Gå til innhold

Recommended Posts

Hans Marius
  • Forhandlere
Bernhard
Skrevet

HPIM0429.jpg

Veldig fornøyd med Fitjar barbersåpa!

Interessant den paste'n til musklene default_biggrin.png Er det en ny form for steroider?

Hans Marius
  • Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Åssen liker du Feather bladene? Jeg har noen av disse også, men de er så sykt skarpe, og jeg barberer meg en el 2 ganger i uka, så er det lett for kutt..

Skrevet

Herlig pakke du fikk der gomega.default_smile.png Har du testet men-u produktene? Ser at de er ganske populære. Hadde min første skikkelige barbering i dag.

Fikk pakke fra barbershop.no, men jeg var så ivrig etter og komme i gang att det ikke ble noen bilder.

AndreasLie
Skrevet

Jeg har akkurat brukt opp alle mine men-ü og har vært veldig fornøyd med dem. Du trenger lite såpe for å lage mye skum med den børsten. Alt sammen er egentlig veldig drøyt i bruk. Er også mentol i den så ganske frisk og god.

Jeg har justerbar mercur høvel og det funker bra med feather. Er bare å sette den på lav instilling så skjærer man seg ikke.

Hans Marius
Skrevet

Synes Feather bladene har vært veldig gode egentlig... Barberer meg 2-3 ganger i uka, og har ikke hatt store problemer med at det blir mye kutt. Har dog bare et mercur blad å sammenligne med, men jeg vil egentlig si at jeg syntes det var lettere å skjære seg med det bladet, da du måtte ha litt mer press for at det skulle ta like godt som feather bladene.

Men-u produktene er jeg også veldig godt fornøyd med. Kosten virker veldig solid, og all busten har sittet på plass hittentil i alle fall. Lager bra med skum, både med men-u barberskumet, og fitjar barbersåpa. Men liker nok best fitjar barbersåpa, da det blir noe tykkere skum, og den er utrolig drøy i bruk. Er også bra med mint i den, så den er frisk og god under barbering :)

• Admins
truhaa
Skrevet

Feather er skarpe ja, men funker uten å skjære seg her (bank i bordet)

MEN U og fitjar er ok de, men ender med proraso prewash og barberskum, bruker Men U aftershave balmen, den er god.....

Testet du barbersåpa du fikk av meg Bernhard?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Testet den ja, men jaggu datt jeg ikke tilbake på Proraso jeg også.. Kjøpte en annen fra Truefitt & Hill også, men liker fortsatt Proraso best... Holder meg til Derby jeg, Adele syns det er kjempefestlig å skremme meg når jeg er på badet, så i forrige uke kuttet jeg nesten av meg overleppa..

• Admins
truhaa
Skrevet

:rofl1:

:thumbs:

Tar barbering ETTER at barna sover her jeg, smartest det, de vil bare teste den på meg ;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Er ikke alle som rekker det dessverre.. Får ta en snakk med ungene dine igjen jeg, da skal vi også komme innpå dette med DVD spillere i bilen igjen også...

• Admins
truhaa
Skrevet

nei fy f##n om du skal, det var mas i flere uker etterpå, så de kommer ikke i nærheten av noe Torshov butikk sammen med meg tenk, da lurer de bare på han mannen som sa atte DVD i bil.... aaaaa shut it...

Hvor er Brynjar i denne tråden? han barberer seg vel med kniv han?...

Ja enig med Proraso, funker knall den og skummet i børsten holder til 3-4 påføringer uten å ha den i såpekoppen igjen...Proraso prewash/afterbalm gjør deg bra fresh i fjeset også etterpå, den på og ut i -10 kiler litt på kjakan....

-Thomas A Edison

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet (endret)

Får ringe hjem til deg isteden da :) Ja hallo, er det døtrene til Truls? Ja. Så fint, vi har ett kjempetilbud på DVD spillere som dere MÅ spørre pappa om, og husk, NEI, betyr nødvendigvis ikke nei, maser dere lenge nok så ordner det seg sikkert :D

Brynjar barberer seg med bark fra furutre han, og bruker kvae som krem og grankvist som kost...

Endret av Bernhard
Skrevet

Synes Feather bladene har vært veldig gode egentlig... Barberer meg 2-3 ganger i uka, og har ikke hatt store problemer med at det blir mye kutt. Har dog bare et mercur blad å sammenligne med, men jeg vil egentlig si at jeg syntes det var lettere å skjære seg med det bladet, da du måtte ha litt mer press for at det skulle ta like godt som feather bladene.

Men-u produktene er jeg også veldig godt fornøyd med. Kosten virker veldig solid, og all busten har sittet på plass hittentil i alle fall. Lager bra med skum, både med men-u barberskumet, og fitjar barbersåpa. Men liker nok best fitjar barbersåpa, da det blir noe tykkere skum, og den er utrolig drøy i bruk. Er også bra med mint i den, så den er frisk og god under barbering :)

Feather er uten tvil de beste bladene.

Jeg begynte mitt DE-eventyr med featherblad, og har holdt meg til de.

Av ren nysjerrighet har jeg kjøpt inn Derby, Gilette og Wilkinson Sword, men ingen av disse levde opp til forventningene.

Jeg har inntrykk av at det samme gjelder her som med kniver. Det er lettere å skjære seg med en sløv kniv enn en skarp.

Det eneste bladet jeg har fått kutt av, er derbybladet. (Og Gilette da jeg brukte det til å skrape pakninger med. :P )

Jeg har begynt sånn smått å anlegge skjegg nå. Finnes det noen gode redskaper for å trimme det?

Lexgtturbo
Skrevet

Bruker Feather blad, Fitjar soap sin Citrus Kick såpe og avslutter med Fitjar soap sin Folgefonn Kjakesmurning. Det er digg det :)default_cool.png

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Feather er uten tvil de beste bladene.

Jeg begynte mitt DE-eventyr med featherblad, og har holdt meg til de.

Av ren nysjerrighet har jeg kjøpt inn Derby, Gilette og Wilkinson Sword, men ingen av disse levde opp til forventningene.

Jeg har inntrykk av at det samme gjelder her som med kniver. Det er lettere å skjære seg med en sløv kniv enn en skarp.

Det eneste bladet jeg har fått kutt av, er derbybladet. (Og Gilette da jeg brukte det til å skrape pakninger med. :P )

Jeg har begynt sånn smått å anlegge skjegg nå. Finnes det noen gode redskaper for å trimme det?

Jeg bruker vanlig hårklippemaskin til å trimme skjegg, tror jeg betalte 199,- for den for 4 år siden.. Fra Philips...

• 4 weeks later...
Skrevet

Da fikk jeg ikke mindre enn to slike begynner-sett til jul, så her skal sjegget få skjelve til imorra, da skal det til pers! Mohaha..

Skrevet

Jeg har nå testet Feather, Derby og Merkur blar. For meg passer Derby best. Feather blar er for skarpe, jeg får alltid kutt rundt adams eple når jeg bruker de. Det kan nok være lurt og prøve seg fram når det gjelder blar, vi har alle forskjellig hud og ikke minst teknikk. Men Proraso stypic gel fugerer bra når ulykken først er ute.wink.gif

Fikk med en liten prøve på Truefitt & hill barberkrem ved min siste bestilling. Den lager mye og fint skum med lite produkt. Så da ble det enda en bestilling. Hvem var det som sa att tradisjonell barbering er lønnsomt? default_smile.png

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Jeg har nå testet Feather, Derby og Merkur blar. For meg passer Derby best. Feather blar er for skarpe, jeg får alltid kutt rundt adams eple når jeg bruker de. Det kan nok være lurt og prøve seg fram når det gjelder blar, vi har alle forskjellig hud og ikke minst teknikk. Men Proraso stypic gel fugerer bra når ulykken først er ute.wink.gif

Fikk med en liten prøve på Truefitt & hill barberkrem ved min siste bestilling. Den lager mye og fint skum med lite produkt. Så da ble det enda en bestilling. Hvem var det som sa att tradisjonell barbering er lønnsomt? default_smile.png

Lønnsomt???? Hva på dette forumet er lønnsomt da Christian?

Skrevet

Da har jeg hatt min første runde med Mercur-blad, og jeg lurer på hvorfor ingen lærte meg dette når jeg var 15.

Her har jeg gått en halv mannsalder og trodd at Gilette er the shit.

Flott at jeg fant denne tråden :)

Skrevet

Hvor ofte bytter dere blader?

hadde min 3. barbering med feather blader nå, og det var langt fra det samme som første barbering...

små kutt i hele ansiktet og razor burn til de grader...

AndreasLie
Skrevet

har ikke telt jeg, men blir en del barberinger per blad uten store problemer. Jeg bruker også Feather. Er du sikker på at bladet er rent etter bruk?

Skrevet

jeg spyler nøye og rister av vann etter vær barbering, og vasker høvelen ofte under barbering..

nå har jeg veldig hardt sjegg under haken og på halsen.. mulig det er noe der..

måtte omtrendt bytte blader annenvær gang med gillette også..

Skrevet

jeg spyler nøye og rister av vann etter vær barbering, og vasker høvelen ofte under barbering..

nå har jeg veldig hardt sjegg under haken og på halsen.. mulig det er noe der..

måtte omtrendt bytte blader annenvær gang med gillette også..

Kompis av meg har samme problemet,men ble bedre etter han starta med sånn preshave olje,det myker jo opp håra

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår