Gå til innhold

Recommended Posts

• Moderatorer
Skrevet

Da har jeg fått siste svar fra importør og verksted angående det å bli avvist som kunde.

Sier meg veldig misfornøyd med svaret, som jeg velger å publisere i sin helhet her inne.

I svaret står det også oppgitt hvilken forhandler dette dreier seg om, så får folk selv angjøre om de synes det er verdt å benytte seg av denne forhandleren hvis de skal sette igjen en toyota der.

Sitat

Hei Magne.

Det er jo ikke sånn att verkstedet her i Asker har noen "svarteliste" hvor våre kunder som klager eller har andre synspunkter havner.

Vi har en stor kundegruppe og i alle tilfeller hvor kunder ikke er fornøyd diskuterer vi oss frem til en løsning noe vi også gjorde i det

tilfelle det her refereres til.

Vi noterer oss at du ikke er fornøyd med Toyota Asker og behandlingen du får av oss. Vi ønsker stadig å forbedre oss, og lytter til tilbakemeldinger vi får, positive og negative. Noen få ganger er det dessverre slik at vi og kunden ikke kommer til enighet, og da har det ingen hensikt å fortsette samarbeidet. Det gagner hverken kunden eller oss.

Vi anbefaler deg derfor å ta kontakt med en annen Lexus/Toyota-forhandler, som kanskje kan oppfylle de krav og ønsker du har.

Med denne mailen anser vi oss ferdige med denne saken, og ønsker deg lykke til med både din Lexus- og Toyota-bil.

16 timer siden, Skovdahl skrev:

Hva skjer med å bære tidenes nag mot en kunde da? 7 år siden, og så nekter de å ha deg som kunde? Beklager, men det i seg selv er verdt et avisoppslag. 

15 timer siden, overlay skrev:

Agree. Hadde jeg som kunde vurdert de, så hadde det stoppet meg ganske kjapt. Da det sier "om du vil ha kvalitet, da vil ikke vi ha deg som kunde"

15 timer siden, SimnS skrev:

Har ofte tenkt tanken at når tiden kommer og økonomien tillater det så skal jeg kjøpe meg en splitter ny bil, men alle historiene så alt for mange har fra råtne forhandlere som kun prøver å sno seg unna og fraskrive seg skyld gjør at jeg tror jeg holder meg til biler fra det glade 90-tallet og tidlig 2000. Nok sikkerhet og utstyr til at jeg kan trives, men uten alt pikkpakket med å dra på service annenhver måned hvor det viser seg at halve bilen er skrudd sammen i fylla uten at noen tar på seg skylda for det.

• DCN Poeng 1
Skrevet

Svaret er jo rett og slett patetisk. Men dessverre som forventet..
Jeg har akkurat hatt en 6mnd lang føljetong med et BMW-merkeverksted i Molde som ikke har greid å fikse ryggesensorene på X5'en og bytte dørhåndtak venstre bak.
Endte opp med å dumpe prisen på bilen for å bli kvitt den, og leverte den til ny eier på lørdag.

Når jeg tar kontakt med merkeverksted for å få fikset noe, forventer jeg at de er de beste på min bil i hele bransjen.
Jeg forventer også en viss kundeoppfølging, dvs at jeg får en telefon om det dukker opp noe uforutsett, der jeg får muligheten til å si "fix det" eller "drit i det".

Ikke at de går på smell etter smell og jeg får telefoner 5 minutter på stengetid med spørsmål om de kan ha bilen en dag til.
Eller at jeg plutselig blir forelagt dobbel sum fordi "det var litt vanskelig" å gjøre det vi avtalte.

Etter over 40 biler de siste 20årene har jeg vært innom det som er av merkeverksted i byen og brukt mange frittstående også, og antall verksted som til stadighet leverer som avtalt kan nå telles på en hånd.

Kundemottageren på den lokale Mitsubishi-sjappa tok kaken når jeg ringte og spurte om pris på bytte av hjullager foran på en 2001mod Pajero jeg hadde:
Det er umulig å si, det er solgt så lite Pajeroer i Norge at vi ikke vet hvor lang tid en slik reparasjon vil ta.

Komplett nav kostet meg 1000kr på ebay, og byttet var unnagjort på en time.

• DCN Poeng 6
Skrevet

Rart at Toyota år etter år klarer å komme øverst på BI sitt kundebarometer hvert eneste år. De leverer ingenting utover ett absolutt minimum av hva man kan forvente. 

Jeg som jobber tett på verksteder som da konkurrerer med merkeverksteder, får ofte tilbakemeldinger som nevnt her. Merkeverkstedene surfer ofte på at kundene velger de enkle løsninger, som da er å levere bilen til det verkstedet man antar er best på sin bil. (dette er på ingen måte en reklame for Mekonomen, selv om jeg driver en butikk. Vi har våre svin på skogen vi også

Jeg har personlig mengder av dårlige erfaringer fra merkeverksteder og det virker dessverre som det er likt over hele fjøla. Er ikke noe særlig å kjøpe ny Mercedes til 970 smekkers, som nekter å kjøre fortere enn 70, for så å måtte ha den på verksted i 3 mnd for å finne ut av en sensor fremme er montert feil på fabrikk. Takk for min siste MB. Tapte 130k når jeg solgte den etter fire mnd. 

Har samme erfaring fra Vag verksted, hvor ett cluchbytte, samt skiver foran kom på 42 000,- Var forespeilet 15-20 000,- noe som jeg allerede syns var i overkant høyt. Unnskyldningen for merkostnad, var at de ikke visste hvor lang tid det ville ta å demontere eksosen som måtte demonteres ved bytte av Clutch. Jada, det var sikkert 20 timers arbeid ekstra. Så ble de i tillegg sure når min advokat kontaktet de i etterkant. 

• DCN Poeng 1
  • Moderatorer
Skrevet

Jeg syns jo svaret til toyota burde vært postet i humor tråden. "Du er ikke svartelistet eller uønsket som kunde, men du er så kravstor at vi ikke kan innfri forventningene dine og derfor mener et samarbeid med deg er umulig. Vennligst finn deg et annet verksted"

Godt jeg må besvare kundeundersøkelsen hvert år 👍

• DCN Poeng 3
Polsokk
Skrevet

Galskap. [emoji49]

Estelle - Sølv '87 Peugeot 309 gti, Blue Velvet - Måneskinnsblå '16 Audi A6 allroad quattro 3.0 tdiSugarbabe - Teak brown '13 Audi A5 SB 1.8 TFSI, Bleieraceren - Hvit perlemor '10 Peugeot 5008 1.6 tdi  Snødronninga - Ibishvit '08 Audi A4 2.0 tdi, Den Røde Fare - Brilliant rød '04 Audi A3 1.6, Veltepetter - Grønn Metallic '98 MB A Klasse 1.8,

Trillebåra -Blå metallic '95 Peugeot 306 Gocarten 88 (2stk) Rød Peugeot 205 XS Raggarvogna 72 Grønn metallic Volvo 164

Skrevet

Gimme more. Please :)

I dag hadde jeg litt å gjøre med en selger hos Citroen. En veldig sløv en.

"Hei igjen, lån er ok hva tenker du videre?"

Så ekstremt omfattende svar fikk jeg etter å ha spurt for tilbud.

LOL hva faen betyr det?

Not certified at anything really :)

Showcase

dj john
Skrevet (endret)
3 timer siden, magne skrev:

Jeg syns jo svaret til toyota burde vært postet i humor tråden. "Du er ikke svartelistet eller uønsket som kunde, men du er så kravstor at vi ikke kan innfri forventningene dine og derfor mener et samarbeid med deg er umulig. Vennligst finn deg et annet verksted"

Godt jeg må besvare kundeundersøkelsen hvert år 👍

Må du ikke være så vanskelig da Magne :lol:..neida..tror ikke jeg har hørt om noen som har blitt svartelistet av verksted :thumbdown:Rapporter dem til høyeste hold viss det går.

Endret av dj john
  • Moderatorer
Skrevet

Siste svar var det jeg fikk etter å ha sendt saken til toyota Norge, og latt den gå noen runder der.

Skal jeg høyere opp i systemet må jeg lære meg japansk først 😉

41 minutter siden, dj john skrev:

Må du ikke være så vanskelig da Magne :lol:..neida..tror ikke jeg har hørt om noen som har blitt svartelistet av verksted :thumbdown:Rapporter dem til høyeste hold viss det går.

overlay
Skrevet
1 time siden, dj john skrev:

Er ikke første gang jeg hører om at kunder har blitt svartelistet fra verksteder :P 

• Moderatorer
Skrevet
22 minutter siden, overlay skrev:

Er ikke første gang jeg hører om at kunder har blitt svartelistet fra verksteder :P 

Her dreide det seg dog om en 7 år gammel sak hvor de tabbet seg ut, men ordnet opp. Hørt om noen som er svartelistet etter 7 år grunnet en tabbe fra verksted for så lenge siden? :P

overlay
Skrevet (endret)
9 minutter siden, magne skrev:

Her dreide det seg dog om en 7 år gammel sak hvor de tabbet seg ut, men ordnet opp. Hørt om noen som er svartelistet etter 7 år grunnet en tabbe fra verksted for så lenge siden? :P

Han ble svartelistet pga. feil forhandler hadde gjort, men er nok ikke 7 år siden. Vet ikke om de noterte det, men de sa hvertfall at han var uønsket og skulle dra andre steder :P 

Det som er "morsomt" i ditt tilfelle er at man nesten skulle tro det henger ett bilde av deg på bakrommet slik at de vet med en gang at han er svartelistet, eller at det kommer opp store røde bokstaver når de søker deg opp i kundedatabasen deres.

Kjenner også om folk som har fått direkte beskjed om å pelle seg ut av verksted etter at de klaget på en lakkeringsjobb (og behandling av bil), for dette kunne kun lakkereren noe om, og de ville ikke høre noe fra noen som ikke hadde det som yrke :rolleyes:

Endret av overlay
Capone
Skrevet

Som den særingen jeg er så ligger jeg og ser på gamle episoder av "Der ingen skulle tru at nokon kunne bu". Episoden starter med at NRK's leiebil sliter med festet på vei opp til ekteparet de skal filme:

image.thumb.png.ae30a0c67a35fa687f0b16b40556c7ef.png

Videre spretter programlederen ut, kanskje han skal dytte?

image.thumb.png.23dee51a9e8a10aea5a98d6f0384b586.png

Øøh, feil vei det der mister! Hva skal du nå?

image.thumb.png.7918ae61b24faed6958e6f1f79b23f7a.png

NEEEEEIIIIII, DU HAR PÅ DEG BÅDE BOBLEJAKKE OG BOBLEBUKSE PIP FULLE I KNAPPER OG GLIDELÅSER OGSÅ KASTER DU DEG OPP PÅ PANSERET????? GÆRNING!!!

image.thumb.png.0004b7d6cabb2ee96dbf74355ba71913.png

Det hjalp tilsynelatende med noen ekstra kilo gubb midt over forhjulene ettersom de kom seg videre oppover bratta, men altså.. Ja.. Nei.. 1.. 2.. 3.. 4.. 5.. 6.. 7.. 8.. 9.. 10.. 

• DCN Poeng 9
  • Moderatorer
Skrevet
1 time siden, overlay skrev:

Han ble svartelistet pga. feil forhandler hadde gjort, men er nok ikke 7 år siden. Vet ikke om de noterte det, men de sa hvertfall at han var uønsket og skulle dra andre steder :P 

Det som er "morsomt" i ditt tilfelle er at man nesten skulle tro det henger ett bilde av deg på bakrommet slik at de vet med en gang at han er svartelistet, eller at det kommer opp store røde bokstaver når de søker deg opp i kundedatabasen deres.

Kjenner også om folk som har fått direkte beskjed om å pelle seg ut av verksted etter at de klaget på en lakkeringsjobb (og behandling av bil), for dette kunne kun lakkereren noe om, og de ville ikke høre noe fra noen som ikke hadde det som yrke :rolleyes:

Jeg fikk jo bestilt time, men ble oppringt noen timer senere og fortalt at jeg fikk bestille time et annet sted da jeg var uønsket som kunde grunnet den tidligere episoden. Verksmesteren der som tydeligvis så navnet mitt og husket meg :P
Det værste er jo at jeg er utdannet mekaniker, så når de prøver å hevde at jeg ikke har komptanse til å uttale meg om ting blir det som regel krangling av det. En får jo høre mye dårlige unnskyldinger og annen svada når man klager på dårlig\feil utført jobb, og når man da tar de i slike uttalelser blir de jo som regel ganske grinete.. Men å bære nag i 7 år er ganske ille.

Det jeg lo litt av er jo at det står inndirekte i brevet at de ikke kan oppfylle mine krav til standard på utført jobb. De mener jo at jeg er kravstor, men i og med at jeg kun krever at en jobb skal utføres slik det er foreskrevet fra fabrikken, uten å ødelegge noe eller slurve, så sier de i mine øyne at de holder en temmelig lav standard på utført arbeid..

• DCN Poeng 3
Skrevet (endret)
‎07‎.‎04‎.‎2017 - 20.14, Madas skrev:

FB_IMG_1491588301343.jpg

I alle dager har de gjort der da? 

Litt lenge siden dette men det kan vel være av interesse.
Et betydelig mindre (heldigvis) slik merke har jeg selv laget på eget ratt med en tommestokk laget av plastikk plassert i tommestokklommen på høyre lår, med litt mer uflaks kunne jeg ha laget et merke som på bildet. Disse tommestokkene er kvasse i kantene og høyre lår er ofte nær eller i kontakt med rattet når man setter seg inn. Jeg vil tro at mekanikere kan ha litt av hvert i disse lommene?
Dette er et par Pajeroer siden så merket har vandret videre til ny eier men jeg er fremdeles bevist om hva som er på høyre lår og en tommestokk har fått permanent tilhold i bak i bilen. 

Endret av John A
  • DCN Poeng 2

John A

«Seier venter den, som på forhånd har alle sakene i orden, folk kaller det flaks. Nederlag er sikret den, som ikke i tide har truffet de nødvendige forholdsregler, folk kaller det uflaks.» ~ Roald  Amundsen ~

RalphDarwin
Skrevet

Nei, fy @magne! Virkelig ikke gøy å lese om din opplevelse, men jeg har også opplevd litt negativt om den forhandleren i Asker/Bærum i forbindelse med kjøp av bil. Å komme til Lexus Oslo er mye bedre, da de er samarbeidsvillige og man får alltid lyst til å komme tilbake til dem for en prat og hjelp. Nå vet jeg at det er et stykke lenger bort for deg, men kanskje verdt det.

• Moderatorer
Skrevet
1 time siden, RalphDarwin skrev:

Nei, fy @magne! Virkelig ikke gøy å lese om din opplevelse, men jeg har også opplevd litt negativt om den forhandleren i Asker/Bærum i forbindelse med kjøp av bil. Å komme til Lexus Oslo er mye bedre, da de er samarbeidsvillige og man får alltid lyst til å komme tilbake til dem for en prat og hjelp. Nå vet jeg at det er et stykke lenger bort for deg, men kanskje verdt det.

Har brukt oslo og rud frem til nå. Var veldig fornøyd med de i oslo tidligere, men synes det har tapt seg litt etter de flyttet fra storo og ble en del av toyota. De har jo satt seg litt på bakbeina når det gjelder feilen på bilen min. Jeg får se hva som skjer rundt dette etterhvert som jeg får svar på forespørsel til Lexus Norge.

• DCN Poeng 1
CooperWorks
Skrevet

Å lese om denne saken din og kundebehandlingen du har fått @magne er helt sinnsyk. Svaret du fikk i mailen var ikke noe god heller! Jeg personlig er akkurat ferdig med en  Bachelor i Markedsføringsledelse og da er det enda verre å lese alt dette. De feiler på så mange trinn... 
Håper alt ordner seg for deg til slutt :)

Jørgens
Skrevet

Trenger tips...
Shina nybil i helga som var...
Alt så 100% ut både med lys og sollys, både før voks og etter voks...
Etter nå en uke ser jeg at det har kommet hologrammer på begge sider, ikke på bagasjeluken, tak og panser osv, men dører og skjermer på siden er full i hologram...

Swissvax shield ble lagt som lsp og sto 12 timer i varme og herda, så ingen holos etter dette heller og ei når jeg tok den ut i sola...

Kan voksen svette?
Bør jeg prøve vask og QD eller bare begynne på nytt?[emoji31][emoji379]

Freakshow
Skrevet
Trenger tips...
Shina nybil i helga som var...
Alt så 100% ut både med lys og sollys, både før voks og etter voks...
Etter nå en uke ser jeg at det har kommet hologrammer på begge sider, ikke på bagasjeluken, tak og panser osv, men dører og skjermer på siden er full i hologram...

Swissvax shield ble lagt som lsp og sto 12 timer i varme og herda, så ingen holos etter dette heller og ei når jeg tok den ut i sola...

Kan voksen svette?
Bør jeg prøve vask og QD eller bare begynne på nytt?[emoji31][emoji379]

Er nok svetting fra voksen ja ^^

Max Protect Certified Detailer

Freakshows E39 530DAT

Jørgens
Skrevet

Er nok svetting fra voksen ja ^^

Håper det... var nesten så månen på hodet ble dobbelt så stor[emoji23][emoji23][emoji23] får se om jeg får tatt en vask snart[emoji4]
  • DCN Poeng 2
Hjort201
Skrevet (endret)

Tilfredsstillende å se at registerkjeden på prosjekt bilen er så stram i fisken..et skritt frem og to tilbake [emoji14]

http://vid1152.photobucket.com/albums/p483/killhjort/Mobile Uploads/MOV_0085_001_zpsnw9ch2jr.mp4

Endret av Hjort201
  • DCN Poeng 3

Biler

• Mercedes-Benz W201 190E1.8 
  • Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v 
  • Mercedes-Benz W124  300D
  • Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC

Logg

dj john
Skrevet

Håper det... var nesten så månen på hodet ble dobbelt så stor[emoji23][emoji23][emoji23] får se om jeg får tatt en vask snart[emoji4]

Du kan ta en test med å dra en myk mf klut forsiktig over for så å se om den forandrer retning..gjør den det så er det voks svetting..som det sannsynligvis er [emoji4]
Jørgens
Skrevet

Du kan ta en test med å dra en myk mf klut forsiktig over for så å se om den forandrer retning..gjør den det så er det voks svetting..som det sannsynligvis er [emoji4]

Skal kjøre en vask i helga å teste dette, da den er litt støvete nå[emoji28]
Ja regner bare med det er voksen, men kjedelig lel[emoji23]
Takk for tipset [emoji4]
  • DCN Poeng 1
dj john
Skrevet

Har skjedd med også dette etter sv Crystal Rock påføring..vasket så bilen på nytt etterfulgt av sv quick finish..borte [emoji106][emoji106]

Jørgens
Skrevet
Har skjedd med også dette etter sv Crystal Rock påføring..vasket så bilen på nytt etterfulgt av sv quick finish..borte [emoji106][emoji106]

Kjempe[emoji4] var det jeg håpet på sjø, så får se hvordan den blir etter vaskings[emoji4]

men må ta bakdøra på nytt da jeg ser at jeg ikke fikk alt med rubbing etter en "ski-velting ulykke" fra forrige eier[emoji23]
så får gå på med Våtslip tenker jeg[emoji4]

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår