Gå til innhold
jan tore

Meguiar's Water Magnet

Recommended Posts

jan tore    1
jan tore

God kveld.

Kjøpte for en stund tilbake et Water Magnet håndkle sammen med diverse andre detailing produkter. Er forøvrig veldig fornøyd med produktene til Meguiar's.

Jeg føler dog ikke WM håndkledet trekker til seg noe særlig med vann. Det blir vått, men det ligger alltid igjen en hel del vann igjen på delen jeg har tørket. Så jeg får liksom ikke bilen ordentlig tørr for voks/detailer.

Jeg har bare hørt bra om dette håndkledet, så jeg var litt overrasket da det funket dårlig for meg.

Er det noe jeg gjør feil, eller har flere samme erfaring?

X2000_WaterMagnet_p.jpg

/Jan Tore

Endret av jan tore

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Erik-w    5
Erik-w

Har også dette.Syns det er helt tragisk dårligt.

Bilen blir ikke tørr hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
whiplash    349
whiplash

Dette er ikke tilfelle Jan Tore. Det er et dårlig tørkehåndkle. Eneste positiv med det er at du (mest sannsynelig) har droppet pusseskinn, og har gitt deg bismak, så du oppgraderer til et bedre tørkehåndkle. Jeg kan personlig anbefale ScandicShine sitt blå tørkehåndkle. Det suger vann til tusen, er billig og veldig bra.

Det finnes nok også mange alternativ som gjør jobben bra. Men av de jeg har prøvd (2-3 forskjellige) så er jeg mest fornøyd med SS sitt. Hørt mye bra om Cobra sitt også. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jan tore    1
jan tore

Det var da godt. Det er faktisk andre bilen min, og jeg har nettopp fått øynene opp for detailing, så pusseskinn har jeg aldri hatt :) Jeg må si det er utrolig morsomt.

Da får jeg innta Scandicshine og handle litt. Så får WaterMagneten gå av med tidlig pensjon :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Cobra Guzzler er knallsaker...

Har noen av Water Magnet her, og det som er merkelig er at 1 av de (eldste tror jeg) suger knallbra, mens det andre er noe dårligere, men begge funker bra syntes jeg.... men på en annen side er det andre (bla Guzzler) som er noen hakk vassere både mht sugeevne og str på tørkehåndkle

Hender at håndklene blir bedre etter en vask også, så test de etter en runde i maskin på feks 60c (de tåler også 90c) uten skyllemiddel (veldig viktig å IKKE bruke skyllemiddel på tørkehåndkler eller microfiberkluter)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jan tore    1
jan tore

Det skal jeg huske på.

Hvor mange bør jeg ha til å få tørket hele bilen etter vask?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Liker generelt å ha to stk her (minst), men de største håndklene til feks Guzzler eller SS er såpas store at det ofte holder med en stk, uansett er det greit å ha to ;) greit å ha et ekstra når det andre tørker :)

Tror Scandicshine har en alarm som sier fra når du har nok varer i handlevogna og ikke trenger mer, mulig det er en myte da jeg ikke har sett den enda :D he he

Velkommen til DCN også Jan Tore :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ad|oS    337
Ad|oS

Tror det er mange som burde ha fått høre den alarmen om den fantes, så er nok bare en myte Truls ;)

Mine erfaringer med WM er at det ikke er i nærheten av andre tørkehåndkler, som Chemical Guys Miracle Dryer eller Scandicshine sitt eget tørkehåndkle. Har blitt nedgradert til å bli brukt til felger og lignende her

Men får å få det til å fungere bedre, synes jeg hvertfall at det funker best når det er vått. Du må riktignok passe på å vri det av og til for å fjerne vann, da det ikke holder så godt på fuktigheten som andre håndkler som er noe tykkere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
General Lee    25
General Lee

Om du gir de noen vask på 95C kommer de seg en del.

Men finnes bedre og større håndklær.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jan tore    1
jan tore

Om du gir de noen vask på 95C kommer de seg en del.

Men finnes bedre og større håndklær.

Om det er tillfelle, kan jeg jo evt. bruke det til tørking av felger o.l. Blir nok snart en bestilling fra Scandicshine uansett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Både CG Miracle Dryer og SS sin Drying Towel er bra saker - mye bedre enn Cobra Guzzler HD og MG WM - og det beste er at scandicshine har begge to :) WM og Guzzler er "nedgradert" hos meg ihvertfall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Har nok den samme erfaringen som du har, men må også si det at om lakken din ikke er beskyttet med voks eller sealer, så funker uansett ikke tørkehåndkler så bra som de kan... Men synes også selv at både miracle dryer, ss dehydrator towel og micropac sitt tørkehåndkle er mye bedre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Kazzper har jo ganske tett relasjon til Megs, har du fått noen forklaring på hvorfor Water Magnet er som den er? Jeg har ett par stk liggende som jeg skal koke tenkte jeg også åssen de oppfører seg.. Dette vil selvsagt skje en dag dama ikke er hjemme :D Ho mener at jeg er skada nok fra før når jeg sitter foran vaskemaskinen og ser hvor fine og rene klutene min blir igjen <_<

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Har kokvasket min WM flere ganger på 95 grader. Blir ikke spesielt mye bedre synes jeg - har også tredd WM oppi en kjele på komfyren og skrudd på powah skikkelig også. Da tilta Finansminsteren litt - men da jeg brukte en kjele som ikke er i bruk ellers så var det greit allikevel...

Og det å sitte foran vaskemaskinen er heeeeelt normalt. Blir litt sånn zen-greie av det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
wreckmaster    15
wreckmaster

Jeg er veldig fornøyd med Micropak håndkleet! Føler det er mye bedre enn f.eks Cobra sitt som virker tykt og stivt. Micropak sitt er utrolig mykt og føles skånsomt mot lakken :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ole Gunnar    151
Ole Gunnar

Jeg har nå brukt dette ca 4 ganger siden Torsdag og synes det er meget bra.

Absorberer myyye vann men er fortsatt litt stivt så jeg tar fintørken etterpå men en SS Miracle Dryer (Gul, stor).

Tilbake til topic: Jeg blir ikke helt klok på disse Meg Water Magenetene. Noen ganger virker de :) - andre ganger ikke. :(

Jeg vasker de vekselvis med MF Renjuvator og Milo og når jeg kjører Milo så har jeg litt eddik i skyllemiddelskuffen.

Tar alltid ut vaskemiddelskuffen og vasker den for å fjerne rester av tøymykner før hver vask.

Tips: Legg Watermagnet på tak eller panser ca 30 sek så blir det litt fuktet og da er det lettere å tørke med. :)

Om dette ikke hjelper så nedgraderer du det til bruk for felger og i dørkarmer, motorrom osv....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Som Ole Gunnar sier så vasker jeg også skuffen godt før bruk, men jeg kjører også en tom maskin med maskinrens først for å få vekk så mye som overhodet mulig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Øivind    32
Øivind

Kazzper har jo ganske tett relasjon til Megs, har du fått noen forklaring på hvorfor Water Magnet er som den er?

Overhodet ingenting fornuftig å melde dessverre... har selv tre, og to av de er av de første som kom til landet. Disse funker fjell! Men den siste er helt merkelig.. skulle tro den var nanoforseglet. Og det verste er at det ikke er mulig å se forskjellen på de med det blotte øye :blink:

Men den dag i dag er det fremdeles blandede tilbakemeldinger, noen synes den er helt fantastisk, mens andre mener den er ubrukelig.. selv om de er laget ca samtidig. Merkelig.. men det er også grunnen til at jeg tok inn Mothers ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig