Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)

Samtale fra kjøkkenet i dag:

Jeg: nå har jeg en rensemaskin på vei i posten. Kjøpt til bilen, men veldig grei å bruke på sofaene og stolene også. 

Samboer: hva slags rensemaskin?

Jeg: våtrens.

Samboer: sofaene og stolene skal skumrenses, ikke våtrenses.

H*****e! Så.mye for å prøve å rettferdiggjøre et bilpleierelatert innkjøp med andre hensyn enn at JEG vil ha det tll bilen :D

Endret av cheffen

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

• Forhandlere
polishduden
Skrevet
Samtale fra kjøkkenet i dag:

Jeg: nå har jeg en rensemaskin på vei i posten. Kjøpt til bilen, men veldig grei å bruke på sofaene og stolene også. 

Samboer: hva slags rensemaskin?

Jeg: våtrens.

Samboer: sofaene og stolene skal skumrenses, ikke våtrenses.

H*****e! Så.mye for å prøve å rettferdiggjøre et bilpleierelatert innkjøp med andre hensyn enn at JEG vil ha det tll bilen [emoji3]

Hvorfor si noe i det hele tatt :D

• DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet

Dette er ett av to innkjøp jeg har sagt noe om :D

Det meste er gradert informasjon, men må nevne noe for å ikke å virke for mistenkelig. Da velger jeg de tingene som kan ha nytte ut over bruk til bilen :D

Sist var en støvsuger jeg kjøpte i februar.

• DCN Poeng 2

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Skrevet

Urutinert :P

Tenkte den skulle komme fra forfatteren for de 10 detailerbud :)

• DCN Poeng 1

Skrevet (endret)

Har du ikke skumkanon Cheffen? Skumkanon + rensemaskin = skumrens.  Ingenting å diskutere. Må ellers være litt Nina,  blånekte på nye innkjøp inntil hun kan bevise dem

Endret av Conkey
Skrivefeil

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Skrevet

Har du ikke skumma on Cheffen? Skumkanon + rensemaskin = skumrens.

Hadde gjort seg :D 

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Da har jeg vært hos dyrlegen med hunden for siste gang.

Han har skrantet en stund, og har de siste 8 månedene eller så blitt tynnere og tynnere til tross for at han har fått 3-5 ganger så mye mat som normalt. Han har også drukket vesentlig mye mer vann enn tidligere, 2-3 liter i døgnet kontra 1-2dl. Som følge av dette ble han veldig tynn, led av muskelsvinn og var etterhvert bare skinn og bein. Prøver jeg fikk tatt viste sterkt nedsatt evne til å ta opp næring, mild nyresvikt og muligens kreft. I tillegg var han nesten blind på det ene øyet og og ristet og skalv når han reiste seg, og hadde tydelige smerter.

Jeg fikk ham i Australia i 2005 da han var 2,5 år, og har hatt gleden av hans selskap i nesten 11 år. Mange gode stunder, og mye frustrasjon fra stabeisen, men jeg ville ikke vært det foruten.

Hvil i fred, Smitty.

8befc6310545a65703d86a7af5cb62ce.jpg

• DCN Poeng 13

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Da har jeg vært hos dyrlegen med hunden for siste gang.

Han har skrantet en stund, og har de siste 8 månedene eller så blitt tynnere og tynnere til tross for at han har fått 3-5 ganger så mye mat som normalt. Han har også drukket vesentlig mye mer vann enn tidligere, 2-3 liter i døgnet kontra 1-2dl. Som følge av dette ble han veldig tynn, led av muskelsvinn og var etterhvert bare skinn og bein. Prøver jeg fikk tatt viste sterkt nedsatt evne til å ta opp næring, mild nyresvikt og muligens kreft. I tillegg var han nesten blind på det ene øyet og og ristet og skalv når han reiste seg, og hadde tydelige smerter.

Jeg fikk ham i Australia i 2005 da han var 2,5 år, og har hatt gleden av hans selskap i nesten 11 år. Mange gode stunder, og mye frustrasjon fra stabeisen, men jeg ville ikke vært det foruten.

Hvil i fred, Smitty.

8befc6310545a65703d86a7af5cb62ce.jpg

Kondolerer Christer :(

• Admins
truhaa
Skrevet

Huff så trist.. Hvil i fred Smitty.. kondolerer så mye Christer :( 

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

• Moderatorer
Christer
Skrevet

I dag og i går har jeg jaggu rotet det til...

Skulle "bare" fylle noen steinsprut på en bil og en standard tostegs, og så sliper jeg faen danse meg gjennom klarlakken 5cm nedenfor der jeg holder på. Flott.

Ringer sier og forklarer idiorien og sier jeg lakkerer opp igjen halve døren, no worries. Ned til Mekonomen/Lakkspesialisten i dag og kjøper en boks farge og klarlakk, og setter i gang.

Første forsøk går til helvete fordi det er noen jævlige sliperiper lakken ikke har sjans til å dekke. Sliper ned igjen og legger ny base, og deretter klarlakk.

Skjolder i basen, masse renninger i klarlakken. Jaddah, dette går veien...

Sliper igjen, legger base nok en gang og så går den satans boksen tom mens jeg sprayer, med spytting og flekker som resultat. Og skjolder.

Frustrasjonen er å ta og føle på, og etter etpar telefoner sprayer jeg det lille jeg har igjen av klarlakk og gir offisielt opp. Med litt flaks for jeg fikset det mandag eller tirsdag, med mye glans får jeg fikset det i morgen. Hos en lakkerer.

Og - ALDRI MER SPRAYBOKS!

Faen til drit.

• DCN Poeng 4

• Moderatorer
Christer
Skrevet
Men jøsses Christer, kjøpte ikke du full spraypakke til en halv milliard da?

Jooo... må seriøst begynne å bruke det etterhvert.

:rofl1:

Alt som skjer med den fyren der altså. Hahah! 

Pøh [emoji14]

• DCN Poeng 2

• Moderatorer
Christer
Skrevet
Noen dager går det bare ikke veien Christer.. men steinsprutfyllinger på døren? Det er drøyt!

Bakdøren, nonetheless!

Dyp var den også, jævelen...

Og jeg kjenner savnet etter en garasje jeg kan stå og lakkere i - med sprøyte - uten at det går ut over noen andres jobbeplaner.

CooperWorks
Skrevet

Skulle "bare" fylle noen steinsprut på en bil og en standard tostegs, og så sliper jeg faen danse meg gjennom klarlakken 5cm nedenfor der jeg holder på. Flott.

Ringer sier og forklarer idiorien og sier jeg lakkerer opp igjen halve døren, no worries. Ned til Mekonomen/Lakkspesialisten i dag og kjøper en boks farge og klarlakk, og setter i gang.

Første forsøk går til helvete fordi det er noen jævlige sliperiper lakken ikke har sjans til å dekke. Sliper ned igjen og legger ny base, og deretter klarlakk.

Sliper igjen, legger base nok en gang og så går den satans boksen tom mens jeg sprayer, med spytting og flekker som resultat. Og skjolder.

Frustrasjonen er å ta og føle på, og etter etpar telefoner sprayer jeg det lille jeg har igjen av klarlakk og gir offisielt opp. Med litt flaks for jeg fikset det mandag eller tirsdag, med mye glans får jeg fikset det i morgen. Hos en lakkerer.

Faen til drit.

Surt at det ikke ordnet seg etter jeg dro. Håper resten går greit da dette må være en svært frustrerende situasjon. Stå på :thumbs:

Skrevet

Faen til drit.

Kjenner meg igjen der... Heldigvis bare på egen bil. 

Til mandag skal bilen til lakkerer og være der noen dager for å fikse bakfangeren, venstre for- og bakskjerm, samt nedre del av begge venstre dørene. 

Nå har jeg lært, og jeg lakker ikke større områder enn en bitteliten steinsprut. Alt annet settes vekk til noen som kan det, og har litt bedre utstyr enn sprayboks. :(

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Surt at det ikke ordnet seg etter jeg dro. Håper resten går greit da dette må være en svært frustrerende situasjon. Stå på :thumbs:

Ja, jævlig bittert, men sånn går det når man ikke har utstyret i orden...

Kjenner meg igjen der... Heldigvis bare på egen bil. 

Til mandag skal bilen til lakkerer og være der noen dager for å fikse bakfangeren, venstre for- og bakskjerm, samt nedre del av begge venstre dørene. 

Nå har jeg lært, og jeg lakker ikke større områder enn en bitteliten steinsprut. Alt annet settes vekk til noen som kan det, og har litt bedre utstyr enn sprayboks. [emoji20]

Kommer ikke til å flikke steinsprut på annet enn vannrette paneler fra nå av, det er sikkert...

Og så må jeg få lært meg å bruke lakksprøyten. Hadde jeg hatt den hadde dette vært unngått.

Dvs, hadde jeg hatt den jævla slipeklossen min da jeg skulle slipe fyllingen, så hadde hele problemet vært unngått.

Oh, the bitterness...

Skrevet

Då var det faen meg min tur også ja... Tenkte å komme til bunns i det jævla abs problemet mitt som sånn ca ikke er til å fikse.. Tenkte jeg skulle være lur å ta sensor høyre framme og bytte med venstre framme for å se om feilen flytter på seg. Venstre framme er jo "grei" har hvertfall kontroll, og nogetlunde utbedret tidligere hjemmemekk der. På høyre siden begynner jeg med rustløsere og varme og alle bokens triks på boltene for å få det til å løsne.... Her viste det jeg at sensoren var limt fast og de bare hadde limt de knekte boltehodene på toppen igjen slik at det såg ut som at de fungerte... Er over to år siden bilen er kjøpt, så trenger ikke tenke dit, helt nye hjulspindler er 2.7k stykket, og borre opp hull i dim 2mm under bilen på det viset lot seg faen heller ikke gjøre.. Bare og vente og håpe at jeg får napp på brukt markedet. 

06' Mini Cooper                     -Mine Bilpleie Produkter                            -Loggen

X: 89' Volvo 760GLE, 98' BMW 520i 

Skrevet

Ungene lagt 45 min tidligere enn vanlig, funnet frem alt av vaskeutstyr (bøtter, slanger, ht, skum...). Inn og fylle vann i vaskebøtten - NADA. Der har jævlene tatt vannet uten å gi beskjed på forhånd. Var borte i 2 timer. Nå er det beksvart ute og null vits å vaske noe som helst. FAEN!

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
1999 Volvo V70 2.0LT

Skrevet

Jeg beklager så meget, @Conkey, men jeg må lo godt når jeg leste posten din :) Selvsagt etterfulgt av en tankefull mine og masse medfølelse.

Skrevet

Toppen hadde selvsagt vært nådd om bilen hadde fått et lag pb og surfex før det skulle spyles og vannet lekte gjemsel. Nemlig det jeg PLEIER å gjøre..

Skal gå ut om en liten time og se om medfølelsen har fjernet driten fra bilen ;)

2013 BMW 525d XDrive

2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
1999 Volvo V70 2.0LT

Skrevet

Jeg pleier også å legge PB/Surfex før jeg fyller bøtta. Dog har jeg for vane å koble til HT og skyte litt før jeg gjør noe annet. Det begynte jeg med etter at forrige HT plutselig var dau da jeg skulle vaske en gang. Men det var tross alt vann i krana, så ingen krise den gang.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår