Rayhaako

Range Rover Sport HSE - Rayhaako

33 innlegg i emnet
RANGE ROVER SPORT HSE
IMG_9559.jpg
Ble kontaktet av bileier som ønsket en shine av sin Range Rover Sport HSE, født i 2006. Gikk en liten stund fra jeg ble kontaktet til jeg hadde anledning til å gjennomføre jobben. Avtalen var at bileier ønsket full shine noe som innebar at det skulle gjennomføres innvendig og utvendig arbeid.
Bilen ble levert og jeg fikk denne gangen ingen deadline, bileier var mer opptatt av at den ble tatt godt vare på. Utrolig behagelig faktisk :-)
Ankomst:
IMG_9124.jpg
IMG_9125.jpg
IMG_9126.jpg
Skiltplater av.
IMG_9129.jpg
IMG_9130.jpg
Felgene var i dårlig forfatning. Bileier informerte meg om at disse var ødelagte og hadde vært slipt på med pussepapir osv av forrige eier. Jeg lovte ingen ting, men sa jeg skulle gjøre et forsøk med å gjøre dem "bedre". Om jeg lykkes med det får dere selv gjøre dere opp en mening om senere i denne tråden.
IMG_9132.jpg
IMG_9133.jpg
IMG_9131.jpg
IMG_9141.jpg
IMG_9136.jpg
Noen indikasjoner på lakken.
IMG_9140.jpg
Innvendig.
IMG_9147.jpg
IMG_9148.jpg
Grillen ble tatt av og motorrommet trengte sårt litt pleie. Disse bilene er skeptiske til motorvask, noe også bileier påpekte. Jeg så derfor for meg en skånsom håndvask.
IMG_9150.jpg
Jeg tok kvelden og planen var og starte opp innvendig dagen etter. Bilen er på hvite skilter (5-seter) og har selvfølgelig skinninteriør som seg hør og bør av i bil i denne klassen. Bilen så relativ grei ut innvendig og det var tydelig at eier hadde lagt litt arbeid i å holde den i strekk.
Følger noen bilder.
IMG_9154.jpg
IMG_9158.jpg
IMG_9159.jpg
IMG_9161.jpg
IMG_9162.jpg
IMG_9163.jpg
IMG_9165.jpg
Mappen til instruksjonsboka.
IMG_9168.jpg
IMG_9171.jpg
Startet med å støvsuge bilen.
IMG_9177.jpg
Ved hjelp av kärcher og den saken under får man en utrolig sugekraft - Tornador vacuum attachment (kobles til kompressor). Kan kjøpes hos DCN samarbeidspartnere.
IMG_9174.jpg
Brukte også denne fra samme produsent (Tornador cleaning gun) i kriker og kroker - kan også brukes på interiør.
IMG_9182.jpg
Swisswax sitt leather kit ble brukt på skinninteriøret.
IMG_9173.jpg
Golvmattene ble tatt ut og bagasjen var perferkt arbeidshøyde. Nedre delen av matten er støvsuget. Her må det selvfølgelig renses.
IMG_9180.jpg
Perfekt sted å bruke Tornador cleaning gun.
IMG_9183.jpg
IMG_9184.jpg
IMG_9186.jpg
Og her.. vanskelig sted å komme til - gjør dette før selve bilvasken for å løse opp smussen som sitter bak for at prickbort/surfex og annet kan kose seg med restene senere.
IMG_9187.jpg
Før.
IMG_9189.jpg
Etter.
IMG_9191.jpg
Støvsugingen fortsatte. Her fra sjåførplass - virket å ha smeltet noe på golvet helt til høyre i bildet.
IMG_9194.jpg
Etter.
IMG_9195.jpg
IMG_9196.jpg
Tornador gjør en ypperlig jobb med pedaler og møkkete hardplast. Blander i interiørrens og tørker av med egnet klut/mikrofiber.
IMG_9199.jpg
Etter.
IMG_9200.jpg
Møkk nede i fugene på innstigslisten, ble fjernet med Tornador og sticks - Her kunne også damp funket bra, men gadd ikke å ta den opp!
IMG_9202.jpg
Etter.
IMG_9203.jpg
Mens jeg enda hadde litt dagslys, gikk jeg løs på motorrommet også. Fikk god hjelp av prickbort som ble jobbet inn med detailkost.
IMG_9205.jpg
Virker.
IMG_9207.jpg
Ferdig og klart for behandling av plastfornyer.
IMG_9210.jpg
Tenkte det ville være smart med litt britisk harmoni, så slik ble det.
IMG_9219.jpg
IMG_9222.jpg
IMG_9223.jpg
Plast/deksler/ratt/girstang osv ble vasket for hånd med kluter og tornador black.
IMG_9224.jpg
IMG_9490.jpg
IMG_9491.jpg
IMG_9492.jpg
IMG_9493.jpg
Så var det klart for skinninteriøret, men først - mappen til instruksjonsbok/servicebok/vognkort.
Liten 50/50 fra mappen.
IMG_9213.jpg
Mappen fikk Leather milk.
IMG_9217.jpg
Foma'en ble hentet frem og gjort klar med varmt vann. Det var forøvrig det eneste som var varmt. 3 grader ute, stridregn og vind *hutre hutre*.
IMG_9225.jpg
IMG_9227.jpg
IMG_9229.jpg
Matten til høyre har blitt renset.
IMG_9237.jpg
IMG_9238.jpg
Så var det golvene inne i bilen som stod for tur.
IMG_9241.jpg
Når golvene var ferdig var det skinnsetene sin tur. Disse var egentlig nokså bra mtp at bilen er en 2006 modell.
Prøver med en 50/50.
IMG_9244.jpg
Kluten etter ett sete.
IMG_9245.jpg
Fikk selvfølgelig SW Leather milk. Utsatte plasser samt slitt lær fikk elefant fett i tillegg.
IMG_9247.jpg
Taket ble også renset lett, viktig å være forsiktig med vannbruken her så ikke dette foringer limet som holder tekstilene på plass.
IMG_9495.jpg
Viktig å kjøre en rens av AC for å komplementere jobben. Biltema sitt produkt gjør jobben like godt som produkter til dobbel pris er min erfaring.
IMG_9250.jpg
Med tanke på at jeg renset AC-Anlegget og bileier hadde nytt pollenfilter liggende i bilen, byttet jeg dette.
IMG_9296.jpg
Satt under hanskerommet på denne bilen.
IMG_9297.jpg
IMG_9298.jpg
Skimter filteret, noe uskarpt bildet.
IMG_9299.jpg
Gammelt til høyre nytt til venstre på vei inn.
IMG_9300.jpg
Slik.
IMG_9301.jpg
Jeg sa meg ferdig med jobben innvendig. Det var noen unntak; plastlister/detaljer i dører osv som jeg skulle ta til slutt etter at poleringen var ferdig.
Vask
Startet denne gangen med felgene og hjulbuer. Da kommer de herlige luftfjæringene til sin rett. 2 raske trykk på en knapp og bilen heiser seg 10-15 cm, noe som gjør tilgjengeligheten mye bedre. Hvis man skal ha av dekk osv på denne panservogna bør man ha en jekk som er
solid, beistet veier 2500kg og med min 2 tonn'er fra Jula stod jeg over. Bestilt meg ny Bacho 3 tonn, men denne har enda ikke ankommet.
Korrosol ble lagt på felger og fikk stå og jobbe.
IMG_9251.jpg
IMG_9252.jpg
Etter ca 5 min.
IMG_9253.jpg
Finner litt i hjulbuer også.
IMG_9257.jpg
Korrosol-vann
IMG_9266.jpg
Felgene ble deretter avspylt før korrosol ble lagt på i et nytt lag. Var særdeles møkkete disse felgene, wheel Woolies ble også funnet frem. Samtidig ble Korrosol lagt på nedre del av dørsider, over hjulbuer og bakdør.
IMG_9268.jpg
Dette ble deretter avspylt før jeg tok en liten pause.
Da pausen var ferdig hadde det begynt å regne ganske kraftig noe som gjorde vasken litt utfordrende ihvertfall for prickbort. Her blir den spylt bort med foma'en.
IMG_9269.jpg
Deretter fikk surfex kose seg litt mens jeg gjorde klar Autofoam for snø.
IMG_9273.jpg
Autofoam forlenger virkningen av surfex
IMG_9274.jpg
Renner forsiktig av..
IMG_9277.jpg
Detailkost i kriker og kroker.
IMG_9278.jpg
IMG_9280.jpg
IMG_9281.jpg
IMG_9282.jpg
IMG_9284.jpg
Kort tid før avspyling - stått i 7-9 tror jeg.. ikke galt mtp regnet.
IMG_9287.jpg
Avsluttet med å spyle nøye over bilen og med det avsluttet jeg vaskeprosessen.
Deretter rettet jeg fokus mot felgene. Jeg bestemte meg for å gå bananas med Autosol Kromglans og polere frem potensiale i felgen. Det som engang var av lakk var allerede borte så hvorfor ikke gjøre det beste ut av det. Fant derfor frem den gode gamle Atlas Copco og poleringstupper kjøpt på biltema (geniale forøvrig).
IMG_9288.jpg
IMG_9289.jpg
Rester av kromglans og annet skit ble fjernet med silikonfjerner før LSP.
IMG_9291.jpg
Valget av LSP falt ikke overraskende på SW - Autobahn.
IMG_9292.jpg
IMG_9294.jpg
Til slutt ble de slik.
IMG_9539.jpg
Polering
Det ligger noen S&S av Range Rover inne på forumet. Veldig mange av de rapporter om Hard, men sticky lakk - jeg tok med meg dette i poleringsprosessen og tenkte umiddelbart at DA var best egnet mtp lav varmeutvikling.
Jeg fant frem A-Laget: bestående av Rupes 15 og mini, Flex roterende og en gammel sliter som brukes til spot.
IMG_9303.jpg
Primært var det brødrene bigfoot som skulle gjøre store deler av jobben. Først begynte jeg å ta noen lakkmålinger for å se hvordan den artet seg.
Tallene viste fra 110my til 180my med et gjennomsnitt på 130-140my.
IMG_9331.jpg
IMG_9334.jpg
IMG_9336.jpg
IMG_9338.jpg
IMG_9339.jpg
Jeg så for meg at dette ble en to-stegs jobb.
Grovsteget ble kjørt med Rupes 15 og hvit menzerna compound pad, Rupes mini med blå Rupes pad. Polish for disse to ble nyinnkjøpte menzerna FG400. På bildet ser du Rupes 15 satt opp med Grønn rupes pad - under testing fant jeg ut at denne ble litt for defensiv og derfor byttet jeg til hvit menzerna pad.
IMG_9308.jpg
Finsteget ble utført med Grønn uber på rupes 15 og gul rupes pad på rupes mini. Polish ble Rupes Gul Keramik Gloss på begge.
IMG_9426.jpg
Gikk igang med Grovkombo for å rydde opp i ulumskhetene.
IMG_9322.jpg
IMG_9323.jpg
Gjenstår litt, men kommer seg.
IMG_9330.jpg
Et sett bestod av: fordele på trinn.1, 2 pass på trinn.6, 2 pass med litt trykk på trinn.6,
1 pass på trinn.6, deretter 2 pass på trinn 2,5. gjentok dette til ønsket resulat.
Prøve oss på noen 50/50 etter grovsteget.
IMG_9347.jpg
IMG_9348.jpg
IMG_9349.jpg
IMG_9354.jpg
IMG_9355.jpg
Rupes 15 og undertegnede tar en kopp kaffe sammen.
IMG_9363.jpg
Panser ferdig med grovsteget.
IMG_9365.jpg
IMG_9366.jpg
Lyktene fikk seg også en omgang.
IMG_9368.jpg
Siden jeg var ca halveis med grovkombo, bestemte jeg meg for å kjøre finsteget.
IMG_9370.jpg
Blir blankt.
IMG_9375.jpg
IMG_9379.jpg
Rupes mini blir brukt rundt trangere plasser og i buer hvor den er bedre egnet.
IMG_9386.jpg
IMG_9385.jpg
Så over til den andre siden av bilen. Var litt å ta tak i her også.
IMG_9389.jpg
IMG_9390.jpg
Siden jeg hadde flex liggende hadde jeg veldig lyst til å gi den en liten test på denne lakken. Fristelsen ble rett å slett for stor, og samtidig ville jeg finne ut for meg selv om lakken virkelig var så sticky. Jeg ladet den opp med en pad som ikke er alt for offensiv.
Gul uber er forsåvidt en cutting pad, men relativt myk i foam'en. Brukte fortsatt Fg400.
IMG_9395.jpg
Fordelte på 2 pass på 600rpm før jeg kjørte to pass på 1200rpm, deretter to pass på 2100rpm før jeg avsluttet med 2 pass på 1200rpm.
Jeg opplevde ikke lakken som noe spesiell sticky på dette passet og kunne godt kjørt dette oppsette videre, noe jeg riktignok ikke gjorde.
resulatet etter 1 pass som nevnt.
IMG_9396.jpg
Deretter et pass til med Rupes 15 med Hvit/FG400.
IMG_9399.jpg
Klar for finsteget på siste halvdel av bilen.
IMG_9426.jpg
Begynner å bli blankt.
IMG_9429.jpg
IMG_9432.jpg
Rupes mini blir brukt på bakdøren.
IMG_9440.jpg
IMG_9478.jpg
IMG_9480.jpg
IMG_9481.jpg
IMG_9482.jpg
Som LSP ble det brukt Polishangel Famous
IMG_9441.jpg
Hazer..
IMG_9444.jpg
IMG_9446.jpg
IMG_9448.jpg
IMG_9449.jpg
IMG_9450.jpg
Så ble det blankere!
IMG_9451.jpg
IMG_9452.jpg
IMG_9455.jpg
Plastdetaljer fikk Owatrol eller Autoglym bumper trim and gel.
IMG_9457.jpg
IMG_9472.jpg
IMG_9473.jpg
Hjulhus også. Dekk fikk SW - Pneu.
IMG_9461.jpg
SÅ takket Land Rover for seg og det samme gjorde jeg..
IMG_9465.jpg
Bileier fikk med seg en "oppskrift/forslag til vask", samt en DVD plate med bilder av prosessen.
IMG_9579.jpg
IMG_9580.jpg
Total tidsbruk på denne ble 45-50 timer.
Ferdigbilder
IMG_9559.jpg
IMG_9560.jpg
IMG_9555.jpg
IMG_9557.jpg
IMG_9548.jpg
IMG_9543.jpg
IMG_9538.jpg
IMG_9522.jpg
IMG_9519.jpg
IMG_9518.jpg
IMG_9516.jpg
IMG_9515.jpg
Takk for oppmerksomheten! =)
Endret av Rayhaako
60

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solid S&S med masse gode bilder og tekst.

Resultatet er også helt upåklagelig :)

Cred er absolutt fortjent!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken jobb! Helt konge! Respekt i metervis! Eneste jeg vil sette fingeren på er fraværet av positiv utstråling på kaffebildet :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldokumentert og en god jobb!:) Cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Respekt! Cred er absolutt fortjent! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott S&S,meget veldokumentert B) Cred :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solid jobb på et monster av en bil! ble knall pent dette :D

Grønn knapp trykket :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

God S&S med flotte bilder, og godt fortalt!

Cred gitt! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøff jobb på tøff bil. Bra bilder, god writeup og topp resultat. Grønn knapp er trykket hardt og lenge.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støkent resultat :) fortjent cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobb utført på en stor og krevende bil. Artig å se at det er flere detailere i distriktet! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Topp arbeid på en stor bil. Cred levert! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott S&S av en grom børstraktor!

Flott med instrukser til bileier i ettertid :)

Mulighet for å tyvlåne det dokumentet? :P

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Solid S&S med masse gode bilder og tekst.

Resultatet er også helt upåklagelig :)

Cred er absolutt fortjent!

Tusen takk Reidar =) Veldig hyggelig med slik tilbakemelding.

Hvilken jobb! Helt konge! Respekt i metervis! Eneste jeg vil sette fingeren på er fraværet av positiv utstråling på kaffebildet :D

Hehe, takker & bukker polishduden .. og beklager fraværet av entusiasme på bildet. Den stod virkelig til stryk karakter. Kan jeg prøve meg på noe sånt som "jeg var så fokusert på jobben" og "polering krever at man er i sonen" osv osv? Hehe. Sannheten er vel at jeg var litt gåen.. Sent lørdag kveld - alene (igjen) i en garasje nær deg..

Veldokumentert og en god jobb! :) Cred

Takk skal du ha, hyggelig at du likte den!

Respekt! Cred er absolutt fortjent! :thumbup:

Takker for det Rotiform :D

Flott S&S,meget veldokumentert B) Cred :)

Takk skal du ha dj john!! :)

Solid jobb på et monster av en bil! ble knall pent dette :D

Grønn knapp trykket :D

Bilen er feit - virkelig en kjøremaskin av dimensjoner. Prøvde den litt og kunne godt tenkt meg en slik. Problemet er prislappen, hehe!

God S&S med flotte bilder, og godt fortalt!

Cred gitt! :)

Takker Albino - Konge at du likte bildene :thumbup:

Tøff jobb på tøff bil. Bra bilder, god writeup og topp resultat. Grønn knapp er trykket hardt og lenge.

Takker så mye Roger!!! :thumbs: writeup'en fungerer nesten som en evaluering - man bruker litt tid på det, men man får samtidig anledning til å tenke i mellom hva man gjorde og hva man eventuelt kunne gjort bedre / anderledes. Særdeles hyggelig at du likte jobben!!

Støkent resultat :) fortjent cred

Takker DBP, ble ganske fornøyd selv også :P Bileier gliste - det er verdt mye!!

Bra jobb utført på en stor og krevende bil. Artig å se at det er flere detailere i distriktet! :)

Takk takk.. viktige med god lokal politikk - jeg prøver å bidra!! Hehe =)

Topp arbeid på en stor bil. Cred levert! :)

Takker og bukker, moro at du likte S&S'en :)

Flott S&S av en grom børstraktor!

Flott med instrukser til bileier i ettertid :)

Mulighet for å tyvlåne det dokumentet? :P

Hehe, børstraktor har jeg ikke hørt før - veldig passende forsåvidt!!

Det dokumentene var noe jeg laget for en god stund tilbake og mer veiledning (eventuelt villedning) snarere enn en instruks. Jeg prøver å gi kunden noen generelle tips om god vaskemetodikk og bruk av produkter. Samtidig forklarer jeg også konsekvensen av å ikke gjøre det ift beskyttelsen jeg har lagt på bilen (sealer/voks) :mad:. Faremomentet er at den kan virke noe overkill.

Jeg legger meg ikke noe opp i hva kunden faktisk gjør - det er ikke min bil :P

Det jeg har opplevd er at mange av kundene har fått et mer bevist forhold til vask og bilpleie, samtidig er de mer nysgjerrige. Fra tid til annen får jeg telefoner fra gamle kunder som lurer på ting - slikt setter jeg jo veldig pris på. Spørsmål er ofte "hvordan var det jeg gjorde det igjen" og "hva kan jeg gjøre hvis?"

Skal ta en titt på dokumentet og vurdere litt pejourdan, er mine snakkende ord på et ark så vil ikke at det skal spres alt for mye! Kommer tilbake til deg :thumbup: Takk for god tilbakemelding.

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WOW! Dette var det beste jeg har lest på en god stund! Nydelig jobb, god forklaring av fremgangsmåte og flotte bilder. Absolutt noe å bli inspirert av. En slik Tornador vakumsak må jeg bare få skaffet meg. Topp resultat! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, børstraktor har jeg ikke hørt før - veldig passende forsåvidt!!

Det dokumentene var noe jeg laget for en god stund tilbake og mer veiledning (eventuelt villedning) snarere enn en instruks. Jeg prøver å gi kunden noen generelle tips om god vaskemetodikk og bruk av produkter. Samtidig forklarer jeg også konsekvensen av å ikke gjøre det ift beskyttelsen jeg har lagt på bilen (sealer/voks) :mad:. Faremomentet er at den kan virke noe overkill.

Jeg legger meg ikke noe opp i hva kunden faktisk gjør - det er ikke min bil :P

Det jeg har opplevd er at mange av kundene har fått et mer bevist forhold til vask og bilpleie, samtidig er de mer nysgjerrige. Fra tid til annen får jeg telefoner fra gamle kunder som lurer på ting - slikt setter jeg jo veldig pris på. Spørsmål er ofte "hvordan var det jeg gjorde det igjen" og "hva kan jeg gjøre hvis?"

Skal ta en titt på dokumentet og vurdere litt pejourdan, er mine snakkende ord på et ark så vil ikke at det skal spres alt for mye! Kommer tilbake til deg :thumbup: Takk for god tilbakemelding.

Forsto det slik som en "veiledning" og tanker rundt dette med vasken.

Synes det var en meget god idé og har sett noen andre som leverer med noe tilsvarende.

Mangel på kreativitet var nok årsaken til å be om dette dokumentet da jeg kunne ha omformulert litt og lagt til

egne meninger (latskap med andre ord) :D

Du ser hva du ønsker å dele med deg! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, børstraktor har jeg ikke hørt før - veldig passende forsåvidt!!

Det dokumentene var noe jeg laget for en god stund tilbake og mer veiledning (eventuelt villedning) snarere enn en instruks. Jeg prøver å gi kunden noen generelle tips om god vaskemetodikk og bruk av produkter. Samtidig forklarer jeg også konsekvensen av å ikke gjøre det ift beskyttelsen jeg har lagt på bilen (sealer/voks) :mad:. Faremomentet er at den kan virke noe overkill.

Jeg legger meg ikke noe opp i hva kunden faktisk gjør - det er ikke min bil :P

Det jeg har opplevd er at mange av kundene har fått et mer bevist forhold til vask og bilpleie, samtidig er de mer nysgjerrige. Fra tid til annen får jeg telefoner fra gamle kunder som lurer på ting - slikt setter jeg jo veldig pris på. Spørsmål er ofte "hvordan var det jeg gjorde det igjen" og "hva kan jeg gjøre hvis?"

Skal ta en titt på dokumentet og vurdere litt pejourdan, er mine snakkende ord på et ark så vil ikke at det skal spres alt for mye! Kommer tilbake til deg :thumbup: Takk for god tilbakemelding.

Forsto det slik som en "veiledning" og tanker rundt dette med vasken.

Synes det var en meget god idé og har sett noen andre som leverer med noe tilsvarende.

Mangel på kreativitet var nok årsaken til å be om dette dokumentet da jeg kunne ha omformulert litt og lagt til

egne meninger (latskap med andre ord) :D

Du ser hva du ønsker å dele med deg! :)

Bare hyggelig å kunne hjelp til litt, derfor vi har dette forumet og hyggelig at du anerkjenner! :-) ville bare kikke over teksten litt først, har sendt deg en PM :-)

Mvh

Raymondo

1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange takk :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

WOW! Dette var det beste jeg har lest på en god stund! Nydelig jobb, god forklaring av fremgangsmåte og flotte bilder. Absolutt noe å bli inspirert av. En slik Tornador vakumsak må jeg bare få skaffet meg. Topp resultat! :thumbup:

Oi.. takker så mye ØHN - det satte jeg utrolig pris på! Takk for god tilbakemelding - fra meg som pleier å bli inspirert av den som lot seg inspirere denne gang!! Hehe.. :thumbs:

Den Tornadoren er et utrolig godt hjelpemiddel og absolutt å anbefale. Var nettopp på tilbud hos en samarbeidspartner tror jeg!

Hilsen Raymond

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gromjobb på en svær bil. Cred for nøye og god utført jobb :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive