Gå til innhold

Recommended Posts

Daniel V
Skrevet

Photobucket som har endret vilkårene sine og skal ha 4000,- i året for at du skal kunne laste opp bilder og linke i et forum..... 

ballemann
Skrevet

Kona krasjet bilen i barnehagen 😭 Ut fra parkeringsplass, rett i støtfangeren på naboen, bulker på begge dørene og bakskjermen på høyre side!

Kontorpult (Øystein)
Skrevet

Grrrrhpff. Atter en gang har noen kjørt på meg og stukket av, skulle tro bilen min var blink.... Denne gangen hjørnet av bakfanger :angry: Gir opp å holde bilen i skikk, skulle tro det var et skuttsmål.. Makan til lavmål av folk å stikke av ass... Bilen ser ut som en jaktmark nå, og jeg har langtifra penger til å ordne dette, så rimelig lei nå :mad: Dashcam neste, tydeligvis det man må gardere seg med for tida...

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

Saab 900 87'   Ford Transit 19' 

Ford Transit 10'   Citroen Jumper 20'

S&S:  #1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

dj john
Skrevet

Etter ønske om DAB i bilen går jeg grundig til undersøkelse om hva dette vil koste meg og hva jeg trenger av deler for å få dette til å se fint ut i tillegg,finner så en fin Pioneer spiller til en god pris og bestiller all tilbehøret av Ford da jeg har en Ford focus c-max.Når alt skal monteres og åpnes ser jeg at metall kassetten som spilleren skal monteres i ikke kan festes fast slik at den vil sitte løst..men vi har jo bruksanvisning av montering der det står bilder av hvilken original stereo spiller man har,akkurat  som det hjelper meg i å finne ut av faenskapet :thumbdown:.Etter mye om og menn måtte jeg som gjør det meste selv krype til korset og ringe Bilstereosenteret i Tønsberg  som kunne hjelpe meg på stående fot med å få festet spilleren ,så etter alt var montert inn og ferdig viste det seg at jeg måtte kjøpe ramme av dem og med jobb på 1 time kostet det meg ytterlige penger :( ...så enden på visa er at selv med god undersøkelse kostet dette meg følgende:

Spiller 2140kr.

Ramme fra Ford med kontakter 18000kr.

Antenneadapter fra FM til DAB 550kr.

Utløser nøkler og en Fm adapter ISO 130kr

Og som siste spikeren over i,en ser jeg at de har ripet opp dekselet rundt rammen de har montert og at spilleren stakk ut som en vorte (den satt ikke flush) :(,de hadde også etter nærmere ettersyn knekt tabbene på rammen rundt spilleren.Jeg fant ut dette da jeg ville forsøke å få spilleren lenger inn i holderen noe som jeg klarte selv om montøren sa at det var så langt den gikk inn og ikke kunne gjøres noe med som heldigvis ikke stemte,men hadde jeg vist alt dette og hva dette kostet meg i deler ,bensin og ikke minst tid og ergrelse hadde jeg gitt faen..men nå fungerer det i det minste og se greit ut selv med litt riper for en som er nøye.

• Liker 1
  • DCN Poeng 4
Skrevet
8 timer siden, Daniel V skrev:

Photobucket som har endret vilkårene sine og skal ha 4000,- i året for at du skal kunne laste opp bilder og linke i et forum..... 

Hva for noe? Er dette for real? Fikk ikke noe mail fra PB...

Not certified at anything really :)

Showcase

mammut89
Skrevet

To paneler i et jafs med UNC v2 i 21 grader ble litt for mye. Det blir gøy å gjøre alt en gang til imorgen..................................................

• Forhandlere
polishduden
Skrevet
To paneler i et jafs med UNC v2 i 21 grader ble litt for mye. Det blir gøy å gjøre alt en gang til imorgen..................................................

Protip: om du har ren IPA klar så stripper du coatingen i det sekundet du ser at det skjærer seg!
  • DCN Poeng 2

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Daniel V
Skrevet
16 timer siden, mikeb skrev:

Hva for noe? Er dette for real? Fikk ikke noe mail fra PB...

Jepp. Ser det ligger en annen tråd på det her inne også. 

De har laget forskjellige plusspakker nå som man kan kjøpe for å kunne laste opp forskjellige antall bilder, men det er kun den dyreste pakken til 399 dollar i året som gjør at du får linker du kan legge ut på tredjepartssider. 

• Moderatorer
Skrevet
8 timer siden, Daniel V skrev:

Jepp. Ser det ligger en annen tråd på det her inne også. 

De har laget forskjellige plusspakker nå som man kan kjøpe for å kunne laste opp forskjellige antall bilder, men det er kun den dyreste pakken til 399 dollar i året som gjør at du får linker du kan legge ut på tredjepartssider. 

For en genial måte å ta livet av et firma med mange brukere. Tipper ca 0,000001% av de som har fått tilbudet slår til på den dealen :thumbdown:

• DCN Poeng 1
Skovdahl
Skrevet
Oppdatering!

Det ordnet seg og fredag blir det hentet bil i Oslo [emoji4]

Når/hvor ser vi bilder av nygliset?? :D

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Skrevet

Trodde jeg hadde et forholdsvis lite rusthull som jeg skulle sveise nå. Begynte å pirke og plukke rundt i området og fant ut at det så noenlunde bra ut pga de alvorlige mengdene med kitt som er der fra fabrikk... Nå er det kappet rent og jeg hater Mercedes mer enn noen gang... 

• Moderatorer
Skrevet

20170710_142942.jpg

Skrudde av skilt på konebilen for å polere. Det har ikke vært av før. Kjenner jeg ble litt grinete på klargjøreren.. 8 selvborende skruer rett i fanger for å feste skiltholder. Ikke en av skruene har blitt skrudd i dedikerte spor.

• DCN Poeng 3
Jørgens
Skrevet
20170710_142942.thumb.jpg.1eebe6dde2795270a8c798276c8ee02b.jpg

Skrudde av skilt på konebilen for å polere. Det har ikke vært av før. Kjenner jeg ble litt grinete på klargjøreren.. 8 selvborende skruer rett i fanger for å feste skiltholder. Ikke en av skruene har blitt skrudd i dedikerte spor.

Det der reagerte jeg på også når jeg jobbet som klargjører hos møller, når en av selgerene skulle montere holdere bare fleska de på med skruer til de syns det satt Ok....
  • Moderatorer
Skrevet

Denne hører egentlig hjemme her, selv om jeg også kunne tenkt meg å legge den i humortråden.

En som absolutt ikke vil innrømme at han er dum, når han har tabbet seg ut er det alle andres skyld. Og når ingen vil ta på seg skylda må han klage i media så han virkelig beviser intelligensnivået.

http://akersposten.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=1254

• DCN Poeng 5
Kenneth82
Skrevet (endret)

Faen heller. Tenkte jeg skulle avslutte ferien med å gi bilen en real shine, brukt flere time på og vaske i alle kriker og kroker og tenkte jeg skulle unne meg en saftig burger. Jeg pleier som regel å spise ute ved siden av bilen når det er fint vær ute, men denne gangen så velger jeg å spise inne. Skulle jeg aldri ha gjort, for når jeg kommer ut til bilen er det masse kebabrester på taket og litt på frontruta. Ser gjennom opptaket fra dashcamen for å finne synderen..... Jeg skal finne frem salongriflen og det største magasinet jeg har, jeg skal på måkejakt.

https://youtu.be/o-0V-tgC4yA

Endret av Kenneth82
La til feil video
  • Liker 1
  • DCN Poeng 10
  • 2 weeks later...
Skrevet

Jeg anser meg ikke for å være topp 10 av fysikere i verden, men jeg har en ny teori som burde konkurrere for nobelprisen. Hundehår eksisterer ikke bare i solid form som det lenge har vært trodd, i enkelte tilfeller kan de gå over i gassform for å trenge inn i de absolutt verste stedene man kan tenke seg...

Moro med ny bil, men hundehår er pyton... 

IMG_20170724_185355020.thumb.jpg.340c9c8c828493e9048478fadb66568b.jpg

Skrevet (endret)

Holder på å bytte hjullager på lille Peugeoten. Skal til å presse det nye på plass da jeg oppdager at jeg har bestilt feil... Er visst tre forskjellige størrelser å velge mellom på denne modellen. :(

Får prøve å bytte regreima mens jeg venter på nytt lager. :)

Endret av CFM
  • 2 weeks later...
Jørgens
Skrevet

Var på tur med nybilen her for en par uker siden og fikk 2 stygge steinsprut i speildekselet... frustrerende som fyy!
vurderer nå hva jeg skal gjøre...

Finns det lakkdybdemåler som også måler plast, som ikke koster skjorta? Tør ikke våtslipe etter fyllibg på på linja i speilhuset uten å være sikker på tykkelsen[emoji28]

Hva kommer evt lakkering seg på?

Har kjøpt meg proff airbrush og tenkte å maskere godt og bruke denne til fyllig for å få fler gjevne lag som tørker fortere enn bruk av stift...

Skrevet
6.8.2017 - 8.08, Jørgens skrev:

Var på tur med nybilen her for en par uker siden og fikk 2 stygge steinsprut i speildekselet... frustrerende som fyy!
vurderer nå hva jeg skal gjøre...

Finns det lakkdybdemåler som også måler plast, som ikke koster skjorta? Tør ikke våtslipe etter fyllibg på på linja i speilhuset uten å være sikker på tykkelsenemoji28.png

Hva kommer evt lakkering seg på?

Har kjøpt meg proff airbrush og tenkte å maskere godt og bruke denne til fyllig for å få fler gjevne lag som tørker fortere enn bruk av stift...

Speildekselet er vel noe som er sterkt utsatt for slik som dette, og det er nok ikke siste steinspruten dessverre. Du kunne ikke tenkte deg en folie på de da som passer til  fargen på lakken din?  

Min bilpleielogg

- Bmw F11 520d M-sport

-(X)Bmw e92 325d Hartge 2009. 

Jørgens
Skrevet
Speildekselet er vel noe som er sterkt utsatt for slik som dette, og det er nok ikke siste steinspruten dessverre. Du kunne ikke tenkte deg en folie på de da som passer til  fargen på lakken din?  

Har vurdert det, fikk tilbud fra øyes karosseri på 500,- +mva for lakk, så vurderer jeg blank folie de mest utsatte plassene[emoji4]
Stig-Arne Haukebøe
Skrevet

Har vurdert det, fikk tilbud fra øyes karosseri på 500,- +mva for lakk, så vurderer jeg blank folie de mest utsatte plassene[emoji4]

Ikke like greitt å kjøpe nytt da? Sist jeg måtte bytte speildeksel, så kostet det ca 800 kr ferdig lakkert fra Volvo.
Jørgens
Skrevet

Ikke like greitt å kjøpe nytt da? Sist jeg måtte bytte speildeksel, så kostet det ca 800 kr ferdig lakkert fra Volvo.

Mulig d ja[emoji1362] ikke sjekka opp[emoji28]
  • 2 weeks later...
Skrevet

Alltid hyggelig å se at katter har lekt seg over hele bilen... [emoji849]

Noen som har tips til å unngå dette? Er naboene sine dyr [emoji28] (jeg kommer aldri til å skaffe meg katte)

IMG_2132.thumb.JPG.e020ef3b181a362c98623ac0333e5520.JPG

IMG_2386.thumb.JPG.f3c5fab859c55ff1416c8580246027cc.JPG

Capone
Skrevet
8 minutter siden, MatsS skrev:

Alltid hyggelig å se at katter har lekt seg over hele bilen... emoji849.png

Noen som har tips til å unngå dette? Er naboene sine dyr emoji28.png (jeg kommer aldri til å skaffe meg katte)

IMG_3604.thumb.JPG.92595a6e2ac7247bb7243d2b19376c7c.JPG

IMG_3605.thumb.JPG.c327827146633f127206a6dc8cb33fb3.JPG

IMG_3606.thumb.JPG.8a7dff38c505c6f3e448a2e9be3ef832.JPG

• Liker 3
  • Haha 4
Skrevet

IMG_3604.thumb.JPG.92595a6e2ac7247bb7243d2b19376c7c.JPG
IMG_3605.thumb.JPG.c327827146633f127206a6dc8cb33fb3.JPG
IMG_3606.thumb.JPG.8a7dff38c505c6f3e448a2e9be3ef832.JPG

Må si det frister! [emoji23] Men de/den går aldri på bilen når jeg er hjemme [emoji848] men har ofte kommet hjem fra jobb å funnet bilen sånn [emoji28]

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår