Jump to content
Sign in to follow this  
FinnIsaksen

S&S - Isaksen Detail // Porsche Cayenne GTS

Recommended Posts

FinnIsaksen

Porsche Cayenne GTS

- Ein hissig chili treng også kjarleik  -

 

IMG_2147-343.thumb.jpg.e8a5f786ca667b80fab20f3e83c83467.jpg

 

 

Hei og hjertlig velkommen til denne S&S!

Jeg har lenge lagt merke til at en av byens kjekkeste biler har hatt et sårt behov for pleie.

Det var derfor ekstra kjekt når eieren kontaktet meg og ønsket at jeg skulle gjøre den ren igjen.

- Slapp av, den skal bli mer enn ren! var mine siste ord til eieren. La oss gå i gang.

 

-

Bilder ved ankomst

-

IMG_1703-13.thumb.jpg.3e89761d988146507f1362d3f589c684.jpgIMG_1697-7.thumb.jpg.c6aab05b5d3cdd8d41d4fe2a9eeed89c.jpgIMG_1704-14.thumb.jpg.d882596c2b0163131fc78cff209b31e2.jpgIMG_1701-11.thumb.jpg.394565226a89e17e81ee015c5c580446.jpgIMG_1700-10.thumb.jpg.66caef861f4f81b4f4042fe3bc81796a.jpgIMG_1699-9.thumb.jpg.b6f1d89432b85929ffd9e348f67d6c25.jpg

IMG_1723-25.thumb.jpg.d30744eab502176887a1c8de5b98d743.jpg

 

-

Av med skiltholdere

IMG_1710-18.thumb.jpg.98afdd4055ba4e1d6c9cdf59a44d0101.jpg

 

-

Alt klart til å få vekk litt gammel morro
IMG_1707-15.thumb.jpg.cfee5a4a14797b79eba86ee5432c4b76.jpg

 

-

Teerwasche er først ut, en petroleumsbasert avfetting som fungerer utrolig bra.

Denne skal få bryne seg på godt inngrodd asfalt.

IMG_1713-19.thumb.jpg.afe18bad174911de957c707948d5dafa.jpgIMG_1716-22.thumb.jpg.10b0fe59676ee801197b447120a96176.jpgIMG_1718-23.thumb.jpg.3e3a763be564863fdb30a9ff8411d16e.jpg

 

-

Etter 7-8 minutter la jeg Surfex HD 1:5 over hele bilen

IMG_1714-20.thumb.jpg.5934e7e2005d65cd6f2b11aacb78daba.jpg

 

-

Samme prosedyre inne i dørkarmer

IMG_1744-41.thumb.jpg.5fd3374b82c92f6a693292a57a2c388e.jpg

 

-

Skummer ned med Nerta Active Diamond Foam

IMG_1726-27.thumb.jpg.e36d39627ae2a60c3c244612f958da0e.jpgIMG_1729-29.thumb.jpg.7dec7df97a323d9627ce42498226466e.jpg

 

-

Skitten slepper godt nå

IMG_1739-38.thumb.jpg.3fb66abe7a22ce6eb1c71a00a95b8692.jpgIMG_1732-32.thumb.jpg.0f82f896532ec6ba2b9632d6d9a2c47f.jpgIMG_1733-33.thumb.jpg.b010b968bfc37265c687f1126e2ee958.jpgIMG_1736-35.thumb.jpg.c35fba0a01d02e53f3cd7fd053f3802b.jpgIMG_1738-37.thumb.jpg.77c85265befb7c2eab0e0ef8aad4eede.jpg

 

-

Spyler av nedenfra og opp, slik at avfettingen skal få maksimal virkning

IMG_1741-40.thumb.jpg.54750b26e85bc78938af4272f6809afc.jpg

 

-

Koch Chemie Felgenblitz 1:2 blir påført felger, sider og bak på bilen.

Denne løser effektivt opp flyverust.

IMG_1746-43.thumb.jpg.04b0e0f26b07fcc8921b9f441b50cd14.jpgIMG_1747-44.thumb.jpg.a23d318f23511c4fbf825186a9bc1e55.jpg

 

Finner litt på dørene

IMG_1753-47.thumb.jpg.e6760e9ccd9c812ac1d60d6557cd1bf3.jpg

 

-

Ble en del ekstrarunder med både Felgenblitz og Teerwasche for å få vekk alt.

Til slutt var jeg fornøyd og dynket bilen i Surfex HD 1:5 på nytt og spylte bilen ren.

IMG_1755-49.thumb.jpg.09b528dce199fc70adcaa1c5dd053b50.jpg

 

-

Klargjør en bøtte Koch Chemie Aktivwasche for berøingsvask

IMG_1756-50.thumb.jpg.30c82030bce563520124402f35d9b4b2.jpgIMG_1757-51.thumb.jpg.478116081fff8cfa20b06fd7c02a7ce4.jpg

 

-

Bløter panelet godt, før jeg vasker med en lett pote

IMG_1758-52.thumb.jpg.c4fba77335a3ca3ca8aa2f3c395dcff7.jpg

 

-

Skyller vaskehansken i en bøtte rent vann etter hver berøring

IMG_1760-53.thumb.jpg.c0e8a9e260eb809f42d99d34b3579e22.jpg

IMG_1762-55.thumb.jpg.8cad774b0a901a7111efed292224ea4a.jpg

 

-

Kosten blir brukt får å irritere ut smuss på vanskelige steder

IMG_1765-56.thumb.jpg.01e193ba6d816ea78b7910f94c1e57ac.jpgIMG_1766-57.thumb.jpg.da01de7462c42f0c741d0ac8f43aa002.jpgIMG_1767-58.thumb.jpg.309519ff202a7fffdee5a9dced174a31.jpgIMG_1769-60.thumb.jpg.49ab8b49ca5d2d3b5a036780ab4f93b4.jpg

 

Tar en runde med Bilt-Hamber Auto Clay og såpevann for å se om det er mer partikler igjen på lakken

IMG_1770-61.thumb.jpg.ca24695da70f8d1b7f51969d3ac2a351.jpgIMG_1772-63.thumb.jpg.fa8fb3304f37393e91a671fe24bf8a84.jpg

-

Etter å ha vært rundt hele bilen sier jeg meg fornøyd med vasken.

IMG_1773-64.thumb.jpg.55574ebf0c0e2973e9abefbd8e8fc2de.jpg

 

Vannet ligger helt flatt

IMG_1774-65.thumb.jpg.57569523cc2346f360a5fa305ebd4232.jpg

 

Så da kan vi trygt fjerne denne

IMG_1979-203.thumb.jpg.8090b576f53f57a320439d4b23be6089.jpg

 

-

 

Og så, inn til tørk!

IMG_1776-67.thumb.jpg.ddf9f986c6c22f995f30d97b5a0bdcb2.jpgIMG_1777-68.thumb.jpg.f2cd1d5a41b59748d5ba19b894b7e5f1.jpg

 

Bruker trykkluft for å få ut vannet fra alle krinker og kroker.

IMG_1778-69.thumb.jpg.d10ed954cc59a0ec9084be86a2e6ca4f.jpgIMG_1779-70.thumb.jpg.01470002c8b5de3000c2a4fcb90bfa01.jpg

 

Setter bilen på vedlikeholdslading

IMG_1999-222.thumb.jpg.563151ccd385faf30c613ad12294bf82.jpg

-

Inspeksjon

Denne praktfulle bilen har desverre sett en børstevask og hundre for mye.

IMG_1785-74.thumb.jpg.2ca14317ba0fa12e35e37d8f0bacb2dd.jpgIMG_1788-77.thumb.jpg.322cda37f49e156bac4ff9894259c195.jpgIMG_1789-78.thumb.jpg.ee98bc715cf14cbd03d71f4cc29952cb.jpgIMG_1790-79.thumb.jpg.e5cabeb636bca69e31a643d6d39dce16.jpgIMG_1931-167.thumb.jpg.16c253336a135ff1a782b7cb61060abb.jpg

IMG_1791-80.thumb.jpg.da6afd205eb7e888b3b9794cbda2f1b4.jpgIMG_1792-81.thumb.jpg.3ba8eed4d13de58c87e88d64fe030a3b.jpgIMG_1794-83.thumb.jpg.84bebdca75ec34df86ff26cd7967410e.jpgIMG_1807-93.thumb.jpg.291a8b47cc84e2f74e0560e15c5f4a3d.jpgIMG_1808-94.thumb.jpg.5372d54a65ab92ec821267e773f43542.jpgIMG_1809-95.thumb.jpg.302db47cdf96072456561964921c7848.jpg

 

-

En del RDS fantes også

IMG_1797-84.thumb.jpg.d380354d370aca40674d58ee8f5538a5.jpg

 

Bildør

IMG_1798-85.thumb.jpg.51635e82c62b9ec67e85eebc0ef2eb88.jpgIMG_1799-86.thumb.jpg.27be457c67681900192a5f6ec7557b8f.jpg

 

T-Rex?:lol:

IMG_1800-87.thumb.jpg.8f94f011963a8c4d9825be3439dcb12a.jpg

IMG_1784-73.thumb.jpg.bd12cfdb74048959f562bff0610cca14.jpg

-

Merker disse av som en påminner til meg selv

IMG_1815-99.thumb.jpg.d0508732e2561151fbda1f2c51bb1569.jpg

 

-

 

Meget spent på lakktykkelsen her. Det er en premium bil som ikke har vært korrigert grovt før, forventer en del lakk.

Den skal jeg selvfølgelig gjøre mitt ytterste for å beholde mest mulig av.

IMG_1818-101.thumb.jpg.d524447774efc5c0801f23c1516528bb.jpgIMG_1832-109.thumb.jpg.b397e42730f5a81d3426fcac6076144c.jpgIMG_1835-110.thumb.jpg.7cc8ff05a10b108aa1a041368808cb60.jpgIMG_1840-112.thumb.jpg.1dd9bab1d36c592257daeef6bf060575.jpg597242db79ccb_LakkdybdePorscheCayenne.thumb.png.b9d50728344ed47dd7e1eb134e6c2440.png

 

Gode lakkmålinger, med bunn notering 136 mikroner nederst på venstre bakdør.

-

Klør i fingrene etter å teste hvordan lakken er. Maskerer opp et felt på panseret og tester KC H8.02 og Rupes blå MF.

IMG_1845-115.thumb.jpg.657b85dde0578eaad9eb4d65077892ad.jpgIMG_1846-116.thumb.jpg.00a8e7bda9c1d0d606a4570e0e80fe33.jpg

IMG_1847-117.thumb.jpg.d1bb1a1bc5f7ab6e6bce5c19563a3f81.jpg

 

Primer paden godt

IMG_1848-118.thumb.jpg.8134203d464e2bc04afa18b420500c19.jpgIMG_1849-119.thumb.jpg.b4a45400bbf8edaef2810f27fd53c2ff.jpgIMG_1851-120.thumb.jpg.5d51a9b0886b3a2a0d7b08ac8b730cdb.jpg

 

Gir den noen erter til og kjører 6 pass, deretter en inspeksjon

IMG_1853-122.thumb.jpg.e0962b50ae037d0a44fd301a05dca263.jpg

IMG_1856-123.thumb.jpg.ed8d2534693970676d8aebaa3c5adfde.jpg

IMG_1858-124.thumb.jpg.f9e763e6d2a199ae52eed57fa6fa0886.jpgIMG_1859-125.thumb.jpg.ccc2980763df5101ac4d3e2f1feff222.jpg

 

Den har ikke fjernet målbare mengder lakk <1my, men har tatt stort sett alt av riper. Noen av de litt dypere er der enda.

IMG_1861-126.thumb.jpg.b829495541ef9626b3bda7756f7f2afa.jpg

 

Blåser paden ren med trykkluft, lader noen erter til og kjører ny runde.

Defektene er borte og finishen er grei. Når KC Heavy Cut og MF gir en god finish, da snakker vi meget hard lakk.

IMG_1866-128.thumb.jpg.69a78dcede72b3469baf4d6d52cbdcbb.jpgIMG_1868-129.thumb.jpg.b28d7ce5a366f7f36f00b729c140ef94.jpg

 

For å få maksimal glans, kjører jeg et finsteg med Rupes gul pute og KC M2.01.

IMG_1869-130.thumb.jpg.b2acfc6c16571dbdfe840cc5abee9b92.jpgIMG_1871-131.thumb.jpg.e285a8cbd3d98fc9d0c269a14ef91e7e.jpgIMG_1876-134.thumb.jpg.755ece5db4bebf4e9f20c1cfdc13d1d1.jpg

 

En liten 50/50, selv om det ikke er kjempelett på denne lakken.

IMG_1877-135.thumb.jpg.ad7279ee2db88c81de049de1eaf1c287.jpg

 

Panser og tak hadde minst defekter, disse lot seg fjerne med 2 runder av overnevnte kombinasjon

IMG_1902-148.thumb.jpg.e92a645e0a4a396883283a66c8bb05ba.jpg

 

-

Tar en runde og korrigerer små defekter med 3000 grit og polerer opp igjen.

IMG_1922-158.thumb.jpg.39cb1fcd0e89efbd40a253fc64422e90.jpgIMG_1923-159.thumb.jpg.f0e64d3eced98bf6acf026fdae1879a1.jpg

 

-

Noe sjenerende plastikk på begge sider av den to-delte vingen over bakruten som tilsynelatende ikke hadde noe formål.

Bort med seg.

IMG_1886-137.thumb.jpg.754408eeda2d8febc332a73ec7db3854.jpgIMG_1889-138.thumb.jpg.60606c2062bc664b3a34dc12c308eac8.jpg

 

-

MYE pianolakk rundt vinduene. Dette ble korrigert i 3 steg.

IMG_1908-150.thumb.jpg.0786b072179e1d81095f93cbd12b0a61.jpgIMG_1913-152.thumb.jpg.8b3a6cd0cf34350d98d4c2f12d7641e3.jpgIMG_1909-151.thumb.jpg.1c7b0cc16554e74a11882209531e2395.jpgIMG_1905-149.thumb.jpg.51f612bbe35e7a9217dc28acf691d7a5.jpg

 

-

 

Ikke veldig mye riper bak dørhåndtak på denne bilen, dog litt på førerdør. Drill med skumcone er fint å bruke her, men OBS på å legge press på den sorte metallskiven. Da kan denne kutte gjennom skummet og gjøre stor skade.

 

Maskerer selve håndtaket og er påpasselig med å ikke få for mye varme.

IMG_1947-178.thumb.jpg.506b245f15302650c165f397d7bf25e4.jpgIMG_1949-179.thumb.jpg.db1b0687f533f2cbc06e5ad7c30d42ad.jpgIMG_1950-180.thumb.jpg.3f7f47c845981235a51df2184e7faeaf.jpgIMG_1951-181.thumb.jpg.5599df5bd2e33c93496420ea97b8b911.jpgIMG_1952-182.thumb.jpg.0fd934b90a0f174bca6708b5725b082d.jpg

 

Drar en runde under takrails når jeg først er i gang

IMG_1896-142.thumb.jpg.45333d216a21bdf5f60148bd98efe935.jpg

 

Her har vi jaggu en blindpassasjer! :fun:

IMG_1915-153.thumb.jpg.3804c1fa048f9eebd105b2240a34e809.jpg

 

Han var noe tørr i pelsen, her var det bare å få den fjernet skånsomt.

IMG_1917-155.thumb.jpg.7ed5b6a2fb8a48ea7fb4271d178edb1c.jpg

 

Av jord er du komen...

IMG_1919-156.thumb.jpg.7f51a79a056287022e12bafc05e9c87a.jpg

 

-

 

Tilbake til lakk korrigeringen.

Etter å ha smakt litt på defektene på venstre forskjerm, var det klart at jeg måtte litt hardere til verks på nedre del av bilen som har dypere riper. Måtte opp i 7-8 runder med MF og fjerne 2-3 my. For å ikke bruke 3 uker på jobben, fant jeg fram våtslipeutstyret.

 

Maskerte opp et testfelt og prøvde ut litt 3000 grit på Rupes Scorpio RH356A. Holder kontrollen på lakkdybde ved å måle i senter av maskert område.

IMG_1935-170.thumb.jpg.6ee866405dca0d543286bda24ffd9918.jpg

IMG_1937-1.thumb.jpg.8dc09f7e5597121b8360c0a6a427d1f2.jpg

Et par kjappe drag med 3000 grit tok ikke bort målbare mengder lakk. Her ser vi en kombinasjon av de mikroskopiske ripene fra våtslipen, sammen med de litt mer ovale og langsgående vaskeripene under. Om en sliper slik at en ikke kan se noe igjen av defektene en ønsker å fjerne, kan man ikke vite om en har tatt bort mer lakk en nødvendig.

IMG_1938-172.thumb.jpg.53ba3069da7f6826cfd101bcdfcbab1b.jpg

IMG_1940-173.thumb.jpg.f115181d8d8f93749cbf963d40c84108.jpg

 

En runde med poleringsmaskinen viser at øvre halvdel ble veldig bra, men trenger en runde til. Da er jeg der jeg vil være.

IMG_1941-174.thumb.jpg.4a268656ee9053d0acfe2e04d2884d77.jpg

 

Nedre halvdel av dørene hadde en del grovere riper. Her måtte jeg kjøre flere runder for å få det fritt for defekter.

IMG_1942-175.thumb.jpg.603465764e8531fef77d9169a0ba3e0a.jpg

IMG_1944-176.thumb.jpg.d38f6530c10c247551dc50c6e48dcaa1.jpg

 

Jeg har nå fått kjenne litt på hvor mye som skal til for å korrigere resten av bilen.

Fremgangsmåten videre blir å våtslipe 2 drag med 2000 grit på nedre halvdel av dørene, deretter 3000 grit på alt under dørhåndtakene.

 

IMG_1966-190.thumb.jpg.131a923b221acf1665a5ee543626fefc.jpgIMG_1972-196.thumb.jpg.4034e28a2f874f1a9718f30433e1eee7.jpgIMG_1970-194.thumb.jpg.60e8bccbfc26505c4a73cd0bb47337ac.jpg

 

-

 

Litt diverse korrigering

IMG_1929-165.thumb.jpg.ab2192cd9a939698a9729c01a0225074.jpgIMG_1930-166.thumb.jpg.9d94388ae91ed2cb5643a60eaddf6539.jpg

 

IMG_1980-204.thumb.jpg.cfcdc04e4eb79297c113b5a646d9f800.jpgIMG_1981-205.thumb.jpg.42b6a680b5bcfa5a1cfa3e573f1cfe15.jpg

 

IMG_1983-207.thumb.jpg.6c52204526455b01c69f3ea0c16454c6.jpg

 

Edit: legg merke til forskjellene i glansen og klarheten på hele lykter på alle bildene!

Før

IMG_1957-185.thumb.jpg.dc7cdc07c9823b2c9e2db1dc48d9ffc6.jpg

Etter grovsteg

IMG_1958-186.thumb.jpg.f5b8b12c1b1f7747ae35c20450965892.jpg

Etter finsteg

IMG_1960-187.thumb.jpg.15d04dd8901d164fbebe6b0fcefdfa90.jpg

 

 

 

-

Ferdig korrigert og tatt et finsteg over hele bilen

 

IMG_1987-211.thumb.jpg.947c1dc781bf83639f3eb722aded8709.jpgIMG_1988-212.thumb.jpg.f43d59b53425279a50e57609e9f1ce18.jpgIMG_1990-214.thumb.jpg.6143c63a1dcdbbb493afbf371aea676f.jpgIMG_1991-215.thumb.jpg.64002de1ea404aa14b2df90d16a771fd.jpg

 

-

Lakkforsegling

Valget falt på Gtechniq CSL og Exo v2 på toppen.

Inne i dører etc. ble det lagt KC 1K-Nano.IMG_2004-224.thumb.jpg.0d33255495f161a65567c8299b1dfc11.jpg

 

Foretok to runder wipedown.

CSL påføres små områder om gangen og buffes av direkte. Deretter buffes det på nytt med en ny mikrofiber. Bretter klutene om, og hiver de til slutt i en bøtte med Surfex HD.

IMG_2008-226.thumb.jpg.e6a1cd04c859f7afb7122e6a24ad0179.jpgIMG_2010-227.thumb.jpg.a62f01d05f261ef462996baaf981c634.jpgIMG_2011-228.thumb.jpg.b13bccc8dd2eee98c9f5f8fa1b67ceb7.jpgIMG_2012-229.thumb.jpg.44dc3ee785d080616210e8c14ca96e96.jpg

 

-

 

Interiør

Her har det gått med en del kyr, for det var plenty med skinn å ta av!

Renset alt skinn med Colourlock Leather Cleaner, både strong og mild.

Det fikk stå til neste dag før jeg påførte Colourlock Skin Protector.

IMG_2038-250.thumb.jpg.d2b0fb0498442aa3e9e872e3deeba07a.jpgIMG_2039-251.thumb.jpg.376be7d2fa509487c5efad3b1e368cfb.jpgIMG_2040-252.thumb.jpg.be7df8c03d5c5de315e4bdbd1e8b7b3d.jpgIMG_2041-253.thumb.jpg.95ed03d4b20e1cf05305f7535a4046c3.jpgIMG_2043-254.thumb.jpg.139bf00fd05a70fd13161c35136c6f06.jpg

 

Diverse interiørrens

IMG_2020-235.thumb.jpg.ce978625da889c6c562dcd78b8d9fd59.jpgIMG_2018-234.thumb.jpg.305391a47174cae910a889a62f837312.jpgIMG_2015-231.thumb.jpg.14061a0c8a5b11162d1441f55b6bd230.jpgIMG_2016-232.thumb.jpg.27be96110d447c74f22e209b43caf7e9.jpg

IMG_2017-233.thumb.jpg.1bc52ee51fc5bf92b49e167013170fa2.jpg

IMG_2030-243.thumb.jpg.bc594193cedc5d82ca2296c2d9d6771b.jpg

IMG_2029-242.thumb.jpg.4dcdc1a0b76c8c087b9f8e308dfbbd9e.jpgIMG_2031-244.thumb.jpg.fc09c7d6b22390c0ddef50b92bc8dcd4.jpgIMG_2032-245.thumb.jpg.922511e8812f6caef20d3ac9c75e6adb.jpgIMG_2033-246.thumb.jpg.d68cdfe29b98fcbeb74cd43e40772109.jpgIMG_2035-247.thumb.jpg.80f9fff929e1ab308bff8577d844dcee.jpg

 

Motorrommet fikk seg en runde steam og Koch Chemie Motorplast

IMG_2036-248.thumb.jpg.d431d9f07e9ad5c8bc9ded2deae0b23f.jpg

IMG_2037-249.thumb.jpg.1ba818c414c4f5b899efe2dc502e489e.jpg

 

Fungerte bra med steam på bremsecalipperne også

IMG_2045-255.thumb.jpg.851be1d94d382d17c24cb074ab58f6f1.jpgIMG_2048-256.thumb.jpg.abd569d23708fdbf04b6b288fd0338ca.jpg

 

-

Felger

Felgene hadde kun fått seg en grovrengjøring ved nedvask av bil. Disse ble demontert og tatt ut for en detaljert vask.

Ble noen runder Teerwasche, Felgenblitz og Quattro Acid Star, men de ble strøkne til slutt.

IMG_2022-236.thumb.jpg.6be18b4a9d3bafca25b878a4d6d10c9d.jpgIMG_2024-237.thumb.jpg.ec3343962d80831bcdfe8b346b0c5f70.jpg

IMG_2025-238.thumb.jpg.15e2d57183d8dd0bafb446cff17adcc9.jpg

Transportert inn i garasjen for tørk, polering og SV Autobahn felgvoks

IMG_2028-241.thumb.jpg.d1b86f8233a78f6e467224540e03fbe9.jpg

IMG_2049-257.thumb.jpg.74af4309ea9350b5d69adb06c68161f7.jpg

 

Juicer varmepumpa på maks og slår på avfukteren for å få tørket ut bilen over natten.

IMG_2050-258.thumb.jpg.2d3b24bbf74f2e0da981bf95a41caa13.jpg

 

Grei temp neste morning :rolleyes:
IMG_2051-259.thumb.jpg.b584cb117dab722eba1e413fa59d34a5.jpg

 

Kjører en Ozonsanering av cockpiten, 20 minutter i lukket bil og 15 minutter med ventilasjonen påskrudd i resirkuleringsmodus.

Luftet deretter godt ut videre ut dagen.

IMG_1811.thumb.JPG.f994b38eacb4daa174370b985801efff.JPG

 

Renser rutene innvendig og utvendig med KC Speed Glass Cleaner. Dette er fra halve frontruten innvendig!

IMG_2053-261.thumb.jpg.4d36718c55cd40a496ddb63ecf779c04.jpg

 

Forsegler alle rutene inkludert panoramataket med Aquapel. Klarte det akkuratt på 2 patroner.

IMG_2054-262.thumb.jpg.45a0bc7ae770dde54edd6caffc8ce5fe.jpg

 

Bruker maske med gassfilter og setter opp garasjeporten for maksimal ventilasjon.

Der ute står det to misunnelige tyskere som lurer på hvorfor de er kastet ut :blink:

IMG_2059-265.thumb.jpg.b1f67ea9c7ed747383bcd9204eae3243.jpg

 

Final touches..

IMG_2052-260.thumb.jpg.b1ab6a798425b20f804dad31c6f0aeeb.jpgIMG_2055-263.thumb.jpg.786e042ea48f0e09030029d494d25d51.jpgIMG_2056-264.thumb.jpg.c361a6cd418152cf5522280eeff59b41.jpg

 

 

-

Ferdigbilder!

-

IMG_2081-284.thumb.jpg.a077042ed0d96bc9851dcd854d1ab7d9.jpg

IMG_2145-341.thumb.jpg.f16fc6a40fe526ba595f15150d86969b.jpgIMG_2151-347.thumb.jpg.869e6e04bade0b349910687d2b97718d.jpgIMG_2153-348.thumb.jpg.05754fa489c7d0136502c0982b29c9dd.jpgIMG_2154-349.thumb.jpg.515916c01822511cacbdee07990f6fcd.jpgIMG_2155-350.thumb.jpg.b0fcca417c4a44eee94fe7e511dca43e.jpgIMG_2157-352.thumb.jpg.f102791214e2f22235d24e3b9f849ffd.jpgIMG_2146-342.thumb.jpg.aa6184e8c8dc0521d2481a5620a4a1ab.jpgIMG_2135-333.thumb.jpg.c24e165e2d6ce437a18f72ee1fff6763.jpgIMG_2132-330.thumb.jpg.9e919919dd292e6c8cb423a9f6d42457.jpgIMG_2127-325.thumb.jpg.e36f5344b85b76f9b926f7cf070c1997.jpgIMG_2124-322.thumb.jpg.26b230861ba659a2debdbe670783d8ee.jpgIMG_2122-321.thumb.jpg.aff4a50b68592a59eb9cd5246e2e8e49.jpgIMG_2119-318.thumb.jpg.bdb50adfb1449eee108ca5c9a7a75f58.jpgIMG_2117-317.thumb.jpg.22c8f8705290cc16718f79ac46cd6164.jpgIMG_2114-315.thumb.jpg.8f21e271fcc2374328ccef36668b6346.jpgIMG_2111-312.thumb.jpg.a3e4c182afedc99e531580a07bf21cd6.jpgIMG_2110-311.thumb.jpg.d693944fc3a0c40ef03b1a08d10a227a.jpgIMG_2108-309.thumb.jpg.bc7d61cd41b13fd2c733abdc071e59a5.jpgIMG_2106-307.thumb.jpg.5cc204f59e0f20860ecaa3feda508082.jpgIMG_2100-302.thumb.jpg.f425a7f070b5dae9fb8122b370636ae8.jpgIMG_2088-290.thumb.jpg.e45d79c8cbc6864044883c1b6b30d31d.jpgIMG_2087-289.thumb.jpg.7a36d5cf47abd6e21f10a1f81b338ffe.jpgIMG_2086-288.thumb.jpg.4ce01396c2142eb5c61ad523c83dfc08.jpgIMG_2084-287.thumb.jpg.7fd07c3fa26a4ef03c727a1171a51282.jpg

IMG_2142-338.thumb.jpg.8b0e1492d26ceaf7c1dfffbb47b1235a.jpg

 

IMG_2068-273.thumb.jpg.d90916e7a57b68d8acb39f7480057027.jpgIMG_2064-269.thumb.jpg.75a88d26a0772c1064b7ace0899d24d0.jpgIMG_2061-266.thumb.jpg.b3ca6b6c5dea1dbf3b6d482f9ead2fd9.jpgIMG_2069-274.thumb.jpg.5387149674f85f9c4c7450875d9ee3a4.jpgIMG_2070-275.thumb.jpg.b52c4b5572927f26fbb2fb4afbb41a24.jpgIMG_2071-276.thumb.jpg.34e24acd4c99ec5d67dd2e85e0404aca.jpgIMG_2075-278.thumb.jpg.1b6e36d20cefa5b4eebb7e26b3efba2e.jpgIMG_2073-277.thumb.jpg.aa7f0e2a9010c2752e58dda3894f8577.jpgIMG_2077-280.thumb.jpg.01b76f1a0314a8a0d28506702716b35d.jpg

-

 

 

 

 

En liten bonusvideo for de som har lyst å se den i 4K: 

 

 

 

Tidsforbruk: 46 timer over 6 dager.

 

Takk for titten!

 

 

Edited by FinnIsaksen
  • Like 1
  • DCN Point 85

Share this post


Link to post
Share on other sites
steinbra

Ahh! For en herlig detailing! Perfekt utført og visualisert med nydelige bilder og write up!

Små snasen bil også, for å si det mildt! Må huske på å levere lotto til i mårra...😄

Klar grønnknapp fra meg!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Storefot / Tommy

Strøken jobb, som vanlig! Porschen var kurant den, men hva med den røde børsa som ble forvist? :o din sin? S&S:wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites
The Punisher

Bra jobb, men ennå viktigere og penere - RS6! :D fap fap fap! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Audi S8

Lekkert å meget god detailing jobb på deg! bedre en ny nå denne :thumbs:

cred

Share this post


Link to post
Share on other sites
Freakshow

åh så lekkert! :wub:
og den rs6´n da! :o helt riktig farge på! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexanderst

Jeg er imponert. Herlig S&S med flotte bilder, samt en skikkelig vel utført jobb med et lekkert resultat. Dette var klasse :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
pejourdan

Nok en kanonjobb ja, flott oppfriskning på den lakken!

Cred! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dj john

Fet rød Audi men Porscha :wub:..utrolig fin og ryddig s&s.Cred:thumbup: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
FinnIsaksen
21.7.2017 - 22.42, steinbra skrev:

Ahh! For en herlig detailing! Perfekt utført og visualisert med nydelige bilder og write up!

Små snasen bil også, for å si det mildt! Må huske på å levere lotto til i mårra...😄

Klar grønnknapp fra meg!

Kjekt å høre, tusen takk!

21.7.2017 - 22.57, Storefot skrev:

Strøken jobb, som vanlig! Porschen var kurant den, men hva med den røde børsa som ble forvist? :o din sin? S&S:wub:

Det er min ja :) Driver å tar den litt innimellom, så spørs om det blir S&S av den dessverre :unsure:

 

23 timer siden, The Punisher skrev:

Bra jobb, men ennå viktigere og penere - RS6! :D fap fap fap! 

RS6 er bra! Wha ta ta ta pang pang! :fun:

 

13 timer siden, Audi S8 skrev:

Lekkert å meget god detailing jobb på deg! bedre en ny nå denne :thumbs:

cred

Takk, ja tør nesten påstå det!

 

12 timer siden, Freakshow skrev:

åh så lekkert! :wub:
og den rs6´n da! :o helt riktig farge på! :D

Etter 2 grå og 2 sorte biler var det på tide med en litt mer artig farge!! :)

 

11 timer siden, Roolfi skrev:

Strøken jobb! :D Konge resultat!

 

:thumbs:

 

11 timer siden, alexanderst skrev:

Jeg er imponert. Herlig S&S med flotte bilder, samt en skikkelig vel utført jobb med et lekkert resultat. Dette var klasse :) 

Takk skal du ha for fine ord ;)

 

10 timer siden, Tommy skrev:

Lekkert

B)

 

5 timer siden, pejourdan skrev:

Nok en kanonjobb ja, flott oppfriskning på den lakken!

Cred! :)

 Fikk løftet den noen hakk ja, takker!

 

1 time siden, dj john skrev:

Fet rød Audi men Porscha :wub:..utrolig fin og ryddig s&s.Cred:thumbup: 

Takk, keep it clean :P

 

50 minutter siden, johnsen90 skrev:

#Lekkert

#takk :rolleyes:

  • DCN Point 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Capone

Årets sterkeste kandidat til å bli "Approved Detailer" :thumbs: Meget høy kvalitet på både jobb og S&S gang etter gang, en fryd å lese gjennom det du legger ut. Virker som læringskurven din står i tilnærmet 90 grader, for jeg mener å ha lest at du ikke har holdt på med dette så altfor lenge? :) Meget oppegående de ringoplene som stod utenfor også, er begge dine? 

 

Stå på and keep 'em coming! Jeg har stemt grønt:D 

  • DCN Point 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stangeland89

Skambra=) kan eg spør ka du bruke til å polere lyktene med? Sykt bra utført jobb

Share this post


Link to post
Share on other sites
FinnIsaksen
7 timer siden, Capone skrev:

Årets sterkeste kandidat til å bli "Approved Detailer" :thumbs: Meget høy kvalitet på både jobb og S&S gang etter gang, en fryd å lese gjennom det du legger ut. Virker som læringskurven din står i tilnærmet 90 grader, for jeg mener å ha lest at du ikke har holdt på med dette så altfor lenge? :) Meget oppegående de ringoplene som stod utenfor også, er begge dine? 

 

Stå på and keep 'em coming! Jeg har stemt grønt:D 

Ohoi, det var kraftig skyts på en søndags morgen :blush: Takk for fine ord!

Læringskurven har nok vært bratt og arbeidstimene mange, begynte med faget for et drøyt år siden og for alvor i Januar når den nye garasjen stod ferdig :D

 

7 timer siden, Stangeland89 skrev:

Skambra=) kan eg spør ka du bruke til å polere lyktene med? Sykt bra utført jobb

Rupes Mini LHR75

 

Rupes Blå MF med KC H8.02

Rupes Blå skumpad med KC F5.01

Rupes Gul skumpad med KC M2.01

 

Samme forsegling som lakken :)

Edited by FinnIsaksen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jonas88

Er enig i alle over her, rett og slett en fantastisk S&S:thumbs: Video av resultatet burde også bli lovbestemt på alle S&S!

Share this post


Link to post
Share on other sites
SBO Detailing

Helt rått resultat! imponerende at du tar deg tid til så mange unike bilder også. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robbiedeluxe

Masse respekt oversendes fra syden. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
MortenHaa

Du slutter ikke å imponere med jobbene dine Finn! Rett og slett i toppklasse, jeg har sagt det før og jeg sier det igjen, vi kommer til å se mere navnet ditt i framtiden, creds :thumbs:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...