Gå til innhold

Recommended Posts

AndreasLie
Skrevet

Hadde Gillette utvilket en damehøvel for intimbarbering som duret ville jeg ha skjønt det, men hvorfor jeg skal barbere meg med noe som vibrerer i ansiktet har jeg ikke skjønt. Kan ikke si jeg savner Fusion høvlen ;)

Hans Marius
Skrevet

Hadde Gillette utvilket en damehøvel for intimbarbering som duret ville jeg ha skjønt det, men hvorfor jeg skal barbere meg med noe som vibrerer i ansiktet har jeg ikke skjønt. Kan ikke si jeg savner Fusion høvlen ;)

x2!

Kommer IKKE til å gå tilbake til flereblads høvel.

Skrevet

Det er kun tradisjonell barbering som teller for meg hvertfall. Ble helt frelst etter å ha kjøpt start kittet hos barbershop.default_smile.png

Barbering er noe jeg faktisk gleder meg til, det er helt slutt på sår og irritert hud.

Skrevet

Det er kun tradisjonell barbering som teller for meg hvertfall. Ble helt frelst etter å ha kjøpt start kittet hos barbershop.default_smile.png

Barbering er noe jeg faktisk gleder meg til, det er helt slutt på sår og irritert hud.

x2

min dildo høvel har jeg gitt bort til dama, da hu ikke tørr å dra en DE-høvel under armen eller andre steder...

AndreasLie
Skrevet (endret)

x2

min dildo høvel har jeg gitt bort til dama, da hu ikke tørr å dra en DE-høvel under armen eller andre steder...

Det tror ikke jeg hu burde heller :) Akkurat der er vel saftyrazer greit å bruke

Endret av AndreasLie
Skrevet

Det finnes faktisk! Venus Vibrance heter den...

Venus_Vibrance.gif

AndreasLie
Skrevet

fikk vite det ista når jeg snakka med ei venninne. regna egentlig med det.

Skrevet

Jeg bruker Proraso sin barberingskrem, men jeg sliter med å få den til å skumme skikkelig. Noen som har et godt råd?

- SAAB 9-3 AERO TTiD

AndreasLie
Skrevet

Hvordan skummer du den opp da? I hånda, skål eller rett i ansiktet? Prøv å fukt kosten i skikkelig varmt vann før du skummer opp.

Skrevet (endret)

Jeg sleit også med svinebust-kosten, men det var pga den holder ikke så bra på vannet.

Det ble rett og slett for tørt hos meg, så når jeg hadde i noen dråper vann gikk det mye bedre (i tillegg til å la kosten stå i varmt vann noen minutter før bruk). Det er også en fordel å trykke kosten litt nedi slik at hårene sprer seg, da foamer det mye bedre.

Med grevlingbust har jeg kjempeskum etter ca 15-20 sekunder, bruker da ca en mandelstørrelse med krem i koppen.

Fikk først testet Feather nå på mandag, ble egentlig litt skuffet. Merkur har tjent meg godt siden jul, så det holder en mnd med hyppig bruk på mitt skjegg.

Når jeg satte i Feather fikk jeg ikke bakoversveis akkurat, jeg syns bare at det er så skarpt som det bør være. Jeg tror likevel ikke at jeg hadde merket stor forskjell om jeg hadde gått tilbake til Merkur.

Endret av Knutis
Skrevet

Jeg har latt kosten ligge i varmt vann et par minutter. Så tar jeg litt krem i en kopp og rører kremen inn i børsten for så å skumme videre på ansiktet.

- SAAB 9-3 AERO TTiD

• 6 months later...
Skrevet (endret)

hei folkens :) nå er jeg lei av å låne pappas barbermaskin så jeg tenkte å bestille noe ortntlig som jeg kan bruke i noen år fremmover.

satt å så litt på barbershop.no og kom over denne start pakken, regner med at den passer bra for meg sammen med Feather Hi-Stainless barberblader og parker 91R høvelen.

noen som har noen innspill?

handlelista ser slik ut:

Barberblader

1 x Feather Hi-Stainless barberblader 10-pakning kr 0,00

Barberhøvel

1 x Parker 91R tradisjonell barberhøvel kr 0,00

Barberkrem

1 x Proraso barberkrem eukalyptus i tube kr 0,00

Barberkost

1 x Proraso barberkost svinebust kr 0,00

Etterbarberingskrem

1 x Proraso Liquid Cream Aftershave kr 0,00

Endret av Exposito
Skrevet

Jeg bruker Proraso sin barberingskrem, men jeg sliter med å få den til å skumme skikkelig. Noen som har et godt råd?

Foamcannon.

• DCN Poeng 1
Skrevet (endret)

Haha, lo for meg selv når jeg så denne tråden. Fikk et veldig tilbakeblikk på hvordan det var når jeg tilfeldig oppdaget dette forumet for en stund tilbake. Hadde kjøpt den TW Nano "voksen" og trodde den var nr 1, men fant jo fort ut at den bare kunne kastes. Nå kan jeg vell bare gå opp å kaste Fusion vibrerende saken ogso og begynne å planlegge bestilling. Var tydeligvis like grønn på dette som jeg var på bilpleie, hehe. Blir mer og mer glad i dette forumet. Dyrt å være her inne ja, men liker det :) Når kommer "barbering for dummies" Truls? :lol: Det hadde jeg trengt!

Foamcannon.

Og 2-3 dråper Maxi Suds :) Sorry OT..

Endret av johnsta
Skrevet (endret)

Exposito: Startpakka er helt ok den. Eneste jeg ville gjort er å oppgradere til grevlingbørste eller av de nye kunstige børstene, har sett flere av de har fått mye skryt. :)

Parker'n er også helt kurant, så løp og kjøp.

John: Fusion ble kastet på nyåret her også! Og jeg går aldri tilbake til Gillette :)

Endret av Knutis
AndreasLie
Skrevet

noen som har testet fitjar såpene? Har litt lyst til å prøve cool mint

• Admins
truhaa
Skrevet

Fitjar følgefonn har jeg her og liker den ikke så voldsomt.. sverger til Proraso :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Hans Marius
Skrevet

noen som har testet fitjar såpene? Har litt lyst til å prøve cool mint

Har selv den cool mint, og liker den egentlig veldig godt. Den er meget drøy, og lager godt skum. Funker bedre enn den såpa fra Menu som fulgte med i den pakka jeg kjøpte!

AndreasLie
Skrevet (endret)

Har selv den cool mint, og liker den egentlig veldig godt. Den er meget drøy, og lager godt skum. Funker bedre enn den såpa fra Menu som fulgte med i den pakka jeg kjøpte!

Takk for svar. Jeg har brukt Menu sin en stund og synes den har vært bra så da må vel denne være enda bedre. Liker ihvertfall den friske følelsen menu gir.

thruaa: hva er det du ikke liker?

Endret av AndreasLie
AndreasLie
Skrevet

Iforhold til å drive med vanlig barbering med gilette så er dette billig vil nå jeg si. Som jeg har skrevet før her så koster en ti pak med blader 49kr og de holder myyye lengre enn gilette bladene som koster over 100 for en liten pakke? Krukka mi med barbersåpe fra Bodyshop har også vart nesten ett år med gjenvlig barbering! trenger bare litt for å lage helt flott skum. Har holdt på med dette i 2 år nå og føler ikke at jeg har brukt noe penger i det hele tatt på dette etter at jeg kjøpte selve høvelen. Jeg vil tippe max 400 per år i såpe, ansiktsvask og blader

Joakim-G_R
Skrevet

Joda det er sant. Men det er så mye rart man har lyst på..

Går det noe lenger tid ved en slik barbering, enn med skjitlette Møkk3 f.eks?

Skrevet (endret)

Jeg har bra skjeggvekst og bruker kanskje 2-3 minutter mer på denne måten enn med Møkk3.

Forskjellen ligger i resultatet og at det er absolutt INGEN sårhet etter Merkur høvel med featherblad og Proraso skum, i motsetning til Møkk3.

Må også innrømme at jeg gjerne tar meg ekstra god tid til barberingen nå, og lar det bli en liten kostestund på badet. :blink:

Er jo så behagelig å slippe å grue seg til hver barbering.

Når det gjelder økonomi ønsket jeg meg en startpakke til 600kr til jul. Og fikk da 2 stk faktisk..

Etter det har jeg oppgradert til grevlinghøvel og kjøpt meg en skikkelig skummeskål til noen få hundrelapper. Møkk3 blader holdt stort sett bare 2-3 uker og er svindyre i innkjøp. Med tradisjonell wetshave blir det billigere og billigere etter at førstegangs-summen er betalt.

Endret av Knutis

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår