Jump to content
Sign in to follow this  
Christer R

S&S 2013 Bmw 535d Xdrive

Recommended Posts

Christer R

Fikk bestilling tidlig i år på en flott Bmw 535,han ville ha en bil som var lett og holde ren og friske opp litt i glans. 

Det ble avtalt en 1 stegs og beskyttelse med Cquartz Finest v6 fra CarPro.

Noen bilder av bilen ved annkomst.

Det ble påført en Kaldavfetter fra en lokal pusher,den funker like godt som PB og koster litt mindre.

Når den hadde fått virket i ca 10 min var det tid for en microavfetting,denne og fra en lokal pusher. Funker godt og skummer lett under påføring,denne ble påført på hele bilen og i dørkarmer.

Lot dette stå mens eg gikk med kost i dørkarmer,ca 5 min før et toppet bilen med skum fra Nerta. Liker Nerta sitt skum,blir tjukt og henger en stund.

Korrosol ble lagt på,det fikk virke i 10 min før skumming og håndvask med varmt vann og Maxi Suds. Himmelen åpnet seg,så ble ikke mer bilder av vask :)

Clayet hele bilen med clay fra Bilt Hamber

Noen få tilstandsbilder,er ikke verdens letteste farge å få med defekter,men litt får man med seg :)

Prøvde med denne kombo på panser,Essence på en CarPro mf pad. Dette tok faktisk bedre enn Scholl S20 på lilla spider. Tok og selvfølgelig wipedown med silikonfjerner for å skjekke dette :)

Panser kjørt 3 runder med Flex og Essence,sprer på 1 og kjørte rett opp på 4 for å få godt med varme,kjører en 5-6 pass på høyt turtall og 3-4 pass på lavt. Fjerner jo ikke dype riper,kun lette vaskeswirls og det som var av matthet fra tidligere klargjøring.

Noen 50/50 av høyre fremskjerm,her var eg gått over til orange spider pad fra Scholl.

4 bilder av bakdør som ikke er gjort noe på,og fremdør som er polert.

Blir blankt med Essence :)

Bakluke før og etter,eg måtte jaggu gå dypt inn i meg sjøl for denne jobben. Det ble alt for mye riper igjen for min smak :)

Motorrom fikk Swissvax sin engine spray,sprayet på når alt var tørt og lot det tørke inn :)

Stickers fra leverandør og noen garantihefter :)

Da alt var ferdig ble det lagt 2 lag med Cquartz Finest v6,fast cure. Første laget fikk ligge i 7 min å haze og 2 laget fikk 5 min hazetid. Påførte panel for panel.

Dagen etter gikk eg over med Reload på lakk og felger,vinduer fikk RainX og dekksider Slickrims.

Eiger ble storfornøyd,eg ikke helt fornøyd. Men skal man tjene litt penger så må man svelge noen kameler innimellom :)

Takk for titten :)

• DCN Point 41

D.Mikalsen

Flott og godt jobbet som alltid Christer, og litt av en bil med en råsterk motor! :D Hehe, godt at eier ble godt fornøyd selvom du ønsket å gjøre litt mer ;)

Audi S8

Vart meget bra dette her, forstår at 1 steg jobb ikke er lett å då til et slik resultat som man ønsker å få om bilen har litt mer riper en man først trodde, og om man da skal ta et 2 steg å få betalt for et steg så går man fort konkurs hehe men vil jo si at sluttresultatet her vart jo meget bra, blir noe lettere for kunde å halde bilen ren no fremmover :)

Har du kjøpt deg nye HT ?

Cred!

Christer R
25.2.2016 - 18.45, maitruckz skrev:

Ser ikke så hakkende gæli ut :P Pent! :D

Takker :thumbup:

26.2.2016 - 0.19, D.Mikalsen skrev:

Flott og godt jobbet som alltid Christer, og litt av en bil med en råsterk motor! :D Hehe, godt at eier ble godt fornøyd selvom du ønsket å gjøre litt mer ;)

Takker :) Har en kompis som kjøpte en lik for noen dager siden,og for en bil det er :thumbs:

2 timer siden, Audi S8 skrev:

Vart meget bra dette her, forstår at 1 steg jobb ikke er lett å då til et slik resultat som man ønsker å få om bilen har litt mer riper en man først trodde, og om man da skal ta et 2 steg å få betalt for et steg så går man fort konkurs hehe men vil jo si at sluttresultatet her vart jo meget bra, blir noe lettere for kunde å halde bilen ren no fremmover :)

Har du kjøpt deg nye HT ?

Cred!

Det ble greit dette her,kunden ble knallfornøyd :) Eg må bli flinkere å gi kunden det han vil ha og betaler for,skal tross alt leve av dette :)

Har hatt denne i snart 2 år eg,Foma med varmt vann :thumbs:

34 minutter siden, Magnera skrev:

Ble lekkert det der! :D

Det ble det :)