Gå til innhold
FinnIsaksen

S&S Isaksen Detail // Audi RS4 B5

Recommended Posts

FinnIsaksen

Audi RS4

 

- Gammal krigar -

 

IMG_5408.thumb.jpg.6f1fd1234e9ef60bb5b7492946f28fb4.jpg

 

Heisann og velkommen til denne S&S!

 

Etter en lang vinter & vår med mye jobb/skole og lite bilpleie, har jeg endelig fått tid til gjøre en skikkelig detail og dokumentere den ^_^

I en liten by som Sauda så stikker de fire RS audiene seg godt ut, nå var det dags for å ta den tredje.

Går for øvrig rundt å sikler på å detaile den siste, en daytona grå RS4 B6. Time will show :rolleyes:

 

Bilen som skal under lupen er en bil som har holdt seg vanvittig godt i pris de siste 7-8 årene og som jeg tror er en kommende klassiker, nemlig Audi RS4 B5.

Med flere andre pågående prosjekter så passet det veldig bra at kunden hadde forståelse for dette og jeg kunne ha bilen så lenge jeg ville. Deilig å slippe det stresset å heller kose meg noen timer innimellom. Eier var også av typen som vil ha bilen skikkelig på stell, noe som gir meg en ekstra motivasjon.

 

-

 

Overlevering og første inspeksjon

 

IMG_5081.thumb.jpg.daf0b49f745a7beee86e725da5513d3b.jpgIMG_5082.thumb.jpg.5a00bf066a3df9a7fdb498b252c3f88d.jpgIMG_5084.thumb.jpg.f90acc6297354488ad430c1fb5199dc6.jpgIMG_5086.thumb.jpg.3927b86587af6c5d96fbbbe1f71b1366.jpgIMG_5087.thumb.jpg.c69e1050e97ecfc44588cb5f0dd05c9f.jpg

IMG_5089.thumb.jpg.e6be9f0dc9ad7a85942aaaf06dd9c07c.jpg

 

Ser ut som noen har forvekslet sideskjørt og stigtrinn...

IMG_5094.thumb.jpg.399a74c1e9a73fc1301c33f01f9ec637.jpg

 

Eier informerte om at klarlakken på to av felgene hadde løsnet.

Jobben med felgene begrenset seg derfor til detaljvask da de sannsynligvis skal inn på omlakkering.

IMG_5088.thumb.jpg.f081db14a18d9c5acadea9058375b6da.jpg

 

-

 

Går i gang med standard nedvask, men først må skiltholderene av :thumbup:

IMG_5092.thumb.jpg.28c5907c73af9b486b7cd5db848b80fc.jpg

 

- KC Teerwasche 4 min, Surfex HD 1:5 5 min

IMG_5093.thumb.jpg.89a1789075a3e21b386b9b087ab5830f.jpg

 

- KC Vorreininger B i skumkanon 6 min

IMG_5095.thumb.jpg.166260219f1c7e2c4ee5990445b41326.jpg

IMG_5096.thumb.jpg.772b513b3b61cfb17fcc81f3c79931f4.jpg

 

Avspyling, deretter ND Iron Remover som får ligge 5 min før ny runde skum og detailerbrush i panelsjøter etc.

IMG_5098.thumb.jpg.b3a19a6decdb7e16b2db6bf36578c036.jpgIMG_5099.thumb.jpg.fe7d4e485bacc2b46ad3474ab780a502.jpgIMG_5101.thumb.jpg.eb1ec7ece5232db5916701c7733b3bee.jpg

 

-

 

KC Aktivwasche er en sikker vinner til berøringsvasken

IMG_5102.thumb.jpg.a561a2503d0ce23fe0532ab679b88e48.jpgIMG_5103.thumb.jpg.9244cb1b87499026b3b1f9d81b6007e9.jpgIMG_5105.thumb.jpg.2866ab1d40632786ad0185a95d454351.jpg

 

-

 

ND Microfiber drying towel i aksjon.

Bruker vindusruten til å kna vannet inn i fibrene slik at det absorberer bedre, deretter strykes det forsiktig over lakken.

IMG_5107.thumb.jpg.43bb52c8fba271b684c0db1147d53776.jpgIMG_5108.thumb.jpg.31da9e6e0ea5dfb0ac6e28099f36e3d4.jpg

 

-

 

Inn til tørk, blåser ut vann fra panelsjøter og pakninger med trykkluft og tørker over med håndkle etterpå.

IMG_5109.thumb.jpg.2e0e832e6a0093cfa7de2015c4c560d2.jpg

 

-

 

Inspeksjon og lakktilstand

 

Som forventet er denne 18 år gamle bilen omlakkert i flere omganger, en hellakkering og diverse paneler.

Tilstanden på lakken var preget av litt vaskeriper og noen grove skader rundtom. Har heldigvis litt lakk å jobbe med siden den er omlakkert.

 

Varierende lakkmålinger fra 138-318 my.

 

Venstre fremskjerm

IMG_5145.thumb.jpg.2b6b158acc244671e81a648fe3055928.jpg

 

Venstre førerdør

IMG_5146.thumb.jpg.aed652ddfd80ec146c6054d9f138ead1.jpgIMG_5147.thumb.jpg.4d3c6fe2372e46fb073f1f13f06c1a94.jpg

 

Høyre bakstolpe

IMG_5150.thumb.jpg.4a12d2fb782dacb4b454c6b0446bd808.jpg

 

Høyre fremdør

IMG_5151.thumb.jpg.7f9b2deb39e385b9e25f0e9ebb9850fe.jpg


Høyre fremskjerm

IMG_5153.thumb.jpg.bbbacc711db9d3d26dfc6493fdaaced2.jpg

 

-

 

IMG_5115.thumb.jpg.a998a89c5a64e2105f230e228a0261e5.jpgIMG_5116.thumb.jpg.e678ba94c1b033723c30cd462aa7cd38.jpgIMG_5118.thumb.jpg.e5191a630f6f94ef5f514799be6fc2cc.jpg

 

Venstre bakdør

IMG_5119.thumb.jpg.13985174a0a773676e7437522fc079c6.jpgIMG_5121.thumb.jpg.c39e67b24dc21ca553f3c32727be891d.jpg

 

Bakfanger høyre side

IMG_5122.thumb.jpg.9b4131169e67ce639514085b5450de18.jpgIMG_5125.thumb.jpg.82b90564272333f175b9eb1326bddb97.jpgIMG_5127.thumb.jpg.480787dea2e8864816fb85d4447bb71b.jpgIMG_5128.thumb.jpg.7547c6521785ee0214c6429788f97ef9.jpgIMG_5129.thumb.jpg.250148b8266cfa74ada07351da705627.jpgIMG_5131.thumb.jpg.f088b0656d7f7be96b99e3ee7cd39239.jpg

IMG_5187.thumb.jpg.af2aa348185ace7602010b0c19d323cb.jpg

Førerdør

IMG_5133.thumb.jpg.29ed4b8bd46cae0c0c17754bf9e00cde.jpg

 

-

 

Etter en kjapp runde med claybaren begynner jeg forsiktig med Rupes medium skumpute og KC F5.01 medium polish for å se hva det gjør med lakken.IMG_5110.thumb.jpg.51fd2c0b47bbbb8bbfc339cd8e204737.jpg

 

Grei forbedring, men det etterlot seg mye av de groveste ripene men samtidig la den igjen en haze. Altså for fin til grovsteg og for grov til finsteg :huh:

IMG_5112.thumb.jpg.6abcae80b889ea1931b8d5d5649546fb.jpg

 

-

 

Over på favoritten Rupes blå mikrofiber og KC H8.02 Heavy Cut.

IMG_5134.thumb.jpg.fcbfefe69d6b417507cb8acc3bfabe5e.jpg

 

Den lager skikkelig gode mikroriper, men da vet jeg at det kutter bra.

IMG_5136.thumb.jpg.3c5592d8e8c7ff03bfbe36e4478ff986.jpg

 

Tester Rupes medium pute og KC M2.01 fin polish

IMG_5140.thumb.jpg.18d49d0a12deca5bafb353e8fe980a9f.jpg

 

Og der sitter´n! :thumbup:

IMG_5142.thumb.jpg.f1bdd7861258eee890cace0114d38086.jpg

 

-

 

Venstre fremskjerm

IMG_5171.thumb.jpg.b71bee16463e1f58c3cae7f3b7f932ac.jpgIMG_5174.thumb.jpg.0702c90e0a9655ae5a43c6db32f6eb60.jpg

 

-

 

Ripe høyre bakdør

IMG_5175.thumb.jpg.067100039711d739e38b88d4bf051783.jpg

 

Reduseres

IMG_5176.thumb.jpg.0775590288a884608c4ed2ccc1ebf078.jpg

 

Men lar litt ligge igjen, i praksis er den usynlig.

IMG_5177.thumb.jpg.25c796d0459d4550577df842ae6e65b1.jpg

 

-

 

En av forespørslene fra eier var om jeg kunne gjøre noe med skinnet på setene fremme.

Etter en kjapp inspeksjon konkluderer jeg med at setene må demonteres. Kjører de elektriske setene i ønsket posisjon og kobler fra batteriet.

IMG_5159.thumb.jpg.63a33ca63e26dd9ab87f47671054ae5f.jpg

 

Av med endestopperene

IMG_5157.thumb.jpg.ac465641dfacf20fd6f3b929c4189d4a.jpg

 

Ut med klipsen i fremkant

IMG_5158.thumb.jpg.b33d8d973e0216a453f0f662a8ce3875.jpg

 

Så er det frakobling av 3 plugger og mane frem alle kreftene og konsentrere seg om å liste setene ut fremdøren.

IMG_5161.thumb.jpg.f4686991acf11e18484f5ca03b1448c2.jpg

 

Vipps!

IMG_5163.thumb.jpg.38d17c7ba421702183bc287b8eb955e0.jpg

 

Taper kontaktene for å ikke få vann etc. ned i disse ved senere rens

IMG_5162.thumb.jpg.d33f8c962460fa66e251cab07817f16d.jpg

 

-

 

Inspeksjon av seter

 

Fører venstre sidevange

IMG_5218.thumb.jpg.e820d5062fec8df0926d2f55ed1d86e7.jpg

 

Passasjer høyre sidevange

IMG_5203.thumb.jpg.c2301235e262272d73cc77b2433142b1.jpg

 

Sittepute førerstol

IMG_5204.thumb.jpg.41d596272451bd6d8ca602600e494b21.jpg

 

Høyre sittepute sidevange førerstol

IMG_5220.thumb.jpg.e73f4573f9a4a791f7bd4b4d6ed5c670.jpg

 

Rigger til et stillasbord med tildekking

IMG_5198.thumb.jpg.cb9c7ba97d1b1ea72722592dd0a4eae0.jpg

 

Renser alt skinn med Colourlock Leather Cleaner Strong

IMG_5199.thumb.jpg.c8936481a9491664632f8f70b8b3341c.jpg

IMG_5201.thumb.jpg.c9839749913660dc2f07dae442c5c0c2.jpg

 

Bruker litt sitrusrens på de vanskelige flekkene

IMG_5209.thumb.jpg.80d8a5340df5f1d33759cf8bcd7b5651.jpg

 

Setter tekstilet inn med KC Merhzwckreininger (si det kjapt 10 ganger etter hverandre) interiørsåpe

IMG_5206.thumb.jpg.91f0263098f70c13e13335cfe9828fdf.jpg

 

Varmt vann i IPC Foma Mimo rensemaskin

IMG_5208.thumb.jpg.954e22615638a91d05038aa98f53d641.jpg

 

-

 

Støvsuger og renser inne i bilen når jeg først er i gang

IMG_5217.thumb.jpg.e11ae26cb23f57808709c2f0379f24fb.jpgIMG_5320.thumb.jpg.eb20bf680666e395676da468304cf891.jpg

 

Godt med skitt i vannet

IMG_5321.thumb.jpg.e854477bc3189a75aaf6d296f8c4608e.jpg

 

En stor fordel med å ta ut fremsetene er albuerom til å jobbe inne i bilen 

IMG_5316.thumb.jpg.e3de84d3c2f8ca01cf669f3e05549761.jpg

IMG_5317.thumb.jpg.9b1d595d40e111ba62ea8ce24bdc1797.jpg

-

 

Mattene får en omgang tornador og rensemaskin

IMG_5318.thumb.jpg.c67b04385b172ac44ce9b019dc4b0002.jpg

 

-

 

Skinnreparasjon

 

Jeg var hos Car-Spa i Oslo for en stund siden på et to dagers skinnrep kurs, og kjøpte med et startsett for skinnreparasjon.

Har ikke fått praktisert så mye enda men både @Car Spa og @_Makki_ gav god support når jeg hadde spørsmål under denne jobben, fort å glemme litt detaljer.

 

Kurset kan virkelig anbefales! :thumbup:

 

-

 

Finner frem litt godsaker til jobben.

IMG_5221.thumb.jpg.138ec8e493d2c0380e1f559d7e5eceaf.jpg

 

Renser med solvent cleaner

IMG_5224.thumb.jpg.c7c5e10b75c31d17cc123cdd3cf00b47.jpgIMG_5223.thumb.jpg.459d304b8e02c99877c0daaba2528470.jpg

 

Pusser lett ned med leather sanding pad

IMG_5225.thumb.jpg.f62230e6e90814aae8458215e88e2936.jpgIMG_5226.thumb.jpg.e566551f1fc0fcd8a5dd8b4ad57aac55.jpgIMG_5227.thumb.jpg.12b77b9703ec2554e2fb56c9961b9496.jpg

 

Litt leather filler i kutt

IMG_5229.thumb.jpg.090a47ad4bcd66015d9826c2b0b54c13.jpg

 

Dabber primer på skinnet før lakkering, det skal kjennes litt "sticky" ut når det tørker

IMG_5230.thumb.jpg.387ba2410478d10aab4d9bff09e4bcd5.jpg

 

Begynner med fargeblanding. Sort og litt hvit, deretter justere gråtonen til den sitter. Dette kan ta 5 minutter, eller to timer.. :rolleyes: Brukte vel 20 minutter denne gangen.

IMG_5233.thumb.jpg.a3f35224e2a4cde93e51cda43cfe7800.jpg

 

Bruker en renset hodepute til fargematching. Dabber litt farge, tørker det med varmepistol og inspiserer, justerer fargen til jeg er fornøyd.

IMG_5235.thumb.jpg.6aeedb2e973fe2c146e5217d57bd7d40.jpgIMG_5237.thumb.jpg.cf40390e90ce1fb54fa8eaee735df44f.jpg

 

Blander i crosslinker (herder), ca 2%

IMG_5238.thumb.jpg.4eed042b7720c9bc1e4d9003b234f200.jpg

 

Lakkerer tre tynne lag

IMG_5240.thumb.jpg.55d48e9483618da692148316e565674c.jpg

 

Bruker varmluftspistol på ca. 180 grader for å tørke underveis, alltid hånden i nærheten for å kjenne varmen

IMG_5242.thumb.jpg.e69f030d774e2042b78d3701c81618e9.jpg

 

Til slutt 3 strøk top coat matt med 1% crosslinker blandet inn

IMG_5244.thumb.jpg.a752c92f7da05c158dcdcc3079f8f477.jpg

 

-

 

Ingen av strukturene jeg hadde passet noe særlig, så da måtte jeg kopiere eksisterende.

IMG_5246.thumb.jpg.df8182ab56a78036f81f3d15a9af7b94.jpgIMG_5247.thumb.jpg.1dc91cfa9e80ce10d5c9827cd1478017.jpgIMG_5249.thumb.jpg.9289392a4ec91ccf306fac8ca73ae451.jpg

 

-

 

Varmer opp silikonpaden til den blir meget varm og ryker litt. Presser paden inntil skinnet og letter deretter litt på presset. Holder i ca. 30 sekunder.

Det nylakkerte skinnet mister litt struktur, viktig å prente inn nytt for at det skal bli likt som de andre delene.

IMG_5245.thumb.jpg.2f563bb5218f8bc38a457e05241c1783.jpg

 

-

 

Før

IMG_5255.thumb.jpg.64d27e5d0064c0755e186819d8f55bf2.jpg

 

Etter

IMG_5258.thumb.jpg.c0a3090e988869915bca67f47ab80789.jpg

 

-

 

Før

IMG_5218.thumb.jpg.e820d5062fec8df0926d2f55ed1d86e7.jpg

 

Etter

IMG_5254.thumb.jpg.a3472fa7343553166bc0f06f836be0dd.jpg

 

Langt fra perfekt og det kan bli bedre enn dette. God læring var det uansett og det ble en forbedring.

Lærepunkter;

- Pusse jevnere over hele skinndelen

- Jobbe mer med leather filleren

- Lakkere enda tynnere

- Jobbe mer med å printe inn struktur

 

-

 

Setene blir tildekket og satt til side, jobber videre med korrigering av lakken

 

Rupes LHR75 i aksjon på panser

IMG_5156.thumb.jpg.4f59dc453c8db1a5d14d402ad08b9e7e.jpg

 

Har selv hatt B5 og kjenner bilen godt, da blir terskelen lav for å demontere deler som jeg vet går lett av.

IMG_5164.thumb.jpg.110715e2ee897e45435e15e69e9009d7.jpgIMG_5299.thumb.jpg.43bc1bfe67d1a84dce0fd45cd50493a6.jpg

 

-

 

Høyre A-stolpe

IMG_5165.thumb.jpg.78c38aca5ad817c10713078648f91b41.jpgIMG_5168.thumb.jpg.80f9b4af8b20806cff41620f46c7a61c.jpg

 

-

 

Venstre fremskjerm

IMG_5169.thumb.jpg.4c965cdc4123dd7503d983b7c33198d8.jpgIMG_5171.thumb.jpg.b71bee16463e1f58c3cae7f3b7f932ac.jpgIMG_5174.thumb.jpg.0702c90e0a9655ae5a43c6db32f6eb60.jpg

 

-

 

Så til sideskjørtene som var ganske så mishandlet på begge sider av bilen.

Etter en liten test med heavy cut konkluderte jeg med at det var fornuftig å våtslipe her.

 

To drag med 1500 grit

IMG_5178.thumb.jpg.642b14c1e33ce6754e80dfdf1b0baf38.jpg

 

Deretter 2000 grit

IMG_5180.thumb.jpg.7a1d5e7918622a6fa53a9e4ae7c3d243.jpg

 

En god del kjøring med 3000 grit, fortsatt ligger det dypeste igjen

IMG_5181.thumb.jpg.1d19769f4bfb4e836c7ed1b85d42616f.jpg


Grov og finpolering

IMG_5182.thumb.jpg.d93190ed6bc71ef45ee5c084a341b63a.jpg

 

Legger litt igjen, mener dette var så mye som var fornuftig å korrigere

IMG_5184.thumb.jpg.e5b64c0bfb2378cda2e449a1ee9cbe2f.jpgIMG_5185.thumb.jpg.fe3be3211713df9635cab0eb44426aac.jpg

 

-

 

Gjentar prosessen på høyre side, ikke like galt her men det måtte våtslipes

IMG_5277.thumb.jpg.0d2a8ef85f517c977718a0d51fdbfd2f.jpgIMG_5279.thumb.jpg.4b88e0ff1940d0c955aafff4103c4322.jpgIMG_5280.thumb.jpg.eb311d60f131b9ab1b4228c6072e263c.jpgIMG_5281.thumb.jpg.21e42ca6097f56fd1ca4fed3e0b86549.jpg

 

-

 

En annen skade som måtte smake slipepapiret var bakfangeren på høyre side

IMG_5259.thumb.jpg.9b74831f15164193475b4e1007c3ee60.jpgIMG_5261.thumb.jpg.3d934d19529f66d7a5b67c606342c325.jpgIMG_5262.thumb.jpg.e87c91f5be47f8b5bf66ae215b95ab46.jpgIMG_5264.thumb.jpg.b1559b0bc559a1d3960a512200bed186.jpgIMG_5267.thumb.jpg.eb91f79548287aaaad52807f7cc6dbac.jpg

 

Blir litt kosting når en holder på med bakfanger..

IMG_5197.thumb.jpg.693c28bb92a81ae090a945a17ac23f7b.jpg

 

-

 

Noen småskader på bakfanger, spot våtslipes med 2500 og 3000 grit

IMG_5193.thumb.jpg.0e050c83ff96281730b40bbf0f1a30e3.jpgIMG_5195.thumb.jpg.043d28ae9de374a34839c0f7624679ec.jpgIMG_5196.thumb.jpg.fc6a64d7528645cb28d2bc0ead9e00ea.jpg

 

-

 

IMG_5271.thumb.jpg.b38d286c656456a268903aaf74d7e57a.jpg

 

-

 

Høyre fremskjerm

IMG_5273.thumb.jpg.7859fa05149606e657ce2ce4790e1958.jpgIMG_5276.thumb.jpg.db0b60a4670d494682d66b2533d7473e.jpg

 

-

 

Baklykter

IMG_5189.thumb.jpg.65e439964b31d9fcbf11322610bfa4d5.jpgIMG_5190.thumb.jpg.b6a1c48dcfbd87da822b7d79f0f9cff0.jpg

 

50/50

IMG_5191.thumb.jpg.99bc4959b796d6bf0c530f3e38e99516.jpg

 

-

 

Høyre B-stolpe

IMG_5309.thumb.jpg.fe62dc259642ac999a4940395f02bd03.jpg

 

Grovsteg og mellomsteg

IMG_5310.thumb.jpg.b29e7bab4a84632f31af964d0eafe1eb.jpg

 

Finsteg

IMG_5313.thumb.jpg.a0850d4ea057e32dc4ceea0386d24d0e.jpg

 

-

 

Felgene demonteres for en detaljvask, mangler ferdigbilder her.

IMG_5336.thumb.jpg.ca26162af39113fdf214728134de8fa6.jpgIMG_5338.thumb.jpg.8da6b4f4f83254e3e0f966ac80580467.jpg

IMG_5343.thumb.jpg.4eca4bddd4d55e787fc67ac1bc99f558.jpg

 

-

 

Maskeringsjobben ved hellakkeringen må jeg si var av suspekt kvalitet. På begge sider har det kommet en del lakk inn i knekken innenfor bakdørene. 

Det var veldig ujevnt og hvitt.

IMG_5286.thumb.jpg.8412c22b3968c44f141312bf2263d43d.jpgIMG_5287.thumb.jpg.d09e89657f41c6e7be4415a4578903ac.jpg

 

Dørene har også fått kjørt seg

IMG_5289.thumb.jpg.aeab3c65da30cac6cfa499a3bf35e259.jpg

 

-

 

Jeg våtsliper og polerer litt og ser om det er mulig å gjøre det bedre

IMG_5292.thumb.jpg.0cbb7b5499bfdb02302e40fc3bf9902b.jpg

 

Joda, muligheter her..

IMG_5293.thumb.jpg.56547591ac23adbc812d2c00c98e3b65.jpg

 

Brukte sikkert to timer på egen regning for å nøysommelig pusse ned og polere her, litt småredd for å gå gjennom lakken også.

Resultatet ble sånn helt passe, hadde tatt ekstremt lang tid å gjøre innsiden her 100%.

IMG_5296.thumb.jpg.9cd932448e300cc9e0d01ad46984bb4a.jpg

IMG_5298.thumb.jpg.9d58ae6c1d662476e53c025c2ebecc9d.jpg

 

-

 

Frontlykter får seg en runde, ganske matt på innsiden her dessverre

IMG_5302.thumb.jpg.1f21c8279e48d57faf21d01e00fc627a.jpgIMG_5304.thumb.jpg.af2431a6acf0a87da1d9bc6e685f287c.jpg

 

-

 

En del riper rundt håndtak, ordnes med nano polisher og rupes ibrid nano

IMG_5305.thumb.jpg.b84b11d758c6dec7f0fb0b69cc2ed4ed.jpgIMG_5307.thumb.jpg.1491e215cf79f2daa248380a2a3a9ab5.jpgIMG_5308.thumb.jpg.9cfa7b2a104b0a22b965c6751a9eb16a.jpg

 

-

 

Kjører finsteg rundt hele bilen og klargjør for lakkforsegling med to runder wipedown

IMG_5324.thumb.jpg.3bc8145b0e20f5a3de8d72a8fe7afa60.jpg

 

-

 

Gtechniq Crystal Serum + 2 lag ExoV3

IMG_5335.thumb.jpg.b2a2bff766bc0e3de19f901801835484.jpg

IMG_5331.thumb.jpg.f66130d54b6820bf3f76c396135115ed.jpgIMG_5332.thumb.jpg.8902335930e78cd6722d37a89947b816.jpg

 

Litt mye struktur i lakken, men blankt blir det jo

IMG_5333.thumb.jpg.1e76654d345f068de0fddb77b4b545c0.jpg

 

-

 

Monterer tilbake setene

IMG_5326.thumb.jpg.617ab6309d13f20d664996a41b0b5625.jpg

 

-

 

Pianolakken rundt girspaken var ganske herpet, gjort på sekunder å få denne ut så da måtte jeg bare prøve å ordne litt ;)

IMG_5344.thumb.jpg.f42c888db44308f7283d4f03d7e862a2.jpg

IMG_5349.thumb.jpg.751c36c787f63ddeee8ff44c9e3e4654.jpgIMG_5350.thumb.jpg.372ff5ceb8935b3327214af065beccac.jpgIMG_5353.thumb.jpg.6c7af12e97732a5da1b4a7095107c1db.jpgIMG_5352.thumb.jpg.6ae90bb7395a15c8a56904ee8928496a.jpg

 

-

 

Litt skitt på girkula også

IMG_5358.thumb.jpg.c4e14bdb4cd3a7100d78949b5db8b08a.jpg

 

-

 

Kjører en god runde ozonsanering, 20 minutter + 15 minutter med klima på resirk.

IMG_5347.thumb.jpg.3ff673eba4f64598d01bb0633f27d10a.jpg

 

-

 

Litt småplukk rundtom.

IMG_5363.thumb.jpg.45743bb884918ab80ac1cfb7b6432561.jpgIMG_5364.thumb.jpg.e74e53654469c1c7889716b0d14e8d9e.jpgIMG_5361.thumb.jpg.c6f9d0c3e4dc745f4421edc14f97d205.jpg

 

Tok også en runde på eksos stussene, men bildet uteble.

 

-

 

Polerer rutene med Gtechniq G4 og forsegler med G1

IMG_5354.thumb.jpg.8ec8b10d5bdc3e35c331b9ffd9a11321.jpgIMG_5355.thumb.jpg.fb5713a99e69e5ee09d135a33b68ed4a.jpg

IMG_5356.thumb.jpg.60de75137a0dff9505d130f3b85188fe.jpg

 

Ligger å godgjør seg noen minutter

IMG_5357.thumb.jpg.b0c70c61702177bc693c8ed9cd5ee345.jpg

 

-

 

Ferdigbilder!

Her har det skjedd noe galt med kamerainnstillingene, så må bare beklage at de ble skikkelig dårlige.. :rolleyes:

Ser ut som at jeg har scannet bildene fra et gammelt engangskamera :rofl1:Kommer sterkere tilbake..

 

IMG_5382.thumb.jpg.0bde53d2aaa8353236010328df0ac61a.jpgIMG_5375.thumb.jpg.33f530d242f6aa613091a162906506cb.jpgIMG_5376.thumb.jpg.3fad23a7f7e7d12424ee59756877d96f.jpgIMG_5377.thumb.jpg.6adbb8bd3fb3f5ec5630a5c970c35c90.jpgIMG_5378.thumb.jpg.d95325fd0dfc562383467a29971e7972.jpgIMG_5381.thumb.jpg.e47d8fc39c134bbcf00c82043275b486.jpgIMG_5384.thumb.jpg.afa3b8ce166ea5e1af97297b1b5abecf.jpgIMG_5385.thumb.jpg.566af63c2e014e424e5f28d6ce61e7d2.jpgIMG_5386.thumb.jpg.517c14c40fd496b5ae8bd6d39af8a3e6.jpgIMG_5388.thumb.jpg.6e6af99e6750b4198c632a8bdfe9c317.jpgIMG_5389.thumb.jpg.0af942164d4a0c039e31231e7c4bfcca.jpgIMG_5390.thumb.jpg.fcea07338411768252a48600cae0c068.jpgIMG_5391.thumb.jpg.ff16f9b838e39f50634d92851397763e.jpgIMG_5392.thumb.jpg.9fd1a0ad13fc378b6ecb5953aa7bb3c9.jpgIMG_5395.thumb.jpg.dd9764121d38c7bdb04acac3656c65ca.jpgIMG_5397.thumb.jpg.ec1d2181d794744b49d81b54c1fa84bc.jpgIMG_5408.thumb.jpg.6f1fd1234e9ef60bb5b7492946f28fb4.jpgIMG_5409.thumb.jpg.3d2472c74d92505596f5d18cc12710ab.jpgIMG_5410.thumb.jpg.839f26dd0e15edf503e7cedd87173ec1.jpgIMG_5411.thumb.jpg.6222d05aa095bc174390899b85551e44.jpgIMG_5367.thumb.jpg.496f11001c632b4c288de218e36b09ef.jpgIMG_5369.thumb.jpg.e53cc7d05bb9b4b120471aebd05f2f50.jpgIMG_5370.thumb.jpg.c6d691fa8b27322ac45cb84e23dc21ae.jpgIMG_5374.thumb.jpg.33d5bc2558f94c85e06d811fff7b2344.jpg

 

Tidsforbruk: Ca. 55 timer over 15 dager

 

Takk for titten!

 

 

 

Endret av FinnIsaksen
  • Liker 14
  • DCN Poeng 36

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stian.R

Du e helt rå! 

Du lage helt villt gode S&S, og får frem det beste i hver bil. Ekstremt bra! Kudos :thumbup:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90

Kremjobb som vanlig :) Flink

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Furuseth Detailing

Som vanlig ingen ting å utsi på hverken S&S eller resultatet!

 

Nydelig utført, som alltid Finn!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kenneth Nilsen

:wub:

 

Sånn kort oppsummert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Syveraure

I`ll drink to that! Helt fantastisk jobb, og for en S&S

Poeng servert, med glans! 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Andreas Winter

Herlig SS! Du er rå på dette. Hva er prosessen med polering av lykter? Må man tenke på noe spesielt? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gizmo

Pga tidsforbruk og litt for lite fritid til å holde på med detailing, så lurte jeg på om jeg gidder å holde på med detailing, så kommer du med nokk en fantastisk SS og jeg blir igjenn nyfrelst 😍😍😍

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
FinnIsaksen
20 timer siden, Stian.R skrev:

Du e helt rå! 

Du lage helt villt gode S&S, og får frem det beste i hver bil. Ekstremt bra! Kudos :thumbup:

Herlig, takk!

 

14 timer siden, johnsen90 skrev:

Kremjobb som vanlig :) Flink

Takk :)

 

13 timer siden, Furuseth Detailing skrev:

Som vanlig ingen ting å utsi på hverken S&S eller resultatet!

 

Nydelig utført, som alltid Finn!

Takker og bukker!

 

11 timer siden, Kenneth Nilsen skrev:

:wub:

 

Sånn kort oppsummert.

^_^

 

3 timer siden, Syveraure skrev:

I`ll drink to that! Helt fantastisk jobb, og for en S&S

Poeng servert, med glans! 

Takk for poeng! :fun:

 

3 timer siden, JohanR skrev:

Lekkert! :wub:

:thumbup:

 

1 time siden, Andreas Winter skrev:

Herlig SS! Du er rå på dette. Hva er prosessen med polering av lykter? Må man tenke på noe spesielt? 

Takker! Bruker å polere lyktene som jeg gjør med lakken, bruker gjerne bittelitt mer polish og passer på varmen.

Pleier å ta alle 4 lyktene med Rupes LHR75 og en poleringspute som jeg har brukt en del rundt på lakken. Liker ikke tanken av plastpartikler i poleringsputer for å så gå tilbake på lakk. Mulig det ikke har noe å si, men jeg hiver den til vask etter å ha polert mye plast.

 

16 minutter siden, Gizmo skrev:

Pga tidsforbruk og litt for lite fritid til å holde på med detailing, så lurte jeg på om jeg gidder å holde på med detailing, så kommer du med nokk en fantastisk SS og jeg blir igjenn nyfrelst 😍😍😍

Gøy å høre, det er bare å finne frem vaskebøtte og poleringsmaskin! B)

  • Liker 2

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
NeDD

Meget bra! Kjekt å se når noen går grundig til verks på interiøret også. Cred :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_

Knall jobb som alltid Finn! :thumbs:

Bare kjekt og hyggelig å hjelpe hvis jeg kan ;)

 

Huff, RS4 B5 er bare super sexy!!! :wub:

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freakshow

åh det var godt å se en jobb fra deg igjen! makan te resultat :wub: virkelig griselekkert!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sondre

Strøkent dette :) herlig resultat og nydelig write up!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
The Punisher

HOF! Bra jobba! Var vel Ocean / kina felger her eller, ikke OEM?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
einarhelge

Nydelig resultat og S&S, sterk søknad for hall of fame

  • Liker 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
SBO Detailing

Dette var bra! Deilig når man får god tid og kan gjøre som man vil :D

Har en M3 som skal ha en jobb som dette, men har ikke tid :P

 

Jeg har en kommentar: Kjør bilen og brems litt etter vask, så slipper eier mass rust i hjulene ved første brems :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
fupsaker

Fy feite, for en jobb. Og ikke minst, for en bil! Kudos!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
FinnIsaksen
26.5.2018 - 0.51, NeDD skrev:

Meget bra! Kjekt å se når noen går grundig til verks på interiøret også. Cred :D

Takk! Var på sin plass med en god strekk innvendig her ^_^

 

26.5.2018 - 1.34, _Makki_ skrev:

Knall jobb som alltid Finn! :thumbs:

Bare kjekt og hyggelig å hjelpe hvis jeg kan ;)

 

Huff, RS4 B5 er bare super sexy!!! :wub:

 

:thumbup: Ja det er noe spesielt med denne bilen ^_^

 

26.5.2018 - 9.47, Freakshow skrev:

åh det var godt å se en jobb fra deg igjen! makan te resultat :wub: virkelig griselekkert!

 

Takk :)

 

26.5.2018 - 20.18, Sondre skrev:

Strøkent dette :) herlig resultat og nydelig write up!

Takk :)

 

26.5.2018 - 21.08, The Punisher skrev:

HOF! Bra jobba! Var vel Ocean / kina felger her eller, ikke OEM?

 Takk for det! :thumbup: Jepp, replika dette..

 

27.5.2018 - 0.35, einarhelge skrev:

Nydelig resultat og S&S, sterk søknad for hall of fame emoji16.png

Takk! Har fått en hinne inne i objektivet, så bildene var litt søppel desverre :thumbdown: Kan ikke ha slikt i HOF :unsure:

 

27.5.2018 - 9.48, SBO Detailing skrev:

Dette var bra! Deilig når man får god tid og kan gjøre som man vil :D

Har en M3 som skal ha en jobb som dette, men har ikke tid :P

 

Jeg har en kommentar: Kjør bilen og brems litt etter vask, så slipper eier mass rust i hjulene ved første brems :D

 

Bruker ikke metallpartikkelfjerner på felgene når disse er montert på bilen, så blir minimalt med rust på skivene. Tar en nedbrems på returen etter fotoshoot og blåser rent med trykkluft :thumbup:

 

28.5.2018 - 10.01, fupsaker skrev:

Fy feite, for en jobb. Og ikke minst, for en bil! Kudos!

Takker ^_^

 

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
SBO Detailing

Jeg tenker bare siden de er "rustet" men om du blåser dem etterpå er det jo greit :) Mange leverer bilene slik til kunden :wacko:

  • Liker 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×