Dette er et populært innlegg Rayhaako 524 Skrevet 20 Oktober, 2014 Dette er et populært innlegg Rapporter Share Skrevet 20 Oktober, 2014 (endret) RANGE ROVER SPORT HSE Ble kontaktet av bileier som ønsket en shine av sin Range Rover Sport HSE, født i 2006. Gikk en liten stund fra jeg ble kontaktet til jeg hadde anledning til å gjennomføre jobben. Avtalen var at bileier ønsket full shine noe som innebar at det skulle gjennomføres innvendig og utvendig arbeid. Bilen ble levert og jeg fikk denne gangen ingen deadline, bileier var mer opptatt av at den ble tatt godt vare på. Utrolig behagelig faktisk :-) Ankomst: Skiltplater av. Felgene var i dårlig forfatning. Bileier informerte meg om at disse var ødelagte og hadde vært slipt på med pussepapir osv av forrige eier. Jeg lovte ingen ting, men sa jeg skulle gjøre et forsøk med å gjøre dem "bedre". Om jeg lykkes med det får dere selv gjøre dere opp en mening om senere i denne tråden. Noen indikasjoner på lakken. Innvendig. Grillen ble tatt av og motorrommet trengte sårt litt pleie. Disse bilene er skeptiske til motorvask, noe også bileier påpekte. Jeg så derfor for meg en skånsom håndvask. Jeg tok kvelden og planen var og starte opp innvendig dagen etter. Bilen er på hvite skilter (5-seter) og har selvfølgelig skinninteriør som seg hør og bør av i bil i denne klassen. Bilen så relativ grei ut innvendig og det var tydelig at eier hadde lagt litt arbeid i å holde den i strekk. Følger noen bilder. Mappen til instruksjonsboka. Startet med å støvsuge bilen. Ved hjelp av kärcher og den saken under får man en utrolig sugekraft - Tornador vacuum attachment (kobles til kompressor). Kan kjøpes hos DCN samarbeidspartnere. Brukte også denne fra samme produsent (Tornador cleaning gun) i kriker og kroker - kan også brukes på interiør. Swisswax sitt leather kit ble brukt på skinninteriøret. Golvmattene ble tatt ut og bagasjen var perferkt arbeidshøyde. Nedre delen av matten er støvsuget. Her må det selvfølgelig renses. Perfekt sted å bruke Tornador cleaning gun. Og her.. vanskelig sted å komme til - gjør dette før selve bilvasken for å løse opp smussen som sitter bak for at prickbort/surfex og annet kan kose seg med restene senere. Før. Etter. Støvsugingen fortsatte. Her fra sjåførplass - virket å ha smeltet noe på golvet helt til høyre i bildet. Etter. Tornador gjør en ypperlig jobb med pedaler og møkkete hardplast. Blander i interiørrens og tørker av med egnet klut/mikrofiber. Etter. Møkk nede i fugene på innstigslisten, ble fjernet med Tornador og sticks - Her kunne også damp funket bra, men gadd ikke å ta den opp! Etter. Mens jeg enda hadde litt dagslys, gikk jeg løs på motorrommet også. Fikk god hjelp av prickbort som ble jobbet inn med detailkost. Virker. Ferdig og klart for behandling av plastfornyer. Tenkte det ville være smart med litt britisk harmoni, så slik ble det. Plast/deksler/ratt/girstang osv ble vasket for hånd med kluter og tornador black. Så var det klart for skinninteriøret, men først - mappen til instruksjonsbok/servicebok/vognkort. Liten 50/50 fra mappen. Mappen fikk Leather milk. Foma'en ble hentet frem og gjort klar med varmt vann. Det var forøvrig det eneste som var varmt. 3 grader ute, stridregn og vind *hutre hutre*. Matten til høyre har blitt renset. Så var det golvene inne i bilen som stod for tur. Når golvene var ferdig var det skinnsetene sin tur. Disse var egentlig nokså bra mtp at bilen er en 2006 modell. Prøver med en 50/50. Kluten etter ett sete. Fikk selvfølgelig SW Leather milk. Utsatte plasser samt slitt lær fikk elefant fett i tillegg. Taket ble også renset lett, viktig å være forsiktig med vannbruken her så ikke dette foringer limet som holder tekstilene på plass. Viktig å kjøre en rens av AC for å komplementere jobben. Biltema sitt produkt gjør jobben like godt som produkter til dobbel pris er min erfaring. Med tanke på at jeg renset AC-Anlegget og bileier hadde nytt pollenfilter liggende i bilen, byttet jeg dette. Satt under hanskerommet på denne bilen. Skimter filteret, noe uskarpt bildet. Gammelt til høyre nytt til venstre på vei inn. Slik. Jeg sa meg ferdig med jobben innvendig. Det var noen unntak; plastlister/detaljer i dører osv som jeg skulle ta til slutt etter at poleringen var ferdig. Vask Startet denne gangen med felgene og hjulbuer. Da kommer de herlige luftfjæringene til sin rett. 2 raske trykk på en knapp og bilen heiser seg 10-15 cm, noe som gjør tilgjengeligheten mye bedre. Hvis man skal ha av dekk osv på denne panservogna bør man ha en jekk som er solid, beistet veier 2500kg og med min 2 tonn'er fra Jula stod jeg over. Bestilt meg ny Bacho 3 tonn, men denne har enda ikke ankommet. Korrosol ble lagt på felger og fikk stå og jobbe. Etter ca 5 min. Finner litt i hjulbuer også. Korrosol-vann Felgene ble deretter avspylt før korrosol ble lagt på i et nytt lag. Var særdeles møkkete disse felgene, wheel Woolies ble også funnet frem. Samtidig ble Korrosol lagt på nedre del av dørsider, over hjulbuer og bakdør. Dette ble deretter avspylt før jeg tok en liten pause. Da pausen var ferdig hadde det begynt å regne ganske kraftig noe som gjorde vasken litt utfordrende ihvertfall for prickbort. Her blir den spylt bort med foma'en. Deretter fikk surfex kose seg litt mens jeg gjorde klar Autofoam for snø. Autofoam forlenger virkningen av surfex Renner forsiktig av.. Detailkost i kriker og kroker. Kort tid før avspyling - stått i 7-9 tror jeg.. ikke galt mtp regnet. Avsluttet med å spyle nøye over bilen og med det avsluttet jeg vaskeprosessen. Deretter rettet jeg fokus mot felgene. Jeg bestemte meg for å gå bananas med Autosol Kromglans og polere frem potensiale i felgen. Det som engang var av lakk var allerede borte så hvorfor ikke gjøre det beste ut av det. Fant derfor frem den gode gamle Atlas Copco og poleringstupper kjøpt på biltema (geniale forøvrig). Rester av kromglans og annet skit ble fjernet med silikonfjerner før LSP. Valget av LSP falt ikke overraskende på SW - Autobahn. Til slutt ble de slik. Polering Det ligger noen S&S av Range Rover inne på forumet. Veldig mange av de rapporter om Hard, men sticky lakk - jeg tok med meg dette i poleringsprosessen og tenkte umiddelbart at DA var best egnet mtp lav varmeutvikling. Jeg fant frem A-Laget: bestående av Rupes 15 og mini, Flex roterende og en gammel sliter som brukes til spot. Primært var det brødrene bigfoot som skulle gjøre store deler av jobben. Først begynte jeg å ta noen lakkmålinger for å se hvordan den artet seg. Tallene viste fra 110my til 180my med et gjennomsnitt på 130-140my. Jeg så for meg at dette ble en to-stegs jobb. Grovsteget ble kjørt med Rupes 15 og hvit menzerna compound pad, Rupes mini med blå Rupes pad. Polish for disse to ble nyinnkjøpte menzerna FG400. På bildet ser du Rupes 15 satt opp med Grønn rupes pad - under testing fant jeg ut at denne ble litt for defensiv og derfor byttet jeg til hvit menzerna pad. Finsteget ble utført med Grønn uber på rupes 15 og gul rupes pad på rupes mini. Polish ble Rupes Gul Keramik Gloss på begge. Gikk igang med Grovkombo for å rydde opp i ulumskhetene. Gjenstår litt, men kommer seg. Et sett bestod av: fordele på trinn.1, 2 pass på trinn.6, 2 pass med litt trykk på trinn.6, 1 pass på trinn.6, deretter 2 pass på trinn 2,5. gjentok dette til ønsket resulat. Prøve oss på noen 50/50 etter grovsteget. Rupes 15 og undertegnede tar en kopp kaffe sammen. Panser ferdig med grovsteget. Lyktene fikk seg også en omgang. Siden jeg var ca halveis med grovkombo, bestemte jeg meg for å kjøre finsteget. Blir blankt. Rupes mini blir brukt rundt trangere plasser og i buer hvor den er bedre egnet. Så over til den andre siden av bilen. Var litt å ta tak i her også. Siden jeg hadde flex liggende hadde jeg veldig lyst til å gi den en liten test på denne lakken. Fristelsen ble rett å slett for stor, og samtidig ville jeg finne ut for meg selv om lakken virkelig var så sticky. Jeg ladet den opp med en pad som ikke er alt for offensiv. Gul uber er forsåvidt en cutting pad, men relativt myk i foam'en. Brukte fortsatt Fg400. Fordelte på 2 pass på 600rpm før jeg kjørte to pass på 1200rpm, deretter to pass på 2100rpm før jeg avsluttet med 2 pass på 1200rpm. Jeg opplevde ikke lakken som noe spesiell sticky på dette passet og kunne godt kjørt dette oppsette videre, noe jeg riktignok ikke gjorde. resulatet etter 1 pass som nevnt. Deretter et pass til med Rupes 15 med Hvit/FG400. Klar for finsteget på siste halvdel av bilen. Begynner å bli blankt. Rupes mini blir brukt på bakdøren. Som LSP ble det brukt Polishangel Famous Hazer.. Så ble det blankere! Plastdetaljer fikk Owatrol eller Autoglym bumper trim and gel. Hjulhus også. Dekk fikk SW - Pneu. SÅ takket Land Rover for seg og det samme gjorde jeg.. Bileier fikk med seg en "oppskrift/forslag til vask", samt en DVD plate med bilder av prosessen. Total tidsbruk på denne ble 45-50 timer. Ferdigbilder Takk for oppmerksomheten! =) Endret 21 Oktober, 2014 av Rayhaako 61 Siter Mvh Raymondo "Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff "Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim Biler: VW Touran 2012 170Hk DSG Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil) Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten) Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne) Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE - Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar 2 446 Skrevet 21 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2014 Solid S&S med masse gode bilder og tekst. Resultatet er også helt upåklagelig Cred er absolutt fortjent! Siter Daglig leder Automotive Detailing AS Håndverksvegen 15 3917 Porsgrunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 21 Oktober, 2014 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2014 Hvilken jobb! Helt konge! Respekt i metervis! Eneste jeg vil sette fingeren på er fraværet av positiv utstråling på kaffebildet Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnsen90 649 Skrevet 21 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2014 Veldokumentert og en god jobb! Cred Siter Facebook & Hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nickname 412 Skrevet 21 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2014 Respekt! Cred er absolutt fortjent! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj john 163 Skrevet 21 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2014 Flott S&S,meget veldokumentert Cred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johime(joakim) 480 Skrevet 21 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2014 Solid jobb på et monster av en bil! ble knall pent dette Grønn knapp trykket Siter Kjører en teakbrun Audi A1 1.4TFSI Følg meg på facebook S&S #1 Toyota Rav4, S&S #2 Skoda Fabia STV, S&S #3 BMW 320Stv 2009, S&S #4 Opel Insignia 2013, S&S #5 Audi A6 1999, S&S #6 Saab 9-5 2010, S&S #7 VW Jetta 2006,S&S #8 Bmw 318D 2002 S&S #9 Audi A4 1.8TQ 2012, S&S #10 Rapido 985F 2004, S&S #11 Toyota Hilux 2012, S&S #12 Toyota MR2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Albino 137 Skrevet 21 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2014 God S&S med flotte bilder, og godt fortalt! Cred gitt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogersolmyr 3 151 Skrevet 21 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2014 Tøff jobb på tøff bil. Bra bilder, god writeup og topp resultat. Grønn knapp er trykket hardt og lenge. Siter Swissvax Certified Detailer Certified Bigfoot System Secialist Modesta Installer CarPro Certified Installer Min bloggMine produkter Solmyr AutoDetailings samlede verker. Besøk og lik gjerne Solmyr AutoDetailing på Facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DBP 55 Skrevet 21 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2014 Støkent resultat fortjent cred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C.Aasen 1 Skrevet 21 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2014 Bra jobb utført på en stor og krevende bil. Artig å se at det er flere detailere i distriktet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freebird 16 Skrevet 21 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2014 Topp arbeid på en stor bil. Cred levert! Siter 1988 Mazda 626 GD 1997 Mercedes C-Klasse - W202 2001 Mercedes E-Klasse - W210 1986 Toyota Mr2 Mk1a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pejourdan 437 Skrevet 21 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2014 Flott S&S av en grom børstraktor! Flott med instrukser til bileier i ettertid Mulighet for å tyvlåne det dokumentet? Siter It´s all about the details! BilpleieloggJourdan´s Automobile Spa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayhaako 524 Skrevet 21 Oktober, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2014 Solid S&S med masse gode bilder og tekst. Resultatet er også helt upåklagelig Cred er absolutt fortjent! Tusen takk Reidar =) Veldig hyggelig med slik tilbakemelding. Hvilken jobb! Helt konge! Respekt i metervis! Eneste jeg vil sette fingeren på er fraværet av positiv utstråling på kaffebildet Hehe, takker & bukker polishduden .. og beklager fraværet av entusiasme på bildet. Den stod virkelig til stryk karakter. Kan jeg prøve meg på noe sånt som "jeg var så fokusert på jobben" og "polering krever at man er i sonen" osv osv? Hehe. Sannheten er vel at jeg var litt gåen.. Sent lørdag kveld - alene (igjen) i en garasje nær deg.. Veldokumentert og en god jobb! Cred Takk skal du ha, hyggelig at du likte den! Respekt! Cred er absolutt fortjent! Takker for det Rotiform Flott S&S,meget veldokumentert Cred Takk skal du ha dj john!! Solid jobb på et monster av en bil! ble knall pent dette Grønn knapp trykket Bilen er feit - virkelig en kjøremaskin av dimensjoner. Prøvde den litt og kunne godt tenkt meg en slik. Problemet er prislappen, hehe! God S&S med flotte bilder, og godt fortalt! Cred gitt! Takker Albino - Konge at du likte bildene Tøff jobb på tøff bil. Bra bilder, god writeup og topp resultat. Grønn knapp er trykket hardt og lenge. Takker så mye Roger!!! writeup'en fungerer nesten som en evaluering - man bruker litt tid på det, men man får samtidig anledning til å tenke i mellom hva man gjorde og hva man eventuelt kunne gjort bedre / anderledes. Særdeles hyggelig at du likte jobben!! Støkent resultat fortjent cred Takker DBP, ble ganske fornøyd selv også Bileier gliste - det er verdt mye!! Bra jobb utført på en stor og krevende bil. Artig å se at det er flere detailere i distriktet! Takk takk.. viktige med god lokal politikk - jeg prøver å bidra!! Hehe =) Topp arbeid på en stor bil. Cred levert! Takker og bukker, moro at du likte S&S'en Flott S&S av en grom børstraktor! Flott med instrukser til bileier i ettertid Mulighet for å tyvlåne det dokumentet? Hehe, børstraktor har jeg ikke hørt før - veldig passende forsåvidt!! Det dokumentene var noe jeg laget for en god stund tilbake og mer veiledning (eventuelt villedning) snarere enn en instruks. Jeg prøver å gi kunden noen generelle tips om god vaskemetodikk og bruk av produkter. Samtidig forklarer jeg også konsekvensen av å ikke gjøre det ift beskyttelsen jeg har lagt på bilen (sealer/voks) . Faremomentet er at den kan virke noe overkill. Jeg legger meg ikke noe opp i hva kunden faktisk gjør - det er ikke min bil Det jeg har opplevd er at mange av kundene har fått et mer bevist forhold til vask og bilpleie, samtidig er de mer nysgjerrige. Fra tid til annen får jeg telefoner fra gamle kunder som lurer på ting - slikt setter jeg jo veldig pris på. Spørsmål er ofte "hvordan var det jeg gjorde det igjen" og "hva kan jeg gjøre hvis?" Skal ta en titt på dokumentet og vurdere litt pejourdan, er mine snakkende ord på et ark så vil ikke at det skal spres alt for mye! Kommer tilbake til deg Takk for god tilbakemelding. 1 Siter Mvh Raymondo "Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff "Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim Biler: VW Touran 2012 170Hk DSG Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil) Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten) Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne) Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE - Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 21 Oktober, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2014 WOW! Dette var det beste jeg har lest på en god stund! Nydelig jobb, god forklaring av fremgangsmåte og flotte bilder. Absolutt noe å bli inspirert av. En slik Tornador vakumsak må jeg bare få skaffet meg. Topp resultat! Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pejourdan 437 Skrevet 21 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2014 Hehe, børstraktor har jeg ikke hørt før - veldig passende forsåvidt!! Det dokumentene var noe jeg laget for en god stund tilbake og mer veiledning (eventuelt villedning) snarere enn en instruks. Jeg prøver å gi kunden noen generelle tips om god vaskemetodikk og bruk av produkter. Samtidig forklarer jeg også konsekvensen av å ikke gjøre det ift beskyttelsen jeg har lagt på bilen (sealer/voks) . Faremomentet er at den kan virke noe overkill. Jeg legger meg ikke noe opp i hva kunden faktisk gjør - det er ikke min bil Det jeg har opplevd er at mange av kundene har fått et mer bevist forhold til vask og bilpleie, samtidig er de mer nysgjerrige. Fra tid til annen får jeg telefoner fra gamle kunder som lurer på ting - slikt setter jeg jo veldig pris på. Spørsmål er ofte "hvordan var det jeg gjorde det igjen" og "hva kan jeg gjøre hvis?" Skal ta en titt på dokumentet og vurdere litt pejourdan, er mine snakkende ord på et ark så vil ikke at det skal spres alt for mye! Kommer tilbake til deg Takk for god tilbakemelding. Forsto det slik som en "veiledning" og tanker rundt dette med vasken. Synes det var en meget god idé og har sett noen andre som leverer med noe tilsvarende. Mangel på kreativitet var nok årsaken til å be om dette dokumentet da jeg kunne ha omformulert litt og lagt til egne meninger (latskap med andre ord) Du ser hva du ønsker å dele med deg! Siter It´s all about the details! BilpleieloggJourdan´s Automobile Spa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayhaako 524 Skrevet 21 Oktober, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2014 Hehe, børstraktor har jeg ikke hørt før - veldig passende forsåvidt!! Det dokumentene var noe jeg laget for en god stund tilbake og mer veiledning (eventuelt villedning) snarere enn en instruks. Jeg prøver å gi kunden noen generelle tips om god vaskemetodikk og bruk av produkter. Samtidig forklarer jeg også konsekvensen av å ikke gjøre det ift beskyttelsen jeg har lagt på bilen (sealer/voks) . Faremomentet er at den kan virke noe overkill. Jeg legger meg ikke noe opp i hva kunden faktisk gjør - det er ikke min bil Det jeg har opplevd er at mange av kundene har fått et mer bevist forhold til vask og bilpleie, samtidig er de mer nysgjerrige. Fra tid til annen får jeg telefoner fra gamle kunder som lurer på ting - slikt setter jeg jo veldig pris på. Spørsmål er ofte "hvordan var det jeg gjorde det igjen" og "hva kan jeg gjøre hvis?" Skal ta en titt på dokumentet og vurdere litt pejourdan, er mine snakkende ord på et ark så vil ikke at det skal spres alt for mye! Kommer tilbake til deg Takk for god tilbakemelding. Forsto det slik som en "veiledning" og tanker rundt dette med vasken. Synes det var en meget god idé og har sett noen andre som leverer med noe tilsvarende. Mangel på kreativitet var nok årsaken til å be om dette dokumentet da jeg kunne ha omformulert litt og lagt til egne meninger (latskap med andre ord) Du ser hva du ønsker å dele med deg! Bare hyggelig å kunne hjelp til litt, derfor vi har dette forumet og hyggelig at du anerkjenner! :-) ville bare kikke over teksten litt først, har sendt deg en PM :-) Mvh Raymondo 1 Siter Mvh Raymondo "Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff "Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim Biler: VW Touran 2012 170Hk DSG Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil) Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten) Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne) Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE - Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pejourdan 437 Skrevet 21 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2014 Mange takk Siter It´s all about the details! BilpleieloggJourdan´s Automobile Spa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayhaako 524 Skrevet 21 Oktober, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2014 WOW! Dette var det beste jeg har lest på en god stund! Nydelig jobb, god forklaring av fremgangsmåte og flotte bilder. Absolutt noe å bli inspirert av. En slik Tornador vakumsak må jeg bare få skaffet meg. Topp resultat! Oi.. takker så mye ØHN - det satte jeg utrolig pris på! Takk for god tilbakemelding - fra meg som pleier å bli inspirert av den som lot seg inspirere denne gang!! Hehe.. Den Tornadoren er et utrolig godt hjelpemiddel og absolutt å anbefale. Var nettopp på tilbud hos en samarbeidspartner tror jeg! Hilsen Raymond Siter Mvh Raymondo "Bilen min skal være så ren at det kan utføres operasjoner i baksete" - Ivar Hoff "Bilen er utrolig god, men mennesket er ikke godt nok for bilen" - Lars Sponheim Biler: VW Touran 2012 170Hk DSG Skoda Octavia 2014 180 TSI (Konebil) Mercedes Vito 2002 110CDI - Hvit m/ hint av krokan (Arbeidshesten) Peugeot Partner 2008 (Litt usikker på hvorfor jeg kjøpte denne) Mine S&S: Subaru Impreza STI Killer - Porsche Carrera 996 4S - VW Transporter 4-Motion - Range Rover Sport HSE - Audi A4 Avant - Audi RS5 V8 FSI - Audi 80 CL - AC Cobra - Porsche 991 GT3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderst 1 918 Skrevet 21 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 21 Oktober, 2014 Gromjobb på en svær bil. Cred for nøye og god utført jobb Siter ✓ 18' Tesla Model S 75D X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance Alexander's bilpleielogg X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde Alexander's S&S oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.