Gå til innhold
Hans Marius

S&S Audi RS2 sølv

Recommended Posts

Hans Marius    1 227
Hans Marius

Audi RS2

IMG_4267.jpg

Endelig har jeg fått tid til å sette meg ned å skrive noen writeups fra sommeren. Starter likegodt med denne kremjobben :)

Bilen er en Audi RS2 som har fått "tukla" litt med innmaten, og dermed sparker relativt godt fra seg. Jobben fikk jeg etter at eier ble tipset om Engeseth Autospa av bl.a eieren av den første RS2'en jeg tok. Eieren påstår selv det er en "bruksbil", men den er i ekstremt god stand både teknisk og ikke minst lakkmessig. Ble enig med eier at bilen skulle få det beste når det kom til lakken, så her ble det full rulle med våtslip og steinsprutfix der det trengtes.

Så da var det bare å sette i gang. Først noen bilder av hvordan utgangspunktet så ut:

IMG_4180.jpg

IMG_4181.jpg

IMG_4182.jpg

IMG_4183.jpg

IMG_4184.jpg

IMG_4185.jpg

IMG_4186.jpg

IMG_4187.jpg

IMG_4188.jpg

Som dere kan se var det ikke veldig mye møkk å snakke om her ;) Uansett fikk bilen samme vask som alle andre som skal poleres for å være 100% sikker på at alt er rent. Har blitt mer og mer fan av å lage timelapse av vaskeprosessen siden folk har sett det meste fra før, samt at det tar så lang tid å løpe rundt å ta bilder :P Så vaskeprosessen kan beskues i videoen under :)

Startet med Ferrobet Autovask 1:3 på panser og resten av front. Så fikk bilen fra list og ned smake prickbort. Så ble resten av bilen dynket i Surfex 1:3, før dørhengsler fikk Surfex i blandingen 1:16. Eksosstusser ble penslet inn med Ferrobet Rustvask, før hele bilen ble skummet med den vanlige blandingen bestående av div vaskemidler og avfettinger :) Mens skummet fikk virke gikk jeg over alle lister og detaljer med kost. Spylte så grundig av med HT. Påførte så IronX fra lister og ned, som fikk stå å virke mens jeg gikk rundt å penslet inn felgene med Espuma Revolution 1:8. Dekk ble skrubbet med surfex, før bilen på nytt ble dynket i skum. Etter bilen på nytt ble spylt godt med HT, var det klart for håndvask. Denne gangen med Supernatural Yeti mitt og Poorboys SS&S i bøtta. Spylte så over dørkarmene med lite trykk. Flushet så over bilen med rennende vann før bilen ble tørket med CG Mammoth tørkehåndkle.

http://vimeo.com/106464092

Så litt bilder etter vask:

IMG_4189.jpg

IMG_4190.jpg

IMG_4191.jpg

Så var det på tide med litt lakkinspeksjon. Vanskelig å få bilder av ripene med denne fargen, men det var noen rundt omkring. Endte opp med å kjøre Rupes 15es med blå og grønn på første runde. Dette gav strøkent resultat og egentlig et LSP klar finish.

IMG_4192.jpg

Lakkdybden varierte veldig da flere paneler var lakkert på nytt.

IMG_4202.jpg

Inspeksjon:

IMG_4193.jpg

IMG_4194.jpg

IMG_4195.jpg

IMG_4196.jpg

IMG_4197.jpg

IMG_4198.jpg

Gikk så på med diamantslipebor og silikonfjerner i alle steinsprut som var av nevneværdig størrelse.

Før slip:

IMG_4201.jpg

Etter slip

IMG_4203.jpg

Etter lakken ble lagt i

IMG_4210.jpg

Så våtslipt

IMG_4211.jpg

Polert opp en runde

IMG_4212.jpg

To runder (litt igjen)

IMG_4213.jpg

Kjente at det var mye lakkstøv som satt i lakken. Dette ble dog lett fjernet med en runde med rupesen. I videoen under hører dere godt hvor jeg har polert og ikke.

http://i291.photobucket.com/albums/ll314/hans_marius/Audi%20RS2%20Solv/th_MVI_4205.mp4

Ser også relativt godt hvor det er støv :)

IMG_4206.jpg

Etter en runde kjørt

IMG_4207.jpg

IMG_4208.jpg

Så etter to runder

IMG_4209.jpg

Før

IMG_4214.jpg

Etter

IMG_4217.jpg

Før

IMG_4218.jpg

Etter

IMG_4220.jpg

Litt sig etter lakkering ble våtslipt litt for å prøve å gjøre det litt mindre synlig

IMG_4221.jpg

IMG_4222.jpg

IMG_4223.jpg

Noe bedre, men ikke så mye å gjøre med det

IMG_4225.jpg

Baklykt før

IMG_4226.jpg

50/50

IMG_4227.jpg

IMG_4228.jpg

IMG_4229.jpg

Så kom jeg til venstre bakende. Her var det en god del smånupper som kunne minne om lakkperler fra omlakkeringa. Fikk bekreftet dette fra eier senere. I et forsøk på å dempe dem dro jeg frem den nye rupes scorpio våtslipemaskina mi. Slipte med 1500 og 3000 korning med jevne lakkmårlinger for å kontrollere hvor mye lakk som ble fjernet. De ble noe bedre dette også, men desverre ikke perfekt. Da måtte det nok til en nytt strøk med lakk.

Før

IMG_4231.jpg

Slipt

IMG_4232.jpg

IMG_4233.jpg

IMG_4234.jpg

50/50 første runde

IMG_4235.jpg

IMG_4236.jpg

Ferdig korrigert(de to merkene er steinsprut som ikke ble fylt)

IMG_4237.jpg

B-stolpene i carbon ble også polert opp

Maskert

IMG_4238.jpg

50/50(vanskelig å se dog)

IMG_4239.jpg

IMG_4240.jpg

Så var korrigeringa ferdig. Selv om egentlig lakken var LSP klar etter første runden, kjørte jeg en ekstra runde med Kestrel DA og SV CFP. Alltid en vinner når det kommer til glans og for å gjøre lakken klar for voks.

IMG_4241.jpg

IMG_4242.jpg

Så var tiden kommet for voksen, og hva ellers kunne vel denne bilen få :)

IMG_4243.jpg

Mens voksen fikk ligge å tørke ble det litt gnukking på eksosstussen som ikke var helt pen.

IMG_4244.jpg

IMG_4245.jpg

Etter noen runder med 0# stålull og CG Metall Polish var stussen god som ny :)

IMG_4246.jpg

IMG_4247.jpg

Av andre småting som kan være greit å nevne, så fikk dekksider SV Pnau, plast CG New Trim Look, lakk rundt drivstoffpåfylling SV Bikesheen, eksos fikk Autobahn, rails, viskere og andre matte detaljer fikk SV Opaque og ruter Nanolotus Pro. Felger fikk verken voks eller annet, da de skulle fikses på i løpet av vinteren uansett.

Så til slutt det ferdige resultatet. Etter 4 dager og opp mot 40 timer ble resultatet virkelig eyecandy. Enjoy :)

IMG_4250.jpg

IMG_4251.jpg

IMG_4252.jpg

IMG_4253.jpg

IMG_4254.jpg

IMG_4255.jpg

IMG_4256.jpg

IMG_4257.jpg

IMG_4258.jpg

IMG_4259.jpg

IMG_4260.jpg

IMG_4261.jpg

IMG_4262.jpg

IMG_4263.jpg

IMG_4264.jpg

IMG_4265.jpg

IMG_4266.jpg

IMG_4267.jpg

IMG_4268.jpg

Takk for meg :)

Endret av Hans Marius
  • DCN Poeng 48

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst    1 876
alexanderst

Meget flott løft. En tam sølvfarge gikk til en meget attraktiv sølvfarge. Cred :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
polishduden    2 607
polishduden

Åh herre for en deilig bil. Herlig jobb også! Velfortjent cred!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
lillejordet    426
lillejordet

nydelig jobb på en nydelig bil som ble bare enda bedre nå! cred!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Ble en meget pen bruksbil :) Cred for kjempebra løft og demping av småskader :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Takk for kommentarer alle sammen :) Både eier og jeg ble godt fornøyd med resultatet ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johime(joakim)    474
johime(joakim)

Strøken jobb og bil. Fantastisk løft du ga denne sjefsbilen! :D

slow-clap-free-live-wallpaper-595978-1-s

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Concker    1 222
Concker

Elsker denne bilen, og elsker jobben som er utført!

Cred! :)

Tror du muligens kan bli spurt på vår parten igjen å se på en liten flekk jeg har på døra på min bil.. mener den kom etter lakkering av et helt annet panel (Hull i plast eller lignende) prøvd forsiktig med våtslip men har ikke turt noe mer pga mangel på dybde måler :D

Endret av Concker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Rayhaako    522
Rayhaako

Feit bil og flott løft, husker jeg prøvde en slik i ungdomsåra når den var relativt ny. Det føltes helt greit ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Takk å takk :)

Elsker denne bilen, og elsker jobben som er utført!

Cred! :)

Tror du muligens kan bli spurt på vår parten igjen å se på en liten flekk jeg har på døra på min bil.. mener den kom etter lakkering av et helt annet panel (Hull i plast eller lignende) prøvd forsiktig med våtslip men har ikke turt noe mer pga mangel på dybde måler :D

Takk for det Daniel :) Bare å si ifra så skal vi få sett på den. Kan låne PTG'en også om du trenger ;)

Feit bil og flott løft, husker jeg prøvde en slik i ungdomsåra når den var relativt ny. Det føltes helt greit ;-)

Takk takk. Går helt greit disse bilene ja. I alle fall mtp alder :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 241
DavidRS

For en nydelig bil som fikk et virkelig velfortjent løft! Credverdig jobb! :)

Synd det ikke er orginalfelgene som sitter på! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
D.Mikalsen    2 908
D.Mikalsen

Kjempe jobb på en rå bil, liker timelapse vasken ;) Utrolig fine ferdigbilder av bilen, de var nydelig! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig