Gå til innhold

Steamer, Karcher SC 4 ?

Recommended Posts

Kontorpult (Øystein)
Skrevet

Heisann, skal investere i en dampvasker til neste sesong for å kunne ta litt interiørrens samtidig som pleie ellers. 

Er Karcher sin SC 4 et godt alternativ? Noen erfaringer med denne? :) 

https://www.elkjop.no/product/hjem-og-husholdning/stovsuger-og-rengjoring/SC4EASYFIX/karcher-sc-4-easyfix-premium-dampvasker?scid=SEM6281&gclid=Cj0KCQiA8_PfBRC3ARIsAOzJ2uonrl-ouzxL8KtV-n8mJYhU9bLJry__YinVlNBvTb_qiXwxttx9LRAaAlwEEALw_wcB

På forhånd, takk :)

Mvh. Øystein

Bilene mine:   Citroen ZX 98'   Saab 9-3 98'   Saab 900 88'
                     Mercedes-Benz E-Klasse 91'   Saab 99 77'

Peugeot 406 SW 03'   Peugeot 406 SW 00'

Citroen Xantia 99'   VW Transporter 04'

Citroen Xsara 00'   Citroen C5 04'

Ford Transit 02'   Mazda B2500 4x4 97'

Saab 900 87'   Ford Transit 19' 

Ford Transit 10'   Citroen Jumper 20'

S&S:  #1: Citroen ZX   #2: Ford Focus   #3: Saab 9-3   #4: Pontiac Trans Am   #5: Mercedes-Benz E-Klasse   #6: Cadillac De Ville   #7: Toyota Avensis

olav framvik
Skrevet

Jeg har en som ser lik ut men er gul. Fungerer fint synes jeg. Rask oppvarming og enkel i bruk. Kjøpte min på Clas Ohlson for 700kr (demo modell)

Niebelheim
Skrevet

Jeg kjøpte meg nettopp en Kärcher SC 1.020, (som er en forholdsvis liten modell) brukt fra Finn.no for 650,- og den fungerer fint den.

Dog litt mye spytting. Det drypper litt fra munnstykket, også savner jeg litt ekstra trykk. Min har kun 3 bar..

Bruker ca. 8 min på oppvarming, men det er jo alltids noe å kjøre mens man venter.

Men som sagt, den fungerer fint, iallefall til mitt bruk, så jeg vil nok tro at du vil bli veldig fornøyd med SC 4 

Skrevet

Har den gule typen med avtagbar tank.

Så lenge jeg fyller på med varmt vann kan jeg kjøre kontinuerlig til husvask med mikrofibervottene, men punktrengjøring med det største trykket varer veldig kort tid og er litt lunefullt med tanke på at jeg ikke vet når jeg får det igjen. Hvis denne noensinne går i stykker skal jeg vurdere en større modell, men alt i alt er jeg godt fornøyd og bare sjeldeglad jeg ikke tok en mindre modell uten dobbel tank (avtagbar+en som varmes opp inni)

Når det gjelder husrengjøring så gjelder det å bare ha masse kluter, da disse fylles opp med skitt ganske fort.

Kärcher har blodpriser på sine kluter så klart, så om du ser et godt tilbud er det bare å fylle på.

I praktisk bruk så ta på noe gummihansker ;) standard nitrilhansker funker - kun for å unngå brannsår når man tilfeldigvis kløner og koker seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår