Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

OBS bygg selger den der ihvertfall. par lapper tror jeg det sto? gikk forbi den igår. Har sett den på nett til 1300,- en plass..

Det er såpass ja. Synes det hørtes noe dyrt med par lapper.

Jeg har faktisk ikke sett den på obs bygg i nærheten av meg. Har sett etter en slik når jeg har vært på typisk clas, jula, byggmix, osv.

i håp om å finne en slik en til en hyggelig pris selvfølgelig :)

650kr ca. Byggmix på Håland. Vær rask de tømmer butikken for varer nå innen lørdag pga ombygging.

Var 50% på alt Karcher utstye.

Supert! Takk! :) Håper jeg klarer å komme meg ut til bryne før dem stenger i kveld da. Og at dem har mer igjen selvfølgelig :)

Vurderer å bytte farge. Tips til ny farge? På både bukken og plata som skal dekke hele senteret på samme nivå som topp bukk.

Jeg selv vill ha hatt den i Blå eller svart :)

Skrevet

Den stanga mellom portskinnene kan du trygt fjerne, jeg fikk beskjed av montøren min, at den i utgangspuntet bare ble brukt for montering, å etter at skinnene er skrudd skikkelig fast, så har den ikke noen funksjon.

B3247853-307B-4C77-A5F3-1D019DBB2923.jpg

Tommy

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR

Tommy's CAR SPA (facebook)

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Ho har jo sett 2 bager med maskiner (hun vet ikke at det ikke er 1 i hver bag, men 3 i en og 2 i den andre... og alle MFene min, og alle padsa mine, og steameren min, og våtrensemaskina mi, og ene lykta mi. Og jeg tror hun kanskje har vært i bua og sett 30% av kjemien min og noe polish.... I am screwed.. hva gjør jeg nå? :( (gleder meg til uhs og utopia kommer i posten iløpet av uka da!! :D)

Lyger og sier du har oppbevart noen greier for en kompis, og bytter lås på døren. Og få alt bilpleierelatert levert på jobben fremover og ta med litt og litt hjem.

Og uansett hva det koster, så kostet det bare "noen hundre".

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Hadde rørlegger på besøk i helgen, så fikk ferdigstilt vk og koblingen av rør.

Klargjorde for plassering:

7BA13416-9333-42CA-A03C-1FB865D766B6.jpg

483405FE-64E8-4711-9CD0-42EF1592A38E.jpg

A4E4B5B1-C7E6-4D33-BB01-33244391F0FC.jpg

Plukket og klargjort for montering:

8F87BF51-B4C4-4BA2-8BEC-6A3DFF482E73_1.j

Div rørdeler kjøpt inn:

D662527E-2CF8-4C9F-9797-D97C2AA48C0D.jpg

Montering og oppkobling:

BD826411-29DD-4AEC-898D-6637646C6556.jpg

58038DE2-113B-41A3-BBA6-4BF94254F1D0.jpg

F350F2E6-C8E2-4FCE-B16D-D229BA25EB3E.jpg

Prøvekjøring:

1269AE59-9B49-4BEB-93CD-270008EEB32E.jpg

BF852E4B-836B-49E5-BA45-AC2976FFA8EB.jpg

8C2C1FEE-F7D8-4ECA-AFB1-269888AF1860.jpg

Ferdig koblet og klar for bruk:

29F06CCC-18FD-4BF6-A27B-7A7954777129.jpg

Varmt og kaldtvann ferdig lagt opp:

9EF25ABD-5063-4761-86A3-DAE53A84A691.jpg

Nå er det bare å lekte videre å få gang på det elektriske og starte platingen av veggene.

Trivsel med varme, da blir det kjekkere å holde på. :)

• DCN Poeng 2

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

Skrevet (endret)

Nå har jeg fått lest gjennom tråden din :) Et flott stykke arbeid du har gjort. Den viftekonvektoren, er den koblet til et vannbåren system du har fra før?

Endret av vetting
Skrevet

Nå har jeg fått lest gjennom tråden din :) Et flott stykke arbeid du har gjort. Den viftekonvektoren, er den koblet til et vannbåren system du har fra før?

Takk for det. :)

Ja har vannbåren varme i huset, og la opp denne ekstra kursen for over 2 år siden. Går på samme fordelerstokk som alt det andre, bare at den ikke har vært tilkoblet før nå. Kjører kun rent vann, siden den skal ha kontinuerlig flow.

Alt ligger frostfritt i tillegg, så jeg skal i teorien kunne stenge sløyfen og fortsatt være trygg uten at det fryser.

Fikk lektet og ryddet litt i går:

2528E27E-54D5-473E-B59B-C6D3700AC443.jpg

Plastret bakveggen som ikke skal ha membran og flis:

43A1777E-033D-4F2D-BC08-D4D182667104.jpg

054CE12A-83A4-4093-837E-BE16ADFBC1F9.jpg

Utforing av veggen for å komme flush med betongkanten:

7F6F97BD-A7EF-43A9-AE91-8DDF28799A3B.jpg

Litt småredd spikerpistolen og kompressoren: Tidlig herdes. ;)

9DD93BC2-EB39-4868-89EC-94D95B9A1EF8.jpg

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

Skrevet

Du har ikke vurdert Fibo Trespo baderomspaneler på veggene?

Flotte flisdekorer i mange design. Fester rett på stendere uten membran bak, og kan spyles.

www.fibotrespo.no

The Punisher
Skrevet

Flotte flisdekorer i mange design. Fester rett på stendere uten membran bak, og kan spyles.

www.fibotrespo.no

Flott garasje dette! Spennende å følge med!

Kriller; kan platene monteres uten plast bak?? Har tenkt bruke slike plater( sorry OT)

Skrevet

Flott garasje dette! Spennende å følge med!

Kriller; kan platene monteres uten plast bak?? Har tenkt bruke slike plater( sorry OT)

Ja, platene skal monteres uten plast bak:-)

Ligger flere monteringsfilmer på hjemmesiden og youtube.

PS: Jeg jobber i Byggma som eier Fibo Trespo.

Skrevet

www.fibotrespo.no

Flott garasje dette! Spennende å følge med! - Takk :)

Jeg har brukt endel tid og har vært mye frem og tilbake ang dette. Tok endelig svar faktisk for kun to uker siden.

Fordelene med Fibo Trespo er mange: Monteringstid, man slipper membran og plast, de finnes i mange mønster, slitesterke og fine å se på. Litt stive priser, men alt er relativt.

Av svakheter er det for min del det at de skal monteres litt oppfor gulvet. Da er monteringsanvisningen at man skal sette platene på en skinne og fylle denne med fuge under montering og etterpå. Jeg måtte da ha noe fra gulvet og opp til kanten her i tillegg. F.eks en flis. Men etter å ha pratet med tømrer, lokal Coop Obs Bygg og Byggma/Fibo Trespo, så valgte jeg å ikke gå for dette.

Den svake overgangen nederst i forhold til flis helt til gulvet ble ganske avgjørende. Så lenge dette er i en garasje og man kan forvente noe røffere bruk enn inne på ett bad så sa de alle utenom Coop at fliser var best. Avfetting og vann + dekk som dunker borti ++ gjør at jeg vil få lengre levetid på fliser enn de platene.

Flisene derimot krever jo membran, mye mer jobb, mye dyrere om man ikke kan gjøre det selv, men billigere i innkjøp om man velger noen billige.

Ellers er det jo mye positivt med høy slitestyrke, mye utvalg og ingen dårlig magefølelse for druppkanten. :)

Om noen kjenner noen lokale flisleggere i Rogaland som kunne tenkt seg å henge opp 30m2 veggflis, så mottar jeg gjerne tilbud på PM. Mulig jeg setter vekk jobben for å fremskynne ferdigstillesen.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

Skrevet

Det er riktig at platene skal monteres en 5-6 cm over gulvet. Dette er sikring på bad.

Blir jo litt annet ettersom dette er en garage:-)

Listen nederst er en bunnlist som platen skal settes oppå, og dersom en spuler direkte på platene må det fuges.

På bad er det kun krav om denne listen dersom en dusjer direkte på platene.

Jeg hadde ikke vært redd for å montere plater i garagen med 1-2 cm over gulvet.

Skrevet

Sant det.

Men over tid så er jeg ikke helt tilfreds med denne fugen i bunn enten jeg legger meg 2 cm eller 20 cm over gulvet.

Er nok en grunn for at større vaskehaller også kjører fliser i våtsonene.

• DCN Poeng 1

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

FrederikOslo
Skrevet

Har sett igjennom denne tråden og må innrømme at dette blir hva man kan kalle drømmegarasjen!!!!. Selv bor vi for tiden i byen og har kun gateparkering og drømmer om garasje!

Skrevet

Ryddet og gjorde klar for sparkling og maling:

5DF18FC6-C619-44F2-8D03-A80A7EF5B460.jpg

83869331-8640-40D2-BAD3-2E9B40D927EC.jpg

0407A259-363B-4500-BAB0-59886B7B90E2.jpg

20 grade bør vær bra temp mtp tørking:

4F8B1271-DAFF-4C45-9EE0-5BD9739CDF9B.jpg

Ekstra avfukting. Denne skal også bli brukt i tiden fremover når garasjen er ferdigstilt:

F744D72B-BDAB-4123-9971-EDE9AD43D519.jpg

Satser på å få ferdig taket nå på 4-5 dager.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

Skrevet (endret)

Trenger litt tanker ang takbelysningen som skal være over bukken.

Har lagt opp til 5 punkt i taket, ca. slik:

-

II

II

Ulemper er at de to rett over denne teksten må være lavtbyggende pga porten går opp.

Har maks 7 cm å gå på. Vurderer litt å gå for noe lignende dette som taklys:

http://www.ebay.com/itm/10W-20W-30W-50W-80W-100W-LED-Outdoor-Garden-Landscape-Flood-Light-Waterproof-/400786322470?pt=UK_Garden_Lighting&var=&hash=item5d50b9f426

Vil det se rart ut eller gi dårlig lys? IP65 er vertfall bra nok mtp vannsprut når bilen blir vasket innendørs.

Har altså ikke plass til Biltema sine som mange benytter. De bygger for mye.

Andre armaturer jeg har sett på er enten for høye eller tåler lite eller ingen fukt.

Endret av NeDD

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Hvilken styrke tenker du å bruke? Husk at 100W LED blir latterlig varmt og trenger skikkelig kjøling.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Jeg har brukt endel tid og har vært mye frem og tilbake ang dette. Tok endelig svar faktisk for kun to uker siden.

Fordelene med Fibo Trespo er mange: Monteringstid, man slipper membran og plast, de finnes i mange mønster, slitesterke og fine å se på. Litt stive priser, men alt er relativt.

Av svakheter er det for min del det at de skal monteres litt oppfor gulvet. Da er monteringsanvisningen at man skal sette platene på en skinne og fylle denne med fuge under montering og etterpå. Jeg måtte da ha noe fra gulvet og opp til kanten her i tillegg. F.eks en flis. Men etter å ha pratet med tømrer, lokal Coop Obs Bygg og Byggma/Fibo Trespo, så valgte jeg å ikke gå for dette.

Den svake overgangen nederst i forhold til flis helt til gulvet ble ganske avgjørende. Så lenge dette er i en garasje og man kan forvente noe røffere bruk enn inne på ett bad så sa de alle utenom Coop at fliser var best. Avfetting og vann + dekk som dunker borti ++ gjør at jeg vil få lengre levetid på fliser enn de platene.

Ang. baderomsplatene kan du som nevnt heve dei opp 2-3cm og påføre fibo sin fugemasse under enden på platen. Då forsegler du enden og slipper den metallisten som er beregna for våtsoner.

Du vil aldri kunne øydeleggja ei plata uten å direkte slå med noke krafti eller skarpt. ( Ganske solide faktisk)

Husk at det og må spikres opp rupanel om du går for flis!;)

Flisene derimot krever jo membran, mye mer jobb, mye dyrere om man ikke kan gjøre det selv, men billigere i innkjøp om man velger noen billige.

Ellers er det jo mye positivt med høy slitestyrke, mye utvalg og ingen dårlig magefølelse for druppkanten. :)

Om noen kjenner noen lokale flisleggere i Rogaland som kunne tenkt seg å henge opp 30m2 veggflis, så mottar jeg gjerne tilbud på PM. Mulig jeg setter vekk jobben for å fremskynne ferdigstillesen.

• Forhandlere
polishduden
Skrevet (endret)

http://glamox.com/no/produkter/gpv2

Er de jeg har i bua. Knakende fornøyd :)

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet

Ang. Baderomsplatene så kan du som nevnt heve dei opp 2-3cm og forseggle under/enden av platen med fibo sin fugemasse. Metallisten er beregna for våtsoner.

Platene er skikkeli solide og tåler det meste. (Som krafti bom med hammer);)

Skrevet

Hvilken styrke tenker du å bruke? Husk at 100W LED blir latterlig varmt og trenger skikkelig kjøling.

Ok, kjøling og varme har jeg ikke tenkt på. 50w blir kanskje for svakt, men da unngår man kanskje å lage svimerke i taket?

Ang. Baderomsplatene så kan du som nevnt heve dei opp 2-3cm og forseggle under/enden av platen med fibo sin fugemasse. Metallisten er beregna for våtsoner.

Platene er skikkeli solide og tåler det meste. (Som krafti bom med hammer) ;)

Ja har vært litt frem og tilbake, på sikt så tror jeg at jeg nå har valgt den beste løsningen. No way back nå ;)

http://glamox.com/no/produkter/gpv2

Er de jeg har i bua. Knakende fornøyd :)

Takk for tipset. Ser veldig bra ut, men ser at de bygger 105mm, jeg har kun plass til maks 80mm der hvor porten går opp.

De passer til ellers i garasjen da.

Men til over port så ønsker jeg ikke å lage noe form for hurtigkobling på lamper som jeg må ta opp og ned for hver gang jeg skal polere bil.

Liker best faste og permanente løsninger. :)

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår