Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Gjorde vinterhjul klar for sesongen med et lag Fusso. Drøyeste vannskrekken jeg har sett hittil. Virker jo som om vannet akselererer raskere enn tyngdekraften skulle tilsi for å komme seg vekk :D

Skrevet

Gjorde vinterhjul klar for sesongen med et lag Fusso. Drøyeste vannskrekken jeg har sett hittil. Virker jo som om vannet akselererer raskere enn tyngdekraften skulle tilsi for å komme seg vekk :D

hva slags puter brukte du for å legge det på felgen?

Skrevet

Vinterdekk på. Ikke pent og ikke morro, men helt nødvendig (snart). Ihvertfall ingen kø i dag :-)

Estelle - Sølv '87 Peugeot 309 gti, Blue Velvet - Måneskinnsblå '16 Audi A6 allroad quattro 3.0 tdiSugarbabe - Teak brown '13 Audi A5 SB 1.8 TFSI, Bleieraceren - Hvit perlemor '10 Peugeot 5008 1.6 tdi  Snødronninga - Ibishvit '08 Audi A4 2.0 tdi, Den Røde Fare - Brilliant rød '04 Audi A3 1.6, Veltepetter - Grønn Metallic '98 MB A Klasse 1.8,

Trillebåra -Blå metallic '95 Peugeot 306 Gocarten 88 (2stk) Rød Peugeot 205 XS Raggarvogna 72 Grønn metallic Volvo 164

Skrevet

hva slags puter brukte du for å legge det på felgen?

Jeg brukte den medfølgende svampen. Virket litt for stor i utgangspunktet, men den er så luftig at man får vridd og vrengt den inn i alle hjørner.

Skrevet

piggdekk er kommet på bilen og sommerhjula er vasket og klar for lagring.

2015 BMW GT 320d Xdrive

Skrevet

Vaska bilen og prøvd de nye "vaskelysa" ute

https://vimeo.com/143800804

Estelle - Sølv '87 Peugeot 309 gti, Blue Velvet - Måneskinnsblå '16 Audi A6 allroad quattro 3.0 tdiSugarbabe - Teak brown '13 Audi A5 SB 1.8 TFSI, Bleieraceren - Hvit perlemor '10 Peugeot 5008 1.6 tdi  Snødronninga - Ibishvit '08 Audi A4 2.0 tdi, Den Røde Fare - Brilliant rød '04 Audi A3 1.6, Veltepetter - Grønn Metallic '98 MB A Klasse 1.8,

Trillebåra -Blå metallic '95 Peugeot 306 Gocarten 88 (2stk) Rød Peugeot 205 XS Raggarvogna 72 Grønn metallic Volvo 164

mstrandbo
Skrevet

Lakka litt i bagasjen på Amazonen, og lakka litt der det var rustsveisa i 240en. Småtterier som er fint å få gjort :) Håper å få starta å sette inn igjen litt interiør i morra.

alexanderst
Skrevet (endret)

Der har vi godbilen ja Bige. :) Blir vintertøfler på den tenoritgrå her i gården snart også, men venter litt med min siden jeg har piggdekk.

I dag har jeg polert opp vinterfelgene mine og renset dekkene. 

Endret av alexanderst
Skriveleif
  • DCN Poeng 1

Skrevet

Gjennomført vinterklargjøring del 2. Rakk bare en rask og langt fra perfekt poleringsrunde i del 1. Så i dag ble det full DCN-vask og coating med Nanolex Lakk Ultra. Veldig greit produkt å jobbe med for en coatingjomfru :) Fint å påføre og fint å buffe.

Fikk også på vinterskoa. Sommerskoa fikk en kattevask og ble høvelig rene, men mer arbeid gjenstår der. Vinterskoa har også fått Lakk Ultra.

Frontruta fikk tre lag G1. Resten av rutene måtte nøye seg med en kvikk innvendig shine. Tenker jeg gir dem en runde Neo en eller annen dag.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Alfaduden
Skrevet

Wash og spontanWax av Saaben i dag :) Godt å få noe beskyttelse på stakkars Gustav før vinteren...

• DCN Poeng 1

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

Magnus Skjølsvik Svendsen

1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

Skrevet

Fikk en time til bilvask i dag. Burde egentlig ha sett på noen trøblete bremser, men det ble for lite tid.

Testet Nanolex Prewash i skumkanon. 1:30 ut av kanonen. Ikke imponert over renseeffekten. Lå igjen mye skit. 1 uke siden bilen ble vasket og fikk coating. Får gi den en ny sjanse en annen gang. 

Nanolex Reactivating Shampoo i bøtta. Visste på forhånd at den ikke skummer mye, men kunne aldri ha innbilt meg at det skulle være så lite suds som det faktisk var. Føltes litt ubehagelig å vaske bil med så lite suds og gli. Doserte i henhold til bruksanvisning. Får ta tiden til hjelp og satse på at jeg blir vant til det.

Testet ellers Vikan dekkbørste. Veldig fin sak som var behagelig å bruke. 

• DCN Poeng 1

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

mstrandbo
Skrevet

Vaska kjapt over V70en i går, ekstra godt i hjulbuer og slikt. I dag skifta jeg til vinterhjul. Trist.

240en monterte jeg tilbake idag, så nå er den kjørbar igjen. 

Kontorpult (Øystein)
Skrevet

Vaska den hvite diamanten til mamma (og pappa), en Citroen DS5, idag. Hvit perlemor lakk, en uke uten vask, og så helt... grusom ut. Må si det var en lettelse å vaske den mørke grønne Saab'n til broren min (forrige min) etterpå, selv om den ikke var vaska på 2 måneder... Man blir jo så anstrengt av å vaske lyse biler, man ser jo alt og blir superpirkete, selv om det er litt gøy da :) Koble også om litt bilstereo på Saab'n til broren min for å få ny cd spiller til å funke 100%, samt la i vinterdekk for å skifte dette på verkstedet imorra :)  Dessverre ingen bilder, da mørket tok kvelden fortere enn forventa... 

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

Saab 900 87'   Ford Transit 19' 

Ford Transit 10'   Citroen Jumper 20'

S&S:  #1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Skrevet

Vaska Aygo'n vår. Bor midt i et område hvor det er storstilt utbygging, og det er møkkete overalt.

Tok samtidig en grundig motorvask, og husket endelig å fjerne all møkka som lå rundt håndtaket til oljepeilepinnen. Den skal være gul, men var nå sotsvart. All møkka som ligger rundt den har irritert meg lenge, men jeg har glemt det hver gang. Shopper ei flaske Scholl Neo eller Boost til uka, og sprayer over motorrommet for å se om det er så fantastisk som alle skal ha det til :-)

Gikk over samtlige lister som er i kontakt med dører, bakluke og panser med silikon. 1 av 2 biler er nå klar for vinteren :-)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2013: Mercedes-Benz A180 AMG

2013: Kawasaki Z1000 SX

2007:Harley Davidson Dyna Wide Glide Custom

alexanderst
Skrevet

Endelig fått svartbenzen lydløs. Stablinker og kuler er skiftet ut med nye kvalitetsdeler skodd for 300 000 km til ;) Nybilfølelse.

• DCN Poeng 2

Skrevet (endret)

Idag har jeg bare fylt diesel.. Til 11.96 pr liter.. 
Men vasket den i helgen, tok motorvask samtidig! Hadde trosalt ikke vasket den på en uke, så den så jo helt jævlig ut. 
Tar på å kjøre minimum 4 mil hver dag.. :)

Endret av StianMH
  • DCN Poeng 1

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Hadde Batmobilen på verksted for å bytte skiver og klosser bak, siden jeg ikke klarer å finne tid til å gjøre det selv...

Fikk også en kommentar på kvitteringen: "Voldsomme vibrasjoner i hele kjøretøyet over 60km/t", noe jeg egentlig ikke har merket noe til, men kan være jeg har blitt vant til det... sannsynligvis er det et tegn på at det er på tide med nye dempere og fjærer, samt bremser foran. Dempere og fjærer har vært med ca 230.000km nå og har vel da egentlig gjort jobben sin.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Riktignok igår, men :D vasket golfen og fikk klint på et lag med fusso, så nå skal den være klar for vinteren! gleder meg til det begynner å regne, for å sitte å kikke på beadingen.. :wub:

• DCN Poeng 1
  • Moderatorer
Christer
Skrevet
Hadde Batmobilen på verksted for å bytte skiver og klosser bak, siden jeg ikke klarer å finne tid til å gjøre det selv...

Fikk også en kommentar på kvitteringen: "Voldsomme vibrasjoner i hele kjøretøyet over 60km/t", noe jeg egentlig ikke har merket noe til, men kan være jeg har blitt vant til det... sannsynligvis er det et tegn på at det er på tide med nye dempere og fjærer, samt bremser foran. Dempere og fjærer har vært med ca 230.000km nå og har vel da egentlig gjort jobben sin.

Merket ingenting til "voldsomme vibrasjoner" på vei hjem fra jobb i dag, så vet ikke helt hva verkstedet mener...

Jeg merket dog at den bremser bedre, og det er jo fint. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Kontorpult (Øystein)
Skrevet

Saab'n til bror min har jeg fått vinterskoa på og er fortsatt helt ok rein etter 4mil på veien :) 
(her vedsidenav Saab'n til lærern min ;) )

5640d954b0331_2015-11-0915.37.17.thumb.j

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

Saab 900 87'   Ford Transit 19' 

Ford Transit 10'   Citroen Jumper 20'

S&S:  #1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår