Jump to content
Sign in to follow this  
Geir

Geirs Lexus GS 300h

Recommended Posts

Geir

Henta meg ny bil i dag! 2014 Lexus GS 300h F Sport. Endelig bakhjulstrekk igjen :thumbs:

Det kommer mer bilder etterhvert, tenker jeg, for det ble ikke så mange i dag siden det var så deilig å bare kjøre rundt! I tillegg trenger den en forholdsvis omfattende runde med poleringsmaskin ettersom det er mye RDS og holos på denne. Ba forhandler droppe klargjøring, så sparte jeg de pengene. På de drøye fem timene bak rattet i dag snittet jeg på 0,63 l/mil. Ikke dårlig til en så stor bil med bensinmotor! (5-serie/A6 segmentet).

Bilen er fullutstyrt med bl.a. 16-veisjustering på seter, 17-høyttalers surround fra Mark Levinson, night vision, adaptiv cruise control, head-up display +++.

2_zpsaj5wdsso.jpg

cid__7DE478F2CD82284E865817FADC20C291kom

1_zps59qzpepk.jpg

Edited by Geir
  • DCN Point 17

ballemann

Grattis med sinnsykt lekker bil!

Geir

Takker! I dag er det langkjøring på ny, og følelsen av å glede seg er tilstede, hehe. Skal levere fra meg CTen til ny eier i Telemark på en togstasjon, så skal den kjøres av ny eier opp til Tromsø. Litt av en tur, full av dekk etc!

ØHN

Gratulerer så mye med en helt nydelig bil! :thumbup:

magne

Grattis! Må følge denne tråden også :wub:

For å få prikken over i'en på denne bilen må du få foliert kromdelen av grillen, så den er helt svart i front :thumbup:

Belle

Gratulerer med nydelig bil! Bestefaren min har en forrige gen 450h, ganske så gromme direktør børsjer :)

Ole M

Gratulerer med konge bil! Elsker store sedaner. Kunne selv tenkt meg en av disse i fremtiden, eventuelt en LS, men det blir gjerne litt vel vulgært... Og dyrt... ;)

Geir
12 timer siden, magne skrev:

Grattis! Må følge denne tråden også :wub:

For å få prikken over i'en på denne bilen må du få foliert kromdelen av grillen, så den er helt svart i front :thumbup:

Godt forslag! Den skal jeg ta med meg.

Har kikket en del etter TUV-godkjente senkefjærer til denne, siden jeg kunne tenkt meg å ha den 2 cm lavere, men det finnes ikke gitt. Har kun funnet fra Tanabe og RS-R hittil, da uten TUV, og da avventer jeg enn så lenge.

Takk til alle dere andre! Kommer mer bilder, som sagt. Bare gardina i bakruta gjør meg nummen. Når bilen settes i revers går den automatisk ned. Hva mer kan en gadgetslave be om? Og den night view greia....hæhæhæ :blush:

1 time siden, Ole M skrev:

Gratulerer med konge bil! Elsker store sedaner. Kunne selv tenkt meg en av disse i fremtiden, eventuelt en LS, men det blir gjerne litt vel vulgært... Og dyrt... ;)

Elsker store sedaner selv! Havnet bak en eldre LS tidligere i dag. Fantastiske biler. Jeg vurderte en selv, men synes en halv mill på en snart ti år gammel bil ble litt for mye risiko for denne svake sjelen. I tillegg har jeg fått noen eksempler på reparasjonskostnader som skremte meg litt, selv om det sikkert aldri vil skje noe med en slik bil om den tas vare på. Det er jo en viss kvalitet på dem. Men da ble det heller en GS med garanti 3 år til. Kommer alltid til å drømme om en LS...

2 timer siden, Belle skrev:

Gratulerer med nydelig bil! Bestefaren min har en forrige gen 450h, ganske så gromme direktør børsjer :)

Luktet litt på bilen nedenfor, men "pinglet ut" og kjøpte nyere og billigere bil. Skulle gjerne hatt den motoren som står i 450'n, men klarte ikke argumentere meg til at det var verdt både alders- og prisforskjellen. Får prøve igjen ved en senere anledning!

http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=65169922

Edited by Geir

Geir

Kan forøvrig melde om at jeg hadde småpene 0,59 l/mil da jeg parkerte i garasjen i kveld. Kan ikke klage over det forbruket på en bensinbil på 1,7 tonn med 2,5 liters motor og 223 hk :wub:

• DCN Point 1

Geir

Her kommer noen bilder av interiøret. Også har jeg fått mulighet til å spille av DVD igjen. Hadde det på IS 220d'en, og savna det egentlig litt! Helt bortkasta funksjon (bortsett fra fergekø, kanskje?), men samtidig så artig :thumbs:

IMG_4777_zpsix4u7oj2.jpg

IMG_4776_zpstnkazpny.jpg

IMG_4774_zpsm0d2xnk5.jpg

Night view :D

IMG_4795_zpstxm6e8er.jpg

IMG_4796_zps9rmn83r9.jpg

IMG_4797_zpsgvqhzqgt.jpg

Edited by Geir
  • DCN Point 3

magne
21 timer siden, Geir skrev:

Kan forøvrig melde om at jeg hadde småpene 0,59 l/mil da jeg parkerte i garasjen i kveld. Kan ikke klage over det forbruket på en bensinbil på 1,7 tonn med 2,5 liters motor og 223 hk :wub:

Mtp at IS veier 200kg mindre men fint klarer rett under 0,5 på normal landeveiskjøring sommerstid hadde jeg faktisk trodd GS skulle ligge nærmere 0,55 enn 0,6.

Kan for øvrig avsløre at (uten at det kommer som noe sjokk) at reelt forbruk er en del høyere enn kalkulert forbruk for disse bilene.

Pleier å ligger på ca 0,1 liter mer per mil enn det kalkulerte forbruket når jeg regner ut bensinforbruket hver gang jeg fyller suppe.

På min er over eller under 70 km\t på landeveiskjøring også veldig avgjørende for forbruk. Kjørte ca 3 mil med 70 soner og trafikk som ikke gikk fortere. Da var forbruket på 0,41. Samme strekke uten trafikk og med litt tung høyrefot ga fort ca 0,55.

På motorvei har det også mye å si på forbruk om jeg kjører 100 eller 120.

Geir
19 minutter siden, magne skrev:

Mtp at IS veier 200kg mindre men fint klarer rett under 0,5 på normal landeveiskjøring sommerstid hadde jeg faktisk trodd GS skulle ligge nærmere 0,55 enn 0,6.

Kan for øvrig avsløre at (uten at det kommer som noe sjokk) at reelt forbruk er en del høyere enn kalkulert forbruk for disse bilene.

Pleier å ligger på ca 0,1 liter mer per mil enn det kalkulerte forbruket når jeg regner ut bensinforbruket hver gang jeg fyller suppe.

På min er over eller under 70 km\t på landeveiskjøring også veldig avgjørende for forbruk. Kjørte ca 3 mil med 70 soner og trafikk som ikke gikk fortere. Da var forbruket på 0,41. Samme strekke uten trafikk og med litt tung høyrefot ga fort ca 0,55.

På motorvei har det også mye å si på forbruk om jeg kjører 100 eller 120.

Skal nok komme meg lenger ned etterhvert ;)

Under jobbpendlingen er det mye firefelts motorvei på meg, men jeg skal jobbe litt for å gå mye over 0,60.

Megaoctane

Er det mye bedre plass bak i denne vs IS modellen som er ute nå?

Må få prøvekjørt IS300h en dag også. Tidligere har jeg bare sett etter Mercedes når jeg har byttet bil, men denne gangen blir det nok å teste Audi, Volvo og Lexus før jeg bestemmer meg.

Og så er det A6/A4, V90/V60, IS/GS problematikken og pris som vil spille inn, da jeg kommer til å lease.

87% av tiden er jeg alene i bilen.

10% av tiden (hver lørdag) er kona og minste barnet på 3 med oss.

2,5% av tiden (kanskje 1 gang i mnd) er de andre barna også med (13 år og 9 år)

0,5% av tiden (1 eller 2 ganger annen hver måned) har jeg venner som sitter på.

Så litt vanskelig å rettferdigjøre kjøp av en stor bil vs en mindre bil rent økonomisk sett. Men ja - mye deiligere å kjøre stor bil :)

Geir
28 minutter siden, Megaoctane skrev:

Er det mye bedre plass bak i denne vs IS modellen som er ute nå?

Må få prøvekjørt IS300h en dag også. Tidligere har jeg bare sett etter Mercedes når jeg har byttet bil, men denne gangen blir det nok å teste Audi, Volvo og Lexus før jeg bestemmer meg.

Og så er det A6/A4, V90/V60, IS/GS problematikken og pris som vil spille inn, da jeg kommer til å lease.

87% av tiden er jeg alene i bilen.

10% av tiden (hver lørdag) er kona og minste barnet på 3 med oss.

2,5% av tiden (kanskje 1 gang i mnd) er de andre barna også med (13 år og 9 år)

0,5% av tiden (1 eller 2 ganger annen hver måned) har jeg venner som sitter på.

Så litt vanskelig å rettferdigjøre kjøp av en stor bil vs en mindre bil rent økonomisk sett. Men ja - mye deiligere å kjøre stor bil :)

GS'en er 19 cm lenger enn IS'en. Hvor de 19 cm eksakt befinner seg er jeg usikker på. 

Jeg testet bakovervendte barneseter i begge, og føler jeg fikk bedre plass til bena i GS'en. Det var ikke dårlig plass i IS'en, men i GS'en fikk jeg strukket ut bena fullt, og samtidig ha enda mer plass å gå på. Bagasjerommet skiller bare 15 liter, så det er mulig det meste av de 19 cm er bakseteplass uten at jeg kan være bastant på det.

Utover det er du jo inne på noe ift prosentfordelinga der. I mitt tilfelle velges dog Lexusen hyppigere enn Avensisen når vi skal på "familietur". Det er rett og slett bare mer komfortabelt.

Megaoctane

Bare 15 liter forskjell? Når jeg så bagasjerommet i GS og is så virket is sin veldig dyp mens GS sin virket "kort" og bred. 

Dennis

Gratulere med ny Lexus. Ikke feil med en GS :thumbup: