Jump to content
Sign in to follow this  
D.Mikalsen

S&S - Audi 80 Cab av Mikalsen

Recommended Posts

D.Mikalsen

Audi 80 Cab - 2000 mod.

 

Detailed by Mikalsen

 

En jobb som har lagt på planen en stund. Ble enig med eier å ta en 1-stegs jobb med coating, samt å rense opp skinnsetene litt.

Jobben denne gang omhandler mer eller mindre en 3-stegs jobb med skinnrens og en lett innvendig jobb, jeg hadde god tid og ønsker alltid å gjøre det beste for bilen som er på besøk.

 

Ankomst:

DSC_0002_1024x681_zpsacxr4yis.jpg

DSC_0003_1024x681_zpspfyap6de.jpg

DSC_0004_1024x681_zpsgnsgweeq.jpg

DSC_0005_1024x681_zpsx6w6xbd0.jpg

DSC_0006_1024x681_zpsudw06gvk.jpg

DSC_0007_1024x681_zps3c1w8joa.jpg

DSC_0009_1024x681_zpsrrbvalcc.jpg

DSC_0010_1024x681_zpsjn510qtf.jpg

Fikk med en liten lapp av eier om litt ting å være obs på, jeg skrev disse på tavlen min. Min skrift er ikke perfekt...:

DSC_0011_1024x681_zpspdo3sfaw.jpg

Gjør klart vasketeamet:

DSC_0016_1024x681_zpswhp6ycds.jpg

Noe beskyttelse var det i hvert fall her:

DSC_0017_1024x681_zpsgbvnbxy4.jpg

DSC_0018_1024x681_zpsovigjuoc.jpg

Starter med prickbort fra vinduer og ned, virketid ca 5 min:

DSC_0019_1024x681_zpszdpspdmc.jpg

Felgene får iron x, virketid ca 5 min:

DSC_0020_1024x681_zpsrs8rbrty.jpg

DSC_0023_1024x681_zpsdol7w1l2.jpg

Dynker så hele bilen i Surfex HD 1:5, virketid ca 5-6 min:

DSC_0021_1024x681_zpsaianitbi.jpg

Alt blir så skumlagt med autofoam blandet med litt såpe:

DSC_0024_1024x681_zpscebxh9k1.jpg

DSC_0025_1024x681_zpst4qh9huq.jpg

DSC_0026_1024x681_zpsjrle9wjg.jpg

DSC_0027_1024x681_zpstwrmpelf.jpg

DSC_0030_1024x681_zpshlfwd4j2.jpg

DSC_0033_1024x681_zpsghrdexlc.jpg

DSC_0034_1024x681_zpsk1yre8mu.jpg

Spyler så av nedenfra og opp for å ha kjemikaliene mest mulig i sving, ingen fare for at de tørker i dette været:

DSC_0035_1024x681_zpsrbiw5kts.jpg

Ferdig avspylt:

DSC_0037_1024x681_zpsllhqxqvv.jpg

Måtte være litt forsiktig rundt denne låsen og listene her ved avspyling:

DSC_0038_1024x681_zpsqp3xz7c9.jpg

DSC_0039_1024x681_zpsddrhifvb.jpg

DSC_0040_1024x681_zpsocyt4cqd.jpg

Blander citrus såpe fra chemical guys i bøtten:

DSC_0036_1024x681_zpsq7ao0qqk.jpg

Skummer opp:

DSC_0041_1024x681_zpsci6lmsyq.jpg

DSC_0042_1024x681_zpswfwfu1mg.jpg

DSC_0043_1024x681_zpstxx7cv9v.jpg

DSC_0044_1024x681_zpsgg8bpgna.jpg

Starter alltid fra toppen og ned:

DSC_0045_1024x681_zpsppyxubqs.jpg

DSC_0046_1024x681_zpsyuhqsry9.jpg

Avspylt igjen:

DSC_0047_1024x681_zpszjwybovl.jpg

Iron X på lakk og felgene får seg enda en runde:

DSC_0048_1024x681_zpshsrudsqw.jpg

DSC_0049_1024x681_zpstmolf7ih.jpg

Spyler så av bilen igjen og gjør klart for en runde med clay:

DSC_0050_1024x681_zpszder7a9p.jpg

DSC_0051_1024x681_zpsejhrc7wb.jpg

DSC_0052_1024x681_zpsupujsgaw.jpg

Etter clay spyler jeg av bilen igjen:

DSC_0053_1024x681_zpss2u6eusq.jpg

Inn til tørk:

DSC_0054_1024x681_zpsux6lisah.jpg

DSC_0055_1024x681_zpsk8snaodi.jpg

Inspeksjon, her et bilde av den omlakkerte siden:

DSC_0057_1024x681_zpsqugb3lya.jpg

Veldig dype riper på bakluke, disse informerte eier meg om og ønsket selvfølgelig å få disse fjernet:

DSC_0058_1024x681_zpsldaod9en.jpg

DSC_0060_1024x681_zpsjw7ad7bx.jpg

DSC_0062_1024x681_zps3ooswmsh.jpg

Hardtoppen var godt slitt, fikk egentlig beskjed om å droppe denne da den kun er i bruk på vinteren:

DSC_0064_1024x681_zpsns6o33yb.jpg

DSC_0068_1024x681_zpsknirsq73.jpg

Finner fram rupes lykten for å se litt nærmere på lakken:

DSC_0072_1024x681_zpsrllwmnbk.jpg

Høyre side var omlakkert for ikke så mange måneder tilbake, denne siden hadde mer eller mindre kun lettere vaskeriper:

DSC_0080_1024x681_zpstcbel7si.jpg

DSC_0082_1024x681_zpsr9tqdzm7.jpg

DSC_0090_1024x681_zpszhegrxok.jpg

Resten var det litt værre med, litt tilfeldige bilder rundt på bilen:

DSC_0083_1024x681_zpsjucsy9dy.jpg

DSC_0076_1024x681_zpsrkddpe4a.jpg

DSC_0085_1024x681_zpsxxbb9d7v.jpg

DSC_0087_1024x681_zpsd0hnxmia.jpg

DSC_0088_1024x681_zpsjwrj5d5w.jpg

DSC_0089_1024x681_zps7khteonq.jpg

DSC_0091_1024x681_zpsb25evyiv.jpg

Kalibrerer lakkmåleren og måler litt lakktykkelse for å se hva jeg har som utgangspunkt, måler alt fra 130 - 230 my:

DSC_0098_1024x681_zpsybxmkwzi.jpg

DSC_0099_1024x681_zpsk8b3kzrd.jpg

DSC_0100_1024x681_zpswvtqeosu.jpg

DSC_0103_1024x681_zpsgoqyscqd.jpg

DSC_0104_1024x681_zpsgdvlyu21.jpg

Her kan man se riper rundt måleren:

DSC_0101_1024x681_zpssxajropq.jpg

DSC_0102_1024x681_zpsk9eyvtm7.jpg

Kjøpt meg ny lampe, denne kom godt med:

DSC_0106_1024x681_zpslvznmv3k.jpg

Kombotesting på panser. Prøver grønn uber sammen med Menzerna FF 3000, også prøver jeg orange uber med Menzerna PF 2500, begge komboene blir testet med den trofaste kestrel das-6 pro maskinen min. Kjøremønster er 1 pass på laveste hastighet for å spre produkt, så opp på full hastighet i 4 passes og litt press før jeg går ned til middels hastighet i 2 passes og ingen press:

DSC_0107_1024x681_zpszvk3u2qy.jpg

Før (Grønn / FF 3000):

DSC_0110_1024x681_zpshd7zsuzh.jpg

Etter (Grønn / FF 3000):

DSC_0114_1024x681_zpsw5lmzvk5.jpg

Før (Orange / PF 2500):

DSC_0109_1024x681_zps9xf6o9d4.jpg

Etter (Orange / PF 2500):

DSC_0115_1024x681_zpslz5gz6jx.jpg

Panser foran i annen vinkel (Grønn / FF 3000) før:

DSC_0116_1024x681_zpsmsdigtbp.jpg

Panser foran i annen vinkel (Grønn / FF 3000) Etter:

DSC_0127_1024x681_zpsc8m3tbpj.jpg

Panser midt på i annen vinkel(Orange / PF 2500) før:

DSC_0125_1024x681_zpsxknsj8qc.jpg

Panser midt på i annen vinkel(Orange / PF 2500) etter:

DSC_0126_1024x681_zpsej1hqbyd.jpg

Ligger fortsatt litt igjen, jeg prøver å legge til en ert med FG 400 på padden. Her tar jeg å kjører med orange uber og PF 2500, dette tok mest og enda litt mer med en ert med FG 400, men sitter fortsatt noen dype riper igjen:

DSC_0128_1024x681_zpsk0kaddsu.jpg

DSC_0131_1024x681_zpsfvuvinec.jpg

DSC_0179_1024x681_zpsyd3nug2k.jpg

Jeg ble ikke helt fornøyd og var ikke planen om å ta noe mer, men jeg endte opp med å kjøre metabo maskinen min (roterende), sammen med gul uber og Menzerna FG 400 for å ta de fleste ripene. Kjøremønster var laveste hastighet for å spre produkt, så 3 solide passes med godt press og middels hastighet på maskinen, før jeg slapp opp alt press og kjørte 2 passes med lav/middels hastighet. Noe 50 / 50 fra dette:

DSC_0195_1024x681_zpsadslhzeh.jpg

DSC_0197_1024x681_zpszf39papj.jpg

Et dårlig uklart etterbilde av panser:

DSC_0198_1024x681_zpsi612tmid.jpg

Jeg fortsetter med grovkomboen, høyre forskjerm før:

DSC_0200_1024x681_zpsp5q4dwfv.jpg

Høyre forskjerm etter:

DSC_0203_1024x681_zpsls6uy2fe.jpg

Bakluken så ikke pen ut:

DSC_0239_1024x681_zpsoxlbaehm.jpg

DSC_0241_1024x681_zpslom4txpr.jpg

De dypere ripene:

DSC_0242_1024x681_zps624xjr4e.jpg

De dypere ripene med direkte lys:

DSC_0243_1024x681_zpsgbi8xgze.jpg

DSC_0244_1024x681_zps14qp5h6u.jpg

Her jobber jeg godt med denne komboen. Jeg kjører bakluken i 4 omganger før jeg blir helt fornøyd, da fikk jeg med alle de dype ripene også. Buffer av når det er avkjølt:

DSC_0245_1024x681_zpsdlpovj1q.jpg

DSC_0246_1024x681_zpsfuerinsv.jpg

DSC_0247_1024x681_zpsma42cpfv.jpg

50 / 50 bakluke:

DSC_0261_1024x681_zpsearuzlsv.jpg

Den dårlige side av streken:

DSC_0263_1024x681_zps6vhpxckj.jpg

Den rette side:

DSC_0264_1024x681_zpsobpbp6xb.jpg

Closeup bilde av bakluke før:

DSC_0265_1024x681_zpsfc6jqsey.jpg

Closeup bilde av bakluke etter:

DSC_0266_1024x681_zpslt3osyol.jpg

Ekstra closeup bilde av bakluke etter:

DSC_0267_1024x681_zps2gmm4uup.jpg

Litt mer 50 / 50:

DSC_0275_1024x681_zpsqivvnixc.jpg

DSC_0276_1024x681_zpsc3b8jrjz.jpg

DSC_0277_1024x681_zps9veftish.jpg

DSC_0301_1024x681_zpswkexouq1.jpg

DSC_0302_1024x681_zps2ohyscqt.jpg

Bakluke ferdig. Det er ikke alltid en får tatt vekk alle de dype ripene, men denne bakluken var mer eller mindre 99 %:

DSC_0303_1024x681_zpswlvucuw6.jpg

50 / 50 hardtopp:

DSC_0323_1024x681_zpsy8iqyjcz.jpg

Grovsteg ferdig på hardtopp:

DSC_0324_1024x681_zpswplgnrqh.jpg

Enda et bilde av hardtopp med diffust lys før:

DSC_0343_1024x681_zpswjrmh8f9.jpg

Etter:

DSC_0344_1024x681_zps2sfdgvxu.jpg

Her har jeg kjørt 2-stegs komboen, kestrel med orange uber og menzerna PF 2500. Her hadde jeg planer om å ta et 50 / 50, slik gikk det:

DSC_0353_1024x681_zpsavjzoaqv.jpg

Ripene lo av meg, så jeg tok fram grovsteget:

DSC_0356_1024x681_zpsa1mmyjbk.jpg

Kjørte hele bilen utenom høyre side med grovsteget, så gikk jeg over med orange uber og PF 2500. Kontrollerte noen paneler underveis i prosessen, det så ganske greit ut. Tar en runde med monopol og det så ganske greit ut, noe få antydninger til hologrammer her og der. Med andre ord, jeg var egentlig ikke helt fornøyd med finishen. Jeg tok så fram sort waffle putene og menzerna FF 3000 og ga den en skikkelig omgang med denne, det ble rett og slett lekkert:

DSC_0374_1024x681_zpsekmobvft.jpg

DSC_0377_1024x681_zpsbc0cwenr.jpg

Etter jeg hadde kjørt finsteget så tok jeg en rask runde inni dørhåndtakene, her før:

DSC_0378_1024x681_zpsvhotfunr.jpg

Etter:

DSC_0380_1024x681_zps3bun0b5o.jpg

Jeg tar en ekstra runde med wipedown og kontrollerer finishen litt rundtom, her er 3 tilfeldige bilder tatt rundt på bilen, closeups:

DSC_0384_1024x681_zpsetgwclur.jpg

DSC_0385_1024x681_zpsx0ltr1yi.jpg

DSC_0386_1024x681_zpsngoxwjkp.jpg

Klar for å ta seg en tur ut for å spyle vekk litt polish støv og diverse rester mellom panelene:

DSC_0425_1024x681_zpsjr7bl4rh.jpg

DSC_0427_1024x681_zps2wwg2hmk.jpg

DSC_0429_1024x681_zpsxtphut2a.jpg

DSC_0430_1024x681_zpsfbtxnhjk.jpg

Tar en runde med autofoam, kjekt med skum bilder:

DSC_0456_1024x681_zpsg17rcijv.jpg

DSC_0457_1024x681_zpsmjbekkug.jpg

DSC_0458_1024x681_zpsj2tqgg0p.jpg

DSC_0459_1024x681_zpszpu8ppd4.jpg

Vasker rutene litt ekstra da disse skal behandles:

DSC_0460_1024x681_zpsqqlekrtm.jpg

DSC_0461_1024x681_zpscncjn6jf.jpg

Over til den innvendige jobben, jeg skulle egentlig bare ta setene men jeg tok en rask runde med støvsuging, vasket litt, spylte av mattene og tørket over rutene:

DSC_0462_1024x681_zpsejvkpxxj.jpg

DSC_0463_1024x681_zpsfabylhfc.jpg

DSC_0464_1024x681_zpspz0k22yw.jpg

DSC_0465_1024x681_zps38e5hicw.jpg

Veldig krakelerte seter, så her må man være varsom, er ikke all drit man får fjernet hvis det er altfor slitt:

DSC_0466_1024x681_zpsbyoqhcuj.jpg

DSC_0467_1024x681_zpsnhbnwhkb.jpg

DSC_0475_1024x681_zps8a9rw9zc.jpg

Litt videre inspeksjon:

DSC_0468_1024x681_zpsxfqrig6g.jpg

DSC_0469_1024x681_zpsyegfn8mi.jpg

DSC_0470_1024x681_zpsj1i9a2nf.jpg

DSC_0471_1024x681_zpshgwvdzzw.jpg

DSC_0476_1024x681_zpsbynfswyd.jpg

DSC_0477_1024x681_zps64cqedx6.jpg

DSC_0472_1024x681_zpspxg1jivo.jpg

DSC_0474_1024x681_zpszlgcrnrq.jpg

Jeg vasker av inne i dørene først med greenclean og microfiber:

DSC_0478_1024x681_zpspln6wrd4.jpg

DSC_0479_1024x681_zpsoxlnteoc.jpg

DSC_0480_1024x681_zpsn8l3eh6o.jpg

DSC_0482_1024x681_zpsulef8qif.jpg

Steamer litt innimellom trange plasser:

DSC_0485_1024x681_zpsrh2ttdi8.jpg

Innimellom pakningei dør før:

DSC_0484_1024x681_zpsgkkeawhc.jpg

Innimellom pakning i dør etter:

DSC_0486_1024x681_zpsa52mg9fs.jpg

Tar en lett runde med støvsugeren:

DSC_0488_1024x681_zpsqv42tizr.jpg

DSC_0490_1024x681_zpspx3ttzfs.jpg

Så over til skinnrensen, her bruker jeg leather cleaner fra swissvax og litt steam innimellom:

DSC_0491_1024x681_zpso9t2nquw.jpg

DSC_0492_1024x681_zpswwbsjpxg.jpg

Jeg holdt nøye oversikt med sprekkene i setene mens jeg førte kosten forsiktig over, det var like før de kom til å gi etter helt å lage hull, så det ble renset veldig lett og fikk dessverre ikke renset skikkelig vekk all drit:

DSC_0493_1024x681_zpssmrigqk5.jpg

DSC_0494_1024x681_zpsbrkayel5.jpg

DSC_0495_1024x681_zpsab306dht.jpg

DSC_0496_1024x681_zpsigtw8oza.jpg

Noen gode 50 / 50 ble det der skinnet var inntakt:

DSC_0498_1024x681_zpsto0a2x78.jpg

DSC_0499_1024x681_zpsgmywznl5.jpg

DSC_0502_1024x681_zpsz6ymxemi.jpg

DSC_0505_1024x681_zpscqbnexyk.jpg

Her er kun sitteplassen på høyre side tatt:

DSC_0507_1024x681_zpsgothzak5.jpg

DSC_0513_1024x681_zps78edbi0b.jpg

DSC_0520_1024x681_zpsrwv68dtu.jpg

Det gikk litt av disse og mye drit som ble trukket ut:

DSC_0521_1024x681_zpsgx2fesy6.jpg

Setene settes inn med leathermilk fra swissvax som skal få stå til dagen etter, setene foran trengte 1 ekstra runde da de sugde til seg litt ekstra:

DSC_0524_1024x681_zpskoic31yz.jpg

DSC_0525_1024x681_zpssiwcc7uj.jpg

Motorrommet blir vasket med greenclean og microfiberklut:

DSC_0523_1024x681_zps9v02yyyg.jpg

Plastdeksler og gummipakninger får seg en runde med VRP dressing:

DSC_0526_1024x681_zpst0cgn9c7.jpg

Motorrom før:

DSC_0522_1024x681_zpsbiaamfcr.jpg

Motorrom etter:

DSC_0530_1024x681_zpswa4nwm6k.jpg

Dekksidene får denne:

DSC_0534_1024x681_zpsdi2pcvpx.jpg

Så var det klart for å legge beskyttelsen, ingen andre en Max Protect sin V1 som skal toppes med Max Protect sin UNC-R. Forhold i garasjen:

DSC_0535_1024x681_zpsrv34mghn.jpg

Åpner porten for å senke temperaturen litt ekstra, jeg vil nærme meg 10 tallet:

DSC_0536_1024x681_zpshnukpjot.jpg

Tar to skikkelige runder med monopol mens temperaturen synker:

DSC_0537_1024x681_zps0ja6a4ic.jpg

Det ble ikke kaldere enn dette, 11,6 grader er ok:

DSC_0552_1024x681_zpsiyq6t2qz.jpg

Her er coatingen og påføringspadsene, jeg har gjort meg litt kjent med denne nå så tar litt bilder underveis:

DSC_0553_1024x681_zps5ukaf7wc.jpg

Tar 2 dabs i påføringsputen og tar en liten del av bakluken som test for å se at alt stemmer og at lakken liker coatingen. Her påfører jeg:

DSC_0554_1024x681_zpscc25iwco.jpg

Påfører i raske rette linjer:

DSC_0555_1024x681_zpsw9gxoczt.jpg

Begynner kl. 20:00, jeg venter 7 minutter før jeg buffer nøye av og kontrollerer at det ser bra ut før jeg hiver meg rundt på hele bilen:

DSC_0556_1024x681_zpsyk4t7zg9.jpg

DSC_0557_1024x681_zpsgam034ot.jpg

DSC_0558_1024x681_zps9bxi7tdi.jpg

Viktig å ha masse lys, jeg har noen arbeidslamper, samtidig som jeg sjonglerer 2 forskjellige lykter underveis:

DSC_0560_1024x681_zpsoo3a6uwa.jpg

Det så bra ut, så jeg fortsetter og er nådeløs ettersom denne coatingen er helt fantastisk å jobbe med, her har jeg påført hele panseret og venter 7 minutter før buffing:

DSC_0561_1024x681_zpsxe9gyfq5.jpg

DSC_0562_1024x681_zpsdgsm5sof.jpg

Jeg har laget meg en veldig effektivt system når jeg jobber med denne coatingen, når jeg har påført 1 panel så venter jeg 3,5 minutt, så begynner jeg direkte på neste panel på hin side av bilen. Med andre ord så har jeg coating igang på 2 panel om gangen, så når det panelet jeg først påførte coatingen på har stått 7 minutter, så har det andre panelet stått 3,5 minutt og jeg bare starter direkte på neste, dette krever at en har en god rutine og er helt fokusert. Her er V1 ferdig:

DSC_0572_1024x681_zpsq89ryqz1.jpg

DSC_0577_1024x681_zpsiurlmckq.jpg

DSC_0579_1024x681_zpsuowjpbqd.jpg

DSC_0580_1024x681_zpsbtqejdvo.jpg

DSC_0589_1024x681_zpsp8izc449.jpg

Jeg har brukt 1 time og 50 minutter på å legge V1:

DSC_0607_1024x681_zpseiefeylz.jpg

Et ekstra kosebilde før jeg trekker meg tilbake og skrur opp temperaturen til ca 30 grader. Da skal denne få stå og godgjøre seg til dagen etterpå:

DSC_0609_1024x681_zpsdtitzzmi.jpg

Forhold før jeg skrur på ovnene:

DSC_0611_1024x681_zpslvwlnowg.jpg

DSC_0610_1024x681_zpsp0lpbsxf.jpg

Her sjekker jeg innom dagen etterpå og jeg har truffet ganske bra på den mekaniske termostaten:

DSC_0612_1024x681_zpsjbdkcu8d.jpg

Når V1 har fått stått ca 14 timer, så vil jeg ha ned temperaturen igjen til mellom 5-15 grader da UNC-R skal på:

DSC_0614_1024x681_zpsuw3uxlda.jpg

Måler litt temperatur på panel, fikk det ikke kaldere enn ca 13 grader:

DSC_0616_1024x681_zps2atheg20.jpg

Starter kl. 11:00 på dagen, UNC-R og påføringspadsene har lagt i kjøleskapet ca 1 døgn i forveien, jeg dekker også unc-r med alufolie når jeg skal jobbe med den. Microfiber kluter og lys blir funnet fram. Padsene og coatingen blir oppbevart med garasjenporten der det er kaldest under hele prosessen:

DSC_0615_1024x681_zpsajgkxey0.jpg

DSC_0617_1024x681_zpsigluzomk.jpg

DSC_0619_1024x681_zpsnhcchoys.jpg

Fikk til 12,9 grader før jeg starter:

DSC_0621_1024x681_zpsq51qqt7c.jpg

Ingen bilder av påføring av UNC-R. Jeg brukte ca 2 timer på denne prosessen og merket at temperaturen hadde mye å si i forhold til sist jeg jobbet med den. Denne gangen var det litt varmere og jeg måtte ta litt mindre paneler om gangen. Etter påføring av UNC-R, så øker jeg temperaturen i garasjen igjen, jeg lar så bilen få stå i 6 timer før jeg fortsetter å ferdigstille interiøret.

Jeg buffer av overflødisk leather milk fra skinnsetene:

DSC_0623_1024x681_zpsxofkiryi.jpg

Sprayer 3 ganger i hver brønn med denne:

DSC_0625_1024x681_zpsftsa9tdo.jpg

Rengjør vinduene innvendig med denne:

DSC_0626_1024x681_zps9oobolju.jpg

Mattene blir tatt ut, dynket i greenclean blandet 1:15 og spylt:

DSC_0627_1024x681_zpssl0ndvim.jpg

Mattene til tørk:

DSC_0628_1024x681_zpsyftbeqsl.jpg

Går over rutene med G4 glass polish fra gtechniq:

DSC_0629_1024x681_zps4vzrxet6.jpg

Her har jeg påført G1 i små sirkulære bevegelser, bakrute får 2 lag, siderutene får 2 lag, mens frontrute får 3 lag:

DSC_0631_1024x681_zps4a79rzae.jpg

Her holder jeg på med G2 som er residue remover, denne går jeg over med etter at G1 har fått stått i 8-10 minutter. Jeg har laget meg en god teknikk her da jeg fører bomullpadden med residue remover på i rette bevegelser, samtidig som jeg buffer i rette bevegelser rett bak:

DSC_0632_1024x681_zpsfmlzg5yy.jpg

Her er to bilder av prosessen, her har jeg startet med bomullspaden på bunn av ruten og jobbet meg oppover:

DSC_0633_1024x681_zpshgfbaakq.jpg

DSC_0635_1024x681_zpslpybrw19.jpg

Kunde ville ha nye skiltplater, her sitter jeg de inn med UNC-R:

DSC_0636_1024x681_zpsarm060uy.jpg

Etter alt var ferdig, så går jeg over bilen med Max Protect sin Silk Coat:

DSC_0637_1024x681_zpsvydlh8g5.jpg

Ferdigbilder interiør:

DSC_0650_1024x681_zpsyp91ohyc.jpg

DSC_0649_1024x681_zpslz0ncavi.jpg

DSC_0645_1024x681_zpskswn0hfd.jpg

DSC_0642_1024x681_zpst3rxdots.jpg

DSC_0640_1024x681_zpsi9qvtwss.jpg

DSC_0639_1024x681_zpsrxf5ebxd.jpg

Ferdigbilder eksteriør inne:

1_1024x681_zpsrdblxbe3.jpg

4_1024x681_zpslyodtreg.jpg

7_1024x681_zpspunfbhr9.jpg

10_1024x681_zpsxqbbh5ki.jpg

14_1024x681_zpscqu8bstp.jpg

15_1024x681_zps0tidatak.jpg

17_1024x681_zpsqxg39wwo.jpg

18_1024x681_zpsvojeu2qt.jpg

37_1024x681_zpsbc76uye2.jpg

40_1024x681_zpsx1jktec0.jpg

43_1024x681_zpsqy4anveb.jpg

46_1024x681_zpseuofjunp.jpg

50_1024x681_zpsphr67kjp.jpg

53_1024x681_zpskiyfa7fi.jpg

54_1024x681_zpsj4ma7p8m.jpg

56_1024x681_zpsuhregw7d.jpg

57_1024x681_zps1cdnrth6.jpg

59_1024x681_zps4ogclhuo.jpg

62_1024x681_zps2cydjjj6.jpg

63_1024x681_zpskswengdq.jpg

64_1024x681_zpsreztqcyi.jpg

65_1024x681_zpsgko0hnk4.jpg

66_1024x681_zpse097cti2.jpg

68_1024x681_zpsyjmstmld.jpg

69_1024x681_zpsvzrfn2pl.jpg

70_1024x681_zpsg2gk88sl.jpg

73_1024x681_zpsddgnsgtq.jpg

76_1024x681_zps1slrjjkw.jpg

79_1024x681_zpsrsgvlmnb.jpg

80_1024x681_zpsk8tc2kul.jpg

81_1024x681_zpsqwkpjvst.jpg

82_1024x681_zpsduu4frkt.jpg

83_1024x681_zpsywyc8hlq.jpg

84_1024x681_zps3hldnuhl.jpg

86_1024x681_zpsaxxnpxu4.jpg

88_1024x681_zpsxuxnqpwl.jpg

Ferdigbilder eksteriør ute:

1_1024x681_zpsaiv6oogt.jpg

2_1024x681_zpsrnqxjgqq.jpg

3_1024x681_zps6hlebijo.jpg

4_1024x681_zpsljzt0f7y.jpg

5_1024x681_zpsizhvbgjy.jpg

6.0_1024x681_zpshnfvngcy.jpg

6.1_1024x681_zps3t0oodb9.jpg

7_1024x681_zpspxnt0jso.jpg

8_1024x681_zpsrnapmlqw.jpg

9_1024x681_zps8kr1h7mp.jpg

10_1024x681_zpsw2gfvgp2.jpg

11_1024x681_zpsd9k6yyuj.jpg

12_1024x681_zpsefqhdrbs.jpg

13_1024x681_zpsdk03eoqw.jpg

15_1024x681_zpseotjuukd.jpg

16_1024x681_zpsbmakzmdd.jpg

17_1024x681_zpsatybstwa.jpg

18_1024x681_zpsflouryqu.jpg

20_1024x681_zps4mx98ubw.jpg

22_1024x681_zpsk1o2lt1t.jpg

24_1024x681_zpsc7w1tkeo.jpg

25_1024x681_zpslnjbydfj.jpg

26_1024x681_zpsq6csdl5j.jpg

27_1024x681_zpsdae52dii.jpg

30_1024x681_zpskae6qg81.jpg

32_1024x681_zpssexljmjc.jpg

34_1024x681_zpskaxfy51b.jpg

36_1024x681_zpsgnuapgmn.jpg

38_1024x681_zpsuayqga27.jpg

40_1024x681_zpst1moyxgn.jpg

 

Tidsbruk: 30 timer fordelt over 3 dager.

Takk for at du tok deg tid til å se igjennom denne S&S :)

  • DCN Point 72

Share this post


Link to post
Share on other sites
duddi

Dette så ut som et pent eksemplar! Og jobben/S&Sen er strålende utført :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Robin S

Godt jobbet som vanlig mr. Digger eldre Audi!

Share this post


Link to post
Share on other sites
pejourdan

Fantastisk flott arbeid og resultat (as usual)! :D
Cred!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blankbil / polishduden

Se her ja, det var et skikkelig løft. Regner med at eier ble rimelig fornøyd!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bayerische87

Imponerende og inspirerende! Bra jobbet! Som alltid! 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Belle

En gammel sjarmør som fikk nytt liv, ser meget bra ut :) 

Angående V1 kan du fint tøye strikken mye, mye mer ;) i 20 grader legger jeg hele bilen før jeg begynner og buffe der jeg begynte :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ONYX

Denne ble jo strøken! Veldig flott og gjennomført S&S:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
MBjoel

Kanon bra, ble heftig forskjell på både lakk og skinn her :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
mikeb

Wow wow wow resultat! Kjempeløft på en [detailingvis] uelsket audi :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmsilset

Knallbra bilder og write up :) Kjekt med så gode forklaringer, særlig på lsp!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kontorpult (Øystein)

Fantastisk! Like nydelig som alltid, bare et nytelse å bla gjennom :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Christer R

Det er jaggu høyt nivå på jobbene dine,du gjør en knall jobb :-)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...