Gå til innhold

Recommended Posts

• Moderatorer
Christer
Skrevet
13 timer siden, CooperWorks skrev:

Klarer de å få Englandsfergen opp og gå i Mars så blir det roadtrip!

Norge-Sverige-Danmark-Tyskland-Frankrike-England-Frankrike-Tyskland-Danmark-Sverige-Norge!

Ferge er for pingler.

• DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

• Moderatorer
Christer
Skrevet (endret)
‎01‎.‎01‎.‎2016 at 4.06, Skovdahl skrev:

Oppå det hele fikk Mondeoen aldeles elektronisk hikke mens fruen var ute og kjørte idag. Tom for strøm, låst automatkasse, vinduspussere som går uten at tenningen er på og annet knask. Jeg sto selvfølgelig oppi ei li med arbeid til knærne, i et forsøk på å rydde opp i vindens herjinger, og kunne ikke annet enn å ringe NAF.  Kjenner jeg er 'kjempehappy' for at de laget bil av den igjen etter den ble rævkjørt tidligere i høst......tipper de blir fornøyd med at jeg kommer til å kreve leiebil mens de har bilen til de har fikset absolutt ALT. En annen kjekk detalj er at de har sauset inn bagasjeromsmatten med et eller annet luriumstoff som satt fine sorte merker på den nesten ubrukte barnevognen(som vi fikk ny etter smellen(og heller ikke bruker lengre, da fruen har det som må være et kraftig tilfelle av barnevognflippesyken) - og således hadde tenkt til å selge). Dette etter reklamasjon og påfølgende andre runde med innvendig 'rens'. Espeland bilrekvisita på Minde kan ta seg ei bolle! 

Stor takk rettes dog til Skår & Gundersen Lakk og Karosseri, for ekstremt god service og serviceinnstilte ansatte. 

Så du selger ganske så ny barnevogn, ja? Du har ikke et barnesete til overs også, vel? 0-9kg? :)

Har du bilder og priser? :)

Endret av ØHN
ryddet utblåsning i sitat

Skrevet
2 timer siden, Christer skrev:

Så du selger ganske så ny barnevogn, ja? Du har ikke et barnesete til overs også, vel? 0-9kg? :)

Har du bilder og priser? :)

Så ut av hele den tiraden får du at fruen skal selge vogn? :rofl1:

Ja, vi har er spedbarnssete som er på tur ut døren nå i førsten av januar. Må bare få tak i et som erstatter det først :) Men kan jo bare ta det pr. telefon - om du ikke har byttet nummer?

• DCN Poeng 2

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Skrevet

I dag slo frustrasjonen meg virkelig.

Var uten en runde i noen butikker før jul for å prøve å skaffe en ny, lengre bukse til den flotte Tiger dressen min, viste jeg hadde en utfordring der da fargen på dressen sikkert ikke er hypp lengre, imøtekommende var de på butikken der dressen var kjøpt og de skulle gjøre sitt ytterste for å prøve å oppdrive en bukse. Fornøyd vendte jeg hjemover og tenkte at jeg skulle klare julefeiringen med å "sagge" litt med dressbuksen, for det var jo tross alt ikke før ut mot våren jeg virkelig trengte den. Men i dag slo det meg bare plutselig, er jo invitert i 70-års dag alt neste lørdag, så er litt krise allikavel ja. Gleder meg jo virkelig til å løpe en runde i byn etter både pensum og dress..... pokker ta dårlig planlegging og at tiden går for fort.

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

Skrevet (endret)
...unge som ikke skal sove for enhver pris!

Det heter "en fase" og går plutselig over. Min fireåring sovner som en stein omtrent på kommando, og våkner ikke av at lillebror på 2 klatrer opp i sengen hans, hopper rundt, kysser han eller kaster opp (i egen seng da..).

Men innbakt i det som virker positivt over er jo den toåringen som ikke vil sove da. Begge var i den fasen en gang og nå er det bare en. Progresjon.

Om 10 år skal vi være glad hvis de i det hele tatt vil stå opp.

Endret av ØHN
  • DCN Poeng 3
Skrevet (endret)

Er ikke noe å klage på det der. Det er slik det er å få barn. De fleste har det slik de første par åra. 
Du kunne ha fått en helg med vår datter som hadde kolikk. Eneste som hjalp var å gå hele natten med henne i hendene, ellers måtte vi legge hun i vognen og gå ute omtrent hele natta. Vi fikk sove i skift på 2 timer hver. 

Endret av ØHN
Skrevet
32 minutter siden, Madas skrev:

Er ikke noe å klage på det der. Det er slik det er å få barn. De fleste har det slik de første par åra. 
Du kunne ha fått en helg med vår datter som hadde kolikk. Eneste som hjalp var å gå hele natten med henne i hendene, ellers måtte vi legge hun i vognen og gå ute omtrent hele natta. Vi fikk sove i skift på 2 timer hver. 

Misunner deg ikke å ha barn med kolikk. Og ja, sånn er det å ha barn. Men når ho er 13 måneder, og ikke har sovet en hel natt så langt i hele sitt liv - og fortsatt holder det gående i borti to timer på natten, da føler jeg at det er litt berettiget. 

Derfor sier jeg meg ferdig med barn nå, med en av hver :)

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Kontorpult (Øystein)
Skrevet

Var på kino igår kveld og så "En mann med navn Ove", konge film forøvrig, og er obligatorisk for Saab entusiaster ;) Men turen hjem var en anna tale, i Saab 9-3'n til bror min, sammen med han. I det vi skal svinge inn i et kryss på veg hjem lyser det opp rød 'CHECK ENGINE", får umiddelbart en veldig dårlig følelse, for rød motorlampe på Saab fra disse tidane er kritisk som regel... Samtidig kommer det en slags skrapelyd. Alt virker normalt etter å ha skrudd av og på motor, kjører videre, midt utti ingenmannsland kommer skrapelyden igjen, plutselig forsvinner halve motorkrafta, vi sakker ned, og den kveler seg. Starter opp, kjører 2m, og den kveler seg, samtidig lyser rød motorlampe opp cupeen... Får lirka den tilsides, og ringer pappa, han kommer med lommelykt og slepetau. Ser da at vakumslangen inn i toppen har detti av, putter den på, ingen forskjell. Men da med panseret oppe hører jeg at motoren kakkler værre enn en dieselmotor... Så, klokka halv1 på natta så står vi der fortsatt, bilen går ingen vei, og sleping kunne man bare glemme på detta sørpeføret. Konkluderer til slutt med at den har gådd i nødmodus pga motorfeil, og kan gruelig nok ligne på rådebank - Enda et kjent problem på dissa... Så nå står den der fortsatt i vente på å få den taua bort. Samtidig som dette og noen uker før har rød oljelampe lyst, men ifølge verksted var dette kun en føler og helt trygt å kjøre med..Kl. 1:30 var vi hjemme, var bare å glede seg til å stå opp tidlig... Bare å krysse det som krysses kan for at det ikke er fult havari...

• DCN Poeng 1

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

Saab 900 87'   Ford Transit 19' 

Ford Transit 10'   Citroen Jumper 20'

S&S:  #1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Skrevet

Synd om ungen din kommer over slike utblåsninger når hun blir eldre. 

• DCN Poeng 3
  • Moderatorer
Christer
Skrevet (endret)
1.1.2016 at 13.08, Skovdahl skrev:

Så ut av hele den tiraden får du at fruen skal selge vogn? :rofl1:

Ja, vi har er spedbarnssete som er på tur ut døren nå i førsten av januar. Må bare få tak i et som erstatter det først :) Men kan jo bare ta det pr. telefon - om du ikke har byttet nummer?

Jeg har en finfin evne til å luke ut uvesentlige ting og få med meg det essensielle :)

...samt at jeg jo er på jakt etter spedbarnsete og barnevogn, da det legges opp til klekkings i slutten av april/begynnelsen av mai, og er da kanskje noe mer var for slike ting enn ellers...

Jeg har samme nummer fremdeles, så er bare å slå på tråden :)

Endret av Christer

Skrevet

Synd om ungen din kommer over slike utblåsninger når hun blir eldre.

( ^----- også sitat av Thomsol. Tapatalk er en mindre begavet forumklient. )

Nå siterer jeg deg Thomsol, men dette er vel egentlig rettet mot ØHN :

Jeg er ikke uenig i modereringen som fant sted her nylig, i form av at frustrerte foreldre bør være litt forsiktige, inkludert slike som meg som siterer uten å tenke seg om.

Men jeg synes det er litt bekymringsverdig på prinsipielt grunnlag er at innlegg kan redigeres/modereres uten at innlegget merkes som "endret" og av hvem.

Regner med det er en glipp siden det er tydelig at noen innlegg er redigert av ØHN, men ikke dette jeg siterer.

Om det er tydelig for de som bruker full web-klient er det i hvert fall ikke tydelig for verken tapatalk eller mobil-webside.

Edit: Trodde jeg kunne tagge folk med @..

Edit2: Tapatalk herper siteringen min. Argh.

• DCN Poeng 1
Skrevet
23 timer siden, hgnubel skrev:

Det heter "en fase" og går plutselig over. Min fireåring sovner som en stein omtrent på kommando, og våkner ikke av at lillebror på 2 klatrer opp i sengen hans, hopper rundt, kysser han eller kaster opp (i egen seng da..).

Men innbakt i det som virker positivt over er jo den toåringen som ikke vil sove da. Begge var i den fasen en gang og nå er det bare en. Progresjon.

Om 10 år skal vi være glad hvis de i det hele tatt vil stå opp.

Har 2 i samme alderen som deg. 4 åringen har hatt verdens flotteste sovehjerte fra han var født. Aldri noe problem å legge, sover hele natten. Og sover gjerne til kl 9, hall 10 i helgene. 2 åringen har vert ett helvette. "Umulig" å legge, våkner gjerne 2-3 ganger om natten, og oppe kl hall 7. Merkelig at barn fra samme produsenter kan vere så forsjellige :P

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Her var 4 åringen okei med soving inntil et halvt års tid siden. Da har han funnet ut hva redsel er og kommer inn til oss hver natt. 2 åringen legges mellom 6-7 og sover til mellom 8 og halv 10

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet

2 av 3 biler i husstanden måtte ha nytt batteri når kulden slo inn etter jul. Nå får det vel holde!

bilde301.jpg

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Skrevet

Tok service på 2004 mod touran torsdag siden fruen skulle bruke bilen på fredag. Diesel filter, olje rens -> nytt filter og olje. Skiftet også egr ventil siden det har vært feil på den. Skulle nok ikke gjort noe med bilen... Etter å endelig fått diesel filter tett og skiftet olje skulle jeg fylle tanken. På tur hjem begynte bilen å fuske og døde nesten. Mistenkte luftslangen under egr. Var en liten lekkasje der. Fikset og prøvekjørte en tur. Bilen stoppet helt og måtte taue den hjem og inn i garasjen. Luftslangen hadde hoppa av. Fikk start og ny prøvetur. Begynte å lugge over 3000. Bare å få kobla til en PC og sjekke. Fruen måtte ta en anna bil.. -28 ute og snart -15 i garasjen. Brrrr

Kjæreng Bilspa

Max Protect Certified Car Care Center, Max Protect Certified Detailer

Nettside                          Facebook

Min logg                          Min E61

slendrian
Skrevet

Ikke akkurat bilrelatert, men....

Kveita er på Gran Canaria sammen med hele familien mens jeg er på jobb i Barentshavet i sterk kuling. Atpåtil er jeg på 6te døgnet med forkjølelse, fullstendig fri for smak og omtrent døv på det ene øret. Toppet seg i sta når jeg måtte skifte lysarmatur og et rele til vifta inne på frysa til kokken...

• DCN Poeng 4
Alfaduden
Skrevet
15 minutter siden, slendrian skrev:

Ikke akkurat bilrelatert, men....

Kveita er på Gran Canaria sammen med hele familien mens jeg er på jobb i Barentshavet i sterk kuling. Atpåtil er jeg på 6te døgnet med forkjølelse, fullstendig fri for smak og omtrent døv på det ene øret. Toppet seg i sta når jeg måtte skifte lysarmatur og et rele til vifta inne på frysa til kokken...

Goliat?

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

Magnus Skjølsvik Svendsen

1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

slendrian
Skrevet
1 minutt siden, Alfaduden skrev:

Goliat?

David:P om du sammenligner størrelsen. Er maskinist på trål. Du?

Alfaduden
Skrevet
4 minutter siden, slendrian skrev:

David:P om du sammenligner størrelsen. Er maskinist på trål. Du?

Fadern er på Goliat ;)
Jeg holder meg helt sør i Nordsjøen :) Mildt og fint for en stakkars Vestfolding hehe.

• DCN Poeng 1

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

Magnus Skjølsvik Svendsen

1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

slendrian
Skrevet

Dreiv et års tid med trenching på London Array. Men 5-ukers turer i britisk tåke ble for kjedelig for min del :P

Fint i Tønsberg. Skal på høyspenningskurs til byen din i løpet av året:)

Skrevet

Artig å se en fra Rødøy her (Slendrian) Har halve slekta mi der:) Nærmere bestemt i Øresvik.

Gtechniq certified detailer

Drop Off certified detailer

slendrian
Skrevet
4 minutter siden, ONYX skrev:

Artig å se en fra Rødøy her (Slendrian) Har halve slekta mi der:) Nærmere bestemt i Øresvik.

Se der. Jeg er oppvokst i Kilboghamn, men havnet til syvende og sist på selve Rødøya på grunn av.. *trommesolo*

Et kvinnfolk:blush::rolleyes:

Skrevet (endret)
18 minutter siden, slendrian skrev:

Se der. Jeg er oppvokst i Kilboghamn, men havnet til syvende og sist på selve Rødøya på grunn av.. *trommesolo*

Et kvinnfolk:blush::rolleyes:

Kilboghamn, bare et steikast unna det:) Min mor endte da opp i Oslo, grunnet en mann..

Karstensen er hennes pike navn forøvrig.

Endret av ONYX

Gtechniq certified detailer

Drop Off certified detailer

slendrian
Skrevet

2 minutter siden, ONYX skrev:

Kilboghamn, bare et steikast unna det:) Min mor endte da opp i Oslo, grunnet en mann..

Carstensen er hennes pike navn forøvrig.

Da antar jeg at bestefaren din kjørte skolebussen i årevis. Jeg hadde Tone som kontaktlærer fra 5-10 klasse:)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår