SimnS 84 Skrevet 18 Mars, 2018 Rapporter Share Skrevet 18 Mars, 2018 (endret) TRÅDEN ER UNDER OPPUSSING OG SAMMENSLÅING, SÅ BEKLAGER EVENTUELT ROT Bil #1: 1995 Toyota Celica GT-FOUR ST205. For de som ikke vet hva den modellbetegnelsen innebærer så er det Toyotas rally-utgave av Celica fra midten av 90-tallet. Det betyr firehjulstrekk og 242 HK fra en 2.0 3S-GTE som gir bilen en 0-100-tid på rundt seks sekunder. Toyota ble også tatt for juks med disse bilene i 1995-sesongen av WRC (les mer HER - lenke til Jalopnik) Dette eksemplaret er importert til Norge i 2006 og har hatt en hel drøss med eiere i Norge (jeg er eier nr 8). Alle har ikke vært like opptatt av å holde ting pent og ryddig, noe som er tydelig i motorrommet hvor jeg stadig finner kontakter som ikke er festet, skruer som mangler og ting som ikke lenger er festet på braketter. Men med tiden håper jeg å kunne få alt på stell. Målet er å få en bil som er både utstillingsverdig og en drøm å kjøre. BILDER TATT AV FORRIGE EIER Bilen ble kjøpt i oktober 2017 og skal brukes som ren kosebil i helgene på biltreff og søndagsturer. [detaljer rundt kjøp kommer på et senere tidspunkt. Kommer til å oppdatere tråden så alt henger litt bedre sammen] Bilen er her kjørt på originale felger m/ vinterdekk i forbindelse med feilsøking. Har ikke planer om å kjøre bilen på vinterstid senere. Planer for bilen: Eksteriør- Nye lykter foran (m/ projektor fra 97- modell) Lenke - Fikse sprekk i plast på bakvingen (synlig når bagasjerommet er åpent) - Ny lakk på kjølegrillen på panseret - Våtslipe for å fjerne struktur i lakken. - Full poleringsjobb - Rydde opp i motorrom (rengjøre alt, bytte ut ødelagte braketter og slanger, nye skruer og slangeklemmer) - Lakkere underside av panser - Ny skiltramme og sorte N-merker - Enten sette på originale dempere eller stille inn coiloversene som sitter der på nytt hos noen som kan det (Tein Superstreet Coilovers) - Restaurere originalfelgene Interiør - Full innvendig rens - Oppgradere stereoanlegget - Rense og farge skinnsetene - Sentrere rattet Motor Her er det veldig usikkert og ingenting som er skrevet i stein. En del av meg vil ha alt dønn originalt mens en annen del mener at hvis jeg allikevel må åpne motor og bytte mye deler så kan jeg oppgradere litt. - Reparere feilen på motoren. - Frontmontert intercooler - Nytt eksosanlegg fra ende til annen, men ikke noe som bråker mer enn det som er på nå. - Smidd innmat - Custom map av ECU - Ny dumpventil da nåværende er både stygg som nøkken og ikke fornøyd med lyden Og grunnen til at jeg har bilen: DRA PÅ TREFF PÅ FINE SOMMERDAGER Første prioritet er å reparere motor, deretter en rask shine. Alt det andre er sysler til kommende vintere. Endret 26 Juli, 2018 av SimnS 4 Siter [X] 1998 Hyundai Coupe 1.6 [X] 1990 Volvo 745 [X] 1997 Audi A4 Avant 1.8T1995 Toyota Celica GT-Four1994 Opel Astra F Si 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimnS 84 Skrevet 18 Mars, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18 Mars, 2018 (endret) Kort fortalt: Bilen har slitt med olje i eksosen og luftfilteret. Ved gasspådrag begynte den å fjuske. Etter en stund lyste motorlampa. Feilkode 54 "Intercooler System Malfunction". Det var litt lite kjølevæske, så fylte på i alle åpninger og det gikk på en god del. Slettet feilkoden og tok en testtur. Den gikk mye renere nå. Kunne tyde på at feilkoden har sendt bilen i nødmodus av noe slag. Etter å ha forhørt meg litt fikk jeg et tips om at denne lille svarte boksen over intercooleren kunne være tett siden det var så mye olje over alt. Dette er visst det de kaller "Oil Catch Can" på internett ihvertfall. Demonterte derfor alt som er ringet rundt her: Som forventet var det olje stort sett over alt, men hadde ikke trodd det skulle se sånn ut. Har ikke bilder av alt, men det var stort sett oljegris i samtlige slanger. Og den oil catch-greia var potte tett. Rengjorde derfor alt av slanger, byttet tennplugger (1200 spenn ) og luftfilter før jeg monterte det sammen igjen. Vasket også litt rundt området på siste bilde for å følge med på hva denne sprekken ville bety fremover. Ny plugg vs gamle plugger i rekkefølge (1,2,3,4) 1 og 4 var tørre, 2 var litt tilgriset og det rant olje av nummer 3. Det er ofte sylinder nummer tre som er problemet på disse bilene, og det kunne jo tyde på at det var det i dette tilfellet også. Brukte dagen etter på å kjøre 300 kilometer for å kjenne hvordan bilen gikk. Den gikk ikke helt perfekt, men 99%. Et par dager senere kjørte jeg en liten tur igjen på ~80km og da ble den bare verre og verre. Holdt jeg rolig pedal mellom 2000-2800 o/min så vibrerte nesten bilen. Føltes som at motoren kutta i 0,05 sekunder en fem-seks ganger i sekundet. Stort sett kun da jeg holdt stødig pedal. Ved akselerasjon var det ikke i nærheten av like ille. Kjørte hjem og parkerte den i garasjen igjen.. Neste som sto for tur var kompresjonstest. Den viste ~75psi på sylinder 1 og 150-175psi på de resterende. Litt overraskende siden jeg trodde sylinder nummer tre var problemet. Tok derfor en sylinderlekkasjetest i går. Koblet luft på plugghullet, snudde motoren til alle ventiler og alt var stengt og lyttet etter hvor luften kom gjennom. Det var litt lyd i veivhusventilasjonen og mest i peilepinnen noe som tyder på slitte stempelringer (som det første verkstedet som så på bilen antok). Lenger har jeg ikke kommet. Endret 18 Mars, 2018 av SimnS Siter [X] 1998 Hyundai Coupe 1.6 [X] 1990 Volvo 745 [X] 1997 Audi A4 Avant 1.8T1995 Toyota Celica GT-Four1994 Opel Astra F Si 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer magne 665 Skrevet 18 Mars, 2018 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 18 Mars, 2018 Velkommen til forumet Alltid morro å se likesinnede entusiaster som tar var på toyotaer som ble produsert i toyota sine glansdager VIl anbefale deg en annen gruppe også, www,ts-ogn.no ,hvis du ikke er medlem det allerede. De finnes på FB også. Mange der som har god kunnskap rundt de gamle 3sgte motorene. Så garantert noen der som kan hjelpe deg litt mtp å få ryddet opp i alt. Jeg blir veldig glad når jeg ser en slik bil som skal resutaureres til noenlunde orginal stand hvertfall Skjønner godt at du ikke vil bruke den vinterstid. Selv om det er da den er morsomst, og 4wd systemet virkelig kommer til sin rett Etter å ha hatt en wrx sti må jeg anbefale deg tur på isbanekjøring en eller annen gang med bilen. Det er en opplevelse for livet. Men mr2en min har aldri sett salt, så forstår veldig godt at du kun vil ta ut bilen om sommeren Siter Toyota mr2 1995 mod BLÅ. + Lexus IS300h sølv. Min garasjetråd: http://www.detailersclub.no/forums/topic/25973-magnes-garasje-20-dr%C3%B8mmegarasjen/ Min logg: http://www.detailersclub.no/forums/topic/12454-magnes-logg/ Mine biler: https://www.detailersclub.no/forums/topic/9571-magnes-blå-mr2/ https://www.detailersclub.no/forums/topic/17643-magnes-lexus-is300h/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy 6 673 Skrevet 18 Mars, 2018 Rapporter Share Skrevet 18 Mars, 2018 Kul bil, må følge med litt her. Har selv bil med 2ZZ motor i Siter Tommy TOMMY'S CAR SPA FOUNDERSWISSVAX CERTIFIED DETAILER SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR DCN APPROVED DETAILER 2017 RUPES AMBASSADOR RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR Tommy's CAR SPA (facebook) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimnS 84 Skrevet 19 Mars, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 Mars, 2018 (endret) 12 timer siden, Tommy skrev: Kul bil, må følge med litt her. Har selv bil med 2ZZ motor i Ja, var selv inne på tanken på Lotus. Har vel egentlig kikka på ganske mye forskjellig. Supra, Wrx, Lancer Evo, BMW Z3, Lotus Elise, Focus ST / RS, Skyline, MR2, 300ZX, you name it. Felles for alle var at jeg ville ha en bil som holdt seg noen lunde i verdi. Hvis verditap ikke var et tema så tror jeg at jeg hadde gått for en GT86 faktisk da jeg synes de ser helt smashing ut. Drømmetoyota #2 etter Supra. Da jeg fylte 18 var jeg veldig gira på å kjøpe en Celica 1.8 av det karosseriet jeg har nå. Dessverre lå de i OK stand litt over mitt budsjett så handlet meg en 1998 Hyundai Coupe i stedet. Knall førstegangsbil jeg likte veldig godt. Allikevel er det godt å endelig eie verstingmodellen av bilen jeg eeegentlig skulle ha den gangen. Endret 19 Mars, 2018 av SimnS Siter [X] 1998 Hyundai Coupe 1.6 [X] 1990 Volvo 745 [X] 1997 Audi A4 Avant 1.8T1995 Toyota Celica GT-Four1994 Opel Astra F Si 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solhaug 40 Skrevet 19 Mars, 2018 Rapporter Share Skrevet 19 Mars, 2018 grattis med kul bil, flott du tar vare å den, den har jeg faktisk eid en gang i tiden:) Siter A6 Avant bitdi S2 avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimnS 84 Skrevet 19 Mars, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 19 Mars, 2018 1 time siden, Solhaug skrev: grattis med kul bil, flott du tar vare å den, den har jeg faktisk eid en gang i tiden:) Godt å høre. I løpet av våren skal jeg prøve å få kontakt med alle tidligere eiere for å høre hva de har gjort med bilen og kanskje få noen gamle bilder og rett og slett litt historie bak bilen For det fulgte ikke med ei eneste kvittering. Så har du noe informasjon så er det bare å sende. på godt og vondt Vil vite om eventuelle feil du opplevde / om det ble reparert og om du kanskje har kjøpt felgene eller har kostet på lakkering på den hva som helst. Siter [X] 1998 Hyundai Coupe 1.6 [X] 1990 Volvo 745 [X] 1997 Audi A4 Avant 1.8T1995 Toyota Celica GT-Four1994 Opel Astra F Si 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimnS 84 Skrevet 5 April, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5 April, 2018 Sitter og funderer litt på om det snart er på tide å gi sommerhjulene en omgang TLC før sesongen starter. Kommer nok til å prøve coating for første gang på disse. I den forbindelse har jeg en hel haug med spørsmål om felger og stell av disse. Felgene heter visst "5Zigen Hyper 5ZR" hvis det sier noen noe. På grunn av disse boltene som går rundt hele trodde jeg at jeg hadde fått meg noen halvfancy delte felger for første gang. Etter litt googling viser det seg at 18" ble levert kun i èn del, men at 19" og 20" var henholdsvis 2- og 3-delte. Så da sitter jeg altså her med fire kvartfancy felger. Hvis noen vet noe om kvaliteten på disse felgene så rop ut. Aldri hatt så dyre felger før. Er det noen som har noen formening om hvor mye fire av disse kan være verdt? Legger ved bilde av den ene felgen, men tilstanden er ikke noe verre på de andre. Tips til andre felger som kan passe bilen? De boltene som tydeligvis ikke holder felgen sammen siden den ikke er delt - er dette noe å begynne å gnu metallpolish på eller er det nye å få tak i til OK pris? Hvor stor forskjell er det i praksis på lette felger og felger med moderat vekt. Leste et sted at disse felgene ikke var av de letteste på markedet, så hvis jeg skal ha noe nytt en gang så kan jeg jo vurdere å gå for noen lettere felger hvis det har noe for seg andre steder enn på papiret og på dragstripa. Siter [X] 1998 Hyundai Coupe 1.6 [X] 1990 Volvo 745 [X] 1997 Audi A4 Avant 1.8T1995 Toyota Celica GT-Four1994 Opel Astra F Si 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimnS 84 Skrevet 13 April, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 13 April, 2018 (endret) 12. og 13. April: Har koblet av pluggledningene for å måle motstanden i disse. Slet veldig med å få måling på to av de. De pinnene på multimeteret hadde søringsperre (i mangel på et bedre ord) som gjorde at det var vanskelig å få de langt nok inn så det touchet metallet i den enden som berører tennpluggen. Hadde kontakt i visse vinkler hvis jeg holdt de heeelt stille, men var ikke ideelt. La merke til at på de to andre så gikk ikke disse pinnene like langt inn. Tok en nærmere titt på plugghettene (?) og forstod raskt hvorfor det var så mye enklere på to av de. Dette er vel ikke helt som det skal. To av kontaktpunktene er dratt utover og fikk ikke noen måling på disse. Når dette har skjedd vet jeg egentlig ikke, men jeg har ikke merket at bilen har gått på færre sylindere. Målte den øverste på bildet over for å se, men fikk ikke noe resultat. Bestemte meg derfor for å kjøpe nye pluggledninger. Den plastikken som kablene ligger hadde ødelagt feste så var ute etter et sett hvor denne fulgte med. Den var forøvrig blitt helt sprø så klipsene ville ikke røre på seg uten å gå i stykker, så endte med at jeg bare rev den opp. Pris hos Toyota for fem ledninger og plastikk: 3600kr og levering 5. mai. Pris for splitter ny, original Toyota-del av en entusiast i UK: 2000 inkl moms. Liker egentlig å handle lokalt hvis mulig, men på grunn av lang ventetid og såpass stor forskjell i pris på akkurat samme del så ble det utenlandshandel denne gangen. Siden jeg allerede drev nedi der så tenkte jeg å undersøke om jeg kanskje trengte ny fordeler og sånn rotor. Han jeg kjøpte ledningene av (www.gt4-play.co.uk) skrev dette på beskrivelsen av en overhalt fordeler: These distributors suffer from oil leaking up the shaft and into the cap causing a nasty mess and in severe cases missfires! GT4-Play overhaul the distributor by firstly cleaning and inspecting the unit. We then fit a new Shaft seal, A new bearing and then set the air gaps to the Toyota spec. Resistance checks are taken to ensure the unit is serviceable and ready to fit! Once the above is done a new external O-ring is fitted. A New Distributor from Toyota will cost you £464.16 + Vat (20%)!! Tør nesten ikke tenke på prisen for en sånn en hos Toyota i Norge så tenkte jeg skulle ta en titt på delene som sitter i bilen for å se om de trenger utskiftning. Tenkte som så at oljelekkasjen er et faktum og at alt håp var ute Koblet av ledningen fra coilen til fordeleren og det var ganske mye irr å finne. Skrudde av fordelerlokket og rotorarmen men det så tålig greit ut. Var ikke et "nasty mess" ihvertfall, så oljesølet kommer nok utenfra. men var veldig grisete rundt. tok så en titt på denne rotorarmen, og jeg har aldri sett en i hele mitt liv, men jeg tror denne er litt slitt. Uansett ikke veldig dyrt, så blir nok byttet uansett. Hvis den ser grei ut så vil jeg gjerne høre det så jeg vet dette til senere. Siden jeg må vente en liten stund på delene fra UK så kjøpte jeg pluggledninger fra Biltema til 200kr for alle fire i tilfelle jeg skal starte opp bilen for å teste. I tillegg tømte jeg på en skvett olje rett i plugghullet på sylinder #1 og dro motoren rundt et par ganger for å se om det tettet bedre (i tilfelle uforbrent bensin har vasket bort oljefilmen pga manglende tenning). Kompresjonstesteren viste fremdeles bare 75psi, så det hjalp ikke i det hele tatt. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet og vente på delene. Bilen er så møkkete den noen gang har vært i mitt eie så blir ikke noe bilde av den nå, men legger ved et eksempel på hva jeg mener når jeg sier at motorrommet er et eneste stort kaos hvor ingenting er festet der det skal, mangler bolter osv. Denne henger kun i strips og slangen den er koblet til i bunnen. Lite estetisk. Festet i strips... Aner egentlig ikke hva denne delen er til heller. Vet at den er koblet til intercooleren og at det er en liten skvett med vann i den. Noen som vet? Endret 13 April, 2018 av SimnS Siter [X] 1998 Hyundai Coupe 1.6 [X] 1990 Volvo 745 [X] 1997 Audi A4 Avant 1.8T1995 Toyota Celica GT-Four1994 Opel Astra F Si 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel_hoy 0 Skrevet 14 April, 2018 Rapporter Share Skrevet 14 April, 2018 20 timer siden, SimnS skrev: 12. og 13. April: Festet i strips... Aner egentlig ikke hva denne delen er til heller. Vet at den er koblet til intercooleren og at det er en liten skvett med vann i den. Noen som vet? Det er vel ekspansjonstanken til intecoolerern. Hvor den ubrukte porten skal gå er jeg ikke sikker på. Mulig at den bare skal stå åpen som lufting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimnS 84 Skrevet 17 April, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 April, 2018 14.4.2018 - 22.17, Daniel_hoy skrev: Det er vel ekspansjonstanken til intecoolerern. Hvor den ubrukte porten skal gå er jeg ikke sikker på. Mulig at den bare skal stå åpen som lufting. Ja, makes sense. Jeg er ganske grønn på området, men lærer en del underveis. Den skal stå åpen ja Status: Har bestilt fordeler-lokk fra Toyota Norge (1800,- ) og rotorarm, pluggledninger og en pakning til fordeleren (1700,- inkl. shipping fra UK, eksl. toll og gebyrer enn så lenge) Fordeler-lokket kommer i løpet av uka og det fra UK bør vel være her i løpet av neste uke. Håper delene virker som de skal og at det løser deler av problemet. Fremdeles dårlig kompresjon på den ene sylinderen, men blir enklere å feilsøke når når den i det minste tenner på alle fire sylindrene igjen. Kjekt å kunne ta turen til verkstedet uten biltralle. Trist å se den bare stå der i garasjen. Ellers så lurer jeg litt på å kvitte meg med sideskjørtene. Er så mye styr med å jekke opp bilen + at jeg synes bilen ser grei ut uten. Slipper at de samler opp grus og dritt også. Aner jo ikke hvordan det ser ut under de. Kan trøste meg med at sideskjørtene som sitter på nå i det minste er penere enn TRD-stylinga. Siter [X] 1998 Hyundai Coupe 1.6 [X] 1990 Volvo 745 [X] 1997 Audi A4 Avant 1.8T1995 Toyota Celica GT-Four1994 Opel Astra F Si 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 18 April, 2018 Rapporter Share Skrevet 18 April, 2018 Ekspansjonstank til intercooler? Går ut ifra dere mener radiator? Hvis du har slange fra intercooler til en ekspansjonstank som står åpen er det ikke rart bilen går dårlig..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel_hoy 0 Skrevet 18 April, 2018 Rapporter Share Skrevet 18 April, 2018 Det er vannkjølt intercooler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 18 April, 2018 Rapporter Share Skrevet 18 April, 2018 3 minutter siden, Daniel_hoy skrev: Det er vannkjølt intercooler. Ahaa😊 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimnS 84 Skrevet 30 April, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 30 April, 2018 (endret) IT'S ALIVE!!!! Det endte med at jeg bestilte pluggledninger, pakning til fordeleren og ny rotorarm fra gt4-play.co.uk. Dette ankom onsdag 25. og jeg hentet pakken på postkontoret to dager før hentelappen kom i posten. Kjøpte fordelerlokk hos Sulland Toyota på Hamar en uke tidligere. Var litt stivt priset (rundt 1700kr), men fikk 15% eller 20% rabatt som "cred for at du holder en bil som det på veien". Godt innpakket: Nye pluggledninger: Fordelerlokk. Gammelt til venstre, nytt til høyre. Rotorarmen var glad for å bli byttet ut. Gammel til venstre her og. Pakningen til fordeleren. Før jeg kunne installere de nye delene måtte jeg ta hånd om et problem jeg har utsatt. Den ene gummigreia på den ene plugghetta(? kan ikke så mye om dette, så er det spørsmålstegn etter ord så er det fordi jeg ikke vet om det er riktig navn) satt igjen rundt pluggen og jeg klarte ikke å pelle den opp med flattrekker. Slik skal den være: slik var den: Etter å ha prøvd med flattrekkere av diverse størrelser og innsett at nebbtangen ikke var lang nok så bestemte jeg meg for å prøve fiskelykken. Fant frem fiskehatten og hektet av den ene spinneren, og som alltid når man håndterer hva som helst av fiskeutstyr så førte det til dette Fikk festa kroken til et tynt tau og så var det bare å vente på napp den bet ikke på, så forsøkte en annen metode dette hjalp selvsagt heller ikke, så det endte med at jeg rev av fiskeutstyret. Fikk deretter en lys idè om å bruke en liten flattrekker med et hull på skaftet. Kjørte denne gjennom gummien og satte en annen trekker gjennom hullet for å få nok styrke til å vri den 90 grader rundt. Da fikk den tak og den kom endelig ut Begynte dermed å ta ut fordeleren, rengjøre denne og sette alt sammen igjen. Det er gummipakningen her som var dårlig og hadde ført til oljesøl rundt fordeleren. Denne minnet mer om ståltråd enn gummi og var temmelig morken. Før rengjøring: ' '' Etter rengjøring (prickbort og malekost): ¨' Det ble rent nok for nå ihvertfall, så får vi se om drømmen om å rengjøre hele motorrommet i løpet av en vinter blir noe av. Da blir alt av skruer, slangeklemmer og liknende byttet samt motor ut og full nedvask før alle deler blir rengjort og gått over for å se om det behøves å bytte noe. satte så alt tilbake igjen. Denne slangen har jeg nevnt tidligere, og jeg er ingen fan av tilstanden på den, men den gjør jobben sin foreløpig. Prøvde først å starte bilen uten hell, men da hadde jeg selvsagt glemt å koble til coilen. Etter at det var rettet opp i så ble det slik: Den ekle blå slangen går til århundrets styggeste dumpventil. Liker ikke lyden i den heller, så den må nok vike etterhvert. Tok bilen på jobb dagen etter, og den fungerte utmerket. Ikke et eneste feilslag, selv ikke da jeg dro den litt opp på turtall når den hadde kjørt seg varm. Det regnet selvsagt denne dagen, så vasken fra dagen før var til ingen nytte. Har mens jeg har ventet på delene klargjort sommerhjulene for sesongen. De fikk være med inn i dusjen hvor de fikk smake prickbort, P21S (blandet 1:2), korrosol, børster og rikelig med vann. Dekksider fikk seg også en skrubb med surfex 1:4 Dette var den felgen som var mest møkkete innvendig Korrosol fant litt på innsiden av felgene, men overraskende lite på utsiden. Har også kjøpt meg Shinemate EP803 da jeg synes Rupes Nano er i dyreste laget. Litt redd for roterende, men siden disse felgene er i ganske dårlig forfatning fra før så tenkte jeg at om jeg skulle gå gjennom lakken så er ikke det krise siden de blir byttet i løpet av et par sesonger uansett. De er pene langt ifra, men langt ifra pene. Blir et lite bildedryss av felgpoleringen da det ikke er så mye å si om hvert bilde. og der spratt den helt plutselig av, ja. Ikke fikk jeg den på igjen heller. Men som sagt, felgene er ikke pene fra før. Dro også gjennom lakken et sted. På den kanten mot dekket litt til venstre for eiken. Kjørte nok litt for hardt på med hardeste pute i kittet og Scholl S2 Beskyttelsen falt på GTechniq C5. Fornøyd med rutecoatingen så ble denne nå. Ferdig coatet felg klar for dekkfornyer før avtørking av Pneu: Behandlet og ubehandlet dekk Er også to forskjellige dekk på bilen. Valgte å gå for mønsteret nærmest kameraet bak og de andre foran. 225/35-18 er dimensjonene Da gjensto det bare å få de på bilen. Grunnet lav bil og de helsikkes sideskjørtene så er jeg avhengig av litt hjelp for å få jekket opp bilen. Her var det ganske skittent På med Prickbort Deretter Surfex Og så litt børsting med børste fra Vikan før høyttrykksspyling Lite visste jeg at coiloversa var grønne. Tein Superstreet for den som måtte lure. Påførte litt Owatrol Polytrol på plasten På med hjul, skrudd til med riktig moment (103nm) før det var bakhjulene sin tur. Samme prosedyre der Mens jeg var bakpå der tenkte jeg å ta en titt på eksosen. Den har en voldsom "rattle" på tomgang som jeg gjerne vil bli kvitt. Sitter Blitz Nur Spec eksosstuss på bilen og denne kommer med en innvendig lyddemper. Forsøkte først å stramme bolten, men den lot seg ikke rikke. Tok derfor ut lyddemperen for å se om det kanskje var like greit å kjøre uten. Det var det IKKE. Var voldsomt til bråk. Sikkert noen her som hadde syntes det var kjempetøft, men jeg har ikke som mål å lage mest mulig bråk og ståhei. Bor tross alt andre rundt her også. Valgte derfor å sette tilbake lyddemperen og se om det løste seg ved å skru den inn på nytt, men niks. Fant fram siste rest av spinneren jeg hadde ødelagt tidligere og kilte denne "skåla" mellom lyddemperen og resten. Det løste problemet enn så lenge. Mulig den vibrerer ut etterhvert, men det får vi se. Et raskt søk på nettet viser at jeg ikke er den eneste som sliter med dette på dette anlegget. Nå som felgene var rene og nycoatede kunne ikke resten av bilen være noe dårligere, så da ble det en rask wash&wax. På dette bildet ser jeg ut som en kjempe, og det er det ikke ofte jeg gjør med mine 177cm på strømpelesten. Joggebukse og eldgamle DC-sko gjør susen når man driver med kjemikalier. Spyler med billigspyler fra Black&Decker. Utrolig dårlig vannmengde, men rørene er så tynne at det ikke gjør noen forskjell med dyr spyler. Tørke,tørke,tørke. GTechniq tørkehåndkle, blått med rød søm fra Bilnerden. Vokset med Shield: Er så heldig å ha en far med bilinteresse, så i helgen kjørte jeg han til stedet hvor hans bil sto vinterlagret så han fikk hentet ut sin sommerbil. Takk for titten. Skal prøve å få tatt noen bedre bilder av Toyotaen en dag det er finvær også. Har kjøpt meget Canon 50mm objektiv + et Sigma 70mm makro-objektiv så får vi se om det ikke dukker opp litt penere bilder etterhvert. Endret 30 April, 2018 av SimnS 8 5 Siter [X] 1998 Hyundai Coupe 1.6 [X] 1990 Volvo 745 [X] 1997 Audi A4 Avant 1.8T1995 Toyota Celica GT-Four1994 Opel Astra F Si 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Klykken 112 Skrevet 30 April, 2018 Rapporter Share Skrevet 30 April, 2018 (endret) Moro lesing! "Kebab, sushi og lasagne" Ellers, håper ikke du (eller andre) benytter dusjen til kroppslig vask. I så fall vil du angre på at du benyttet korrosoll der inne that shit stinks! Endret 30 April, 2018 av Klykken Siter *201x Tesla Model 3 i reservasjon *2015 Tesla Model S85D *2016 Mazda CX-3 150hk 4x4 *2014 BMW i3 *2021 Tesla Model Y LR Helelektrisk bilpark Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimnS 84 Skrevet 1 Mai, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1 Mai, 2018 2 timer siden, Klykken skrev: Moro lesing! "Kebab, sushi og lasagne" Ellers, håper ikke du (eller andre) benytter dusjen til kroppslig vask. I så fall vil du angre på at du benyttet korrosoll der inne that shit stinks! Var redd updaten var litt for lang. Hyggelig at du likte det. Matrettene var et liten homage til han som kjøpte personlig skilt med TACO. Kunne legge ut bilder av bilen hvis jeg fjernet skiltnummer, så da ble det slik. Dusjen står i kjelleren og er sjelden i bruk, men brukte mye vann og luftet litt og kjente lite til det i etterkant. Det er faktisk flasken med P21S som sto der som luktet mest. Og Korrosol lukter godteri sammenliknet med Iron-X Siter [X] 1998 Hyundai Coupe 1.6 [X] 1990 Volvo 745 [X] 1997 Audi A4 Avant 1.8T1995 Toyota Celica GT-Four1994 Opel Astra F Si 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj john 163 Skrevet 1 Mai, 2018 Rapporter Share Skrevet 1 Mai, 2018 Dette er spennende lesning følger med her ja . 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikaeljack 0 Skrevet 1 Mai, 2018 Rapporter Share Skrevet 1 Mai, 2018 (endret) Digger denne tråden! Følger denne! Har nylig arvet en 2004 Yaris T-sport etter å ha eid min første 1997 1.8 Celica T20. Sikler etter GT4, og denne tråden gjør det ikke noe bedre Vurderer å importere i løpet av året... Endret 1 Mai, 2018 av Mikaeljack 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimnS 84 Skrevet 1 Mai, 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1 Mai, 2018 50 minutter siden, Mikaeljack skrev: Digger denne tråden! Følger denne! Har nylig arvet en 2004 Yaris T-sport etter å ha eid min første 1997 1.8 Celica T20. Sikler etter GT4, og denne tråden gjør det ikke noe bedre Vurderer å importere i løpet av året... Hvordan synes du Yaris-en er? Er ikke store motoren, men er heller ikke store bilen. Har selv tittet en del på Finn.no på Corolla T-sport da jeg synes de er ganske fine, men endte på Celica. Hvis du en gang finner ut at du skal kjøpe så finn en som er i så bra mekanisk stand som mulig, spesielt hvis du har tenkt å holde den original. Deleprisene hos Toyota Norge er jo helt borti natta hvis du spør meg. Og av eksteriør så er det nesten ikke å få tak i noe som helst. Siter [X] 1998 Hyundai Coupe 1.6 [X] 1990 Volvo 745 [X] 1997 Audi A4 Avant 1.8T1995 Toyota Celica GT-Four1994 Opel Astra F Si 1.6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.