, tidsbruken din er også veldig bra på en slik bil, eg er mye tregere av meg hehe, godt jobbet igjen!! :thumbs:

Cred

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå


  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×