Gå til innhold

Recommended Posts

erikstein
Skrevet

Jeg fikk en Ctek Lithium XS lader til jul. 

Ble litt "flott" den kan jeg få bruk for. Uten å sjekke pakka. Så viser det seg at den kun lader litiumionfosfat-batterier!

Så da har jeg to ladere, en jeg aldri kommer til å få brukt (hvem bruker vel den type batteri?).

Bestilte meg en Defa Smartcharge 8a fra bilxtra i dag. Satser på at den dukker opp snart :)

Skrevet
17.1.2016 at 22.41, helmersen skrev:

http://tv.nrk.no/program/KOID23001915/moerk-materie

Sjekk den nydelige behandlingen denne bilen får ca 3 min ut i programmet! Noen folk altså

Sjekk denne da, håper det var hans bil eller en som var ok med at han brukte børste på lakken med snø/is som "lubricant" haha

http://www.aftenbladet.no/trafikk/Forerkort-beslaglagt-pa-grunn-av-nediset-rute-3851559.html

Tipper det ble litt riper her. tar jo ikke bare vinduene men direkte på lakken flere ganger på skjermen, panseret og taket...

• DCN Poeng 1

- Nissan 200SX S14a 2.0T (Solgt)

Mazda MX-5 NB 1.8 (Solgt)

Ford Puma Coupé 1.7 (Solgt)

Skrevet
19.1.2016 at 11.02, HåkonLarsen skrev:

Sjekk denne da, håper det var hans bil eller en som var ok med at han brukte børste på lakken med snø/is som "lubricant" haha

http://www.aftenbladet.no/trafikk/Forerkort-beslaglagt-pa-grunn-av-nediset-rute-3851559.html

Tipper det ble litt riper her. tar jo ikke bare vinduene men direkte på lakken flere ganger på skjermen, panseret og taket...

Som politi forstår jeg godt budskapet og står bak det, men jeg kan ikke stille meg bak å gå bananas med snøbørste på lakken - også på en ny bil da gitt :eek:

• DCN Poeng 1
  • 2 weeks later...
Skrevet

Leveringsdato på ny bil forrige uke var estimert til slutten av mars, nå ble det plutselig slutten av juni... Får høre hva Tesla sier på mandag.

Bayerische87
Skrevet (endret)

5ern fikk seg en liten hit and run i dag! Hvorfor kan ikke folk bare legge igjen en lapp!? 

Klarlakken er borte som dere ser, holder det med å legge i klarlakk og våtslipe ned når herdet?

image.jpeg

Endret av helmersen

"There's a gallon of fuel gone there, and another there...and yet another there. As a matter of fact, the only way this car could be less annoying to eco-mentalists is if its engine ran on sliced dolphin."

Jeremy Clarkson about the BMW X5 M

Skrevet (endret)
1 time siden, helmersen skrev:

5ern fikk seg en liten hit and run i dag! Hvorfor kan ikke folk bare legge igjen en lapp!? 

Klarlakken er borte som dere ser, holder det med å legge i klarlakk og våtslipe ned når herdet?

Fikk inn denne for en uke siden, og løsningen ble å polere bort det jeg klarte, videre ble det brukt lakk der det var ned til grunning, herde og deretter klarlakk. Ble så våtslipt og polert, ble ikke helt 100% men glad og fornøyd eier:)

IMG_0743_zpsichciu9n.jpg

Endret av ONYX

Gtechniq certified detailer

Drop Off certified detailer

Bayerische87
Skrevet
1 time siden, ONYX skrev:

Fikk inn denne for en uke siden, og løsningen ble å polere bort det jeg klarte, videre ble det brukt lakk der det var ned til grunning, herde og deretter klarlakk. Ble så våtslipt og polert, ble ikke helt 100% men glad og fornøyd eier:)

IMG_0743_zpsichciu9n.jpg

Men på min burde det vel holde med bare klarlakk? Ser ikke at det har gått ned til grunningen noe sted. Kun klarlakken som har "flasset" av.

"There's a gallon of fuel gone there, and another there...and yet another there. As a matter of fact, the only way this car could be less annoying to eco-mentalists is if its engine ran on sliced dolphin."

CooperWorks
Skrevet
Men på min burde det vel holde med bare klarlakk? Ser ikke at det har gått ned til grunningen noe sted. Kun klarlakken som har "flasset" av.

Jeg ville ha bare polert sånn som den er

Skrevet
4 minutter siden, CooperWorks skrev:

Jeg ville nok ha brukt bare klarlakk ja, der hvor den har sluppet. Ripene får du nok polert bort.

Bayerische87
Skrevet
9 minutter siden, CooperWorks skrev:

Tenkte mer på området markert med en fine røde ringen min :-) 

image.jpeg

CooperWorks
Skrevet
Tenkte mer på området markert med en fine røde ringen min :-) 

image.thumb.jpeg.e710e50ea747248efaefb884815f5e05.jpeg

Oi... må skru opp skjermstyrken litt [emoji23]

Skrevet (endret)
2 timer siden, Belle skrev:

Kun klarlakk vil ikke sitte

Hvorfor ikke? er det plast eller lakk vi ser på bildet, eller tenker du på at man må matte ned for feste?

Endret av ONYX

Skrevet (endret)
37 minutter siden, ONYX skrev:

Hvorfor ikke? er det plast eller lakk vi ser på bildet, eller tenker du på at man må matte ned for feste?

Det må mattes ned, og for ordentlig feste må man legge farge før klarlakk. Husk plastgrunning også på plast. Jeg har prøvd og legge bare klarlakk ved lakkflass, det fungerte IKKE. Lakkereren min var ganske tydelig på at man alltid skal legge farge før klarlakk ved lakkfylling

Endret av Belle
  • DCN Poeng 1
Skrevet
3 minutter siden, Belle skrev:

Det må mattes ned, og for ordentlig feste må man legge farge før klarlakk. Husk plastgrunning også på plast. Jeg har prøvd og legge bare klarlakk ved lakkflass, det fungerte IKKE. Lakkereren min var ganske tydelig på at man alltid skal legge farge før klarlakk ved lakkfylling

OK:) Takker for nyttig info! Det er min søsters bil jeg refererte til, så ingen skandale om det ikke sitter:P:ph34r: 

Skrevet (endret)
17 minutter siden, ONYX skrev:

OK:) Takker for nyttig info! Det er min søsters bil jeg refererte til, så ingen skandale om det ikke sitter:P:ph34r: 

Hehe, det skader jo ikke og prøve :)

Jeg fikk problemer først under sliping/polering, men det problemet ville ha dukket opp igjen over tid uansett selv uten sliping og polering

Endret av Belle
Skrevet

Sånn går det når man ikke bruker speil eller snur seg for å sjekke om det er klart før man skal rygge.

179639a6e59ce2855d76c987f0519eac.jpg

4c3b2400065e4620340f0acc7be533c2.jpg

Fordelen er at panser og fanger med masse steinsprut blir byttet ut, men jævla irriterende.

Bayerische87
Skrevet

Klarer ikke helt skjønne hva du har truffet her B)

Bayerische87
Skrevet
15 timer siden, Kenneth82 skrev:

Sånn går det når man ikke bruker speil eller snur seg for å sjekke om det er klart før man skal rygge.

179639a6e59ce2855d76c987f0519eac.jpg

4c3b2400065e4620340f0acc7be533c2.jpg

Fordelen er at panser og fanger med masse steinsprut blir byttet ut, men jævla irriterende.

Skrevet (endret)

Samme tenkte jeg, om han ble rygget på eller om han har rygget på noe selv. Panseret har jo fått seg en god smell men fronten så jo nesten helt fin ut :huh:

Endret av HåkonLarsen

Skrevet

En stor gul traktor som rygget på meg, var såpass høy bakkeklaring at første stedet han traff var panseret.

Skrevet
7 minutter siden, Kenneth82 skrev:

En stor gul traktor som rygget på meg, var såpass høy bakkeklaring at første stedet han traff var panseret.

Det gir mer mening ja, hell i uhell da, så får du nytt panser og framfanger :thumbup:

Skulle tro at man hadde god sikt når man sitter så høyt oppe som i en traktor, men det hjelper jo lite hvis man ikke gidder å se etter :lol:

Kontorpult (Øystein)
Skrevet
2.1.2016 - 15.37, KontorPult (Øystein) skrev:

Var på kino igår kveld og så "En mann med navn Ove", konge film forøvrig, og er obligatorisk for Saab entusiaster ;) Men turen hjem var en anna tale, i Saab 9-3'n til bror min, sammen med han. I det vi skal svinge inn i et kryss på veg hjem lyser det opp rød 'CHECK ENGINE", får umiddelbart en veldig dårlig følelse, for rød motorlampe på Saab fra disse tidane er kritisk som regel... Samtidig kommer det en slags skrapelyd. Alt virker normalt etter å ha skrudd av og på motor, kjører videre, midt utti ingenmannsland kommer skrapelyden igjen, plutselig forsvinner halve motorkrafta, vi sakker ned, og den kveler seg. Starter opp, kjører 2m, og den kveler seg, samtidig lyser rød motorlampe opp cupeen... Får lirka den tilsides, og ringer pappa, han kommer med lommelykt og slepetau. Ser da at vakumslangen inn i toppen har detti av, putter den på, ingen forskjell. Men da med panseret oppe hører jeg at motoren kakkler værre enn en dieselmotor... Så, klokka halv1 på natta så står vi der fortsatt, bilen går ingen vei, og sleping kunne man bare glemme på detta sørpeføret. Konkluderer til slutt med at den har gådd i nødmodus pga motorfeil, og kan gruelig nok ligne på rådebank - Enda et kjent problem på dissa... Så nå står den der fortsatt i vente på å få den taua bort. Samtidig som dette og noen uker før har rød oljelampe lyst, men ifølge verksted var dette kun en føler og helt trygt å kjøre med..Kl. 1:30 var vi hjemme, var bare å glede seg til å stå opp tidlig... Bare å krysse det som krysses kan for at det ikke er fult havari...

Viser seg at oljepumpa har kvelda, dermed raklelyden. Og jeg kan kjøpe den tilbake til gi-bort-pris. Utrolig fristende å kjøpe tilbake og bytte til turbomotor, da hele motoren må ut uansett for å få bytta oljepumpa... Hmm... Nå som jeg hadde bestemt meg for å beholde Mercedesen! :unsure: :shocking2: 

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

Saab 900 87'   Ford Transit 19' 

Ford Transit 10'   Citroen Jumper 20'

S&S:  #1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

• Moderatorer
Christer
Skrevet (endret)

Torsdag ettermiddag i 16:30-tiden begynte mobilen min å skape seg (LG G3). Spontane omstarter helt uten mål eller mening, vanvittig batteriforbruk, samt at telefonen ble skremmende varm (som sannsynligvis har trigget omstartene da den har en innebygget temperatursensor nettopp for dette). Fredag formiddag nektet den å slå på wifi eller bluetooth, og tappet et fulladet batteri på drøyt to timer (mot drøyt 36 timer tidligere). 4G fungerte dog fremdeles, så den var noenlunde brukbar så lenge jeg var innenfor en armlengdes avstand fra en stikkontakt.

Jeg fyrte avgårde en mail til Atea, som har levert telefonen, og ropte etter hjelp. Ikke overraskende kom svaret "Har du forsøkt en fabrikkgjenoppretting?" tilbake, så jeg svarte at jeg skulle prøve med en gang jeg fikk tatt en backup av telefonen. Etter 18 timer fikk jeg endelig hanket ut alt som var verneverdig, og i mellomtiden lastet jeg ned flash-verktøy og stock ROM for telefonen, og tenkte mitt om utvikleren av MTP-protokollen de fleste telefoner bruker for medieoverføring i dag. Vedkommende skulle blitt avlivet med en teskje for å designe en så latterlig elendig protokoll, når USB-disk-protokollen man brukte tidligere var 10 ganger raskere, mer stabil og faktisk funket HVER ENESTE GANG, noe MTP ikke gjør.

Uansett, backupen ble omsider ferdig, og jeg kjørte en factory reset fra telefonen. Det funket ikke.

Reboot til recovery, kjøre FR derfra - funket. Telefonen kom opp igjen og var tilsynelatende tom, men i stedet for å presentere meg med en "Set up your phone"-veiviser ble jeg dumpet rett inn i Android igjen. Dataene mine var der, appene var borte, og i tillegg til å ikke ha wifi eller bluetooth, hadde jeg ikke 4G lenger. Flott.

Prøvde halve dagen i dag å få LGFlashTool til å funke, men etter mange timer og mye googling fant jeg ut at $noe i Windows 10 og $resten ikke vil snakke skikkelig sammen. Da fant jeg en gammel laptop og flyttet alt over dit, og omsider fikk jeg flashet 100% stock rom inn på telefonen. Alt gammelt grums var nå borte, og den kjørte atter en gang Android 4.4.2 KitKat. Wifi, bluetooth og 4G glimret fremdeles med sitt fravær, så jeg tenkte jeg skulle bruke LG PC Suite til å oppgradere til siste tilgjengelige versjon; kanskje det ville trigge en hardware reset av kommunikasjonskomponentene. En time senere (altså for en times tid siden) var den ferdig, og fremdeles er det ingenting som virker. Som en ekstra bonus vil den heller ikke gjenkjenne simkortet, så nå kan jeg ikke engang ringe med den...

Så jeg bruker for tiden en 7 år gammel Sony Ericsson W995 - favorittelefonen min - som krisetelefon. Den funker, om ikke annet, til å ringe med og sende SMS med. MMS funker ikke siden programvaren ikke forstår dagens MMS-formater. 3G skjer via HSDSPA eller hva det nå heter og er ulidelig treigt. Webbrowseren skjønner ikke en tøddel av moderne websider eller SSL-sertifikater, og er dermed helt ubrukelig. Mailklienten støtter bare POP3 og IMAP, så jeg får ikke syncet verken jobbmail eller privatmail, siden det ikke finnes støtte for ActiveSync.

I morgen har jeg planer om å jumpstarte den gamle Samsung Galaxy S3'en jeg har liggende på jobb og håper den fremdeles funker og er samarbeidsvillig. Såvidt jeg husker var det strengt tatt ikke noe galt med den ut over at den begynte å bli gammel og treig, men jeg ser for meg at den har utviklet ymse problemer i løpet av den tiden den har ligget i esken sin i skapet mitt på jobb.

Så da gjenstår det bare å håpe på at G3'en blir hentet raskt for service, og at de finner ut at den er for skrotet til at det lønner seg å reparere den, sånn at jeg kan få en ny telefon. Forhåpentligvis har jeg ikke så lenge igjen på bindingstiden sånn at jeg kan få meg en helt ny, og av annet merke, problemet er at jeg er så jævlig kresen på hva jeg vil ha, og jeg vil ikke ha en telefon med stor skjerm igjen. Jeg vil ha noe med ca 4-4,5" skjerm og ellers high-end specs, så da ender jeg vel med en Sony XPERIA Z5 Compact, tenker jeg...

Det blir spennende å lese rapporten fra verkstedet om hva de finner ut, hvertfall. :)

Endret av Christer
  • DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår