Gå til innhold

Værste bilen du har eid?


Petecomplete

Recommended Posts

  • Forhandlere
Concker

2012 Volvo V70 R-Design... Makan til dritt bil på vanlig norsk vinterføre.. 
Ubrukelig svingradius, en esp man ikke får skrudd av som slår inn ca hvert 5 sekund hele vinteren som igjen gir 0 kraft i bakkene og utslitte bremser på 1 sesong.
Samtidig elendig skinn kvalitet, forøvrig er r design stolene alt annet en gode å sitte i.. ufattelige dyre servicer, og ikke minst en ELENDIG PSA motor..
Måtte blitt 5r og 4wd om skal ha volvo igjen senere noen gang..

  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

John-Robin

1997 Chrysler Stratus 2,5. Makan til drittbil skal du leite lenge etter! Tørst som juling. Motoren ville ikke starte på fuktige dager med mindre det var tilkoblet motorvarmer. Var like spennende hver gang jeg skulle vri om nøkkelen. Å be til høyere makter hjalp ikke! Vindu på passasjerside åpnes seg kun når det selv ville. Girkassa ville heller ikke skifte gir med mindre du spurte veldig veldig pent, til og med da så var den vrang å ha med å gjøre. Moro å få vite at det er 10 cm med med "vann" i reservehjulsbrønnen en kald desembernatt da jeg trengte det hjulet pga. punktering. Sentrallåsen levde sitt eget liv hvor den ikke alltid låste dørene skikkelig, hadde "innbrudd" som følge av at bakdøra ikke var skikkelig låst. Kanalene rusta etter kun en vinter. Eide bilen i ca 1.5 år. Da startet jeg den en onsdag hvor den ble varm og fortsatt var koblet til motorvarmer. Torsdag startet den ikke lenger. Da luktet det svidd i hele motorrommet og jeg konkluderte med at den endelig var gått bort. Kostet meg unødvendig mye penger for å finne problemene, uten hell. 

Endret av John-Robin
  • Haha 1

Kjøretøy jeg har eid/eier

Volkswagen Jetta 1,6 1985 Burgunder Rød

Mitsubishi Lancer 1,6 glxi 1993 Rød

Chrysler Stratus 2,5 1997 Svart

Mitsubishi Lancer 1,3 glxi 1995 Grønn

Volkswagen Touran 1,9 tdi 2005 Sølv

2007 Saab 93 SC 1.8t Vector Farge: Jetblack

2017 Mitsubishi Outlander PHEV 2.0 Hvit

Yamah FZR 600R 1995 Farge: Svart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riccird1

Hittil har ikke firmabilene vært noe å rope hurra for, men "pizzabil" er pizzabil. Kjip, støyende, uengasjerende og stygge som fy :rolleyes:
Hadde en Berlingo av år 2008 eller noe slikt. Symaskin av en bensinmotor som såvidt kom seg opp de verste bakkene, skranglet og bråkte.
Til slutt tok den bare kvelden på motorveien og startet aldri opp igjen. Vi prøvde ikke så veldig hardt heller :P
Jeg vil tro den fikk havari eller noe slikt av konstant rævkjøring og høyt turtall for å få noe bevegelse i dritten :thumbs:

Har bare eid saab og noen nyere biler privat, og de har vært snille med meg :wub:

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1996 Volvo S40 2.0. Hadde den 4 år fra 2007.

Pen bil som var godt utstyrt. Veldig bra kjørekomfort for 18 år gamle meg. 

 

2 mnd etter kjøp kom det en tikkelyd som gikk i takt med hjulene. Etter flere verkstedsbesøk ble det konkludert at girkassen var på vei til å gi seg. 500m fra verksted kom et stort brak fra bilen og 5. gir gikk bokstavlig talt i oppløsning. Fikk metallsponet med hjem som en souvenir fra verkstedet.

 

Derfra ballet det på seg. Clutchsylinder måtte byttes kort tid etter (fikk ikke bilen i gir). Bakdører sluttet å låse seg ved minusgrader, deretter ved plussgrader. En dag ble dørene låst, og høyre bakdør åpnet seg aldri igjen. Beltestrammer gikk til H og måtte byttes. Lykter tok inn vann og måtte byttes. Kontakten på ene pæren foran «smeltet» (ble jallafiks på den). Rust overalt, spesielt hjulbuene. Ekstremt tungt å gire i kaldt vær med kald motor +++++

 

Hver eneste EU-kontroll var garantert å drenere feriebudsjettet.

 

Tross alle problemer var jeg veldig glad i bilen. Når alt funket var det virkelig en fantastisk bil!

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel Vectra B 1.6L 1997 mod. 

Starta med brente ventiler, som en kamerat fikset. Og fungerte fint etter det. Verdens beste førstegangsbil tenkte jeg....

Helt til den en dag bestemte seg for å dø i fart, i rushtrafikken. Starta igjen når den ble høvelig kald. Feilsøking og bytting av deler i hytt og gevær, hvorpå jeg hver gang tenkte "No e'n bra igjen!" 

Og den jævla bilen motsa meg HVER gang.

Dødde ut ca HVER gang jeg kjørte den, og var helt livløs. Det fantes ingen "kjapp tur på butikken" på den tida :angry: Gjerne en halvtime måtte jeg stå i ei sidegate eller grøft å vente.

 

Til slutt var jeg så rådvill og lei at jeg leverte den inn på Opel, hvor jeg forklarte hva som skjedde, og når den begynte å dø ut. Sjefen på Opel tok med seg bilen hjem ei helg, og bilen døde IKKE EN ENESTE jævla gang den helga. Visstnok en kjempebil i følge han. Jeg overtok bilen igjen, og det tok ca 700meter, og jæveln stoppa igjen. Ble tilslutt så lei at jeg hoppet og kræsjet med den rundt om kring å leverte den til hugging.

 

Og folk lurer på hvorfor jeg har gråhår i en alder av 22...:unsure:

 

Beste bil: Volvo V70 2.0T 01 mod og Toyota HiAce 2007 D4D 👍

  • Haha 1

Hilsen Stian

RSR Autospa

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig kona sin pendlerbil men siden den er reg på meg så er det vel min på en måte :rolleyes:
Kjøpte den i vår av en kar som sa det var kompisen som var mekaniker som solgte den, hadde visst peiling. Det var en blå 2001 Citroen Saxo VTS.
Når vi prøvde den så var det ulyd i dynamoen og servoen virket ikke. Han lovte å få det fikset før vi fikk bilen, dette var en bil til 18.000,- ferdig reg og eu-godkjent så det er begrenset hva man kan forvente ut over at den fungerer greit. 
Dama hentet bilen i Skien og skulle kjøre hjem, på turen datt like godt hele midtre eksosanlegget av :lol:, hørte ut som en skikkelig bilcross bil når hun entret tunet på kvelden.

Kjøpte ny eksos og fikk dette byttet men hadde nå fått eksosanlegg UTEN oppheng så det hang bare i potta og grenrøret.
Da hun skulle på jobb neste dag så kokte bilen, tar ca en time hver vei til jobben på sykehuset så det var helt krise hvis den ikke fungerte når hun har en jobb hun MÅ møte på i tide.
I dagene som fulgte ble det fylt på mer kjølevæske og sjekket for lekkasje i systemet. Da hun var innom en bensinstasjon på vei til jobb en dag skulle hun få de til å etterfylle mer væske, de gikk ut for å sjekke fargen og kom frem til at de ikke hadde gul kjølevæske så hun måtte kjøre videre. Jeg fant dette noe merkelig siden biler fra den tiden enten kjører blå eller rød for det meste. Tok av påfyllingslokket når hun kom hjem og der boblet og sydet det selv om motoren var kald :eek: Væsken var gul den men det var fordi det kun var slam og gugge i hele systemet, så null poeng til en viss besinstasjon i Sauland :thumbdown:
 Av med radiator og skylte den skikkelig, masse møkk kom ut og til slutt en ren strøm av friskt klart vann. Så var det motoren sin tur og samme prosedyre der. Etterpå ble det fyllt rød kjølevæske som den skulle ha. Neste dag kokte den igjen, da var hun innom Citroen-verksted og de byttet temp-sensor på motoren. Dette viste seg å være løsningen så til skarve 300,- inkl etterfylling var det greit.
Neste på lista var ulyd i drivknute. Kaklet som bare f.... i hver eneste sving så da var det bare å inn på Autodoc og bestille ny, denne skal på etterhvert.

I vinter klarte hun å gjøre en 360 midt i kjørebanen på glatta, slo inn i snøfonna med bakhjulet og hjulet ble skeivt. Etter nærmere kontroll viste det seg at lageret i bærearmen var gåent så det måtte byttes. Dette har da ført til at bilen har stått i tunet de siste 4 ukene med demontert bakstilling. ALT var rustet fast og til og med en 15 kilos pigghammer klarte ikke å hamle opp med fastrustede torsjonsbarer før bærearmene ble kappet opp med bajonett. Kom heldigvis over en komplett overhalt bakstilling på Finn.no til snaue 3.300,- :lol:

Denne kom til slutt på plass så nå gjenstår bare jobben med å trekke nye bremserør til helle bakstillingen. Den jobben setter jeg vekk til noen andre for nå er jeg en smule lei.
Hun hadde en Saxo med samme farge som sin første bil, den var bare 1.1 liter og hadde navnet Charlie. Da falt det seg naturlig at denne fikk navnet Charlito (Charlie 2) :lol:
Jeg kommer til å ha mareritt om denne bilen i mange år fremover
 

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammut89

2007 Volvo V50. etter kun 100 000km på klokka begynte den å gå i spagaten på alle mulige måter. bære bruer byttet, bremseskiver byttet 3 ganger pga kast, hjullager 3 ganger foran, dieselvarmeren ble overhalt 3 ganger , ble faktisk stoppa en gang av politiet fordi den røk så. knirking i førersetet, knirking i understell en eller annen plass jeg aldri fant ut, drivaksel begge sider, ac slutta å virke 2 ganger. dynamo , batteri, støtdempere alle 4, til slutt begynte den å slite med å starte de første 5 forsøkene hver gang veiene var salta og det var vått. Mistenker at det var startern som hadde fått litt for mye rust inni men da var jeg ferdig med bilen, den ble noen andres problem før jeg gadd å fikse det. for ordens skyld skal jeg si at jeg er superfornøyd med min 2015 BMW 3 serie F30 320i Xdrive med alt ustyr

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
mammut89
4.6.2019 - 8.06, John-Robin skrev:

1997 Chrysler Stratus 2,5. Makan til drittbil skal du leite lenge etter! Tørst som juling. Motoren ville ikke starte på fuktige dager med mindre det var tilkoblet motorvarmer. Var like spennende hver gang jeg skulle vri om nøkkelen. Å be til høyere makter hjalp ikke! Vindu på passasjerside åpnes seg kun når det selv ville. Girkassa ville heller ikke skifte gir med mindre du spurte veldig veldig pent, til og med da så var den vrang å ha med å gjøre. Moro å få vite at det er 10 cm med med "vann" i reservehjulsbrønnen en kald desembernatt da jeg trengte det hjulet pga. punktering. Sentrallåsen levde sitt eget liv hvor den ikke alltid låste dørene skikkelig, hadde "innbrudd" som følge av at bakdøra ikke var skikkelig låst. Kanalene rusta etter kun en vinter. Eide bilen i ca 1.5 år. Da startet jeg den en onsdag hvor den ble varm og fortsatt var koblet til motorvarmer. Torsdag startet den ikke lenger. Da luktet det svidd i hele motorrommet og jeg konkluderte med at den endelig var gått bort. Kostet meg unødvendig mye penger for å finne problemene, uten hell. 

 

De bilene der var noe skikkelig dritt. En kompis hadde en sånn. Bilen har ikke engang klokke i dashen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klykken

Kan ikke måle seg med de historiene over her dette, men har vært minst fornøyd med vår tidligere Mazda CX-3.

 

Kostbar bil å kjøpe ny i forhold til hva du får - kjøpte høyeste utstyrsnivå, med 2L 150hk sugemotor, 4x4 (enhjulstrekk avhengig av hvilket hjul med dårligst grep), automat, trekkrok og midtarmlene.

 

Kostbar i form av skyhøyt forbruk (0,8L/mil blandet) årlig service (6000kr/gangen) og verditap. Ettellerannet gikk også i stykker mellom de årlige servicene.

 

Ellers masete girkasse, slapp motor, tregt og dårlig varmeapparat med konstant dugg på innside av glass eller is på vinter. 

 

Bilen jeg har tapt mest på å eie by far. For å avslutte kapittelet måtte jeg betale en bilformidler for å få solgt den, etter å ha prøvd privatsalg på finn.no i tre mnd.

  • Liker 1

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C350e-girl

Vw Tiguan 2.0 TDI 2013. Kjent feil som medfører bytte av skiver og bakbremser hele tiden. Svinghjul, og mellomaksel som måtte byttes. Egr ventil bytte. Jeg har kranglet mye med Møller, blir ikke VAG igjen😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2001 Skoda Octavia 1.8T med automatgir. Hadde den fra 2013-2015, og hadde vel utgirfter for rundt 80.000kr. Mye tull med girkasse, igjennkokset motor 2 ganger og masse annet elektronikk tull. Den dagen jeg solgte den som rep objekt så bestemte jeg meg for at jeg aldri skal ha bil uten garanti igjen. Teslaen jeg har nå er billigere å eie enn det den gamle skodaen var, om en summerer alle utgifter inkl, verditap osv. 

  • Liker 1

2018 Tesla Model S 75D - Deep Blue Metallic

2016 Ducati Panigale 1299S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontorpult (Øystein)

Værste bilen jeg har hatt, må vel være Peugeot 406 Bensin jeg hadde. Den kunne plutselig finne ut at den bare stoppet, akkurat der det passer for den selv, og bakkestart, det kunne man bare glemme - Da slo den seg helt vrang. Sto på varemessa i Lillestrøm og måtte slure på clutchen i utkjøringa, der var det en liten bakke, og der slo den seg dønn vrang, harka og slo, stoppa og kvelte seg. Til slutt nektet den å starte.. Det hele endte opp med at vaktene stoppa trafikken og jeg tok rennafart ut :rolleyes: 

Den hadde også masse elektriske feil, lys som slo seg av og på selv om tenninga var av, vindusviskere som levde sitt eget liv, radioen kunne plutselig veksle fra radio til CD og visa vers, osv... 

Bilen krona det hele med at det røyk en bremseslange i godt driv ned fra en fjellovergang, null bremsevirkning. Nappa i brekket, slang den i 1.giret og greide på et eller annet finurlig vis å unngå å smelle i autovernet i hårnålsvingen jeg dundra rett mot... Den endte til slutt opp som jordebil etter to måneders eie -_- Den var vel igrunn ment som en delebil, men ble nødt til å bruke den litt da 406 Diesel'en jeg hadde ble kondemnert av en SUV, det var forøvrig den beste bilen jeg har hatt :)

  • Haha 2

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

                      Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

                    Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

                     Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

                    Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

                    Saab 900 87'   Ford Transit 19'

S&S
#1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Audi 80 avant. Kjøpt for kroner 30 tusen. Den dro til høyre ved pådrag og venstre ved bremsing. Byttet hele understellet ink tannstang for 50k. Dagen etter traff jeg en grevling av type xxl og ødela absolutt alt sammen igjen. Hjernen til ac var død og kostet ny 12k. Hadde kun valget mellom iskald og maks varmluft. Vaier til døråpner røyk så jeg måtte sveive ned ruta hver gang døra skulle åpnes. Var det kaldere enn 15 minus måtte jeg sitte i bilen med foten på pedalen for at den ikke skulle stoppe. Den var også helt begredelig på vinterføre uten abs, esp og antispinn. Hang over ett autovern en gang og plantet den i en fjellvegg ikke så lenge etterpå. Måtte rette noen reimhjul men den gikk en stund til etter det [emoji23]

 

 

 

 

  • Haha 2

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FinnIsaksen

Ikke så utrolig spennende, men deler de dårlige opplevelsene jeg skulle vært foruten.

 

Spontankjøpte en 2009 Golf FWD av en bekjent. Slapp motor, diesel partikkelfilteret tettet seg etter annenhver småtur og til slutt ville det ikke brenne rent. DPF delete og chip ble løsningen. Dørmekanismene feilet flere ganger... fruen måtte ofte holde døren igjen manuelt på vei hjem fra jobb på vinteren, hun måtte også klatre over fra passasjersiden når hun skulle inn i bilen.

IMG_8326.thumb.JPG.06663cbb469cdfc4d5ac4780d840baa1.JPG

Bilen var ikke noe særlig for en nybakt sjåfør på de føreforholdene som oppstår vinterstid i mitt område.

Storfornøyd med at en bilforhandler som tok den inn for 60k selv uten DPF, erstattet den med en 2015 A3 Quattro og har aldri angret.

IMG_7253.thumb.jpg.faa0d0fdfdd3c89b400fce8b6a7fab8c.jpg

Må også nevne 2006 Nissan Navara som jeg kjøpte i 2012, da hadde den stått i havgavet på Karmøy i 8 år og gått 120.000km. Fikk den utrolig billig og gjorde egentlig jobben sin godt de årene jeg hadde den.

På EU kontroll i 2016 fikk jeg beskjed om rust i rammen, jeg sa "fix it" og fikk regning på 15k. EU kontroll 2018 fikk jeg anmerkning på bremser, sa "fix it" og betalte 15k. Ingen anmerkning eller så mye som en kommentar på rust i rammen. Et halvt år senere knekker bilen i to når jeg kjører i 80km/t med tilhenger. Lang historie kort, søker på nettet og ser at dette er et velkjent problem. Bilverkstedet påstår de har ryggen fri og Nissan ville ikke gi meg noe pga. den var 12 år og 2 mnd siden registreringsdato (pga. dette er et kjent problem har de kjøpt tilbake biler der rammen knekker før bilen er 12 år). Orket ikke stange hodet i veggen mer, endte med at en polakk kjøpte den for 30k.

IMG_1944.thumb.jpeg.f421c826b446a8e7b9e3f11b1f74f0fa.jpeg

IMG_1941.thumb.jpeg.458d8245cf37d6c4ea6afdc428dfbdc3.jpeg

  • Liker 1
  • Haha 2

S&S:  Audi RS4 // Audi RS5 // Audi RS6 // Porsche Cayenne // BMW X1 // BMW X3 // BMW X3 Alpina White // BMW X5 // Mercedes GLC // Audi Q5 // Porsche GT3 CS

 

Garasjen - Isaksen`s RS6

 

Rupes Advanced Level Instructor - Gtechniq Accredited Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
ivan Reidar
4.6.2019 - 0.57, Gjermund skrev:

Verste bilen jeg har hatt med god margin er Volvo XC70 2010 modell. Elendig på stort sett alt, kostet meg så mye på to år at jeg følte at den gjorde meg syk. Skal ALDRI ha noe slikt igjen!

 

Vil tilføre at jeg er fantastisk godt fornøyd med bilen jeg byttet til, Mercedes GLK. Den er vanvittig mye bedre enn Volvoen, forskjellen i byggekvalitet er signifikant. 

Må si meg enig med deg. Har hatt samme bil. XC 70 2010.  Har hatt den et år. Kostet meg mye mer en alle biler jeg har hatt til sammen siste 10 år. Kjøper ikke mer Volvo jeg for min del. Fått en ulyd bak nå. Værst da jeg slipper gassen i 75 km/t. Uling bak aksling et sted. Gått 145000 km. Mitt råd kjøp ikke sånn type bil om dere ikke liker å skru bil og har mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ivan Reidar
24 minutter siden, ivan Reidar skrev:

Må si meg enig med deg. Har samme bil. XC 70 2010.  Har hatt den et år. Kostet meg mye mer en alle biler jeg har hatt til sammen siste 10 år. Kjøper ikke mer Volvo jeg for min del med 4 hjuls drift. Bytta klima anlegget, virker ikke forsatt. kalipsere skiver rundt. Reg reim.  Vindus visker motor for å nevne bare litt. Fått en ulyd bak nå. Værst da jeg slipper gassen i 75 km/t. Uling bak aksling et sted. Gått 145000 km. Mitt råd kjøp ikke sånn type bil om dere ikke liker å skru bil og har mye penger. To hjulsdrift av disse er nok bra biler men ikke 4 hjuls drift. Må ha like dekk, likt slitt. osv.

 

16 minutter siden, ivan Reidar skrev:

 

 

,

Endret av ivan Reidar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...