Gå til innhold

Watermagnet funker ikke???


Hans Marius

Recommended Posts

Hans Marius

Jeg fikk testet meguiars watermagnet her om dagen etter jeg hadde vasket bilen med NXT Car Wash og Wash mitt. Vet ikke om det var noe jeg gjorde galt i fremgangsmåten, men den ble i alle fall nesten kliss våt, og det lå igjen små vann striper/perler over hele bilen som jeg nesten ikke fikk bort fordi den var så våt! Noen som har opplevd lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • kris1986

    13

  • Hans Marius

    11

  • Øivind

    10

  • kabbern

    9

Mest aktive i dette emnet

Jeg fikk testet meguiars watermagnet her om dagen etter jeg hadde vasket bilen med NXT Car Wash og Wash mitt. Vet ikke om det var noe jeg gjorde galt i fremgangsmåten, men den ble i alle fall nesten kliss våt, og det lå igjen små vann striper/perler over hele bilen som jeg nesten ikke fikk bort fordi den var så våt! Noen som har opplevd lignende?

Du prøvde å vri den opp litt eller? Min fungerer rått, går over hele bilen og tar det verste, vrir opp og går over en gang til for å få vekk rester og da er det tørt asså.. Den blir gjerne litt bedre med tida føler jeg, så kan hende du må bruke den litt først..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel typisk WM, den slutter sakte men sikkert og trekke til seg vann, og personlig synes jeg at den "suger" :D

Sammenlignet med pusseskinn er den gull, men sammenlignet med f.eks "Dehydrator Drying Towel" fra SS som er større, mykere, billigere og bedre kvalitet, er ikke valget vanskelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk testet meguiars watermagnet her om dagen etter jeg hadde vasket bilen med NXT Car Wash og Wash mitt. Vet ikke om det var noe jeg gjorde galt i fremgangsmåten, men den ble i alle fall nesten kliss våt, og det lå igjen små vann striper/perler over hele bilen som jeg nesten ikke fikk bort fordi den var så våt! Noen som har opplevd lignende?

Var det i det hele tatt voks på lakken din? WM'en blir bare bedre og bedre ettersom den blir mettet og vridd... jeg slenger bare hele kluten på panelene og drar den av, så er det tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Ikke si at WaterMagnet vil føye seg inn i lista over Meguiars-produkter jeg har kjøpt og blir skuffa over..?

Er så langt ikke så veldig fornøyd med utvendig gummi-fornyer eller carnauba-voks fra før (Både fornyeren og voksen blir fort borte ved vask med Meguiars-såpe synes jeg). Kjøpte WaterMagnet forrige uke, men har ikke orka å vaske enda da det ikke har vært utsikter til mer enn en dag med oppholdsvær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WM er et godt produkt, absolutt, men å forvente mirakler kan du aldri.

Du vil merke at du får et mye bedre resultat når kluten er fuktet, og at du gjerne må slenge den midt oppi der det er mest vann og stryke litt på den for å få den mettet, før du får et skikkelig godt resultat.

Den vil suge til seg mye mer vann, mye lettere, når den har litt vann i seg fra før. Jeg er ikke skuffet over min WM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg har også WM og er skuffet over den, selv om den er fuktig suger den ikke til seg vann... Sånn har den også vært siden jeg kjøpte den nesten... Har en til liggende som jeg ikke har brukt og tenkte å prøve den først før jeg avviser den helt.... Kan jo bare være en produksjonsfeil på enkelte også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min Water Magnet gjør sin tjeneste som duk for de andre vaffelhåndkledene nederst i Microfiber boksen.

Aldri vært fornøyd med den..

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

Mulig jeg må bruke den et par ganger ja... Skal ikke dømme den helt enda, da jeg bare har brukt den en gang enda... Og nei, det finnes ikke noe voks av noe slag på bilen... tipper den aldri har blitt vokset av noe slag med unntak av eventuelt da den kom fra forhandler! Derfor jeg skal ta et skikkelig "shau" nå snart. Men legger dere den f.eks på taket, brettet helt ut? Eller har dere den brettet en gang så den ligger dobbelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg må bruke den et par ganger ja... Skal ikke dømme den helt enda, da jeg bare har brukt den en gang enda... Og nei, det finnes ikke noe voks av noe slag på bilen... tipper den aldri har blitt vokset av noe slag med unntak av eventuelt da den kom fra forhandler! Derfor jeg skal ta et skikkelig "shau" nå snart. Men legger dere den f.eks på taket, brettet helt ut? Eller har dere den brettet en gang så den ligger dobbelt?

Å tørke lakk med helt åpne porer er en "tøff" jobb uansett hva du har å hjelpe deg med. Det blir en helt annen verden så snart du har fått på voks/lsp...

Jeg legger den helt utbrettet på flatene og drar den over. På biler med relativt flatt tak/panser etc må man gjøre det et par ganger ettersom vannet ikke renner så lett av der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius

OK, takk :D Da har jeg fått avklart mye! Får teste igjen da jeg får gjot noe mer med bilen å se om jeg får det til igjen da :P Men takker for kjappe svar! Så at det var kommet 11 svar på ca 1 time :D Det er hva jeg kaller service :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dubshop.no

En vokset eller lakkforseglet og REN bil vil være betydelig lettere å tørke både med water magnet og div andre lignende produkter, var litt skuffa selv, helt til jeg fikk lagt en skikkelig runde med god voks på bilen så ble den betydelig lettere å tørke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ett tips er å vri den opp i så varmt vann du klarer å ha hendene under i springen, då suger den vann mye bedre! Å bruke WM uten å ha vridd den opp i vann først er håpløst ;)

Dette gjør hvertfall eg å det funker gull :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Ett tips er å vri den opp i så varmt vann du klarer å ha hendene under i springen, då suger den vann mye bedre! Å bruke WM uten å ha vridd den opp i vann først er håpløst ;)

Dette gjør hvertfall eg å det funker gull :D

Det må jeg prøve :) synes i alle fall den funker bedre nå! Mulig det er pga at jeg clayet den sist helg, eller om det er at jeg har brukt den noen ganger, men den funker i alle fall bedre nå enn før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...