Gå til innhold

Watermagnet funker ikke???


Recommended Posts

Skrevet

en annen ting litt "off topic", jeg brukte en halogen lampe da jeg polerte,men så ingen riper med denne ene lille lampa. noen tips der i gården også?

  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • kris1986

    13

  • Hans Marius

    11

  • Øivind

    10

  • kabbern

    9

Mest aktive i dette emnet

Skrevet
de var helt nye,men er jo litt dumt at man må vaske de først, trodde det bare var å slenge de på:P

Hvilket fabrikat var det?

  • Admins
truhaa
Skrevet

Megs water magnet...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet

Måtte bare sjekke, har blitt en god del kopier etterhvert..

merkelig at de ikke virket hvis det var voks på bilen.

Skrevet
bilen var ikke vokset. men den var våt

Aha.. nei de funker nesten ikke i det hele tatt på biler uten voks.

Skrevet

hehe takk for tipset. sikkelig kjekt å stå der og nermest rive greiene istykker da det ikke funka:)

  • Admins
truhaa
Skrevet

Må være forskjell på produksjonen av disse her, har ikke hatt noe problem med noen av de jeg har her..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Hans Marius
Skrevet

vel, det kan vel ikke være så mye gærent jeg gjør. jeg prøvde først å tørke med begge. for så å legge begge på panseret. fortsatt like mye vann på bilen begge gangene. ingen forskjell

  • Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Spør du meg burde det jo ikke være en forutsetning at bilen skal være vokset for at WM skal fungere...

Den burde jo fungere selvom bilen ikke er vokset..

General Lee
Skrevet

Ingenting som tilsier at bilen skal være voksa for at Microfiber skal fungere.

Skrevet (endret)

det var bilen til fadern. aldri vært blitt gjort noe mer enn selvvask på statoil med den før i dag. så voks var ikke akkurat der. Vis megs mener selv at de har verdens beste tørkehåndkler burde de kanskje opplyse om at "den egner seg kun for biler med voks". jeg vet værtfall hvor mine 2 havna etter jeg var ferdig i dag.Var like mye "WOW" der som en jente skulle sitti naken inni bilen å du dro av deg buksa for så at kjæresten hennes kom å smalt igjen døra over lille mann

Endret av kabbern
  • Admins
truhaa
Skrevet

Trekker den vann så trekker den vann, skal ikke være noe voldsom forskjell på vokset eller ikke mener nå jeg. men at det er igjen en "hinne" med vann om bilen ikke er vokset kan jeg skjønne

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet

Biler uten voks (og spesielt uten klarlakk) må nesten "poleres" tørre, men måten mange WM markedsføres på blir villedende synes jeg. Men for mange av oss bilpleie-geeker var det jo nesten en revolusjon når vi prøvde WM for første gang, så det ble nok en liten "hype" av det. Og det er klart; når man nesten forventer magi etter hva alle har sagt er det lett å bli skuffet...

Når det kommer til Meg's WM har jeg en mistanke om at de enten har byttet produsent eller "oppskrift."

Jeg synes i alle fall det virker som den WM'en jeg har hatt i snart tre år funket bedre når den var ny enn den nye jeg tok ut for et par måneder siden.

Skrevet

Kan tenkes at jeg ikke gjør det riktig... Men jeg fukter ikke WM i det hele tatt før jeg bruker det. Jeg drar det over bilen, og klarer meg stort sett med ett WM selv om den er vokset eller ikke. Er jo klart at en vokset bil er noe helt annet, for vannet beader jo av i langt større grad. Men for meg har WM fra Meguiar's fungert helt perfekt.. Det skal også sies at det ikke har vært vasket i det hele tatt siden det var nytt.

  • 2 weeks later...
Skrevet

Idag vaska jeg bora'n, tok med WM og guzzler.. Vaska og holdt på, tørka av bilen, og som QD brukte jeg Sonax Hurtigvoks. Denne tviler jeg på at er noe særlig syntetisk pga væska skiller seg med voksen så den må ristes på.

Sprayet litt QD over hele bilen, og begynte å tørke.. Bora'n ble helt tørr med ett gammelt WM handkle.. Litt rart :)

Må også skryte litt av den Sonaxen; her er den etter 11 dager med to Chemical Guys citrus vask (30 ml såpe på 14 liter vann) Og på panseret var den jo helt død (var der jeg testet med Turtle Wax produkter)

DSC00259.jpg

DSC00261.jpg

Helt tørt etter WM'n

DSC00266.jpg

  • Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Fortsatt skuffet over WM'ne mine jeg.. Vasket vaskemaskinen innvendig her om dagen, skrubbet inni der såpeskuffen er og kjørte igjennom en blanding av skikkelig såpevann for å bli kvitt det som er av rester etter skyllemiddel... Vasket så alle WW håndklene mine mine sammen og de andre fungerer fint...

Skrevet

Jupp, funker dårlig med bare vann, men som sagt med qd, så funka det veldig fint.. veldig rart

  • Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Rart at bare det er Megs sitt som er så ømfintelig synes jeg, ihvertfall når SS WW, Chemical Guys WW og Guzzler ikke hadde noen problemer med det da....... Megs sitt var den eneste som ikke gjorde en tilfredsstillende jobb, og det inkluderer både det nye og det gamle...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår