Chris-520e39

Bruke vanlig voks på felgene?

47 innlegg i emnet

Heisann!

Var inne og tittet på detailingworld.co.uk og så en som brukte samme voks på lakken og på felgene. Er dette en spesiel voks, eller kan man bruke vanlig voks på felger? Jeg har Petes 53, er det bortkastet eller får man litt bling av det? Eventuelt hvordan er det med holdbarheten?

Chris :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funkær det vettu. Holder jo ikke like lenge som en voks for felger, men hjelper fordi ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Well, guess what! Da blir det et lite lag med Petes etter neste vask :) Takk for raskt svar :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder takk! Elsker beadinga til Petes

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder kommer i morgen, etter vask selvfølgelig! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Både sealer og voks funker bra på felger så fremt de har klarlakk (både hver for seg og sammen) uten klarlakk er jeg ikke sikker på men tror voks ikke er noe problem uansett...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La på ez-cream+jetseal+pinnacle signature i vår og det funker bra, blankt + lett å rengjøre:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal ha meg Swissvax Autobahn nettopp av den grunnen at den har teflon som binder midlene i voksen mer sammen, ergo sterkere. Sitter lengre og bedre vil jeg tro. Men blir spennende å følge med på resultatet du får, og hvor lenge det holder! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har selv brukt Pinnalce Souveran på mine felger, holdt ca 1 måned

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiar's 21 2.0 holdt også bra på felgene mine!

Litt usikker på den felgvoksen jeg kjøpte fra chem guys, sikkert ikke like holdbar som swissvax, men for ett look jeg får på de.. og lukta.. mmm

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiar's 20

Har fungert utrolig bra for meg!

Testet for første gang i fjor sommer, på noen helt nye felger og over vinteren :) 20" 5-eika (hehe, lett å påføre også)

Kun høytrykkspyler, så er det HELT rene

Litt mer jobb å påføre på felgene til Touranen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg polerte med MG80 og PowerBall, og la på Autobahn på ett av hjula mine her om dagen. Var kanskje litt i overkant nøye så rakk ikke mer enn det ene hjulet :P Men steike så fint det var å bare spyle av felgen med HT så var den flunk rein igjen. Beading inni felgen er :wub:

Endret av fmoen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom til å tenke på en sak..

Har noen få riper på den ene felgen, vil dette la seg gjøre å fjerne med feks Meguiar's #83 eller #85? Er jo tross alt 5 eika og litt store flater på felgen.. Dette tror jeg må prøves, noen som har erfaringer med dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør på.. ClearCoatChrister har gjort en kjempejobb på BBS'ne sine med Menzerna, så burde ikke være noe i veien for at megs gjør en god jobb også...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så lenge det er klarlakk på felgene er det bare og gi gass.

Endret av Arne
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Så lenge det er klarlakk på felgene er det bare og gi gass.

Skulle mene at det er klarlakk på dem! Så da får vi se hva vi kan få til!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare komme med en tilbakemelding på dette med å polere opp felgene. Jeg vasket min veldig grundig før påføring av NXT 2.0... Dette har gjort at jeg gjennom vinteren som har vært, ikke har hatt noen problemer med å få av dritten igjen! I kombinasjon med nxt såpa så funker dette gull og felgene beader ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde EZ-Cream+jetseal på vinterfelgene forrige vinter, og de var ekstremt lett å holde ren.

Så det kan nok være lurt å preppe felgene litt før vinteren..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

La på et lag med Autobahn før vinteren, og har egentlig ikke hatt bruk for å vaske felgene, bare spyle av med høytrykk da nesten ingenting fester seg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
La på et lag med Autobahn før vinteren, og har egentlig ikke hatt bruk for å vaske felgene, bare spyle av med høytrykk da nesten ingenting fester seg :)

Da står bilen mye i ro, i steden for å være ute på saltet veg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive