Jump to content
Sign in to follow this  
D.Mikalsen

S&S - Mikalsens tornadorød Golf 6 av Mikalsen

Recommended Posts

D.Mikalsen

VW Golf 6 - 2009 mod

 

Detailed by Mikalsen

 

Da var tiden endelig kommet for en etterlengtet jobb på min egen bil og det var på høy tid at jeg ga den min fulle oppmerksomhet med mer eller mindre ubegrenset tid. Jeg har holdt på med den i en ca 2 ukers tid, noen lengre dager enn andre.

Jobben denne ganger handler om en omfattende 2-stegs jobb, en lett interiør jobb og noe detaljarbeid.

 

Jeg pleier å skrive, "Ankomst" i mine S&S, men denne bilen er jo her hele tiden, så får skrive - Før vask:

DSC_0627_1024x681_zps8cbunroc.jpg

DSC_0628_1024x681_zpsje7kng7t.jpg

DSC_0629_1024x681_zpstwngwxlp.jpg

DSC_0632_1024x681_zpskk0gc3wp.jpg

DSC_0633_1024x681_zps3wimmqy4.jpg

DSC_0634_1024x681_zpsswfafapi.jpg

DSC_0635_1024x681_zpssdkwtefr.jpg

DSC_0636_1024x681_zpsdjdhqkpw.jpg

DSC_0638_1024x681_zpso0roo71x.jpg

DSC_0639_1024x681_zps2bokmqlv.jpg

DSC_0643_1024x681_zpsxng43hjb.jpg

DSC_0645_1024x681_zps0lqrrvrn.jpg

DSC_0648_1024x681_zpsn5rhfvhp.jpg

Nå er jo ikke jeg en villmann som aldri vasker bilen min, så utgangspunktet er ikke så gale. Kjører vanlig vaskerutine og her er vasketeamet klart:

DSC_0649_1024x681_zpsq8fnee5i.jpg

Starter med prickbort fra vinduer og ned - virketid ca 4-5 min:

DSC_0650_1024x681_zpsngk4n5de.jpg

Her er noen asfaltflekker som sitter godt i lakken, disse løses opp ved bruk av prickbort:

DSC_0654_1024x681_zpshl9rafvd.jpg

DSC_0655_1024x681_zpshetdjnug.jpg

Dynker så hele bilen med Surfex HD 1:5 (blandet med vann) - virketid ca 4-5 min:

DSC_0657_1024x681_zpsqgr6vatq.jpg

Skummer så over prickbort og surfex med autofoam, denne får stå å renne i ca 7-8 min:

DSC_0662_1024x681_zps5n2svw65.jpg

DSC_0663_1024x681_zpshxf3kvde.jpg

DSC_0664_1024x681_zpslhsw2xtp.jpg

DSC_0665_1024x681_zpsc1zgtmo6.jpg

DSC_0670_1024x681_zps94v5duuw.jpg

Spyler av ned -> opp:

DSC_0671_1024x681_zpszwdnym1z.jpg

Lakken og felgene får en runde med Iron X som får virke i ca 5-6 min:

DSC_0673_1024x681_zpsjy8g11x3.jpg

DSC_0674_1024x681_zpssq32ja07.jpg

DSC_0675_1024x681_zpskwh8ucl9.jpg

Her finner den drit på felgene:

DSC_0676_1024x681_zpsubsuljds.jpg

DSC_0679_1024x681_zps42beitzk.jpg

Spylt av:

DSC_0680_1024x681_zps7rs4cqye.jpg

Fortsatt er det litt liv i swissvax shield etter over 6 måneder siden påføring da uten forarbeid:

DSC_0681_1024x681_zpskwvh9hx2.jpg

Gjør klar håndvasken, glossworkz som såpe:

DSC_0682_1024x681_zpsds9wxvuc.jpg

Skummer opp:

DSC_0683_1024x681_zpsjychezau.jpg

DSC_0684_1024x681_zps6ap3sjem.jpg

Berøringsvask alltid fra toppen og ned:

DSC_0685_1024x681_zpsm4kcr9co.jpg

Avspylt igjen:

DSC_0687_1024x681_zpsmc5y7x4y.jpg

Siste vaskesteg er en runde med clay over hele bilen, bruker ecosmart som lube blandet med vann. Forhold 1:65:

DSC_0688_1024x681_zps4shodq9l.jpg

DSC_0690_1024x681_zpsb6rtz3nq.jpg

Finner litt på halve bilen:

DSC_0691_1024x681_zpspmbce4wr.jpg

Ferdig clayet og tok med meg de siste restene av asfaltflekker:

DSC_0692_1024x681_zpszmc1xmxb.jpg

Tørk i garasjen:

DSC_0693_1024x681_zpss0mrhngy.jpg

DSC_0694_1024x681_zps2z0upxr9.jpg

Inspeksjonsbilder, jeg ble ikke skremt egentlig, jeg visste det var ille. Kan nå nevne at møller i Drotningsvik lekte med den for ca 1,5 år siden før jeg fikk den:

DSC_0701_1024x681_zps9grzeiv3.jpg

DSC_0702_1024x681_zpsvliqvzx8.jpg

DSC_0703_1024x681_zpsggz9scl3.jpg

DSC_0708_1024x681_zps62iqra3r.jpg

Noen flekker som har vært her siden jeg fikk bilen, mulig etsemerker:

DSC_0710_1024x681_zpsgiffb2op.jpg

Og her begynner showet, en god blanding av masse vaskeriper, en del RDS og hologrammer:

DSC_0712_1024x681_zpsoxwjvznp.jpg

DSC_0713_1024x681_zps3evdhv19.jpg

DSC_0714_1024x681_zpscy7uk1mu.jpg

DSC_0715_1024x681_zpsg5l61uyu.jpg

DSC_0717_1024x681_zpssnsd57h4.jpg

DSC_0718_1024x681_zpsjlmizncq.jpg

DSC_0721_1024x681_zpsj2kdovay.jpg

DSC_0723_1024x681_zps4nwgumzt.jpg

DSC_0724_1024x681_zpskuseenvr.jpg

DSC_0726_1024x681_zpsi6wc0mrq.jpg

DSC_0727_1024x681_zpsavkownjs.jpg

DSC_0728_1024x681_zpsz8msjwcg.jpg

DSC_0729_1024x681_zpsppdoowac.jpg

Her er de 2 værste bildene:

DSC_0732_1024x681_zpsyoxcrbw8.jpg

DSC_0733_1024x681_zpsommzlves.jpg

Bakskjerm/bakluke dypt preget, her var det masse dype riper:

DSC_0735_1024x681_zpsiskiqyhh.jpg

DSC_0736_1024x681_zpskiyprmuo.jpg

DSC_0737_1024x681_zpszlalcmys.jpg

DSC_0741_1024x681_zps7ktheqfl.jpg

Videre inspeksjon:

DSC_0743_1024x681_zpsjskzi9g3.jpg

DSC_0747_1024x681_zpstuedgnav.jpg

DSC_0751_1024x681_zpsedxfjov7.jpg

Her er noen bilder som jeg tidligere har tatt om sommeren når jeg nettopp hadde kjøpt bilen:

DSC_0461_1024x681_zps59caf1f9.jpg

DSC_0459_1024x681_zps9ea8a53e.jpg

DSC_0445_1024x681_zpsc643e5d9.jpg

Maskerer bilen:

DSC_0752_1024x681_zpsvhubk5dx.jpg

Måler lakk, panser vet jeg er omlakkert og dette viste målinger på ca 400 my, resten av bilen lå på alt fra 90 - 120 my:

DSC_0754_1024x681_zps99paijox.jpg

DSC_0757_1024x681_zpscmw3rmt2.jpg

DSC_0758_1024x681_zpssskkomjq.jpg

DSC_0760_1024x681_zpsxrjhsf5z.jpg

DSC_0761_1024x681_zpssganitlr.jpg

En dårlig fylt steinsprutskade:

DSC_0764_1024x681_zpsp2zyzrfr.jpg

Lager klar disse med zalovann:

DSC_0778_1024x681_zpsxl3sdxrm.jpg

Litt bilder fra høyre framskjerm:

DSC_0779_1024x681_zpsb97v3uzq.jpg

DSC_0781_1024x681_zpsgbfjoc10.jpg

Jeg testet ut litt komboer, og fant ut at grovkuttet ble veksling mellom scholl concepts lilla rubbingpute og gul uber, maskinen er en roterende metabo. Det ble også rotert på poleringsmiddel mellom Scholl S3 Gold og Menzerna FG 400 ettersom jeg tok flere runder hvert panel før resultatet var bra. Jeg prøvde også å kjøre kestrel maskinen sammen med orange uber og menzerna PF 2500, dette tok ikke nok. Kjøremønster med roterende var 1 pass på lav hastighet for å spre produkt, etterfulgt at 4 passes med godt med press samt god hastighet, etterfulgt av 1-2 pass på lavere hastighet og lite press:

DSC_0785_1024x681_zpslilwlh30.jpg

Skjerm foran før start:

DSC_0781_1024x681_zpsgbfjoc10.jpg

Skjerm foran etter start, ene side tatt:

DSC_0788_1024x681_zpshcy7htqs.jpg

Skjerm foran 50 / 50:

DSC_0794_1024x681_zpsdtbkpeti.jpg

DSC_0796_1024x681_zpsgpvm5ale.jpg

Skjerm foran før:

DSC_0790_1024x681_zps1rvtanth.jpg

Skjerm foran etter:

DSC_0812_1024x681_zpswbitul2g.jpg

Dør foran:

DSC_0905_1024x681_zpsq7apfffb.jpg

Kjører hardt og måler litt underveis, her har jeg tatt totalt 3 runder på døren og ventet mellom hvert slag til temperaturen har fått roet seg før jeg buffer av:

DSC_0906_1024x681_zpsp44akfus.jpg

DSC_0907_1024x681_zpsoihudipp.jpg

Fortsatt litt små sår / riper igjen, går noen runder til før jeg gir meg, det ble 95 % bra. De dypeste ripene ble godt dempet, men noen få er såvidt synlig, dette gjaldt igrunn hele bilen:

DSC_0909_1024x681_zpsalijocwn.jpg

50 / 50 dør:

DSC_0941_1024x681_zpsofqbea4a.jpg

DSC_0942_1024x681_zpswkjy2qzq.jpg

DSC_0948_1024x681_zpsyhbbb3oy.jpg

DSC_0949_1024x681_zpsvdezmiim.jpg

DSC_0953_1024x681_zpschodgz6u.jpg

50 / 50, her har jeg jobbet meg litt videre:

DSC_0027_1024x681_zpsk4kosc7e.jpg

Lakktilstanden er ikke bra, her ser man også 2 dårlig fylt steinsprutskader:

DSC_0028_1024x681_zpsjig8kjpk.jpg

Litt 50 / 50 videre:

DSC_0029_1024x681_zpspeh063d5.jpg

DSC_0039_1024x681_zpsf6b6vibi.jpg

Noen riper sitter så dypt at jeg må ta fram litt grovere midler:

DSC_0049_1024x681_zpsc4wen30g.jpg

DSC_0050_1024x681_zpsxk2qmi1d.jpg

Fortsatt sitter det små riper igjen selv etter mange runder med roterende, finner ut at jeg våtsliper en del, her er et par bilder av prosessen. Jeg våtsliper flere områder:

DSC_0030_1024x681_zpszcm3b2jt.jpg

DSC_0064_1024x681_zpsz88skckl.jpg

DSC_0066_1024x681_zpsemncuiez.jpg

Det ble bedre og jeg var igrunn fornøyd:

DSC_0073_1024x681_zps8ue6hn15.jpg

DSC_0080_1024x681_zpsgrjzzvdq.jpg

DSC_0084_1024x681_zpstghtaia7.jpg

DSC_0052_1024x681_zpsjr9ak6y1.jpg

Disse er veldig god å ha, kommer godt med og angrer ikke på at de ble kjøpt da arbeidet på bakluke blir mye lettere:

DSC_0085_1024x681_zpso8orfm4m.jpg

Fjerner TDI emblemet, dette skal erstattes. Jeg vurderte å kjøre helt clean, men syntes det nye emblemet er stilig:

DSC_0086_1024x681_zps1ktyi3br.jpg

DSC_0087_1024x681_zpsvzfdwimc.jpg

Rengjør limrester med denne:

DSC_0088_1024x681_zpsny06bcji.jpg

Tilstanden her bak er helt uvirkelig, jeg kjørte kanskje 12-13 ganger med roterende her bak før jeg var fornøyd, og da 2 runder med våtslip:

DSC_0091_1024x681_zpsdf93mokp.jpg

Her har jeg kjørt et par runder:

DSC_0092_1024x681_zpswms3hozq.jpg

Våtsliper:

DSC_0093_1024x681_zpstn48d5fa.jpg

DSC_0097_1024x681_zpswtp3dka2.jpg

DSC_0100_1024x681_zpswhi19bot.jpg

50 / 50 bak:

DSC_0111_1024x681_zpsukaxmf45.jpg

DSC_0119_1024x681_zps81gtkxon.jpg

DSC_0125_1024x681_zpssqpz5lv9.jpg

Disse ripene sitter dypt:

DSC_0151_1024x681_zpsgnkydugf.jpg

DSC_0153_1024x681_zpslrw8v01g.jpg

DSC_0154_1024x681_zpsmubhubiv.jpg

Våtsliper mer:

DSC_0159_1024x681_zpsncs69cvi.jpg

Innimellom her på bakvinduet var det små svarte asfaltprikker, jeg tar litt prickbort på kluten og gnikker forsiktig vekk:

DSC_0162_1024x681_zpsqs8xxgkz.jpg

DSC_0163_1024x681_zpsgderbf2w.jpg

DSC_0164_1024x681_zpswdewsaoo.jpg

DSC_0165_1024x681_zpsyxqw5g9a.jpg

Pianolister før:

DSC_0169_1024x681_zpsypoff21e.jpg

50 / 50 pianolister:

DSC_0177_1024x681_zps7gwedpev.jpg

Pianolister etter:

DSC_0170_1024x681_zpsqenijphm.jpg

Øvre dør upolert side:

DSC_0196_1024x681_zpsauodakde.jpg

Øvre dør polert side:

DSC_0198_1024x681_zps3rktfapo.jpg

Mer 50 / 50 bilder:

DSC_0192_1024x681_zpspisdomht.jpg

DSC_0193_1024x681_zps2bsqiavs.jpg

DSC_0214_1024x681_zpsazdpj3oh.jpg

DSC_0268_1024x681_zpsnu5dazjc.jpg

DSC_0295_1024x681_zps9facobya.jpg

DSC_0309_1024x681_zpsamlyf9tp.jpg

DSC_0314_1024x681_zpsulaelkfo.jpg

DSC_0319_1024x681_zpsquciincp.jpg

Venstre skjerm før:

DSC_0324_1024x681_zpsvjzg1zdd.jpg

Venstre skjerm etter:

DSC_0330_1024x681_zpspenqxihb.jpg

Speil 50 / 50:

DSC_0333_1024x681_zpsoybapijk.jpg

DSC_0344_1024x681_zpsy0zq2cdr.jpg

Speil ferdig, men må komme til bak her, tar dette for hånd:

DSC_0349_1024x681_zps6yoqq5zd.jpg

Speil helt ferdig:

DSC_0350_1024x681_zpsydwzpcxw.jpg

Dørhåndtak og under dørhåndtak får oppmerksomhet:

DSC_0355_1024x681_zpsni2x7mvy.jpg

DSC_0356_1024x681_zpsv7z6usvb.jpg

Jeg tar av grillen for å rengjøre og bytte front emblem:

DSC_0358_1024x681_zps66bwfld0.jpg

Slik ser grillen ut:

DSC_0359_1024x681_zpsjowtxtck.jpg

Close up emblem:

DSC_0361_1024x681_zpsqvprb2v8.jpg

Gammelt og nytt emblem:

DSC_0362_1024x681_zpsdi6ljxv5.jpg

Demontert gammelt emblem:

DSC_0364_1024x681_zpsjvhbxmji.jpg

Det var ikke lett, fant til slutt en guide på nettet som var til hjelp. For å løsne emblemet roterte jeg det 20 % ca mot klokken og dro vell egentlig bare løs samtidig som jeg presset et skrujern i bak på noen fester og tok litt og litt:

DSC_0365_1024x681_zpsivc1yg68.jpg

DSC_0366_1024x681_zpsjrwdinsu.jpg

Prøver nye emblemet:

DSC_0367_1024x681_zpslpv38s5p.jpg

DSC_0368_1024x681_zps4q94x6zz.jpg

DSC_0369_1024x681_zps0b6emqz0.jpg

DSC_0370_1024x681_zpsgmf4agrg.jpg

Demonterer igjen da det ikke festet seg skikkelig og jeg måtte rengjøre bak:

DSC_0371_1024x681_zpsbdirzddk.jpg

På emblemet er det 3 slike fester som disse, jeg utvidet det litt på det nye svarte emblemet så fikk det skikkelig feste. Her bare viser jeg hvilke feste jeg mener på det gamle emblemet:

DSC_0372_1024x681_zpsh1lk2nis.jpg

DSC_0374_1024x681_zps9kwhd4ma.jpg

Rengjør også luftfilter innsats med tilhørende deler og under der grillen skal monteres igjen. Luftfilteret blir også blåst med trykkluft:

DSC_0375_1024x681_zpsf9yitqxr.jpg

DSC_0376_1024x681_zpsdt9ge9f2.jpg

DSC_0377_1024x681_zpsofbeuznq.jpg

DSC_0378_1024x681_zps71fcfsmd.jpg

DSC_0379_1024x681_zpsbvpgfovz.jpg

DSC_0381_1024x681_zpseyltbiun.jpg

DSC_0384_1024x681_zps861nwj8t.jpg

DSC_0385_1024x681_zpsenm2wsrt.jpg

DSC_0386_1024x681_zpsrvgcu2zj.jpg

DSC_0387_1024x681_zpsckpbjsbj.jpg

DSC_0389_1024x681_zps84kk57vk.jpg

DSC_0391_1024x681_zpsaltmfetr.jpg

Jeg skifter også emblemet bak, her allerede demontert:

DSC_0393_1024x681_zps62vuiorv.jpg

Gammelt vs nytt emblem:

DSC_0394_1024x681_zpsv9uzeiq1.jpg

DSC_0398_1024x681_zpsmxm8p15y.jpg

For å løsne dette tok jeg forsiktig inn tuppen av kniven mellom emblemet og bagasjeromshåndtaket, dette løsnet enkelt:

DSC_0396_1024x681_zpsr5pgohwo.jpg

DSC_0397_1024x681_zpshqyn816z.jpg

Rengjør:

DSC_0400_1024x681_zpsn0ug9aur.jpg

DSC_0401_1024x681_zpsrmmfgd5r.jpg

Smører på VRP dressing:

DSC_0402_1024x681_zpswrzfogrt.jpg

Ferdig:

DSC_0403_1024x681_zpss1n6xufv.jpg

DSC_0404_1024x681_zps8hx3me43.jpg

DSC_0405_1024x681_zpspavnl3sj.jpg

DSC_0406_1024x681_zpsze6qxsck.jpg

DSC_0407_1024x681_zpsbhs7gr7v.jpg

DSC_0408_1024x681_zpseytf33km.jpg

Jeg kjører så 2-steg komboen som er kestrel sammen med menzerna PF 2500, bytter mellom orange og grønne uber puter, ingen bilder av dette. Tar også en finrunde innimellom dørhåndtakene og speilene også:

DSC_0410_1024x681_zpskl465qmd.jpg

DSC_0414_1024x681_zpss7aog7na.jpg

Litt tåkete, er nok bare litt polish igjen, kjører så bilen ut for en runde med autofoam og avspyling:

DSC_0421_1024x681_zpsk1jxd5z9.jpg

DSC_0430_1024x681_zps0z7ygnqe.jpg

DSC_0432_1024x681_zpsm3pomsro.jpg

DSC_0433_1024x681_zpsrjfcx3x4.jpg

DSC_0434_1024x681_zpsdrkseaix.jpg

DSC_0435_1024x681_zpsvhl8zqgj.jpg

Kjører en ekstra runde med iron X på felger:

DSC_0436_1024x681_zps4shdppx1.jpg

Det var jo selvfølgelig storm ute denne kvelden også, ca 16-18 m/s, et bilde for å vise:

DSC_0438_1024x681_zpsxxivpkku.jpg

Bil skummet ned:

DSC_0440_1024x681_zpszbcdbqet.jpg

DSC_0441_1024x681_zpsftzcp6ja.jpg

DSC_0442_1024x681_zpsoxvv45dj.jpg

Inn til tørk:

DSC_0444_1024x681_zpswtdcv8py.jpg

DSC_0445_1024x681_zpsojmgc5v6.jpg

Lukker porten:

DSC_0446_1024x681_zpsdfhktd8r.jpg

Blåser av vann med trykkluft før jeg tørker resten:

DSC_0447_1024x681_zps24aqirhv.jpg

Tar fram nye kluter og kjører en runde med monopol:

DSC_0452_1024x681_zpscvld2ovb.jpg

DSC_0453_1024x681_zps0xvobyis.jpg

DSC_0454_1024x681_zpskybemmmq.jpg

DSC_0455_1024x681_zps7qtgtziv.jpg

DSC_0456_1024x681_zpspsvcatko.jpg

DSC_0457_1024x681_zps0hycdrim.jpg

Lakk inspeksjon:

DSC_0458_1024x681_zpsqtlmhx4t.jpg

Noen steder var det bra, men noen steder ikke godt nok. Jeg kontrollerte sluttkomboen på panser og en framskjerm før jeg kjørte hele bilen "i blinde". Noen ganger lønner det seg å kontrollere hele veien selvom det tar litt mer tid. Jeg har god tid, så jeg tar en hel runde på hele bilen med sort vaffel og menzerna FF 3000 på kestrel. Kjører 1 pass på sakte hastighet for å spre, kjører så opp på maks i 4 passes, før jeg kjører ned og tar 2 passes på middels hastighet. Denne gangen kontrollere jeg hvert eneste panel underveis:

DSC_0469_1024x681_zpsqnforugp.jpg

DSC_0473_1024x681_zpsjf6ffgqx.jpg

Etter jeg var ferdig tar jeg en ekstra runde monopol for å forsikre meg resultatet:

DSC_0476_1024x681_zpshepvu4ns.jpg

Tar bilen ut kun for en avspyling, dette støvet minimalt men litt var det:

DSC_0477_1024x681_zpsuvjitpga.jpg

DSC_0479_1024x681_zpslqk6bfsu.jpg

DSC_0480_1024x681_zpsi1grzazp.jpg

DSC_0483_1024x681_zpsnahm11ej.jpg

DSC_0484_1024x681_zpsa3fczxck.jpg

Lufttørker ute:

DSC_0485_1024x681_zps1rqxmtlf.jpg

De fleste av padsene skal til vask, de som overlevde i hvert fall:

DSC_0487_1024x681_zpsmg8kahaa.jpg

DSC_0488_1024x681_zpsh4kjfof9.jpg

Tar så 2 solide runder med monopol:

DSC_0490_1024x681_zps5ugudetj.jpg

Veldig fornøyd med resultatet, illustrasjons bilde:

DSC_0491_1024x681_zpsslhgf9zm.jpg

DSC_0492_1024x681_zps8hiuvzqm.jpg

Close up illustrasjon:

DSC_0493_1024x681_zpskdxortn3.jpg

Så var det over til det spennende, jeg skulle teste ut en ny coating, Max Protect V1 og UNC-R. Etter å ha rådført meg med Audi S8 aka Andrè her på forumet så gikk jeg igang med denne biten. Du skal ha en stor takk for alle de utfyllende svarene og rådene du har gitt Andrè, igjen, takk skal du ha! :)

Starter med å få ned temperaturen i garasjen, flaks at det er iskaldt disse dager:

DSC_0506_1024x681_zps8g6p3ixq.jpg

DSC_0514_1024x681_zpswsgxlmyy.jpg

DSC_0515_1024x681_zps4kcqpg1n.jpg

Etter å ha fått ned temperaturen til ca 10 grader i garasjen og panelene viser litt under 10 grader så starter jeg med Max Protect V1. Prøver meg på høyre fram skjerm først, da legger jeg halve denne bare for å teste ut, dette får stå i 7 minutter før jeg buffer av med helt ferske kluter:

DSC_0535_1024x681_zpslkttqa0z.jpg

DSC_0536_1024x681_zpsd1zlwlou.jpg

DSC_0537_1024x681_zps1wqenj6o.jpg

DSC_0538_1024x681_zps992fs4gg.jpg

Det gikk veldig bra, så jeg tar resten av skjermen og beveger meg over til panser, denne coating var helt super å jobbe med i disse forholdene, jeg er nådeløs og tar halve panseret:

DSC_0539_1024x681_zpsugrelys2.jpg

DSC_0545_1024x681_zpsp713vwx6.jpg

DSC_0547_1024x681_zps7zchijuk.jpg

DSC_0554_1024x681_zpsytstjpom.jpg

Videre påfører jeg resten av bilen, alt av plast og gummilister utvendig:

DSC_0559_1024x681_zpsuezz6gyd.jpg

Her er alt påført og jeg lukker porten for å få opp temperaturen i garasjen. Bilen skal nå få stå til neste dag i ca 14-16 timer før jeg skal påføre UNC-R:

DSC_0565_1024x681_zpskkle14ud.jpg

DSC_0568_1024x681_zpsfjde5kgz.jpg

DSC_0569_1024x681_zpsrezzerxc.jpg

DSC_0575_1024x681_zpsyeg4bi3e.jpg

DSC_0579_1024x681_zpsdrv4rxwr.jpg

DSC_0582_1024x681_zpszf4g4zrj.jpg

DSC_0588_1024x681_zpspwrqiehz.jpg

DSC_0589_1024x681_zpsklomdggl.jpg

DSC_0596_1024x681_zpsbctglmc3.jpg

DSC_0572_1024x681_zps3a8jo8ws.jpg

DSC_0573_1024x681_zps1sh7rcr2.jpg

Dette er på natten, det ble sent:

DSC_0581_1024x681_zpsrpzzowhb.jpg

Jeg våknet for en tur på toalettet, stakk så innom garasjen for å sjekke temperaturen, kjempe god varme så V1 får godgjøre seg:

DSC_0597_1024x681_zpsob3wzaig.jpg

DSC_0598_1024x681_zpsf6uzwckg.jpg

3 timer senere, fortsatt god temperatur:

DSC_0599_1024x681_zpslh4t8vgk.jpg

DSC_0600_1024x681_zps4wqgz1am.jpg

Bilder av klutene som ble brukt til coating, disse bader i vann og skal bli maskinvasket, samt bli pensjonert til felg/endestuss kluter:

DSC_0602_1024x681_zpszy7ryxf7.jpg

De andre klutene:

DSC_0603_1024x681_zpswfgnzqmq.jpg

DSC_0604_1024x681_zpslhnotcrg.jpg

Senere på dagen, fortsatt god temperatur:

DSC_0608_1024x681_zpsz0gvs0k1.jpg

DSC_0609_1024x681_zpsx3tn4hgo.jpg

Det har ikke gått lang nok tid for å legge UNC-R enda, så jeg tar av felgene og vasker disse grundig:

DSC_0610_1024x681_zpsgslwt5sx.jpg

DSC_0612_1024x681_zpsi9jucizv.jpg

Iron X påføres:

DSC_0613_1024x681_zps7oiniknd.jpg

Surfex HD på dekksider:

DSC_0615_1024x681_zpsu0gk792d.jpg

Børster dekksidene:

DSC_0616_1024x681_zpstrjss8lr.jpg

DSC_0617_1024x681_zpsgeo9qe9h.jpg

Spyler av:

DSC_0618_1024x681_zpsqbwytelz.jpg

DSC_0619_1024x681_zpsdcu0eftb.jpg

Bakside på felgene:

DSC_0620_1024x681_zpspqfegr6p.jpg

DSC_0621_1024x681_zpstq5nhzpf.jpg

DSC_0622_1024x681_zpsdm4l9xfc.jpg

DSC_0625_1024x681_zps2yh7aq0g.jpg

DSC_0626_1024x681_zps4vuenatu.jpg

Håndvasker også for å få de siste restene:

DSC_0627_1024x681_zpsv3jpiisq.jpg

Dypper vaskehansken nedi her underveis, vann før:

DSC_0630_1024x681_zpskoeglpdz.jpg

Vann etter:

DSC_0637_1024x681_zpsls479vqn.jpg

Ferdig felger:

DSC_0631_1024x681_zps7gkdanuu.jpg

DSC_0635_1024x681_zpsmd9h1i5p.jpg

Til tørk:

DSC_0638_1024x681_zpswjajgabk.jpg

Sentreringsringer 50 / 50:

DSC_0641_1024x681_zpskk5kv1v1.jpg

Begge ferdig:

DSC_0643_1024x681_zpsxc044szs.jpg

Alle 4 ferdig:

DSC_0644_1024x681_zpsymolkthi.jpg

Felgene tørker:

DSC_0645_1024x681_zpsnnldfn2e.jpg

Jeg gjør klart for legging av UNC-R, da må det være mellom 5-15 grader, jo kaldere jo bedre, så jeg prøver å få temperaturen godt ned. Det er igrunn moder jord som bestemmer temperaturen ute og hva jeg oppnår her inne i garasjen, åpner porten:

DSC_0647_1024x681_zpsfig1eale.jpg

DSC_0648_1024x681_zpstyy8h5zl.jpg

Porten helt oppe, bruksbilen lurer på når den skal få seg en grundig runde:

DSC_0649_1024x681_zpsantqcpqs.jpg

Venter på at temperaturen skal synke:

DSC_0652_1024x681_zpsw04xu46u.jpg

DSC_0656_1024x681_zpsiudwsyxf.jpg

Panelene begynner å bli kaldere:

DSC_0658_1024x681_zpsyoiwfzcf.jpg

DSC_0661_1024x681_zpsy5cyprai.jpg

Temperaturen i garasjen beveger seg under 10 grader:

DSC_0667_1024x681_zpsmandx3nf.jpg

UNC-R har jeg pakket inn i alufolie og denne har fått stått i kjøleskapet i ca 12 timer. Jeg tar også disse påføringssvampene og ligger i åpningen til garasjen for å kjøle disse ned:

DSC_0670_1024x681_zpsnzu73yij.jpg

DSC_0675_1024x681_zpsyiqwaxxb.jpg

DSC_0677_1024x681_zpshnm6uon6.jpg

Starter kl. 18:00, UNC-R påføres i små områder, ca 30x30 cm, jeg utfordret dette en del og tok litt større områder der jeg følte at jeg hadde kontroll. Det er ingen bilder av dette da jeg jobber effektivt og må gjøre det raskt. Jeg merket også at som flere andre coatinger når de buffes av så drar man litt rester over til andre paneler, dette er lurt å være veldig obs på og ha masse kluter og godt med lys klart. Jeg er veldig veldig fornøyd med Max protect sine produkter, og disse coatingene skal jeg bruke mye mer:

DSC_0680_1024x681_zpsh5mqw9ql.jpg

Tar bort produktene for et lite bilde, den ene krukken er kun for show, er UNC-R i folien som blir brukt. Produktene blir plassert tilbake i garasjeport åpningen under jobben for å holde temperaturen nede på både coating og pads:

DSC_0679_1024x681_zpsq9sbrnni.jpg

DSC_0683_1024x681_zpsppiih2yt.jpg

Porten står litt åpen for å holde det kaldt i garasjen:

DSC_0681_1024x681_zpsfadov0fe.jpg

DSC_0684_1024x681_zpsjlfrzgud.jpg

DSC_0685_1024x681_zpsrqml2aw1.jpg

Kl. 20:30 var jeg ferdig, da har jeg påført lakk og alt av plast og gummilister utvendig, her er noen bilder etter påføring:

DSC_0691_1024x681_zpswkyzgyym.jpg

DSC_0686_1024x681_zpskuhfwjm7.jpg

DSC_0690_1024x681_zpsvkgpvat8.jpg

DSC_0710_1024x681_zps9itzwyfr.jpg

DSC_0713_1024x681_zpsrqhyj8ty.jpg

DSC_0717_1024x681_zpscpoxut3p.jpg

DSC_0724_1024x681_zpsrprd0n13.jpg

DSC_0730_1024x681_zpsarjjimow.jpg

DSC_0732_1024x681_zpsxpndc0cf.jpg

Jeg kjører så opp temperaturen, nå skal dette få stå å godgjøre seg i minst 2 døgn:

DSC_0734_1024x681_zps25dkwgez.jpg

Etter 2 døgn var gått så fortsetter jeg på jobben, da jeg fester det nye emblemet mitt, det er MTM. Jeg har chip fra MTM, og syntes emblemet ser stilig ut, så det ble dette inntil videre:

DSC_0735_1024x681_zpsdeawvns9.jpg

DSC_0736_1024x681_zpshncjhuhq.jpg

DSC_0739_1024x681_zpsokwh2zwb.jpg

Presser det forsiktig inntil, og holder jevnt press over hele emblemet og flere plasser etterhvert for at det skal festes skikkelig:

DSC_0740_1024x681_zpsaih2dvva.jpg

DSC_0741_1024x681_zpse0ztrfzf.jpg

DSC_0743_1024x681_zpszzxcb2rl.jpg

DSC_0744_1024x681_zpsk0naqdcb.jpg

DSC_0745_1024x681_zpsxfnroej2.jpg

DSC_0764_1024x681_zpsmm6hijys.jpg

Hjulbuene foran får seg en oppfriskning:

DSC_0766_1024x681_zps7zzyu3x5.jpg

Starter med prickbort etterfulgt av Surfex Hd 1:5:

DSC_0768_1024x681_zpsx0sehsvg.jpg

DSC_0770_1024x681_zpsxcrnqknc.jpg

DSC_0771_1024x681_zpst4nfurof.jpg

DSC_0772_1024x681_zpslefp14xl.jpg

DSC_0773_1024x681_zps4wdfsraj.jpg

DSC_0774_1024x681_zpscjbccci3.jpg

DSC_0775_1024x681_zps41closwv.jpg

Sprayer på masse vann og tørker:

DSC_0776_1024x681_zpsloybjuxa.jpg

Gulv før:

DSC_0777_1024x681_zpsxmq0bgbm.jpg

Gulv etter:

DSC_0779_1024x681_zpsziv3io5n.jpg

Samme prosedyre på andre siden:

DSC_0780_1024x681_zpsdqrpzitt.jpg

Jeg syntes også det var litt mye drit som var inngrodd, jeg steamer og jobber godt med dette for å få det vekk:

DSC_0809_1024x681_zpsohtmgulg.jpg

DSC_0810_1024x681_zpsmp6x56xr.jpg

DSC_0811_1024x681_zpssiqntzlt.jpg

DSC_0812_1024x681_zps9u5hzmpl.jpg

DSC_0813_1024x681_zpsujqxwmj2.jpg

DSC_0814_1024x681_zpsvbgwngae.jpg

DSC_0817_1024x681_zps2pecuu8v.jpg

DSC_0825_1024x681_zpsozjzckce.jpg

DSC_0826_1024x681_zps0yvgoutz.jpg

Ferdig foran:

DSC_0823_1024x681_zpsdylihdz1.jpg

DSC_0824_1024x681_zpsysqagukf.jpg

Bak i hjulbuene var det også mye drit, jeg bestemte meg for å demontere den filtduken i begge hjulbuene bak og rengjøre godt under her. Det var ingen enkel jobb og tok vanvittig lang tid ettersom det var mye rester av alt mulig, jeg kunne mest sannsynlig solgt dette som råolje:

DSC_0829_1024x681_zpsjvoit8mc.jpg

DSC_0833_1024x681_zpsxaysecf9.jpg

DSC_0835_1024x681_zpsvv52rbda.jpg

DSC_0836_1024x681_zps1kqzxzot.jpg

DSC_0837_1024x681_zpstfichb6m.jpg

Mye drit falt ned ved demontering:

DSC_0838_1024x681_zpsevns8elm.jpg

Slik så det ut:

DSC_0839_1024x681_zpso1z1lkjm.jpg

Etter mye steaming så det sånn ut. Dette løste seg opp fra å være svart drit, til gult drit, til grå drit til småsand:

DSC_0842_1024x681_zpsu5bosuvj.jpg

DSC_0843_1024x681_zpsixom5udc.jpg

DSC_0844_1024x681_zps2ieywkfl.jpg

DSC_0845_1024x681_zpspa4zjgmu.jpg

Måtte fylle på denne noen ganger, selvom den holder i ca 30 min med kontinuerlig steaming:

DSC_0846_1024x681_zps6g33tije.jpg

Nesten ferdig, litt smått igjen:

DSC_0847_1024x681_zpsqth3xxq6.jpg

Sa meg fornøyd her, fikk vekk litt til:

DSC_0850_1024x681_zpspwfa8j0y.jpg

Neste side så ikke så gale ut som denne, men tok tid å løsne all driten:

DSC_0853_1024x681_zpsva9g2qww.jpg

DSC_0854_1024x681_zpslu3rwfvc.jpg

DSC_0855_1024x681_zpsqy8ra3pe.jpg

DSC_0856_1024x681_zps154ehsqc.jpg

DSC_0857_1024x681_zpsal0cykka.jpg

DSC_0859_1024x681_zpsaxv1e0oc.jpg

DSC_0860_1024x681_zpsagk7tbr2.jpg

DSC_0861_1024x681_zpshhn9jarv.jpg

Ferdig:

DSC_0863_1024x681_zps7tola5qc.jpg

Tar med filtdukene ut og dynker de i Surfex HD 1:5 før de blir avspylt med høyttrykk:

DSC_0864_1024x681_zpsgjovejtd.jpg

DSC_0865_1024x681_zps8ate36nj.jpg

DSC_0867_1024x681_zps6breqwc9.jpg

Etter filtdukene hadde tørket fikk de seg en god runde med smart fabric fra Gtechniq:

DSC_0933_1024x681_zpswkyt0ul3.jpg

DSC_0934_1024x681_zpslblfjfup.jpg

DSC_0935_1024x681_zpsrfhdpypa.jpg

Skruene får seg en runde med WD 40, så blir dukene montert igjen:

DSC_0936_1024x681_zpslgood1dh.jpg

Hjulbuene bak får en god runde med collinite 476S:

DSC_0868_1024x681_zpsf35ymqta.jpg

Så var det endestussene sin tur, her er det metal polish fra swissvax som står for rengjøringen:

DSC_0870_1024x681_zps3xpntu1k.jpg

Før:

DSC_0871_1024x681_zpswufkvta8.jpg

50 / 50:

DSC_0878_1024x681_zpsft4cmbw3.jpg

DSC_0891_1024x681_zpsauwtbuxl.jpg

Begge nesten ferdig:

DSC_0903_1024x681_zpsc2xaevno.jpg

Noen små svarte prikker sitter igjen, løsner det meste med prickbort på microfiber, før:

DSC_0903_1024x681_zpsc2xaevno.jpg

Etter:

DSC_0909_1024x681_zpsuxrcyv6o.jpg

En runde med monopol:

DSC_0914_1024x681_zps1kjvlhxc.jpg

Ferdig:

DSC_0916_1024x681_zpsklkplvr6.jpg

Jeg starter på felgene, disse får seg en runde med rupes mini og gul/gul kombo:

DSC_0781_1024x681_zpslqgcnxwc.jpg

DSC_0782_1024x681_zpsc4cwd56t.jpg

DSC_0783_1024x681_zpsuchp4uda.jpg

DSC_0786_1024x681_zpsdelnrsni.jpg

DSC_0794_1024x681_zpsxbgry0me.jpg

DSC_0796_1024x681_zpscp8zblgi.jpg

Trekker ut mye drit:

DSC_0795_1024x681_zpstnzrmbgq.jpg

Noen av felgene hadde masse asfalt flekker, disse blir gnikket forsiktig vekk med prickbort i microfiber klut, før:

DSC_0789_1024x681_zps4fp7cdbl.jpg

Etter:

DSC_0791_1024x681_zpsk23ovfue.jpg

Alle felgene får seg en runde med monopol:

DSC_0808_1024x681_zpsz6fjzn9q.jpg

1 ferdig:

DSC_0797_1024x681_zpshiwjqgfg.jpg

2 ferdig:

DSC_0798_1024x681_zps41tmtgdw.jpg

4 ferdig:

DSC_0804_1024x681_zps08vj5itt.jpg

Alle felgene får 2 lag med V1, det samme gjør endestussene og hjulbuene foran som er i plast. Første laget påføres, og 3,5 time etterpå påføres lag 2:

DSC_0917_1024x681_zpsccjcnpkq.jpg

DSC_0918_1024x681_zpsobxlrnmi.jpg

DSC_0919_1024x681_zpsokxpuwzn.jpg

DSC_0922_1024x681_zps6exhpfbo.jpg

Før påføring av V1:

DSC_0923_1024x681_zps5iha565u.jpg

Etter påføring av V1:

DSC_0925_1024x681_zpszfijwisf.jpg

Etter 7 minutter buffer jeg av, før jeg så venter 3,5 time før 2 lag med V1 påføres:

DSC_0926_1024x681_zpspcrssyvj.jpg

DSC_0927_1024x681_zpsthz493va.jpg

DSC_0928_1024x681_zpsg9rl2tn7.jpg

Bakside av felgene måtte jeg ta etter frontsiden:

DSC_0930_1024x681_zpsup4dl5v4.jpg

DSC_0931_1024x681_zpshrhsjxxe.jpg

Nye skiltplatene jeg har kjøpt steamer jeg:

DSC_0937_1024x681_zpswvysxkbj.jpg

DSC_0938_1024x681_zpss7pltubf.jpg

Jeg har også fått relativt nye skilt, disse steamer jeg, tørker over med prickbort og microfiber for å fjerne små svarte asfalt prikker, også steamer jeg de igjen:

DSC_0940_1024x681_zpsqghaspka.jpg

DSC_0941_1024x681_zpsblfzd4mo.jpg

DSC_0942_1024x681_zps68ajtkoe.jpg

DSC_0943_1024x681_zpsqmelo46u.jpg

DSC_0944_1024x681_zpsxyzruya4.jpg

DSC_0945_1024x681_zps0kkd9wj2.jpg

DSC_0947_1024x681_zpsomc10opz.jpg

Jeg har en veldig liten skvett igjen med V1, denne går på rammen til skiltplatene:

DSC_0949_1024x681_zps1iihkmfl.jpg

DSC_0950_1024x681_zpse5nlkoug.jpg

DSC_0951_1024x681_zpsgp2r064g.jpg

DSC_0955_1024x681_zpsiog6krvh.jpg

Hjulboltene har sett et bedre liv, her har jeg tatt lett over 1, da det var umulig å få de 100 % igjen, så ble de mer eller mindre 87-90 bra igjen i forhold til utgangspunktet:

DSC_0958_1024x681_zpswlojqezk.jpg

2 tatt, 18 to go:

DSC_0971_1024x681_zpsjjijgrnl.jpg

DSC_0972_1024x681_zpstymno9ga.jpg

Jeg lager også et rustløser bad som alle boltene går igjennom før de får seg en rask runde med metal polish:

DSC_0977_1024x681_zps16laiwuc.jpg

DSC_0979_1024x681_zpsdsh1cdqb.jpg

DSC_0980_1024x681_zps2qrkv7cf.jpg

DSC_0981_1024x681_zpsctfno4e3.jpg

DSC_0982_1024x681_zps7tbro85e.jpg

DSC_0983_1024x681_zpsrjbaghe7.jpg

DSC_0984_1024x681_zpswe79ntxc.jpg

DSC_0985_1024x681_zpsztpxvh1m.jpg

DSC_0986_1024x681_zpsz1pp2fha.jpg

DSC_0987_1024x681_zpsajfgitgq.jpg

DSC_0988_1024x681_zpstprcvnct.jpg

DSC_0989_1024x681_zpsb3dhrhq2.jpg

DSC_0990_1024x681_zpstkra3vm1.jpg

DSC_0991_1024x681_zpsgppennwl.jpg

DSC_0992_1024x681_zps72rut52p.jpg

Reagerer kraftig:

DSC_0994_1024x681_zpscsrlwxtr.jpg

Roet seg ned etter ca 1 min:

DSC_0995_1024x681_zpsk8shuuqx.jpg

DSC_0997_1024x681_zpsu8cy8s3z.jpg

Boltene på rad før:

DSC_0973_1024x681_zpsgwl97jph.jpg

Boltene på rad etter:

DSC_1003_1024x681_zpssa4pywo8.jpg

Boltene sett oventil før:

DSC_0974_511x768_zpsldbnogjm.jpg

Boltene sett oventil etter:

DSC_0999_511x768_zps7vogq6op.jpg

Rengjør også lett rundt her med WD 40 og microfiber kluter som jeg ofrer:

DSC_1004_1024x681_zpsobfdtxyz.jpg

DSC_1005_1024x681_zpsi1ygngib.jpg

DSC_1006_1024x681_zpskwmscbrh.jpg

DSC_1007_1024x681_zpsbhbh8btm.jpg

DSC_1008_1024x681_zpsk9hn6iou.jpg

DSC_1009_1024x681_zpsncrbho7v.jpg

Også et tynt lag med cobber pasta:

DSC_1018_1024x681_zpsl3xkx0cs.jpg

Fjerner småstein fra dekkene:

DSC_1019_1024x681_zpsmbmeyciu.jpg

DSC_1020_1024x681_zpszyqqw3ew.jpg

Tar også å steamer og rengjør gjengene på boltene, før de får seg et nytt lag med cobber pasta:

DSC_0976_1024x681_zps4ztlcgko.jpg

DSC_1021_1024x681_zpsrazp2vg1.jpg

Dekksider får denne:

DSC_1022_1024x681_zpsfvw9wkdi.jpg

DSC_1023_1024x681_zpsozsybmaj.jpg

DSC_1024_1024x681_zpsk7axfbxo.jpg

Tørker av overflødisk produkt fra dekksider:

DSC_1026_1024x681_zpsgzuut9hy.jpg

Rutene får en runde med G4 glass polish, før jeg sitter de inn med Gtechniq G1:

DSC_1025_1024x681_zpsouu8k0ja.jpg

Momenttrekker etter spec:

DSC_1030_1024x681_zpsmdekwuw1.jpg

Så over til den innvendige jobben, inspeksjonsbilder før start:

DSC_0005_1024x681_zpswhhlrlmu.jpg

DSC_0008_1024x681_zpsne0k8jef.jpg

DSC_0010_1024x681_zpsjzqqtfto.jpg

DSC_0012_1024x681_zpsuj0aktze.jpg

DSC_0013_1024x681_zpssvo6hhni.jpg

DSC_0014_1024x681_zpsikxdifrq.jpg

DSC_0016_1024x681_zpslvszxsmu.jpg

DSC_0017_1024x681_zpsjfqwsybm.jpg

DSC_0018_1024x681_zps6e3hck3g.jpg

DSC_0020_1024x681_zps24njjx2u.jpg

DSC_0021_1024x681_zpsxhutohnw.jpg

Rengjør inni alle dører med microfiber og greenclean:

DSC_0022_1024x681_zpsizkpsy90.jpg

DSC_0023_1024x681_zpshuoi4zq9.jpg

Asfaltflekker i dørkarm før:

DSC_0024_1024x681_zpsy7d1ezp0.jpg

DSC_0025_1024x681_zpsyf8sdanc.jpg

Asfaltflekker i dørkarm etter:

DSC_0026_1024x681_zpsdmkkvntr.jpg

Steamer pedaler:

DSC_0028_1024x681_zpsyg8waaic.jpg

DSC_0029_1024x681_zpstswgdab9.jpg

Tar en lett runde med støvsugeren, ser ikke så altfor gale ut her inni:

DSC_0031_1024x681_zpsvueqqw8q.jpg

DSC_0033_1024x681_zps0agtobpa.jpg

Vasker så lett over hele interiøret med microfiber og greenclean:

DSC_0034_1024x681_zpsvj7crqgc.jpg

DSC_0035_1024x681_zpsz41smflk.jpg

DSC_0036_1024x681_zpsjj7unhdc.jpg

DSC_0037_1024x681_zpsmxktsdlr.jpg

Vasker alle rutene innvendig med denne:

DSC_0038_1024x681_zpsy3runy5m.jpg

Mattene får seg en runde med greenclean og lett skrubbing før de blir avspylt og havner til tørk:

DSC_0039_1024x681_zpstveyzw8a.jpg

DSC_0041_1024x681_zpskttckajq.jpg

DSC_0042_1024x681_zpss9vg077v.jpg

DSC_0043_1024x681_zpsp4gk6i5q.jpg

Bytter også pollenfilter:

DSC_0044_1024x681_zpsbnxdvl92.jpg

Med ingen pollenfilter inntakt, så kjører jeg AC på full resirk og åpner denne boksen:

DSC_0045_1024x681_zpsnodjjqec.jpg

DSC_0048_1024x681_zpste4umsaz.jpg

DSC_0050_1024x681_zpsyn7f2czo.jpg

Etter boksen hadde gjort seg ferdig, luftet jeg ut bilen i ca 20 min utvendig med alle dørene åpen. Jeg monterer så nytt pollenfilter:

DSC_0049_1024x681_zpsxjv9hal7.jpg

DSC_0104_1024x681_zpscfyotytg.jpg

Denne bruker jeg på innsiden av dørene og i alle dørkarmer, skiltplatene får også denne:

DSC_0105_1024x681_zps7didjqd9.jpg

DSC_0106_1024x681_zps7mm3kffk.jpg

DSC_0108_1024x681_zpsajivnmro.jpg

Alle innvendige pakninger får swissvax seal feed:

DSC_0109_1024x681_zpselpg1fv3.jpg

DSC_0111_1024x681_zpsfuybpzpn.jpg

DSC_0112_1024x681_zpssyx8rl1u.jpg

DSC_0115_1024x681_zpsakzwrm7q.jpg

DSC_0117_1024x681_zpsudotgori.jpg

Tørker av overflødisk produkt etter en 20 minutters tid:

DSC_0121_1024x681_zpswckq34bh.jpg

DSC_0122_1024x681_zpsx86afwoq.jpg

DSC_0123_1024x681_zpszj9dezgb.jpg

Denne som lukt i bilen, sprayer 3 ganger i hver brønn:

DSC_0110_1024x681_zpsmhwrfqzx.jpg

DSC_0113_1024x681_zpsfi7mxsjb.jpg

Motorrommet får seg en runde med VRP dressing:

DSC_0120_1024x681_zpsmilyzhdr.jpg

DSC_0125_1024x681_zps9yhx60dl.jpg

Mattene får seg en runde med VRP dressing også:

DSC_0127_1024x681_zpsvwabghig.jpg

Jeg gjør meg klar til å ta noen bilder, på med blåsokker:

DSC_0129_1024x681_zps9djhd8xp.jpg

DSC_0130_1024x681_zpsxvjy1hhe.jpg

Ferdigbilder av interiør:

DSC_0133_1024x681_zps6fffrv8i.jpg

DSC_0137_1024x681_zpstrin0wut.jpg

DSC_0149_1024x681_zpswuzqs4oy.jpg

DSC_0154_1024x681_zpsqfytrgi7.jpg

DSC_0150_1024x681_zpsaoyqirnx.jpg

DSC_0151_1024x681_zpsl3an2rnl.jpg

DSC_0152_1024x681_zpsphamty9q.jpg

DSC_0153_1024x681_zpspfrzilg7.jpg

Motorrom:

DSC_0165_1024x681_zpskffhjed8.jpg

Det ble en del bilder, og var vanskelig å velge vekk enkelte. Jeg har prøvd å organisere de så godt som mulig at de ikke ligger overalt.

Første photoshoot uten skiltplater på utenfor hus:

DSC_0051_1024x681_zpskjuzxja9.jpg

DSC_0052_1024x681_zpseaggikqv.jpg

DSC_0053_1024x681_zpsxgz4nxyi.jpg

DSC_0054_1024x681_zpsxdfmevpm.jpg

DSC_0055_1024x681_zpsha2salst.jpg

DSC_0056_1024x681_zpsnxxawdc5.jpg

DSC_0057_1024x681_zpsq7rifdcy.jpg

DSC_0059_1024x681_zpsf5wyduap.jpg

DSC_0061_1024x681_zps3pcyhc50.jpg

DSC_0062_1024x681_zpsk2nzwcgq.jpg

DSC_0075_1024x681_zps8bwkayhl.jpg

DSC_0076_1024x681_zpsk09qwxrt.jpg

DSC_0077_1024x681_zpsao3b71wj.jpg

DSC_0078_1024x681_zpskljobygv.jpg

DSC_0079_1024x681_zpsqyin0txw.jpg

DSC_0094_1024x681_zpshrplf1nk.jpg

DSC_0095_1024x681_zpsyuug4iuw.jpg

DSC_0096_1024x681_zpsoiv9u75x.jpg

DSC_0099_1024x681_zpsh1gfktcd.jpg

DSC_0101_1024x681_zpstyy7bkka.jpg

DSC_0102_1024x681_zpsofteg8q5.jpg

Skiltplatene skrues på plass:

DSC_0128_1024x681_zpsqn3ebykz.jpg

Andre photoshoot med skiltplater nede i kai/park område:

DSC_0110_1024x681_zpszog9fhwy.jpg

DSC_0111_1024x681_zpsi8nokhfo.jpg

DSC_0112_1024x681_zpsegrpxbs6.jpg

DSC_0113_1024x681_zps4m8lqrd6.jpg

DSC_0115_1024x681_zpscruky4bz.jpg

DSC_0118_1024x681_zpsw7chzrdi.jpg

DSC_0119_1024x681_zps86h6p86g.jpg

DSC_0121_1024x681_zpsmmosnta6.jpg

DSC_0123_1024x681_zpsy61jpj3s.jpg

DSC_0130_1024x681_zpsyfa9jw0l.jpg

DSC_0131_1024x681_zpswxjlkhbm.jpg

DSC_0132_1024x681_zpsflacochf.jpg

DSC_0133_1024x681_zpshhwheoxh.jpg

DSC_0135_1024x681_zps2grpkaxw.jpg

DSC_0138_1024x681_zpskhnhljgp.jpg

DSC_0139.0_1024x681_zpsq4ltlook.jpg

DSC_0139_1024x681_zpsvbal0emp.jpg

DSC_0140_1024x681_zpsz6pwmrce.jpg

DSC_0141_1024x681_zpsoj5cyed4.jpg

DSC_0142_1024x681_zpsjtfnfp2t.jpg

DSC_0148_1024x681_zpsdg5dwp6t.jpg

DSC_0149_1024x681_zpsgps8b4tx.jpg

DSC_0150_1024x681_zpsa5url8hh.jpg

DSC_0151_1024x681_zpsjb4jnuh9.jpg

DSC_0154_1024x681_zpslhcg3ayi.jpg

DSC_0155_1024x681_zpst8t067un.jpg

DSC_0156_1024x681_zpsat2juza1.jpg

DSC_0157_1024x681_zps3pkq1wed.jpg

DSC_0158_1024x681_zpsnygypm5l.jpg

DSC_0160_1024x681_zpsvbtpetg5.jpg

DSC_0161_1024x681_zpsdd9snje2.jpg

DSC_0162_1024x681_zpsmnq2ukql.jpg

DSC_0163_1024x681_zps8bntggb4.jpg

DSC_0164_1024x681_zpscsaencha.jpg

DSC_0165_1024x681_zpsmujr9tlw.jpg

DSC_0166_1024x681_zpsjzavoiys.jpg

DSC_0169_1024x681_zpskmgmwjdp.jpg

DSC_0170_1024x681_zpscpy4z2au.jpg

DSC_0172_1024x681_zps1rzo2cjd.jpg

DSC_0173_1024x681_zpsgubieoe0.jpg

DSC_0176_1024x681_zps4usueyym.jpg

DSC_0180_1024x681_zpsmiuhgtsv.jpg

DSC_0257_1024x681_zpslvzgqdkt.jpg

DSC_0262_1024x681_zpszscluj7z.jpg

DSC_0287_1024x681_zpstdhd5zjr.jpg

DSC_0290_1024x681_zpsxckjw3er.jpg

DSC_0340_1024x681_zps3bhv9q3z.jpg

DSC_0359_1024x681_zpsirhlrwox.jpg

DSC_0363_1024x681_zpsetxukm6j.jpg

DSC_0372_1024x681_zpshltwmh2q.jpg

DSC_0373_1024x681_zpsflhygpxn.jpg

DSC_0374_1024x681_zpsjurtynun.jpg

 

Tidsbruk: 70 timer fordelt over 12 dager.

Noe av det råeste jeg har sett innen sheeting - Max Protect V1 og UNC-R.

Takk for at du tok deg tid til å se igjennom denne S&S :)

  • DCN Point 85

Share this post


Link to post
Share on other sites
MSkjei

Dette var utrolig! Meget bra! :)

Imponert over at du tok deg såpass tid på din egen bil, blir ofte nedprioritert!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tommy

Igjen en jobb i særklasse fra deg, tommel opp.

 

En liten ting, den gule "guggen" du spylte bort i hjulhuset, er original rustbeskyttelse fra fabrikken.

 

DSC_0844_1024x681_zps2ieywkfl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
johnsen90

Magisk jobb sjefen;) veldig gode produkter også.

Ser du også har veldig bra luftfuktighet i garasjen også:) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blankbil / polishduden

Herlig herlig herr Mikalsen. Liker resultat, innsats og valg av LSP. Har noen tips til deg men de kan vi ta på PM :) Fantastisk jobba, ny bil!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Knutmyr

Nok en nydelig jobb fra deg Flott lesing en søndag kveld

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kontorpult (Øystein)

Wow, utrolig bra gjennomført og detaljert! Og ikke minst en så bra S&S ;) Tommel opp:thumbup:

Edited by KontorPult (Øystein)

Share this post


Link to post
Share on other sites
D.Mikalsen
2 timer siden, Martin-S skrev:

Dette var utrolig! Meget bra! :)

Imponert over at du tok deg såpass tid på din egen bil, blir ofte nedprioritert!

Takker for det :) Hehe ja det har vært utsatt en stund skjønner du, så måtte gi den en skikkelig jobb så bilen kanskje tilgir meg :)

1 time siden, 9stad skrev:

Utrolig bra ! Godt utført Arbeid :)

Cred gitt.

Takker for det mister :)

1 time siden, Tommy skrev:

Igjen en jobb i særklasse fra deg, tommel opp.

 

En liten ting, den gule "guggen" du spylte bort i hjulhuset, er original rustbeskyttelse fra fabrikken.

Takker så meget Tommy :)

Greit å vite, trodde det dyrking av råolje som pågikk og at det rett og slett var mye drit. Eg får ta å passe ekstra godt på disse hjulbuene fremover, eventuelt få på noe tectyl til bilen skal ut igjen :) Takk for nyttig info :)

1 time siden, johnsen90 skrev:

Magisk jobb sjefen;) veldig gode produkter også.

Ser du også har veldig bra luftfuktighet i garasjen også:) 

Hehe takker for det mister :) Ja solide saker, jeg er veldig imponert, så disse skal jeg bruke mye av fremover. Skal få overtalt litt kunder til å kjøre på denne coatingen fremover også :)

Det er veldig fine forhold i garasjen. Ser ut som det blir en varmepumpe snart for å optimalisere det helt, det er litt på vent inntil videre ;)

1 time siden, polishduden skrev:

Herlig herlig herr Mikalsen. Liker resultat, innsats og valg av LSP. Har noen tips til deg men de kan vi ta på PM :) Fantastisk jobba, ny bil!

Takker så meget Håkon, alltid kjekt å høre fra deg :) Så det var mye solid info på pm her, har lest raskt over det ettersom det er leggetid nå. Skal se på det imorgen og gi deg en PM :thumbup: Takk igjen!

1 time siden, Knutmyr skrev:

Nok en nydelig jobb fra deg emoji4.png Flott lesing en søndag kveld

Takker for det Knut, godt å kunne bidra til litt hyggelig lesing denne kveld ;)

24 minutter siden, SimenMS skrev:

Grundig og meget godt dokumentert S&S, takk for titten! :) 

Takker for det, selv takk for at du så igjennom jobben, alltid kjekt å dele :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ole M

Wow, sier jeg bare! Sykt bra arbeid! :) Men et spørsmål angående steaming. Dersom man har masse seig asfalt og skit som sitter fast inni dørkarmene ved dørhengslene, og rundt dører generelt, kan man bare steame i vei? Eller er det fare for å gjøre noe uheldig med lakken?

Share this post


Link to post
Share on other sites
D.Mikalsen
4 minutter siden, Ole M skrev:

Wow, sier jeg bare! Sykt bra arbeid! :) Men et spørsmål angående steaming. Dersom man har masse seig asfalt og skit som sitter fast inni dørkarmene ved dørhengslene, og rundt dører generelt, kan man bare steame i vei? Eller er det fare for å gjøre noe uheldig med lakken?

Hehe takker så meget for det :) Steam pleier å løse opp det meste, og lakken tåler ganske mye. Man bør prøve seg litt fram for å se og ikke nødvendigvis stikke spissen på utstyret der steamen kommer ut helt oppi. En ting å passe på også er hvis lakken er kald og du kjører på direkte med varm steam, så kan du få et problem. Men du kan kjøre godt på inni dørkarmene med dørhengslene. Jeg har ikke hørt noe om at det kan skade lakken, eneste er hvis bilen er beskyttet med noe og man fjerner det. Kan nok svekke voks og coating, mer eller mindre fjerne det helt, kommer jo an på hvor mye man steamer :) Nå pleier jeg ikke å bruke steam direkte på store paneler, men kun slike plasser som du nevner der det er vanskelig å komme til. Der er det effektivt.

  • DCN Point 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
pejourdan

Fabelaktig arbeid på egen doning! :)

En fryd å lese S&S som du dokumenterer; bra bilder, tekst og alltid gode resultat!

Cred!

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexanderst

Dette var et verk i toppklasse. Nydelig utført arbeid på en fin Golf. Rett og slett perfekt dette. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gunnarmikal

Helt egen klasse på din s&s !!! Helt rått.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Belle

Tydelig at det er lagt ned en solid innsats her, resultatet ble knallbra og med verdens beste beskyttelse :)

Har du Silk Coat også? Den er seriøst helt rå!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmsilset

Jammen grundig når du først detaila nybilen :) Glimrende utført og dokumentert!! Ble skikkelig fin bilen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Larsdd

Fantastisk arbeid som alltid! Alltid en fryd å ta seg en kopp kaffe og sitte å lese S&S fra deg :D Dette må vell være HOF materiale!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...