Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Brodern har nå testet Gillette-blader, det fungerte veldig dårlig. Ikke skarpe nok by far sammenlignet med Mercur.

Jeg har nå brukt mitt Mercur-blad 4 ganger a 2 shaves, det tar fortsatt godt. Ser frem til å prøve Feather, har jo 2 pakker av de.

• Admins
truhaa
Skrevet

Vasker fjeset godt før barbering med skikkelig varmt vann, da myker en opp stubbene bra, så jobbes kremen godt inn i fjeset... bladene her holder bra lenge de i alle fall

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

General Lee
Skrevet

Lush

Mye gode produkter som i tillegg er naturlige og lukter digg.

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Jeg dusjet alltid først for å myke de opp, men jeg har ganske hardt skjegg igjen, så bladene duger Max 3 ganger pr side, eller da 6 ganger totalt.. Jeg bruker Derby foreløpig..

Har faktisk vurdert sånn "skjeggmykner" som Kabbern nevner :)

Skrevet

Iogmed at jeg fikk to sett til jul, sendte jeg mail til Barbershop og lurte på om jeg kunne få sende tilbake børste og høvel nr 2 og heller bytte de med andre produkter i sortimentet.

Idag fikk jeg svar pr mail at det var null problem, så nå har jeg bestilt:

Mühle Classic Style Silver Tip barberkost

Mühle barberkopp porselen med hank

Proraso Styptic Gel

Har enda til gode å kutte meg, men tar med Styptic Gel i tilfelle. *bank i bordet*

AndreasLie
Skrevet

Lush

Mye gode produkter som i tillegg er naturlige og lukter digg.

Hva har du testet? Må si jeg ble litt skeptisk når jeg leser disse tilbake meldingene på barberkremen :P

Linda Kristiansen:

Brukte denne på leggene i dusjen en morgen, og huden virket nysmurt hele dagen selv om jeg ikke brukte fuktighetskrem etterpå. Vanligvis blir jeg veldig tørr foran på leggene, men denne tilførte tydeligvis masse fuktighet.

Har også brukt den i armhuler og bikinilinjen med samme gode resultat.

Anbefales!:)

AnnaB:

Denne var helt topp - hadde alltid ubehag og tørrhet rett etter barbering av armhuler men ikke nå lenger! Brukte helt vanlig høvel (litt gammeldags faktisk da den hadde kun 1 blad). Glir lett, deilig følelse under barbering, glatt resultat. Veldig veldig fornøyd :-)

Men jeg kan se at dette er greit å vite når du blir med ei dame hjem og finner samme krukka som en har selv i skapet. Da veit du at hu er like glatt andre steder som det du er i ansiktet ;)

Skrevet

Hva har du testet? Må si jeg ble litt skeptisk når jeg leser disse tilbake meldingene på barberkremen :P

Linda Kristiansen:

Brukte denne på leggene i dusjen en morgen, og huden virket nysmurt hele dagen selv om jeg ikke brukte fuktighetskrem etterpå. Vanligvis blir jeg veldig tørr foran på leggene, men denne tilførte tydeligvis masse fuktighet.

AnnaB:

Denne var helt topp - hadde alltid ubehag og tørrhet rett etter barbering av armhuler men ikke nå lenger! Brukte helt vanlig høvel (litt gammeldags faktisk da den hadde kun 1 blad). Glir lett, deilig følelse under barbering, glatt resultat. Veldig veldig fornøyd :-)

Men jeg kan se at dette er greit å vite når du blir med ei dame hjem og finner samme krukka som en har selv i skapet. Da veit du at hu er like glatt andre steder som det du er i ansiktet ;)

hehe jeg tenkte akkurat det samme som deg. Ble LITT skeptisk på general lee her hehe

Skrevet

Kjøpte meg 50 feather blader fra e-bay for 160kr ink frakt..

ingen moms oppå dette heller:) så billig ble det..

General Lee
Skrevet (endret)

Linda Kristiansen:

AnnaB:

hehe jeg tenkte akkurat det samme som deg. Ble LITT skeptisk på general lee her hehe

:P

Har testa div. såper og produkter til føttene, ikke fått prøvd barberproduktene ennå.

Endret av General Lee
Murcielago
Skrevet

Hmm..Oppdaga tråden nå for første gang. Har brukt Gilette i alle år.

Ikke alltid jeg får cuttinga så bra at alle swirlsen blir borte, blir dessuten noen gang rød på overleppa av kjørespor.

Trodde det var vaskehanske og mikrofiber jeg mangla, men ser jo her at det finnes andre produkter også:)

IDIOOOTER! Blir fullstendig blakk av dette forumet.

Forstår jeg saken riktig om jeg har denne oppfattning:

- Dere bruker en såpe som dere skummer opp med en kost og påfører i trynet

- Bruker så en barberkniv/høvel med 1 kniv istede for 3 flattliggende blader som for eks mach 3, og drar denne over huden med perfekt resultat?

I så fall:

- Blir barberingen virkelig tettere og bedre enn en 5blads høvel fra Gilette?

- Tas det så mye av hudlaget at daglig barbering ikke er å anbefale?

Jeg barberer meg daglig med gilette gel og mach3. Går veldig bra og er ikke plaget av svie eller blod;) Eneste jeg sliter litt med er ettervekst.....

AndreasLie
Skrevet

Ja, man har en barber krem/såpe som man skummer opp med en barberkost og påfører ansiktet. Dette barberer man da bort med en høvel med ett blad ja, kalt DE (dual edge)

Jeg har brukt dette i over ett år nå og har perioder barbert meg hver dag uten problemer, men de morgnene jeg har litt dårlig tid bruker jeg maskin. Denne type barbering tar såpass mye bedre at for meg funker det fint å vedlikeholde med maskin.

Det du blir mest overrasket over er hvor mye billigere det er (helt til du finner ut at her må man jo prøve noe nytt stadig vekk) og mer gøy å barbere seg for resultatet blir bra og du blir frisk og opplagt for dagen.

En ti pack med blader koster ca 50kr og holder lenge i forhold til Gilette blader. Du trenger bare en liten dert såpe for å lage skum nok til hele ansiktet så går ikke mye av den heller. Når du får inn teknikken vil det gå like raskt som med Gilette'n også.

Skrevet

den tar hud ja.. men for nybegynnere anbefales det å dra over annsiktet 1-2 ganger..

til du får inn teknikken, så kan du prøve deg på 3. runde..

kjørte over 4ganger her, (min 3. barbering) resultat: IKKE BRA!

men ja, smooth as a baby's ass..

Murcielago
Skrevet

Kult:) Så de filma de hadde på barbershop....Skal prøve å utsette innkjøp til kommende bildetailing er over i alle fall. Mye utgifter i sikte...

Skrevet

Det er nok litt individuelt dette med hvor mye hud den "tar".. Jeg merker ingenting, har kun positive ting.

Bruker 10mins på en hverdagsbarbering, og har begynt å sette litt pris på den lille kosestunden gitt.

Skrevet (endret)

Nå har jeg barbert meg jevnlig annenhver dag på denne måten siden jul, med startpakka og ingenting custom.

Det har gått knallfint og anbefales til alle som ikke har prøvd. Det skal også nevnes at jeg i forcen hadde disp fra barbering pga at halsen min så ut som kjøttdeig etter jevnlig barbering med Gillette høvel.

Idag fikk jeg Mühle kost (med stativ) og egen skumkopp i posten. Tusen takk til Barbershop for hurtig og ikke minst knallgod service.

Kosten og skumkopp

Det er verdt å notere seg at denne kosten er vesentlig mindre i størrelse enn den som følger med i startpakken, og at det faktisk lukter våt grevling av den under og etter bruk. <_< Ellers var koppen en fryd å foame i sammenlignet med dessertskålen jeg har brukt sålangt, og ikke minst; det ser utrolig mye bedre ut.

Har altså ikke barbert meg siden tirsdag nå, pga jeg har vært ute og reist og godsakene har vært hjemme. Startet med å dynke fjeset i varmt vann, så foam og barberte medhårs. Spesielt på halsen (der huden er tynnest) og på haka har jeg kraftig/stivt skjegg. Idag måtte jeg også barbere mothårs på halsen for å få det helt glatt, og igjen er det ingen sårhet å spore, og jeg har enda ikke kutta meg heller. Avsluttet med iskaldt vann.

Sauset meg så inn med Proraso etterbarberingskrem og gikk meg en tur på verandaen i 5 blå, friskt og deilig. :)

Nå er jeg faktisk så fornøyd med sakene, at jeg drøyer en stund med å handle noe nytt. B)

Men jeg ser helt klart frem til å prøve feather-bladene.

Endret av Knutis
Skrevet

Vask kosten i edikk, så får du bort mye av lukten...

lukten vil forsvinne med tiden!

se på videoene til mantic59 på youtube, så får du masse tips..

jeg har kun testet feather blader og er kjempe fornøyd med det! gled deg:)

Skrevet

Takk for tips, skal se om jeg finner eddik. Får ta det mens fruen er ute så jeg ikke får enda merkeligere blikk enn normalt når jeg holder på med ting på kjøkkenet.. :huh:

Ser virkelig frem til Feather jah :D

Skrevet

Bruker denne...vibrerende liten sak. Den er mer enn god nok for meg iaf ;)

tn_Fusion_Power.jpg

Skrevet

det blir vel omtrendt å sammenligne turtle voks (den grønne) og Swisswax divine...

Skrevet

Buurn!  :lol: Så Gillette er barberingsverdenens svar på Turtle?  :unsure:

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår