Jump to content
Sign in to follow this  
Thomas Rofstad

Ascona B, Astra J GTC og Mini Cooper S

Recommended Posts

Thomas Rofstad

Har en tråd på gammelbilen som er long gone, så er vel på tide med en ny tråd nå.

1980 Ascona B:

Kjøpt kliss original med lav km. stand og original lakk i 2011. Gjort en god del jobb på den i ettertid..

Ekte 7x15'' BBS RS001 felger, 120mm senk. 2.0 16v sugemotor med datasprut, spjeldhus, innsug i karbonfiber osv. Manta GSI sperreaksling, OMP 4-punktsseler. Lista er egentlig veldig lang..

28aqq10.png

rsvo89.jpg

rrnvbc.jpg

2012 Astra J GTC

''Bruksbilen''. Ble kjøpt i mai 2015. Brilliant rød, veldig fin farge. Ble 3-delte 9x20'' Rotiform OZT felger og H&R Monotube coilovers i fjor.

Planen er at dette skal bli mer ''showbil'' en bruksbil kommende sesong. Blir luftunderstell, cleanere fremfanger (fjerning av skiltutsparing osv.), samt en del andre småting.

21eqcgl.jpg

2556uld.jpg

27yojdi.jpg

10gmog8.jpg

Siste bildet er Photoshop selvfølgelig, men er vel ca. sånn den vil se ut på luftunderstell.

2005 Mini Cooper S

Dette var opprinnelig fruen sin, men hun er ikke så glad i lave biler, så da ble det så hun brukte Astran i fjor, og jeg Minien. :D

Denne har AP coilovers, Porsche (OZ) Strosek felger, Miltek eksos og diverse andre småting. 

funns0.jpg

wsqr7a.jpg

ehjk3o.jpg

Minien ligger forøvrig til salgs nå. http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=70232644&model=1.7147.2000043&make=0.7147&ref=fas

Om noen vil se flere bilder så ligger det en hel haug på Instagram. @thomasrofstad

Edited by ThomasR
  • DCN Point 8

hmsilset

Mye flott her. Asconaen ser helt fantastisk ut :)

Johans

Her må det følges! Sansen for bilene og det du har gjort!:thumbup:

vim

Morsomt gjensyn med Ascona B! Jeg hadde helt maken på slutten av 80-tallet - dog ikke så fint shinet som din gitt.  En 1979 2.0S med sort panser.
Skal si det ble god plass når jeg skulle lukeparkere langs Rivieraen, mellom Bentleyer og Ferrarier. Alle skjønte at jeg hadde minst å tape på et par riper :)

Klykken

Siklet på minien på finn.no ja. Fantaserte om å kvitte meg med elbilen til fordel for den en stund.
Men fornuften (og muggen skuling fra sambo) drev meg vekk fra tanken. :P

Flott bilpark! :D

Kontorpult (Øystein)

Gamle strøkne Opel'er, og spesielt Ascona'er er til å gå hakaslepp av! :eek: Satt i sikla i 5min på den før jeg greide å bla videre, nydelig! :thumbs:  Skal følge med her :) 

Edited by KontorPult (Øystein)

Skovdahl

Ah, Ascona B er noe av det flotteste fra Opel. Vokste opp i Black Jacken til fatter, og jeg kjenner den hadde vært noe og hatt idag! 

Her følges :)

Thomas Rofstad

Tusen takk for veldig hyggelige kommentarer! :D

Asconan blir vel satt vekk og påbegynt oppussing ila. sommeren. Har ett håp om å få den i bedre stand enn da den var ny. :rolleyes:

Så blir Astran ''showbil'' i år. Så går vel med litt kroner på den i vinter og utover våren..

Diesel

Mener at jeg har sett på bilene dine før, kanskje oijoij? Eller muligens fordi jeg allerede følger deg på instagram? :rolleyes:

Asconaen din er ett kunstverk. Sjalu til de grader. Har drømt om noe lignende selv. Liker at du har lakkert toppen svart, tror det hadde ødelagt litt å beholde denne rød. Kanskje gjøre noe med innsugsslangen? En vet motorrommet er bra når det bare er dette en kan pirke på, hæ? :thumbs: Har forøvrig ingen bedre ideer enn slik du har gjort det med den, så her må en nesten trylle litt. Lasteplanfinish på et støpt rør, eller rustfritt med noen rå sveiser? Hvem vet! :thumbup: