Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Vi skal bygge hus nå, og det skal stå ferdig januar 2014. 6,2 x 6,2 garasje. Har industriarmatur i garasjen jeg har nå, men er ikke helt fornøyd ift spotting av holos og RDS.

Tar gjerne i mot tips til belysning i tak jeg også!

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Skrevet

Vi skal bygge hus nå, og det skal stå ferdig januar 2014. 6,2 x 6,2 garasje. Har industriarmatur i garasjen jeg har nå, men er ikke helt fornøyd ift spotting av holos og RDS.

Tar gjerne i mot tips til belysning i tak jeg også!

http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=246041 :P

Min bilpleielogg
Min samling av bilpleieprodukter

- 1999 Volkswagen Lupo 1,0 
- 1995 Saab 900 2,0 

Skrevet

Hei

Innen elektrisk kan jeg svare på en del spørsmål

- 400v kontakt til kompressor på loftet. Trenger jeg andre plasser?

*Da regner jeg med du har 400v inn til huset?

- Hovedstrømbryter til elektrisk ved inngangdørs (gjelder ikke lys)

*i tilfelle ditt der du skal ha en del elektrisk utstyr og forskjellige ting (lys, bukk, kompressor, høytrykkspyler, varme) ville jeg satt opp eget skap i garasjen

- Egen bryter for kompressor, høytrykkspyler osv. Alt som har egen kurs eller "gjemt" stikkontakt

*Bryter panel ved døren er ikke noe problem

- Sensor som skrur på lyset i det man åpner dør eller port.

*Dette er litt klønete om man f.eks sitter på ene siden av bilen å "detailer" over lenger tid uten å røre seg. I såfall må man sette bevegelsedetektorer på 1-2 timer uten at man skal irritere seg over at lyset slukker, eventuelt ha flere bevegelsedetektorer. I tillegg vil dette stå på så lenge den satt tid på den hvis du bare skal gå inn for å hente noe.

- Alle el-kontakter i "våtsonen" skal være av IP som tåler vann.

IP44 eller høyere kapslingsgrad

Varme

*Varmepumpe, varmekanon, panelovner?

Belysning

*der ville jeg valgt armaturer med t5 lysrør, lang levetid og godt lys av typen som er tett (ip65) pga du skal bruke noe vann der. 840 farge eller høyere. Til holo's eller riper måtte man gått for lyskastere av led eller halogen, i led ville nok dette blitt en del kostbart om du skulle hatt til hele pga prisen på led og hvis du skal ha halogen, kostbart i forhold til watt per lampe og mye varmeutvikling.

Hvis det er ønskelig så kan jeg sikkert sette meg ned om jeg får nok info og tegninger om hva du vil ha i den og fått laget en skisse på det elektriske.

• 2 months later...
  • 6 months later...
Skrevet

Lager lett en samling om folket er interessert :)

Har selv sett dette med fuge og farge.

Litt zalosøl fikk stå og tørke inn i mørke fuger på peisen. Det satte også spor. Var umulig å fukte det opp og trekke det opp av fugene igjen.

Tynne fuger kan være med og redusere synligheten fra tørket avfetting og slikt.

Har ikke planer om å spyle gulvet hver gang jeg har vasket bilen, så det bikker mer mot et helgulv.

Ashford-formula virker bra, men usikker på fukt..

Edit:

Flisene fra garasjegulv.no er ikke aktuelle ettersom de "klakker" når du går på dem. Selv om det perforerte er geniale ettersom vannet vil renne under flisene og langs gulvet mot sluken.

Da slipper man å bruke støvler når man vasker bilen :)

Bruk en epoxy fuge masse eller en durafug.

Sist nevnte har jeg på garasjegulvet mitt, og jeg har søla masse på dette!

Eneste som kanødelegge denne typen er destilert vann eller melkesyre.

Lite av det io garron:)

Ligger bilder av garasjen i tråden min!

• 5 weeks later...
  • Moderatorer
Christer
Skrevet

Det er jo lov å søke før man spør, og de fleste "nye" spørsmål har som regel blitt stilt før...

Da det er sagt er DCN et av veldig få forum der man ikke får slengt "søk din latsabb" i trynet, men faktisk får gode svar selv om spørsmålet har blitt stilt og besvart mange ganger tidligere.

• DCN Poeng 1

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

• 3 months later...
Freebird
Skrevet

Synes ikke det er noe å si på fremgangen her. Dette blir bra. Følger spent med videre. :)

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

thunderbird61
Skrevet

Takk for det :)

Bestilte meg skap i dag:

Komplett%20sett.png + 1 til av det bredeste.

Samme som jeg kjøpte dette, har ikke pakka det ut ennå da garasjen ikke er helt ferdig.

Krysser fingra for at det er grei kvalitet.

thunderbird61
Skrevet

er det fra Ikea?

Tror det er samme som jeg kjøpte, ifra igarasjen.no

griffenfeldt
Skrevet

Synd det følger med så få hylleplater i skapene.

2015 Mini Cooper Sd Countryman Blazing red
2011 Citroen C1 1.0 rød.

Driver Larsens Autospa.
http://larsensautospa.no
bilpleier for fotofinish
http://fotofinish.no

Nad Nanolex approved detailer
Swissvax autorisert detailer

Mvh
Thomas

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår