Gå til innhold
Peavey

Hva er dette?

Recommended Posts

Peavey    0
Peavey

Fant plutselig noe "bugg" i lakken på bakfangeren på bilen min.

Skjønner ikke helt hva det er, kan nesten se ut som noe har rent nedover...

Det er ikke et så stort område og vises nesten ikke siden det er så langt ned på bilen, men jeg vet det er der, og det holder!

Har prøvd å polere over det, da forsvant det, men kom tilbake neste vask.

post-363-1240506274_thumb.jpg

Noen som vet hva dette er og hva jeg kan gjøre med det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
General Lee    25
General Lee

Snodig. Du har ikke ett større bilde så en kan se hvor på bilen det er?

Er vertfall noe som har tørka på bilen, kanskje en hund som har ......

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
E46Johnny    6
E46Johnny
Fant plutselig noe "bugg" i lakken på bakfangeren på bilen min.

Skjønner ikke helt hva det er, kan nesten se ut som noe har rent nedover...

Det er ikke et så stort område og vises nesten ikke siden det er så langt ned på bilen, men jeg vet det er der, og det holder!

Har prøvd å polere over det, da forsvant det, men kom tilbake neste vask.

post-363-1240506274_thumb.jpg

Noen som vet hva dette er og hva jeg kan gjøre med det?

Kan se ut som såpe, rensemidel eller polish rester som har rent ut fra pynte/beskyttelse list.

Det er defor jeg spyler godt langs listekantene når jeg vasker bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
E46Johnny    6
E46Johnny

Prøv å ta en høytrykk spyler og spyl langs listekantene til det kommer bare rent vann ut, ikke bruk veldig høyttrykk.

Under listene er en plass det samles mye dritt som kan holde på avfettings midler og støv. Er du nøye tar du av listene og shiner bak dem og. :D

Endret av E46Johnny

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
chrisb    0
chrisb

Er ikke egg da? En kamerat av meg fikk det på bilen sin av russen, var ett helvete og vaske vekk og han hadde oversett ett sted og da så det sånn ut.

Men han gikk til ett lakk verksted for og ordne det..kanskje det hadde holdt med avfetting og litt rubbing?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 228
Hans Marius

Det er ike lakket opp igjen der det er slik? Har opplevd at div avfettinger lager nesten slike merker der det er lakket. Blir som du sier borte etter polering, men kommer igjen deste gang du avfetter. Men om du har voks/sealer over det kommer det ikke igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
E46Johnny    6
E46Johnny
Avfettning?

Pleider og avfette jeg for å få bort asfalt flekker og slik før vask, clay og polering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tiger    0
Tiger
Pleider og avfette jeg for å få bort asfalt flekker og slik før vask, clay og polering.

Spray litt på lakken din og la det virke i 1 eller 2 dager og se hva som skjer da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
E46Johnny    6
E46Johnny

Er utdannet bilmekanikker og har jobba på versted med vedlikehold av biler, Tog og maskiner i over 31år så jeg vet hva som skjer med avfetting som tørker.

Det er derfor jeg sa at det var lurt å spyle langs liste kantene for å få det bort.

Bruker du selvvasken bå bensinstasjonene har du ikke kontroll vilket produkt du få på bilen uansett.

Det blir litt anderledes med medlemene her inne som normalt er mye mer forsiktig med hvordan de behandler bilen.

Komentarene jeg ga er basert på et bilde på internett og ikke etter en fysisk evaluering på stedet og jeg har sett slike tilfeller før gjennom mange år som bil entusiast, og derfor komentaren. B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Peavey    0
Peavey

Er ikke noe annet enn en kromlist over stedet som er skjoldet.

Men det kommer ikke noe fra den, den e ganske tett.

post-363-1240523387_thumb.jpg

Her er et bilde litt lenger unna.

Tror ikke det er avfetting, spyler veldig godt av bilen etter slikt, samme med såpe... Spyler ekstremt mye.

Stedet er ikke opplakkert...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Kjenner du noe når du stryker over lakken, eller er det liksom "i" lakken ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne Å    2
Arne Å

Det ligner veldig på noe jeg har sett før. På jobben, i et parkeringshus. Der er det noen små hvite avleiringer i taket som drypper, lik dem du finner i grotter, bare bitte små. Merkene som kommer på bilene som parkerer der er veldig lik dine merker. I så fall er det salt fra betongen.

Lett å få vekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Peavey    0
Peavey
Kjenner du noe når du stryker over lakken, eller er det liksom "i" lakken ?

Ja det er en ruere overflate enn lakken ellers....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle
Ja det er en ruere overflate enn lakken ellers....

Godt det er noe som mest sansynlig er utenpå lakken da, og mest trolig ikke etset inni :)

Det kan jo være så mangt som er kommet på, alt mens plasseringen er der den er -

Hvis det Feks er egg - som slettes ikke er usansynlig, vil du antagelig oppnå bedre effekt om du bruker en "bug remover" ala TW insektfjerner, ssiden dette "spiser proteiner" - og egg er jo som kjent proteiner :)

mvh

ståle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    443
trogha
Spray litt på lakken din og la det virke i 1 eller 2 dager og se hva som skjer da.

Da får han bare nye merker........legg på litt avfetting og prøv å vaske det bort før noe som helst har tørket. Funker ikke det er det clay, og funker ikke clay må du nesten prøve en runde med maskin evt. scratchx for hånd.(?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Odd-M    25
Odd-M
Det ligner veldig på noe jeg har sett før. På jobben, i et parkeringshus. Der er det noen små hvite avleiringer i taket som drypper, lik dem du finner i grotter, bare bitte små. Merkene som kommer på bilene som parkerer der er veldig lik dine merker. I så fall er det salt fra betongen.

Lett å få vekk.

Det er kalk det du snakker om, ikke salt. Portlandsement som vi bruker her i Norden er som kjent laget av kalk. Hvis vannet får transportere gjennom/på/langs hull og sprekker i betongen vil det skje en kjemisk reaksjon og vi får kalkutfelling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Reaper    0
Reaper

Sorry at jeg kupper tråden din, men er litt krise.

Skulle vaske bilen i stad, på med prickbort, skulle til å spyle av. Og da hadde det blitt sånn som på bilen din, over alle de nedre sorte panelene. Ser ut som PB har reagert med lakken på de panelene, så nå er jo det sorte, grått/hvitt :o Prøvde å vaske det bort, ble bittelitt bedre, men det ser jo overhodet ikke ut!!!!

WHAT TO DO???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig