Gå til innhold

Magnes Logg.


magne

Recommended Posts

  • Moderatorer

Får lage meg en liten logg jeg.

Og begynne med å slenge ut noen bilder av vasken når jeg byttet til sommerdekk på imprezaen på mandag :thumbup:

Bildene blir muligens litt hulter til bulter, da jeg ikke fikk overført dem til pcen før idag, eller merket dem på noe som helst vis.

Uansett:

Felgene fikk seg først en runde med surfex 1:1, deretter en runde med prickbort.

Etterpå fikk de Rim7 og IronX for å ta all drit. Desverre viste det seg at felgene hadde en del lakkskader inni, og det klarer ikke engang IronX å ordne opp i. De to bildene i bunn viser lakkskaden, men skulle egentlig tatt bilde med skikkelig kamera, så det synes at det var masse små flekker som er ut som steinsprut..

CIMG1747.jpg

CIMG1746.jpg

CIMG1748.jpg

CIMG1750.jpg

CIMG1751.jpg

CIMG1752.jpg

CIMG1763.jpg

CIMG1764.jpg

Hjulbuene ble også spylt skikkelig rene når jeg var igang.

Gikk først på med surfex bladet 1:1.

Spylte av igjen, og fikk på med 3-4 omganger med prickbort.

Brukte kun avfetting og spyling, og noen form for børste eller vask.

Skal få tektylert bilen i sommer, så da kan hjulbuene være eksponert en liten stund.

CIMG1744.jpg

CIMG1745.jpg

En runde med Surfex:

CIMG1768.jpg

CIMG1767.jpg

CIMG1766.jpg

CIMG1765.jpg

Første runde med prickbort:

CIMG1754.jpg

CIMG1749.jpg

CIMG1753.jpg

CIMG1755.jpg

Noen runder til med prickbort:

CIMG1756.jpg

CIMG1757.jpg

CIMG1758.jpg

CIMG1759.jpg

CIMG1760.jpg

CIMG1761.jpg

CIMG1762.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Flott med rene hjulbrønner, greit å fjerne saltet fra vintern derfra også :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JensChristian

Ser bra ut det her, synd felgene har lakkskader :( Bedre "komfort" med sommerlissene på? Komfort er kanskje ikke rette begrep, haha :fun:

Merker jeg får detailing-abstinenser, har ikke fått skiftet hjul selv... Bare klargjort det ene hjulet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ble veldig bra :thumbup: Greit å få bort tectyl driten da det ikke ser noe bra ut :P Til vinteren er det bare å spraye over med Bilt Hamber dynax-UC da den er klar og beskytter veldig bra mot rust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Ser bra ut det her, synd felgene har lakkskader :( Bedre "komfort" med sommerlissene på? Komfort er kanskje ikke rette begrep, haha :fun:

Merker jeg får detailing-abstinenser, har ikke fått skiftet hjul selv... Bare klargjort det ene hjulet!

Ble faktisk ikke noe bedre komfort med sommerhjulene :blink:

De støyer minst like mye som piggdekkene. Er jo dekk laget kun for ytelse (Bridgestone Potenza Re070)

Men dæven steike som bilen sitter i svingene nå :thumbs:

Måtte plukke ned og snu cd holderen i solskjermen, siden cdene plutselig begynte å fly ut av den på egenhånd og flakse rundt i bilen under aktiv kjøring :eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Moderatorer

Ble vasking av begge biler igår :)

Ikke så mye bilder, men da den ene bilen begynte å blåse såpebobler på størrelse med et hode måtte jeg plukke frem mobilen og knipse noen bilder.

Grunnen til boblene er såpe som er medgjørlig, i kombinasjon med at det blåser luft ut av ventilene bak vinduene, siden bilen sto og gikk under vask pga dårlig batteri.

Bilde0001.jpg

Bilde0002.jpg

Endret av magne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Moderatorer

Klargjorde mr2en for vårshine idag.

Avfettet hele bilen med surfex og prickbort.

La på skum (maxisuds og litt annet i flaska)

Spylte av, håndvasket og spylte av igjen.

Clayet bilen og vasket felgene skikkelig med rim7.

I løpet av de neste dagene skal den poleres og vokses.

Legger ut noen få bilder av vasken.

Legger også ut noen bilder av nyshinet impreza under :thumbs:

Garasjen har også fått seg en liten oppgardering/shine, så legger ut noen bilder av det også.

CIMG1790.jpg

CIMG1789.jpg

CIMG1788.jpg

CIMG1792.jpg

CIMG1793.jpg

CIMG1794.jpg

CIMG1778.jpg

CIMG1781.jpg

CIMG1779.jpg

CIMG1783.jpg

Garasjen:

CIMG1785.jpg

CIMG1786.jpg

CIMG1787.jpg

Endret av magne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Satt igang med mr2en idag.

Ingen bilder, siden jeg var opptatt av å jobbe effektivt.

I utgangspunktet var lakken ganske stygg i år, med en god del litt dype hvite riper, og mye steinsprut, samt mye swirls og mye litt mindre riper. Følte egentlig at bilen trengte en omlakkering før jeg satte igang, med tanke på hvordan den så ut eter vask med avfetting..

Lakken fikk seg en omgang med meguairs diamond cut compound på medium puter, for å ta en del riper.

Fulgte opp med megs ultimate compound også på medium puter, etter å ha testet med medium cut coumpound og speed glaze, uten noe godt resultat.

Etter dette fylte jeg inn steinsprut med lakkstift. Tok vel ca 50 av de værste steinsprutene. Det er fortsatt en del steinsprut i sidene på bilen.

Etter bilen var polert skikkelig ble det lagt på et lag meguairs #21 sealent.

Har også lagt på black wow plastfornyer på all plast, tatt eksosrør med meguairs metal polish og stål ull, samt lagt poor boys wheel sealent på felgene.

Skal legge på rain x på vinduer og t-tak, samt legge på noen lag med swissvax på toppen av forseglingen imorgen, når den har herdet.

Uansett hjalp denne poleringen mye. Bilen ser nesten ny ut nå, og ble kvitt 95% av ripene, samt at mye av de værste steinsprutene ikke synes lenger.

Blir nok noen bilder av det ferdige resultatet om noen dager. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Noen bilder av mr2en etter polering.

Bilen er litt støvete, siden den er kjørt noen mil.

CIMG1801.jpg

CIMG1802.jpg

CIMG1803.jpg

CIMG1804.jpg

CIMG1805.jpg

CIMG1811.jpg

CIMG1809.jpg

CIMG1806.jpg

CIMG1807.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • Moderatorer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
  • Moderatorer

Etter å ha kjørt en tråd om felgbeskyttelse her inne skal jeg nå prøve hva som er optimal beskyttelse på vinterfelger.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/17769-hva-skal-faa-proeve-seg-mot-autobahn-paa-vinterfelg/

Ingen bilder av selve porsessen enda, men det er hvertfall fem eikede felger med delte eiker.

Alle fire felger ble vasket med Rim7, og en bøtte med CG citrus wash og wash mitt.

Alle felgene er polert for hånd, med bomullspad og Svisswax regular cleaner fluid.

To av felgene har fått to lag med autobahn felg voks. Det fikk haze en time før fjerning og herde ca 12 timer mellom hvert lag.

To av felgene får to lag med collinite 845. Fikk haze en halvtime før fjerning.

Pga jobbtider ble heredetiden mellom lagene her drøyt 24 timer.

Verdt å nevne i første omgang at collinite var enda lettere å påføre enn autobahn, men flasken til collonite er litt upraktisk når det gjelder å fordele mengde.

Autobahn var lettere å fjerne enn collinite, men begge var enkle å fjerne.

Kommer tilbake med bilder og resultater gjennom vinteren.

Felgene sitter på bruksbil og vil bli kjørt på østlanske møkkaveier hvor salting er standard måte å fjerne snø på. :angry:

Endret av magne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mstrandbo

Blir spennende å se resultatet av testen. Samme forsegling på samme aksel, så det blir like forhold?

Artig å se bilene forøvrig, ting er på stell - både i garasje og farger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Det blir jo litt feil å ha samme forsegling på samme aksel, siden bilen produserer mer bremsestøv foran enn bak.

Gjør som alle andre har gjort når det tester:

VoksX høyre foran og venstre bak.

VoksY venstre foran og høyre bak.

På den måte utsettes begge felger for lik mengde bremsestøv. De er også sikret lik behandling med tanke på at høyre side av bilen som regel er mer skitten enn venstre.

Føler testen blir mest "retttferdig" på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mstrandbo

Helt enig, det var egentlig slik jeg tenkte, men ikke fikk uttrykt i det hele tatt :) Var mest redd for at du hadde tatt en forsegling på venstre side og den andre på høyre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Skal være rettferdig på alle måter, så den blir som nevnt over :)
Er jo spent selv, på om det har noe for seg å kjøpe autobahn, eller om det holder collinite.

Det optimale for denne testen hadde jo vært en bil med 16 hjul, så man fikk testet enda fler vokser på en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Fikk bilen igår :D

Idag ble den vasket skikkelig, og klartgjort for detailing.

Skinnforsegling inni, plastfornyer, barebone i hjulbuer, vokset sommerfelgene, lakkert caliperene.

Bilder kommer når bilen er ferdig detailet B)

post-1192-0-14273300-1377212206_thumb.jp

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Dag nr to med lexusen.

Polert bilen med Maguairs Ultimate compound.

Forseglet med Colinite 845.

Lagt SV shield på noen interiør detaljer.

Byttet all halogenbelysning til LED.

Lagt plastfornyer på all utvendig plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...