Gå til innhold

Watermagnet funker ikke???

Recommended Posts

BalleKnalle
Skrevet

Tror jeg heller skal begynne å legge wm i vann bare i en bøtte. Selvfølgelig med microfber vaskemiddel, og gnikke og vaske på gammelmåten :lol: De blir jo ikke så skitne uansett

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

• kris1986

13

• Hans Marius

11

• Øivind

10

• kabbern

9

Mest aktive i dette emnet

Skrevet

Hvgilke middler anbefales for mikrofiber? ALtså, ett som er laget for Microfiber

Skrevet

Startet med Watermagnet selv, men ble aldri overbevist. Nå bruker jeg to stk Cobra Guzzler HD, og da snakker vi tørr bil etterpå! Går først over bilen ei runde med den ene, for så å gå over en gang til med den andre. Da er bilen knusk etterpå :)

'21 Lexus UX 300e / '14 Lexus GS 300h [Solgt] / '11 Lexus CT 200h [Solgt] / '06 Lexus IS 220d [Solgt] / '99 Lexus IS 200 [Solgt] / '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lexus - The Passionate Pursuit of Perfection

Skrevet

Watermagnet + blåse med trykkluft fungerer greit :D Skal man jobbe videre med bilen er trykkluft nesten et must, hvis man ikke har god lungekapasitet :D

Skrevet
Startet med Watermagnet selv, men ble aldri overbevist. Nå bruker jeg to stk Cobra Guzzler HD, og da snakker vi tørr bil etterpå! Går først over bilen ei runde med den ene, for så å gå over en gang til med den andre. Da er bilen knusk etterpå :)

Får den tørr med wm, men du må "buffe" hele bilen med wm ETTER den er tørket, så blir litt mer slit :P men kansje guzzleren blir sånn etterhvert??? rene kammer er ett must :)

Ghostrider264
Skrevet (endret)

Jeg er heller ikke imponert over Megs WM. På den andre siden kjøpte jeg nettopp Sonüs Der Wunder dehydrator. Nå skulle det bli vei i vellinga! Men neida, den legger også igjen et tynt lag med "streker". Ikke bra - bilen blir ikke blank nok. Eneste måten jeg får det til på er måten Geir beskriver over, gå over to ganger med to forskjellige dehydrator-kluter.

Jeg har ikke forsøkt å bløte WM under springen først, men min erfaring er at WM ikke fungerer særlig bedre selv om den er bløt (og oppvridd). Kluten blir jo bløt etterhvert som jeg tørker bilen og det endrer ingenting hos meg. Gjør heller ikke særlig forskjell hva jeg har som LSP: Optimum Opti-seal, Pinnacle Souveran Paste, Duragloss AquaWax eller ren lakk.

Har nå plukket frem Autoglym Hydra Felxiblade igjen. Det funker i hvert fall.

Endret av Ghostrider264
  • 2 weeks later...
Hans Marius
Skrevet

Har nå prøvd Watermagnet på mange forskjellige måter, og må si at den funker bedre med den metoden som ble sagt her med å ha den under glovarmt vann først. Da funker den absolutt best. Nå som det har kommet voks på bilen så går det også litt lettere, men merket ikke den store forskjellen. Men derimot, så har jeg kjøpt dehydrator towel fra scandicshine, og den ble jeg veeeeldig imponert over :) Funket gull med en gang og virkelig sugde til seg vann. Ett strøk over panelet, og alt vann var borte. Kjempegøy å tørke bil når det er så enkelt :P Nå har jeg som sagt bare prøvd denne en gang, og bare på vokset bil, så vi får se etter et par gangers bruk om den fortsatt er like god. Men hvis den i så fall er det, er jeg ikke i tvil om å anbefale denne. Foreløpig two tumbs up fra meg ;)

Skrevet

Guzzleren min var kjempebra i førsten, nå er den som wm'n.. Men er ikke verre enn å bruke to stk.. da slipper du varmt vann og "alt det der"..

Om jeg bruker wm først deretter guzzler eller omvendt, så er det ikke noen forskjell, så de suger akkurat likt nå. Vasket en gang med litt milo, alle andre gangene med 30 grader varmt vann

Hans Marius
Skrevet

Litt irriterende å høre at Guzzleren også blir dårligere etterhvert.. Ble mektig imponert da jeg brukte den etter å ha brukt WM en god stund!

Skrevet
Så de sluttet å suge uansett, eller bare etter du hadde brukt milo?

Begge suger, men dårligere.. Sånn er det vel bare???

Litt irriterende å høre at Guzzleren også blir dårligere etterhvert.. Ble mektig imponert da jeg brukte den etter å ha brukt WM en god stund!

Trodde jeg hadde funnet håndkle nr.1, men ser ikke sånn ut da.. Kansje guzzler HD er bedre, men vet ikke jeg.. For å si det simpelt, begge to suger, men når det blir bittesmå streker igjen, og jeg har sort bil, så synes det i sola. Da synes jeg det er bedre å bruke to handkler, siden jeg må vaske Microfiber uansett.. Men tørt blir det av begge, bare ikke kristoffer-tørt.. hehe..

Skrevet (endret)

Da gikk jeg inn på scandicshine, og bestilte dette;

Dehydrator Drying Towel "updated version"

DP Xtreme Foam Formula Auto Shampoo

Da håper jeg virkelig at jeg kan slå meg til ro.. hehe.. Men er vanskelig å se om ting funker bra når en bare har testa det en gang.. Guzzler'n og WM'n funka grisebra med en gang, meeeen.. Blir moro å se nå (moro å teste såpa også..)

Endret av kris1986
Hans Marius
Skrevet
  • 2 weeks later...
Skrevet

WM min gidder jeg ikke bruke lenger, etter 5 ganger sugde den like dårlig, så jeg gikk tilbake til skinnet fra Cartec...den suger opp alt, bare drar lett over :)

Skrevet

Den jeg har hatt lengst har vært i vaskemaskinen minst 50 ganger, og jeg synes den fremdeles fungerer bedre enn noe annet jeg har prøvd.. men jeg vrir den opp i lunkent/varmt vann før bruk.

Skrevet
WM min gidder jeg ikke bruke lenger, etter 5 ganger sugde den like dårlig, så jeg gikk tilbake til skinnet fra Cartec...den suger opp alt, bare drar lett over :)

Ikke pusseskinn vel?

Skrevet (endret)

Watermagnet er best om den er fuktig, og at bilen ikke er altfor bløt. Selv så bruker jeg kun WM på felger, inne i dører og motorrom.. Ikke helt fornøyd med den, men helt grei er den.

Synes overgangen fra WM til Guzzler var enorm. Men generelt så må alle tørkefiller være litt fuktet for å fungere bra. Med guzzleren kan man tørke 2 biler (3 om de er vokset) uten å vri den. ;)

Etter at de blir dårligere så må man bare brette fillen flere ganger, og dra over noen ekstra ganger.

Da "øker" sugeevnen om man planlegger og bretter...

Endret av NeDD

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Høres jo greit ut det Nedd, men da hvorfor betale såpass mye for noe som ikke fungerer som det skal, når man kan kjøpe noe rimeligere som fungerer så veldig mye bedre?

Hans Marius
  • 4 weeks later...
Skrevet

Slenger meg litt på her jeg. Prøvde 2stk i dag på bilen.........værste drite jeg har vært borti. hadde en som var våt og vridd opp og en tørr. INGEN av de 2 fungerte,de sugde ikke til seg noe vann! tenkte så kanskje at jeg gjorde noe galt så jeg la det ut på panseret som var vått. lot det ligge der litt....NEI ingen ting alt vannet lå igjen. Det håndkle som var tørt var fortsatt tørt uansett hva jeg gjorde å det håndkle som var vått, tja det var vått hehe. Begge de 2 gikk i søpple dunken

• Admins
truhaa
Skrevet

Var de helt nye eller brukte?

Om de er helt nye kan det ofte være ok å vaske de i maskin først med vaskemiddel for å fjerne eventuelle midler i de. Litt samme som med frotehåndkler, de er jo nesten vannavstøtende de når de er nye, etter noen vask er de bedre.

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet

de var helt nye,men er jo litt dumt at man må vaske de først, trodde det bare var å slenge de på:P

Skrevet

funker best etter ett par vask, det erfarte jeg.. Og bilen bør være vokset!

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår