Lexgtturbo

Vintervraket har ankommet

38 innlegg i emnet

Her er noen bilder av vinterbilen min, ser ikke ut foreløpig og det frister ikke gå løs på annet enn interiør.

Tok litt Bilder av interiør i dag diverse før og etter rens.

SL389765.jpg

SL389761.jpg

SL389759.jpg

SL389775.jpg

SL389776.jpg

SL389777.jpg

Her er grunnen til at eg vurderer å ikke gjøre noe utvendig med bilen.... Det er kun lagt på farge som har begynt å sprekke og INGEN klarlakk :angry: Illustrert med dette bildet:

SL389771.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med gromvogn :) Du får droppe maskinpoleringa, og hive på noe Chemical Guys :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se der, ja. Gratulerer med ny bil! :thumbup:

Så jo ut som om den var relativt godt innrøyka, var iallfall ikke så vanskelig å se hvor du hadde renset hen :D

I forhold til utvendig får du bare ta det som en utfordring. Du får legge ut litt flere bilder etterhvert, så vi får et enda bedre inntrykk av hvordan bilen ser ut :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser sånn ut ja, er ikke verdt å jobbe på den lakken... får satse på å ta rusten og resten av interiøret, så får eg se om den blir beholdt, eller solgt.

Mistet helt motet når eg så at lakken er sprukket inn til grunningen, skal se om eg orker å gjøre noe mer med den. Men eg skal ta flere bilder av rustbøtten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hva slags erfaring du har med å lakke litt selv, men du får kjøpt 2 komponent klarlakk på spray. Det er det nærmeste du kommer profesjonell lakkering uten å levere bilen på verksted. Kunne vel sikkert vært et artig prosjekt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lakksprøyte men ikke sted å lakke med temperatur, og planen var å ikke kjøpe for mye til bilen. vi får se hva som skjer. Var litt nedsig kan man si, kan være at eg plutselig får litt ekstra viljestyrke en dag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge du får tempen over 10-15 grader i garasjen funker det å lakke en bruksbil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se om eg kanskje kjper noe lakk til den, eller om eg bare kjøper inn hammerite og sprøyter hele bilen med det. Finne alltid en dårlig løsning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mattsvart, lav, feite felger og ellers dønn strøken og blank, der har du rette stuket.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer kanskje mer bilder av hvor omfattende arbeid som må til, men regner med at siden eg skal klargjøre en landcruiser for vinteren at eg prioriterer write up på den fremfor bilder av rustholken :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratis med "ny" bil da :) Men som sagt, er bare å se på den lakken som en utfordring ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro det kommer seg bra når den blir sveist opp igjen der det trengs og får litt ny lakk der rust og drit blir fjernet. General lee er inne på noe når det gjelder matt svart... kunne vært artig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med "ny" bil da...

Er morro å ta biler inni når du virkelig ser forskjell på jobben da...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahh, hadde en sånn i fjor. Dog en 16v Twincam GT med bøttestoler, 4-punkt belter, stabstag oppe, nede, foran og bak, polyflex foringer i hele understellet, slissa og borrede skiver med greenstuff klosser, Toyo R888 gateslicks, åpent filter og 2,5" eksos. Morsom bil.

post-56-1225036515_thumb.jpg

post-56-1225036494_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får slenge i Toyota sin 1.6l 4AGE fra TRD i den da har du 240 hk uten hjelp av kompressor eller turbo men har da redline på 12k hehe :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er tøft. Har en AE82 selv, men dog en myyye slappere versjon B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

den var jo kul den wiplash :)

hadde ae92 selv, 1,6 XLi. 60.000km på tellern når jeg kjøpte den i 2004 :blink:

ble itt "sjuk" når denne kom opp her om dagen, også S da gitt...

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2011119

Ble bra forskjell på setene før og etter ja.

bilder av bilen utvendig da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å være helt ærlig spørs det om det kommer noen fler bilder av den når eg no jobber med å få penger igjen for feil som eg ikke har blitt opplyst om. Enten det eller å heve kjøpet...

Av grunner som:

*Starter ikke når motoren er varm

*Går no på 3 av 4 sylindre

*Klarer ikke komme seg ned i normalt tomgangsturtall(holder seg plutselig oppunder 2,5k rpm)

*Drikker bensin tilsvarende motorvolum per mil!!!!

*Rusthull i gulvet på pasasjersiden

Rusten kan eg ikke klage på, som sagt en får ikke mye for 8000. Men en motor som ikke virker som den skal når de går ut og sier at den ikke har startproblemer og det ikke går an å starte den når den er kjørt en stund, det ER feilinformasjon.

Dette er grunnene til at eg ikke orker å vise frem bilen enda. Blir bare kvalm av hele saken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trist å høre. Håper det ordner seg for deg!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en annen motor for hånd og en som kan skifte den for meg, men det koster fort mer enn eg har råd til. Jaja ordner seg nok til slutt.

Endret av Lexgtturbo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive