Gå til innhold

Recommended Posts

Chris-520e39
Skrevet

Heisann!

Var inne og tittet på detailingworld.co.uk og så en som brukte samme voks på lakken og på felgene. Er dette en spesiel voks, eller kan man bruke vanlig voks på felger? Jeg har Petes 53, er det bortkastet eller får man litt bling av det? Eventuelt hvordan er det med holdbarheten?

Chris :D

• Forhandlere
Scandicshine.no
Skrevet

Funkær det vettu. Holder jo ikke like lenge som en voks for felger, men hjelper fordi ;)

www.scandicshine.no
Alt i bilpleie

Chris-520e39
Skrevet

Well, guess what! Da blir det et lite lag med Petes etter neste vask :) Takk for raskt svar :D

Chris-520e39
Skrevet

Bilder kommer i morgen, etter vask selvfølgelig! :D

• Admins
truhaa
Skrevet

Både sealer og voks funker bra på felger så fremt de har klarlakk (både hver for seg og sammen) uten klarlakk er jeg ikke sikker på men tror voks ikke er noe problem uansett...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet

La på ez-cream+jetseal+pinnacle signature i vår og det funker bra, blankt + lett å rengjøre:)

Kenneth Nilsen
Skrevet

Jeg skal ha meg Swissvax Autobahn nettopp av den grunnen at den har teflon som binder midlene i voksen mer sammen, ergo sterkere. Sitter lengre og bedre vil jeg tro. Men blir spennende å følge med på resultatet du får, og hvor lenge det holder! :)

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

• Admins
Skrevet

Har selv brukt Pinnalce Souveran på mine felger, holdt ca 1 måned

kris1986
Skrevet

Meguiar's 21 2.0 holdt også bra på felgene mine!

Litt usikker på den felgvoksen jeg kjøpte fra chem guys, sikkert ikke like holdbar som swissvax, men for ett look jeg får på de.. og lukta.. mmm

PetrusAMG
Skrevet

Meguiar's 20

Har fungert utrolig bra for meg!

Testet for første gang i fjor sommer, på noen helt nye felger og over vinteren :) 20" 5-eika (hehe, lett å påføre også)

Kun høytrykkspyler, så er det HELT rene

Litt mer jobb å påføre på felgene til Touranen

• 1 month later...
Skrevet (endret)

Jeg polerte med MG80 og PowerBall, og la på Autobahn på ett av hjula mine her om dagen. Var kanskje litt i overkant nøye så rakk ikke mer enn det ene hjulet :P Men steike så fint det var å bare spyle av felgen med HT så var den flunk rein igjen. Beading inni felgen er :wub:

Endret av fmoen
  • 1 month later...
Skrevet

Kom til å tenke på en sak..

Har noen få riper på den ene felgen, vil dette la seg gjøre å fjerne med feks Meguiar's #83 eller #85? Er jo tross alt 5 eika og litt store flater på felgen.. Dette tror jeg må prøves, noen som har erfaringer med dette?

• Forhandlere
Bernhard
Skrevet

Kjør på.. ClearCoatChrister har gjort en kjempejobb på BBS'ne sine med Menzerna, så burde ikke være noe i veien for at megs gjør en god jobb også...

Skrevet (endret)

Så lenge det er klarlakk på felgene er det bare og gi gass.

Endret av Arne
Skrevet
Så lenge det er klarlakk på felgene er det bare og gi gass.

Skulle mene at det er klarlakk på dem! Så da får vi se hva vi kan få til!

• 5 months later...
Skrevet

Vil bare komme med en tilbakemelding på dette med å polere opp felgene. Jeg vasket min veldig grundig før påføring av NXT 2.0... Dette har gjort at jeg gjennom vinteren som har vært, ikke har hatt noen problemer med å få av dritten igjen! I kombinasjon med nxt såpa så funker dette gull og felgene beader ;)

Skrevet

Hadde EZ-Cream+jetseal på vinterfelgene forrige vinter, og de var ekstremt lett å holde ren.

Så det kan nok være lurt å preppe felgene litt før vinteren..

Hans Marius
NeDD
Skrevet
La på et lag med Autobahn før vinteren, og har egentlig ikke hatt bruk for å vaske felgene, bare spyle av med høytrykk da nesten ingenting fester seg :)

Da står bilen mye i ro, i steden for å være ute på saltet veg ;)

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side

Hans Marius
Skrevet

jeg skal polere sommerfelgene mine, som har klar lakk.

jeg har deep crystal serien, skal jeg bruke alle tre da??

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår