Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Kommunen skal begynne å grave utenfor garasjen vår nå i dag. Dette har vi forsåvidt visst om at skulle skje, men jeg ga spesifikt beskjed om at jeg måtte få beskjed i god tid før de begynte slik at jeg får avtalt med naboer om parkering av bilene. Kom hjem fra jobb i går, og hadde plutselig fått meg en 8 tonners komatsu gravemaskin, men ikke noe info.

Ok tenker jeg, de har sikkert satt den der fordi det var mest hensiktsmessig, tenkte at de sikkert starter iløpet av uken. Men kontakter prosjektleder for det, som setter meg videre til gravefirmaet. De skal starte i dag fikk jeg så vite. 

Hurra, elsker å starte dagen med å høre med naboer om å få lov til å parkere bilene utenfor garasjen deres, men mest forbanna fordi de ikke ga beskjed f.eks på fredag... 

Og heldige oss som får et stort hull i asfalten utenfor garasjen, som ikke blir asfaltert før til våren igjen. Blir nok gøyt når de begynner å måke og tar med seg all grusen som ligger i hullet, så får vel bare mase konstant på han ene nissen i kommunen om at de regelmessig må fylle opp hullet. 

Irriterer meg ENDA mer at jeg ikke har fått nøkkelen til gravemaskinen, har noe småfiks jeg skulle ha fikset :D 

Endret av StianMH
  • DCN Poeng 1

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

• Forhandlere
polishduden
Skrevet
Kommunen skal begynne å grave utenfor garasjen vår nå i dag. Dette har vi forsåvidt visst om at skulle skje, men jeg ga spesifikt beskjed om at jeg måtte få beskjed i god tid før de begynte slik at jeg får avtalt med naboer om parkering av bilene. Kom hjem fra jobb i går, og hadde plutselig fått meg en 8 tonners komatsu gravemaskin, men ikke noe info.

Ok tenker jeg, de har sikkert satt den der fordi det var mest hensiktsmessig, tenkte at de sikkert starter iløpet av uken. Men kontakter prosjektleder for det, som setter meg videre til gravefirmaet. De skal starte i dag fikk jeg så vite. 

Hurra, elsker å starte dagen med å høre med naboer om å få lov til å parkere bilene utenfor garasjen deres, men mest forbanna fordi de ikke ga beskjed f.eks på fredag... 

Og heldige oss som får et stort hull i asfalten utenfor garasjen, som ikke blir asfaltert før til våren igjen. Blir nok gøyt når de begynner å måke og tar med seg all grusen som ligger i hullet, så får vel bare mase konstant på han ene nissen i kommunen om at de regelmessig må fylle opp hullet. 

Irriterer meg ENDA mer at jeg ikke har fått nøkkelen til gravemaskinen, har noe småfiks jeg skulle ha fikset [emoji3] 

99% av gangene ligger den gjemt under motordeksel :)

• DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet (endret)

Dette er jo en frustrasjonstråd så jeg får begynne fra begynnelsen.

Jeg bor ikke i Bergen lengre, solgte alt av møbler som ikke gikk inn i bilen, pakka og dro.

Midt i Nord-Sverige koker bilen, sprekk i radiator, mange liter vann, gaffateip, lim og lube seinere så klarer jeg å få bilen med meg til Nord-Norge...

Toppen endte opp med å ryke, jippi... Lete etter ny bil...!!! Begynner å bli lei av den jeg har...

Får leilighet, budsjettet for å kjøpe seng, sofa, tv og tv-bord er ca. 20 000,- etter møblene som ble solgt i Bergen........ Bare for å finne ut at det er ikke en eneste hvitevare i leiligheta... så budsjett for sofa, seng, tv og slikt ble jo alt for lite...... Hu..... RA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Noen sinnsyke handlinger senere ender jeg opp med å ha alt jeg trenger til leiligheten, men har fortsatt ikke bil...

Finner en Alfa 156 med 2.5 V6 motor, 192?? hk på 1350kg....! helt SINNSYK å kjøre! Men dårlig lakkjobb, mugg i bagasjerommet + div andre ting gjorde at den handelen ikke ble noe av... greit nok, slipper bil lån...

Begynner så å lete etter en ny Omega, ønsker så veldig en 2.5td stasjonsvogn... finner så to stykker, men de var jo ihjelkjørt....

Siste løsning var da å finne tak i en brukt motor til min kjære Jølle å kjøre den ut eu-godkjenningen.....

MONOBLOKKA TIL SUBBEN RYKER!?!?!? pokker..... må vell sendes inn og kostes på penger den også...

får tak i ny motor, og begynner å ta ut den gamle motoren (IGJEN) og må selvfølgelig bytte alt over denne gangen også fordi det er en automat motor jeg har fått, og huggeriet har ikke engang latt starter stå på... så ABSOLUTT alt måtte byttes over... Skal også ta med registerreimsettet over for det er jo nytt.... Skovlene på vannpumpa er knekt..... Yes! Ja! HURRA...... må finne ny da....

Sirkulasjonspumpa på kjølesystemet (ja har en i tillegg som kjører trykk inn i kupé'n) står helt fast... Oja, derfor har jeg ikke varme i varmeapparatet... Må plukke den i atomer og overhale den..... mange timer med bannskap og skruing senere er jeg klar for å sette sammen siste touchen på bilen, hehe har ikke servo olje.... Det jeg trodde jeg hadde av servo olje, viste seg å være en dunk bremsevæske... åh...... så gøy.....

Finner tak i en skvett og fyller opp servo vrir om nøkkelen! JIPPI! Motoren går.....!!!! Dårlig løft på innsuget på fremste sylinder..... Bah, omg... jeg gir opp....

Kjører bilen ut... Bare for å finne ut at eksosen ikke har blitt helt tett, så må opp med bilen igjen og stramme etter.....

Har ikke giddet å gjøre det enda, men må jo det i nærmeste fremtid! akkurat nå, har jeg endelig fått opp stasjonærmaskin og DCN, kokt kaffe og fyrer i ovnen.... helt ferdig....

Skal ta ut subben og få rydda og støvsuga i bilen senere i dag, men vet ikke engang om jeg orker... Arbeidsmoral er på bunn og alt er rimelig leit akkurat nå! utrolig godt å ligge i forsterstilling på sofaen og drikke kaffe etter jobbhelg!

Vi hyles!

EDIT!!! Glemte jo helt av...

Det er fiber i leiligheten, kontakter signal for å få overslag på hva det koster å få det ned i leiligheten min....

Det går 3 uker uten at jeg hører noe fra de, etter x antall purringer (har enda ikke hørt noe fra de forøvrig).... Så nå har jeg bestilt telenor.... Bare for å finne ut at min gode gamle telenor ruter har tatt kveld, så da var det bare å bestille ny ruter i tillegg.... hahahahahahahahahahahahahahaha

Endret av MKLars1
  • DCN Poeng 6

2006 Audi A6 2.7 TDI Quattro

1998 Opel Omega STV

Skru opp til ribbeina rasler i takt med musikken.

Skrevet

Litt hysterisk den latteren der...?:blink:

Estelle - Sølv '87 Peugeot 309 gti, Blue Velvet - Måneskinnsblå '16 Audi A6 allroad quattro 3.0 tdiSugarbabe - Teak brown '13 Audi A5 SB 1.8 TFSI, Bleieraceren - Hvit perlemor '10 Peugeot 5008 1.6 tdi  Snødronninga - Ibishvit '08 Audi A4 2.0 tdi, Den Røde Fare - Brilliant rød '04 Audi A3 1.6, Veltepetter - Grønn Metallic '98 MB A Klasse 1.8,

Trillebåra -Blå metallic '95 Peugeot 306 Gocarten 88 (2stk) Rød Peugeot 205 XS Raggarvogna 72 Grønn metallic Volvo 164

• Moderatorer
Christer
Skrevet
10.11.2015, 07.46.48, StianMH skrev:

Irriterer meg ENDA mer at jeg ikke har fått nøkkelen til gravemaskinen, har noe småfiks jeg skulle ha fikset :D 

Jeg forventer en ninja-S&S på gravemaskin i nær fremtid...

• DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Fikk krom speildeksler til bilen I dag, handlet av en uerlig fyr på finn I stede for på ebay. De var selvsagt ikke slik de skulle.

750kr bortkastet for min del.

Noen med mørk Mondeo mk4 som har lyst på litt bling?

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Skrevet
4 minutter siden, kaw skrev:

Fikk krom speildeksler til bilen I dag, handlet av en uerlig fyr på finn I stede for på ebay. De var selvsagt ikke slik de skulle.

750kr bortkastet for min del.

Noen med mørk Mondeo mk4 som har lyst på litt bling?

Kunne vært interessant å se bilder, selv om jeg tviler på om det er noe for meg :) 

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Skrevet
10. november 2015 kl. 07.33.16, StianMH skrev:

Hva sa de da?

Det løste seg veldig greit. Kan slå et slag for både Gjensidige og Skår & Gundersen Karosseri i denne saken. Super service sammen med 8(!!) års garanti på utført arbeid med meg som eier, gjør at bilen får være i vår eie en stund til. 

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Skrevet

Står opp gry tidlig, kun for å finne .... på kjøkkengulvet?

Det er ikke sand, det er ikke lo, det er ikke kull.... Det er VANN!!!! og hvem har vell ikke mer lyst på vann på kjøkkengulvet enn jeg!?!?!?

Heldigvis går det fint, er ikke akkurat som om jeg har hatt mye å gjøre i det siste (eller fremover), eller at man har brukt stort sett alt av reserver på en bil som ble mer frustrasjon over enn forventet...

Eller at alle julegavene i år kommer til å være en kjærlighet på pinne, med en lapp hvor det står "Vær glad for det du får".... Det går kjempe fint!!

Heldigvis er det ikke varmtvannstanken det er noe galt med, selv om det hadde vært like greit om det var den, er en bombe sikker sak fra 1940.... Men jeg tvers gjennom gidder ikke bry meg!

Rørlegger får komme å reparere det som må repareres slik at jeg med godt hjerte kan reise bort, uten å måtte tenke på hjemmet... Også skal jeg kjøpe meg 3 uker på Maldivene, nå gidder jeg ikke mer!

• DCN Poeng 5

1998 Opel Omega STV

Skrevet

Takker! var en dårlig kobling under benken, så man kom heldigvis unna med bare skrekken!

koblinga er fiksa og alt er tilsynelatende tett (er ikke hjemme, så får ikke sjekka)..!!

Og som trøst til meg selv så har jeg endelig klart å finne tak i kalibreringsmikrofonen til surroundforsterkeren! :D

Ferdig pruta fra det store utland så kom det akkurat under toll-grensen, så da er det bare å glede seg! :D

• DCN Poeng 1

1998 Opel Omega STV

Skrevet

Lørdag: WOHOO Fikk endelig håndvasket bilen så den er pen og blank! :wub:

Søndag: POKKER! Minus 15 grader + glemme å tørke vann bak tanklokket = Fastfryst tanklokk og en bil jeg ikke får fylt drivstoff på. Lærer så lenge man lever. Verdamte scheisse... :mad:

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

• Forhandlere
polishduden
Skrevet
Lørdag: WOHOO Fikk endelig håndvasket bilen så den er pen og blank! :wub:

Søndag: POKKER! Minus 15 grader + glemme å tørke vann bak tanklokket = Fastfryst tanklokk og en bil jeg ikke får fylt drivstoff på. Lærer så lenge man lever. Verdamte scheisse... :mad:

Hårføner eller varmluftspistol fikser det :) Eventuelt mye pusting og pesing (been there done that)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70

_Makki_
Skrevet

Har sendt mail til Autogeek på torsdag ang en bestilling på 260 puter og over 50 bakplater. Fortsatt ingen svar.... grrr

• DCN Poeng 1

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Ryggen gav seg i dag, så nå klarer jeg ikke gå, stå eller sitte.

P.t. innlagt på Haukeland sykehus i påvente av MR, fysio og mulig ryggoperasjon. Yay.

Skrevet

Gudbedre! Holdt på en halvtime med å prøve å få delt ut bilde via onedrive til forumet her - skulle bare jekke en øl og kose meg litt, og har bare blitt sjeldent frustrert mens ølen blir varmere

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

P.t. innlagt på Haukeland sykehus i påvente av MR, fysio og mulig ryggoperasjon. Yay.

Kondolerer! Håper det går raskt og smertefritt

2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Håper jeg kan være her noen uker sånn at jeg får sovet ut [emoji14]

• DCN Poeng 1

Skrevet
4 timer siden, Christer skrev:

Nei??????? God bedring mann!

1998 Opel Omega STV

_Makki_
Skrevet
10 timer siden, Christer skrev:

Håper jeg kan være her noen uker sånn at jeg får sovet ut emoji14.png

God bedring og sov godt ;)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Skrevet (endret)

Tok med katta til dyrlegen i dag, for kastrering. Katta har et fint lite dråpeformet rottingbur med litt bred luftig veving. La derfor en forholdsvis stor håndduk inni der da katta nesten aldri har sittet i bur før, og sikkert ville bli litt stressa/bilsyk og for at den skulle ligge mykt. Plasserte buret med katten i fint i passasjersetet av stoff (mandag, tenkte meg ikke om) og vendte døra til buret mot meg så den kunne beskue eieren sin i all sin prakt. Litt klynkemjauing på turen, noe som sikkert indikerer at bur er noe dritt og at den vil ut.

Plutselig begynner det å "sildre" fra katteburet, og tror du faen ikke kreket PISSA i buret halvveis på tur til dyrlegen, Morgenpisslukt, kattepiss, stoffseter, panikk, snø, glatt, minusgrader!! Vinglet rundt på veien mens jeg febrilsk dro katteburet ned mot dørken hvor gummimattene er, men buret er for stort til å komme ned dit uten at setet er dratt helt bak. FYFAEN!!!!!

Nærmest breislædd inn i ei busslomme for finkjemme setet, bildør, dørk og katt. Heldigvis så det ut til å kun ha havnet i den store håndduken i buret, men det var mørkt og stress, så kan ikke si noe for sikkert. Lukta bør ikke ha satt seg as... Gudbedre!

EDIT:
ord.

Endret av Klykken

*2014 BMW i3

*2025 Tesla Model Y LR

*2022 Polaris Nordic Pro 650

Skrevet
11 timer siden, Christer skrev:

God bedring!

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår